Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Mnichovská automobilka kvůli příchodu elektrické řady Neue Klasse investuje do svých závodů po celém světě. Do svého mexického závodu kvůli rozšíření výroby trakčních akumulátorů nalije okolo 800 milionů eur.

Automobilka BMW se v poslední době obrací do své minulosti a inspiruje se svými staršími modely. Díky tomu to v kabině elektrického SUV iX vypadá podobně jako uvnitř BMW z šedesátých let minulého století. A právě do téhle dekády sahá označení Neue Klasse, které Mnichované přiřkli nové řadě primárně elektrických modelů.

Jako první se koncem roku 2025 v nové továrně BMW Group v maďarském Debrecínu začne vyrábět vůz s karoserií Sports Activity Vehicle. V roce 2026 na něj v Mnichově naváže sedan. A o další rok později budou k dispozici výrobní kapacity v Mexiku – zpočátku pro model Sports Activity Vehicle. Budoucí výrobní linka vysokonapěťových baterií v továrně v San Luis Potosí o rozloze více než 80 000 m2 bude klíčem k integraci modelu Neue Klasse do výrobního závodu. Celkem bude do rozšíření mexického výrobního závodu investováno 800 milionů eur, v přepočtu tedy okolo 20 miliard korun.

Video se připravuje ...

BMW Group v modelech Neue Klasse  vůbec poprvé použije své nově vyvinuté cylindrické články. Tento technologický přechod zvýší energetickou hustotu článků o 20 % a zkrátí dobu nabíjení až o 30 %. Dojezd se přitom prodlouží o 30 procent.

Kromě lokality v San Luis Potosí vznikají montážní linky pro vysokonapěťové baterie šesté generace také v Debrecínu (Maďarsko), Šen-jangu (Čína), Woodruffu poblíž Spartanburgu (USA) a Irlbachu-Straßkirchenu (Dolní Bavorsko). BMW je totiž hodlá stavět v nejbližším sousedství svých závodů, aby produkce elektromobilů byla co nejefektivnější.

Vedle integrace montáže baterií probíhají v továrně v San Luis Potosí i další změny: o necelých 20 000 metrů čtverečních se zvětší plocha karosárny, takže celková plocha továrny přesáhne 90 000 m2. O téměř 10 000 metrů čtverečních se rozšíří také montážní a logistické prostory.

Díky příznivému podnebí se v mexické továrně v hojné míře využijí solární panely. „V plánu je vyrábět více než 20 % elektřiny, kterou v současné době potřebujeme, přímo v areálu továrny“, uvedla Nicole Haft-Zboril, vedoucí oddělení správy nemovitostí BMW Group. Rozšířena byla také čistírna odpadních vod, přičemž investice ve výši 3,3 milionu eur (66 milionů korun) výrazně zvýšila opětovné využití vyčištěné odpadní vody.

Továrna BMW Group v San Luis Potosí zahájila výrobu v roce 2019. V současné době zde přibližně 3700 zaměstnanců vyrábí BMW řady 3 Sedan a modely BMW řady 2 Coupé a BMW M2 pro trhy celého světa.

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Doporučujeme

7. 5. 2024 09:09
Re: Budou volby...
Zrušením IRA by se ve vztahu USA-Mexiko nic nezměnilo.
Stále by platila zóna volného obchodu USMCA mezi USA, Kanadou a Mexikem, tzn. že auta vyrobené levnou pracovní silou v Mexiku lze bez jakýchkoliv překážek prodávat v USA. USMCA byla uzavřena za Trumpa, takže ji určitě nezruší.
7. 5. 2024 09:01
Re: Skvělý marketing BMW
A víme, že to jsou články BMW, zatímco CATL a EVE je budou "jen" vyrábět? Nebo je to tak, že články vyvinuly CATL a EVE a BMW je bude používat?

Z tiskové zprávy CATLu (2022-09-09) bych tipnul to druhé.

The combination of BMW Group's NEUE KLASSE architecture and CATL's top-notch low-carbon battery technologies will enable both companies to maintain their leading position in e-mobility transition in Europe and the world, marking another important milestone for the special partnership between the two companies with shared vision for a greener future.

"The BMW Group is a special and primary partner to CATL, and we are very glad to expand our strategic partnership that has been forged and strengthened over the past 11 years. With our diverse cutting-edge portfolio of products and technologies, we are confident to offer the best solution to power BMW Group's future-generation electric luxury vehicles," said Robin Zeng, founder and Chairman of CATL."

BTW Ano, třeba Apple se tváří, že si celý iPhone vyvinul a vyrobil sám.
6. 5. 2024 22:25
Neue Klasse...
Těžko říct, jestli to pro BMW bude nějaký přelom. Ty návrhy co pustili do světa jsou za mě dost slabé. Pokud chtěli nějak navázat na řadu "02", že udělají něco jako přelomový model, tak jsou nejspíš dost vedle. Ty koncepty vypadají spíš jako designový odpad, takový recyklát :no:

Počkejme ale na realitu, třeba to bude o dost lepší a ne jen EV ;-)
6. 5. 2024 21:58
Budou volby...
důvodem této stavby je lokalita a s tím spojená americká IRA. Jenže pokud vyhraje Trump, tak ten chce IRA zrušit. Tím pádem by přišli o dost značnou výhodu a stavba by se jim vyplatila někde v Karolíně.

Podle mě podobně uvažuje Musk s jeho Gigafactory Mexico, kdy je přístup ke stavbě dost vágní a odkládá se. první záminkou bylo zpoždění dodavatelů, později prý obavy z vývoje makroekonomiky. Ono není možný říct, že se stavět nebude dokud se nebude vědět, kdo vyhrál volby. A vlastně sám teď otočil a tvrdí, že bude volit republikány.
6. 5. 2024 21:50
Re: Skvělý marketing BMW
https://www.press.bmwgroup.com/…m-rundformat-ein?…

Abych pravdu rekl, uplne nevim, kdo ty BMW clanky vyvijel. Ten clanek se trochu tvari jakoze BMW.