Diskuse

Mitsubishi 3000 GT: Výjimečný sporťák měl na mušce i Ferrari

24.10.2017

Na přelomu 80. a 90. let dosáhlo japonské automobilové inženýrství tak vysoké úrovně, že mohlo pomýšlet i na soupeření s vozy značek Porsche či Ferrari. Jedním z vyzyvatelů byla i značka „tří diamantů“ s modelem 3000 GT.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 24.10.2017  19:11

    Stealth

    Pokud se nepletu, tak Stealth se dělal i jako FWD, ne?
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 24.10.2017  19:15

      « Re: Stealth

      Fwd bolo tusim dvojca Mitsubishi Eclipse a nedal by som ruku do ohna za to, ze sa to tiez niekde nevolalo Dodge Stealth.
      • 00 Reagovat !

        foto Daffy-Duck

        Daffy Duck 24.10.2017  20:16

        « Re: Re: Stealth

        Stealth to isto nebol. Z hlavy neviem a hľadať na nete vie každý :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 24.10.2017  20:41

      « Re: Stealth

      Jasně, Stealth se dělal jako FWD stejně jako 3000GT v atmo verzi
      • 00 Reagovat !

        foto comper

        comper 24.10.2017  23:19

        « Re: Re: Stealth

        Hej hej, pekny voz ale tradicne odflaknuty clanok. Obsah je len o top verzii vr-4, pritom boli aj verzie fwd, atmo a dokonca aj dvojventil. A motor mal pochopitelne uplne rovnaky vykon pre mitsu aj dodge, akurat ze japonci mali gentlmen agreement ze neprekrocia vykon 280 koni, takze papierovo ich verzia mala menej, pritom jazdili uplne rovnako.
  • 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 24.10.2017  19:57

    Já jsem tam

    žádný knoflík na nastavování tlumičů neměl nebo že bych ho snad přehlídnul ? Jinak bylo to pěkné auto dobrým motorem ale spíš než sportovní auto to bylo luxusní rychlé kupé, na sporťák to mělo moc pomalé řízení, navíc nepřesné a brzdy neměly moc rády tvrdé zacházení.
  • 10 Reagovat !

    foto Daffy-Duck

    Daffy Duck 24.10.2017  20:17

    Japonci

    No z Japoncov už drží vlajku len nissan. A celkom dobre dá sa povedať.
    • 11 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.10.2017  20:26

      « Re: Japonci

      A co Lexus a Honda?
      • 00 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 24.10.2017  21:06

        « Re: Re: Japonci

        Ja bych se nebal napsat i Subaru.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.10.2017  21:14

          « Re: Re: Re: Japonci

          Jasně, v klasických JDM videích je STI a Evo obvyklý partner pro Skyliny, Supry a RX-7... ale přece jen to úplně supersport není. GTR a NSX jsou rozhodně o level jinde.
          • 00 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 24.10.2017  21:38

            « Re: Re: Re: Re: Japonci

            To jo, ale tim "drzenim vlajky" se narazelo spis na vsechny ty celicy, s2k, rx atd. ktere uz dnes nevidime. A co tyhle auta znamenala na okruhu, to znamenala STi na sotoline. A predevsim to ze ji mala Subaru udrzela v produkci dodnes, treba narozdil od mitsu EVO, si zaslouzilo aspon malou pozitivni zminku. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 25.10.2017  09:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Japonci

              Hm, no pak klidně můžeš napsat i to, že vlajku drží Toyota s GT-86 a Mazda s MX-5. Samozřejmě nic proti, pro mě jsou dokonce tyhle dostupný auta důležitější než nějaká NSX, kterou si nikdy nekoupím... jenom jsem to pochopil tak, že se bavíme o té první lize.
              • 00 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 25.10.2017  12:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonci

                RX (7-8), S2000, supry, celicy... to byli sportaky sve doby na ktere se treba dobove HH divali vykonove i cenove spis zespod. Nebyla to superliga, ale kdyz budeme pedantni tak tim neni ani skyline (4 mista, motor vepredu), alespon ne koncepci a hlavne, tahle "stredni trida" sportaku" nad HH a zaroven pod supersportem ala NSX se vyprazdnila nejvic, az na to subaru prave. Gt86 a mx5 se tam za me nekvalifikuji, bo stoji purismem sice nad HH, ale vykony jasne pod.
                Kazdopadne to uz se v tom ale zbytecne placame. :-) Chtel jsem jen rict, ze honde lze vycitat absenci S2000, toyote absenci Supry (snad brzo) a Celicy, mazde chybejici model RX a vlastne i MPS, Mitsu na to rezignovalo projistotu komplet, ale subaru se drzi na svem, ikdyz mala znacka dela svuj sportovni model dal. To je slechti. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 25.10.2017  22:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonci

                  Hele, Celica byla po většinu času auto o ničem, většina aut je FWD... pouze nějaké edice inspirované WRC z dob Sainze apod. s 4x4 měly něco do sebe.

                  RX-8 už taky zdaleka není to co byla RX-7 FD. Měl jsem RX-8 a RX-7 FC a i to FC je víc sportovní auto (je i rychlejší, minimálně v přímce).

