Z prohlášení evropských politiků se zdá, že dieselům zvoní hrana. Ale je tomu skutečně tak? Odborníci stále častěji poukazují na to, že bez dieselů to v budoucnu nepůjde.
"....limitní hodnoty oxidů dusíku klesly při přechodu z emisní normy Euro 5 na Euro 6 u dieselů z 0,180 g na kilometr na pouhých 0,080 g/km. To je o celý řád méně...."
Ne, tohle není o CELÝ řád méně. Celý řád je desetinásobný pokles, a tohle je pokles jen na necelou polovinu
Přesto ale souhlas, i obyčejný nos bez elektroniky pozná že nová auta smrdí o dost míň
V celom clanku je mnozstvo nepresnosti a zavadzajucich info.
Napr od septembra plati iba euro 6c, testy na stolici podla novej normy maju samozrejme radovo nizsie hodnoty emisii ako testy v realnej premavke RDE.
V principe nema vyznam kupovat Diesel do roku 2021. A ani benzin.... Kedze je jasne, ze to co nespravili za 10 rokov, za 2 roky nestinu, tj. nieje sanca aby bez plugin hybridneho ustrojenstva presli metodikou na euro 6d.
Takze podla mna sa SUV v roku 2021 budu predavat najme ako plugin hybridy s dojazdom umoznujucim prejst vacsinu testov na baterku-tj zapocita sa len koeficientom produkcia CO2 a zvysnych par km pohonu v hybridnom mode postaci na splenie limitov. Hybridy sa budu chlit vo velkom a teda aj cena tejto technologie bude nizsia a stlaci sa do jadra ponuku z dnesneho stropu.
Vseobecne konstatovanie ako " „budoucnost automobilového průmyslu není v dieselech“" hovori x ludi, vratane niektorych automobiliek. Ale za to anonymne kopnutie to stalo, ze ?
>:D
Jen by mě zajímalo, proti čemu budou ti komunální eurohňupové a eurohujeři teď bojovat, když se diesel dostal zpět do jimi navržených norem. Je potřeba najít nové zlo. ;-)
Tak ono sou emisní normy jen v Evropě a vznikly v Evropě? A já myslel že naopak eurohňupové a eurohujeři = vždycky hráli spíš druhý housle a za progresivníma státama zaostávali ;-)
Politickými čachry vygenerovaná, nikým nevolená a všemi nechtěná *** rozhoduje o věcech, o kterých vůbec nic neví. Vlastně je to situace, která téměř v historii lidstva nemá obdoby.
To je super, ze je u vas v rodine i nekdo se vzdelanim. Ale nez budes poustet do sveta dalsi vyplody sve chore mysli- ten Schulz o kterym pisu, byl v EP jediny, kdo nemel ani maturitu.
Málem bych zapomněl na důchodce končícího předsedu Senátu = dřív strojní zámečník, odborář a komunista. A teď to přijde = je jediným senátorem kterej je v něm od data vzniku! Nejdřív místopředseda Senátu a doteď Předseda senátu ČR = druhá nejvyšší ústavní funkce :yes: >:-[]
A probereme to znova = na chod státu nemá vliv. Už to chápeš? :-)
A prosim nelži že sem proti vzdělání = přesně naopak. Ale zrovna v týhle funkci = byť papírově fakt vysoký..
Jestli začneš stejně kritizovat ťoho traktoristu a strojního zámečníka = ok. Na chod státu nemaj vliv ale budiž = ty ale jen hledáš argument ve svym svatym boji proti svýmu kontinentu žejo >:-[]
Už tu násilim nevládne komunista = kdo se kam dostane rozhodujeme my. Že se nám to občas nelíbí = to je jiná věc. Většina lidí ve státě si opakovaně myslí že pro stát je [odkaz] to nejlepší na Hradě a [odkaz] ve Strakovce = a to má na náš život a dokonce i na chod EU = větší vliv než knihovník z kterýho máš opakovaně ámok ;-)
Ako sa meria co? Predstavuju si, ze jednu z nejvyssich politickych moci v EU by mel mit clovek vzdelanej a nejlepe s velkymi praktickymi zkusenostmi. Knihovnik v cele EU je tragedie. Nastesti uz skoncil, id.iot.
Tak mrkni kdo je v čele ČR [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] bohužel eště neskončil ;-)
Smutný jak lidi jako ty kritizujou dobu kdy je nejlíp v historii
Verzi že chlap co mu řikáš id.iot je spíš chytřejší s většími zkušenosti atd. než ty = si zvážil? :-)
Prostě je to jako když zpochybňuješ Vaculíkovy závěry = a fakt si snad myslíš že to víš líp = nebo co = tomu prostě nerozumim = no ty asi taky ne >:-[]
S tou nejlepší dobou jseš směšnej jen ty. Ze statistickýho hlediska je skoro každá doba lepší než ta předešlá (kromě válek, velkých katastrof,..). Z hlediska spokojenosti lidí to nikdo rozumný nehodnotí. Nikdo není tak arogantní, aby rozhodoval i za své předky, jak se komu v celé historii lidstva žilo.
