Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Němci volají po širších parkovacích místech

Němečtí odborníci chtějí, aby parkovací místa byla v budoucnu široká alespoň 2,5 metru.
Zpět na článek
25. 3. 2012 14:25
25. 3. 2012 16:36
25. 3. 2012 18:36
25. 3. 2012 18:40
25. 3. 2012 19:07
25. 3. 2012 14:35
25. 3. 2012 23:14
25. 3. 2012 16:07
25. 3. 2012 16:22
25. 3. 2012 16:41
25. 3. 2012 16:03
25. 3. 2012 16:24
25. 3. 2012 18:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2012 20:43
26. 3. 2012 08:35
26. 3. 2012 14:41
Avatar - citrus
25. 3. 2012 14:25
Přesně..
v ČR chceme taky!! :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - positivemind
25. 3. 2012 14:29
Re: Přesně..
Co je na té fotce to BMW, má ještě královsky místa oproti některým našim podzemkám :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 3. 2012 14:35
Re: Přesně..
Ano, (nejen) v Německu jsou ŠIRŠÍ parkovací místa už dnes (aneb zkuste zaparkovat (a dveřmi vystoupit ;-) ) v garážích pod Národním divadlem v Praze..
.. třeba s Mercedes ML - to prostě NEjde.. :-|
25. 3. 2012 16:36
Re: Přesně..
Ještě že má ML 5 dveří. ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 3. 2012 17:57
Re: Přesně..
Ano :yes:
..obzvláště v oblečení do ND je "vynikající" vylézat těmi pátými.. :-)
25. 3. 2012 18:36
Re: Přesně..
Pořád lepší, než se snažit vylézt kufrem sedanu. ;-) >:-[]
Avatar - eLzyx
25. 3. 2012 18:40
Re: Přesně..
nebo pravověrným coupé, které má vzadu plechovou přepážku, nebo rovnou motor. To jsi bez šíbru ztracen 8-s
25. 3. 2012 19:07
Re: Přesně..
A to ten šíbr ještě musí mít dálkové ovládání...
Avatar - nielblack
25. 3. 2012 14:35
USA
Meli by si vzit za vzor USA, kde je sirka i delka parkovaciho mista vice nez dostatecna. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PlugIN
25. 3. 2012 23:14
Re: USA
to je mimo mísu jezděj tam jen autobusy
25. 3. 2012 14:47
Kupujte si menší auta
a nebudete mít problém s parkováním. Možná tak se sebevědomím.... To, že vlastníte masírku, nic nezmění na tom, že jste povětšinou socky a nakupujete v Tescu nebo Kauflandu, když jsou akce.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pekelná Micinka
25. 3. 2012 14:55
Re: Kupujte si menší auta
To je přece naprostá kravina a ty to víš.
25. 3. 2012 15:25
Re: Kupujte si menší auta
Vlastníci Škody 120 nemajú problémy ...

