Němečtí sociální demokraté (SPD) chtějí urychlit boj proti znečišťování ovzduší a naftovým emisím, podporují tedy rychlejší přestup na auta s elektrickým pohonem.
Dotace je sluna, kez by něco takového bylo i v CR. Jen nejhorsi je věc, ze tuto dotaci vyuziji lide na nakup třeba Testly, BMW, AUDI - kteří principiálně na ty auta mají i bez dotace. A obycejny clovek, který ma stare auto (a tedy nejvíce znecistuje) tak si nove stejne neporidi, protože na nej nemá. Nebylo by tedy lepsi podporit ty chude, aby omladili auta, nez podporovat bohate na nakup neceho, co by si stene poridili i bez dotace? Tito lide meni auta třeba po 2-3 letech stari, takze by měli preci mit ty jejich "ciste moderni motory", ale co ma delat clovek to ma 10 -15let starou ojetinu, která podle EU tedy "nejvíce znecistuje"?
Proc by mel nekdo dostavat mene a druhy vice a delat tady diskriminaci. Asi nikoho nenapadlo jakou celkovou castku odvede clovek z platu 25 tisic a z platu treba 80 tisic. Mnohonasobne vice.
Kdybych dostal takovou dotaci, tak bych urcite si minimalne pordil aspon hybrid.
+ by som doplnil, ze dotacie su len deformovanie trhu. Stat ma najskor zabezpecit podmienky preto, aby si clovek kupil to, co chce za vlastne a nie mu na to prispievat. Adresna "dotacia" by sa mohla vyriesit napriklad danovou ulavou ak by to malo byt tak prospesne pre spolocnost a nie stylom: nakjskor niekomu vezmem a potom "niekomu" dam.
Lenze ja ale hovorim o stave, kedy to ma byt prospesne pre spolocnost ako celok, nie pre jednotlivca. Ak je prospesne pre spolocnost mat cisty vzduch, tak stat sa moze na tom podielat, ale nie stylom, ze vezme od vsetkych a da ich par jednotlivcom a tym vlastne nevyriesil nic(ani primarny ciel pre dovod dotacie, a zaplatia to vsetci rovnako), ale stylom - ak chces preto nieco spravit, mozes si to odpisat z dani => takze kazdy tu moznost ma ak chce, ak nechce, je to bez rozdielu. Stat na tom mesacnom vybere vyberie naoko o drobne menej, ale efekt je pozitivnejsi - je to adresne, je motivacia priznavat prijmy, riesi sa tym primarny problem ovzdusia a "dotacia" - ulava nestoji naraz take peniaze.
Danova ulava rozhodne nie je ako dotacia. Dotaciu mozem zhrabnut a nasledne danovo este optimalizovat. Danova ulava aspon predpoklada predsa len trochu ferovejsi pristup. Nehovorim, ze sa s tym vybabrat neda, ale radovy zamestnanec ma predsa len mensie paky na hladanie roznych kluciek.
Som obdobneho nazoru aj pri podpore rodin - deti su prinos pre spolocnost, ale rovnako aj zatazenie pre zakonnych zastupcov = nedavat ziadne socialne davky/pridavky atd... (dotacie), ale deti "odpisovat" z dani => viac podpory pre pracujucich rodicov a nie urcite etnikum - cim tiez odstranis ich motivaciu na mnozenie. Soc.davky by som zachoval len pre tych, ktorym sa naozaj inak pomoct neda.
Hypoteky detto, ziadne "uvery" pre mladych, kde je milion podmienok, ktore musi clovek splnat voci banke, ale mat rovnake pravidla pre vsetkych a hypoteku odpisovat z dani - tj, % p.a. ostanu rovnake, ale realne pracujuca rodina bude mat nizsie vydavky. Nie je vsetko len o absolutnych cislach.
Jestli jsi teprve v prváku na vysoké, pak tvé teorie o "přiznávání příjmů" dovedu pochopit... jinak už ne.
Řekni mi třeba, jak si dítě "odepíšou z daní" lidi, kteří už dnes kvůli nízkým mzdám a různým odpisům prakticky daně neplatí? To budou něco dostávat? Zase tím jen zvýhodníš určitou skupinu lidí.
Jo, kdyby svět byl takhle jednoduchý... tak bychom žili v komunismu.