A ten neznalej a nevzdělanej = adoruje za dobu která vedla ke krachu státu. Teda států :-)
Takže jo = i když to tvoje hlava nebere = dneska je historicky nejlíp co sme se kdy měli = a lidi jako ty si stěžujou :yes: >:-[]
[odkaz]
Že na tom nejsme jako třeba Rakousko = to je blbá daň za naši tupou minulost = kdy sme ve všech žebříčcích padali jak hruška. To je k tý tvý spokojenosti :-)
Volností svobodou ale třeba i přístupem ke zdravotnictví atd. = sme na tom drtivě nejlíp. A sou arogantní Neználci = co jak řikáš rozhodujou o stavu státu jen podle vlastní spokojenosti = takovej [odkaz] byl v průběhu 2. světový asi dost spokojenej = jak mu stoupal majetek a vliv >:-[]
Ze statistickýho hlediska = sme po roce ´48 ve všech srovnatelnejch tabulkách včetně věku dožití padali jak hruška = razantně se to zlepšuje od roku ´89
Že si to před ´89 za ostnatym drátem nevnímal a teď to naopak je cítit jak sme za Německem, Rakouskem prostě státama evropy kde nevlád komunista = to je jiná věc
Já si nestěžuju. Jen nejsem idiot jako jseš ty. Ty chceš lidem rozdat mávátka a vyhnat je do průvodu děkovat za to, že mohou žít v nejlepší době od doby kamenné.
To já vim že nejsi jako já = já ty závěry mnoha oborů včetně mýho nepopírám ale chápu ;-)
Jak si přišel na průvody a mávátka = vzpomínka na lepší časy = podle tebe? :-)
Ne kamenné = i když to taky >:-[]
Jen nemám ideologický brejle nebo čim to na známou zdokumentovanou realitu koukáš ty = vim že nekecá [odkaz]
A vim že čo bolo to bolo [odkaz] + [odkaz] >:D
Proč popíráš fakta [odkaz] ? Bereš to jen podle sebe? To je obvyklá chyba = všemožný obory od ekonomie po zdravotnictví, nic na A mě zrovna nenapadá >:-[] v tom maj jasno. Že ty naopak = to je problém spíš v tobě nemyslíš? ;-)
Já nic nepopírám. Jen jsem ti chtěl naznačit, že dle těch tvých kritérií bude každý další rok tím nejlepším v historii. Pokud tedy nebude válka nebo nějaká katastrofa. Je to tak samozřejmá věc, že vůbec nechápu, proč o tom nejen ty píšeš. A tvoje potřeba psát, že lidé dnes žijí nejlépe v celé historii, jde zcela mimo moje chápání. To prostě nejde srovnávat. jen marxista jako ty je schopen dát život člověka, pocity, štěstí, hodnoty.... do nějaké tabulky.
Člověče, proč sem cpeš ty odkazy na ty nejhorší dezinformační a propagandistické weby? Fendrych a Jandourek to dělají za prachy. Proč to děláš ty moc nechápu. Nebo tě za to taky někdo platí? Dle tvých komentů bych se nedivil, kdyby jsi bral peníze z eráru.
Proč sem dáváš odkaz na propagandisty neovlivni.cz. Vždyť to jen potvrzuje, co jsem psal. Další zoufalci, kteří za prachy z našich daní dělají propagandu a šíří nenávist. Nebudeš ty taky z nějaké politické neziskovky? Proč nemůže některý z těch tvých pravdu hlásajících webů fungovat za svoje peníze? To musejí tito svobodní, neovlivní a nezávislí redaktoři šířit pravdu za veřejné peníze, peníze Open Society Fund,...?
Na to, abych poznal propagandu nepotřebuji nějakou bandu úředníků nebo článek v nějakém novém rudém právu. Nepotřeboval jsem to za bolševika a vzhledem k tomu, že ti naší novodobí bojovníci za svobodu a pravdu to dělají podobně, to nepotřebuju ani dneska.
Tak, schvalne - ake "prakticke skusenosti" ? Murar, elektrikar, IT, doktor , krajcir , sofer z povolania, aby mohol (aby som nesiel daleko pre priklad) niekto povedat nieco k autam ? Ci bude lepsie, ked predtym robil na pase vo VW ?
Mne nejde o toho panacika, je mi jedno, kto tam koho nahradi.
Fakt ma to zaujima, co si pod tym predstavujes.
Ze niekto nieco vystudoval nehovori absolutne nic o jeho aktualnom vzdelani, skusenostiach, manazerskych schopnostiach, atd. Co su na takychto poziciach podstatnejsie veci, ako ci nieco pred 30rokmi vystudoval.
Toto su vzdy paradne konspiracie, ze banda blbov si za nejakym ucelom zvoli toho najvacsieho, nie ? Jaj, sorry, to bude asi potajomky manazovane iluminatmi, ktori to maju vsetko podchytene, podplatene.
Toto nemyslim osobne - ale aj v krcme je vzdy najjednoduchsie hodit vsetko na nejake spiknutie, pokial rozum nestaci na ine.
Já se bavím o člověku, který nebyl připuštěn k maturitě kvůli špatným studijním výsledkům, který měl v mládí problémy s alkoholem, 5 let byl nezaměstnaný, později se živil prodejem knih. A pak se z něj stal jeden z nejvyšších pohlavárů EU. Žádný konspirace v tom nehledám. Pro mě je ten člověk svými skutky a názory ***. Mohl by to být i vzdělaný ***, ale je to nevzdělaný ***. A nepřijde mi ok, aby významně ovlivňoval život obyvatel Evropy člověk, kterého ani nepustili k maturitě. Ty si o tom mysli co chceš.
