tak, tak, když má auto blbý rejd, tak jedině na couváka, což parkuji častěji s jakkýmkoliv autem, je to pohodlnější a přesnější. při parkování předkem, to není ono >:D
Jenže do kolmý řady se pozadu zajíždí blbě, jak pak mam dát dovnitř nákup? :-)
Takže pěkně najet až do protisměru a doufat, že převisem nelíznu sousední auto. Anebo pomalu a nadvakrát.
Pozadu to je v pohodě i do malý mezery, tam je spíš problém se skákavym Selespeedem.
do kolmé řady se couvá lépe a je to bezpečnější pro okolní auta, protože máš zrcátka a vidíš, kde jsi, ale po předu právě díky převisu si nejsi jistý zda už neškrábeš. Nákup tam dáš, nesmíš jet až na konec :-)
Ono stačí, aby při návrhu používali hlavu a použili parkování na šikmo. Obzvláště v úzkých/ obousměrných uličkách. Podle mne nejideálnější parkování. Popřípadě, samozřejmě, takové ty samoparkovací platformy, na které najedeš a ony zajedou do řady/ na místo, kam by ses normálně nedostal.
Ona je totiž ohromná sranda parkovat v uzoučké jednosměrce na kolmo s 5 metrovým sedanem. A hlavně vyjíždět. Popřípadě parkovat na silnici s hustým provozem - ať už do řady, kdy brzdíš ty za sebou, nebo na kolmo, kdy si třeba musíš najet do protisměru. Ono i při parkování do řady kolikrát strčím čumák do protisměru. Zženštilost si strč, kam chceš. :-) Chci parkovat rychle, chci vidět na cestu, když vyjíždím, a chci co nejméně omezit ostatní. Také mne nebaví čekat, až někdo zaparkuje.
Parkování na šikmo je zase prostorově nevýhodné, na kolmicu tam nastrkáš více aut, samozřejmě záleží na okolnostech. Problém nastane, až budou parkovat typické městské pětimetrové vozítka :-)
Tak já to myslím hlavně s ohledem na ta "malá" městská vozítka. ;-) Zase o tolik horší to z hlediska prostorové náročnosti není. Pokud to plánuješ od začátku, lze to dost omezit. Navíc auto potřebuje při parkování na šikmo mnohem méně prostoru, takže můžeš dělat užší uličky.
Jediná nevýhoda parkování na šikmo je, že tam nemůžeš zajet po zadku a připravit si tak auto pro rychlý odjezd.
A co prostě parkovací místa označit podle obtížnosti...
A já si myslím, že by EU měla uzákonit "štítkování" parkovacích míst. Každý by mělo pěkně udanou obtížnost I. (zelená) až III. (červená). Navrh k tomu by se zavedli v autoškole speciální testy parkování, každý by podle své výkonnosti dostal vinětu, tu by si nalepil pěkně na čelní sklo a mohl by parkovat jen tam, co odpovídá jeho obtížnosti a bylo by vymalováno!!!
Re: A co prostě parkovací místa označit podle obtížnosti...
no ne.... za každou vinětu bys platil roční poplatky... nejlehčí by byla nejdražší atd. A na vyšší úroveň by jsi se dostal jen skrz (samozřejmě zpoplatněné) školení... >:-[]8-s