Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: NanoFlowcell: Náhrada za akumulátory? Tohle má být konečně elektrická revoluce.

O palivových článcích se mluví jako o energetické alternativě k akumulátorům. Oproti nim mají celou řadu výhod, ale jeden jistý nedostatek. Ke své činnosti potřebují vodík, který není zrovna bezpečný. Řešením může být nanoFlowcell.
Zpět na článek
9. 12. 2017 17:26
9. 12. 2017 17:27
9. 12. 2017 18:03
9. 12. 2017 20:16
10. 12. 2017 06:55
10. 12. 2017 07:54
10. 12. 2017 10:59
10. 12. 2017 14:02
10. 12. 2017 11:43
9. 12. 2017 17:26
Kyselina...
Věrohodnost článku, resp. fundovanost autora poněkud zpochybňuje ta "kyselina sýrová" ;-\ , že by nějaká nová sloučenina "sýra"?? ;-\
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2017 17:29
Re: Kyselina...
Nejlepší je prý ta z Olomóce, ale nesmí jim tam ve firmě Farmak vytéct do kanálu !
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2017 20:05
Re: Kyselina...
lepší je kiselyna pyvní
9. 12. 2017 17:27
Já padnu.
...." s elektrolytem na bázi kyseliny sýrové." Přesněji kyseliny romadůrové. :-)
Pan Dusil evidentně ovládá vyjmenovaná slova po s. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 17:35
Skvělé perspektivy
Tak se to vždy nazývá na straně novinářů a primárních investorů, kteří do toho projektu potřebují zatáhnout spoustu malých investorů, kteří ponesou skutečné riziko, že o vložené prostředky přijdou. A oni o ně přijdou. Tak už to v tomhle systému chodí...

Nicméně je opravdu výborné, že probíhá další vývoj. Byť současný stav je zatím nepoužitelný a má více negativ, než pozitiv, třeba se z té myšlenky během pár let podaří vydolovat něco užitečného. Já tomu fandím!

A až bude na základě této, nebo jiné technologie k dispozici vůz SUV, který i v zimě a s přívěsným vozíkem bude schopen dojet z Plzně do Ostravy a zpět za srovnatelných nákladů, jako dnes a nebude stát více, než srovnatelný vůz se spalovacím motorem pod kapotou, určitě se mnou počítejte.

Do té doby s dovolením zůstanu u svého auta se spolehlivým motorem TDI PD.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2017 20:07
Re: Skvělé perspektivy
tak to Tě brzy vyhodí z emisí :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 21:11
Re: Skvělé perspektivy
Proč? Byl jsem tam v říjnu a technik se divil, jak je možné, že motor, na které je 300 tis km, s takovou rezervou splňuje všechny limity Euro4. Řekl jsem mu, že nevím, jenom jezdím a že ten motor asi nebude od rendlíku...
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 17:55
A ještě něco:
Dodnes není vyřešena základní otázka, zda plně elektrický pohon, nebo hybridní pohon. Bez vyřešení této základní otázky se nepohneme vpřed. Připomeňme si, co jsem o hybridu napsal před týdnem:

Nesouhlasím u řady dalších věcí. Především u hybridů. Domnívám se, že hybrid by neměl být mezistupněm k autu na baterky, ale naopak, hybrid by měl být jen malým doplňkem běžného dieselového motoru a to z důvodu akumulace kinetické energie při brzdění tak, aby šla použít při rozjezdu. To by výrazně snížilo emise ve městech, snížilo spotřebu i hluk a také snížilo poruchovost motorů - nebylo by zapotřebí používat start-stop systém. I tak by šlo o výraznou změnu - hybridní auta by se nestavěla pro pojezd z akumulace energie, ale jen pro rozjezd! Pokud by došlo k této změně, hybridní vozy by byly MNOHEM lehčí, měly tedy lepší spotřebu ve smíšeném provozu a zejména na dálnici, a potom by v nich mohl být i nadále použit běžný motor, který je dlouhodobě optimalizován. Je zřejmé, že nabíjení běžného provozního akumulátoru vozu jen při brzdění je nedostatečné. Je třeba najít jiný akumulátor energie, který zvládá téměř nelimitovaný počet cyklů (superkondenzátory, tlaková nádoba, setrvačník, něco jiného?) a bude snášet rychlé přechody nabíjení / vybíjení a mít řádově vetší účinnost, než chemické akumulátory elektrické energie.

