Do varšavy se doporučuju vydat jen v tanku. Ostatně jen dostat se tam vyžaduje vytrvalost a velké zásoby flegmatismu. Naopak Marsej a řím jsou úplně v pohodě. Doprava plynulá a to i v centru. Prostě klasická historická města se vším co k tomu patří.
No to, ze BP je na urovni Prahy bohuzel nemohu potvrdit. Je to krasne mesto, ale doprava je tam hrozna. Tim, ze byla soucasna Budapest stavena na konci 19. stoleti, tak v centru pohrichu chybi viceproudove silnice. Navic je tam temer nepouzitelne metro (vubec prvni v Evrope, ale dnes u proste stare). Takze behem pracovniho dne je to utrpeni. O vikendu uz ale celkem pohoda + o vikendu je parkovani vsude zadara, takze na silnici odpadaji krouzilci hledaji misto na parkovani.
Co se tyka rebricku, tak tam asi chybi Moskva.
Zkusenost mam jeste s Marseille i Rimem, ktere skoncili nejhur. No opravdu to tam neni zadna lahudka.
To je recht. Tohle leto jsem si pujcil maleho fiata 500 na cestu z Bari do "paty" Italie a uz behem pul hodiny jsem predjizdel na plnou caru, jezdil dvouproudove na jednoproudove ceste, cervena jako by nebyla... ackoliv... prodleni na semoforech pri cervene k tomu primo vybizi.
Na me ma rizeni v Italii stejny efekt :-) Na druhou stranu jsem se tam nikdy necitil na silnici nebezpecne, provoz je celkem plynuly. Skrabance a promackliny na autech se neresi.
Přesně moje řeč - Řím je sice ucpaný, ale všichni mají místní systém vžitý, takže i v té věčné zácpě se nějak pohybujou. U nás by při tomhle množství aut (přepočteno na velikost obce) už doprava stála a nikdo by se nedostal nikam.
Soudruzi z TomTom by mohli vedet, ze Moskva je take v Evrope, resp. v evrospke casti Ruska.
Kdo tam nekdy byl, da mi zapravdu, ze je to jedno z nejucpanejsich mest na svete. Vzdycky, kdyz tam jsem snazim se co nejvic vyuzivat verejnou dopravu, prootoze v aute clovek presedi pul dne, aby se dostal z jedne strany Moskvy na druhou.
1) ma pravdu z Moskvou, taky nechapu jeji neucast v tomto rebricku a za 2) Bratislava je v Evrope, ale nemusi patrit mezi nejucpanejsi anebo jde o zebricek mest od jiste velikosti (pokud by to bylo treba pul milionu BA se tam nevleze). Ergo stejne jako Bratislava tam chybi Brno ;-)
no...ono na tom najhorsie je prave to ze to je praveze stredna cast europy :/ to len blbci zo zapadu vsetko na vychod od nemecka (v tomto pripade od prahy) vidia ako sovietsky zvaz 8-s
nase pidi-mesta ich asi nezaujimaju >:D kazdopadne v Blave som tak raz za rok tak posudit neviem ale Kosice byvaju upchane len rano a poobede, klasicky cas ked ludia idu do/z prace, inak pohoda.
BA ma a nevyhody:
je na dvoch brehoch Dunaja a spojena je malym poctom mostov
nema metro a z druhej strany Dunaja ani elektricky, takze vsetci jazdia autom alebo busom, co je vlastne vacsie auto a stoja v kolone na moste
Byl jsem mhohokrát jak v Moskvě tak Istanbulu. Moskva je je jednoznačně horší. V Istanbulu jsou problémy s přejezdem mostů z Evropy do Asie, v Moskvě jsou problémy všude. Přejet autem z letiště Šerementěvo na Vnukovo nebo Domodjedovo může trvat i 7-8 hodin (slyšel jsem o 12ti, ale to jsem nezažil)
Ale prdlajs. Vemeš to na MKAD a za dvě hoďky jsi na Vnukovu, za dvě a půl na Domo. Horší je třetí koltso a gardenring, tam je někdy lepší nechat auto stát a jít na metro.
