Diskuse

Motor Alfa Romeo Twin Spark 16V: Jízdně nejlepší čtyřválec pohřbily jeho vrtochy

29.11.2018

„Twin Spark“ znamená u Alfy Romeo motor se dvěma svíčkami na válec. Proč na tento kdysi rozšířený a úžasně jezdící motor dnes moc často nenarazíte?

 

  • 11 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 29.11.  19:23

    1.4

    "Pouze kubatury 1.4 a slabší verze šestnáctistovky s výkonem 77 kW nepoužívaly proměnné časování sací strany rozvodu."

    To nie je pravda, moja 1.4 16V 76 kW mala a má taktiež variátor.
  • 32 Reagovat !

    foto FidoBlack

    FidoBlack 29.11.  19:47

    Motory t.s

    Dobře, motory co se týče spolehlivosti nebyly nejlepší, ale většinu těchto motorů nezávislý jejich chyby, ale zacházení majitelů, každý motor totiž se správnou údržbou je spolehlivý :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.11.  20:02

      « Re: Motory t.s

      Přesně, 2. gen T.S. stačí hned od počátku příliš nevytáčet za studena a používat Selenii Racing (není nijak zvlášť drahá, když ji člověk šikovně koupí) a nejpozději po 10 000 km ji měnit. A samozřejmě včas dělat rozvody. Ano, je to servisně hodně náročný motor, ale to svezení za to stojí (zejména u verze EU2, trojka je na tom citelně hůře, a to i spotřebou. :-!
    • 21 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 29.11.  21:09

      « Re: Motory t.s

      Jednou nějaký fanda vysvětloval, že Wankel z Mazdy RX je velmi spolehlivý motor, za předpokladu, že:
      ...
      ...
      ...
      ...
      a následovalo půl stránky výčtu, co se smi, co se nesmí a co se musí:)
      Připadal jsem si méněcenný, když v tom mojem tehdejším stačilo jednou za 15 tisíc vyměnit olej:)
      • 20 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 30.11.  12:23

        « Re: Motory t.s

        Ano jednou za 15 tisíc vyměni olej a dát ho tak kvalitní jak tvůj motor vyžaduje (stejně jako u Alfy) a taky ho netočit když je studený (stejně jako u Alfy). Rozvody se musí taky dělat u drtivé většiny motorů. Takže nemusíš být vyloženě fanda, ale ke každýmu motoru se musíš chovat trochu ohleduplně.
    • 20 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 29.11.  21:58

      « Re: Motory t.s

      Sú motory tak zmršené, že ani super starostlivosť nepomôže. Napr. z novších 1,6THP, 1,2TCe, 1,4 TSI kompresor.
      • 00 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 30.11.  07:34

        « Re: Re: Motory t.s

        O te 1.4 turbo kompresor mi vyprávěj... Kamarad si ji koupil v rs od prvniho majitele, auto nemá ani 100tis km. A mesic cisteho casu navickrat stoji v servise, to je porad neco, ted jel z prace a z niceho nic jede na tri, jestli to nebude civka, asi to vzteky hodí ze skály >:D ale jinak to jede jak prase
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 30.11.  12:25

          « Re: Re: Re: Motory t.s

          Můžete mi někdo z vás popsat co za závady postihuje to 1,4 TSI? Plánoval jsem si koupit Golf 5 právě s tímhle motorem buď 103 nebo 125 kW. Díky za info.
          • 00 Reagovat !

            foto pendoch

            pendoch 01.12.  22:55

            « Re: Re: Re: Re: Motory t.s

            1.4 TSI bez kompresoru je docela v pohodě, myslim že ty verze co jsi teď vypsal jsou bez kompresoru, ale nejsem si jistej. 1.4 TSI Twincharger kombinující kompresor a turbo se prodávala jenom se 132 kW, ale říkám, nejsem si jistej v kolika verzích byl i ten kompresor. Jinak ten twincharger má dost problémy s klepáním, protože nebyly použity kované písty, klepání myslim většinou způsobuje vyšší komprese a dá se to eliminovat těmi kovanými písty. Jinak 1.4 tsi bez kompresoru je docela doporučitelnej pohon. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 03.12.  10:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motory t.s