No a pro běžnou jízdu víceméně ustálenou rychlostí by byl plně využit i nadále spalovací motor - z důvodu účinnosti samozřejmě primárně dieselový, byť by už měl spalovat (alespoň alternativně) i něco jiného, než naftu. Například CNG.

A pro ty, kteří přechodně nepřišli dieselu na chuť, by ty motory mohly být nějakou dobu třeba i zážehové. Časem se nad nimi stejně zavře voda (stejně jako to dopadlo u energeticky málo účinného parního stroje).
Rozbalit vlákno
13
Avatar - speedfred
9. 12. 2017 19:38
Re: A ještě něco:
prečo sa nerobia osobáky CNG dízle už teraz ? Kde je problém ,nádrže či niečo iné? Busy tak už jazdia.
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 21:18
Re: A ještě něco:
Autobusy na CNG většinou nejezdí jako diesely, ale motor je předělán na zážehový motor. Protože to je snadné. Diesel na CNG by měl konstruován od počátku k tomuto účelu. Vstřikovat plyn, který díky stlačení zkapalní, není úplně snadné.
Teprve potom bude možné dosáhnout plné výhody dieselového motoru, tedy mnohem vyšší energetické účinnosti, než u motoru zážehového.

Jinak ta doba použití dieselu na CNG v osobních vozech určitě přijde. Narozdíl od ropy je totiž CNG relativní přebytek a jeho vyčerpání je ve hvězdách.
Avatar - speedfred
9. 12. 2017 21:28
Re: A ještě něco:
vďaka za osvetu.
to by si ale nebol ty aby si si nekopol do Renó (vyššie).
9. 12. 2017 22:13
Re: A ještě něco:
Jj. To on vždycky. To je taková šablonka. Kdyby to neudělal, tak by na tom byl asi už hodně špatně. Také jsem se nad tím kdysi pozastavoval, teď už to beru jako jeho image. :-)
Avatar - Ada je zase tady
10. 12. 2017 01:37
Re: A ještě něco:
Nevím, proč do téhle diskuse taháš to město v Nevadě. Některá města sice ošklivá jsou (třeba Paříž), ale do žádného z nich nekopu. [odkaz]
Avatar - speedfred
10. 12. 2017 08:25
Re: A ještě něco:
renó=rendlík a syn=Renault ,ale však ty to vieš.
9. 12. 2017 22:19
Re: A ještě něco:
Proboha, to co popisujete již existuje mnoho let: například Lexus hybrid. Protože jeden takový mám, opravím vaše chyby:

hybridní vozy nejsou lehčí - proč by měly být? taháte sebou jednak standardní motor a pak ještě elektromotor(y), systém napojení elektromotorů a benzínového motoru a malou baterii. Proč by měl být standardní motor lehčí?

Proč si myslíte, že je nabíjení akumulátoru nedostatečné při brzdění?

Pro vaši informaci, při např. 30 minutové jízdě po městě se akumulátor Lexusu několikrát nabije a vybije a přesto po 7 letech nemá významný pokles kapacity.

Kde jste přišel na to, že by měl mít hybridní vůz lepší spotřebu na dálnici? Tam potřebujete především stálý výkon, neboť z 90% (či víc) překonáváte hlavně odpor vzduchu. Jinými slovy, hybrid na dálnicích je spíš přítěž než výhoda.

U Lexusu mě mrzí, že bohužel zaspali dobu a svůj hybridní systém (na svoji dobu výborný) nerozvinuli do čisté elektromobility či alespoň kvalitního plug-in hybridu.

Ať už máte diesel jakýkoliv (platí o něco méně ale i tak pro benzíny), zejména ve velkých městech vašemu a ostatním dieselům přicházejí na chuť zejména všichni lidé žijící okolo, kteří dýchají řadu rakovinotvorných látek z vašeho výfuku... Doufejme, že i u nás budou mít politici rozum a zakáží či zpoplatní vjezd do velkých měst alespoň osobním dieselovým (a třebas i benzínovým) autům.

