Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci volají po širších parkovacích místech

David Bureš
Diskuze (61)
Němečtí odborníci chtějí, aby parkovací místa byla v budoucnu široká alespoň 2,5 metru.

Většina dnešních automobilů i nadále mezigeneračně roste do šířky a délky, parkovací místa ale zůstávají stejně velká. Němečtí experti proto chtějí změnu, parkování mají usnadnit širší parkovací místa.

Automobily v posledních letech rostly – zatímco první generace Volkswagenu Golf ze sedmdesátých let minulého století byla dlouhá 3,7 metru, současná, šestá generace tohoto modelu na délku měří 4,2 metru. Golf ale za ty roky rostl i šířky, která při parkování činí ještě větší potíže než délka, první Golf byl široký 1,6 metru, ten nynější na šířku má 1,78 metru.

Německý Spolkový svaz odborníků (BVS) i s ohledem na růst v Německu nejprodávanějšího automobilu tvrdí, že by parkovací místa měla být širší. Při navrhování nových parkovišť se architekti řídí zastaralými normami. A jelikož je ekonomicky výhodnější postavit více parkovacích míst, měly by se podle BVS změnit pravidla pro rozměry parkovacích míst.

V Německu parkovací místa musí v současnosti být široká alespoň 2,3 metru. BVS si ale přeje, aby minimální šířka parkovacího prostoru vzrostla na 2,5 metru.

To ale není všechno, pokud by parkovací místo bylo z jedné strany ohraničeno nějakou překážkou, například zdí, mělo by podle BVS být široké alespoň 2,65 metru. Pokud by místo bylo něčím ohraničeno z obou stran, měla by jeho minimální šířka podle BVS vzrůst na 2,75 metru.

BVS si je vědomo, že ani takto široká místa nevyřeší všechny problémy s parkováním, s velkými automobily se i nadále bude parkovat hůře. Podle BVS je ale většina dnešních aut užší než 1,85 metru a takové vozy se do asociací navržených míst bez problémů vejdou.

Nejhůře se v úzkém prostoru parkuje s velkými automobily – s SUV nebo s velkými luxusními sedany, nesnáze se ale nevyhýbají ani vozidlům z menších segmentů. Problémem vedle samotného zaparkování je hlavně následné otevření dveří, když chce řidič (a cestující) vystoupit.

Potíže s vystupováním v úzkém prostoru řešil Peugeot u modelu 1007 elektricky ovládanými posuvnými bočními dveřmi, Ford zase od letošního ledna u Focusu nabízí ochranný kryt bočních dveří Ford Door Edge Protector.

David Bureš
Diskuze (61)
Avatar - DawQa
27. 3. 2012 10:43
Re: čára není zeď
Tak pokud to neni u vchodu, ale vzádu na parkovišti, tak to taky schvaluji, ten kdo vám ty důlky do dveří udělá už je nevyhladí, sám občas jezdím s širokým autem a když zaparkuji tip ťop, tak dveře stejně opřu o souseda a všimli jste si, že když takhle 1 frikulín zaparkuje a ostatní podle něj, tak je tam sice o jedno, dvě parkovací místa v řadě míň, ale všichni pohodlně nastupujou...
26. 3. 2012 19:58
Re: Když se dělá
To jsou pro průměrného uživatele vozidla moc náročné informace.
Parkovací místa jsou úzké protože developer chce ušetřit. >:D
26. 3. 2012 15:30
Re: Tak PROTO..
:yes:
26. 3. 2012 15:28
Re: Tak PROTO..
Myslíte tu Škodu Superb, která je širší než např. Mercedes C.
Avatar - ManInBlack
26. 3. 2012 14:41
Re: dan
To by se politici nedoplatili.