Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejlevnější elektromobil: Bude ho vyrábět Volkswagen?

Německá automobilka by zase jednou měla dostát svému jménu. Vyvíjí prý první opravdu cenově dostupný elektromobil.
Zpět na článek
8. 2. 2016 15:57
8. 2. 2016 16:35
8. 2. 2016 17:11
8. 2. 2016 18:16
8. 2. 2016 19:22
8. 2. 2016 20:23
8. 2. 2016 22:10
9. 2. 2016 08:57
9. 2. 2016 09:02
9. 2. 2016 09:10
9. 2. 2016 10:08
9. 2. 2016 08:38
9. 2. 2016 09:05
9. 2. 2016 09:24
9. 2. 2016 09:51
9. 2. 2016 10:15
9. 2. 2016 09:01
8. 2. 2016 15:57
perla
VW posledni dobou perli, jedna perla za druhou, nejdriv tiskovka a tiskove prohlaseni jak by se melo Eu udrzet a nenechat oblast EV kremikovemu udoly, a pak tohle ze do 2020 vydaj "Golfa" na baterky co ujede 300km.........zmesne, pac "Golfa+" na baterky jiz ke konci roku zacne prodavat Chevrolet a ma mit dojezd 320-350km, a lidove, do tech 4 let jiste dorazi tolik konkurence, ze z tech 40 tisic dolaru bude 30-25 jen to hvizdne

proc VW jen keca, vydava tiskova prohlaseni a dela vsechno proto aby tech EV as tak moc nemel? >:D
Rozbalit vlákno
17
8. 2. 2016 16:35
Re: Doufám ...
No já doufám, že se cena dostane i k normálnější hladině než je 40 tis USD.
Avatar - Emel
8. 2. 2016 17:11
Re: Doufám ...
Jak já to čtu, tak hlavní důraz je kladen na tu cenu. Že Chevrolet začne prodávat "Golfa" v USA za mega je fajn, ale pořád je tu spousta prostoru pro to, aby někdo (třeba VW) přišel s opravdu levným autem (tj. třeba v Evropě za půl mega - rozhodně pod cenou Leafu, který je dnes cca. 700). A pak nemusí mít žádné oslnivé parametry (třeba dojezd, nebo velikost).
8. 2. 2016 18:16
Re: Doufám ...
vidis tu spojitost, Chevrolet jiz dnes kdy temer neni konkurence, a Bolt ji vlastne mit nebude zatim vubec umi auto s 60kWh baterkou velikosti Golfu+ (to plus tam je dulezite) za cca 40 tisic dolaru, a VW keter ma v nabidce hned dva elektromobili a to eGolfa za 35 tisic euro nebo 29 tisic dolaru (pred dotaci, a je divne ze v US stoji jen 29k dolaru a v EU kde chce bejt leader s levnym elektromobilem stoji 35k eur) s baterkou 26.5 kWh, a elektrickej UP za 27 tisic euro s baterkou 18.7kWh

kdyby dali eGolfa za 25 tisic eur (porad drazsi nez v USA), tak maj hned ted EV trhak pro evropu a nemusej na nej cekat dalsi 4 roky :-! ale ne, ani nechtej hned ted dostupne EV, oni potrebuji prodavat ropaky jak jen to bude mozne a co nejdele to bude mozne, levne EV je pro ne neco co jim penize sebere a zaroven jim to sebere vsechny paky na Nemeckou vladu ktera donich kazdej kazdickej rok leje miliardy do koncernu na rozvoj alternativnich pohonu ;-)

uplne vsymech ze strany VW je ta jejich roboticka dobijecka, to je takova * za tezky prachy, kby me zajimalo kolik miliard utratili za takovou hovadinu >:D

jinak C-zero a ion se daj sehnat v EU jiz od 350k korun jako nova auta co proste trcej na salonech a nikdo je za ty cenikove ceny nechce, i ta cenikova cena je na 17500 eurech, tedy o 10 tisic euro levnejsi nez elektrickej UP kterej je mensi a ma stejnej cca dojezd