Ja viem, ze je to mozno tazke priznat, ale vecsina ludi podvadzat nechce. Resp aj velke % z tych, co dnes nejako "optimalizuju" to robia len preto, ze nastavuju zkradlo voci (ne)funkcnemu statu, kde sa vobec spravne nehospodari a je to ich forma obrany. Samozrejme, ze na 100% sa vsetko nevyriesi, ale pride ti aktualne nastavenie lepsie v com?
Potrebujes predsa pozitivne motitovat - aj za lepsim prijmom a ze sa to da. A nie zhrabnut od vsetkych bez rozdielu a dat par jednotlivcom. Alebo ak to vztiahneme dalej - zoberies pracujucim a ti v ramci solidarity sa poskladaju na tych, co pracovat nikdy nechceli a ani nebudu?
Kazdy si je strojcom vlastneho stastia.
V podstate diskriminace tady je, mas stare auto, tak ti zakážeme vjezd do města, eko dan atd. Stat chce nechat sešrotovat stara auta, takze chce donutit lidi s ojetinami k nakupu novějších, ale podporuje ty bohate. Rozumim argumentu, ze clovek s vysokym platem odvede vyssi dane pro stat, ale také mu mnohem vice zbyde. Ja bych si s dotaci 200 Tis klidne poridil plugin (mam idealni podmínky, parkuji na zahrade a v praci v garážích mam taky zastuvku), ale s hypotékou a rodinou si nemuzu dovolit dat za auto přes 700 tis i když je dotace 200 (v Nemecku, tady se dotaci stejne asi nedočkáme :-) ). Me zarazelo jen to, ze stat chce po chudych obnovit auta, ale dotuje bohatsi. To pak ztraci smysl pode me
mufik a devil, názorná ukázka toho, jak propaganda (až výplach mozků) v EU deformuje charaktery. Ad1) Každá dotace je svinstvo. Ad2) Hybrid, ani elektromobil není významně ekologičtější, než spalovací motor. Ad3) Teze o tom, jak kupci Tesel plní státní kasu ze svých daní, si nechte na koledy. Tito občané jedou na vlně daňové optimalizace a zhusta neplatí eráru nic.
Nemyslim si, ze bych mel deformovany charakter. Souhlasim i s tim, ze by nemusela byt dotace na nic a vse by si mělo svoje místo na slunci zaslouzit. Ale když uz dotovat a podporovat, tak preci tu skupinu, která me tedy v ramci ekologie trapi nejvíce. A pokud někdo "EU" tvrdi, ze nejvíce skodi stara auta, tak preci vymyslim něco, jak stara auta dostat ze silnic pryc. Namisto toho vymysli, jak podporit člověka, který ma ekologicke zanovni auto již teď, protože má přečci EURO 6 - nebavím se teď o tom, co splnuje v reálu, to si musí unie vyřešit sama.
krom toho ze jakakoliv dotace je nesystemova a svinstvo ktere vzdy podpori jen nekoho a mnohem lip by jsme se vsichni meli bez jakychkoliv dotaci, tak ta druha cast tveho postu nastane u tech bohatsich tak jak tak, pokud nekdo meni auto po 2-3 letech, tak snad vymeni po tech 2-3 letech i ten elektromobil, ktery pak bude levneji nabizen v bazaru nebo u nejakeho dealera, proste se tak BEV zase vice dostanou mezi lidi kteri kupuji ojetiny, postupne se takove BEV dostane az na dno nabidky i k tem nejchudsim co kupuji nejlevnejsi ojetiny ;-)
mnohem vic ted davaji ale smysl hybridy, tedy auto ktere cenove konkuruje dieselum, ma prozatim povest relativne kvalitni a "jednoduche" techniky a dokaze podavat stejne spotreby na podobne jizdni styly, pro pristi desetiletku bude hybrid hrat jiste nejvetsi ulohu v prodejich novych aut, elektromobil je az ta cilova meta na kterou si lidi musi teprve zvikat, nekteri se te mety bojej, jini k ni mirej a nemaj na ni finance, coz ale neznamena ze by na to meli bejt dotace
uplne by stacilo zvedat postupne dane na paliva a zavest vyssi poplatky pro "jen" fosilni motorizace, do par let by lidi na ty hybridny, plug-in hybridni a casem i jen elektricke motorizace presli sami, neboleli by to stat na dotacich, prechod by byl pozvolnej a prirozenejsi a mozna bi to trvalo i podobne dlouho jako ted kdys se to tlaci nasilim a tak se spis spolecnost rozdeluje a radikalizuje na dva tabory ktere pak na sebe stekaj (situace pomalu varici se zaby by fungoval politicky mozna lip a bez "bolesti"), ostatne staci se podivat na vyvoj cen pohonnych hmot, cena stoupa, ale nikdo to s elektromobily nespojuje, jen vsichni nadavaj jak jsou ceny zase vetsi, ale misto aby nadavali jen na jeden typ pohonu, tak spis hledaji sami ty alternativy aby usetrili, nenasilne tedy prechazi na alternativy :-)
Vy si lžete do vlastní kapsy a podporujete neomarxistické zlodějny typu dotace, křivení trhu, nucení lidí do nečeho, bohatnutí elit na úkor normálních lidí, omezování svobody a volnosti pohybu.