Ale máš pravdu, že Istanbul mně přišel úplně v pohodě.
No, při troše štěstí ano, ale MKAD (Moskevský okruh pro ty co to neznají) je dost často totálně zablokovaný, jednou jsem jel Mytishchi (jedno z předměstí) a na 3 kilometrech MKAD jsme stáli 3 hodiny. Stačí jedna dvě havarie a je to.... Jenom dojet ze Šerementěva na MKAD může trvat hodinku a více. Leningradka je zablokovaná průběžně ...
Tento clank, je v priamom kontraste so zamerom predavat stale viac a viac aut a tocit ekonomiku. Europa ma histricke mesta a na rozdiel od Ameriky nevhodne na automobilovu dopravu. Napriklad ale v Anglicku uz stavaju business parky mimo centier miest, pri dialnicnych privadzacoch. U nas sa kazda firma tlaci do centra, co ju jedna stoji viac na najme a jednak na parkovnom, ak vobec ponuka nejake parkovisko.
Je to právě naopak. Jako Konstantinopol vznikl na poloostrově na evropské straně. Ze severu zátoka Zlatý Roh, z východu Bospor a z jihu Marmarské moře.
Edit: No jsou tady rychlejší zeměpisci :-) .
Když jsem viděl ve španělských městech ty pětiproudé kruháky kolikrát i bez vyznačených pruhů se semaforama na každym výjezdu, tak jsem jen nevěřícně kroutil hlavou se slovy, že tady po tom bych já nikdy nejel. Dodnes nechápu význam kruhového objezdu se semaforama, ale očividně to podlé téhle tabulky funguje, tak se du všem španělským kamarádům zase omluvit >:D
Istanbul můžu potvrdit. Žil jsem tam nějaký čas a pracoval... firma měla politiku, že když jste ráno byli na cestě do práce déle než 5 hodin a furt jste nedojeli, mohli jste obrátit domů a vzít si ten den Home Office... nekecám... logiku v tom nehledejte. Zažil jsem, že členka týmu jela do práce 19 hodin, a to nebydlela na periferii města... prostě uvízla na jedné z dálnic na most a byl konec... Sám jsem jednou omylem špatně zanavigoval, odbočil do špatné ulice, proud aut mě vtáhl do Asie a kvůli tomu omylu jsem přijel domů o 5 hodin později... Znal jsem ulici, kde byla permanentně taková zácpa, že i v sobotu ve 3 ráno tam auta "parkovala" v obou směrech... Proti tomu mi provoz v ĆR připadá jako na poušti... žádné zácpy na celou noc, liduprázdné ulice, jen tříproudé dálnice... ticho jako v kostele... Zároveň musím říct, že jsme IST milovali, lidi tam byli skvělí a bylo to jedno z nejlepších období našeho života, úroveň bydlení v naší čtvrti vysoko nad nejlepšími čtvrtěmi Prahy... Parádní město.
Musíš mít zajímavou práci nebo obor, když jsi psal i o Jižní Koreji a tak. Vážně co děláš ? Klidně můžeš do Zpráv. Řekl bych, že ten Istanbul bude ucpaný protože leží na dvou březích a přes řeku jsou podle google maps jen dva mosty. To musí být peklo projet, přes město :-)
Asi by to chtělo znát víc podrobností, ale přece samotný nárůst doby jízdy ve špičce oproti stavu mimo ni (noc?) nic neříká o skutečné zacpanosti ulic. Pokud jsou třeba mimo špičku vypnuté semafory a jezdí se plynule a ve špičce sem tam stojíte na červenou nebo u přechodu, podle téhle statistiky to může být katastrofa, ale v reálu pořád pohoda. Naopak pokud jsou zácpy pořád, tak špička znamená jen to, že jít pěšky je 2x rychlejší než autem, ale to procentní zhoršení nemusí být tak výrazné. Nehledě na dobu té špičky. Myslím, že víc by řeklo srovnání průměrných rychlostí. Na druhou stranu, věřím, že Istanbul nebo Moskva by to vyhrály i tak.