cele tohle halo je jen zastiraci manevr aby zfanatizovany lidi slepe vidici jen VW pockaly a nekupovali si EV od konkurence, protoze ani v Nemecku neni EV od VW na prvni pricce prodeju, ale krasne ho na domacim trhu zostudila Kia e elektrickym Soulem, i Nmeci si kupujou vic EV od Kie nez od VW :-!
8. 2. 2016 19:22
Re: Doufám ...
Měl by sis zkontrolovat kurz dolaru a eura. A zapomínáš, že americká MSRP nezahrnuje daně, takže zkus odečíst VAT.
8. 2. 2016 20:23
Re: Doufám ...
euro pocitam 27 dolar pocitam 24, je tam nekde chyba v poctech? VAT je smesne mala suma, od nula do asi 7% zalezi stat od statu
Avatar - Emel
8. 2. 2016 22:10
Re: Doufám ...
Nakonec je jedno proč VW takové auto nemá už dnes, i kdybych přistoupil na konspirační teorii, že ho nemá schválně. Důležitý je záměr takové auto brzy nabídnout. Levné auto nemá ani konkurence, nejlevnější je Leaf za 730, i ten Soul stojí 850. Takže se přikláním k názoru, že to zatím nikdo za lepší peníze vyrobit neumí - jinak by to někdo bez oněch nečestných důvodů udělal a urval si slušný kus toho koláče.

Celý segment EV od Twizzy až po Teslu má v Evropě velikost cca. 80-100t aut za rok (naposled jsem viděl čísla 1-9/2015 [odkaz] , to byl eGolf na 8600 a eSoul na 2800 - nějak se mi nezdá, že by to v Německu bylo naopak).

Podle mě je VW jedno jestli prodává naftu nebo elektro, bude prostě prodávat to, na čem se dá vydělat. Elektro dává největší smysl do města, ale tam je auto s cenovkou 700+ odsouzeno k paběrkování, tak proto se do toho velké automobilky nějak nehrnou.
9. 2. 2016 05:43
Re: Doufám ...
Trošku jsi zapomněl na evropskou jedničku - Renault Zoe.
Avatar - Emel
9. 2. 2016 08:57
Re: Doufám ...
Pokud mi něco neuniklo tak ten žádnou českou cenu nemá...
9. 2. 2016 09:02
Re: Doufám ...
nebyla rec o cele EU?
Avatar - Emel
9. 2. 2016 09:10
Re: Doufám ...
Ale jo, ale řeším to v kontextu ceny... a v rychlosti koukám na české ceny. Máš představu jak je to s cenou Leaf vs. Zoe napříč Evropou?

Ten Soul - hm hm, z článku vyplývá, že eGolf a dokonce ani Golf GTE nemají v Německu víc než cca. 2000ks za rok... zajímavé :-) .
9. 2. 2016 10:08
Re: Doufám ...
no celkem zajimave je na tom ZOE prave v Nemecku, tam nam ji nabizeli s tim ze v cene nam vyridi i prihlaseni v CR (zajimave jak si nechava utikat ksefty Renault CR, coz jsou podle me pridilove) takze kdys jsme se tam poptavali po Espacu, tak jsem rovnou absolvovali projizdku v ZOE a Twizy, ZOE ve verzi Intense s priplatkovejma kolama nam byl nabidnutej jako nova skladovka s najezdem 10km za 21 tisic eur (asi 3 tisice eur sleva) s tim ze dalsi 2 tisice se daj usetrit pokud by baterky byli na leasing, cos povazuju za nesmysl kterej se vyplati snad jen nekomu kdo s autem jezdi fakt hodne, treba taxikari a da se predpokladat ze baterky odrovna treba za par let s obrim najezdem

prijde me ze VW svoje Ev nacenuje s ohledem na "chystane" dotace, proste k bezne cene prida 5-10 tisic euro a tvari se jak je svetovej

Leaf netusim, sice se me to auto libi, ale podle me jiz strasne zastaralo a proste nema dnes moc smysl na nej koukat, beztak budou muset do pristiho roku prijit s druhou generaci co bude muset mit dojezd nad 300km, jinak se jim to prestane uplne prodavat
9. 2. 2016 08:38
Re: Doufám ...
[odkaz]

tady máš čísla za celý rok 2015 ;-)
Avatar - Emel
9. 2. 2016 09:05
Re: Doufám ...
Díky za čísla, left-lane v tom nemá plug-iny, jinak je ale srovnání zajímavé... ta Kia fakt zabrala a za Q4 prodala to co za Q1-Q3 :-)

Pořád je zhruba na půlce eGolfu... je zajímavé, že v Německu eGolf nejede.
9. 2. 2016 09:24
Re: Doufám ...
Je to zvláštní.

