Moskvič 2141, v západních zemích prodávaný jako Aleko, měl i svou zajímavou soutěžní verzi. Soupeře ve skupině B na světových kolbištích ale nepotrápila.
"Kreativní inženýři však museli shánět díly i materiály pokoutně od mezinárodních dodavatelů ze Západu, což samozřejmě zavánělo kriminálem i v době nástupu Michaila Gorbačova do nejvyšší funkce federativního státu. Jenže zdroje ve velké, ale zaostalé zemi chyběly a tak nebylo zbytí. Brundza měl navíc potřebné kontakty."
......takhle bys autore neměl psát, minimálně 1/3 čtenářů nalomíš tu krásnou iluzi, že v Sovětském Svazu, potažmo v Rusku soudruzi dělali auta - jak všichni rádi říkají - na svoji dobu dobrá a se světem srovnatelná. :-):'-(
Máš to relativní. Samozřejmě auta byly sice robustní,ale většinou předělávka nějaký západní výběhovky.
S tou "zaostalou" zemí je to složitý. Nevím, jestli takovým slovem lze označit jadernou supervelmoc, průkopníka v oblasti kosmonautiky a leadera vv mnoha sofistikovaných oborech, jako třeba v letecké technice a zbraňových systémech.
prostě to byla rozporuplná země, která měla k dispozici dost technologií, ale většina lidí z nich měla prdlajs a žila ve svrabu. Hlavně v asijské části.
Dej si ho sám kámo.
První ses vytasil s politikou pod článkem o autě.
>:-[]
Já jen normálně napsal svůj názor a když si to přečteš, nic zklamanýho v tom není. Je to můj pohled na věc, kterou jsi načal.
Pro případ, že jseš blbej (nemyslím, ale co když...) tak nejsem obdivovatel SSSR ani zastánce socialismu či fanda jejich aut. >:D:-!
Když už si zmínil tu leteckou techniku, tak po tom co se USA podařilo ukořistit Mig25 žasli amíci nad tím jak geniální konstrukční prvky ruští konstruktéři použili, protože v SSSR prostě tou dobou bylo hov-no, tak je to nutilo přemýšlet a snažit se udělat z prdu kuličku. Narozdíl od amerických konstruktérů, který sice měli všechno a přes to nedokázali postavit tak dobrý letadlo.
O tej 25 by sa dalo polemizovať. Niečo mala lepšie, ale skôr prevažovali negatíva, ako vysoká hmotnosť, obmedzený dolet a pod. Keby to bolo také revolučné, myslíš že by to neskôr nepoužili v nejakom svojom projekte?
To letadlo bylo zkonstruovaný pro určitý účel. Mělo rychle odstartovat, nabrat výšku a dohnat nepřátelský letadlo a zničit ho raketou. To umělo výborně. Fakt že mělo prd dolet a bylo těžký není podstatný. Ono stavělo na tom, že dokáže v případě potřeby letět 3 Machy a zároveň není moc složitý a je jednoduše servisovatelný i v mizerných podmínkách. Postupem času jeho vlastností přestalo být potřeba, protože jeho práci zastaly mnohem lépe řízený střely.
Jasně, je tu pořád omílaný mig, který v daném segmentu asi byl tehdy lepší. Ale když se tu vytahuje letecký průmysl - tak kdepak je ruská odpověď na U2, SR-71, B1b-Lancer, B2, F117 stealth, Warthog..... atd.. / a až budeš odpovídat, zkus si odpovědět zda Rusko vůbec disponuje technologií stealth, a hlavně kdy ty letadla vznikla a kdy byla některá už vyřazena až budeš hledat ruské trochu adekvátní stroje a datum jejich vzniku/.
V SSSR zřejmě tak často nepotřebovali vnikat nelegálně nad cizí území, takže letadla typu U2 nebo SR-71 nestavěli, což mě přivádí k myšlence kdo je vlastně agresor >:D
No ja bych to s tou genialitou neprehanel. MIG-25 byl sice rychle letadlo, ale ,,primitvni" se spoustou nevyhod - spise se hodilo jako special pro pokoreni rekordu nez do skutecne valky.
Genialni reseni se pouzivala na obou stranach a proste to k vyvoji patri, zvlaste u takovychto letadel. V te dobe uz byli vzdusne sily USA uplne jinde, jen to zpocatku netusili. Po prozkoumani MIG-25 si mohli oddechnout.
Tak on ten Mig-25 bol vyvinutý aj zaradený hlavne ako stíhačka určená na zostreľovanie vysoko letiacich bombardérov. Túto úlohu by splnil podľa očakávaní ale nič viac nič menej. Proste jednoúčelový bojový stroj. :-)
Co měli američani jako ekvivalten ekrnoplánů Orljonok a LUN? Nic vid.
Americký shuttle do konce své služby neuměl automtaticky přistát, ruský Buran a jeho plánovaní nástupci Ptička a další jo. Už od prvního letu za pomoci počítače. rovněž měl lepší tepelnou ochranu (slavné destičky).
Co ruské raketové vlaky třeba, šneková vozidla ZIL do těžkého terénu at atd. Já myslím že toho měli dost zajímavého
To vazne sa tu chceme bavit ako deti na piesku? Aj amici aj sovieti vyrabali to co im bolo treba na ich specificke podmienky a hlavne na co mali priemysel a peniaze.
Máš pravdu. Sklouzlo to k tomu.... jak děti na písku. A přitom původní myšlenka jen byla tomu blbečkovi J@W otevřít oči, aby si uvědomil, že v Rusku nežijou na stromech a jejich historie je protkaná schopnejma lidma, kteří dokázali za nedostatku všeho v SSSR dělat, díky svým schopnostem, doslova technologický zázraky. Doufám, že tomu pablbovi aspoň dojde, že každý kdo spolu s ním neplive na Rusko není zároveň komouš. No uvidíme.
Tady nejde o řádný komunismus ale o vyvrácení plků, že rus nikdy neuměl nic vyrobit a něml žádné technologie. A vono to není pravda vid, a když ti někdo napadne argumenty, tak umíš jen urážet a kopat okolo....Jinak mam 193 cm >:D >:D pro tvojí informaci >:D >:D