Novinky
Tak dlouho evropští politici daňově zvýhodňovali (resp. stále zvýhodňují!) naftu před benzinem, až zavedli evropské výrobce velice hluboko do slepé uličky dieselových motorů... Výrobci promarnili stovky miliard Euro a svět jim mezitím ujel na poli hybridů i elektromobilů...
Tahle poslední křeč VW by mohla mít jediný význam, že se toho "nejlevnějšího elektromobilu" chopí někdo, kdo má skutečný vývoj a umí dělat auta. Třeba Toyota.
Docela by mě zajímalo, jaký proud, respektive jistič je nutný pro dobíjení elektroaut, protože si myslím, že u nás celému odvětví elektromobility zasadil zdrcující úder ČEZ návrhem na přechod na paušální tarify dle výše jističe.
Docela by mě zajímalo, jaký proud, respektive jistič je nutný pro dobíjení elektroaut, protože si myslím, že u nás celému odvětví elektromobility zasadil zdrcující úder ČEZ návrhem na přechod na paušální tarify dle výše jističe.
Pro normální domácí nabíjení by měl být 16 A, takže klasický 3 x25A by mohl stačit. Asi by naopak provozování elektroautomobilu mělo být při nových sazbách levnější.
Záleží, jakou chceš použít nabíječku. V praxi se to bude odvíjet od nájezdu, spotřeby a délky stání. 16 A je minimum, prostě nabíjení z běžné zásuvky. Při větší spotřebě energie to bude nepoužitelné, nabíjení by bylo příliš zdlouhavé (u většího a výkonnějšího elektromobilu jde prakticky o tu poslední možnost, kterou použiješ v nouzi, a spíš bude sloužit k předehřevu/ -chlazení, udržování a drobnému doplnění po nabití někde venku).
Toyota se toho nechytne, Toyota se cistemu EV s baterkama brani a soustredi se na EV vodik, mimochodem lide co stavej a staveli Teslu pochazej prave od Toyoty
to s jistici je v pripade EV nesmysl, ten kdo ma EV a nabiji "doma" s chystanyma zmena sazeb za jistice bude platit bud stejne nebo mene nez dnes, zvyseni se bude tykat jen lidi co to EV nabijej parkrat do roka, vpodstate cim vetsi spotreba elektriny tim lepsi sazby za elektrinu, navic diky EV ma spousta lidi sazbu pro elektromobilitu, tedy jeste levnejsi elektrinu
to s jistici je v pripade EV nesmysl, ten kdo ma EV a nabiji "doma" s chystanyma zmena sazeb za jistice bude platit bud stejne nebo mene nez dnes, zvyseni se bude tykat jen lidi co to EV nabijej parkrat do roka, vpodstate cim vetsi spotreba elektriny tim lepsi sazby za elektrinu, navic diky EV ma spousta lidi sazbu pro elektromobilitu, tedy jeste levnejsi elektrinu
Sazba pro elektromobilitu je vyhodnejsi proti jake sazbe?
pokud mas elektromobil, tak muzes pozadat o sazbu D27d a C27d ktere jsou urcene pro elektromobilni domacnosti a firmy, tedy sazbu kde jsou 2 pasma za cenu elektriny a obe jsou vyhodnejsi nez osttani tarify na ktere dosahnes jako bezny odberatel
No nevim, D27D je normalni sazba, kterou dostanes, kdyz doma ohrivas vodu v bojleru, tudiz si s elektromobilem moc nepomuzes.
cituji podminky pro ziskani sazby D27d a C27d
"Podmínky pro přidělení sazby D27d
Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž žadatel věrohodným způsobem doloží vlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.
Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.
Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.
Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.
Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013."
"Podmínky pro přidělení sazby D27d
Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž žadatel věrohodným způsobem doloží vlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.
Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.
Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.
Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.
Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013."
Toyota dobře ví, proč se do elektroaut na baterky nehrne.
V červenci 2015 stály akcie Tesly 280 USD, dnes po půl roce 148 USD a jedou stále dolů.
V červenci 2015 stály akcie Tesly 280 USD, dnes po půl roce 148 USD a jedou stále dolů.
mozna dnes ne, v CR tedy urcite ne, ale treba za 5 let bude zdaneni CO2 jako v Norsku, Sadove koncene vysachuji Rusko, Iran, Venezuelu a americke bridlice a litr 95ky bude stat 45Kc. Potom bude potreba mit hned a tady elektromobil a ten nejlevnejsi bude mit nejvetsi prodeje.
"....Rusko, Iran, Venezuelu a americke bridlice a litr 95ky bude stat 45Kc." :-!
