Cílem vlády je, aby v roce 2030 jezdilo v Česku 150.000 aut s elektrickým pohonem. Elektromobily tak čekají různá zvýhodnění. Podpořena budou i další alternativní paliva.
Pohlo se houbeles.
Alternativni paliva: Plan je jednoduse nalakat co nejvice ovci, ktere si to koupi, a hned potom vse zdanit tak, at alternativni paliva nesou stejne, jako benzin a nafta. Uvedom si, ze rok 2020 je v podstate pozitri, ubehne to jako voda.
Elektromobily: V soucasne dobe je elektroauto drazsi od stejneho "spalovaciho" o cca 50-100% a tuto cenovou nevyhodu nemuze kompenzovat snizena cena dalnicni znamky (kdy elektromobily s dojezdem +-200 km se daknice asi moc casto nedotknou a majitelum Tesly za 2M+ je tech 1500,- u zadku), ani nejaka pofiderni vyhoda jizdy v privilegovanych pruzich.
jedine, co zni z tohoto planu trochu zajimave je budovani infrastruktury jak cerpacek na alt. paliva, tak dobijecich stanic, to zase budou palby kolem 2M+ za vybudovani jedne zasuvky 400V... 8-s
Celý ten vládní plán je k smíchu. Víceméně vzali jen předpověď přirozeného vývoje a hodili si to jako svůj "cíl"... Těch stopadesát tisíc tu bude jezdit i bez akčních plánů, už proto, že do toho počítají jablka, hrušky, třešně i zeleninu... Klasická politika.
Táhni ty soudruhu...docela věřím tomu, že jsi alterego někoho z Blesku. Takhle omezenej člověk se nemůže mezi normální ostatními vyskytovat.
Bylo by vtipný zjistit, colic dostáváš příspěvek od zaměstnavatele za každou i.diocii, kterou tu napíšeš. ;-)
protoze to co tu ctu je prirozenej vyvoj a ne plan vlady CR >:D spise to vidim jako plan jak se budou nesmyslne utracet obri sumy ze statniho za stanice ktere jinak stoji desetinu i min, bude to takova "mala domu" pro nekoho :-!
jinak dotace na elektromobil jsou nesmysl, jedine co takove dotace delaji je, ze nenuti automobilky snizovat ceny tech elektromobilu, maj totiz jistotu te dortace pro klienta a o tu dotaci cenu proste zvedaj umele, a bohuzel jim to zere jak zakaznik tak statni spravy po celem svete
kdyby CEZ chtel, tak do roka bude v CR treba 5000 rychlonabijecich stojanu (cca 1 miliarda, tedy asi 3% zisku CEZ), jenze to by pak nebila "malad domu" jen pro vyvolene, ale pro spousty firem a politici a manazeri by se nestacili u tech nove postavenych stojanu fotit
za státní (naše) peníze podporovat vybranou skupinu? Proč nemáme všichni stejné podmínky? Je toto kapitalismus nebo socialismus? Proč se prodávají a dotují auta, která by bez dotací byla totálně neprodejná???
Proč já mám přispívat zdravotním pojištěním na někoho, kdo nežije zdravě?
Proč léčíme lidi s rakovinou, když kouřili?
Proč stát nezdaní daleko více lidi, kteří jezdí autem a defacto tak otravují ty, kteří chodí pěšky?
Proč lidé nechápou, že kapitalismus (tzn. čistě soukromý sektor bez účasti státu) je už ve svý podstatě mrtvý a dnes jsou často největší podniky největší socky? (tzn. příjemci největších dávek - dotací).
Proč pořád někdo nechápe, že v kolektivním soužití je prostě potřeba dělat ústupky vůči ostatním a ne vždy je to podle mého nejlepšího zájmu?
* například to, že drtivá většina dotací na bionaftu (což je taky pěkná zvrácenost) jde do jedné kapsy a ta kapsa si ot navíc protlačila ve vládě jakoby nic ti za zmínku nestojí?
Proč lidé nechápou, že kapitalismus (tzn. čistě soukromý sektor bez účasti státu) je už ve svý podstatě mrtvý a dnes jsou často největší podniky největší socky? (tzn. příjemci největších dávek - dotací).
Čistě soukromý sektor fungoval a funguje vždy líp než cokoliv s účastí státu. Málokterý dosazený manager umí ohlídat podnik tak, jako ten, kdo ho přivedl na svět. ;-)
S tím se ale dá souhlasit jen do určitý míry.