Ale najväčším problémom je to, že mnohí invetori si myslia, že ich zákazníci budú jazdiť do ich nových parkovísk práve s týmito Škodovkami ....viď. bratislavská Eurovea .... je to ľudové nákupné centrum ... BMW 7 sa tam nedostatne ...resp. ak aj dostane, určite sa nedostane späť ;-)
Avatar - euro89
25. 3. 2012 16:03
Re: Kupujte si menší auta
Jasně, nebo rovnou můžem jezdit sockou, viď? :-! :no:
25. 3. 2012 16:14
Re: Kupujte si menší auta
A co je na tom zlého ?? Já se vždy po městech 500 tis a více dopravuju ,,sockou,, nebo pokud je to možné a počasí to dovoluje tak si půjčím skůtr. Je zvláštní ,že ve všech světových metropolích už to chápou a metrem či mhd se dopravují i velmi bohatí a nebo slavní lidé. Joo jenže v milionářském čr je to socka fuj tajbl.
Avatar - Hammunasakra
25. 3. 2012 15:32
Tak PROTO..
..jsou modely Škoda vždy nejUŽŠÍ ve třídě?!? ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - FiLan
25. 3. 2012 16:07
Re: Tak PROTO..
Právě kvůli tomuto problému je nový Superb takový úzký jezevčík. :-)
26. 3. 2012 15:28
Re: Tak PROTO..
Myslíte tu Škodu Superb, která je širší než např. Mercedes C.
25. 3. 2012 16:22
Re: Tak PROTO..
>:D >:D :yes:
25. 3. 2012 16:41
Re: Tak PROTO..
Teď jsi na to kápla. >:-[]
Avatar - petrumr
25. 3. 2012 20:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
25. 3. 2012 16:03
"Krypl místa"
Jediný parkovací místa, který mají normální velikost, jsou pro krypli. Kdyby se nešetřilo na každym centimetru a čáry na parkovišti se nekreslily podle Smartu, tak by ubylo omlácených dveří a zároveň by design aut nemusely kazit boční lišty. :-!
Rozbalit vlákno
12
25. 3. 2012 16:29
Re: "Krypl místa"
Když už musím na výše zmíněná parkoviště, tak vždy na konec, neboť je tam vždy dostatek volných míst. Ale lenoch co nemůže ujít o 50 kroků navíc, vždy bude parkovat u dveří kde je největší tlačenice, hlavně že si pak zanadává, že mu to někdo obouchal.
A jinak - pro pány, tudíž pro kryply. Ale to se postižení nedokáží naučit.
25. 3. 2012 16:41
Re: "Krypl místa"
mě nejpřijdou parkovací místa nijak zvlášť malý. Sice je to pak jak na prolejzačce, dostat se ven a dovnitř, ale zaparkovat se dá. Ona je totiž podle mě blbost snižovat počet míst tim že je zvětšim, když aut neustále přibejvá.
A jinak - je to pro kriply. S měkkym "i" po "r", jedná se totiž o slovo převzatý z němčiny ;)
25. 3. 2012 16:45
Re: "Krypl místa"
Sorry, máš pravdu, ale já se soustředil jen na to pádování. ;-) :yes: skloňování...
25. 3. 2012 16:50
Re: "Krypl místa"
S Yarisem (5 dveřovým) mohu říct, že to občas byla prolézačka. Ale s 5er nebo A6 je to někdy spíš jako snažit se prolézt otvorem na lyže. O větších autech ani nemluvě. S kapacitou souhlasím. Je to trochu jako z bláta do louže, protože kolikrát jsou parkoviště poddimenzovaná v obou parametrech. Časem tenhle problém rozlouskne automatické parkování. VW prezentoval systém, který umí na parkovišti na pokyn z klíče zaparkovat bez řidiče a opět zase vyjet, několik let zpět. A pracuje na tom víc automobilek.
25. 3. 2012 17:24
Re: "Krypl místa"
VW by se měl v první řadě soustředit na spolehlivost, aby to na ty parkoviště vůbec dojelo... Vyvíjet nějaké nové systémy si mohou dovolit maximálně u FIATu (bezproblémový MultiAir, o Fire ani nemluvě, CommonRail, povedený parkovací asistent u Ypsilonky, atp.).
25. 3. 2012 18:25
Re: "Krypl místa"
Sám soudit nemohu, VW doma nemám, ale sestřenka s manželem jich za poslední čtyři roky (vlastně téměř pět) koupili šest a s žádným problém neměli. Provozována byla samozřejmě vedle sebe. Nejdéle sloužil Passat B6, téměř 4 roky - potkal se s blbcem a odešel na odpočinek.
Avatar - white label
25. 3. 2012 21:05
Re: "Krypl místa"
Ano, VW by si měl vzít příklad z proslulé kvality a spolehlivosti Fiatu/AR/Lancie a pak by se snad konečně dočkal i podobných prodejních úspěchů na evropském trhu...
Evropa prostě miluje poruchové VW, italské vozy jsou pro ně až nudně kvalitní/spolehlivé... >:D
26. 3. 2012 08:33
Re: "Krypl místa"
Lenže je tu jeden problém (pre teba) - kvalita tal. áut pomaly stúpa, kdežto kvalita VAG pomaly klesá :-) (vyťahaná rozvodová reťaz, zamŕzajúce 1,4 16V, poruchové 2,0 TDI ...). Je to viac-menej o povesti áut - a tá je u talianskych áut, z historických dôvodov, zlá, kdežto u VAG dobrá ... Ktovie, ale, dokedy ...
25. 3. 2012 16:44
Re: "Krypl místa"
Přesně tak. Pokud už tam člověk musí jet, tak vždy na vzdálený konec, kde je dost místa a kde se s vyšší pravděpodobností vyhnu šikulovi, který neumí parkovat. Pokud jsou to podzemní nebo nadzemní garáže, tak může nastat problém se do nich/ z nich vůbec dostat.
25. 3. 2012 17:14
Re: "Krypl místa"
jj,maka na tom viac automobiliek.Tusim BMW to uz aj prezentovalo novinarom ako hotove,len je tam neaky legislativny problem.
25. 3. 2012 18:19
Re: "Krypl místa"
Ano, i u BMW jsem to viděl. VW to představovalo snad v roce 2008, ale nechce se mi to hledat. Je to už hodně dlouho - B7 ještě dávno nebyla. Vlastně zhruba v době, kdy zaváděli do nabídky klasického asistenta, plně automatický byl už představen. Čeká se na změnu v legislativě (auto bez řidiče) a v příští generaci vozů/ při velkém faceliftu by se to mohlo začít objevovat.
25. 3. 2012 16:24
Menší auta
Ono ani ty menší autka moc nepomůžou - často jsou třídvěřové a ty potřebujou hodně místa na otevření.
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2012 16:47
Když se dělá
obchodní centrum, tak většinou místní úřad stanoví požadovaný počet parkovacích míst. Developer pak samozřejmě chce ušetřit a proto je udělá menší. Kdyby existovala zákonem stanovená požadovaná velikost parkovacího místa, tak by to bylo velmi rozumné...
Rozbalit vlákno
8
25. 3. 2012 16:57
Re: Když se dělá
Samozřejmě, že na minimální velikost existují normy, bohužel bylo by potřeba je trochu přizpůsobit velikosti dnešních vozidel.