Jinak hybrid je opravdu jen přechodné stádium, zkuste někdy elektroauto a pochopíte, jak je jednoduché, primitivní a přitom zázračné.. A mají jedinou (a ovšem velkou) nevýhodu - baterie.
Avatar - Ada je zase tady
10. 12. 2017 01:48
Re: A ještě něco:
Ale pane, chyby jsou spíše v přemýšlení...:
a) hybrid je jistě lehčí, než podobné auto na baterky
b) nabíjení při brzdění je nedostatečné z důvodu omezené účinnosti akumulátorů. Pokud by byla účinnost větší, tak auto se bude schopné rozjet jen s využitím kinetické energie, ztracené při brždění a přecezené přes jednotku, která energii ukládá. Protože tomu tak není, je třeba akumulátor dobíjet z klasického spalovacího motoru, což účinnost celého auta (zejména pokud je spalovací motor zážehový) výrazným způsobem snižuje.
c) mluvím o hybridu s malou baterkou (jen pro rekuperaci brždění), který má výhodu oproti hybridu s velkým akumulátorem. Hybridní vůz s malou (a lehkou) baterkou by byl oproti Vašemu hybridu při jízdě po dálnici nepochybně efektivnější.
d) auto na baterky je (podle všeho) zřejmě slepá ulička vývoje - ale jak jsem napsal výše - když se pro jízdu z Plzně do Ostravy a zpět ... atd.
10. 12. 2017 06:38
Re: A ještě něco:
Ohledně těch rakovinotvorných látek - dýchali jsme je desítky let, žádné katalyzátory ani jiné systémy na čištění spalin nebyly. A toho smradu bylo, jen co je pravda. A najednou v době, kdy je každé auto vybaveno katem a nové diesely systémy DPF, je všechno špatně jen proto, že kdosi začal prodávat drahé elektromobily. Ano, ví se, že v místech s velkým provozem dieselů (autobusová nádraží atd.) byl zvýšený výskyt rakoviny. Jenže dnes máme pitomce, kteří kvůli pofidernímu zvýšení výkonu vytloukají DPF filtry a ještě tvrdí, že DPF filtry nefungují a je to jen tahání peněz z lidí.

P.S.: rakovina je nemoc stará jako lidstvo samo a je známá už dob faraonů, kdy žádné spalovací motory neexistovaly. Ono to s tou rakovinou není jen o spalování ropných látek... :-)
Avatar - speedfred
10. 12. 2017 08:31
Re: A ještě něco:
OK až na to že za našich mládežníckych čias (70-80 roky) bolo pár áut aj keď smradlavych a dízle iba nákladných.
Prvej boli problémy skôr v priemysle.
Samozrejme v našej kotline,nie vo svete.
Avatar - lamal
11. 12. 2017 09:29
Re: A ještě něco:
ty si nejaky odbornik pozeram, myslim ze aj primitivnost je tu uz od dob faronov :-) k tomu sa je zbytocne vyjadrovat, vies kolko druhov rakoviny existuje vobec? a cim vsetkym dokaze byt vyvolana?

ohladne tych motorov ti uslo, ze prave doba kedy sa masivne rozsiril priamy vstrek a vyrazne sa navysili vstrek tlaky u dieselov skokovo narastla produkcia pevnych castic a downsize tomu nahral na 100% ....takze ano kedysi to problem nebol a teraz uz je
10. 12. 2017 06:29
Re: A ještě něco:
O tomto systému uvažuji minimálně třicet let, jelikož jsem se nikdy finančně nedostal k realizaci, tak jen teoreticky:
- elektrický hybrid dle tvé úvahy je nesmyslem, porotože účinnost nabíjení není 100%
- lepší je nějaký hydraulický systém, když se prostě při brzdění tlakuje nějaká nádoba s olejem, který se pak v plynule měnitelné převodovce na principu hydrostatického převodu zase pustí "do oběhu", detaily po mě nikdo nechtějte, protože realizace se dá provést na několik způsobů a hlavně to chce nějaký vývoj, aby se zajistila co největší účinnost zařízení. Takto koncipovaný systém sníží spotřebu v městském provozu, mimo město nic nečekejme.
- ano, i tento systém nemá 100% "nabíjecí" účinnost, ale proti akumulátoru je na tom výrazně lépe
- není tudíž žádný těžký akumulátor s omezenou životností a nutnost další napěťové soustavy, která vše prodraží
- pro další snížení spotřeby v běžném a hlavně dálničním provozu přidat ještě jedno turbo, které se mechanicky propojí s motorem, dá se očekávat asi 20% nárůst výkonu, tedy této hodnotě nárůstu výkonu bude cca odpovídat pokles spotřeby
- problém hydraulického systému je malá kapacita uchování výkonu proti akumulátoru, ale na druhé straně pokud je systém využíván jen při rozjezdech, bohatě postačí

