Němci volají po širších parkovacích místech
Většina dnešních automobilů i nadále mezigeneračně roste do šířky a délky, parkovací místa ale zůstávají stejně velká. Němečtí experti proto chtějí změnu, parkování mají usnadnit širší parkovací místa.
Automobily v posledních letech rostly – zatímco první generace Volkswagenu Golf ze sedmdesátých let minulého století byla dlouhá 3,7 metru, současná, šestá generace tohoto modelu na délku měří 4,2 metru. Golf ale za ty roky rostl i šířky, která při parkování činí ještě větší potíže než délka, první Golf byl široký 1,6 metru, ten nynější na šířku má 1,78 metru.
Německý Spolkový svaz odborníků (BVS) i s ohledem na růst v Německu nejprodávanějšího automobilu tvrdí, že by parkovací místa měla být širší. Při navrhování nových parkovišť se architekti řídí zastaralými normami. A jelikož je ekonomicky výhodnější postavit více parkovacích míst, měly by se podle BVS změnit pravidla pro rozměry parkovacích míst.
V Německu parkovací místa musí v současnosti být široká alespoň 2,3 metru. BVS si ale přeje, aby minimální šířka parkovacího prostoru vzrostla na 2,5 metru.
To ale není všechno, pokud by parkovací místo bylo z jedné strany ohraničeno nějakou překážkou, například zdí, mělo by podle BVS být široké alespoň 2,65 metru. Pokud by místo bylo něčím ohraničeno z obou stran, měla by jeho minimální šířka podle BVS vzrůst na 2,75 metru.
BVS si je vědomo, že ani takto široká místa nevyřeší všechny problémy s parkováním, s velkými automobily se i nadále bude parkovat hůře. Podle BVS je ale většina dnešních aut užší než 1,85 metru a takové vozy se do asociací navržených míst bez problémů vejdou.
Nejhůře se v úzkém prostoru parkuje s velkými automobily – s SUV nebo s velkými luxusními sedany, nesnáze se ale nevyhýbají ani vozidlům z menších segmentů. Problémem vedle samotného zaparkování je hlavně následné otevření dveří, když chce řidič (a cestující) vystoupit.
Potíže s vystupováním v úzkém prostoru řešil Peugeot u modelu 1007 elektricky ovládanými posuvnými bočními dveřmi, Ford zase od letošního ledna u Focusu nabízí ochranný kryt bočních dveří Ford Door Edge Protector.