Diskuse

Motory Toyota 2.0 D-4D, 2.2 D-4D a 2.2 D-CAT: Největší naftový průšvih od Toyoty

24.8.2017

V letech 2005 až 2015 nabízela Toyota vlastní vznětové motory. Vynikaly pokrokovou konstrukcí v čele s hliníkovým blokem či unikátním emisním systémem D-CAT. Jenže záhy přišly problémy…

 

  • 51 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 24.08.  19:32

    Pochvala

    Neumím posoudit jestli jsou všechny informace v článku správně, ale obecně se mi takové články líbí. Hodně lidem můžou pomoct aby si nekoupili Černého Petra
    • 20 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  19:47

      « Re: Pochvala

      Ještě kdyby byly informace přesné. O těch vstřikovačích píše autor bludy.
  • 20 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 24.08.  19:47

    Náprava - výměna vstřikovačů za nové

    Toyota se k problému se vstřikovači postavila čelem. Velkou většinu vstřikovačů 1. generace v 3-leté záruce vyměnila zdarma za nové, generaci 2, mnohem robustnější a odolnějšívstřikovače (jak solenoid, tak piezo). Od 01/2009 jsou pak vstřikovače 2. generace nasazovány v prvovýrobě. Solenoidové jsou velice robustní a piezo jsou ještě lepší.
    Tady nemá autor článku přesné informace. Ano, motory 2,2 jsou poruchovější, u motorů 2,0 je poruch výrazně méně a se vstřikovači jsou problémy minimální.
    • 20 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 24.08.  20:05

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Otázka... Je pravda, že při upgradu špiček (jehel) trysek vtřiků použili diamant? Jednu dobu se to šířilo Toyo fórem.
      Kdysi jsem nad Toyotou RAV III D-CAT uvažoval, ale nemilé závady, popisované mnohými majiteli tohoto auta na Toyo fóru mě odradily. Škoda, zbytek auta je trvanlivý.
      • 10 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 24.08.  20:54

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        Všechny vstřikovače 2. a 3. generace používají při výrobě trysek a vnitřních dílů vstřikovačů Denso a nejen Denso metodu D L C C (Diamond Like Carbon Coating) - v překladu "tvrzení povrchu karbonovou vrstvou tvrdou jako diamant".
        On to diamand je akorát že černý - z uhlíku vzniká diamant při vysokých teplotách a tlacích. Tady vzniká jako-diamant - při teplotách a tlacích za kterých se normálně vyrábí syntetický diamant.
        Takové díly mají potom téměř nekonečnou životnost a dříve se pokazí jiné než díly potažené vrstvou DLCC.
        • 20 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 24.08.  21:21

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          Diamant je krystal, jeho vlastnosti jsou dané přesným postavením atomů uhlíku. Vyskytuje se v přírodě a lze ho vyrobit i synteticky.
          Diamond-like-carbon jsou synteticky vytvořené tvrdé nekrystalické vrstvy uhlíku. Ve fyzikální podstatě je to něco úplně jiného než diamant. Konkrétní vlastnosti záleží na způsobu přípravy.
        • 20 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 24.08.  22:05

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          Díky. Nemusíš na mě tak polopaticky, chemii a anglinu ovládám -:) Ne, teď vážně. V pohodě, takže o.k., u D-CATu byly všechny vstřiky uvnitř opatřeny DLCC vrstvou, tedy docela odolným materiálem, přesto šly (vinou bio nafty /nekvalitní nafty/) "do kytek? Nebo čím? Tohle zrovna u Toyoty nechápu.
          A nebo D-CAT používal jinou generaci vstřiků? Měl jsem v životě jen tři naftová auta, 1x Volvo a 2x Octavii a se vstřiky naštěstí nic. Sedm let teď mám benzínová auta, tak diesely moc nenačítám.
          Při mé smůle, kdybych tenkrát (2010) bral tu Toyku RAV, tak mi odejdou nejen vstřiky, ale i hlava s blokem.
          • 20 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 24.08.  22:21

            « Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

            tento motor se začal spolu s ostatními vyrábět v roce 2005 s generací 1 vstřikovačů bez DLCC
            upgrade vstřikovačů se montoval - gen 2 od roku 2009 (sol i piezo)
            zhruba v roce 2006 už se vědělo že je malér a tak začala probíhat výměna solenoidových za G2, u pieza pouze probíhaly garanční výměny za stejný typ
            u pieza neproběhl upgrade na DLCC - asi jsme Tě zmátl, promiň
            ale od roku 2009 jsou tam konstrukčně zcela jiné piezovstřikovače používající mimo jiné DLCC - s těmito nejsou problémy
            takže platí že u solenoidových začala náprava už v roce 2006 zatímco u pieza fakticky až v roce 2009
            Bylo mi řečeno že Toyota provedla před zahájením prodeje testy českého paliva a že vzorky vyhověly .............. ale víme že realita je dost jiná (špatně skladovaná nafta, pančovaná nafta, kradená nafta, používá se kradený letecký petrolej atd.) Prostě zlaté české ručičky, s tím Japonci nepočítali :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 25.08.  05:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

              Fajn, díky za informace. Výstižně vypichnuté :yes:
              • 10 Reagovat !

                foto WinDiesel

                WinDiesel 25.08.  08:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

                není zač když vím rád povím
    • 10 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 25.08.  09:02

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Presne jak pises. Ja mel 6 let 2.0 D4D 93kW jeste bez DPF a nebyl s timto motorem jediny problem. Co jsem i zjistoval od ruznych majitelu, s dvoulitrama problemy defacto nebyli. Zajimave take je, ze s vykonem 93kW to jelo vcelku dobre.
      Bratr ma bohuzel D-Cat a uz menil tesneni pod hlavou, vsechny vstriky a je blizkovymene DPF, tam motor dostal sve povesti.
      • 10 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 25.08.  09:55

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        dvoulitru bylo škoda že ho zrušili a nahradili potenciálně poruchovými motory od BMW - uvidíme
        brácha - smůla - těch 130 kW bylo opravdu lákavých a na svoji dobu to bylo hodně a i dnes je to hodně .................
    • 20 Reagovat !

      foto L-lek

      L@lek 25.08.  09:39

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Celý ten článek je jak z Blesku...bulvární obraty a dosti informací chybí úplně...
      Skoro to vypadá jak cílená negativní reklama :-)
      Jak píše WinDiesel, tak se Toyota od začátku snažila problémy řešit. Z počátku záručními výměnami, později pravidelnými úpravami motorů v průběhu produkce motorů, kdy byly tyto problémy potlačeny. Autor se tu vůbec nezmiňuje o rozdílech mezi motory 2.2 D-4D 100 kW a následně se 110 kW a to samé platí pro 2.0 D-4D 93 kW a později 91 kW.
      Jinak na RAV4 2.2 D-4D 100 kW jsme odjezdili 170 tkm, pak přišla totální škoda a byla v roce 2013 nahrazena novou RAV4 2.2 D-4D 110 kW a také absolutně bez problémů...
      • 20 Reagovat !

        foto Katikakus

        Katikakus 25.08.  09:58

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        Presne tak. Osobni zkusenost 2.2 D-4D v Avensisu, nutna vymena vstriku kvuli "ceske" nafte (tankovano pouze u Shell). Toyota vse vzala na sebe a na vlastni naklady vuz opravila.
        • 12 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  10:05