Setrvačníkové systémy - co si pamatuji, tak Williams v F1 měl něco takového když se s rekuperací začínalo, ale opět se ta energie převáděla na elektřinu, asi nebylo mechanické připojování a odpojování dostatečně spolehlivé nebo vůbec funkční.
9. 12. 2017 18:01
kdysi davno v predaleke galaxii
ziskala firma licenci a atesty k prodeji a provozovani dane technologie na pozemnich komunikacich v cele EU, ale do dnesni doby maji jen same prototypy a nikdo si to nemuze koupit :-!

licenci a atesty pro EU maj prez 4 roky, proc to tedy neprodavaj ?

co jsem se nikde nedocetl je pouziva to dve nadrze nebo jen jednu? a ted nemyslym to 2x95, ale jestli se na vybytej elektrolit pouziva dalsi nadrz, a nebo jestli je nadrz jen jedna a nejak se precerpava prez membranu v ramci te jedne nadrze? protoze pri nutnosti mit nadrz i na vybyjet elektrolit asi moc mista na zavazadla nezustane co?

jinak u benzinek je celkem jasne proc to nema moc sanci na uspech, nutnost trojice extra velkych nadrzi (vybitej-nabyjenej-nabitej elektrolit) se asi moc pumparum stavet nechce, klasicke nabijecky ktere jim udrzi zakazniky na pumpe dele vetsinou stavej jini investori, takze je to stoji relativne male penize diky kterym maj, respektive budou mit vetsi prodeje ostatniho zbozi :-)

pokud nekdo masivne nezadotuje vystavbu infrastruktury, tak tomu moc sance nedavam
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2017 20:14
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
podejte si ruku s autorem:

kyselina SÝROVÁ

a tvoje perla VYBYTEJ ELEKTROLIT

VYBYJET ELEKTROLIT, VYBITEJ-NABYJENEJ-NABITEJ ELEKTROLIT

hustý kámo tento příspěvek máš z ČJ čistou desítku 6x podtrženou :-)

Pokud chceš přispívat k elektromobilům asi bys měl pochopit že elektrolyt a elektrolýza.
No a že něco získat se dá také říci něco nabýt. Ale baterii opravdu nenabyješ, ale když si ji koupíš tak nebudeš baterii. :-) Těžce nabyl, lehce pozbyl ... :-) je něco jiného než těžce nabil, lehce vybil ... :-) :-) :-)
9. 12. 2017 21:10
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
opet ukazujes jaky jsi * :-) kolikrat jeste chces abych ti napsal ze pravopis nezvladam protoze mam jiz od prvni tridy diagnostikovanou dysortografii?

