Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

44 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Soudný člověk si od rendlíku nekoupí ani jízdní kolo :no:
steny007
Natož diesel :no:
Freddo
Zeptejte se u Autoškoly Nedvěd v Soběslavi - Renault Megane dci najeto 1 mil. km. Kdo to z vás v Oktávce najel? A mimo dálnice. Věřím že to nějaké Škodovka dá, ale za neúměrně vynaložené náklady na servis a údržbu.
ryccardo
Zřejmě když motoru věnuješ péči a nedáš na rady automobilky zanedbávat údržbu, tak motor funguje. 😉
Avatar - Bgg027
Bgg027
Kolik ti jich prošlo rukama?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bohužel dva rendlíky s dCi.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak s tým asi nevieš jazdiť 😄
kyklop
Ešte že neboli benzínové >😁
topten
propagovat tady starej dyzl nejspis bez DPF a s radovym prekracovanim jedovatého NOx?
presel uz renault u nejnovějších aut od nefunkčního LNT k funkcnejsimu SCR?

tenhle clanek opevujici stary dyzly mi prijde psanej na objednavku pro nemecky autobazary, kde se valeji statisice dyzlu, který nikdo v nemecku nechce, protože brzo budou mit zakaz vjezdu do mest.
stoji za to zaneřádit si ovzdusi v nasich mestech ještě vic dovozem dalších takovyhle vykopávek, nesplňujících z hlediska emisi z dnešního pohledu vůbec nic?
kdy prislusny ministerstvo zatrhne dovoz dyzlu ze zahranici minimalne do euro5 vcetne??
kyklop
Nikde v texte som si nevšimol propagáciu tohoto motora, nebodaj jeho " vrelé "odporúčanie. K druhej otázke len toľko, že stále používajú lnt, ale to sa týka aj kopy iných modelov konkurenčných automobikek 😉 A len malá na záver, vo firme nám nalietal rendlík master s týmto " nepodarkom" cez 300k km v šialených podmienkach ako kopa krátkych jázd, striedanie šoférov, jazda po diaľniciach s plne naloženým autom aplynovým pedálom zapichnutým v koberci a tak. Ďalšia laguna vydržala kolegovi podobný nájazd s tým , že skolabovalo len turbo...Takže až také zlé to asi nebolo aj keď ten zoznam závad vyzerá byť nekonečný
martinST
Pro člověka, který potřebuje levné auto, které umí jezdit levně a relativně spolehlivě tyhle motory (i staré TDI) smysl mají. A sám jen čekám, kdy podobný "hon na čarodějnice" potká přímovstřikové benzíny. Neobhajuji diesly, ale tohle "moderní" odsuzování je přehnané.
topten
clovek, kterej chce jezdit levne ma jezdit autobusem, vlakem, tramvaji, na kole, nebo chodit pesky.
omlouvat jezdeni starym dyzlem, kterej je ekologickou bombou a zdravotnim rizikem pro vechny tim, ze mas hluboko do kapsy je kratkozraky.
primovstrikovy benziny maj svoje mouchy, ale zatím zadnej hodnovernej test neprokazal, ze neplni stavajici emisni limity i v realu, coz se o dyzlech neda rict ani nahodou
kyklop
Prostriedky hromadnej dopravy nemusia každému postačovať 😉
martinST
Jsou lidi, pro které je auto nutnost a nechtějí nebo nemohou do něj vrážet moc peněz. Posílat je hned do MHD , nevím no.. 😄

Můžu se zeptat, čím jezdíte vy, když tak horujete pro "ekologii" ? Pokud to není tajné..
topten
mam 2 auta, samozrejme benzinovy.
posledne jsem benzinovy auto kupoval když jsem jezdil 50tis rocne a vsichni si tukali na celo proc si nekoupim naftaka.
ted s obouma jezdime dohromady uz jen cca 35tis rocne.
2x do roka jedeme s detma na vylet vlakem, MHD nepouzivam ani v pze, i do centra jedu autem, samozrejme benzinovym.
samozrejme ze vnimam, ze primovstrikove benziny mají vice sazi nez naftaky s filtrem, nikdo ale ještě neprokazal, ze by v realu prekracovaly aktuelni laboratorni limity, coz se o dyzlech rict neda ani nahodou.
další auto bude samozrejme zase benzinovy a doufam ze uz s GPF, a další nejspis benzinovej hybrid.

vymlouvat se na to, ze nemam moc penez a tak si koupim olitadyho dyzla bez filtru je padly na hlavu, když benzinak ze stejny doby ma mnohem min emisi a ještě bude nejspis levnejsi ...