Jak může řídící schůze = významně ovlivňovat život? >:D >:-[]
Teda když jí řídí Jermanová = občas to byla taková prča = že se směješ že nemůžeš pracovat = tak to myslíš? :-)
Nebo prostě jen závidíš = máte podobnej životopis a čučíš kam to dotáh? >:-[]
No tak si lidi zvolili socdemáky a ty si vybrali exstarostu Würselenu = my zase komunistu estébáka a jednoho z největších tunelářů 90. let = za předsedu vlády = kdo je blbější >:D
Zatimco oligarcha [odkaz] ve funkci předsedy vlády ČR, předtim místopředsedy vlády a ministra financí zásadně ovlivňuje toky peněz a zákony a pravidla hry = viz víc jak z2násobení jeho majetku během doby ve vládě = tak knihovník řídící schůzi = řídí schůzi ;-)
Řídit chod PS jako u nás traktorista Vlček nebo tupaňa místopředsedkyně Jermanová a bystroň popravdě neni ani Vondráček ani jeho předchůdce středoškolák z Bolky kterej pak byl dlouhodobě dvěma ministrama zároveň :yes::-)
Vtipný jak nejvíc kritický sou lidi = co nevědi a neznaj :yes: >:D
Tim že řídíš chod poslanecký sněmovny = tim ovlivníš zhruba prd. Ale to sme už probírali = super jak si taky nepoučitelnej ;-)
A jo = určitě by bez problémů zvládla = řídit třeba naši Poslaneckou sněmovnu = no když to zvládne traktorista a Jermanová nebo středoškolák Hamáček = tak těžce v poho >:-[]
A stejný je to na úrovni kontinentu = jestli máš nutnou potřebu nejlepší dobu kdy sme žili kritizovat = tak se soustřeď na eurokomisaře. Babiš za nás poslal řídit Evropu průměrnou úřednici z Vysočiny = co nezvládala místní ministerstvo = po jejim odchodu řídit kontinent = se s její nástupkyní chod ministerstva výrazně zlepšil
Smutný že byli 3 o levely lepší kandidáti = jednoho z nich před volbama nabízel i Babiš. Po volbách poslal řídit megafirmu = řadovou vedoucí
No bylo hůř = půlce kontinentu vládli samozvaný vládci co obsadilil třetinu světa = a všechny státy kde se jmenovali diktátorama = přivedli ke krachu. To sou borci co? :yes: >:D
Tady máš nový téma [odkaz] k ideologickýmu šílení >:-[]
Jak typické pro evropskou politiku na všech úrovních. Důležité je vlézt do těch správných p*delí a mít ten správný názor. Jako kvalifikace na JAKOUKOLI funkci postačí titul z muzikologie na fildě. Voliči by měli tyhle profesionální politiky vypráskat bičem, než zničí, na co sáhnou.
O jaké inteligenci se bavíš? Řešíte tu hoši opět diskuzi jak v mateřince. Mám známého soudce, vystudoval práva bez problémů a přesto je to jeden z hlediska inteligence, obzvláště sociální (což je velmi smutné u této profese) z nejhůře vybavených lidí, které znám.
To, že se v každé společnosti najdou lidí, kteří se i bez názoru a průměrné inteligence dokáží nacpat do jakéhokoliv zadku pro svůj kariérní postup je snad jasné z podstaty lidstva samotného.
Na druhou stranu, nebýt právě takového politického tlaku a těch "krůt", dodnes by jezdily nelimitované šmejdy a ve městech bychom se dusili.
A že jsou motory čistší, než se čekalo, a než kdy předtím? Panejo, to je snad logické, ne? Musí splnit nejen stávající limity, ale být schopné projít i připravovanými normami, a to pokud možno bez zásadních zásahů (jelikož těch už ani tak k dispozici moc není).
Článek jak dělaný pro české mindráčky, hlavně si zanadávat...
Se nediv. Těžko na světě najdeš jinej stát, kde se tolik lidí živí dieslem. Je celkem logické, že pak lidé negativně reagují na hysterii proti dieslům. Nikdo na boj proti dieslům nedoplatí jako ČR.
Mám radost z toho, že se lidem vrátí jejich sobectví a bezohlednost. A že jsou moji spoluobčané? Mám si vážit lidí, kteří si neváží ani své vlastní země? Proč bych to dělal?
:yes: Většina lidí při nákupu nezkoumá skladbu emisí. Kupují homologovaný vůz splňující příslušné normy a není jejich problém, jestli byly normy nastaveny špatně. Navíc po dlouhé roky byl ekologickou alternativou diesel, ne benzín, protože EU šla/jde po CO2 jak slepice po flusu.
Normy nebyly špatně nastavený = jen některý výrobci masivně a fakt hodně podváděli. Jestli si měl na mysli že po dobrym to většinou nejde a že sme ty * měli kontrolovat přísnějš = jako v americe kde sou homologační kontroly přísnější = tak to jo. Ale když ti někdo ukradne peněženku z polootevřený i zavřený kapsy = furt je to stejnej *. V tomhle případě VW a další. To mi připomnělo Vaculíko vysvětlování proč diesly Toyota nikdy nebyly podobně výkonný a atraktivní jako třeba TDI = protože nepodváděli :-)
A divili se že ať dělaj co dělaj = nejede jim to jako evropskejm nafťákum >:D
Tady klobouk dolu před PSA = jak za jejich zveřejnění reálný spotřeby [odkaz] + [odkaz] tak za to že víceméně nepodváděli a jejich motory fugnovaly velmi dobře :yes:
Každej zákon každá norma každý zabezpečení auta = se dá obejít. Ta chyba kdo to obejde a kdo to ukradne = je hlavně v tom kdo chce obcházet a krást ;-)
Už dvě desetiletí maj rozumný CO2 emise i hybridy = že evropa je začala brát až teď poslední roky = víceméně až po Dieselgate = to bude mít příčinu jinde :-)
Naftovej motor i v malejch autech = je běžnej v celym Středomoří = v Řecku i dalších oblastech až nepochopitelně moc. To je anomálie = ostatně viz zuřivý bránění nafty v osobácích i tady v diskuzích. Jak už sem napsal a Karlovi se to nechce komentovat co a jak vysvětloval nejen Vaculík ihned po Dieselgate = kam v reálu při stejný dani a to nemluvim o tom při stejný hmotnosti benzín nafta = což se uvádí v celkovejch číslech, zkreslující přeměna na litry je jen pro koncový zákazníky = tak při rovný dani a hmotnosti = dává nafta smysl nejdřív tak od těch těžkejch SUV
Podle koho byly ekologickou alternativou diesel? Pro lobby která je vyráběla a tlačila to dál = a trochu to vzdala až po Dieselgate?