takze ja mam spatnej pravopis, zato ty mas demenci na takove urovni, ze i asi po dvacate porad musis upozornovat na pravopis
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 21:20
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
Dysgrafie a nízké IQ jsou dvě různé poruchy. :-!
9. 12. 2017 22:25
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
Pričom SamanAR trpí tou prvou, a WinDiesel tou druhou.
10. 12. 2017 08:59
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
pred 18 lety jsem delal iq test na cvut v ramci mych uspechu na matematickych olympiadach na skole, a mel jsem mezi 130-140, asi ze me chteli mit programatora, ale me programovani prestalo bavit a sel spise cestou kde programatory doplnuju kreativnejsi praci, ale pravda ted po 18 letech bude jiste jine :-) porad si ale myslim ze mam dost vysoke iq na to, abych nepotreboval porad jezdit trasu Ostrava-Plzen a zpet jako ty, jak tu porad pises o dojezdech mezi tema dvema mesty :yes:
10. 12. 2017 06:43
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
Podle toho, jak píšeš, se nejedná o dysortografii, ale obyčejnou neznalost pravopisu. Víš, já také občas přemýšlím jak se co píše, skleróza postupuje. Tak se kouknu do Pravidel, jsou k dispozici na netu. Zkus to taky a přestaň se vymlouvat.
10. 12. 2017 08:52
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
ja vim, tady je kazdy specialista na vse, ty jsi specialista na poruchy :yes: zajimave, dva psychologove se schodli na dysortografii, ale pak prijde Jirka_26 a je z toho neynalost pravopisu a vymlouvani >:D hele bez se tim zivit na posudkovku, budes v baliku ;-)
10. 12. 2017 10:57
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
Něco sis někde přečetl na netu o tom, jak se ta porucha jmenuje a projevuje. Žil jsem nějakoui dobu s učitelkou I. stupně, která tyto děti mívala docela pravidelně ve třídě. Takže o tom cosi vím, viděl jsem co ty děti v sešitech produkovaly a jaký měly problém vůbec něco napsat, aby to mělo hlavu a patu. Jenže ty píšeš celkem normálně až na to, že neznáš vyjmenovaná slova... :-)
10. 12. 2017 13:02
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
no vis ono me to nediagnostikovala ucitelka ale tehdy psychiatr a dnes jim rikame psycholog ci psychiatr ;-) mel jsem zlozviky jako kousani nehtu a rodice chteli abych se to odnaucil, a tak nas detska doktorka poslala k tehdy psichyatrovi, a aby se to potvrdilo, tak jsem absolvoval podobnou prohlidku jeste v krajskem meste u vetsi kapacity, ne v roce 1987 jsem si o tom opravdu na internetu nic neprecetl a tvuj zivot s ucitelkou na tom nic nemzneni :-! mimochodem tehdy to dost casto diagnostikovali jako dislexii, kterousto ja netrpim

mimochodem ja nemam problem jen s pravopisem, ale i se syntaxi a mam rukopis tak specificky, ze se da oznacit za skrabani

takze jo jsi dalsi odbornik co si k odbornosti o autech na tomto servru pripisuje odbornost diagnostiky poruch lidi >:D blahopreju ti, mel bys zajet na nejakou fakultu kde vyucuji psychiatrii a chtej po nich diplom a minimalne tytul Mgr. ale spis je rovnou pozadej o PhD nebo PhDr. :-!
Avatar - Blue Sun
10. 12. 2017 10:35
Re: kdysi davno v predaleke galaxii
Ty jsi vážně odpad.
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2017 18:03
Jasně
nahradíme nedokonalou technologii ještě mnohem horší a dražší technologií s daleko většími riziky. To se vyplatí.
Jak se někde dá na něco získat pár babek v dotacích, tak se vyvíjí vpravdě pěkné kraviny.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2017 20:16
Re: Jasně
Souhlas 100%. V jednoduchosti musí být síla toto je šíleně složité.
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2017 21:22
Re: Jasně
I prokopávání slepých uliček může mít smysl. Minimálně se dozvíme, že tudy cesta nevede.
9. 12. 2017 22:14
clanok hodny ceny - nezmysel roka
teraz to pan redaktor zabil...
odporucam 2 hodinky na nastudovanie si zakladov o bateriach
Rozbalit vlákno
1
10. 12. 2017 01:35
Re: clanok hodny ceny - nezmysel roka
Nezná pravopis, klidně napíše kyselina sýrová, nechá tam plno překlepů, faktický obsah taky hrůza. No ale hlavně že reklama sype, že? A přitom kdysi bylo auto.cz dobrý server. Teď už chybí jen blicí smajlík...
10. 12. 2017 06:55
Článek...
...je nic neříkající, když si odpustím tu kyselinu z ementálu, tak jsem se prakticky nic kloudného nedozvěděl. Jen to, že někdo už kdysi vymyslel aku, které funguje jinak, než jsme zvyklí, že se nabíjí výměnou elektrolytu. Toť vše. Jako perlička dobrý, jako technická informace k ničemu.

