Diskuse

Motory Toyota 2.0 D-4D, 2.2 D-4D a 2.2 D-CAT: Největší naftový průšvih od Toyoty

24.8.2017

V letech 2005 až 2015 nabízela Toyota vlastní vznětové motory. Vynikaly pokrokovou konstrukcí v čele s hliníkovým blokem či unikátním emisním systémem D-CAT. Jenže záhy přišly problémy…

 

  • 51 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 24.08.  19:32

    Pochvala

    Neumím posoudit jestli jsou všechny informace v článku správně, ale obecně se mi takové články líbí. Hodně lidem můžou pomoct aby si nekoupili Černého Petra
    • 20 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  19:47

      « Re: Pochvala

      Ještě kdyby byly informace přesné. O těch vstřikovačích píše autor bludy.
  • 20 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 24.08.  19:47

    Náprava - výměna vstřikovačů za nové

    Toyota se k problému se vstřikovači postavila čelem. Velkou většinu vstřikovačů 1. generace v 3-leté záruce vyměnila zdarma za nové, generaci 2, mnohem robustnější a odolnějšívstřikovače (jak solenoid, tak piezo). Od 01/2009 jsou pak vstřikovače 2. generace nasazovány v prvovýrobě. Solenoidové jsou velice robustní a piezo jsou ještě lepší.
    Tady nemá autor článku přesné informace. Ano, motory 2,2 jsou poruchovější, u motorů 2,0 je poruch výrazně méně a se vstřikovači jsou problémy minimální.
    • 20 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 24.08.  20:05

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Otázka... Je pravda, že při upgradu špiček (jehel) trysek vtřiků použili diamant? Jednu dobu se to šířilo Toyo fórem.
      Kdysi jsem nad Toyotou RAV III D-CAT uvažoval, ale nemilé závady, popisované mnohými majiteli tohoto auta na Toyo fóru mě odradily. Škoda, zbytek auta je trvanlivý.
      • 10 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 24.08.  20:54

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        Všechny vstřikovače 2. a 3. generace používají při výrobě trysek a vnitřních dílů vstřikovačů Denso a nejen Denso metodu D L C C (Diamond Like Carbon Coating) - v překladu "tvrzení povrchu karbonovou vrstvou tvrdou jako diamant".
        On to diamand je akorát že černý - z uhlíku vzniká diamant při vysokých teplotách a tlacích. Tady vzniká jako-diamant - při teplotách a tlacích za kterých se normálně vyrábí syntetický diamant.
        Takové díly mají potom téměř nekonečnou životnost a dříve se pokazí jiné než díly potažené vrstvou DLCC.
        • 20 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 24.08.  21:21

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          Diamant je krystal, jeho vlastnosti jsou dané přesným postavením atomů uhlíku. Vyskytuje se v přírodě a lze ho vyrobit i synteticky.
          Diamond-like-carbon jsou synteticky vytvořené tvrdé nekrystalické vrstvy uhlíku. Ve fyzikální podstatě je to něco úplně jiného než diamant. Konkrétní vlastnosti záleží na způsobu přípravy.
        • 20 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 24.08.  22:05

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          Díky. Nemusíš na mě tak polopaticky, chemii a anglinu ovládám -:) Ne, teď vážně. V pohodě, takže o.k., u D-CATu byly všechny vstřiky uvnitř opatřeny DLCC vrstvou, tedy docela odolným materiálem, přesto šly (vinou bio nafty /nekvalitní nafty/) "do kytek? Nebo čím? Tohle zrovna u Toyoty nechápu.
          A nebo D-CAT používal jinou generaci vstřiků? Měl jsem v životě jen tři naftová auta, 1x Volvo a 2x Octavii a se vstřiky naštěstí nic. Sedm let teď mám benzínová auta, tak diesely moc nenačítám.
          Při mé smůle, kdybych tenkrát (2010) bral tu Toyku RAV, tak mi odejdou nejen vstřiky, ale i hlava s blokem.
          • 20 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 24.08.  22:21

            « Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

            tento motor se začal spolu s ostatními vyrábět v roce 2005 s generací 1 vstřikovačů bez DLCC
            upgrade vstřikovačů se montoval - gen 2 od roku 2009 (sol i piezo)
            zhruba v roce 2006 už se vědělo že je malér a tak začala probíhat výměna solenoidových za G2, u pieza pouze probíhaly garanční výměny za stejný typ
            u pieza neproběhl upgrade na DLCC - asi jsme Tě zmátl, promiň
            ale od roku 2009 jsou tam konstrukčně zcela jiné piezovstřikovače používající mimo jiné DLCC - s těmito nejsou problémy
            takže platí že u solenoidových začala náprava už v roce 2006 zatímco u pieza fakticky až v roce 2009
            Bylo mi řečeno že Toyota provedla před zahájením prodeje testy českého paliva a že vzorky vyhověly .............. ale víme že realita je dost jiná (špatně skladovaná nafta, pančovaná nafta, kradená nafta, používá se kradený letecký petrolej atd.) Prostě zlaté české ručičky, s tím Japonci nepočítali :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 25.08.  05:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

              Fajn, díky za informace. Výstižně vypichnuté :yes:
              • 10 Reagovat !

                foto WinDiesel

                WinDiesel 25.08.  08:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

                není zač když vím rád povím
    • 10 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 25.08.  09:02

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Presne jak pises. Ja mel 6 let 2.0 D4D 93kW jeste bez DPF a nebyl s timto motorem jediny problem. Co jsem i zjistoval od ruznych majitelu, s dvoulitrama problemy defacto nebyli. Zajimave take je, ze s vykonem 93kW to jelo vcelku dobre.
      Bratr ma bohuzel D-Cat a uz menil tesneni pod hlavou, vsechny vstriky a je blizkovymene DPF, tam motor dostal sve povesti.
      • 10 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 25.08.  09:55

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        dvoulitru bylo škoda že ho zrušili a nahradili potenciálně poruchovými motory od BMW - uvidíme
        brácha - smůla - těch 130 kW bylo opravdu lákavých a na svoji dobu to bylo hodně a i dnes je to hodně .................
    • 20 Reagovat !

      foto L-lek

      L@lek 25.08.  09:39

      « Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

      Celý ten článek je jak z Blesku...bulvární obraty a dosti informací chybí úplně...
      Skoro to vypadá jak cílená negativní reklama :-)
      Jak píše WinDiesel, tak se Toyota od začátku snažila problémy řešit. Z počátku záručními výměnami, později pravidelnými úpravami motorů v průběhu produkce motorů, kdy byly tyto problémy potlačeny. Autor se tu vůbec nezmiňuje o rozdílech mezi motory 2.2 D-4D 100 kW a následně se 110 kW a to samé platí pro 2.0 D-4D 93 kW a později 91 kW.
      Jinak na RAV4 2.2 D-4D 100 kW jsme odjezdili 170 tkm, pak přišla totální škoda a byla v roce 2013 nahrazena novou RAV4 2.2 D-4D 110 kW a také absolutně bez problémů...
      • 20 Reagovat !

        foto Katikakus

        Katikakus 25.08.  09:58

        « Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

        Presne tak. Osobni zkusenost 2.2 D-4D v Avensisu, nutna vymena vstriku kvuli "ceske" nafte (tankovano pouze u Shell). Toyota vse vzala na sebe a na vlastni naklady vuz opravila.
        • 12 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  10:05

          « Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

          dobrý nebo špatný servis se neutají ...............
          ale my tady máme schadewagen a Hnůjdai
          hádejte kdo má v reálu nejhorší emise NOx?
          7 z 10 nejhorších značka s kosočtvercem plus Draculawagen a zbytek značka sídlící v Žilině a Nošovicích (centrálu má v jedné vzdálené zemi)
          velice mne překvapili u BMW, v prvních 5 nejlepších 3 vozy vše do limitu 80 mg/1 km
          vyhrál Mercedes E se svým novým motorem, 25 mg/1 km
          bravo Mercedes je zjevné že se limity dají splnit když se chce
          lidový vůz si nyní vede velice dobře
          vyšlo to včera na Autoforu
          • 11 Reagovat !

