Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: MPO: Čepro zveřejní strukturu cen pohonných hmot

Státní distributor paliv Čepro bude na internetu zveřejňovat strukturu cen pohonných hmot prodávaných u svých čerpacích stanic Euro Oil.
Zpět na článek
24. 8. 2012 17:05
24. 8. 2012 18:32
24. 8. 2012 19:24
24. 8. 2012 20:25
24. 8. 2012 19:18
24. 8. 2012 20:26
25. 8. 2012 19:00
26. 8. 2012 02:59
26. 8. 2012 11:02
25. 8. 2012 09:06
25. 8. 2012 18:52
25. 8. 2012 18:51
25. 8. 2012 11:16
25. 8. 2012 19:20
26. 8. 2012 11:43
24. 8. 2012 17:05
spotrebni dan
jsem za snizeni spotrebni dane, ale taky moc neverim tomu ze by se cena nejak vyrazne zmenila

staci se podivat na rozdilnost cen nejen podle kraju, ale i podle jednotlivich cerpacek kousek odsebe, tady unas jsou odsebe 2 cerpacky asi 400-500 metru, u jedne je N95 za cca 35 korun a u druhe za cca 38 korun, ta drazsi benzinka za celou dobu asi 2 let nikdy nebila s cenou blize nez 2 koruny k te levnejsi, a presto dodnes funguje

podle rozdilu cen musi bejt asi kazdemu jasne ze nektere benzinky proste nemaj potrebu jit s cenou dolu a pripadne snizeni spotrebni dane by si proste nechali do vlastni kapsy a cenu paliv nechali stejnou
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wladyk
24. 8. 2012 18:08
Re: spotrebni dan
To je na rozhodnutí motoristů. Zvlášť když jsou pumpy blízko. Pokud na tu drahou nebudou jezdit tak budou muset s cenou dolů a nebo to za čas zavřou.
Avatar - chlapecx
24. 8. 2012 20:24
Re: spotrebni dan
a nebospíš jeden dotuje druhýho že :-) nebo jste vážně tak naivní že kdyby měli oba zisky (i ten co je v místě o 3 koruny dražší, že by vydržel????). víte, v ČEM je problém? že my si na konkurenci JEN HRAJEM, ve skutečnosti v každým odvětví je JEDEN VELKEJ MONOPOL ovládanej JEDNIM KMOTREM miliardářem:-))
27. 8. 2012 14:54
Re: spotrebni dan
Vetsina pump ma dnes ruzne vernostni programy, takze cena na totemu je finalni pouze pro tech par lidi co uz natankovat musi / nevi, ze za rohem je levnejsi pumpa / nejde jim o kvalitni aditiovane palivo / je jim to jedno, protoze za mesic projedou max. jednu nadrz a tech ~50,- na nadrzi je nezabije.
Treba Shell mate 5% dolu kdyz mate kartu od Citi Bank nebo -3,-/litr kdyz mate kupon z katalogu, kde jsou 2 a katalogu muzete koupit za 50 bodu/ks kolik chcete.
Benzina ma -0,50,-/litr, kdyz mate vernostni kartu, atd.
Avatar - beibej
24. 8. 2012 18:32
regulace
Možná by bylo lepší kdyby tenhle kšeft byl pod dozorem. Přivezem ti to za tolik a ty to můžeš prodávat od xx do XX. Jestli se ti to nelíbí tak zavři a běž někam házet lopatou.
Ale já vím, není na tom zájem...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
24. 8. 2012 19:24
Re: regulace
Soudruhu, zaspal jste dobu! :-! Současné ceny benzínu mi sice radost nedělají, ale diktovat někomu co má za kolik prodávat je myšlenka hodná voliče KSČSSD. :no:
Avatar - chlapecx
24. 8. 2012 20:25
Re: regulace
modrý soudruhu a modroonanisto - bohužel jste tu dobu ZASPAL TAKY :-( 8-s

víte, v ČEM je problém? že my si na konkurenci JEN HRAJEM, ve skutečnosti v každým odvětví je JEDEN VELKEJ MONOPOL ovládanej JEDNIM KMOTREM miliardářem:-)) >:D 8-s >:-[] :-! ;-\
24. 8. 2012 19:18
a co E85
Myslim, ze nastal cas sa zamerat na snad jedinu pouzitelnu alternativu - etanol. Narozdiel od bionafty sa nemusi vyrabat z potravin, ale z da sa aj z dreva a celulozy.
Staci popozerat po internete, da sa najst, ze z dreva sa da vyrobit 17% etanolu. Potom staci najst kolko sa vyrobi a zuzitkuje slamy. Na Slovensku som nasiel, ze sa vyrobi 3.000.000 ton a zuzitkuje 300.000, takze 2,7mil. ton slamy zhnije.