              Právě že nejsou. Jediný bez kompresoru je 90 kW verze 103 a 125 je twincharger. 132 kW je podle mě ta samá motorizace jen víc naladěná. Pochybuju, že VW pro 132 kW variantu stavěl extra motor. O těch kovaných pístech jsem slyšel, ale nevím jestli to není zase nějaká hospodská povídačka, která se stala na pár prvních prototypových kusech. Pokud vím tak se ty písty občas propálily ne že to klepalo, ale neznám nikoho kdo by tuhle motorizaci jezdil. Zejména tu 125 kW variantu, která musí jezdit jako kule.
    • 10 Reagovat !

      foto jirin

      jirin 30.11.  07:17

      « Re: Motory t.s

      Ten poslední řádek je naprostej nesmysl. Vím z vlastní zkušenosti. Některý nepovedený motory nezachrání naprosto nic.
  • 10 Reagovat !

    foto stormrider

    stormrider 29.11.  22:54

    2.0 Twin Spark 114 kW

    "Ojetou Alfu Romeo 156 s tímto motorem bych si v životě nekoupil", říkal jsem, než mi jedna skončila v garáži. :-) Shodou náhod jsem narazil na kus od Alfisty, koupený nový v ČR a ve stavu, který už i na celoevropské poměry je velkou vzácností - i vzhledem k ceně odpovídající hodně ojeté Fabii HTP nešlo nekoupit.

    Nádherný zvuk, díky vyřazovacím hřídelům až šestiválcový chod od volnoběhu na libovolnou rychlost, nekonečně dlouhá a uspokující cesta otáčkoměrem k metě 7000 ot., rychlé reakce a ve výsledku také ještě slušná spotřeba kolem 9 litrů. Dnes už je Alfa v jiných rukou, ke služebnímu autu ji nedávalo smysl dál vlastnit, ale byla to nádherná roční zkušenost... Dnešní turbomotory (např. 1.4 TSI 110 kw) jsou dynamicky dál, ale to vám je v tu chvíli upřímně jedno, motor s duší je motor s duší :-)

    Btw. nabízel jsem redakci auto k testu, škoda že nebyl zájem, článek by to hezky doplnilo.
    • 20 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 29.11.  23:24

      « Re: 2.0 Twin Spark 114 kW

      Byl to úžasný motor pokud jel, ale ani nadměrná starostlivost k životnosti nepomohla. To si jen nalhává bazalka klub. Naše Alfa díky motoru shořela i se Selenií.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 01.12.  00:49

        « Re: Re: 2.0 Twin Spark 114 kW

        Nepovídej, můj kámoš se 156 2.0 T.S. najel s původním motorem díky pečlivé údržbě a ohleduplné jízdě před zahřátím bez větších problémů 260 000 km a pokud by mu totálně neshnila kastle, tak s ní asi jezdí dodnes! :-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          Roman Řezníček 03.12.  17:50

          « Re: Re: Re: 2.0 Twin Spark 114 kW

          260 000 km není moc, hromady těch aut mají najeto kolem 500 000 km. Stačí se jen podívat do inzerce do Itálie nebo Francie. Ostatně i v CZ se kusy s 350 000 km vyskytují. A olej stačí "obyčejná" Selenia 20k po 15–20 000 km. V tom to nikdy nebylo.

          Celý ten humbuk kolem TwinSparků spustily značkové servisy v Germánii (tedy i u nás), které do nich cpaly "lehkoběžné" oleje (Aral Elastic). Motor ho sežral a majitel se v servisu nikdy nedověděl, že přijel s 2 l náplně, protože snímač hladiny oleje na to kašlal úplně stejně, jako mechanik, který prostě vypustí olej a neřeší. Takto si to majitel zopakoval 2-3x a bylo po motoru. Dneska je to celkem bezrizikový nákup, pokud má TwinSpark najeto přes 150 000 km, vydrží většinou dalších 250 000 km bez problémů (protože Ko nebude motor, ale podvozek, brzdy a motormanagement). Kritických bylo prvních 100 000 km v "péči" značkového servisu. Kdo do značkového servisu nikdy nepáchnul, neměl problém.
  • 41 Reagovat !

    foto VOLCANO

    VOLCANO 30.11.  02:00

    Motory TS

    u těchto motorů může za chyby a selhání přímo FIAT důvod je jasný cena komponent těchto motorů .. hlavní a ojniční ložiska z hliníkového kompozitu kvůli ceně sady při montáži jedná se o nejhorší ložiska .. výrobce china industry kompletní sada pro jeden motor byla cca 56 kč ( ojniční a hlavní )kvůli celkové produkci 2 250 000 kusů motoru TS