                  Já záměrně napsal první liga, nad kterou je ještě extraliga. RX-7FD nebo Supra taky nemají na to montovat se mezi auta jako je McLaren F1, ale jsou dejme tomu konkurence pro Porsche 911... NSX se možná může postavit základním V8 Ferrari. Mimochodem, RX-7FC byla nejčastěji srovnávaná s 924, kterému se i dost podobala, FD to posunulo o kus výš.

                  Abych nějak shrnul to své filosofování - MX-3, MX-5, MX-6, Celica, MR-2, CRX, Integra, 100NX, S2000, 200SX, Prelude, Eclipse - to jsou pro mě ty běžné obyčejné sporťáky, některé lepší (S2000), jiné horší (100NX). Supru, RX-7 FD, Skyline a NSX vidím jako něco víc. K nim STi a Evo jako ty rallye speciály. A ok, dejme tomu to Mitsu 3000GT.
          • 00 Reagovat !

            foto makaX69

            makaX69 24.10.2017  21:43

            « Re: Re: Re: Re: Japonci

            Nejblíž k tradičním značkám supersportů mělo NSX... To je dle mého jedno z top ten aut té doby tj. záčátku 90sátek.. Jedno z prvních hliníkových aut. Pokud se nepletu tak tuhle 3000GT měl Jágr a Hašek měl v té době Supru...
  • 00 Reagovat !

    foto removed

    removed 24.10.2017  22:57

    Tahle micina...

    Tahle micina byla takovym malym zjevenim. Pamatuju si, jako by to bylo vcera, kdyz "pristala" v Amstu v salonu. Denne jsem kolem chodil a koukal zasnene pres sklo jak dnesni adolescent na novej nedostupnej iPhone. Normalne jsem byl smutnej, kdyz si ji odvezl stastny majitel... Z dnesniho pohledu to zase takovej majstrstyk nebyl, ale tehdy to byla dost dobra kara a relativne i dostupna.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 25.10.2017  08:58

      « Re: Tahle micina...

      No práveže na pomery roku 89, resp. 90 to majstštyk bol. V6 biturbo, pohon všetkých kolies, natáčanie zadných... Ale hlavne dizajn, za ktorý sa nemuselo hanbiť ani Ferrari. Vnímal som to (a asi som nebol sám) tak intenzívne preto, lebo to bolo poprevratové obdobie, kedy sa konečne k nám dostali informácie, časopisy a napokon aj tie autá do predajní. Z toho obdobia mám v pamäti vryté Lamborghini Diablo a práve toto 3000GT.
      • 00 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 25.10.2017  09:05

        « Re: Re: Tahle micina...

        tak Diablo bylo ještě o kousek výš [odkaz] :-) jinak si pamatuju že bylo moje oblíbené v need for speed 1 :-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 25.10.2017  09:44

          « Re: Re: Re: Tahle micina...

          To je jasné, V12 bola najvyššia liga superšportov, ale na plagátoch sa dobre vynímali obe.
      • 01 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 25.10.2017  09:57

        « Re: Re: Tahle micina...

        Pro mě osobně bylo 3000GT až ten poslední vzadu. Logicky jsem měl jako #1 RX-7... asi bych pod nátlakem připustil, že NSX je lepší auto... pak GTR a Supra... a až pak 3000GT. Teda takhle, takhle jsem to asi viděl až později, na tom začátku devadesátek jsem jen listoval katalogem a srovnával maximálku :-) .
        • 00 Reagovat !

          foto zedd

          zedd 25.10.2017  18:54

          « Re: Re: Re: Tahle micina...

          Zase chytrák, jezdil jsi v tom někdy ? Na sprintech jsem Supry vždycky zpráskal ! Takže si prolistuj katalogy a srovnej maximálku !
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 25.10.2017  22:13

            « Re: Re: Re: Re: Tahle micina...

            Jezdil jsem v tom Stealthu. Sice rychlé, ale těžké a neohrabané auto... RX-7 FD byla mnohem lepší. Jezdil jsem i v Skyline R33. V NSX bohužel ne...
      • 00 Reagovat !

        foto Prpan

        Prpan 25.10.2017  11:50

        « Re: Tahle micina...

        Na tu dobu " supr" za celkem rozumný peníze a nadčasový vzhled který i po 25 letech přitahuje zájem kolemjdoucích.
  • 00 Reagovat !

    foto kopamt

    kopamt 25.10.2017  03:16

    Bomber - Skuhravy v Janove...

    ...rozsekal na maderu prave takyto kusok 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

O spořivou královnu se pokoušejí mdloby: Za Meghan platí miliony ročně!

O spořivou královnu se pokoušejí mdloby: Za Meghan…

Tak tohle se královně Alžbětě II. (92) líbit nebude! Svému vnukovi Harrymu (34) sice svatbu s Meghan (37)…

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční verze dvojky pro děti

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční…

Komiksový vtipálek Deadpool se vrátí na filmová plátna dřív, než si fanoušci mysleli. V prosinci bude po…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Kasby. Ty zvláštní zubaté marocké stavby mně byly stále něčím povědomé. Jako bych se někam vracela. K tomu muži…

Vladimír Mertlík: Babiš a Okamura na Národní aneb Plíživé oslavy kontrarevoluce

Vladimír Mertlík: Babiš a Okamura na Národní aneb…

Skončily oslavy sametové revoluce, největšího svátku země. I když jak pro koho! Loňských oslav se neúčastnil…