Z toho by sa dalo vyrobit 460.000 ton etanolu.
Kompletna spotreba nafty a benzinu na Slovensku je 1,6 mil. ton. Na nahradu by bolo potrebne 2 mil. ton etanolu kvoli nizsej energii.
Takze na Slovensku by sa dalo vyrobit 23% paliv len z nevyuzitej slamy.
Ak zaratame drevo, seno, popripade aj kukuricu, zemiaky aj ked su to potraviny tak by sa teoreticky dalo dostat aj na 100%.
Ak by stat mal moznost vyrobit 30 - 100% paliv z vlastnych zdrojov, nikto by sa neodvazil zdvihnut cenu ropy...
Prepokladam, ze v Cechach je situacia so zdrojmi na alkohol rovnaka, dokonca sa E85 uz aj predava na pumpach co na Slovensku este nie.
Ja jazdim na E85 v USA, jazdi sa na to fajn, auto mam prisposobene od vyroby, spotreba asi o 20% vyssia, cena o 16% nizsia. Kvoli prachom sa to velmi neoplati, ale ako alternativa absolutne pouzitelne.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - chlapecx
24. 8. 2012 20:26
Re: a co E85
nejlepší alternativou bohužel pro většinu z nás bude POUZE PĚŠKOBUS :((( ;-\
25. 8. 2012 19:00
Re: a co E85
mnohem efektivnější je spálit tu slámu ve vesnických kotlech a pod kapotou topit CNG..... když už uvažovat o ekologii, tak se hodí komplexní pohled na celou energetiku.
i když to asi moc nepatří do diskuze o autech.
26. 8. 2012 02:59
Re: a co E85
Celkom logicke, az na jednu malickost. Ziadne palivo sa masovo nerozsiri ak ho nedokazes preniest v kanistri a to sa CNG neda. Spalovanie slamy priamo v kotloch je dost neprakticke, myslim, ze obsahuje vela siry, zapchava to splynovacie kotly a tak...
26. 8. 2012 11:02
Re: a co E85
co se týče té slámy, tak pro použití v kotlech v domácnostech by musela nejdříve projít úpravou (případné odstranění dusíkatých a sirných látek) a zpeletováním. to vše lze provádět v místě. odpadají tedy kamiony slámy navážené někam do setuzy....
jinou možností je rovnou cpát slámu do velkého kotle a vesnici vytápět CZT. (např. Roštín, okres Kroměříž)
překážkou u pohonu na CNG je zatím především cena. ovšem v MHD se začíná poměrně úspěšně rozšiřovat
27. 8. 2012 14:59
Re: a co E85
To asi moc prizpusobene auto nemate, pokud Vam stoupla spotreba. Abyste jezdil na E85 "poradne", tj. usetril, potrebujete extra ridici jednotku, ktera bude sefovat vstrikovani paliva a zazeh + idealne plazmove zapalovani (takova svicka je schopna zapalit i vzduch, nicmene jsou s tim problemy, ktere musi umet vyresit jednotka), ktere Vam dovoli jezdit na extra bohatou smes (vykon), nebo extra chudou (spotreba). V idealnim pripade da jednotka motoru poradne napit pri zaberu a obere ho pri plynule jizde, vs. bez ni bude motor dostavat pit pri zaberu a pri plynule jizde taky, protoze to ridici jednotka nepozna (etanol ma nizsi teplotu horeni + dalsi, jednotka usoudi, ze ma chudou smes - da vic - nestihne to prohoret...).
25. 8. 2012 01:08
Re: a co E85
Zapomínáte, jako všichni ti ekologisté na základní věc - aby vyrostla ta sláma, musí na pole 10x za rok vyjet traktor, kombajn, je potřeba plno postřiků, hnojiv. Nafta do traktoru se musí vyrobit, postřiky, hnojiva taky. Ten ethanol se taky nevyrobí sám, je potřeba slámu převézt, dodat celému procesu velkou energii. Podle střídmých odhadů na výrobu jednoho litru biopaliva se spotřebuje ekvivalent 0,7 - 1,2 litru fosilního paliva, takže bysme na tom byli líp, kdybysme biopaliva vůbec nevyráběli.
Biopaliva jsou bohužel jeden velký podvod na tunelování peněz nás všech pro pár vyvolených na dotace. Znáte určitě pana Babiše, který se nyní strašne angažuje v boji proti korupci a přitom se dá s nadsázkou říct že z ní žije. A nejen to, za peníze z dotací si postavil přepychovou farmu. Ekologie tyhle lidi vůbec nezajímá, jde jim jen o skvěle vynášející byznys bez rizika.
