Diskuse

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

21.9.2017

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?

 

  • 313 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 21.09.  08:16

    Ano, opravdu je tak špatný

    Soudný člověk si od rendlíku nekoupí ani jízdní kolo :no:
    • 45 Reagovat !

      foto steny007

      steny007 21.09.  08:25

      « Ano, opravdu je tak špatný

      Natož diesel :no:
      • 54 Reagovat !

        foto Freddo

        Freddo 21.09.  09:34

        « Re: Ano, opravdu je tak špatný

        Zeptejte se u Autoškoly Nedvěd v Soběslavi - Renault Megane dci najeto 1 mil. km. Kdo to z vás v Oktávce najel? A mimo dálnice. Věřím že to nějaké Škodovka dá, ale za neúměrně vynaložené náklady na servis a údržbu.
        • 10 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 21.09.  11:53

          « Re: Ano, opravdu je tak špatný

          Zřejmě když motoru věnuješ péči a nedáš na rady automobilky zanedbávat údržbu, tak motor funguje. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Bgg027

      Bgg027 21.09.  11:26

      « Re: Ano, opravdu je tak špatný

      Kolik ti jich prošlo rukama?
      • 11 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 21.09.  21:59

        « Re: Re: Ano, opravdu je tak špatný

        Bohužel dva rendlíky s dCi.
        • 10 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 22.09.  12:54

          « Re: Re: Re: Ano, opravdu je tak špatný

          Tak s tým asi nevieš jazdiť :-)
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 22.09.  14:04

            « Re: Re: Re: Re: Ano, opravdu je tak špatný

            Ešte že neboli benzínové >:D
  • 68 Reagovat !

    foto topten

    topten 21.09.  08:19

    stoji to za to

    propagovat tady starej dyzl nejspis bez DPF a s radovym prekracovanim jedovatého NOx?
    presel uz renault u nejnovějších aut od nefunkčního LNT k funkcnejsimu SCR?

    tenhle clanek opevujici stary dyzly mi prijde psanej na objednavku pro nemecky autobazary, kde se valeji statisice dyzlu, který nikdo v nemecku nechce, protože brzo budou mit zakaz vjezdu do mest.
    stoji za to zaneřádit si ovzdusi v nasich mestech ještě vic dovozem dalších takovyhle vykopávek, nesplňujících z hlediska emisi z dnešního pohledu vůbec nic?
    kdy prislusny ministerstvo zatrhne dovoz dyzlu ze zahranici minimalne do euro5 vcetne??
    • 24 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 21.09.  08:31

      « Re: stoji to za to

      Nikde v texte som si nevšimol propagáciu tohoto motora, nebodaj jeho " vrelé "odporúčanie. K druhej otázke len toľko, že stále používajú lnt, ale to sa týka aj kopy iných modelov konkurenčných automobikek ;) A len malá na záver, vo firme nám nalietal rendlík master s týmto " nepodarkom" cez 300k km v šialených podmienkach ako kopa krátkych jázd, striedanie šoférov, jazda po diaľniciach s plne naloženým autom aplynovým pedálom zapichnutým v koberci a tak. Ďalšia laguna vydržala kolegovi podobný nájazd s tým , že skolabovalo len turbo...Takže až také zlé to asi nebolo aj keď ten zoznam závad vyzerá byť nekonečný
    • 30 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 21.09.  09:36

      « Re: stoji to za to

      Pro člověka, který potřebuje levné auto, které umí jezdit levně a relativně spolehlivě tyhle motory (i staré TDI) smysl mají. A sám jen čekám, kdy podobný "hon na čarodějnice" potká přímovstřikové benzíny. Neobhajuji diesly, ale tohle "moderní" odsuzování je přehnané.
      • 23 Reagovat !

        foto topten

        topten 21.09.  12:40

        « Re: Re: stoji to za to

        clovek, kterej chce jezdit levne ma jezdit autobusem, vlakem, tramvaji, na kole, nebo chodit pesky.
        omlouvat jezdeni starym dyzlem, kterej je ekologickou bombou a zdravotnim rizikem pro vechny tim, ze mas hluboko do kapsy je kratkozraky.
        primovstrikovy benziny maj svoje mouchy, ale zatím zadnej hodnovernej test neprokazal, ze neplni stavajici emisni limity i v realu, coz se o dyzlech neda rict ani nahodou
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 21.09.  12:51

