Postavili jsme proti sobě nejslabší a nejsilnější Škodu Superb. Vyplatí se investovat do výkonu? Jak moc se liší spotřeba? Jezdí taková auta stejně, nebo jinak? Odpovíme.
No protože Škodovka chtěla za každou cenu udělat změnu a dala tam "tuzingové" číselníky s horší čitelností (bílé číslice na šedém podkladu místo bílých číslic na černém pozadí u standardního provedení). Nejhůře čitelné budíky v historii celé Škody dostala Octavia RS první generace.
Určite zajimave srovnání. Celkem bych ale uvítal proti Tsi nasadit i nejlevnější verzi vcetne nejlevnejsi výbavy. Zajímalo by mne jak se liší i interiéry a podobě :-) námět na další test :-)
Svet motoru: Za plynem letí jako chrt, předjíždět se mu chce na každé rovince a německá dálnice bez rychlostního omezení je pro něj tím pravým hřištěm.
--------------------------------------… />
Pre tych, ktori potrebuju vysvetlit o co ide - to strasne tazke Mondeo, s obycajnym automatom a pohonom prednej napravy je o 0.8s pomalsie ako ultralahky Superb s vykonom o 40k vyssim, DSG a pohonom 4x4. A hlavne, je ten Superb o sekundu(!) pomalsi, ako udava vyrobca.
Takze az sa tu bude zase niekto v diskusii odbavovat nad parametrami koncernovych "sportiakov" rad vam pripomeniem, ze papier znesie vsetko...
Clovek by od nekoho, kto ma takmer 2500 prispevkov pod clankami ocakaval, ze vie, ze zrychlenie v pripade automatov je v 99% situacii konzistentne. Prehodenie vodicov na to nema absolutne ziaden vplyv...
Za předpokladu, že řidič umí to auto správně nastavit. Což bohužel není samozřejmé. A přímočarý postup (zašlápnout akcelerátor do podlahy a nechat elektroniku, ať se s tím popere) také nemusí nutně vést k nejlepšímu výsledku. Ještě jsem se nesetkal s kombinací Haldex + DSG, která by byla takhle mimo.
Ono je v podstatě od začátku jasné, že údaj zrychlení 5,8 s je nesmysl. Já jsem to zprvu považoval za tiskovou chybu Škodovky. Ale tento chybný údaj uvádějí stále, tak nevím, co si o tom myslet.
V zemích, jako ČR, ve kterých se daňově zvýhodňuje nafta, bych klidně šel do základní naftové motorizace. Jinde bych volil úmírněnější benzinovou. 206kw bych nechal stát u dealera.
Článek jsem nečetl, neboť po ránu by mi to neudělalo dvakrát dobře jak znám SM. Ale v galerii mě zaujaly dvě věci.
1. Modelky ze SM si nikdy nedopustí u testu aut nějaké ty pózy. >:D Proč proboha se Jirka namáhal kleknout, roztáhnout ruce a nasadit poker face. Je tohle pózování napsáno někde na zdi v redakci? [odkaz]
2. 2011 vs. 2015. Názorná ukázka evoluce v automobilovém průmyslu. [odkaz] & [odkaz]
Mě by třebas zajímalo srovnání nejsilnější nafty 140kW (škoda že superb nedostal tu bi-turbo verzi 176kW co passat pač tam by to bylo ještě víc na místě) a nejsilnějšího benzínu 206kW (Hádam že Passat bude taky odladěnej na víc - aspoň 220 jako golf R) s haldexem a automatem.
Pryč jsou doby atmosferickejch benzínů. Turbo trůní ve všech motorech, teď by to srovnání teda nebylo tak od věci. I když pro zapikolovaný fanatiky jednoho nebo druhýho tábora by to neměnilo nic, tak normální člověk by si rád početl.
Jasně lepší je benzín o tom snad žádná. Testů Passatu bi-tdi je dost a dost a ve většině se aspoň v náznaku dočteš že stačí slabší verze. A to platí i pro technicky nevyjímečnej Sup. 206 kW je jasně lepší verze než by bylo bi-tdi ale i ta je zbytečná
stačí a zbytečná - asi jak komu a jak pro koho. To je v tom článku právě popsaný dobře takže to nemá smysl dál rozebírat.
Mě spíš zajímalo srovnání techniky protože notorický naftomilové vždycky zapomínali že tam maj turbo když se bili v hrud jak to spráská benzínový atmosféry na prvních metrech >:D
Asi všem. Ten názor je celkem jednotnej
206 kW je slušnej výkon ale ne pro Sup. Od toho sou jiný auta
Nafta zabírá z principu dřív kvůli nižšim otáčkám. V tomhle je svět ale spravedlivej: Dřív začne dřív skončí :-)
Exhibiční utkání mají za cíl přivést pozornost, pomoct dobré věci. Komu ale slouží tenhle test? Jaký je vůbec smysl takovéhoto srovnání? A o čem výsledek vypovídá?
Podle mě vůbec o ničem. Výsledek je dán předem ještě dříve, než vůbec zapnete motor tlačítkem ergonomicky skvěle umístěným na sloupku řízení...
Chtělo by se zajásta alespoň z důvodu, že testované Superby ukazují dno a strop nabídky. Jenže ouha, nejslabší motor opět v druhé nejvyšší výbavě s novinářskou porcí povinných příplatkových položek i tuto naději zabíjí ihned v počátcích.