A co se týká cen paliv - tady zcela selhal antimonopolní úřad. Pokud se paliva dodávají v celé republice pumpám za stejné peníze, není důvod, aby v některých oblastech byly paliva plošně dražší o více než 2 Kč na litr než jinde. Pokud jsou, je to jasný důkaz kartelových dohod. Ale ti co by to měli řešit drží hubu, nevidí a neslyší, asi tušíte proč. Bohužel, je to přirozený vývoj trhu v tržní ekonomice. Proč si snižovat marže a ceny, když je pro všechny zůčastněné lepší se domluvit a pořádně vydělávat bez rizika. Spotřebitel potom nemá jinou možnost než platit tyto domluvené ceny.
25. 8. 2012 09:06
Re: a co E85
zapomina jeste na jeden dulezity faktor, i shnila slama ma svoje uplatneni, a to jako hnojivo, zuzitkovana tedy je :-)
25. 8. 2012 18:52
Re: a co E85
Alkoholu sa vyrobi len 17%, zbytok je stale hnojivo, dokonca mozno po procesingu bakteriami este kvalitnejsie...
25. 8. 2012 18:51
Re: a co E85
Akurat, ze ten traktor na to pole vychadza tak ci tak, aby bola psenica na potraviny. Slama je len vedlajsi produkt.
Ano jasne, ze na vyrobu alkoholu potrebujes dodatocnu energiu, ale tu mozes dodat z menej kvalitnych paliv, drevo, uhlie, alebo uplne z ineho konca pomocou slnecnej energie kedze drviva vacsina tejto potrebnej energie je vo forme tepla.
Casom sa procesy vyroby budu optimalizovat a energeticke naroky klesat.
27. 8. 2012 14:49
Re: a co E85
Presne tak.
Predstavte si, ze jste zemedelec, zasejete psenici, kdyz se otevre ruka Pane, tak i sklidite vice nez jste zaseli a zbyde Vam slama. Muzete s ni pohnojit pole, nebo ji prodat na vyrobu etanolu, pokud nabidnete, ze si zbytky z vyroby vezmete, o hnojivo neprijdete - dovedu si prestavit ze po etanolovem kvaseni to bude primo idealni humus.
Ve srovnani s bioslozkou povinne primichavanou do nafty, ktera nejen, ze nici motory, je drazsi nez stejny objem nafty a vyrabi se (pokud se nepletu) cilene, je etanol docela dobra cesta pro zemedelce jak si *** (i kdyz na dalsi rok zaseje "nic", stejne z toho zase jde udelat aspon etanol).
Bohuzel jakmile se to trosku rozmohne, padne na to dan taky, viz tenkrat, kdyz nekdo prisel na to, ze jde jezdit i na technicky benzin.
Avatar - lordlord
25. 8. 2012 11:16
.
Regulace cen? U nás je tank ono a všechny benzínky musely s cenou dolu, poněkolika letech šli na stejnou cenu v celém okresu shell a agip. Podražil tank ono nebo zlevnil shell a agip a nabízí stále stejně kvalitní paliva?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
25. 8. 2012 19:20
Kolik %
z ceny z 1l paliva jde do státní pokladny?? Skoro 50% a to je opravdu hodně. Norsko, jako majitel ropných vrtů je paradoxně jeden z nejdražších. A opět sem přidám otázku: proč litr paliva v kanadě, v JAR, v Egyptě, v Thajsku či v Číně není zatížený tak vysokou spotřební daní??? Norský občan sice bere 3. násobek průměrného platu v CZ (a kdo to má) , ale i tak ...... :no:
Rozbalit vlákno
2
26. 8. 2012 00:17
Re: Kolik %
Slabé státy nedokážou a nechtějí efektivně vybírat daně od firem a tak musí vybírat daně tam, kde prostě se z daní nelze nijak vyvléci. Proto bude zdaněno stále více vše, bez čeho se nelze obejít. Hlavně energie, paliva, zpoplatnění silnic.
Avatar - BruceWayne
26. 8. 2012 11:43
Re: Kolik %
To asi není správná odpověď ;-)
27. 8. 2012 15:30
Ceny v Mexiku
V současnosti jsou ceny na státně monopolních čerpacích stanicích PEMEX kolem 10,50 - 11 MXN za benzín nebo naftu včetně DPH. A to se už ozývají hlasy, jak je palivo drahé. Podotýkám, že drtivá většina osobních aut tu jezdí na benzín.
Rozbalit vlákno
0