Normy byly nastaveny špatně, a proto byl velký rozdíl mezi emisemi benzínu a nafty. To, co následovalo s příchodem Euro 5, je druhá věc. Kromě VW i Renault, Opel, Fiat, Volvo...značky, které dnes hlasitě bojují proti dieselům, zneužívaly slabin NEDC jak jen to šlo.
Podle koho? Jen si vzpomeň na dobu cca před deseti lety. Každý se předháněl v představení verzí Eco line, Green line, Bluemotion s emisemi oxidu uhličitého pod 100 g/km...byly to z 99 % diesely vybavené start stopem a rekuperací a oblepené lístečky. Vzniknout tomu dal evropský boj proti CO2 a socialistické machinace s daněmi v západních zemích.
Ale nech toho brepto = vidíš sám [odkaz] že po tom co to prasklo = stačila chvíle a motory napříč značkama s prstem v nose plněj. Zrovnatak emise plnila další generace TDI = už v době kdy prasklo Dieselgate = a neřikej že to nevíš ;-)
Prostě to zkoušeli obcházet = že i dneska si lidi vymejšlej špatný normy = to je k neuvěření :-)
Moc dobře víš že spousta motorů v pohodě plnila i tehdy = u BMW jedno jestli malej 16d nebo supervýkonnej 50d. Podobně PSA
No a někdo naopak podváděl co to de 1. koncern VW 2. asi Renault? No to je fuk = prostě rozdíly šílený = a hlavně víme a soustřeď se na to víme = že někdo téměř nepodváděl = to znamená že normy no problem
Jo lobby automobilek funguje = ale viz hodně naftový PSA = šlo to i bez masovejch leVWáren. Marketingový cancy který zmiňuješ mě nezajímaj = mluvim o reálnejch emisích.
Termín socialistická machinace s daněmi = fakt neznám = a tim že bych byl za školou to nebude >:-[]
No a přínos Dieselgate je jasnej = vidíme že to de to = normy sou ok. Jen největší svi.ně = už nemůžou podvádět jako dřív. Ale to neni chyba normy = to je chyba furt na straně toho podvodníka leváka zloděje atd.
Souhlasíš že normy nejsou problém = ty nemluvíš o normách = ale o tom že je nutný víc a z víc stran = hlídat křiváky. To jo = o tom žádná
Však já psal především o starších normách, z pohledu zákazníka. Kdo si koupil Euro 3 diesel, ten tak činil s vědomím, že splňuje soudobé normy. Stáčíš diskusi jinam.
Nicméně BMW bylo jedno z prvních, u koho se mluvilo o rozpoznávání testovacího cyklu. PSA nevím.
Přínos dieselgate zas tak jasný není, protože sám přiznáváš, že VW začal minimálně u motorizací s SCR příkladně plnit normy už před jejím vypuknutím...narozdíl třeba od Volva.
A kdo si kupoval nový auto s Euro IV nebo V = ten tak činil s vědomím že nesplňuje? >:D
Že odborná veřejnost tušila že to smrdí = to je jiná. Běžnej trouba = si šel prostě koupit nový auto [odkaz]
Je fuk co se mluvilo o BMW = de o to co se u nich naměřilo. Jak při těch měřeních v Americe kde to objevili tak další měření = který zmiňuje Vaculík hned po vypuknutí Dieselgate = 16d nebo teď aktuální rekordní měření X1 18d
Ten zásadní rozdíl s BMW = je i to že jejich cyklus neni megaprasárna jako VW. Nejhůř oxidy dusíku škoděj když auto stojí a popojíždí v koloně. Sviňky VW udělali software kterej zrovna tam = vypouští nejvíc! BMW software tam vypouští = nejmíň :yes:
Při jízdě po dálnici je to trochu jedno = tam se to stíhá rozptýlit. Plus tehdy i dneska = maj brilantní výsledky měření. U malej slabejch motůrků 16d a 18d ale zrovnatak u 50d
Podobně PSA = no a opačně Volvo, Renault a lídr VW :-)
Přínos Dieselgate vidim ve fantastickejch dnešních výsledcích. Že u VW v jedný generaci ušetřili a další už byla ok = to může bejt i tim že věděli. My byli informovaný před 3 rokama = ale vedení VW vědělo dávno před tim. No rozhodně následující generace motorů už byla ok. Ale viz přechod na WLTP maj problémy dodnes = proto je trochu omezenej V6 3.0TDI = proto s TDI definitivně seklo Porsche
Asi jsi nepochopil, že jsem psal o lidech, které diesl živí. ČR je světová výrobní základna pro výrobu dieslů. Proto na hysterii kolem dieslů doplatí nejvíc ze všech států na světě. Ale najdou se lidé, kteří z toho mají radost. A možná nebudu daleko od pravdy, pokud napíšu, že to budou většinou lidé napojení na erár.
Jedna malá rada. Pokud něčemu nerozumíš, tak je lepší mlčet. Nebo se alespoň snažit si něco zjistit. Malá nápověda. Nehledej to v motorech. Těch bude pořád stejně. jen se změní poměr mezi benzínem a naftou. A smiř se s tím, že centrum světového dieslu je v ČR.