          « Re: Re: Re: stoji to za to

          Prostriedky hromadnej dopravy nemusia každému postačovať ;)
        • 00 Reagovat !

          foto martinST

          martinST 21.09.  15:05

          « Re: Re: Re: stoji to za to

          Jsou lidi, pro které je auto nutnost a nechtějí nebo nemohou do něj vrážet moc peněz. Posílat je hned do MHD , nevím no.. :-)

          Můžu se zeptat, čím jezdíte vy, když tak horujete pro "ekologii" ? Pokud to není tajné..
          • 13 Reagovat !

            foto topten

            topten 21.09.  15:17

            « Re: Re: Re: Re: stoji to za to

            mam 2 auta, samozrejme benzinovy.
            posledne jsem benzinovy auto kupoval když jsem jezdil 50tis rocne a vsichni si tukali na celo proc si nekoupim naftaka.
            ted s obouma jezdime dohromady uz jen cca 35tis rocne.
            2x do roka jedeme s detma na vylet vlakem, MHD nepouzivam ani v pze, i do centra jedu autem, samozrejme benzinovym.
            samozrejme ze vnimam, ze primovstrikove benziny mají vice sazi nez naftaky s filtrem, nikdo ale ještě neprokazal, ze by v realu prekracovaly aktuelni laboratorni limity, coz se o dyzlech rict neda ani nahodou.
            další auto bude samozrejme zase benzinovy a doufam ze uz s GPF, a další nejspis benzinovej hybrid.

            vymlouvat se na to, ze nemam moc penez a tak si koupim olitadyho dyzla bez filtru je padly na hlavu, když benzinak ze stejny doby ma mnohem min emisi a ještě bude nejspis levnejsi ...

            kazdej rok ted nacpu do statniho rozpoctu o cca 10tis na danich vic nez kdybych jezdil naftakem, protože jsem dřív jezdil vic, tak za posledních 10 let jsem do statniho nacpal o cca 150tis vic, nez kdybych jezdil naftakem.
            jakou ma logiku, jezdit emisne mnohem cistsim autem, ale státu platit mnohem vic na danich??
            soucasny nastaveni dani zvyhodnuje ty, kteří vypousteji mnohem vic emisi a ty co maj relativne cisty auta stat bere na hul. pak se není co divit, ze se ve vetsich mestech neda dýchat a jet za kazdym tretim autem je o zdravi
            • 11 Reagovat !

              foto martinST

              martinST 21.09.  15:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: stoji to za to

              Jo to souhlas, s tím starším autem na benzín. Ale ne až tak dávno byl podobný hon na benzínové auta, protože spotřeba a CO2 že. EU hlásala, jak diesly spasí lední medvědy. Automobilky se vrhly na vývoj dieslu na úkor benzínu. Tenkrát jsem si taky klepal na čelo. Ale stejně si klepu na čelo ted, když se z dieslů dělá najednou to nejhorší.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 22.09.  10:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: stoji to za to

                Záleží na automobilce, ale v EU byly zážehové motory v útlumu i bez tlaku na CO2. Naopak s tímhle tlakem jejich vývoj ožil, byť se vydal směrem, který se mi ne úplně líbí. Asi nejmarkantnější obrat byl vidět u VW, kde předtím byly zážehové motory prakticky mrtvé, naprostý nezájem, trpěné jen jako nutnost pro lidi, co nemají na diesel (mám na mysli samozřejmě menší objemy).