A taky by pomohlo, kdyby nebyli někteří řidiči bezohlední (případně někteří se naučili parkovat) a stáli na místě tak jak mají. Případně si i trochu hlídali jak ty dveře otevírají (auta která řídím už mají nejeden šrám a to se většinou snažím parkovat dále od vchodu, kde nebývá tak přecpáno). Bohužel často se mi stává, že přijdu k autu, všude kolem místa, ale vedle mě stojí auto tak blízko, že je problém nasednout do auta ;-\
25. 3. 2012 17:13
Re: Když se dělá
tak to už pak nezbejvá nic jinýho než vlízt do auta oknem >:D s bezohlednejma lidma se člověk musí smířit, protože s tim těžko něco uděláte (kdo má čas na to volat MP, že kvůli někomu nemůžete do auta, a pak projít celou tou procedurou než ho odtáhnou?)
25. 3. 2012 17:21
Re: Když se dělá
Spíše to bylo jen takové zamyšlení, co k tomu ty lidi vede :-) :-) :-)
25. 3. 2012 19:09
Re: Když se dělá
Stejně nejspíš stihne odjet dřív, než se tam pomáhači dostanou.
25. 3. 2012 20:41
Re: Když se dělá
Nebolo by to rozumné .... zákonom sa všetko uregulovať nedá ...

Ono sa to vyrieši samo .... ľudia jednoducho uprednostnia obchodné centrá s väčšími miestami ....
26. 3. 2012 09:18
Re: Když se dělá
norma stanovuje rozmer pro kategorii O2 (bezne se pouziva) 2,4 x 5,3m.
existuje jeste mensi kategorie O1 (male a stredni automobily) 4,5 x 2,4 (2,25).
26. 3. 2012 12:47
Re: Když se dělá
Tak ja se teda taky pridam :-) Od brezna 2011 je nova norma, kde uz neni rozliseno O1 a O2, pouze "Osobni vozidlo" a zakladni rozmer se zvysil z 2,4 na 2,5m prave jako prizpusobeni dnesnim autum. 10 cm neni moc, vetsinou to ale staci. Nicmene se to tyka samozrejme novyhc parkovist, ty stavajici nikdo prelajnovavat nebude, tzn pokud auta porostou a nakupni centra zustanou, bude na nich stale tesneji a tesneji, s tim logicky nikdo nic nenadela.

A co se tyka poctu parkovacich mist, jejich pocet je pevne svazan s ucelem budovy, u ktereho se buduje, zjedodusene receno - pokud ma nakupni centrum x m2, bude u nich y parkovacich stani, neni to na benevolenci stavebnika ani uradu, je to pevne dany vypocet, ktery se musi(!) dodrzet
26. 3. 2012 19:58
Re: Když se dělá
To jsou pro průměrného uživatele vozidla moc náročné informace.
Parkovací místa jsou úzké protože developer chce ušetřit. >:D
25. 3. 2012 17:20
čára není zeď
když mi nevyhovujou chlívky namalované, tak zaparkuju tak, abych se pohodlne dostal z auta (vč. spolucestujících)
kapacita parkoviště se totiž několika namalovanýma čárama nafouknout nedá
Rozbalit vlákno
4
25. 3. 2012 17:26
Re: čára není zeď
Ano, v ČR je opravdu hodně buranů s chováním řidičského psa...
25. 3. 2012 18:48
Re: čára není zeď
pochopitelně ovce si raději oťukávají dveře a zauta lezou okýnkem...
26. 3. 2012 11:20
Re: čára není zeď
Ano, volíci parkují zásadně s bílou čárou uprostřed auta...
Avatar - DawQa
27. 3. 2012 10:43
Re: čára není zeď
Tak pokud to neni u vchodu, ale vzádu na parkovišti, tak to taky schvaluji, ten kdo vám ty důlky do dveří udělá už je nevyhladí, sám občas jezdím s širokým autem a když zaparkuji tip ťop, tak dveře stejně opřu o souseda a všimli jste si, že když takhle 1 frikulín zaparkuje a ostatní podle něj, tak je tam sice o jedno, dvě parkovací místa v řadě míň, ale všichni pohodlně nastupujou...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2012 18:49
A co prijazdy a vyjazdy z podzemnych parkovisk?
Suhlas, parkovacie boxy su smiesne male.