Např. při komerčních projektech rozhodně.
Jenže základním úkolem státu je přece držet a rozvíjet strategické oblasti i za cenu finančních ztrát. Zatímco soukromý sektor má ze svý podstaty zájem hlavně na zisku a strategie veřejného prostoru je druhotná.
např:
V tomhle čr naprosto selhává v zemědělské politice, kdy je umožněno pěstovat řepku v tak velkém množství a navíc posílat dotace do kapsy jednoho mafiána, který své impérium vybudoval na dotacích (viz. moje myšlenka největší socky výše).
např II:
I když se nehodlám zastávat českých drah, myslím, že se to ještě daří držet na uzdě. Máme tu slušnou síť železnice, a stojí nás v důsledku daleko míň, než vyšla británii privatizace.
To v žádném případě není a ani náhodou základní funkcí státu ci píšete. :-|:-|
Jediným opravdovým úkolem vlády a státní moci by mělo být chránit jednotlivce proti nátlaku a násilí. Zajistit možnost rozsáhlé individuální svobody, avšak ne jako v anarchismu (tedy i anarchokapitalismu) bez jakéhokoli státu, ale s těmi základními funkcemi. Monopolu na legitimní násilí (tj. vynucování práva, spravedlnosti nebo obrany území). Dalo by se diskutovat zda je úkol státu i obstarávání potřebné infrastruktury (např. silnic).
Rozvíjení strategických oblastí určitě ne, možná skrze státní společnost ČEZ (což je samo hrůza samo o sobě, ale budiž) rozhodnout o rozvoji infrastruktury, ale ne dotační hrůzy a přerozdělování. Nezapomeňte, že stát nemá žádné své peníze, jen ty co mu lidé, občané státu dobrovolně či v drtivé většině aplikací nedobrovolně dají...
A privatizace ve VB, co se týká železnic do detailu nezná dle mé zkušenosti 90 procent lidí, co ji jako příklad uvádějí. Shrňme to tak, že dílčí problémy samozřejmě ano, ale výsledek celkově pozitivní a i impuls byl nutný vzhledem ke stavu a situaci v té době. Nákladově ta Vaše úvaha je pouze dojmem, že nás stojí mnohem méně, nejde na tak krátkém prostoru diskutovat do detailu, al euznejte, že je to spíše jakoby dojem, co píšete.
Jak hluboce se mýlíš... Zkus si najít třeba takový jednoduchý dokument, jakým je bezpečnostní strategie ČR. Tam je úkolů pro stát až běda. Nebudu tě zatěžovat něčím tak složitým, jako je Ústava ČR.
kdy stat (resp socani zákonem z roku 2005) podporil drahou technologii, cimz nam na krk hodil bremeno 1 bilion korun, nakolik prijde podpora. přitom stacilo počkat 6-7 let a podpora nemusela byt zadna, nebo jen zlomek toho na kolik nas to dnes a ještě nejakych 15 roku stat bude.
elektromobil bud vyhodny bude a to jak vlastnostmi, tak rovozními naklady a pak si ho kupovat budeme, nebo vyhodny nebude a pak si ho kupovat nebudeme.
pripadna představa, ze vláda podpori novou technologii, která se diky tomu prosadi, je podle me, vzhledem k malému trhu CR, uplne zcestna
Nesouhlasím s dotacemi na nákup elektroaut. Obecně žádných aut. Selektivní dotace jen deformují trh a posílají zisky tam, kde možná žádné být neměly. Je to jako obranná dovozní cla, která mají chránit nevyzrálé odvětví před konkurencí. A dozraje pak v té umělé bublině? Navíc dotovat lidskou lenost není k ničemu, ať místo iluze zeleného ježdění, která povede k dalšímu nadužívání aut, raději zváží chůzi, kolo nebo veřejnou dopravu.
Slevy na daních, poplatcích a známkách ale schvaluju. To se dá udělat konzistentně a navázat např. na přímé emise.
Dnes jsem udělal chybu, že jsem si šel pěšky něco koupit a nenaplánoval jsem si trasu (2x delší) mimo blízkost frekventované silnice. Raději bych ušel 600m v čístém vzduchu než 300m v blízkosti TDI, CDI, HDI, DCI - prostě dé jako disgusting. Smrad z nafty byl všudypřítomný, až jsem musel litovat ty lidi co tam bydlí. Stačilo by jenom zakázat naftové motory v osobních automobilech s pohotovostní hmotností nižší než 1800 kg a postupně přitvrzovat. Jenže to by museli mít chuť opravdu řešit smrad z aut, ne se jen pokrytecky plácat po ramenou a tvrdit jak pár stanic na vodík něco změní.
