Novinky
esenbe
0
Do varšavy se doporučuju vydat jen v tanku. Ostatně jen dostat se tam vyžaduje vytrvalost a velké zásoby flegmatismu. Naopak Marsej a řím jsou úplně v pohodě. Doprava plynulá a to i v centru. Prostě klasická historická města se vším co k tomu patří.
jossalito
0
Jo Varšava. >😒] :yes:
_Teddy_
0
Tak polske cesty a polski vodici, to je minimalne europsky unikat...
esenbe
0
jednou nějaký polák říkal, že se polským řidičům máme divit až poté co si vyzkoušíme jezdit 30 let s polským autem po polských cestách 😄
PeterLuk
0
No jo, slávna poľská kvalita... Metanol pridávajú asi aj do Fiatov 500 a do asfaltu >😁 >😒]
Vážená redakce, od kdy je hlavním městem Turecka Istanbul?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No to, ze BP je na urovni Prahy bohuzel nemohu potvrdit. Je to krasne mesto, ale doprava je tam hrozna. Tim, ze byla soucasna Budapest stavena na konci 19. stoleti, tak v centru pohrichu chybi viceproudove silnice. Navic je tam temer nepouzitelne metro (vubec prvni v Evrope, ale dnes u proste stare). Takze behem pracovniho dne je to utrpeni. O vikendu uz ale celkem pohoda + o vikendu je parkovani vsude zadara, takze na silnici odpadaji krouzilci hledaji misto na parkovani.
Co se tyka rebricku, tak tam asi chybi Moskva.
Zkusenost mam jeste s Marseille i Rimem, ktere skoncili nejhur. No opravdu to tam neni zadna lahudka.
Co se tyka rebricku, tak tam asi chybi Moskva.
Zkusenost mam jeste s Marseille i Rimem, ktere skoncili nejhur. No opravdu to tam neni zadna lahudka.
V Římě jde o plechy, ale plynulost ujde. Jediný problém, se kterým jsem se setkal bylo to, že jsem po návratu do ČR jezdil pořád jak Ital.
To je recht. Tohle leto jsem si pujcil maleho fiata 500 na cestu z Bari do "paty" Italie a uz behem pul hodiny jsem predjizdel na plnou caru, jezdil dvouproudove na jednoproudove ceste, cervena jako by nebyla... ackoliv... prodleni na semoforech pri cervene k tomu primo vybizi.
Soudruzi z TomTom by mohli vedet, ze Moskva je take v Evrope, resp. v evrospke casti Ruska.
Kdo tam nekdy byl, da mi zapravdu, ze je to jedno z nejucpanejsich mest na svete. Vzdycky, kdyz tam jsem snazim se co nejvic vyuzivat verejnou dopravu, prootoze v aute clovek presedi pul dne, aby se dostal z jedne strany Moskvy na druhou.
Kdo tam nekdy byl, da mi zapravdu, ze je to jedno z nejucpanejsich mest na svete. Vzdycky, kdyz tam jsem snazim se co nejvic vyuzivat verejnou dopravu, prootoze v aute clovek presedi pul dne, aby se dostal z jedne strany Moskvy na druhou.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1) ma pravdu z Moskvou, taky nechapu jeji neucast v tomto rebricku a za 2) Bratislava je v Evrope, ale nemusi patrit mezi nejucpanejsi anebo jde o zebricek mest od jiste velikosti (pokud by to bylo treba pul milionu BA se tam nevleze). Ergo stejne jako Bratislava tam chybi Brno 😉
skor myslim ze to je od 1 milionu, lebo od 500 000 by tam tych miest malo byt podstatne viac 😉
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
no...ono na tom najhorsie je prave to ze to je praveze stredna cast europy 😐 to len blbci zo zapadu vsetko na vychod od nemecka (v tomto pripade od prahy) vidia ako sovietsky zvaz 8-s
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ano ale za tych vyse 20 rokov co uz nepatrime do vychodneho bloku by si uz na to mohli zvyknut, lebo geograficky sme prave my centrom europy...
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nase pidi-mesta ich asi nezaujimaju >😁 kazdopadne v Blave som tak raz za rok tak posudit neviem ale Kosice byvaju upchane len rano a poobede, klasicky cas ked ludia idu d👋z prace, inak pohoda.
Byl jsem mhohokrát jak v Moskvě tak Istanbulu. Moskva je je jednoznačně horší. V Istanbulu jsou problémy s přejezdem mostů z Evropy do Asie, v Moskvě jsou problémy všude. Přejet autem z letiště Šerementěvo na Vnukovo nebo Domodjedovo může trvat i 7-8 hodin (slyšel jsem o 12ti, ale to jsem nezažil)
Ale prdlajs. Vemeš to na MKAD a za dvě hoďky jsi na Vnukovu, za dvě a půl na Domo. Horší je třetí koltso a gardenring, tam je někdy lepší nechat auto stát a jít na metro.