kazdej rok ted nacpu do statniho rozpoctu o cca 10tis na danich vic nez kdybych jezdil naftakem, protože jsem dřív jezdil vic, tak za posledních 10 let jsem do statniho nacpal o cca 150tis vic, nez kdybych jezdil naftakem.
jakou ma logiku, jezdit emisne mnohem cistsim autem, ale státu platit mnohem vic na danich??
soucasny nastaveni dani zvyhodnuje ty, kteří vypousteji mnohem vic emisi a ty co maj relativne cisty auta stat bere na hul. pak se není co divit, ze se ve vetsich mestech neda dýchat a jet za kazdym tretim autem je o zdravi
martinST
Jo to souhlas, s tím starším autem na benzín. Ale ne až tak dávno byl podobný hon na benzínové auta, protože spotřeba a CO2 že. EU hlásala, jak diesly spasí lední medvědy. Automobilky se vrhly na vývoj dieslu na úkor benzínu. Tenkrát jsem si taky klepal na čelo. Ale stejně si klepu na čelo ted, když se z dieslů dělá najednou to nejhorší.
_MT_
Záleží na automobilce, ale v EU byly zážehové motory v útlumu i bez tlaku na CO2. Naopak s tímhle tlakem jejich vývoj ožil, byť se vydal směrem, který se mi ne úplně líbí. Asi nejmarkantnější obrat byl vidět u VW, kde předtím byly zážehové motory prakticky mrtvé, naprostý nezájem, trpěné jen jako nutnost pro lidi, co nemají na diesel (mám na mysli samozřejmě menší objemy).

Pochybuji pak, že EU něco prohlašovala o dieselech. Nejtvrdší ránu zážehovým motorům nedala EU, ale vlády a místní samosprávy. Stav v Londýně nebo Nizozemsku nezavinila EU. To si udělali sami. Tím, jak strukturovali daně, poplatky atp.
ryccardo
No on to je sice v základu starej motor, ale v průběhu let evidentně modernizovanej, takže se nejedná jak ty píšeš o žádnej starej dízl bez DPF, ale o současný motor, který se dával ještě do Vitary v roce 2015 a do Meganu v roce 2012. Čili jich jezdí po ulicích tisíce a dalších dobře 10 let ještě jezdit bude, takže je naprosto logický věnovat mu článek. Prober se ze snu o vzdálený budoucnosti a nediv se jak jo-jo přítomnosti. >😁 >😁
topten
DPF je povinnej od 2010, resp 2009, tedy většina dovezených dyzlu DPF (nebo FAP) nemá ani nahodou.
a k tomu to radovy prekracovani jedovatého NOx...
_MT_
Nevím, jestli to tak bylo u všech modelů, případně jestli to bylo volitelné jako například u Škody, ale Renault dával FAP k 1,9 i za Euro 4 (vzpomínám, že jsem tuhle kombinaci viděl někdy v roce 2006/ 2007). Některé automobilky přešly na DPF už s Euro4, jak se předpokládalo, některé nakonec zvládly prolézt i bez (a i v té době se mluvilo o tom, že řídící jednotky rozpoznávají měření a chovají se podle toho).
ryccardo
A jak to co píšeš souvisí s tím co jsem napsal? To má být jako argument, že je tenhle článek zbytečný nebo co tím chtěl básník říct,
Doblo20
někdy dávali zmíněný motor do Dacie? Do kterého modelu a v kterém roce? 😉
zahraa
www.gari.pk/accessories
FaustEric
Kdo se nechá ukecat na výměnu oleje až po 30tis. km, tak si koleduje o zadření u jakéhokoliv motoru.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
S 1,9 TDI PD 96kW jsem s 30 tis km intervalem výměny oleje najezdil 200 tis km a ten motor jezdí spolehlivě dodnes. Jen má o 100 tis víc. Po 200 tis km se přešlo na interval výměny po 15 tis. Motor je v prefektním stavu a jediné, co se na něm kdy měnilo byla viskózní spojka náhonu větráku. Ovšem není to rendlík... :-!
kyklop
A? Na pár firemných nám zahučal na vytopenie sa vlastnou chladiacou kvapalinou cez prasknutú hlavu. S dpf si tiež rozumelibúplne úžasne a o konzumácií dvojhmotových zotrvačníkov škoda hovoriť Našťastie sú ich plné vrakoviská >😁
wassermaus
Táta měl tenhle motor ve Scénicu 2003 (po facelift) se 75kW.
Auto kupoval nové.
Do roku 2011 s tím nahrkal 190tis km.
Motor kromě zlobivého EGRu byl (motor) bez problémů. Olej ale po prvních 30tis. km měnil po 15tis.
Ke konci už ale začli zlobit vstřikovače (občas hrubý chod, auto se po nastartování jakoby klepalo)

Kámen úrazu kvůli kterému šlo auto rychle z domu byla ale převodovka. Kousala se a nešlo zařadit 3ku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak se budete starat a jaký kus budete mít.

Měl jsem ho pár let v Laguně II 88kw. Oproti dobovým motorům koncernu byl o dva řády kultivovanější, tišší, průběh byl podobnější spíše benzínovému motoru (gradace výkonu), než kopanec a pak nic. Spotřeba paliva na tak velké auto byla výborná, uměl jsem jezdit i pod 5/100, ale pruměr byl 6 (hodně jezdím Prahu).

