Ano, (nejen) v Německu jsou ŠIRŠÍ parkovací místa už dnes (aneb zkuste zaparkovat (a dveřmi vystoupit ;-) ) v garážích pod Národním divadlem v Praze..
.. třeba s Mercedes ML - to prostě NEjde.. :-|
a nebudete mít problém s parkováním. Možná tak se sebevědomím.... To, že vlastníte masírku, nic nezmění na tom, že jste povětšinou socky a nakupujete v Tescu nebo Kauflandu, když jsou akce.
Ale najväčším problémom je to, že mnohí invetori si myslia, že ich zákazníci budú jazdiť do ich nových parkovísk práve s týmito Škodovkami ....viď. bratislavská Eurovea .... je to ľudové nákupné centrum ... BMW 7 sa tam nedostatne ...resp. ak aj dostane, určite sa nedostane späť ;-)
A co je na tom zlého ?? Já se vždy po městech 500 tis a více dopravuju ,,sockou,, nebo pokud je to možné a počasí to dovoluje tak si půjčím skůtr. Je zvláštní ,že ve všech světových metropolích už to chápou a metrem či mhd se dopravují i velmi bohatí a nebo slavní lidé. Joo jenže v milionářském čr je to socka fuj tajbl.
Jediný parkovací místa, který mají normální velikost, jsou pro krypli. Kdyby se nešetřilo na každym centimetru a čáry na parkovišti se nekreslily podle Smartu, tak by ubylo omlácených dveří a zároveň by design aut nemusely kazit boční lišty. :-!
Když už musím na výše zmíněná parkoviště, tak vždy na konec, neboť je tam vždy dostatek volných míst. Ale lenoch co nemůže ujít o 50 kroků navíc, vždy bude parkovat u dveří kde je největší tlačenice, hlavně že si pak zanadává, že mu to někdo obouchal.
A jinak - pro pány, tudíž pro kryply. Ale to se postižení nedokáží naučit.
mě nejpřijdou parkovací místa nijak zvlášť malý. Sice je to pak jak na prolejzačce, dostat se ven a dovnitř, ale zaparkovat se dá. Ona je totiž podle mě blbost snižovat počet míst tim že je zvětšim, když aut neustále přibejvá.
A jinak - je to pro kriply. S měkkym "i" po "r", jedná se totiž o slovo převzatý z němčiny ;)
S Yarisem (5 dveřovým) mohu říct, že to občas byla prolézačka. Ale s 5er nebo A6 je to někdy spíš jako snažit se prolézt otvorem na lyže. O větších autech ani nemluvě. S kapacitou souhlasím. Je to trochu jako z bláta do louže, protože kolikrát jsou parkoviště poddimenzovaná v obou parametrech. Časem tenhle problém rozlouskne automatické parkování. VW prezentoval systém, který umí na parkovišti na pokyn z klíče zaparkovat bez řidiče a opět zase vyjet, několik let zpět. A pracuje na tom víc automobilek.
VW by se měl v první řadě soustředit na spolehlivost, aby to na ty parkoviště vůbec dojelo... Vyvíjet nějaké nové systémy si mohou dovolit maximálně u FIATu (bezproblémový MultiAir, o Fire ani nemluvě, CommonRail, povedený parkovací asistent u Ypsilonky, atp.).
Sám soudit nemohu, VW doma nemám, ale sestřenka s manželem jich za poslední čtyři roky (vlastně téměř pět) koupili šest a s žádným problém neměli. Provozována byla samozřejmě vedle sebe. Nejdéle sloužil Passat B6, téměř 4 roky - potkal se s blbcem a odešel na odpočinek.
Ano, VW by si měl vzít příklad z proslulé kvality a spolehlivosti Fiatu/AR/Lancie a pak by se snad konečně dočkal i podobných prodejních úspěchů na evropském trhu...
Evropa prostě miluje poruchové VW, italské vozy jsou pro ně až nudně kvalitní/spolehlivé... >:D
Lenže je tu jeden problém (pre teba) - kvalita tal. áut pomaly stúpa, kdežto kvalita VAG pomaly klesá :-) (vyťahaná rozvodová reťaz, zamŕzajúce 1,4 16V, poruchové 2,0 TDI ...). Je to viac-menej o povesti áut - a tá je u talianskych áut, z historických dôvodov, zlá, kdežto u VAG dobrá ... Ktovie, ale, dokedy ...
Přesně tak. Pokud už tam člověk musí jet, tak vždy na vzdálený konec, kde je dost místa a kde se s vyšší pravděpodobností vyhnu šikulovi, který neumí parkovat. Pokud jsou to podzemní nebo nadzemní garáže, tak může nastat problém se do nich/ z nich vůbec dostat.
Ano, i u BMW jsem to viděl. VW to představovalo snad v roce 2008, ale nechce se mi to hledat. Je to už hodně dlouho - B7 ještě dávno nebyla. Vlastně zhruba v době, kdy zaváděli do nabídky klasického asistenta, plně automatický byl už představen. Čeká se na změnu v legislativě (auto bez řidiče) a v příští generaci vozů/ při velkém faceliftu by se to mohlo začít objevovat.
obchodní centrum, tak většinou místní úřad stanoví požadovaný počet parkovacích míst. Developer pak samozřejmě chce ušetřit a proto je udělá menší. Kdyby existovala zákonem stanovená požadovaná velikost parkovacího místa, tak by to bylo velmi rozumné...
Samozřejmě, že na minimální velikost existují normy, bohužel bylo by potřeba je trochu přizpůsobit velikosti dnešních vozidel.