Po navsteve niekolkych podzemnych parkovisk v Bratislave, zasadne tam neparkujem, len som sa viezol, konstatujem, ze architektom treba ruky dolamat, oslepit a uvrhnut do veze.

Ide o vjazdy, vyjazdy a "cesty".

Najazdove rampy v ostrom uhle koncia... rampou. Nechat cakat 3-4 auta na prudkom kopci nie je prave najlepsi napad. No a potom zakruty. Architekti asi zabudli, ze auto sa v strede neohne, a tak je nemozne, aby dve auta iduce v protismere vybrali naraz zakrutu. Jedno musi pockat. A teraz si predstavte, ze sa to stane pod tou prudko naklonenou rovinou vjazdu a vyjazdu...
Rozbalit vlákno
1
26. 3. 2012 12:50
Re: A co prijazdy a vyjazdy z podzemnych parkovisk?
I ten prijezd a vyjezd musi byt pred stavbou proveren na prujezd navrhoveho auta a bez tohoto prukazu jej zadny policajt nepovoli, tzn vzdy jde projet/vyjet atd, jen to slovek musi odhadnout a umet. Navic vetsinou jde o male plochy kde se toho vice proste nevejde, clovek s tim musi trosku pocitat, pokud se ti tam zajizdi spatne, nikdo ti nebrani stat jinde a dojit pesky, ne? :-)
25. 3. 2012 19:53
a co třeba zhubnout?
rozšířením parkplatzů bude na stejné ploše méně míst. S nekonečně rostoucím počtem aut to není řešení. Kdo chce mít snazší parkování, ať si koupí menší auto a nebo začne cvičit, ať mu ten pupek při vystupování z jeho/její limuzíny/SUV tolik nepřekáží. ;-)
Kdyz mohou mít němci kromě míst pro invalidy a kočárky ještě místa "reserviert fur frauen" , mohli by taky zavést místa rezervovaná pro velká auta s tlustými řidiči. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
25. 3. 2012 20:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
26. 3. 2012 08:35
Re: dan
Mohla by sa skôr začať daniť blbosť, že ...
Avatar - ManInBlack
26. 3. 2012 14:41
Re: dan
To by se politici nedoplatili.
Avatar - white label
25. 3. 2012 21:10
Ještě bych k článku dodal, že...
...zrovna ten zmiňovaný Golf roste v kompaktní třídě relativně velmi pomalu/rozumně ( na rozdíl od konkurence), mít dneska v kompaktní! třídě na délku jen 4,2m to je na :yes: .
Rozbalit vlákno
1
26. 3. 2012 14:10
Re: Ještě bych k článku dodal, že...
To ma po prečítaní článku tiež napadlo... ;-)
25. 3. 2012 21:29
úzká parkovací místa nevadí
zejména když máte SUV s předním ochranným rámem a koulí na přívěs vzadu. S tou jen promáčknete nebo urazíte SPZ za vámi stojícího vozu.Na dveře navléknete ochranné plasty.Mají výhodu když je omlátíte o sousední vozy tak je vyměníte.A čára na zemi je jen od toho,abyste se trefili mezi kola.Co na tom,že zabíráte 2 parkovací místa,to přeci není žádný přestupek a ani policie podobné věci neřeší.A pokud nemáte malý tank,vypadá to jako moje felda.Pomačkanou SPZ už musím lepit,boky omlácené jako od krup,v náraznících stopy po nárazech :-(
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2012 13:53
V Czechistanu taky...
Nemci mi mluvi z duse... volam po nich taky. Kazdy den kdyz parkuji pred barakem, nebot developer se rozhodl, ze bude delat parkovaci stani na "stodvaciáše"... a když tam soused zaparkuje sveho medveda a druhej Accorda driv nez ja, tak je pak vazne problem vysoukat se z auta... ;-\
Rozbalit vlákno
0