Koukam, ze pan lestil kouli. Kristalovou. >😁
Koukam, ze pan lestil kouli. Kristalovou. >😁
Já si myslím, že všechno ukazuje na to, že nízké ceny ropy se udrží nebo nijak zásadně neporostou, Čína už zdaleka neroste tak rychle jak rostla a tudíž spotřeba tam stagnuje, Rusko krvácí a bude brzy ochotné prodávat svou ropu za hubana jen aby něco utržilo, USA má břidlice a tlačí ceny dolů, Saudové kteří mají velmi levnou těžbu se v této situaci snaží získat ještě větší podíl na trhu a tedy nezdražovat, nevidím nic co by mělo vyhnat ceny na 45 Kč. Ale ani litr za 45 Kč není při cenách baterií žádný důvod k přechodu k elektroautům. A na umělou podporu elektromobility podle vzoru Norska většina zemí nemá zdroje.
Rusko těží čím dál víc, Saudové taky a jediný, kdo krvácí, jsou právě ti břidličáři, kteří potřebují vyšší ceny.
akcie Tesly klesaji z krapet jinych duvodu nez se domnivas, u Tesly byl akciovej boom a jakasi bublina, ta pomalu uchabla, a s tim jak Tesla strasne rychle investuje a rozvyji se proste potrebuje finance, takze se vydavaj nove emise akcii, coz ma za nasledek ze klesaji na hodnote ty stavajici
realne ma Tesla stale hodnotu +- okolo 20 miliard, pri odhaleni modelu 3 v breznu to zase mirne stoupne aby to zas mohlo pozvolna klesat, jakmile se spusti vyroba v Gigafaktory tak zas cena stoupne aby mohla pozvolna klesat, atd, atd...... idelani doba k nakupu bude 1-2 dny pred odhalenim modelu 3 a idealni doba k prodeji bude 1-2 tydny pote
Tesla potrebu jeste tak 4 roky nez se stabilizuje a zacne produkovat zisk, do te doby ale budou mit hlavne vydaje na projekty ktere je nyni zatezuji a s modelem 3 je budou zatezovat extremne, coz pomalu resi i pomoci SpaceX, staci si jen predstavit jakou sumu musi rocne za vsechny Tesly platit co se tyce pripojeni k internetu, kolik je stoji rocne provoz site SC
realne ma Tesla stale hodnotu +- okolo 20 miliard, pri odhaleni modelu 3 v breznu to zase mirne stoupne aby to zas mohlo pozvolna klesat, jakmile se spusti vyroba v Gigafaktory tak zas cena stoupne aby mohla pozvolna klesat, atd, atd...... idelani doba k nakupu bude 1-2 dny pred odhalenim modelu 3 a idealni doba k prodeji bude 1-2 tydny pote
Tesla potrebu jeste tak 4 roky nez se stabilizuje a zacne produkovat zisk, do te doby ale budou mit hlavne vydaje na projekty ktere je nyni zatezuji a s modelem 3 je budou zatezovat extremne, coz pomalu resi i pomoci SpaceX, staci si jen predstavit jakou sumu musi rocne za vsechny Tesly platit co se tyce pripojeni k internetu, kolik je stoji rocne provoz site SC
O důvodech poklesu akcií Tesly jsem nenapsal ani čárku, takže rozvíjíš zcela zbytečné teorie. Prostě akcie Tesly jdou strmě dolů, téměř na 50% hodnoty před půl rokem.
tak jako pred 3 lety byli akcie Tesly na $33
holt ma Tesla konecne prvni naznaky konkurence a konecne se asi zacnou objevovat i EV ktere budou pomalouzku dosahovat na jejich nejjnizsi dojezd
holt ma Tesla konecne prvni naznaky konkurence a konecne se asi zacnou objevovat i EV ktere budou pomalouzku dosahovat na jejich nejjnizsi dojezd
Současným tempem budou na těch 33 do prázdnin.
Dík za prognózu, o prázdninách tedy bude mít smysl nakoupit akcie a za půl roku (raději rok kvůli daním) je střelit se ziskem 100% >😁
Tak tahle příležitost už tady byla, kdo ji využil vydělal. Nová už nebude, jakmile bubliny splasknou tak už se zpět nevrátí, to je celkem obvyklý scénář, otázka jenom je jestli splasknutí bubliny doprovází rána (krach podniku) nebo jenom pád mezi nicotu a zapomnění, kdy podnik přežívá na hranici nouze.
...takze kolem komina na 3 dny? Praha-Brno tam, a zpatky vlakem z Jihlavy? ;-\
Pokud bude stát do půl mega, tak ano, pak to může být auto na ježdění kolem komína a nižší provozní náklady během pěti let srovnají celkové náklady s nějakým lepším subkompaktem. Vysoká cena je to hlavní co brání EV ve větším rozšíření, ať si je Tesla sebelepší, 2M+ na auto má prostě málo lidí i kdyby v tom nebyly žádné háčky.