A taky by pomohlo, kdyby nebyli někteří řidiči bezohlední (případně někteří se naučili parkovat) a stáli na místě tak jak mají. Případně si i trochu hlídali jak ty dveře otevírají (auta která řídím už mají nejeden šrám a to se většinou snažím parkovat dále od vchodu, kde nebývá tak přecpáno). Bohužel často se mi stává, že přijdu k autu, všude kolem místa, ale vedle mě stojí auto tak blízko, že je problém nasednout do auta ;-\
tak to už pak nezbejvá nic jinýho než vlízt do auta oknem >:D s bezohlednejma lidma se člověk musí smířit, protože s tim těžko něco uděláte (kdo má čas na to volat MP, že kvůli někomu nemůžete do auta, a pak projít celou tou procedurou než ho odtáhnou?)
Tak ja se teda taky pridam :-) Od brezna 2011 je nova norma, kde uz neni rozliseno O1 a O2, pouze "Osobni vozidlo" a zakladni rozmer se zvysil z 2,4 na 2,5m prave jako prizpusobeni dnesnim autum. 10 cm neni moc, vetsinou to ale staci. Nicmene se to tyka samozrejme novyhc parkovist, ty stavajici nikdo prelajnovavat nebude, tzn pokud auta porostou a nakupni centra zustanou, bude na nich stale tesneji a tesneji, s tim logicky nikdo nic nenadela.
A co se tyka poctu parkovacich mist, jejich pocet je pevne svazan s ucelem budovy, u ktereho se buduje, zjedodusene receno - pokud ma nakupni centrum x m2, bude u nich y parkovacich stani, neni to na benevolenci stavebnika ani uradu, je to pevne dany vypocet, ktery se musi(!) dodrzet
když mi nevyhovujou chlívky namalované, tak zaparkuju tak, abych se pohodlne dostal z auta (vč. spolucestujících)
kapacita parkoviště se totiž několika namalovanýma čárama nafouknout nedá
Tak pokud to neni u vchodu, ale vzádu na parkovišti, tak to taky schvaluji, ten kdo vám ty důlky do dveří udělá už je nevyhladí, sám občas jezdím s širokým autem a když zaparkuji tip ťop, tak dveře stejně opřu o souseda a všimli jste si, že když takhle 1 frikulín zaparkuje a ostatní podle něj, tak je tam sice o jedno, dvě parkovací místa v řadě míň, ale všichni pohodlně nastupujou...
Po navsteve niekolkych podzemnych parkovisk v Bratislave, zasadne tam neparkujem, len som sa viezol, konstatujem, ze architektom treba ruky dolamat, oslepit a uvrhnut do veze.
Ide o vjazdy, vyjazdy a "cesty".
Najazdove rampy v ostrom uhle koncia... rampou. Nechat cakat 3-4 auta na prudkom kopci nie je prave najlepsi napad. No a potom zakruty. Architekti asi zabudli, ze auto sa v strede neohne, a tak je nemozne, aby dve auta iduce v protismere vybrali naraz zakrutu. Jedno musi pockat. A teraz si predstavte, ze sa to stane pod tou prudko naklonenou rovinou vjazdu a vyjazdu...
Re: A co prijazdy a vyjazdy z podzemnych parkovisk?
I ten prijezd a vyjezd musi byt pred stavbou proveren na prujezd navrhoveho auta a bez tohoto prukazu jej zadny policajt nepovoli, tzn vzdy jde projet/vyjet atd, jen to slovek musi odhadnout a umet. Navic vetsinou jde o male plochy kde se toho vice proste nevejde, clovek s tim musi trosku pocitat, pokud se ti tam zajizdi spatne, nikdo ti nebrani stat jinde a dojit pesky, ne? :-)
rozšířením parkplatzů bude na stejné ploše méně míst. S nekonečně rostoucím počtem aut to není řešení. Kdo chce mít snazší parkování, ať si koupí menší auto a nebo začne cvičit, ať mu ten pupek při vystupování z jeho/její limuzíny/SUV tolik nepřekáží. ;-)
Kdyz mohou mít němci kromě míst pro invalidy a kočárky ještě místa "reserviert fur frauen" , mohli by taky zavést místa rezervovaná pro velká auta s tlustými řidiči. ;-)
...zrovna ten zmiňovaný Golf roste v kompaktní třídě relativně velmi pomalu/rozumně ( na rozdíl od konkurence), mít dneska v kompaktní! třídě na délku jen 4,2m to je na :yes: .
zejména když máte SUV s předním ochranným rámem a koulí na přívěs vzadu. S tou jen promáčknete nebo urazíte SPZ za vámi stojícího vozu.Na dveře navléknete ochranné plasty.Mají výhodu když je omlátíte o sousední vozy tak je vyměníte.A čára na zemi je jen od toho,abyste se trefili mezi kola.Co na tom,že zabíráte 2 parkovací místa,to přeci není žádný přestupek a ani policie podobné věci neřeší.A pokud nemáte malý tank,vypadá to jako moje felda.Pomačkanou SPZ už musím lepit,boky omlácené jako od krup,v náraznících stopy po nárazech :-(
Nemci mi mluvi z duse... volam po nich taky. Kazdy den kdyz parkuji pred barakem, nebot developer se rozhodl, ze bude delat parkovaci stani na "stodvaciáše"... a když tam soused zaparkuje sveho medveda a druhej Accorda driv nez ja, tak je pak vazne problem vysoukat se z auta... ;-\