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          dobrý nebo špatný servis se neutají ...............
          ale my tady máme schadewagen a Hnůjdai
          hádejte kdo má v reálu nejhorší emise NOx?
          7 z 10 nejhorších značka s kosočtvercem plus Draculawagen a zbytek značka sídlící v Žilině a Nošovicích (centrálu má v jedné vzdálené zemi)
          velice mne překvapili u BMW, v prvních 5 nejlepších 3 vozy vše do limitu 80 mg/1 km
          vyhrál Mercedes E se svým novým motorem, 25 mg/1 km
          bravo Mercedes je zjevné že se limity dají splnit když se chce
          lidový vůz si nyní vede velice dobře
          vyšlo to včera na Autoforu
          • 11 Reagovat !

            foto nippon

            nippon 25.08.  12:52

            « Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

            V nemeckom teste vyhrali nemecké autá. Aké prekvapivé!
            • 11 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 25.08.  13:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

              no promiň ale padni komu padni - toto byl test reálných údajů, ne žádné subjektivní pocity
              pokud má BMW 80, Mercedes 25 a Mazda 100 - je to tak jak to je
              • 11 Reagovat !

                foto nippon

                nippon 25.08.  13:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

                Ako vieš, že test nebol zmanipulovany?
  • 20 Reagovat !

    foto lada-2102

    lada 2102 24.08.  20:16

    Za mě dobrý

    2,2 130 kW, 3 roky, 150000 km bez problémů a víc mě nezajímá, většinou po 150-200 tis. km prodávám. Sice jsem jezdil většinou na "prémiovou naftu" , jen spotřeba se mi zdála vyšší.
  • 13 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 24.08.  21:11

    Nadpis

    Zase Machala přepsal titulek ze "super dieselová technika se špatnou pověstí" na tu kravinu? Ona měla Toyota více naftových průšvihů, že je tenhle největší?
    • 20 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  22:23

      « Re: Nadpis

      Nějaké průšvihy by se našly ............. i u Landcruiserů. Ovšem Toyota a Japonci se vždy postavili problémům čelem, měnily se všechny potřebné díly v 3-leté garanční lhůtě a myslím že to je dost dlouhý čas na to aby se mouchy vychytaly. Velmi podobný přístup mají všechny japonské automobilky a jejich dodavatelé.
      • 20 Reagovat !

        foto wlken

        wlken 25.08.  09:05

        « Re: Re: Nadpis

        To samé i u nechvalně proslulé benzínové 1ZZ-FE od Toyoty..byly problémy se zapékáním kroužků a materiálem válců a Toyota měnila lidem s vyplněnou serviskou zdarma polomotory dokonce i po sedmi letech!
        • 10 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  10:00

          « Re: Re: Re: Nadpis

          Nebyla to jen Toyota, Subaru, Mazda ............ když byl problém tak měnili polomotor .......... třeba u 4-válce 3-litru Landcruiseru.
          Ono to vypadá že zákazníci jsou pro Japonce důležití .................. a potom Evropani jdou a koupí si lidový vůz nebo schadewagen :no:
          • 10 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 25.08.  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Nadpis

            asi nenastava potrebny zvrat kedy sa im vysype koncern alebo ford a obratia sa im chrbtom... pripadne si uz diesel nekupia... aj ked u koncernu to je asi jedno >:D
    • 22 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 24.08.  22:49

      « Re: Nadpis

      Machala měl být už dávno nahrazen, dělá z Auto.cz akorát motoristický odpad.
  • 11 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 24.08.  22:16

    Japonci

    To je asi jediný motorový průšvih Toyoty na rozdíl od koncernu, BMW, kde je podíl průšvihů docela vysoký. Ovšem osobně nevím o žádném motorovém průšvihu Hondy. I její diesely jsou bez konstrukčních problémů.
    • 30 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  22:22

      « Re: Japonci

      Nikdo není bez problémů. Honda má problémy od 2. generace svých motorů. Zeptej se v diesel centrech. (výroba vstřikování Bosch byla převedena z Japonska do Evropy).
      • 12 Reagovat !