Ale máš pravdu, že Istanbul mně přišel úplně v pohodě.
Ale máš pravdu, že Istanbul mně přišel úplně v pohodě.
No, při troše štěstí ano, ale MKAD (Moskevský okruh pro ty co to neznají) je dost často totálně zablokovaný, jednou jsem jel Mytishchi (jedno z předměstí) a na 3 kilometrech MKAD jsme stáli 3 hodiny. Stačí jedna dvě havarie a je to.... Jenom dojet ze Šerementěva na MKAD může trvat hodinku a více. Leningradka je zablokovaná průběžně ...
Tento clank, je v priamom kontraste so zamerom predavat stale viac a viac aut a tocit ekonomiku. Europa ma histricke mesta a na rozdiel od Ameriky nevhodne na automobilovu dopravu. Napriklad ale v Anglicku uz stavaju business parky mimo centier miest, pri dialnicnych privadzacoch. U nas sa kazda firma tlaci do centra, co ju jedna stoji viac na najme a jednak na parkovnom, ak vobec ponuka nejake parkovisko.
Turecko není Evropa, nepatří do Evropy, doufám že nikdy patřit nebude a vůbec nevim, co v té pomatené tabulce dělá.
Fuj, jak slyším Turek a Evropa, je mi špatně. Chudáci Němci.
Fuj, jak slyším Turek a Evropa, je mi špatně. Chudáci Němci.
Řekl bych, že kdysi se nacházel jen v asii a pak se rozšířil přes bospor na druhou stranu a nyní je to evropské i asijské město zároveň ...
Prave naopak. Konstantinopol bol zalozeny v 4. storoci n.l. na Europskej strane 😉
'TomTom zjistil, že zdejší řidiči v době dopravní špičky dojedou do svého cíle za hodinu jízdy o celých 64 minut později.'
Hahahahaha... jakou drogu tomu redaktorovi dali do snídaně by mě zajímalo.
Hahahahaha... jakou drogu tomu redaktorovi dali do snídaně by mě zajímalo.
Když jsem viděl ve španělských městech ty pětiproudé kruháky kolikrát i bez vyznačených pruhů se semaforama na každym výjezdu, tak jsem jen nevěřícně kroutil hlavou se slovy, že tady po tom bych já nikdy nejel. Dodnes nechápu význam kruhového objezdu se semaforama, ale očividně to podlé téhle tabulky funguje, tak se du všem španělským kamarádům zase omluvit >😁
Istanbul můžu potvrdit. Žil jsem tam nějaký čas a pracoval... firma měla politiku, že když jste ráno byli na cestě do práce déle než 5 hodin a furt jste nedojeli, mohli jste obrátit domů a vzít si ten den Home Office... nekecám... logiku v tom nehledejte. Zažil jsem, že členka týmu jela do práce 19 hodin, a to nebydlela na periferii města... prostě uvízla na jedné z dálnic na most a byl konec... Sám jsem jednou omylem špatně zanavigoval, odbočil do špatné ulice, proud aut mě vtáhl do Asie a kvůli tomu omylu jsem přijel domů o 5 hodin později... Znal jsem ulici, kde byla permanentně taková zácpa, že i v sobotu ve 3 ráno tam auta "parkovala" v obou směrech... Proti tomu mi provoz v ĆR připadá jako na poušti... žádné zácpy na celou noc, liduprázdné ulice, jen tříproudé dálnice... ticho jako v kostele... Zároveň musím říct, že jsme IST milovali, lidi tam byli skvělí a bylo to jedno z nejlepších období našeho života, úroveň bydlení v naší čtvrti vysoko nad nejlepšími čtvrtěmi Prahy... Parádní město.
Musíš mít zajímavou práci nebo obor, když jsi psal i o Jižní Koreji a tak. Vážně co děláš ? Klidně můžeš do Zpráv. Řekl bych, že ten Istanbul bude ucpaný protože leží na dvou březích a přes řeku jsou podle google maps jen dva mosty. To musí být peklo projet, přes město 😄
Asi by to chtělo znát víc podrobností, ale přece samotný nárůst doby jízdy ve špičce oproti stavu mimo ni (noc?) nic neříká o skutečné zacpanosti ulic. Pokud jsou třeba mimo špičku vypnuté semafory a jezdí se plynule a ve špičce sem tam stojíte na červenou nebo u přechodu, podle téhle statistiky to může být katastrofa, ale v reálu pořád pohoda. Naopak pokud jsou zácpy pořád, tak špička znamená jen to, že jít pěšky je 2x rychlejší než autem, ale to procentní zhoršení nemusí být tak výrazné. Nehledě na dobu té špičky. Myslím, že víc by řeklo srovnání průměrných rychlostí. Na druhou stranu, věřím, že Istanbul nebo Moskva by to vyhrály i tak.