Každopádně víkendový článek o Škodě je uveřejněný, norma splněna, diskuse běží. Mise splněna >:-[]
Nemyslím si, že je ve srovnávaných autech až takový rozdíl (Kozojídky- Sparta). Najel jsem 110 tis km v jenom z nejdražších pasátů, který byl v ČR kdy prodán (viz moje auto 3,2 FSI) a následně jsem nafasoval pasát kombi žebrák, který byl cca o 1 mil Kč levnější a jezdilo se s ním velmi podobně a ještě byl neuvěřitelně úsporný .....
Proč tu hejtuješ? Díky tomuto testu jsem se dozvěděl, že 1,6TDI nestačí dynamicky na 2,0TSI, ale zase má lepší spotřebu. A navíc, že adaptivní podvozek líp tlumí nerovnosti.
Dost jsem váhal mezi těmito dvěma verzemi a teď vím jedno- vynikající jsou obě!!
Tak, tak. Jak jsem viděl tu první fotku, tak jsem si hned jako první říkal, že na první pohled vůbec nejde poznat, který Sup je pro důchodce a který pro německého manažera v levém pruhu dálnice.
Docela by me zajimal rozdil mezi obycejnym a adaptivnim podvozkem. Tady se to preslo jednou vetou, ze obycejny vic boucha. Adaptivni taky docela boucha, kdyz se s nim vymete dira. Nemel nekdo moznost jezdit dele s obycejnym podvozkem?
Jinak jestli vidim dobre, tak oba vozy stoji na 18' kolech.
obyč podvozek neni žádnej sporták, snaží se filtrovat vše a tomu odpovídají i náklony, vzhledem k určení vozu mi je toto řešení než žebřinák sympatičtější :-) s adaptivním sem nejel. Ale podle mě to pude podobné jen s tím rozdílem, že dokáže v zatáčce přituhnout a dovolí tak "sportovnější" jízdu.
ted ale mimo téma.. já bych si to auto nekoupil, je neuvěřitelně obrovský že snad ani nemá význam >:D možná opravdu pro manažery nebo jako služebák
Článek jsem přečetl, a vopravdu jsem se dozvěděl úžasný věci... Děkuji redakci, kdo by to byl čekal...
Příště bych prosil srovnání stejných motorů v odlišné výbavě. Třeba holátko oproti full výbavě. By mě zajímalo, jestli se líp jezdí dle navigace, nebo podle mapy. Např... Redakce bude mít článek, my se dozvíme nějaký bombastický resumé, a všichni budou spokojení...
A co teprve srovnani stejnych aut v ruznych barvach? V modre metalize jsme se citili vyborne, auto melo pocitove lepsi zrychleni... priplatek za metalizu proto vrele doporucujeme >:D
Prosím Tě, ty vůbec nechápeš smysl toho testu. Jde o to, že Čech si musí zjistit o kolik bude lepší sousedův olítaný Superb se silným motorem proti jeho naftě až se oba dostanou do bazarů...
no to zrovna ne, protože čip od cimbu přidá tak 300% poctivýho dýzlovýho výkonu, takže jednašesta bude hotový dělo na 4 kolech. A další přidá poctivý vyvaření DPF. A nově na Euro-Sechs budou koně přibývat s tuningem "dé-montažé" močoviny >:-[];-)
Superb III bude zkrátka hotová bazarová "fau-cvaj" >:-[]
Pevně věřim, že kdyby se testoval Sup 1,6 s jinou značkou - s dvoulitrem, tak by určitě nevyhrál dvoulitr, ale samozřejmě Sup. Naši redaktoři umí opravdu divy. Kdo nevěří, ať si přečte tuhle ***inu. [odkaz]
To jako že Superb má bejt okruhová bestiální pila? >:D Taky dobrý. Mám dojem, že na okruhu by to s tímhle autem moc velká zábava nebyla. A ten dálniční kluzák. Nevím, spíš bych to nazval práškovacím čmelákem.
Ja jsem si rikal, jak to asi Skodovka udela s tim, aby recenze utahany 1.6 TDI ve velkym aute nevyznela jakoze "nebudte blazni, aspon na to 2.0 TDI by vam vyjit mohlo"...
A ono staci to spojit s recenzi te nejsilnejsi benzinove varianty v plne palbe.
Udelat porovnani dvou verzi, mezi kterymi se nikdy zadny zakaznik na svete rozhodovat nebude.
Hmm.
Zběžně jsem si spočítal poměr testů vozů VW Group a ostatních značek. Během pár posledních týdnů je stav cca 50/50.
Ona je to jedna obrovská nuda, víte?...vážená redakce? Nevyváženost přináší nezáživnost, jedna a ta samá auta testovaná neustále dokola (to se nebavím o "jízdních dojmech", tam by byl poměr snad ještě horší) v různých modifikacích se zajídají a stávají se nezajímavými.
Otázka zní: Redakci se tento stav líbí a je to poměr, který chce udržovat?
Budou čtenáři trpělivě (a útrpně) číst o každý drobný modifikaci obdivná literární díla neustále dokola a doufat, že se něco změní?
Přiznám se, že mě to přestává bavit, občas se dá příjemně pobavit a počíst v diskuzích, ale články jsou zvláště jedním směrem velmi nevyrovnané. Nestojí za čtení...
auťák za milion a k tomu vysloužilý šestistupňový automat. Rád bych touto cestou připomněl, že už se píše rok 2015 a dokonce i korejská konkurence dává do svých "prestižních" limuzín osmistupňovou převodovku. No hlavně, že schade nezapomněla na deštník ve dveřích.