Jasně, baterie LI-ION udrží plnou kapacitu 15 let. Zejména při pravidleném použití superchargerů a fastchargerů co nabíjí ve zrychleném modu ve zkráceném čase.
Jestli tomuhle věříš -
Muskovi fanatcii mě nemůžou rozhodit, váš potenciál znalostí se ukázal v debatě o letící Tesle vesmírem - prej se lítá do na měsíc rychlostí 10,8 Km/h.
Měli sme z toho záchvat smíchu půl dnes, ještě doted čistím poprskaný monitor >:D >:D >:D
Experti co do doby než Musk poprvé odstartoval nečetli o vesmíru řádku.....
Nie som fanusik elektro aut a ani muskov obdivovatel. Jazdim malym trojvalcom, ktorym tiez opovrhujes, takze pri hladani svojho triedneho nepriatela stracas prehlad v tych svojich konspiracnych uvahach.
Tříválce sou super - do města. Dál nikam. Ve městě fungují výborně - pokud sou v lehkých malých autech kolem 1000 kg pohotovostní hmotnosti. Jet z prahy do Ostravy bych tím ale faakt nechtěl.
Nikdy sem netvrdil že do města se má jezdit Skovým Mercedesem nebo Escalade.
A tříválce v autech typu Mondeo sou bohužel totální blud - do města moc velký, mimo město nepoužitelný, spolehlivost a spotřeba velmi diskutabilní
Ten maly trojvalec bol mysleny motor, nie auto ako celok.
A akurat ho pouzivam aj mimo mesto - kde je napriek tvojmu nazoru a presvedceniu lepsi ako v meste, v aute o polovicu tazsom, so spotrebou do 7l (ak nie je prevadzka viac v meste). Na dialnici sa to tiez nestrati (pri 130 si to osciluje okolo tych 6,5 pri 4och ludom a plnom kufri), vie to ist relativne lahko aj cez 160 a spolahlivost nam zacinaju uz naznacovat po vzore EB na spici rebrickov. A v zaruke bude dlhsie nez ja jeho majitel. Este nieco?
tych 7 je kombinovana za poslednych 10k km a nevozim sa sam. Mimo mesto to vie ist v pohode za 5,5 aj menej - prave mesto mu zvysuje spotrebu - caste kratke trasy so studenym motorom + zima.
Ale ako jasne, ty zmysel nevidis, akurat, ze ten rozdiel je v nakupnej cene - zobrat vecsi motor znamena priplatit si, a ten vecsi motor bude mat len vyssiu spotrebu - priplatit si, u nas mame "ficodan" za vykon pri registracii = priplatit si. Takze z pohladu kupy noveho auta to samozrejme vyznam ma a velky.
Pre mna nie je volba vyberat si medzi novym trojvalcom a 10rocnou vrazdou a argumentovat "podobnou" spotrebou.
Pro mě je lepší i 30 let starý V6 či V8 než se hrkat okreskama či dálnicí v tříválci. Který čím víc honíš, tím víc baští, v kopci s klimou už to pomalu nejede nebo to má při plném obszaení aktuální spotřebu 16 litrů a půrměr pak vyjde na 9-10 a životnost je tak 150-200 tis max.
