V letech 2005 až 2015 nabízela Toyota vlastní vznětové motory. Vynikaly pokrokovou konstrukcí v čele s hliníkovým blokem či unikátním emisním systémem D-CAT. Jenže záhy přišly problémy…
Neumím posoudit jestli jsou všechny informace v článku správně, ale obecně se mi takové články líbí. Hodně lidem můžou pomoct aby si nekoupili Černého Petra
Toyota se k problému se vstřikovači postavila čelem. Velkou většinu vstřikovačů 1. generace v 3-leté záruce vyměnila zdarma za nové, generaci 2, mnohem robustnější a odolnějšívstřikovače (jak solenoid, tak piezo). Od 01/2009 jsou pak vstřikovače 2. generace nasazovány v prvovýrobě. Solenoidové jsou velice robustní a piezo jsou ještě lepší.
Tady nemá autor článku přesné informace. Ano, motory 2,2 jsou poruchovější, u motorů 2,0 je poruch výrazně méně a se vstřikovači jsou problémy minimální.
Otázka... Je pravda, že při upgradu š***k (jehel) trysek vtřiků použili diamant? Jednu dobu se to šířilo Toyo fórem.
Kdysi jsem nad Toyotou RAV III D-CAT uvažoval, ale nemilé závady, popisované mnohými majiteli tohoto auta na Toyo fóru mě odradily. Škoda, zbytek auta je trvanlivý.
Všechny vstřikovače 2. a 3. generace používají při výrobě trysek a vnitřních dílů vstřikovačů Denso a nejen Denso metodu D L C C (Diamond Like Carbon Coating) - v překladu "tvrzení povrchu karbonovou vrstvou tvrdou jako diamant".
On to diamand je akorát že černý - z uhlíku vzniká diamant při vysokých teplotách a tlacích. Tady vzniká jako-diamant - při teplotách a tlacích za kterých se normálně vyrábí syntetický diamant.
Takové díly mají potom téměř nekonečnou životnost a dříve se pokazí jiné než díly potažené vrstvou DLCC.
Diamant je krystal, jeho vlastnosti jsou dané přesným postavením atomů uhlíku. Vyskytuje se v přírodě a lze ho vyrobit i synteticky.
Diamond-like-carbon jsou synteticky vytvořené tvrdé nekrystalické vrstvy uhlíku. Ve fyzikální podstatě je to něco úplně jiného než diamant. Konkrétní vlastnosti záleží na způsobu přípravy.
Díky. Nemusíš na mě tak polopaticky, chemii a anglinu ovládám -:) Ne, teď vážně. V pohodě, takže o.k., u D-CATu byly všechny vstřiky uvnitř opatřeny DLCC vrstvou, tedy docela odolným materiálem, přesto šly (vinou bio nafty /nekvalitní nafty/) "do kytek? Nebo čím? Tohle zrovna u Toyoty nechápu.
A nebo D-CAT používal jinou generaci vstřiků? Měl jsem v životě jen tři naftová auta, 1x Volvo a 2x Octavii a se vstřiky naštěstí nic. Sedm let teď mám benzínová auta, tak diesely moc nenačítám.
Při mé smůle, kdybych tenkrát (2010) bral tu Toyku RAV, tak mi odejdou nejen vstřiky, ale i hlava s blokem.
tento motor se začal spolu s ostatními vyrábět v roce 2005 s generací 1 vstřikovačů bez DLCC
upgrade vstřikovačů se montoval - gen 2 od roku 2009 (sol i piezo)
zhruba v roce 2006 už se vědělo že je malér a tak začala probíhat výměna solenoidových za G2, u pieza pouze probíhaly garanční výměny za stejný typ
u pieza neproběhl upgrade na DLCC - asi jsme Tě zmátl, promiň
ale od roku 2009 jsou tam konstrukčně zcela jiné piezovstřikovače používající mimo jiné DLCC - s těmito nejsou problémy
takže platí že u solenoidových začala náprava už v roce 2006 zatímco u pieza fakticky až v roce 2009
Bylo mi řečeno že Toyota provedla před zahájením prodeje testy českého paliva a že vzorky vyhověly .............. ale víme že realita je dost jiná (špatně skladovaná nafta, pančovaná nafta, kradená nafta, používá se kradený letecký petrolej atd.) Prostě zlaté české ručičky, s tím Japonci nepočítali :-)
Presne jak pises. Ja mel 6 let 2.0 D4D 93kW jeste bez DPF a nebyl s timto motorem jediny problem. Co jsem i zjistoval od ruznych majitelu, s dvoulitrama problemy defacto nebyli. Zajimave take je, ze s vykonem 93kW to jelo vcelku dobre.
Bratr ma bohuzel D-Cat a uz menil tesneni pod hlavou, vsechny vstriky a je blizkovymene DPF, tam motor dostal sve povesti.
dvoulitru bylo škoda že ho zrušili a nahradili potenciálně poruchovými motory od BMW - uvidíme
brácha - smůla - těch 130 kW bylo opravdu lákavých a na svoji dobu to bylo hodně a i dnes je to hodně .................
