Pří jízdě na LPG klesá výkon motoru. CNG je lepší. Siť staníc je menší než u LPG, ale to je jen otázka času, protože CNG se dostává stále více do popředí. A časem LPG vytlačí.
Nebyl bych si tak jistý. Největší nádrže co jsou k mání u CNG umožňují dojezd max. 300 km, což je ve spojení s řídkou sítí čerpacích stanic dost na......
To není pravda. Nejprodávanější auto na českém trhu na CNG VW UP!, které je velmi malé, má dojezd 410 km. A vůz na CNG s největším dojezdem je Fiat 500 L CNG s dojezdem 848 km. Takže tvoje řeči o dojezdu max. 300 km jsou velmi nepřesné.
U nových motorů a moderních LPG zástaveb už není ta ztráta výkonu taková... Já bych do toho šel :-) máme oktávku i felicii na LPG a spokojenost a ztráta výkonu je znát trochu na felicii, ale to není žádnej závoďák takže to nevadí. Ale je to věc názoru, CNG určitě vytlačí LPG hlavně z důvodu prakticky v nevýhodnosti montovat LPG do turbomotorů
CNG se bude rozšiřovat pomalu hlavně kvůli tomu, že má smysl jen u nových aut, přičemž nabídka těchto aut je u nás skoro nulová. Podobně byla prakticky nulová nabídka LPG aut - jenže LPG se rozšířilo díky snadným přestavbám starších aut.
Jinak výkon motoru zpravidla klesá i u CNG (u atmosfericky plněných motorů vždy, u turbomotorů záleží na nastavení).
To je pravda, ze pri pouziti LPG klesa vykon, LPG sa do valcov dostava ako plyn a zabera miesto vzduchu, tak celkove mnozstvo zmesi je vo valci pred spalenim mensie ako je mozne u benzinu, ktory sa do valca dostava ako kvapalina.
Na druhej strane LPG ma ovela vyssie oktanove cislo ako benzin a pri spravnom nastaveni motora je mozne pracovat s vyssou ucinnostou ako pri benzine. Aj pri neupravenom motore ma LPG lepsie vlastnosti pri vyssich otackach.
Ja som na starej Felicii mal upraveny predzapal tak, ze motor na LPG jazdil vyborne, kdezto na benzin uz "klepal". Pri takomto nastaveni som mal vykon na LPG lepsi ako na benzin.
LPG ma 110 oktanov, takze aj u novych motorov sa da urcite upravit mapa v riadiacej jednotke tak aby to motor dokazal efektivnejsie vyuzit.
LPG nemá 110 oktánov... to je len taký rozšírený mýtus :-! . Norma hovorí o min 89 oktánoch, zvyčajne sa pohybuje okolo 92. Pod 91 som videl iba raz . 94 oktánov a vyššie je už veľmi dobré LPG a poznať to aj na spotrebe (klesne). ..
..toť moje skúsenosti podľa lab. rozborov
[odkaz]
Tu si pozri kolko ma ten mytus. Mimochodom ten mytus aj velmi dobre funguje. Ako my vysvetlis, ze pri posunuti predzapalu na LPG to nespalovalo detonacne a na benzin hej? Asi preto, ze ten benzin mal 95 a LPG 94.
LPG uz z fyzikalneho principu je odolnejsie voci detonacnemu spalovaniu, pretoze zapalna teplota benzinu je okolo 300C, LPG okolo 500C. Takze ho mozes stlacit na vyssi tlak a teplot a nevznieti sa same.
LPG ma 110 oktanov.
Oktanove cislo merane motorovou metodou.... Trosku som to pohladal a:
[odkaz]
"Oktanové číslo motorovou metodou je u běžných benzínů o cca 10 jednotek nižší"
Cize tych tvojich 92 oktanov z papiera zodpoveda asi 102 oktanom na stojane...
Kazdopadne ci je to 102, 105, 110 je to daleko viac ako ma benzin a je to vyuzitelne na zvysenie efektivity.