Na LNG jsem zvědavý. Není to taková sebevražda jako vodík, ale i tak se to IMHO moc nerozšíří.
Tyhle hysterický projevy vám kluci sežerou tak maximálně pionýři. Když si čtu, co jsi vypotil a jak strašně jsi trpěl, pak každý normální člověk by se otočil a šel jinudy. Pro tebe však bylo evidentně lepší si pár set procent k zážitku, že jsi vůbec udělal krok, přibarvit a s hyterií některým tendenčně "ateďbuduekologemtouvidíte" vykreslit tu hrůzu! >:D:yes:
Vůbec si neuvědomuješ, že ty lidi tam mají okna do bytu a ten smrad cítí velice často. Mohou větrat jen občas atd. Jít jinudy občas nejde a já v tu chvíli chtěl jít nejkratší cestou. Nechat se omezovat kvůli něčí špatné volbě motoru není nic, proti čemu by se nemělo bojovat. Nechápu proč prudíš. Cituj mě, kde píšu o tom jak strašně jsem trpěl. Smrad z nafty mi vadil, ale to ty (dle projevu a vnímání) dlouhodobý uživatel toluenu nemůžeš pochopit.
Kde jste byli zelenáči, když se čerpaly dotace nad odsíření při tepelném zpracování a následně se měly provést kontroly? Kde jste hošíci, když projíždí auto městem předepsanou rychlostí po hlavní trase a je násobně zastaven semafory? Kde jste bojovali za čistotu, když se pražský úředník rozhodl nainstalovat naprosto zbytečný semafor zvyšující koncentrace škodlivých výfukových plynů za Nuselským mostem směrem do centra? Kde řešíte pálení odpadů v kotlích soukromých domů?
Těch témat je hodně, ale to co tu z některých z vás padá je jen takový hloupý štěkání. Ne, nejsem spokojen, když jsou zacpaná města auty, nevoní mi ani benzín ani nafta. Ale velmi dobře si pamatuju na doby, kdy projel jeden NA a nedalo se naprosto nadechnout, žiju v době, kdy si na kraji menšího města občas nejsem schopen otevřít v domě okna, jelikož se do 10m výšky od terénu válí štiplavý kyselý kouř. Tyhle tanečky co tu předvádíte jsou jen modním excesem. Pokud se člověk obecně nezačne chovat šetrněji ke svému prostředí, nic se nezlepší. Vaše zaslepenost vás ale vede k nejjednodušším atakům.
Z týhle alibisticky špinavý propagandy se mi dělá jedině šoufl...spalovací motory obecně vypouštějí nebezpečný spaliny. Ale budeme se bavit jen o jednom druhu. Hádej z jakých elektráren se u nás budou napájet elektromobily? Z těch pracujících s obnovitelnými zdroji? Pak začni sázet větrníky...
Až budeš mastit do školy na koloběžce a chovat se obecně tak, aby jsi okolí nijak neškodil, pak tu vypisuj celý romány. Do tý doby je to ro mě jen prázdná póza.
Ok, tohle beru.
Spalování uhlí v elektrárnách není tak velký problém jako diesel v osobáku, protože
bez elektráren spalujících uhlí se zatím nedokážeme obejít a jejich smrad lidi necítí tak často. Jednu takovou elektrárnu znám a když kolem ní projíždím, tak to jediné co mi vadí je diesel v autě přede mnou :-) . Smrad z uhlí fakt necítím. Ano, ničí lesy (hlavně ty neodsířené v minulosti), popílek atd. ale diesel v osobáku lidem vadí víc. Jednu elektrárnu je jednodušší ohlídat, než to samé dělat u tisíce aut. Situace se semaforem je tak vážná jako cca 45% osobáků v naftě? Nežertuj.
Domácí kotle jsou i podle mě obrovský problém, jenže jeho řešení není tak jednoduché a bezbolestné jako odstranění nafty z osobáků-MHD busů, proto mě diesely štvou víc.
„Až budeš mastit do školy na koloběžce a chovat se obecně tak, aby jsi okolí nijak neškodil, pak tu vypisuj celý romány. Do tý doby je to ro mě jen prázdná póza."