Provozuju jednu 18 let starou káru co má najetých 104 tis km a funguje líp jak ty nové >:D A je je jí úplně jedno jestli je kopec nebo není a ty okresky umí jezdit za 12 >:D Kdybys jel naprostýho klobouka tak i za 10 >:D
Proč lžete vy, že stará auta sou jen nespolehlivé vraždy, které drží strachy pohromadě. A proč lžete o ekologické zátěži?
Co zatíží méně přírodu?
Jedna kára, co jezdí za 12 a vydrží 40 let v provozu nebo výroba 5 auta co vydrží 6 let a jezdí za 6 >:D
Spočítej to.
Proč chodí na forum autech někdo, kdo fandí trolejbusu.
Že to má taky 4 kola je fajn, ale bohužel 70% to nezajímá.
A totalitní snahy vecpat to lidem naásilím v podobě restrikcí, dotací , zákazů, znevýhodnění klasických aut atd tomu fakt nepomůžou.
S napadáním jsi začal ty, tady nikdo o "vraždách" nemluvil. S tím jsi přišel první, takže nám nepodsouvej něco, co jsme nepsali. Jsi vskutku odpad.
Proč chodí na forum o autech někdo, kdo autům vůbec nerozumí, jako ty?
A poskytnu ti preklad z toho tretiho (od 3:10)
"You can leave your car unpluged month or two and it's still fine."
"Muzes nechat svy auto nepripojene do zasuvky mesic nebo dva a porad je to fajn."
Jen si nejsem jisty, zda je to opravdu to, co jsi nam chtel sdelit :-)
Ale diky za videa. Jen priste brzdi s tema volama ;-)
Zaruka na dnesne baterie je 10 rokov pre pokles kapacity pod 80%. Kolko by si este chcel? Zaruku na auto taku nedostanes a nikto neplace. Vlastne place, ked dostanes zaruku 5-8 rokov na trojvalec, tak si tu skoro najhlasnejsi ako to nic nevydrzi - tiez tvoj koment nizsie ako nove auta vydrzia 5x menej, co tiez len z brucha hadzes cisla do vetra.
jo a jsou jich miliony vid :-! a brani tem lidem tak jezdit dal? tu se bavime o nove prodavanych autech, tedy zrejme nic co tebe nebo tve kamose s veteranama muselo trapit, nebo?
i dnes si muzes koupit nove auto s 8 nebo 12 valcem, jan na benzin tak na naftu, staci si jen vybrat a zaplatit ;-)
a co kdys druha strana napise ze zvyhodneni jsou ti s tema spalovacima motorama? lide v BEV se taky muzou cejtit znevyhodneni tim ze jim stat nevybudoval dostatecnou infrastrukturu nabijecek, a ze vetsina cerpacich stanic byla budovana za prispeni Eu a statu ;-) mezi lety 2008 a 2014 slo na vystavbu a obnovu cerpacich stanic prez 65 miliard eur z fondu EU ;-) na podporu biopaliv jako E85 se vynalozilo dokonce prez 300 miliard eur celkove ;-) na budovani a modernizaci infrastruktury spadajici pod stat a slouzici soukromym subjektum provozujicicj cerpaci stanice se jen v CR utrati rocne priblizne 3 miliardy korun ;-)
v CR je vice nez polovina cerpacek z doby socialismu, stavel stat, a na jejich pozdejsi modernizaci jiz soukromym vlastnikum, prispela EU az 60% z ceny projektu ;-)
takze ty si nesouhlas s cim chces, ostatni si zase muzou nesouhlasit s necim s cim ty souhlasis
podle IMF se kazdy rok na podporu fosilnich paliv vynalozi celosvetove prez 5 bilionu dolaru ;-) bez techhle podpor by te litr benalu prisel mozna i 3x draz a elektrina by byla taktez az 3x drazsi ;-)
Elektrika tu byla sice před benzínem, jenže pak se všichni rozhodli že je to neperpektivní.
Takže se investovalo do spalovacích motorů.
Pokud do toho chtějí investovat sami výrobci, at si investují. Pokud to lidi chtěj platit, at to zaplatí.
Čerpací stanice si na sebe vydělaj sami, s marží jako mají normální sítě mimo TANK ONO, to je st cca 2-3 Kč na litru + doplnkový prodej mimo paliva nemaj problém si svoje sítě čerpaček modernizovat nebo stavět nové.
Stát na to nic dávat nemusel.
Litr benzínu stojí výrobně dle lokality cca 7-9 Kč.
Zbytek sou daně.