    Další problém výrobce ojnic AE absolutně nedokončené a mnohdy nepřekontrolované ojnice na kvalitu a hmotnost pro set 4 kusů pro jeden motor , chybná šířka spodních ojničních ok bez pomocného opěru axiální házivosti a kmitů

    Písty a pístní kroužky opět produkce AE pouze pisty , pístní kroužky měkká ocel bez povrchových úprav např 1 kroužek nemá tvrdochrom na stykové ploše

    stírací - kroužek z absolutně nekalitelné oceli v důsledku mění ovalitu válce
    olejový kroužek - extrémně vadná konstrukce po 10tis km kroužek přestane mít svou mazací funkci

    písty - povlak z grafitu , rozdíly mezi písty v hmotnosti i 15gramů ,
    pouzdra pístního čepu CPAM kompozit postupem času mění osu ojnice z 0 na až 3mm
    většinou příčina lomu ojnic

    hlava motoru a mazaní
    vadný úhel a směr otačení sací vačkové hřídele , hydraulické vymezení vůle bez kaleni a povrchové úpravy materiál je stejný jako u vačkové hřídele

    honování bloku - špatná kvalita hloubka i drsnost typické provedení pro velkou produkci kde se na kvalitu absolutně nebere zřetel

    těsnění hlavy motoru nejlevnější výrobce oem plech + kroužky a těsnící papír - oxidace a tlaky jsou příčinou selhání

    variátor fáze sání - skvělá myšlenka otáčení stupně vačky při použití axiálního posuvu
    problém TD je v vymezení vůle přímo variátoru

    a nakonec systém mazání výkon pump při volnoběhu je oproti TS motoru z alfy 75 o 5 barů nižší

    Vlastním 3 alfy romeo 1x 146 boxer , 2x 156 selespeed
    motor boxer prochází kompletní změnou konstrukce to platí i pro 2 motory 2,0 TS

    můžu osobně říci že vše v každém motoru má jasně danou výrobní cenu a kvalitu a min čas pro výrobu nebo složení jinak by nebyl zisk a to platí pro všechna vozidla na všech silnicích
    • 00 Reagovat !

      foto

      Roman Řezníček 03.12.  17:58

      « Re: Motory TS

      No jo, ale my tu řešíme originál motory, a ne zákaznické sestavy z aftermarketu Elitu.
  • 04 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 30.11.  08:24

    Zlatý elektroauta

    Co všechno se může vystdat: písty, svíčky, civky, ojnice, kladky, rozvody, vyvažovací hřídele,
    olejové čerpadlo, háky, lana, závory...... Tohle když člověk čte, tak má chuť si koupit Teslu.

    Není vubec pochyb o tom, že v horizontu pár let tahle archaická technika z běžných aut úplně zmizí a se spalovacím motorem zustane jen Porsche, Ferrari a pár dalších značek pro nadšence, podobně, jako Quartz vyhnal z běžných hodinek natahovací strojky....

    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 30.11.  08:28

      « Re: Zlatý elektroauta

      Jak že si vede Tesla ve spolehlivosti?
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 30.11.  09:03

        « Re: Re: Zlatý elektroauta

        Neviem ako vedie Tesla v rebríčku ale kolega vyššie asi myslel že spaľovací motor je dalšia vec čo sa s€re. Elektro,podvozok atď,atď sa môžu pokaziť u oboch typoch áut.
        • 00 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 30.11.  09:17

          « Re: Re: Re: Zlatý elektroauta

          Já už jsem viděl x-krát i pokažený trolejbus. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 30.11.  08:35

      « Re: Zlatý elektroauta

      za mna budu najviac rozsirene hybridy... proste budes mat tam nejaky nevytuneny spolahlivy a relativne jednoduchy spalovak plus elekromotor ...

      som ale tiez toho nazoru ze klasicke spalovaky casom ostanu asi len v par vozoch ( zrejme nejake pracovne terenaky a pod ) a zbytok uz budu hybridy a to aj v sportovych vozoch ... nejde to hned ale je jasne ze hybridy su pomaly ale isto uz jasna volba ... taka nova corolla tak tu by som bral v hybride hned ... dokonale auto na kazdy den :yes:
    • 40 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 30.11.  08:51

      « Re: Zlatý elektroauta

      Zatím se to těm elektroautům za těch cca 130 let moc nepodařilo.
  • 10 Reagovat !