Jedna velká rada = ty třeba o ekonomice blekotáš furt a fakt trapně odmítáš závěry mnoha oborů = a teď to děláš bohužel i v tomhle. Tady se masivně v milionech vyráběj benzínový motory. Ty máš na mysli zřejmě nějakou součástku vyráběnou v menší firmě = a na tom stavíš = že se zhroutí ekonomika státu >:D >:-[]
Už raději mlč. Ty tvoje bláboly už se nedají číst. Pokud jsou pro tebe firmy jako Bosch nebo Continental malé firmy vyrábějící nějaké součástky, tak se raději věnuj té své politické agitce. Ale pro tebe by asi nebyl problém zavřít ani Škodovku. Vždyť těch 30 000 si najde práci jinde a stát se nezhroutí. Zdroje jsou.
Viz Blue Sun 9:12 = ty si fakt neskutečnej Neskutečnej blábolil >:D
Tak nejdřív člověka kterej na státu napáchal skoro největší škody = zdroje tu sou Špidlu. Pro toho je doživotní vězení = málo. Za ty tehdejší zdroje = absurdní zadlužování v době masivního růstu. Tak teď za důchody = i když on narozdíl od jejich voličů určitě ví = že změna systému je naprosto nutná = stejně jí nakonec uděláme. A stejně tak politický zastropování věku = je 3,14na. To že se sám jmenoval komisařem EU = a dodnes je za historicky největšího trapáka v tý funkci = dodnes přes veřejnej slib když tam šel se nenaučil ani anglicky = to už je jen takovej bonus. Za zrušení PPP výstavby dálnic a předání monopolu Ťokově mafii = doživotí. Za odložení řešení důchodovýho systému = doživotí. Za zdroje tu sou = nesmyslný půjčování stamiliard na prohýření = doživotí.
Sem na rozdíl od tebe ekonom = i když se tomu nevěnuju. Takže na rozdíl od tebe nepopírám znalosti a závěry celejch oborů = že dneska sme na tom v komplexu nejlíp v historii ;-)
Zavřít Škodovku = dlouhodobě nejlepšího plátce daní ve státě, kterej navíc slušně platí = takže i ty desítky tisíc zaměstnanců utrácej a platěj daně = to by byl narozdíl od tvýho totálního blábolu a naprostý kraviny = že "ČR doplatí na omezení dieslů nejvíc ze všech států na světě" :yes: >:D >:-[]
Tak zavření Škodovky = to by byl fakt malér! Za to že ty neumíš ekonomický souvislosti posoudit = se nestyď. Znám absolventy ekonomickejch VŠ = který taky ne >:-[]
Diesly nikdo absolutně nezakáže = když se vícenásobný cenový zvýhodnění nafty vrátí do reálu = bude na tom stejně s benzínem + se budou důsledně hlídat reálný emise dieslu to znamená všechny budou mít ad blue a budou dál složitější a dražší = přirozenou cestou se to vrátí = tam kde je to ve zbytku světa
I když to Karel nechápe = někam do velkejch těžkejch SUV = kde kvalitní naftovej motor = typu R6 od Mercedesu abych ho popích a navíc je to pravda = má smysl :yes:
A ty fakt snad už radši mlč = i když sem se aspoň zasmál :-)
".....Se nediv. Těžko na světě najdeš jinej stát, kde se tolik lidí živí dieslem. Je celkem logické, že pak lidé negativně reagují na hysterii proti dieslům. Nikdo na boj proti dieslům nedoplatí jako ČR....." Co ti na tom přijde nadpozemské? Co jsi si představoval u slov " ... kde se tolik lidí dieslem....?
Radši nic.
Chápu, bráníš si vlastní kapsu, tak kvůli tomu ohneš i statistiky.
Kolik lidí to skutečně ovlivní? Kolik lidí je vázáno čistě na diesely pro osobní auta a nemůže být využito jinak? Stovky, nanejvýš?
Kdejaké "mudre hlavy", zákonmi, normami riešia zníženie emisií motorových vozidiel.
Vyrobcovia si lámu hlavu nad tým, ako dosiahnúť stanovené limity pri 1,7-2,5 tonových crossoveroch, suv-kách. Zubami, nechtami sa ich držia.
Možno jadrový reaktor v každom takom aute, by vyhovel normám
Zakony fyziky, ale nepustia.
Pritom stačí tak málo na splnenie noriem.
Nevyrábať takú blbú, zbytočnú kategóriu áut.
Presne súhlasím s " Lackey". Aj keď sú dnes SUV v móde a zarábajú firmám pekné peniaze ale... čo tak sa vrátiť k ľahším autám, ktoré sú aerodynamické a viac vhodné na dosahovanie nižších spotrieb = emisii.
K emisiám by som ešte dodal. Ako môže spĺňať rovnakú emisnú normu veľké a výkonné SUV a napr malé auto - Toyota Yaris? Reálne to veľké auto má 10x toľko emisii. Malí by sa brať do úvahy skutočné emisie a autá, ktoré by boli nad nimi by boli zaťažené nejakou daňou za zvýšené znečisťovanie ovzdušia. Potom by to bolo spravodlivé.
Ad1 - vsak ale ta "dan" uz existuje - su to predsa flotilove emisie, ktore ak sa prekrocia, tak vyrobca za ne plati pokutu - preto to zaplati aj samotny zakaznik v podobe vyssej ceny. A zvyseny odpor sa zase postara o zvysenu spotrebu = viac spotrebnych dani.
Ad2- svojich 10x bud niecim podloz, alebo si nedomyslaj hluposti.
Fakt, jo? A co takhle nevyrábět auta nad 1200kg s motorem větším než 1,0l?
Máme tu Ferrari, Mustangy, spoustu aut s vysokým výkonem a tím pádem i spotřebou.
Taky nevyrábět? Co takhle nevyrábět tolik aut a nutit lidi jezdit hromadnou dopravou?