Všechny pohony,. založené na nějakém spalování nebo dobíjení, jsou slepou cestou. Pokud chceme skutečně pohon budoucnosti, je nutné hledat tam, kde umí využívat energii prostoru. Problém je, že se na takovém zařízení vydělá jednou při prodeji stroje a pak už z toho téměř nikdo nic nemá, ani stát, ani společnosti obchodující s energiemi. Proto se nikdo nehrne do vývoje, protože bude těmito společnostmi či státy omezován. Navíc repulzní motory jsou vhodné spíš pro pohon létajících strojů, což je ale velký problém. Řidičem může být každý trouba, ale mít pilotní průkaz a umět létat za skoro každého počasí fakt není pro každého.
A hlavně - lidstvo si volnou energii ještě nezaslouží. Protože je natolik tupé, že by se díky ní zničilo.
Rozbalit vlákno
3
10. 12. 2017 07:54
Re: Článek...
Tak hlavní problém je že o té volné energii ještě lidstvo neví takže není nijak prokázané jestli vůbec nějaká existuje. Z toho vyplývá že i její případné využívání je zatím jen veliká chiméra
10. 12. 2017 10:59
Re: Článek...
Zkus pátrat, na netu všechno není. Ale i tak se dají najít odkazy, zkus repulzní motor a následně hledej literaturu v tištěné formě...
10. 12. 2017 14:02
Re: Článek...
Pátral jsem už vícekrát v minulosti a zatím všechno co jsem našel o "volné" energii byly jen třesky plesky bez seriózních informací. Pokud bys měl link na věrohodné informace rád si je přečtu ale myslím že nic takového k dispozici není
10. 12. 2017 07:24
Podivná tvrzení pana Dusila
Články pana Dusila se čtou velmi obtížně, protože do nich kromě pravdivých faktů velmi často naplácá i spoustu nesmyslů a pak nevíme čemu vlastně věřit.
Ani tento článek není výjimkou. Zmatená jsou například tvzení:

- "...Měrná kapacita dosahuje 600 Wh/kg,...U vozu Quantino stačí nádrže 2x 95 ltr. na dojezd cca 1400 km...."
Když to vezmeme z opačné strany, na 1400 km potřebuje elektromobil energii kolem 300 kWh. Při měrné kapacitě 600 Wh/kg to znamená hmotnost 500 kg. I když kilogram nemusí být totéž co litr, jak to koresponduje s těmi 2x95 ltr. nádržemi ? Čemu máme věřit ??

- "...Výhodou olověných akumulátorů je schopnost rychlého nabíjení a vybíjení..."
To tedy ne ! Vybíjení je sice rychlé, ale nabíjení určitě ne. Nabíjení je několikanásobně pomalejší. Olověný akumulátor můžeme vybít v řádu minut ale nabíjet ho budeme hodiny

- "..nevýhodou olověných akumulátorů je relativně malá měrná energie, jež činí 30 Wh/kg. Pokud ji chcete zvýšit, znamená to zvětšit také hmotnost akumulátoru..."
Fajn nesmysl, že ? Dyť je to právě naopak, pokud chci zvýšit měrnou energii vztaženou na kilogram hmotnosti, tak tu hmotnost musím přece snížit

- "...paměťový efekt... v podstatě vzniká u nikl-kadmiových akumulátorů při jejich opakovaném vybíjení, a to po zhruba 500 nabíjecích/vybíjecích cyklech...."
Jednak těch cyklů ani nemusí být tolik, ale hlavně nám pan Dusil zatajil podstatnou podmínku (možná o ni vůbec neví) a sice že to opakované vybíjení musí být do stále stejné úrovně neúplného vybití. Pokud budeme vybíjet pokaždé jinak, paměťový efekt nenastane.

Detaily jako už zmíněná kyselina sýrová jsou pak už jen takovou třešničkou na dortu
Rozbalit vlákno
2
10. 12. 2017 11:01
Re: Podivná tvrzení pana Dusila
To neva, hlavně, že za to dostal zaplaceno, nemyslíš? >:D On to myslí dobře... >:-[]
11. 12. 2017 08:56
Re: Podivná tvrzení pana Dusila
To pak ale není novinařina, jen primitivní presstituce
10. 12. 2017 11:43
Pravopis
Vážený pane redaktore,
se zájmem jsem si přečetl Váš článek " NanoFlowcell: Náhrada za akumulátory? Tohle má být konečně elektrická revoluce."
Po technické stránce je to velice zajímavé, ale kromě několika překlepů píšete o kyselině SÝROVÉ - to myslíte, že se vyrábí ze sýru? Já myslím, že H2SO4 se tak nazývá pro obsah síry.
Zajímalo by mě, jestli takovéto články někdo rediguje.
Je to hrozná ostuda, když se takovýto článek dostane na veřejnost !!!
Ing. Jaroslav Krajc
Rozbalit vlákno
0