V arbaských zemích se snadnou formou těžby pak dokonce stojí výroba 1 litru benzínu asi 4-5 Kč
>:D
Takže chceme stejné podmínky, tj spotřební dan na elektřinu pro dobjíjení aut + 5% dan na podporu obnovitelných zdrojů + 5% dan na recyklaci baterií.
jsme zvědav, kdo si to za těchto podmínek koupí >:D
jak muze litr benzinu stat vyrobne 7-9 korumn, kdys jen zakladni surovina na litr benzinu stoji 8.3 korun, pak energie na urovni cca 90 haleru az 1 koruny, takze to jako rafinerie delaji se stratou?
hele kdys mas potrebu o necem psat, zjisti si alespon ty nejzakladnejsi udaje, a neni to nijak narocne ;-)
mimochodem na elektrine dan je a za 5% zvyseni klidne jsem, klidne at ji zvysej o 100%, zdanit obnovitelne zdroje povazuju taky za dobrej napad, a na recyklaci baterii dan potreba neni, plati se recyklacni poplatek (Rema poplatek) a pocita se podle vahy nebo podle vykonu, legislativa umoznuje oboje ;-)
takze je videt ze o tom vis kulove a jen pises neco co sis ani nikde nezjistoval >:D
dekuji ze jsi me rozesmal a ja si dnes uzil prvni davku smichu ktera jiste leci >:D
to vis ze jo, hele Franta (omlouvam se Frantum, proste dobre pouzitelne jmeno) od vedle si doma rafinuje naftu a benzin, nechces si u nej koupit par litru >:D no jasne ze jo, naliju to dviho zanovniho KodiaQ a budu spolehat ze to nedopadne jak methanolova kauza >:D
z ceho si doma budou ty paliva vyrabet, z cokolady? zkus si koupit barel ropy a posrav si doma rafinovaci kolonu, treba zjistis ze v domacich podminkach te litr paliva vyjde asi tak na dvojnasobek toho za co ho poridis na cerpacce a jeho kvalita bude asi takova, ze i zahradni sekacka co dokaze fungovat na spravnou vodku se bude s tim domacim benzinem skubat tak, ze ti z ni vylitaj vsechny sroubky ;-)
Kromě toho plyn že. Už ted si řada lidí plní propanbutanové bomby LPG a normálně na tom vaří a topí, protože je bomba vyjde takhle naplněná na půlka, sadami na přestavbu LPG koupených v USA , anglii atd si předeělávaj benzínové elektrocentrály na LPG atd
Už za totáče se kradl ve fabrikách technický benzín a líh a pančoval se s tím normální benzín, protože to bylo zadarmo
historicky nejdrazsi benzin byl v CR mezi lety 2012 a 2015, oproti soucasnym cenam byla prumerna cena za benzin a naftu o 6 korun vyssi nez dnes, takze v te dobe se jako benzin a nafta vyrabeli ve velkem doma? a to ani nemluvit o tehdejsim prumernem platu a o inflaci ktera od te doby nastala ;-) proste pises blbosti
mimochodem LPG povazuju za alternativu a podporuju LPG ;-)
Tak baryk tady někdy psal, že s něčím najel celých 9 tisíc za rok... To si pak vystačíš s PHM z místního JZD a nemusíš řešit nějaké benzínky při dlouhých cestách :-)
40 Kč? Za to byl leda Shell Vpower Racing (100 oktan) nebo 98 někde u předražených molochů na hlavních tazích....
Tam fakt netankuju, nejsem ma*or >:D
Mam schovaný všechny účtenky za posledních cca 5 let a vý jak 33 kaček na žádné není.
Dneska taky stojí benzín 29,50 ale taky se dá místy nataknkovat za 33 (N95) a za 37 (98 a 100 oktany) >:D
a za kolik tankujes dnes? ja treba za cca 29 korun, obcas za 28 korun, to mame oproti tem tvejme nejnizsim 33 korunam nejakych 5 korun rozdil ;-) takze za kolik tankujes dnes? aby jsme si zjistili jestli kdys jsi tankoval za 33 korun byl rozdil nejak vetsi, a schvalne jestli jsi v te dobe doma rafinoval palivo? ;-)
napsal jsi
"Zavádění daní na fosilní paliva je další křivení trhu a povede akorát k pančování, domácí výrobě paliv a dalším podvodům."