            foto nippon

            nippon 25.08.  12:52

            « Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

            V nemeckom teste vyhrali nemecké autá. Aké prekvapivé!
            • 11 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 25.08.  13:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

              no promiň ale padni komu padni - toto byl test reálných údajů, ne žádné subjektivní pocity
              pokud má BMW 80, Mercedes 25 a Mazda 100 - je to tak jak to je
              • 11 Reagovat !

                foto nippon

                nippon 25.08.  13:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náprava - výměna vstřikovačů za nové

                Ako vieš, že test nebol zmanipulovany?
  • 20 Reagovat !

    foto lada-2102

    lada 2102 24.08.  20:16

    Za mě dobrý

    2,2 130 kW, 3 roky, 150000 km bez problémů a víc mě nezajímá, většinou po 150-200 tis. km prodávám. Sice jsem jezdil většinou na "prémiovou naftu" , jen spotřeba se mi zdála vyšší.
  • 13 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 24.08.  21:11

    Nadpis

    Zase Machala přepsal titulek ze "super dieselová technika se špatnou pověstí" na tu kravinu? Ona měla Toyota více naftových průšvihů, že je tenhle největší?
    • 20 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  22:23

      « Re: Nadpis

      Nějaké průšvihy by se našly ............. i u Landcruiserů. Ovšem Toyota a Japonci se vždy postavili problémům čelem, měnily se všechny potřebné díly v 3-leté garanční lhůtě a myslím že to je dost dlouhý čas na to aby se mouchy vychytaly. Velmi podobný přístup mají všechny japonské automobilky a jejich dodavatelé.
      • 20 Reagovat !

        foto wlken

        wlken 25.08.  09:05

        « Re: Re: Nadpis

        To samé i u nechvalně proslulé benzínové 1ZZ-FE od Toyoty..byly problémy se zapékáním kroužků a materiálem válců a Toyota měnila lidem s vyplněnou serviskou zdarma polomotory dokonce i po sedmi letech!
        • 10 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  10:00

          « Re: Re: Re: Nadpis

          Nebyla to jen Toyota, Subaru, Mazda ............ když byl problém tak měnili polomotor .......... třeba u 4-válce 3-litru Landcruiseru.
          Ono to vypadá že zákazníci jsou pro Japonce důležití .................. a potom Evropani jdou a koupí si lidový vůz nebo schadewagen :no:
          • 10 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 25.08.  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Nadpis

            asi nenastava potrebny zvrat kedy sa im vysype koncern alebo ford a obratia sa im chrbtom... pripadne si uz diesel nekupia... aj ked u koncernu to je asi jedno >:D
    • 22 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 24.08.  22:49

      « Re: Nadpis

      Machala měl být už dávno nahrazen, dělá z Auto.cz akorát motoristický odpad.
  • 11 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 24.08.  22:16

    Japonci

    To je asi jediný motorový průšvih Toyoty na rozdíl od koncernu, BMW, kde je podíl průšvihů docela vysoký. Ovšem osobně nevím o žádném motorovém průšvihu Hondy. I její diesely jsou bez konstrukčních problémů.
    • 30 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 24.08.  22:22

      « Re: Japonci

      Nikdo není bez problémů. Honda má problémy od 2. generace svých motorů. Zeptej se v diesel centrech. (výroba vstřikování Bosch byla převedena z Japonska do Evropy).
      • 12 Reagovat !

        foto Jirik-H

        Jirik_H 25.08.  00:26

        « Re: Re: Japonci

        Jenže to je problém řádově menší než u jiných výrobců. Rozhodně se to nedá stovnávat s průserem made in Toyota.
      • 10 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 25.08.  05:44