Celý ten článek je jak z Blesku...bulvární obraty a dosti informací chybí úplně...
Skoro to vypadá jak cílená negativní reklama :-)
Jak píše WinDiesel, tak se Toyota od začátku snažila problémy řešit. Z počátku záručními výměnami, později pravidelnými úpravami motorů v průběhu produkce motorů, kdy byly tyto problémy potlačeny. Autor se tu vůbec nezmiňuje o rozdílech mezi motory 2.2 D-4D 100 kW a následně se 110 kW a to samé platí pro 2.0 D-4D 93 kW a později 91 kW.
Jinak na RAV4 2.2 D-4D 100 kW jsme odjezdili 170 tkm, pak přišla totální škoda a byla v roce 2013 nahrazena novou RAV4 2.2 D-4D 110 kW a také absolutně bez problémů...
Presne tak. Osobni zkusenost 2.2 D-4D v Avensisu, nutna vymena vstriku kvuli "ceske" nafte (tankovano pouze u Shell). Toyota vse vzala na sebe a na vlastni naklady vuz opravila.
dobrý nebo špatný servis se neutají ...............
ale my tady máme schadewagen a Hnůjdai
hádejte kdo má v reálu nejhorší emise NOx?
7 z 10 nejhorších značka s kosočtvercem plus Draculawagen a zbytek značka sídlící v Žilině a Nošovicích (centrálu má v jedné vzdálené zemi)
velice mne překvapili u BMW, v prvních 5 nejlepších 3 vozy vše do limitu 80 mg/1 km
vyhrál Mercedes E se svým novým motorem, 25 mg/1 km
bravo Mercedes je zjevné že se limity dají splnit když se chce
lidový vůz si nyní vede velice dobře
vyšlo to včera na Autoforu
no promiň ale padni komu padni - toto byl test reálných údajů, ne žádné subjektivní pocity
pokud má BMW 80, Mercedes 25 a Mazda 100 - je to tak jak to je
2,2 130 kW, 3 roky, 150000 km bez problémů a víc mě nezajímá, většinou po 150-200 tis. km prodávám. Sice jsem jezdil většinou na "prémiovou naftu" , jen spotřeba se mi zdála vyšší.
Zase Machala přepsal titulek ze "super dieselová technika se špatnou pověstí" na tu kravinu? Ona měla Toyota více naftových průšvihů, že je tenhle největší?
Nějaké průšvihy by se našly ............. i u Landcruiserů. Ovšem Toyota a Japonci se vždy postavili problémům čelem, měnily se všechny potřebné díly v 3-leté garanční lhůtě a myslím že to je dost dlouhý čas na to aby se mouchy vychytaly. Velmi podobný přístup mají všechny japonské automobilky a jejich dodavatelé.
To samé i u nechvalně proslulé benzínové 1ZZ-FE od Toyoty..byly problémy se zapékáním kroužků a materiálem válců a Toyota měnila lidem s vyplněnou serviskou zdarma polomotory dokonce i po sedmi letech!
Nebyla to jen Toyota, Subaru, Mazda ............ když byl problém tak měnili polomotor .......... třeba u 4-válce 3-litru Landcruiseru.
Ono to vypadá že zákazníci jsou pro Japonce důležití .................. a potom Evropani jdou a koupí si lidový vůz nebo schadewagen :no:
asi nenastava potrebny zvrat kedy sa im vysype koncern alebo ford a obratia sa im chrbtom... pripadne si uz diesel nekupia... aj ked u koncernu to je asi jedno >:D
To je asi jediný motorový průšvih Toyoty na rozdíl od koncernu, BMW, kde je podíl průšvihů docela vysoký. Ovšem osobně nevím o žádném motorovém průšvihu Hondy. I její diesely jsou bez konstrukčních problémů.
Nikdo není bez problémů. Honda má problémy od 2. generace svých motorů. Zeptej se v diesel centrech. (výroba vstřikování Bosch byla převedena z Japonska do Evropy).
V HR-V jsou taky vstřiky Bosch, ale mám benzínovou verzi, ne i-DTEC. Čekal bych tam jiného výrobce, ale budiž. V servisu mi řekli, že jelikož je ten motor přímovstřik, tak Honda neměla jinou možnost (údajně je na tom Bosch s těmito typy vstřiků nejdál). Proč to píšu. Motor jako takový není téměř slyšet, ale ty vstřiky ano a docela dost (cvakání vyluzuje zvuk, jak by měl motor neseřízené ventily). Se zvyšujícími se otáčkami ten divný zvuk mizí, ale na volnoběch mě to docela překvapilo. Navíc, když jsou vstřiky i všechny "akční členy" obaleny tlumící hmotou.