Citigo od 200 tis., elektro Citigo od 500 tis. za jak dlouho se vám vrátí 300 tis. u auta se spotřebou 4 litry? 8-s
Myslím, že ve spotřebě u elektromobilu je celkem jedno, jestli namontujete baterie do Cíga nebo do Fobie. Rozdíl v dojezdu minimální, rozdíl v pohodlí, velký... A snadno zaparkujete tak jako tak...
A když už na to přijde, tak jak psal SamanAR, tak C-Zero nebo iOn se dají sehnat od 280.000 - 350.000,-. Záleží na nájezdu (jsou i nové) a zda to má nezávislé topení a tak...
takže za cenu solidní Fobie a to si myslím, že už je relativně v poho, na hrkačku po městě a na nákupy a tak.
Jako druhé auto, proč ne? 😄
A když už na to přijde, tak jak psal SamanAR, tak C-Zero nebo iOn se dají sehnat od 280.000 - 350.000,-. Záleží na nájezdu (jsou i nové) a zda to má nezávislé topení a tak...
takže za cenu solidní Fobie a to si myslím, že už je relativně v poho, na hrkačku po městě a na nákupy a tak.
Jako druhé auto, proč ne? 😄
Citigo a čtyři litry? Ha ha ha...
Subkompakt je Fabia, ne CitiGo. Lepší Fabia je 350 třeba.
A ve Francii nebo v UK letí i subkompakty v naftě, takový Fiat 500 1.3 je v prostřední výbavě za 400 (v ČR, v UK bude ještě výrazně dražší).
A nakonec... já neříkám že se to nutně musí vyplatit, ale prostě ten příplatek za eko bude přijatelný pro víc lidí než dneska.
A ve Francii nebo v UK letí i subkompakty v naftě, takový Fiat 500 1.3 je v prostřední výbavě za 400 (v ČR, v UK bude ještě výrazně dražší).
A nakonec... já neříkám že se to nutně musí vyplatit, ale prostě ten příplatek za eko bude přijatelný pro víc lidí než dneska.
jj naprosto vsichni ridice denne delaj trasu Praha-Brno a zpet,...... sakra to asi vsichni bydelej v Praze ne? zajimave >😁
A ty tak nejezdíš? Od nás si každý vezme svoje auto a jedeme se projet těch 200-300km denně, o víkendu 500-600. Nemáme nic jiného na práci, než sedět za volantem a řídit a pokud už pracujem, tak vydělávat na palivo a servis auta... >😁 >😁 >😁
Nicméně čistě hypoteticky kdyby to tak fungovalo, za rok by mělo auto najeto 110.000km, takže tak po 2-3 letech by šlo do šrotu... Jak to asi dělají ti, co mají auta 10,15 let? to je mi záhada >😁
A průměrné stáří vozů v ČR mi nedává už vůbec smysl... Asi chyba tabulky... Podle kolegy nahoře tam asi má být 1,5 roku průměrné stáří a né 15 let >😁
Nicméně čistě hypoteticky kdyby to tak fungovalo, za rok by mělo auto najeto 110.000km, takže tak po 2-3 letech by šlo do šrotu... Jak to asi dělají ti, co mají auta 10,15 let? to je mi záhada >😁
A průměrné stáří vozů v ČR mi nedává už vůbec smysl... Asi chyba tabulky... Podle kolegy nahoře tam asi má být 1,5 roku průměrné stáří a né 15 let >😁
no buzel tak nejezdim no 😒 ale pravda ted na vejkend jedu do Noveho Jicina, takze za vejkend tech 700 dohromady udelam, 350 tam a 350 zpet do te Prahy kde vlastne bydli cela republika, ale netusim jak se sem vejdem do te Prahy, doufam ze v nedeli budu mit kde zaparkovat >😁
To je právě ten problém. Rodina v menší obci z nutnosti bude disponovat minimálně dvěma vozy. Pak může jeden z nich být EV s nižším dojezdem, který pokryje drtivou část jízd. Jenže několikrát za mesíc/rok pojede rodina na výlet na delší trasu na kterou už EV nestačí a tak vytáhnou druhý vůz na ropu.
Jenže typická rodina z větší aglomerace vlastní pouze jeden vůz. A ta si EV nekoupí, protože by si pak musela na výlety to auto půjčovat v půjčovně. A to není tak úplně pohodlné a svobodné 😉 Proto se často argumentuje Pražákem/Brňákem jedoucím po D1 tam a zpět.
Osobně několikrát ročně absolvuji cestu dlouhou 2x300km bez možnosti na konci nabíjet. Nehledě na to, že jednou za rok jedu 800km do Alp, ale na této štrece už by nebyl problém na půl hodiny až hodinu někde zastavit na přestávku.