Zase na druhou stranu se mi zdá, že Golfu dost uškola i3ka i když je o trochu dražší. Leafy tam taky celkem frčí.

Jinak k teorii 2020 - to znamená, že přijde spolu s nový Golfem, což prodeje o5 oslabí, když budou oba modely nové... nechápu fakt, oni to fakt nechtějí prodávat... Stejně jako s plug-in passatem nebo CNG verzí... ;-\
Avatar - Emel
9. 2. 2016 09:51
Re: Doufám ...
Je možné, že kupci EV chtějí větší vymezení se vůči mainstreamu, než jaké jim Golf (v jakékoli podobě) dokáže nabídnout. Zkrátka chtějí, aby bylo vidět, že jezdí EV...

PS: tahle hypotéza mě napadla, když jsem poprvé uviděl Mirai >:-[]
PPS: úplně to ale nevysvětluje, proč se Golf GTE / e prodává lépe mimo Německo než v Německu.
9. 2. 2016 10:15
Re: Doufám ...
prave od spousty lidi spis slicham ze EV by chteli jako nenapadne auto, tedy GOlf v kombiku by se jim jako EV libil, ale pak kdys videj cenu a jak smesnej to ma dojezd, tak je radost prejde, problem je ze soucasnej eGolf as tak o moc vetsi dojezd mit nemuze, ta platforma na ktere stoji neni na vetsi baterku delana, a zmeni to az MEB platforma kde bude "klasikej" skate kde baterka je jako podlaha, tak jako to ma Tesla, i3, Bolt a asi i nejake dalsi EV

ja osobne bych chtel EV v aute typu Passat/Superb v kombiku, a tam by se pohodlne v pripade skate vesla i 100kWh baterka, tedy dojezd vpohode okolo 500km, pritom takova baterka dnes prijde jen na cca pul milionu, cos neni zas tak extra hodne a takove auto s cenovkou nad 1.5 milionu by bylo proste hit a Teslu by zastinilo myslim celkem snadno, idelani auto pro firemni flotily v zemich jako je Nemecko, Francie
Avatar - Barry Lyndon
8. 2. 2016 17:07
na příkladu VW je dobře vidět, kam vede špatná daňová politi
Tak dlouho evropští politici daňově zvýhodňovali (resp. stále zvýhodňují!) naftu před benzinem, až zavedli evropské výrobce velice hluboko do slepé uličky dieselových motorů... Výrobci promarnili stovky miliard Euro a svět jim mezitím ujel na poli hybridů i elektromobilů...
Rozbalit vlákno
2
8. 2. 2016 17:50
Re: na příkladu VW je dobře vidět, kam vede špatná daňová po
Nj, a co tak fantastického se v tom světě vlastně vyrábí ?
9. 2. 2016 08:52
Re: na příkladu VW je dobře vidět, kam vede špatná daňová po
Tesla model S? Jo, je to vyšší třída, ale?
8. 2. 2016 18:47
Tahle poslední křeč VW
Tahle poslední křeč VW by mohla mít jediný význam, že se toho "nejlevnějšího elektromobilu" chopí někdo, kdo má skutečný vývoj a umí dělat auta. Třeba Toyota.

Docela by mě zajímalo, jaký proud, respektive jistič je nutný pro dobíjení elektroaut, protože si myslím, že u nás celému odvětví elektromobility zasadil zdrcující úder ČEZ návrhem na přechod na paušální tarify dle výše jističe.
Rozbalit vlákno
9
8. 2. 2016 19:05
Re: Tahle poslední křeč VW
Pro normální domácí nabíjení by měl být 16 A, takže klasický 3 x25A by mohl stačit. Asi by naopak provozování elektroautomobilu mělo být při nových sazbách levnější.
8. 2. 2016 19:51
Re: Tahle poslední křeč VW
Záleží, jakou chceš použít nabíječku. V praxi se to bude odvíjet od nájezdu, spotřeby a délky stání. 16 A je minimum, prostě nabíjení z běžné zásuvky. Při větší spotřebě energie to bude nepoužitelné, nabíjení by bylo příliš zdlouhavé (u většího a výkonnějšího elektromobilu jde prakticky o tu poslední možnost, kterou použiješ v nouzi, a spíš bude sloužit k předehřevu/ -chlazení, udržování a drobnému doplnění po nabití někde venku).
8. 2. 2016 20:55
Re: Tahle poslední křeč VW
"...a co takhle mit na zahrade nejaky ten diesel agregat co clovek nakopne na tech vystupnich 100 A a nabije ten EV?" :-!
9. 2. 2016 08:55
Re: Tahle poslední křeč VW
Mrcha velikosti kontejneru?!? Hodně nereálné >:D
9. 2. 2016 09:06
Re: Tahle poslední křeč VW
Toyota se toho nechytne, Toyota se cistemu EV s baterkama brani a soustredi se na EV vodik, mimochodem lide co stavej a staveli Teslu pochazej prave od Toyoty