                Pochybuji pak, že EU něco prohlašovala o dieselech. Nejtvrdší ránu zážehovým motorům nedala EU, ale vlády a místní samosprávy. Stav v Londýně nebo Nizozemsku nezavinila EU. To si udělali sami. Tím, jak strukturovali daně, poplatky atp.
    • 30 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 21.09.  12:00

      « Re: stoji to za to

      No on to je sice v základu starej motor, ale v průběhu let evidentně modernizovanej, takže se nejedná jak ty píšeš o žádnej starej dízl bez DPF, ale o současný motor, který se dával ještě do Vitary v roce 2015 a do Meganu v roce 2012. Čili jich jezdí po ulicích tisíce a dalších dobře 10 let ještě jezdit bude, takže je naprosto logický věnovat mu článek. Prober se ze snu o vzdálený budoucnosti a nediv se jak jo-jo přítomnosti. >:D >:D
      • 13 Reagovat !

        foto topten

        topten 21.09.  12:41

        « Re: Re: stoji to za to

        DPF je povinnej od 2010, resp 2009, tedy většina dovezených dyzlu DPF (nebo FAP) nemá ani nahodou.
        a k tomu to radovy prekracovani jedovatého NOx...
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 22.09.  10:39

          « Re: Re: Re: stoji to za to

          Nevím, jestli to tak bylo u všech modelů, případně jestli to bylo volitelné jako například u Škody, ale Renault dával FAP k 1,9 i za Euro 4 (vzpomínám, že jsem tuhle kombinaci viděl někdy v roce 2006/ 2007). Některé automobilky přešly na DPF už s Euro4, jak se předpokládalo, některé nakonec zvládly prolézt i bez (a i v té době se mluvilo o tom, že řídící jednotky rozpoznávají měření a chovají se podle toho).
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 25.09.  12:18

          « Re: Re: Re: stoji to za to

          A jak to co píšeš souvisí s tím co jsem napsal? To má být jako argument, že je tenhle článek zbytečný nebo co tím chtěl básník říct,
  • 20 Reagovat !

    foto Doblo20

    Doblo20 21.09.  08:27

    Opravdu?

    někdy dávali zmíněný motor do Dacie? Do kterého modelu a v kterém roce? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto zahraa

    zahraa 21.09.  08:47

    Cars

    www.gari.pk/accessories
  • 30 Reagovat !

    foto FaustEric

    FaustEric 21.09.  08:54

    výměna oleje

    Kdo se nechá ukecat na výměnu oleje až po 30tis. km, tak si koleduje o zadření u jakéhokoliv motoru.
    • 01 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 21.09.  22:06

      « Re: výměna oleje

      S 1,9 TDI PD 96kW jsem s 30 tis km intervalem výměny oleje najezdil 200 tis km a ten motor jezdí spolehlivě dodnes. Jen má o 100 tis víc. Po 200 tis km se přešlo na interval výměny po 15 tis. Motor je v prefektním stavu a jediné, co se na něm kdy měnilo byla viskózní spojka náhonu větráku. Ovšem není to rendlík... :-!
      • 01 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 22.09.  06:31

        « Re: Re: výměna oleje

        A? Na pár firemných nám zahučal na vytopenie sa vlastnou chladiacou kvapalinou cez prasknutú hlavu. S dpf si tiež rozumelibúplne úžasne a o konzumácií dvojhmotových zotrvačníkov škoda hovoriť Našťastie sú ich plné vrakoviská >:D
  • 00 Reagovat !

    foto wassermaus

    wassermaus 21.09.  09:10

    Zkušenost

    Táta měl tenhle motor ve Scénicu 2003 (po facelift) se 75kW.
    Auto kupoval nové.
    Do roku 2011 s tím nahrkal 190tis km.
    Motor kromě zlobivého EGRu byl (motor) bez problémů. Olej ale po prvních 30tis. km měnil po 15tis.
    Ke konci už ale začli zlobit vstřikovače (občas hrubý chod, auto se po nastartování jakoby klepalo)

    Kámen úrazu kvůli kterému šlo auto rychle z domu byla ale převodovka. Kousala se a nešlo zařadit 3ku.
  • 11 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 21.09.  09:22

    50:50

    Jak se budete starat a jaký kus budete mít.

    Měl jsem ho pár let v Laguně II 88kw. Oproti dobovým motorům koncernu byl o dva řády kultivovanější, tišší, průběh byl podobnější spíše benzínovému motoru (gradace výkonu), než kopanec a pak nic. Spotřeba paliva na tak velké auto byla výborná, uměl jsem jezdit i pod 5/100, ale pruměr byl 6 (hodně jezdím Prahu).