        foto Jirik-H

        Jirik_H 25.08.  00:26

        « Re: Re: Japonci

        Jenže to je problém řádově menší než u jiných výrobců. Rozhodně se to nedá stovnávat s průserem made in Toyota.
      • 10 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 25.08.  05:44

        « Re: Re: Japonci

        V HR-V jsou taky vstřiky Bosch, ale mám benzínovou verzi, ne i-DTEC. Čekal bych tam jiného výrobce, ale budiž. V servisu mi řekli, že jelikož je ten motor přímovstřik, tak Honda neměla jinou možnost (údajně je na tom Bosch s těmito typy vstřiků nejdál). Proč to píšu. Motor jako takový není téměř slyšet, ale ty vstřiky ano a docela dost (cvakání vyluzuje zvuk, jak by měl motor neseřízené ventily). Se zvyšujícími se otáčkami ten divný zvuk mizí, ale na volnoběch mě to docela překvapilo. Navíc, když jsou vstřiky i všechny "akční členy" obaleny tlumící hmotou.
        Na Honda fóru zatím moc zmínek o problémech s i-DTEC motory není. Mám na mysli poslední generaci 1.6 (88 a 118 kw). Snad pár zmínek o turbu (Honeywell-Garrett). Ale možná je to tím, že ty problém nejsou tak masové, težko říct.
        • 20 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  09:56

          « Re: Re: Re: Japonci

          možná jsou vstřiky piezo, piezo rádo cvaká, benzín nebo nafta není v tom už velký rozdíl, jen tlaky jsou u benzínu 10x nižší .....
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 25.08.  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Japonci

            Asi ano, co jiného by ten zvukový "marast" způsobovalo :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 25.08.  10:44

    Chudak VW

    Na rozdiel od VW ma vsak Toyota nahradu v podobe hybridov a nove modely uz diesle ani nemaju/nebudu mat..
    • 01 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 25.08.  13:37

      « Re: Chudak VW

      no vyřadit diesely z nabídky a nahradit je stejně drahými nebo dražšími hybridy Toyotu na vrchol žebříčku prodejů katapultovat nebude
      nejlepší je mít širokou nabídku ať si každý vybere
      benzínové a dieselové mikrohybridy s 48V sítí hybridy od Toyoty upozadí
      • 01 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 25.08.  13:55

        « Re: Re: Chudak VW

        Souhlas s tím, že vyřadit diesly z nabídky je hloupost. Jako služebák, který stráví 80% času na dálnicích je diesel pořád nejlepší možná volba. Ale nevím proč by měly micro-hybridy upozadit hybrid od Toyoty? Ten princip a systém je natolik odlišný (neumí čistě elektrický režim), že si konkurovat nebudou. Tam jde čistě o kosmetické úspory paliva při normovaných testech. Neříkám, že to je špatná cesta, ale nebude si konkurovat s full-hybridy Lexus/Toyota ani ostatních výrobců. (Ioniq např.)
      • 00 Reagovat !

        foto -StenLi-

        .StenLi. 26.08.  10:23

        « Re: Re: Chudak VW

        Bude to uplne to najlepsie co Toyota moze spravit a zase raz ju budu vsetky automobilky nasledovat s niekolko rocnym meskanim. Toyota auris hybrid stoji s automatom menej ako ekvivalentny 2.0 siesel s manualm, takze volba je jasna a hybrid je oooovela spolahlivejsi a lacnejsi na udrzbu (cely HSD je bezudrzbovy, meni sa len motorovy olej).
        Microhybridy su papierovy trapas VW, premenovany a upraveny fail menom start/stop ktory sa tak chce tvarit ze nezaspal vyvoj.. je to ako e-loop od Mazdy ktora uz zhodnotila ze nesetri palivo a stopla ho. Full hybrid je jediny hybrid ktory chces ;-) ver mi. A na dialnici hybrid dosahuje podobne hodnoty spotreb ako diesel s automatom, bez strachu o turbo, vstreky, dpf, dvojhmotak..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…