Do školy jsem jezdil od cca druhého ročníku ne dieselovým MHD busem, ale na kole. Bavilo mě to a chtěl jsem ušetřit - uznávám. V současnosti jezdím do práce na kole, protože si mohu dovolit nevlastnit auto. Přechodné období, které brzo pomine a já zase skončím v osobáku, samozřejmě ne dieselovém. Nikomu to nevnucuju, protože chápu, že někdo na to už fyzicky nemá a spousta aut má emise tak nízké, že klidně může zvítězit lenost nebo prostá potřeba vozit i malé děti v zimě jinak než v sedačce na biku:). BTW moje máma (nijak sportovně nadaná) mě kdysi do školky i v mínus dvaceti vozila na skládačce a já na to období vzpomínám s úsměvem. PETky ani jiné svinstvo nespaluju, balené nápoje v PET skoro nekupuju. Vodu filtruju aquaphorem. Z uvedeného vyplývá, že s tvým svolením můžu psát romány (když bude čas a nálada). :-)
Tím spíš bysme se na podobných fórech měli zbyvit hysterických výkřiků. Sám používám mimojiné dvě naftová auta. Jedno jako špindíru z roku 2003 se šestiválcem do špatně přístupných míst, druhý jako cestovní prostředek na větší dálky. Ani jedno nečoudí, starší je samosebou cítit, ale při správný údržbě není problém jezdit bez briket létajících z výfuku. Druhý, nový auto má všechny 4 koncovky čisťoulinký a je téměř prosto nakyslýho zápachu. Opět jen o pravidelný údržbě. A přestože pravděpodobně u cesťáku přejdu na benzín, nemám zlý svědomí z toho, že bych neudržováním jakýhokoliv auta ze soukromých nebo firemních znečišťoval víc než povoluje ne legislativa (tu beru jako samozřejmost), ale jakýsi dobrý mravy.
Jestli mě z něčeho jímá hrůza jsou auta pohybující se po silnících s hustým dýmem za nimi. Selhal jako obvykle systém...jak to, že projdou emisemi? Proč je PČR nestaví? Proč se to nedá zadokumentovat?
Ano, časem musíme přejít na jiný druh pohonu. Jsem na to připraven, ale do té doby se starejme o to, aby co je v pohybu splňovalo pkatnou legislativu a přiměřeně tlačme na výrobce. Právě ta přiměřenost mi chybí. Pokud se něco řeší skokově a hystericky, vzejdou z toho vždy bludy.
Skokově a hystericky by to bylo, kdybych žádal sešrotování všech dieselů na silnicích, jenže já chápu, že prachy atd. takže to nežádám. Kdyby se politici v roce 2010 dohodli, že za pět let nesmí výrobci dělat běžné osobní auto s naftou, tak to je reálný a hodně by to pomohlo. Rozhodně víc než tyhle tanečky s dotacema, jenže dnes se nesmí bojovat proti ničemu, protože je to extrémismus a hoši z Bosche-VW-Siemensu-PSA dobře platili. Spoléhat se na majitele (třeba i těch kotlů) je k ničemu. Musí se začít s automobilkama - s tím co nabízí. Bohužel před deseti lety bylo pozdě (mohou se vymlouvat na peníze vložené do vývoje-továren) a bohudík už modernější diesely nevydrží tolik jako 1,9SDI a koroze zbytku auta je sviňa.
Jenže jak jinak chceš posouvat věci k lepšímu?
Nikdo nemá kapacitu a možnost ovlivnit vše a všude.
Alespoň se někdy někdo snaží řešit problém, který se ho dotkl.
Za to, že s tím něco šel udělat a ne jen nadávat do hospody k pivu si zaslouží palec nahoru. Myslím to obecně, ne původní příspěvek od 252Kw.
I když souhlasím i sním. Někdy (často) to totiž tak lehce obejít nejde jak navrhuješ ty.
Navíc plyny a nečistoty s nima se rozpínají a nedrží se jen podél silnic.
Úplně me fascinovalo jak se tam dokáží dohodnout, dosáhnout společnýho cíle a pak se teprve pohádat oproti českýmu systému, kdy se umíme pohádat hned na začátku a nemáme nic:)
To přání " jen nedopusťme, aby hysterii využili pseudozelenáči na masírování vlastního ega a zisku" je asi jen zbožný přání...:/