    Nevýhody - turbo... ano, stalo se mi to též. Na dálnici to byl ale velmi příjemný společník :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 21.09.  09:26

    více

  • 10 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 21.09.  09:56

    Olej

    Množství 4,7l vám přijde málo? S normálním filtrem se tam vejde 5l což je skoro o litr víc než v 2,0 HDi... A zajímalo by mě kolik ho máte v oktávce, ale ted se mi to nechce hledat.
    Ten motor mám s výměnami po cca 12k km a má najeto skoro 300k km a to jede klidně za 4,5 a ani se nemusíte snažit stačí hodit na tempomat 110-120 >:D
    • 00 Reagovat !

      foto nippon

      nippon 21.09.  11:09

      « Re: Olej

      Myslené to bolo tak, že oleja je málo na to, aby vydržal bez výmeny 30 000.
  • 10 Reagovat !

    foto Bgg027

    Bgg027 21.09.  11:30

    Tak zas takovej krám to nebude...

    88kW v Laguně II phase II, 300 000km, původní turbo, původní spojka,původní EGR, původní vstřiky, měněn siletblok, zhášecí klapka a řemenice...olej samozřejmě každých v průměru 12 000km a rozvody dle předpisu.
  • 21 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 21.09.  15:23

    Špatný? Jak pro koho.

    To měl kamarád ve služebáku na leasing. Za 3 roky 275 t. km. Extrémně dlouhé jízdy. V jednom roce najel dokonce 96 t. km. Jenom servis, každý druhý měsíc a pravidelná údržba. Motor bez problémů. Ele. prov. knížka přes GPS. Hlídací teror provozu od provozovatele. Žádné honění na maximum výkonu a podobně. Každé poškození jím zaviněné by musel zaplatit. Ono to jde.
  • 00 Reagovat !

    foto aproximus

    aproximus 21.09.  22:39

    stará škola

    jedno je jisté. při správném provozování se spíše rozpadne automobil, ve kterém je namontován, než aby se dříve odporoučel motor. jasně, japonec to není, svoje mouchy má, ale určitě to nebudou praskající kliky, hlavy, rozvody a podobné radosti ...
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 22.09.  06:29

      « Re: stará škola

      Asi tak, väčšina problémov vymenovaný v člqnku je riešiteľná, keďže sa nejedná o zadretie, alebo úplný rozpad
  • 00 Reagovat !

    foto Patt-66

    Patt_66 22.09.  07:49

    dotaz: kouří a nejede

    Dobrý den pane Dusile, pěkný a praktický článek, děkuji. Mám ale jeden dotaz, napsal jste: „Jenže vyřazení EGR ventilu vlastně vůbec neřeší výše uvedené problémy, ale pouze jejich důsledky..." , pak jste ale si myslím nenapsal co je vlastně problémem a jak to vyřešit správně. Nebo je řešením, vyčištění ERG ventilu které tam zmíníte? Děkuji.
  • 00 Reagovat !

    foto Ferenze

    Ferenze 29.09.  12:23

    opravdu je

    Opravdu pěkný článek, ale do tohohle auta bych osobně teda fakt nešel, mám v garáži zaparkované Clio od www.rpz.cz/renault a určitě bych nevyměnil za tohle.. Na pohled nevypadá úplně špatně, ale za tu cenu si myslím, že pod kapotou bych očekával více.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Aktivisté přes soudní rozhodnutí obývají Kliniku. Majitel je vyzval k vyklizení domu

Aktivisté přes soudní rozhodnutí obývají Kliniku.…

Středečním dnem měli aktivisté obývající budovu Autonomního a sociálního centra známého pod názvem Klinika na…

Helena Vondráčková: Nespojujte mne s novými písněmi mého exmanžela!

Helena Vondráčková: Nespojujte mne s novými písněmi…

Legendy českého popu Heleny Vondráčkové (70) se dotklo spojování nových písní jejího exmanžela Hellmuta Sickela…

 

iSport.cz

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do Strýcové: Hraje divadlo!

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do…

Každý by si měl zamést před vlastním prahem. To je vzkaz od bývalé tenistky Kláry Koukalové (35) pro Barboru…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…

Před 150 lety se narodil první československý ministr financí Alois Rašín

Před 150 lety se narodil první československý…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…