to s jistici je v pripade EV nesmysl, ten kdo ma EV a nabiji "doma" s chystanyma zmena sazeb za jistice bude platit bud stejne nebo mene nez dnes, zvyseni se bude tykat jen lidi co to EV nabijej parkrat do roka, vpodstate cim vetsi spotreba elektriny tim lepsi sazby za elektrinu, navic diky EV ma spousta lidi sazbu pro elektromobilitu, tedy jeste levnejsi elektrinu
9. 2. 2016 17:20
Re: Tahle poslední křeč VW
Sazba pro elektromobilitu je vyhodnejsi proti jake sazbe?
9. 2. 2016 18:48
Re: Tahle poslední křeč VW
pokud mas elektromobil, tak muzes pozadat o sazbu D27d a C27d ktere jsou urcene pro elektromobilni domacnosti a firmy, tedy sazbu kde jsou 2 pasma za cenu elektriny a obe jsou vyhodnejsi nez osttani tarify na ktere dosahnes jako bezny odberatel
9. 2. 2016 19:32
Re: Tahle poslední křeč VW
No nevim, D27D je normalni sazba, kterou dostanes, kdyz doma ohrivas vodu v bojleru, tudiz si s elektromobilem moc nepomuzes.
10. 2. 2016 08:14
Re: Tahle poslední křeč VW
cituji podminky pro ziskani sazby D27d a C27d

"Podmínky pro přidělení sazby D27d

Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž žadatel věrohodným způsobem doloží vlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.

Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.

Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.

Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.

Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013."
8. 2. 2016 20:27
Jen jestli to má smysl
Toyota dobře ví, proč se do elektroaut na baterky nehrne.
V červenci 2015 stály akcie Tesly 280 USD, dnes po půl roce 148 USD a jedou stále dolů.
Rozbalit vlákno
12
8. 2. 2016 20:46
Re: Jen jestli to má smysl
mozna dnes ne, v CR tedy urcite ne, ale treba za 5 let bude zdaneni CO2 jako v Norsku, Sadove koncene vysachuji Rusko, Iran, Venezuelu a americke bridlice a litr 95ky bude stat 45Kc. Potom bude potreba mit hned a tady elektromobil a ten nejlevnejsi bude mit nejvetsi prodeje.
8. 2. 2016 20:53
Re: Jen jestli to má smysl
"....Rusko, Iran, Venezuelu a americke bridlice a litr 95ky bude stat 45Kc." :-!
Koukam, ze pan lestil kouli. Kristalovou. >:D
8. 2. 2016 21:06
Re: Jen jestli to má smysl
Já si myslím, že všechno ukazuje na to, že nízké ceny ropy se udrží nebo nijak zásadně neporostou, Čína už zdaleka neroste tak rychle jak rostla a tudíž spotřeba tam stagnuje, Rusko krvácí a bude brzy ochotné prodávat svou ropu za hubana jen aby něco utržilo, USA má břidlice a tlačí ceny dolů, Saudové kteří mají velmi levnou těžbu se v této situaci snaží získat ještě větší podíl na trhu a tedy nezdražovat, nevidím nic co by mělo vyhnat ceny na 45 Kč. Ale ani litr za 45 Kč není při cenách baterií žádný důvod k přechodu k elektroautům. A na umělou podporu elektromobility podle vzoru Norska většina zemí nemá zdroje.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2016 08:52
Re: Jen jestli to má smysl
Rusko těží čím dál víc, Saudové taky a jediný, kdo krvácí, jsou právě ti břidličáři, kteří potřebují vyšší ceny.
9. 2. 2016 09:38
Re: Jen jestli to má smysl
Rusko těží čím dál víc, protože dostává za vytěženou surovinu čím dál méně, takže bude dále stupňovat těžbu a tím tlačit na nízké ceny na trhu. Prostě nafty je dost a není tedy žádný rozumný důvod aby její cena šla nějak dramaticky nahoru.
9. 2. 2016 09:16
Re: Jen jestli to má smysl
podpora neni treba, statum bez prostredku bude stacit zvednout "dane" na fosilni vozidla, tak jak to loni udelalo treba Nemecko jen v mnohem vetsi mire s vetsima sumama