"Trochu levičácké" je hodně mírný výraz. Navíc od někoho, kdo si i do Mazdy 3 koupil 2,2D
Moj kombik segmentu C vazi 1.4t. SUV vychadzajuce z rovnakej platformy rovnakeho segmentu ma v priemere o 100kg viac, podla technicakov o 75kg v skutocnosti menej, lebo vybava. Daj este nejaku mudrost zalozenu na domnienkach sudruh.
Ktory crossover ma >2 tony, resp. 2.5t ? Ktore SUV ?
To, co ty povazujes za "SUV", su po starom len oplastovane kombiky, ktore vyrobca nazval "SUV", aby sa lepsie predali.To uz je aj trapne dokola opakovat.
Alebo zrusme vsetky tie bezpecnostne testy, nechame minimalne vybavy, naco airbagy, pevnu ocel, plasty na olizovanie, rozne vystuze, auto bude lahke, nebude zrat vela.
Větší auta jako populární SUV se bez dieslu neobejdou..
To je fakt a realita , možná za 20 let bude vodík řešení..elektroauta masově nemají šanci , jen v mini vozech ve městě.
Tak samozřejmě že obejdou [odkaz] ale v Evropě sme prostě naftomilci
Ale ve velkejch těžkejch autech = samozřejmě nafta smysl má. Chtělo by to srovnat daň z benzínu na úroveń nafty = to by možná trochu změnilo názor některejch lidí
A nás benzíňáky by to že dotujeme naftomilce = konečně přestalo sr.át :-)
Náklady budeš mít nižší až do prvních investic do LPG, tam je poruchové všechno, drahé preventivní kontroly, povinné výměny tlakových nádob … Výskáš si chlapče předčasně.
Mimochodem, diesel jsou v kondici jako nikdy před tím, vstřikování je zcela bezporuchové a začínají přicházet na trh jako hybridy, mildhybridy a pluginhybridy, čímž opět strčí benzín+LPG do kapsy.
Prodeje v ČR stouply proti srpnu o 10%, pokles se vyrovnává. Prodeje opět stoupají v Belgii a Německu ...
Ale ale, jako by diesely byly bez investic. Rocni revize LPG stoji stokoruny, nadrz se meni po deseti letech. V tomhle problem nevidim. I LPG ma sve minusy, stejne jako nafta, ale cena udrzby to nebude.
Blazne, auto na LPG zacina na polovine toho, co nejaky efektivni hybrid a stejne bude zrat realne mene. Je to tedy realne a dostupne. Jen u novych aut uz ne LPG, ale CNG.
Investice do lpg je asi 30tisíc.Výměna nádrže je po 10ti letech zhruba za 5 včetně práce.Revize asi za 300.Spotřeba asi +- oproti benzínu litr navíc.Jinak s autem nic neděláš..nevýhoda je absence rezervy.
Nevyhoda LPG u me je ztrata rezervy a hlavne nemoznost legalne vjet do podzemnich garazi,prdlajz dojezd. Na naftu ujedu 900 -1000km na nadrz coz s nakou rozumnou nadrzi na LPG nedam ani kdybych moc chtel.
Na jednu nádrž najedu..400-550,600 km.Problem není dojezd,čerpačky jsou v podstatě všude.Vadí mě jen,že ne všude si můžu natankovat sám..a když nemá zrovna obsluha čas..tak to trvá o 3 minuty dýl :-)
Rezervu lze vozit k kufru. S garážema je to problém pro toho, kdo jezdí často do velkých měst, setkal jsem se dokonce i s nadzemním parkovacím domem, kde vjezd LPG nebyl povolen. Hlavní opruz pro mě bylo to tankování dvakrát týdně. I proto bych nešel do CNG, kde je to ještě horší.
Já jsem na starší Fabii neměl na LPG systému ani jednu závadu. Tedy pokud nepočítám, že se po zhruba 300 tankováních rozpadlo víčko LPG nádrže. Musel jsem za 20 Kč koupit nové.
A kde vidíš ty stoupající prodeje v Německu? Výkyvy v posledních měsících nesouvisí se změnou preferencí, ale s šílenstvím kolem končících homologací koncernu VW.
Zase clickbait clanok, nevadi.
Ze su nove dnes cistejsie nehovori nic o tom humuse, co sa pohybuje na cestach. A vsetky zakazy sa tykaju hlavne starych.
"Také Volvo, Suzuki, Subaru či Porsche mají k dieselům do budoucna poněkud rozpačitý přístup." - ved sa nehanbite na rovinu povedat, ze sa na naftu vykaslali. Ze to nie je len o tom, co povie nejaky politik.
"Moderní vznětové motory jsou čistší než kdy před tím!" - top je snad pochopitelne a samozrejme, ale ken ten bulvarny vykricnik sa tam tak hodi ...
A na obrazku zrovna Mivec dizel :-)
"Teď je na odbornících, nejen z řad zaměstnanců automobilek, ale třeba i z řad profesorů technických vysokých škol, aby existenci dieselu v osobním autě obhájili." ved aj novinari prilozia ruku k dielu a trochu sformuju verejneu mienku, ako ten suhaj v predminulom Autobilde, to bolo az smutne citat, ten je "blog", co sa tvaril ako clanok v casopise.
Pane Chytrolíne, Suzuki nikdy nemělo svůj diesel a Volvo si vykoleduje krach. Má podobné portfolio jako LandRover Jaguar a s tím to pořádně zamávalo, když v UK znevýhodnili jedním škrtnutím pera diesel.
V Německu už se D3 chechtá, jak jsou ve Volvu hloupí. Tak ať si Volvo nechá Čínu, ale v Evropě při nenažranosti jejich benzínů mají bez dieselů konečnou.
No a o Porsche snad nemá cenu ani mluvit …… ti sundali trenýrky ještě brod ani nebyl na obzoru. Diesely jim byly dobré ale teď honem ukazují na VW ………. "to oni, my ne, soudruzi !!!"