Jenže typická rodina z větší aglomerace vlastní pouze jeden vůz. A ta si EV nekoupí, protože by si pak musela na výlety to auto půjčovat v půjčovně. A to není tak úplně pohodlné a svobodné 😉 Proto se často argumentuje Pražákem/Brňákem jedoucím po D1 tam a zpět.
Osobně několikrát ročně absolvuji cestu dlouhou 2x300km bez možnosti na konci nabíjet. Nehledě na to, že jednou za rok jedu 800km do Alp, ale na této štrece už by nebyl problém na půl hodiny až hodinu někde zastavit na přestávku.
proc VW jen keca, vydava tiskova prohlaseni a dela vsechno proto aby tech EV as tak moc nemel? >😁
kdyby dali eGolfa za 25 tisic eur (porad drazsi nez v USA), tak maj hned ted EV trhak pro evropu a nemusej na nej cekat dalsi 4 roky :-! ale ne, ani nechtej hned ted dostupne EV, oni potrebuji prodavat ropaky jak jen to bude mozne a co nejdele to bude mozne, levne EV je pro ne neco co jim penize sebere a zaroven jim to sebere vsechny paky na Nemeckou vladu ktera donich kazdej kazdickej rok leje miliardy do koncernu na rozvoj alternativnich pohonu 😉
uplne vsymech ze strany VW je ta jejich roboticka dobijecka, to je takova * za tezky prachy, kby me zajimalo kolik miliard utratili za takovou hovadinu >😁
jinak C-zero a ion se daj sehnat v EU jiz od 350k korun jako nova auta co proste trcej na salonech a nikdo je za ty cenikove ceny nechce, i ta cenikova cena je na 17500 eurech, tedy o 10 tisic euro levnejsi nez elektrickej UP kterej je mensi a ma stejnej cca dojezd
cele tohle halo je jen zastiraci manevr aby zfanatizovany lidi slepe vidici jen VW pockaly a nekupovali si EV od konkurence, protoze ani v Nemecku neni EV od VW na prvni pricce prodeju, ale krasne ho na domacim trhu zostudila Kia e elektrickym Soulem, i Nmeci si kupujou vic EV od Kie nez od VW :-!
Celý segment EV od Twizzy až po Teslu má v Evropě velikost cca. 80-100t aut za rok (naposled jsem viděl čísla 1-9/2015 [odkaz] , to byl eGolf na 8600 a eSoul na 2800 - nějak se mi nezdá, že by to v Německu bylo naopak).
Podle mě je VW jedno jestli prodává naftu nebo elektro, bude prostě prodávat to, na čem se dá vydělat. Elektro dává největší smysl do města, ale tam je auto s cenovkou 700+ odsouzeno k paběrkování, tak proto se do toho velké automobilky nějak nehrnou.
Ten Soul - hm hm, z článku vyplývá, že eGolf a dokonce ani Golf GTE nemají v Německu víc než cca. 2000ks za rok... zajímavé 😄 .
prijde me ze VW svoje Ev nacenuje s ohledem na "chystane" dotace, proste k bezne cene prida 5-10 tisic euro a tvari se jak je svetovej
Leaf netusim, sice se me to auto libi, ale podle me jiz strasne zastaralo a proste nema dnes moc smysl na nej koukat, beztak budou muset do pristiho roku prijit s druhou generaci co bude muset mit dojezd nad 300km, jinak se jim to prestane uplne prodavat
tady máš čísla za celý rok 2015 😉
Pořád je zhruba na půlce eGolfu... je zajímavé, že v Německu eGolf nejede.
Zase na druhou stranu se mi zdá, že Golfu dost uškola i3ka i když je o trochu dražší. Leafy tam taky celkem frčí.
Jinak k teorii 2020 - to znamená, že přijde spolu s nový Golfem, což prodeje o5 oslabí, když budou oba modely nové... nechápu fakt, oni to fakt nechtějí prodávat... Stejně jako s plug-in passatem nebo CNG verzí... ;-\
PS: tahle hypotéza mě napadla, když jsem poprvé uviděl Mirai >😒]
PPS: úplně to ale nevysvětluje, proč se Golf GTE / e prodává lépe mimo Německo než v Německu.
ja osobne bych chtel EV v aute typu Passat/Superb v kombiku, a tam by se pohodlne v pripade skate vesla i 100kWh baterka, tedy dojezd vpohode okolo 500km, pritom takova baterka dnes prijde jen na cca pul milionu, cos neni zas tak extra hodne a takove auto s cenovkou nad 1.5 milionu by bylo proste hit a Teslu by zastinilo myslim celkem snadno, idelani auto pro firemni flotily v zemich jako je Nemecko, Francie