podpora formou dotaci je nesmysl, ac i techto nesmyslu se asi pro EV dockame
9. 2. 2016 09:13
Re: Jen jestli to má smysl
akcie Tesly klesaji z krapet jinych duvodu nez se domnivas, u Tesly byl akciovej boom a jakasi bublina, ta pomalu uchabla, a s tim jak Tesla strasne rychle investuje a rozvyji se proste potrebuje finance, takze se vydavaj nove emise akcii, coz ma za nasledek ze klesaji na hodnote ty stavajici

realne ma Tesla stale hodnotu +- okolo 20 miliard, pri odhaleni modelu 3 v breznu to zase mirne stoupne aby to zas mohlo pozvolna klesat, jakmile se spusti vyroba v Gigafaktory tak zas cena stoupne aby mohla pozvolna klesat, atd, atd...... idelani doba k nakupu bude 1-2 dny pred odhalenim modelu 3 a idealni doba k prodeji bude 1-2 tydny pote

Tesla potrebu jeste tak 4 roky nez se stabilizuje a zacne produkovat zisk, do te doby ale budou mit hlavne vydaje na projekty ktere je nyni zatezuji a s modelem 3 je budou zatezovat extremne, coz pomalu resi i pomoci SpaceX, staci si jen predstavit jakou sumu musi rocne za vsechny Tesly platit co se tyce pripojeni k internetu, kolik je stoji rocne provoz site SC
9. 2. 2016 09:48
Re: Jen jestli to má smysl
O důvodech poklesu akcií Tesly jsem nenapsal ani čárku, takže rozvíjíš zcela zbytečné teorie. Prostě akcie Tesly jdou strmě dolů, téměř na 50% hodnoty před půl rokem.
9. 2. 2016 10:34
Re: Jen jestli to má smysl
tak jako pred 3 lety byli akcie Tesly na $33

holt ma Tesla konecne prvni naznaky konkurence a konecne se asi zacnou objevovat i EV ktere budou pomalouzku dosahovat na jejich nejjnizsi dojezd
9. 2. 2016 13:37
Re: Jen jestli to má smysl
Současným tempem budou na těch 33 do prázdnin.
10. 2. 2016 09:03
Re: Jen jestli to má smysl
Dík za prognózu, o prázdninách tedy bude mít smysl nakoupit akcie a za půl roku (raději rok kvůli daním) je střelit se ziskem 100% >:D
11. 2. 2016 00:01
Re: Jen jestli to má smysl
Tak tahle příležitost už tady byla, kdo ji využil vydělal. Nová už nebude, jakmile bubliny splasknou tak už se zpět nevrátí, to je celkem obvyklý scénář, otázka jenom je jestli splasknutí bubliny doprovází rána (krach podniku) nebo jenom pád mezi nicotu a zapomnění, kdy podnik přežívá na hranici nouze.
8. 2. 2016 20:59
Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
...takze kolem komina na 3 dny? Praha-Brno tam, a zpatky vlakem z Jihlavy? ;-\
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
8. 2. 2016 22:13
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Pokud bude stát do půl mega, tak ano, pak to může být auto na ježdění kolem komína a nižší provozní náklady během pěti let srovnají celkové náklady s nějakým lepším subkompaktem. Vysoká cena je to hlavní co brání EV ve větším rozšíření, ať si je Tesla sebelepší, 2M+ na auto má prostě málo lidí i kdyby v tom nebyly žádné háčky.
Avatar - cechblog
9. 2. 2016 01:40
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Citigo od 200 tis., elektro Citigo od 500 tis. za jak dlouho se vám vrátí 300 tis. u auta se spotřebou 4 litry? 8-s
9. 2. 2016 08:50
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Myslím, že ve spotřebě u elektromobilu je celkem jedno, jestli namontujete baterie do Cíga nebo do Fobie. Rozdíl v dojezdu minimální, rozdíl v pohodlí, velký... A snadno zaparkujete tak jako tak...