    foto VOLCANO

    VOLCANO 30.11.  09:52

    EL automobily

    Tesla podle mě má nejlepší verzi elektromotoru jeho konstrukce je unikátní ale nevýhodou je 6300 tužkových baterii a řídící systém který vytváří 3 fázové proudění v motoru a chybějící převodovka pouze diferenciál tento zázrak nového tisíciletí hodně snižuje v možnostech dojezdu přitom účinnost je 100% díky řízení a posunu každé fáze a IGBT mosfetů ale ty baterie nejsou nej řešení v podvozku ano ale typ a množství a chlazeni bloků při odběru nebo dobíjení no prostě když začne hořet 1 baterie roztaví ihned další takže řetězová reakce je okamžitá zato dávám palec dolů a taky za autonomní capiny AUTONOMĚ umí jezdit pouze vlak jinak jako celek karoserie 100% úžasná práce ale za interiér a ovládací prvky a nějaká obří obrazovka uprostřed absolutně nepotřebná věc Tesla se měla zaměřit na to co EL. automobil může skutečně dosáhnout a za tím mají jít pokud mají chuť tvořit budoucnost spíše mi přijde jako kdyby se chtěli vyrovnat automobilů výrobců s s luxusními modely takže podle toho tam cpou ty IT capiny pane Musku jen v pixelech to fakt není
    chybí jim rekuperace ampér změna pohodnu je důležitá změnit úplně řízení el motoru prozkoumat jeho možnosti pokud mají šikmou rotorovou klec mají základ pro vylepšení ne jen zrychlovat frekvenci ale proudové potřeby v daném režimu škoda že nebydlím vedle té továrny hned bych zašel za panem vision Muskem na kafe a pak by mu prdla hlava >:D
  • 20 Reagovat !

    foto VOLCANO

    VOLCANO 30.11.  10:11

    a jak to skutečně funguje v automobilkách

    Skutečnost je taková ... v automobilce jsou lidé technici a vývojáři kteří ví že konstrukce např motoru je vážně vadná ale neudělají změny další vývoj denně stojí hromadu zlaťáků a to se na scéně objevují lidé co jim je nej přítelem kalkulačka s nekonečnou baterií ti dostávají odměny za to že zjistí a zavrhnou další rozšíření pro daný typ vývoj kusu takže škrtají co můžou a technik ale na takový boj je dost malý pán takže pan s kalkulačkou předá vedení že většina věcí se vyrobí v kooperací tím vzniknou fakt super kousky např ecuTcu nebo sam a kabinove ecu totální zmrvené pertinaxové tištěné plošné spoje a to se pak technik u protoypů hroutí takž ev automobilce zůstanou pouze ohební technici a ti schopní s vizemi jsou zastaveni v pokroku hned na začátku

    prostě pokud potřebuju na 1 000 000 součástku za 5 kč a je potřebná ale kalkulátoři navrhnout tu za 2kč a je logické která projde 5 nebo 2 megová
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nemocný Pomeje a jeho žena Andrea: Plánovaný rozvod nejde zrušit!

Nemocný Pomeje a jeho žena Andrea: Plánovaný rozvod…

Andrea Pomeje (30) stále přehodnocuje svůj rozvod s nemocným Jiřím Pomeje (53)! Přítelkyně svalnatého Petra…

Žhavé Vánoce: Tipy na dárky, které si jednoduše zamilujete!

Žhavé Vánoce: Tipy na dárky, které si jednoduše zamilujete!

Vánoce, Vánoce přicházejí, zpívejme přátelé… Ano, opět je to tady! Doba obdarovávání, zdobení stromečků, věšení…

 

iSport.cz

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro perfektní, Neuvirth střídán

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro…

SOUHRN | Ondřej Kaše přispěl v NHL gólem a dvěma přihrávkami k výhře Anaheimu 6:5 po nájezdech nad New Jersey a…

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá, řekl trenér

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá,…

Nespokojenost fanoušků Sparty narůstá a žádají změny. Během utkání s Teplicemi (0:1) Letnou mockrát dunělo…

 

Reflex.cz

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako sexy modelky, ale jsou to i tvrdé bojovnice

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako…

Stát Izrael patří mezi několik málo států světa, kde je vojenská služba povinná i pro ženy. A že se mnohdy jedná…

Prezident Zeman vede informační válku proti vlastní zemi

Prezident Zeman vede informační válku proti vlastní zemi

Ve vědě, a v psychologii zvlášť, je velmi účinnou metodou analýza produktu. To znamená, co vytvoří/řekne/udělá…