Tvůj příspěvek je směšný.
Letí to = číňan koupil skoro zkrachovalý Volvo před osm a půl lety
A růst pokračuje i když ohlásili konec nafty do osobáků = což je viz vysvětlování Vaculíka a spol hned po Dieselgate = to už sou taky 3 roky [odkaz] tak viz to vysvětlení = nafta patří tak do aut od 3,5 tuny = možná do velkejch těžkejch SUV
Velkej fanda dieslovejch motorů vysvětlil proč nepatří ani do Audi A8 = což místní VWfans fakt nevydejchali >:-[]
TAkže trochu nafty tu a tam jo = ale Volvo se bez ní klidně obejde = stejně je to jen evropská úchylka = a Volvo je dneska čínská automobilka a tam jim nafta v osobnim autě smrdí eště víc než ve zbytku planety ;-)
Prestan lhat o druhych. Vaculik si velmi nedavno rochtal nad naftou v Superbu, v osobnich Mercedesech..... Tak nelzi. Je to trapny. Kazdej si to mohl precist.
Ale ale = už zase lžeš? Nebo fakt nezpracuješ ani tohle? :-)
Vaculík v první druhý a třetí řadě = chválí R6 od Mercedesu. Ani to si nepochopil = nebo ti to jen neleze přes klávesnici?
To co sem napsal = je prostě fakt a pravda = přes tvý trapný popírání. Ten hodinovej pořad na ČT24 je ke zkouknutí i teď!
Možná sou ke koupení i starý Speciály nebo kde to psal
A nejde o Vaculíka = to je známý dávno. A mockrát probíraný i tady = přes obří skok kterej najednou po Dieselgate zvládli výrobci = který předtim masově podváděli = by realitu ukázalo až srovnání daně z benzínu a nafty
Že nafta v týhle míře pronikla do osobních aut jen na jedinym kontinentu = to víš snad i ty
Kdyz je nekdo nadseny ze sveho cestovani naftovym superbem po evrope, tezko muze zastavat nazor, ze tam nafta nepatri. Kdyz nekdo rika, ze chce v osobacich naftu a ne prikazem z EU elektromobil, tezko muze zastavat nazor, ze nafta do osobaku nepatri. Ja tu Vaculikova slova pred par dny citoval, ty doposud nikdy. Porad na CT je roky stary, me citace sotva par tydnu.
A zopakuju = opravdový nadšení = má z řadovýho šestiválce MB. Všechno ostatní je až za nim = ale myslim že to víš = jen to nejde a nejde přes tu klávesnici ;-)
Asi to fakt nechápeš = čas nehraje roli. A tohle nepochopení že věci se můžou prolínat a překrývat = si předved i v dalších podobnejch případech = a protože ty si to nepochopil nazval si mě za to.. >:D
Tak tohle je něco podobnýho = to samý :-)
Kolega o jehož inteligenci vzdělání a znalostech snad nepochybuješ = je nadšený ze svýho 2.2 HDI a projezdil toho s nim mraky. Chápe to a zastává názor = že si koupil benzín hybrid
Verze že by to mohlo bejt v tobě = a ne v nás = tě nenapadla? ;-)
Mrk si na tu mapu planety? Ta Evropa je mrňavá a když budem všichni jako ty a Zeman = brzy si nás asijský velmoci = daj k svačině [odkaz] + [odkaz] + [odkaz]
Zatim se tady asi díky 40ti letum života v nereálnym světě za zdí = u nás doma tomu řikáme v ZOO = žije a smýšlí dost mimoňsky [odkaz] + [odkaz] :-)
Naftovej motor je komplikovanější = dražší. Dneska je poDieselgate dovedem konečně dělat docela čistý = ale je to složitý = zase eště dražší
Když nafťákum navíc přestaneš dotovat palivo = dieslovej motor leda až tak do velkejch SUV
Ale to všechno správně popsal a na ČT diskutoval Vaculík = před 3 rokama = po vypuknutí Dieselgate
Do střední pro běžný ježdění [odkaz] a kdo chce samozřejmě [odkaz]
Myslel sem to jinak = že buď obecně nízkoemisní auto = nebo pak pro pár výjímek..
A že nízkoemisní neni vícenásobně zvýhodněná nafta = jak se některý skupiny snažily roky tlačit = ale hybrid. Proto se tim směrem před desítkama let vydala Toyota = a proto teď když se emise začínaj i v Evropě kontrolovat přísnějš = se tim hybridnim směrem vydávaj najednou i evropský automobilky. Který to doteď měli postavený = na podvádění
Ten Pašík je v tom lídr = takovej vzorovej model ;-)
Zajímamavý jak rychle po tom co to prasklo = sou to jen 3 roky = automobilky umí reálně nízkoemisní diesly [odkaz] + [odkaz]
Vůbec ne = Volvo je čínský a tam nafta do osobních aut vůbec nesmí. Část evropanů si asi neuvědomuje že dotovaná nafta a masový rozšíření naftovejch motorů i v malejch autech = viz třeba Řecko = je pouze místní lokální úchylka
Ano, samozřejmě. Ale já jsem to bral čistě z pohledu Volva v Evropě.
Řecko je kapitola sama o sobě. Nafta je tam oproti benzínu výrazně daňově zvýhodněna. Ale dlouhou dobu tam platilo, že auto s dieselovým motorem tam mohli provozovat jen privilegované skupiny, například taxikáři. Podíl dieselů tak byl velmi malý. Před pár lety tu regulaci zrušili a podíl dieselů razantně stoupl, protože si ho mohl koupit i neprivilegovaný občan.