Nevýhody - turbo... ano, stalo se mi to též. Na dálnici to byl ale velmi příjemný společník 😄
Avatar - lamal
lamal
ty renaulťák >😁 😉
Avatar - lordlord
lordlord
[odkaz]
Neurotic
Množství 4,7l vám přijde málo? S normálním filtrem se tam vejde 5l což je skoro o litr víc než v 2,0 HDi... A zajímalo by mě kolik ho máte v oktávce, ale ted se mi to nechce hledat.
Ten motor mám s výměnami po cca 12k km a má najeto skoro 300k km a to jede klidně za 4,5 a ani se nemusíte snažit stačí hodit na tempomat 110-120 >😁
nippon
Myslené to bolo tak, že oleja je málo na to, aby vydržal bez výmeny 30 000.
Neurotic
aha tak to by to mohli zmínit i u VW ten má totiž pro jistotu 4,3l a 30k km má taky >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jenomže to není rendlík... >😒]
Avatar - pallas
pallas
a?
Avatar - Bgg027
Bgg027
88kW v Laguně II phase II, 300 000km, původní turbo, původní spojka,původní EGR, původní vstřiky, měněn siletblok, zhášecí klapka a řemenice...olej samozřejmě každých v průměru 12 000km a rozvody dle předpisu.
Avatar - O5kar
O5kar
To měl kamarád ve služebáku na leasing. Za 3 roky 275 t. km. Extrémně dlouhé jízdy. V jednom roce najel dokonce 96 t. km. Jenom servis, každý druhý měsíc a pravidelná údržba. Motor bez problémů. Ele. prov. knížka přes GPS. Hlídací teror provozu od provozovatele. Žádné honění na maximum výkonu a podobně. Každé poškození jím zaviněné by musel zaplatit. Ono to jde.
Avatar - aproximus
aproximus
jedno je jisté. při správném provozování se spíše rozpadne automobil, ve kterém je namontován, než aby se dříve odporoučel motor. jasně, japonec to není, svoje mouchy má, ale určitě to nebudou praskající kliky, hlavy, rozvody a podobné radosti ...
kyklop
Asi tak, väčšina problémov vymenovaný v člqnku je riešiteľná, keďže sa nejedná o zadretie, alebo úplný rozpad
Patt_66
Dobrý den pane Dusile, pěkný a praktický článek, děkuji. Mám ale jeden dotaz, napsal jste: „Jenže vyřazení EGR ventilu vlastně vůbec neřeší výše uvedené problémy, ale pouze jejich důsledky..." , pak jste ale si myslím nenapsal co je vlastně problémem a jak to vyřešit správně. Nebo je řešením, vyčištění ERG ventilu které tam zmíníte? Děkuji.
Ferenze
Opravdu pěkný článek, ale do tohohle auta bych osobně teda fakt nešel, mám v garáži zaparkované Clio od www.rpz.cz/renault a určitě bych nevyměnil za tohle.. Na pohled nevypadá úplně špatně, ale za tu cenu si myslím, že pod kapotou bych očekával více.
Ferenze
Já mám osobně zkušenosti s tímhle motorem, když jsem jezdil na Renaultovi ve firmě a vůbec jsem nebyl nespokojen, ba naopak jsem byl překvapen, jaký je to vlastně dříč. Odjezdili jsme společně cca 30 000 km a nikdy mě nezradil >😁 Kupováno od [odkaz] a opravdu maximální spokojenost.
auto-sk
o všetky motory sa treba starat super motor 1.9dci :yes:
hipisko
verzia 96kw je uz vychytana a je to nezmar.... jeden z top dizlov na trhu, spolahlivejsi ako 1,6dci ktory ho nahradil. mam 11 rocny scenic 3, 210 000km , kaslem na udrzbu, servis v podstate ked si spomeniem, alebo ked mi zacne svietit kontrolka ze je malo oleja a motor ide ako novy, ziadne buchanie 2hmoty, piskanie turba a pdobne.... este aj DPF je bezproblemove. Podvozok na SK roztrieskanych cestach prvy stabilizator meney pri 180kkm a teraz druhy pri 210kkm. takze 3jkova rada mechanicky a motoricky uplne super. Dokonca aj na rozvody som sa vykaslal v 160kkm a este som nemenil. Akurat elektronicke veci odchadzaju, tachodisplej, senzory, zamok na dverach, jeden motorcek park. brzdy, airbag blika, zadne senzory zapnutych pasov vsetky 3 si ziju svojim zivotom + kozenkovy interier (volant, paka, sedadlo).
Zasluzil by sa u Renaultu spomenut bezproblemovy DPF tiez..... Ked som kupoval Scenica tak som sa pytal na Renault fore, v autorizaku, nevedel som najst nikoho s DPF problemom, v autorizaku mi dokonca povedali ze este nikdy nemenili DPF, iba opravovali senzory.