Na Honda fóru zatím moc zmínek o problémech s i-DTEC motory není. Mám na mysli poslední generaci 1.6 (88 a 118 kw). Snad pár zmínek o turbu (Honeywell-Garrett). Ale možná je to tím, že ty problém nejsou tak masové, težko říct.
no vyřadit diesely z nabídky a nahradit je stejně drahými nebo dražšími hybridy Toyotu na vrchol žebříčku prodejů katapultovat nebude
nejlepší je mít širokou nabídku ať si každý vybere
benzínové a dieselové mikrohybridy s 48V sítí hybridy od Toyoty upozadí
Souhlas s tím, že vyřadit diesly z nabídky je hloupost. Jako služebák, který stráví 80% času na dálnicích je diesel pořád nejlepší možná volba. Ale nevím proč by měly micro-hybridy upozadit hybrid od Toyoty? Ten princip a systém je natolik odlišný (neumí čistě elektrický režim), že si konkurovat nebudou. Tam jde čistě o kosmetické úspory paliva při normovaných testech. Neříkám, že to je špatná cesta, ale nebude si konkurovat s full-hybridy Lexus/Toyota ani ostatních výrobců. (Ioniq např.)
Bude to uplne to najlepsie co Toyota moze spravit a zase raz ju budu vsetky automobilky nasledovat s niekolko rocnym meskanim. Toyota auris hybrid stoji s automatom menej ako ekvivalentny 2.0 siesel s manualm, takze volba je jasna a hybrid je oooovela spolahlivejsi a lacnejsi na udrzbu (cely HSD je bezudrzbovy, meni sa len motorovy olej).
Microhybridy su papierovy trapas VW, premenovany a upraveny fail menom start/stop ktory sa tak chce tvarit ze nezaspal vyvoj.. je to ako e-loop od Mazdy ktora uz zhodnotila ze nesetri palivo a stopla ho. Full hybrid je jediny hybrid ktory chces ;-) ver mi. A na dialnici hybrid dosahuje podobne hodnoty spotreb ako diesel s automatom, bez strachu o turbo, vstreky, dpf, dvojhmotak..
Jen bychbmožná dodal, že ta výdrž vstřikovačů, filtrů atd je opravdu jen o dobré naftě, protože podle těhle článků se mi 2.2 D-Cat už měl před 300tis. Km rozsypat ;-) PS: těsnění pod hlavou, vstřiky, čerpadlo i turbo původní...
S týmto článkom nesúhlasím pretože zavádza a klame...Tieto motory od Toyoty boli jedny z najlepších...Servisujem ich množstvo a ani z jedným nebol vážny problém...všetko záleží od kvality oleja a kvality nafty...Keď si nejaký pako kúpi tento motor a tankuje tam najlacnejšiu Tesco naftu tak nech sa láskavo nečuduje že sa mu to j*be...Tieto motory vedia najazdiť cez 500 000km...Sám vlastním 2.2D-CAT a nemal som s ním najmenší problém...Staršie 2.0 85kw trpeli na SCV ventil ktorý ste vymenili za pár šupov a mali pokoj dalších 100 000km. 2.2 D4D trpeli na tesnenie pod hlavou, Toyota si bola toho vedomá a tento servis vykonávala tak že zaplatila materiál poprípade celu novú hlavu a zaúčtovala si iba prácu čo si myslím že je fér. Toyota má veľmi kvalitné DPF filtre, ktoré vydržia cez 350 000km. Avšak potom môžu nastať komplikácie pri emisnej...DPF nie sú blbosť avšak prečo ich ľudia znenávideli je kvôli ich cene... keby tie filtre sú za polovicu čo stoja tak ľudia si to radi dajú vymeniť.. lenže nie, oni chceju zarobiť a dajú ten filter za 1500€ čo je už trošku dosť...celé tým chcem povedať že Toyota je jedno z najspoľahlivejších vozidiel a iné by som si ani nekúpil..
Zdravim páni Tunega, vravíte že máte skúsenosti s motormi Toyota Auris 2.0 d-4d,tak sa chcem spýtať že odkiaľ ste a že či by ste bol ochotný pomôcť mi s mojou Toyotou lebo mám problémy so štartovanim a s otáčkami, samovoľne auto zhasina a skáču otáčky?
Ďakujem za odpoveď.
Zdravím ťa Boris, ja mám tiež 2,2 D-CAT verziu u RAV4 a auto ide dobre až na to že v 5ke alebo 6ke do kopca mi akoby motor vynechával v určitých momentoch. Menil som EGR a rozmýšľam či nevymením aj SCV ventil. Je to motor 2AD-FHV verzia. Má to DPF filter? Inak štartovanie je v poriadku. Je možné že rampa na common rail má málo nafty a to by spôsoboval práve SCV ventil v určitých prípadoch. Tento problém sa mi objavuje posledné 3 mesiace.. Nevieš mi poradiť že čo s tým?
Majitelé Hiluxu a Land cruiserů po celém světě by s vámi nesouhlasili... :-) já jsem je sice nevlastnil, ale byl jsem celkem dlouho v Austrálii, a byl celkem dost v kontaktu s mechanikama, a nedají na Toyoty obecně dopustit, zvlášť na tyto modely v naftě.