To jak si řekové spravujou svuj stát = to snad radši nerozebírat >:-[]
Taxi je při dnešních reálnejch emisí špičkovejch nafťáků přesně to = kam nafta taky patří. I když jak sem někde čet = ideální taxík je Lexus ES = s čimž docela souhlasim [odkaz] + [odkaz] :-)
Záleží které veličiny a jak se měří. Pokles tam je, nadruhou stranu když se ví co jak se měří tak se to přizpůsobí. Léčiva taky zaženou chřipku jedna dvě, ale že to dělá třeba paseku na játra už je ticho po pěšině. Každá lidská činnost nechává stopu. Já vidím problém spíše v tom, že se auto stalo jakýmsi fenoménem a cestuje od lidí přes výrobky všechno sem a tam do alelula. Naši otcové na Trabantech a Ladách najeli mnohdy do 5tkm a auto nebylo v úplně každé rodině. Dneska jsou v rodinně auta mnohdy 2 a kdo nenatočí nad 10-15tkm je za zelenáče a kloboučníka.
To sice ano, ale zase tehdy dostali umístěnku, drát na hranicích a poslední místo v pořadníku na auto. Nějakej byznys, zboží, osobní svoboda to nikoho nezajímalo. Pravda, dnes spousta lidí jede autem všude, ale jednak jako někdo, kdo střídá hromadnou dopravu a auto, říkám, že se jim nedivím a druhak neomezoval bych to. Omezování má dva průvodní jevy - už nikdy neskončí a bude se stupňovat. Začne u extrémů se širokým souhlasem a pak se jen šíří dál a dál.
Martin "prý" tvrdí, že naftu jen do velkých SUV:
"Hledáte ideální auto na dlouhé cesty? Tajným tipem je Škoda Superb 2,0TDI" Březen 2018
Martin by prý byl pro omezení nafty do běžných osobáků:
"Možná proto,že si z dětství ještě pamatuji železnou oponu, kdy se nesmělo nikam,mě to svobodné cestování fascinuje.Máme pár dní času? Super, zajedeme si k moři.S elektromobily nic takového možné nebude. Pokud se skutečně rudozeleným bojůvkám podaří zakázat diesely a natlačit nás do elektromobilů, bude to pro mě stejné, jako kdyby někdo opět začal natahovat ostnaté dráty"
Březen 2018 po cestě Superbem 2,0TDI k moři.
Proč furt dokola zdůrazňuješ = jak neumíš zpracovat informace? :-|
Stejně tak víš že nedoporučil V8TDI do A8 = že si to v hlavě neumíš dát dohromady = je probém tvý hlavy
Je to asi jako když se na něj tady jakoby odvoláváš = a jinde popíráš jeho doporučený auta napříč segmentama nebo si nepobral to V8TDI
Furt je to jen = o tobě
Proč prý v uvozovkách? Ten pořad = je dosažitelnej = teď hned za minutu = si to můžeš pustit :-)
Martin by teď dneska když je zatim dotovaná nafta = šel do MB R6400d. Nejsem kámoš nafty do osobních aut = ale chápu ho :yes:;-)
Popírá smysluplnost honu na naftu, kromě Prahy a kolon v ní nevidí problém ve zbytku republiky. Tvrdí, že s emisemi podváděli +- všichni. V celém pořadu, od začátku do konce, absolutní podporovatel nafty. Ani slovo o "nafta jen do velkých SUV".Jestli to tam je - dej vědět ve který minutě, rád si to znovu poslechnu.
Lžeš, lžeš, lžeš.
Jestli považuje za povedenější motor nebo auto BMW,AUDI nebo MB je zcela irelevantní a nesouvisí to s vhodností nafty do osobáků.
Měl by tě žalovat, za to jak překrucuješ jeho slova. Ale to bys musel být někdo důležitej, ne trouba, jakej seš.
Neni to irelevantní = víš že vysoko nad všechny nafty = považuje R6 Mercedesu. Že ty neumíš zpracovávat informace + občas je úmyslně překrucuješ = to je jiná věc >:-[]
S emisema podváděli všichni = ale víme že byl obrovskej rozdíl mezi třeba PSA a VW. Ostatně o tom je tak trochu teď aktuálně změna měření a velký změny v prodejích = který se daj tak trochu chápat jako = kdo podváděl víc má velký problémy kdo míň jeho prodejů se to skoro netýká. Proto taky ostatně sou aktuální změny měření a norem
Vim že seš namyšlenej trouba = kterej si nepřipouští jak často se plete. Neboj = v tom seš normální :-)
Co se nafty v osobácích týče = viz já 10:04 = nejde jen o nestejnou daň takže nepřímý dotování nafty ale i o nestejnou hmotnost. Celkově = až neskutečný zvýhodnění nafty. Když tohle zrušíš = a sjednotíš = je nafta jen pro ty velký SUV nebo auta tak od 2,5 neli 3,5 tuny. A to před těma 3 rokama vysvětloval jak Vaculík tak každej druhej ekonom
Že ty se jak malý neznalý trucovitý asi pubertální dítě 3 roky potom hádáš = a nepřipouštíš že bys moh bejt úplně mimo a asi ani nechceš bejt v realitě = to je smutný. No sou to zatim jen 3 roky >:-[]
Měli by tě žalovat za tupost = stejně tak si nikdy nepochopil MTho a okamžitě popíral = a chápu že ho ten místní boj s větrnejma mlýnama přestal bavit. Jen ses mu to styděl bál říct na rovinu :-)
To že po týhle planetě [odkaz] se to s naftou zvrhlo jen na tom malym kousku = a doufám že ses na tu mapu podíval = ale určitě víš. Tak si řikej že tvuj názor a realita toho malýho kousku je ok = a všude jinde = sou proti tobě mimoni >:D >:-[]
Hyde Park si po těch letech pustim = ale ne teď ;-)