        « Re: Re: Japonci

        V HR-V jsou taky vstřiky Bosch, ale mám benzínovou verzi, ne i-DTEC. Čekal bych tam jiného výrobce, ale budiž. V servisu mi řekli, že jelikož je ten motor přímovstřik, tak Honda neměla jinou možnost (údajně je na tom Bosch s těmito typy vstřiků nejdál). Proč to píšu. Motor jako takový není téměř slyšet, ale ty vstřiky ano a docela dost (cvakání vyluzuje zvuk, jak by měl motor neseřízené ventily). Se zvyšujícími se otáčkami ten divný zvuk mizí, ale na volnoběch mě to docela překvapilo. Navíc, když jsou vstřiky i všechny "akční členy" obaleny tlumící hmotou.
        Na Honda fóru zatím moc zmínek o problémech s i-DTEC motory není. Mám na mysli poslední generaci 1.6 (88 a 118 kw). Snad pár zmínek o turbu (Honeywell-Garrett). Ale možná je to tím, že ty problém nejsou tak masové, težko říct.
        • 20 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 25.08.  09:56

          « Re: Re: Re: Japonci

          možná jsou vstřiky piezo, piezo rádo cvaká, benzín nebo nafta není v tom už velký rozdíl, jen tlaky jsou u benzínu 10x nižší .....
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 25.08.  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Japonci

            Asi ano, co jiného by ten zvukový "marast" způsobovalo :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 25.08.  10:44

    Chudak VW

    Na rozdiel od VW ma vsak Toyota nahradu v podobe hybridov a nove modely uz diesle ani nemaju/nebudu mat..
    • 01 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 25.08.  13:37

      « Re: Chudak VW

      no vyřadit diesely z nabídky a nahradit je stejně drahými nebo dražšími hybridy Toyotu na vrchol žebříčku prodejů katapultovat nebude
      nejlepší je mít širokou nabídku ať si každý vybere
      benzínové a dieselové mikrohybridy s 48V sítí hybridy od Toyoty upozadí
      • 01 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 25.08.  13:55

        « Re: Re: Chudak VW

        Souhlas s tím, že vyřadit diesly z nabídky je hloupost. Jako služebák, který stráví 80% času na dálnicích je diesel pořád nejlepší možná volba. Ale nevím proč by měly micro-hybridy upozadit hybrid od Toyoty? Ten princip a systém je natolik odlišný (neumí čistě elektrický režim), že si konkurovat nebudou. Tam jde čistě o kosmetické úspory paliva při normovaných testech. Neříkám, že to je špatná cesta, ale nebude si konkurovat s full-hybridy Lexus/Toyota ani ostatních výrobců. (Ioniq např.)
      • 00 Reagovat !

        foto -StenLi-

        .StenLi. 26.08.  10:23

        « Re: Re: Chudak VW

        Bude to uplne to najlepsie co Toyota moze spravit a zase raz ju budu vsetky automobilky nasledovat s niekolko rocnym meskanim. Toyota auris hybrid stoji s automatom menej ako ekvivalentny 2.0 siesel s manualm, takze volba je jasna a hybrid je oooovela spolahlivejsi a lacnejsi na udrzbu (cely HSD je bezudrzbovy, meni sa len motorovy olej).
        Microhybridy su papierovy trapas VW, premenovany a upraveny fail menom start/stop ktory sa tak chce tvarit ze nezaspal vyvoj.. je to ako e-loop od Mazdy ktora uz zhodnotila ze nesetri palivo a stopla ho. Full hybrid je jediny hybrid ktory chces ;-) ver mi. A na dialnici hybrid dosahuje podobne hodnoty spotreb ako diesel s automatom, bez strachu o turbo, vstreky, dpf, dvojhmotak..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání s krkavčí matkou!

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání…

Mladí sourozenci Ráchel a Gabriel (16 a 17 let) si za svůj krátký život zkusili už mnohé, nejtěžší období života…

 

iSport.cz

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují Malík i Fousek

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují…

Dvacet tři osob, mezi nimi jedna žena, se uchází o jedenáct míst ve Výkonném výboru FAČR. O to nejdůležitější…

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho nechápal: Měli jsme vést 5:0!

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho…

Zázračný večer v Basileji přineslo utkání Ligy mistrů proti Manchesteru United, v němž domácí senzačně zvítězili…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…