A když už na to přijde, tak jak psal SamanAR, tak C-Zero nebo iOn se dají sehnat od 280.000 - 350.000,-. Záleží na nájezdu (jsou i nové) a zda to má nezávislé topení a tak...
takže za cenu solidní Fobie a to si myslím, že už je relativně v poho, na hrkačku po městě a na nákupy a tak.

Jako druhé auto, proč ne? :-)
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2016 08:51
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Citigo a čtyři litry? Ha ha ha...
9. 2. 2016 17:25
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Ale jo, na firme jedno mame, jezdi s tim kdekdo, ma to automat a spoteba je vytvale tesne pod peti.
Avatar - Emel
9. 2. 2016 08:53
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
Subkompakt je Fabia, ne CitiGo. Lepší Fabia je 350 třeba.

A ve Francii nebo v UK letí i subkompakty v naftě, takový Fiat 500 1.3 je v prostřední výbavě za 400 (v ČR, v UK bude ještě výrazně dražší).

A nakonec... já neříkám že se to nutně musí vyplatit, ale prostě ten příplatek za eko bude přijatelný pro víc lidí než dneska.
9. 2. 2016 09:19
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
mam dojem ze neni rec o Citigu, nebo ono je Citigo velke jako Golf? nehlede nato ze Citigo EV za pul mega by bylo v roce 2020 neprodejne, jako na vystavku na autosaloonu dobry, ale predpokladam ze ve VW asi nechtej aby se jim auta neprodavali a jen stali vystavene "ve vyloze"
9. 2. 2016 09:17
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
jj naprosto vsichni ridice denne delaj trasu Praha-Brno a zpet,...... sakra to asi vsichni bydelej v Praze ne? zajimave >:D
9. 2. 2016 10:44
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
A ty tak nejezdíš? Od nás si každý vezme svoje auto a jedeme se projet těch 200-300km denně, o víkendu 500-600. Nemáme nic jiného na práci, než sedět za volantem a řídit a pokud už pracujem, tak vydělávat na palivo a servis auta... >:D >:D >:D

Nicméně čistě hypoteticky kdyby to tak fungovalo, za rok by mělo auto najeto 110.000km, takže tak po 2-3 letech by šlo do šrotu... Jak to asi dělají ti, co mají auta 10,15 let? to je mi záhada >:D

A průměrné stáří vozů v ČR mi nedává už vůbec smysl... Asi chyba tabulky... Podle kolegy nahoře tam asi má být 1,5 roku průměrné stáří a né 15 let >:D
9. 2. 2016 11:15
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
no buzel tak nejezdim no :-( ale pravda ted na vejkend jedu do Noveho Jicina, takze za vejkend tech 700 dohromady udelam, 350 tam a 350 zpet do te Prahy kde vlastne bydli cela republika, ale netusim jak se sem vejdem do te Prahy, doufam ze v nedeli budu mit kde zaparkovat >:D
10. 2. 2016 09:09
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
To je právě ten problém. Rodina v menší obci z nutnosti bude disponovat minimálně dvěma vozy. Pak může jeden z nich být EV s nižším dojezdem, který pokryje drtivou část jízd. Jenže několikrát za mesíc/rok pojede rodina na výlet na delší trasu na kterou už EV nestačí a tak vytáhnou druhý vůz na ropu.

Jenže typická rodina z větší aglomerace vlastní pouze jeden vůz. A ta si EV nekoupí, protože by si pak musela na výlety to auto půjčovat v půjčovně. A to není tak úplně pohodlné a svobodné ;) Proto se často argumentuje Pražákem/Brňákem jedoucím po D1 tam a zpět.

Osobně několikrát ročně absolvuji cestu dlouhou 2x300km bez možnosti na konci nabíjet. Nehledě na to, že jednou za rok jedu 800km do Alp, ale na této štrece už by nebyl problém na půl hodiny až hodinu někde zastavit na přestávku.