a
"Až uvalí na benzín další dan co ho zdraží o 5-10 kč na litru, budou, neboj"
ja jsem napsal postupne zvysovani dani na palivech, ale nenapsal jsem konkretni castku, ale kdyby to bylo treba 1 koruna rocne, tak si toho vetsina lidi ani nevsimne dokud jim to nevytroubej ve zpravach , a na tech tvech 5 kacek rozdilu by se to dostalo za 4 roky, opravdu porad myslis ze by si lidi doma zacali rafinovat benzin nebo naftu, a upozornuju te ze surovinove v malych domacich podminkach takova rafinace vychazi cca na 50 korun za litr ;-) takze by se vyplacela az pri cene benzinu/nafty nad 50 korunama za litr a jen v pripade ze by nepodrazili energie ;-) rafinerie maji burzovni cenu elektriny, priblizne 900 korun za MWh, ty mas doma v lepsim pripade cenu okolo 2200 korun za MWh a to v pripade ze mas elektromobil a mas tedy vyhodnejsi tarif, jinak se dostanes na ceny priblizne 2400 korun za MWh, ale spise na 3-4 tisice za MWh >:D
Ne, nebylo by lepsi podporit chude dotaci. Lepsi by bylo je zrusit a radsi snizit dane. Proste auto neco stoji a je vysadou, nikoli pravem. Ze je to kolikrat nutnost je mozna castecne pravda, ale to na veci nic nemeni. A ti se starymi auty - jen ve svem okoli vidim spoustu lidi, kteri nez aby si koupili nove auto v tride, vybave a motoru odpovidajici jejich prijmu a potrebam, tak kupuji starou rachotinu. At uz kvuli Tdi, znaku Audi, BMW nebo velikosti auta stredni tridy. Ve vysledku je to vyjde draz nez treba ty nedavno testovane kombiky od Fordu a Kie, ktere by ty potreby splnily taky. Ale holt to neni takova frajerina jako pres 10 let stare Bawo, kde hladove oko nestihne ani zhasnout, xenony z ebay co oslepi i Supermana a nejcastejsi reseni problemu je vypnuti kontrolky pres diagnostiku.
Ty stará auta sou časo 5x spolehlivější jak ty nové verky ze stopstarty, vodou místo olejů a okradené kudy to jde. Je ještě pár vyjimek co jsou jako nová auta v pohodě, ale budto sou to káry za 3mega+ nebo nejsou vyrobené v Evropě >:D
To je klišé. Každé auto bez servisu půjde do kopru. S turbama a spol. tomu ještě pomáhá hloupost a lenost lidí. Nějaké zahřívání motoru, dochlazení turba nebo jen výměna oleje po roce a/nebo 10-15 tis. je většině lidí cizí, prostě dokud nesvítí kontrolka, nestarají se. A souvisí to i s tím, co jsem psal. Stačí se podívat kolem sebe, kolik městských aut je s dieselem.
Zas tak tragicky bych to nevidel, stejne jako si někdo koupi horsi auto nez by mohl, nebo naopak lepsi nez které si muze dovolit vždy je to jejich volba. Nikdy nevidíte lidem do kapsy a neznate jejich duvody pro nakup plechovky na ukor zanovniho auta. Jsem klidne pro zruseni dotaci, ale když uz dotovat, tak podle me podporit lidi tak, aby vyradili stary auta a poridili novejsi. A jak jsi psal o lidech s TDI, znaku BMW a AUDI tak to me spise pasuje na tu hodně mladou generaci, která z toho časem vyroste. Já mám zas v okolí samé rozumnější lidi, co mají rodiny a namísto starých "prémiovek" mají třeba 5 let staré ojetiny lidovějších značek.
Stačí se podívat na FB na inzertní skupiny o autěch - nejvíc poptáváané sou verky za 10-50 tis Kč následované těmi za 51-150 tis kč.
Na dražšími většina jen slastně vzdychá, má honimrdské kecy jak je to předražené a závidí.
Zbídačelí češi s nuznýma výplatama totiž na nic lepšího nemaj, solí 10-15 tis za pronájmy, podnájmy a byte u majitelů, nebo solí hypotéky nebo opravují letiteé rujny aby měli kde složit hlavu. Krom toho ještě musí mít něco do papuly pro sebe a děti a na běžné provozní výdaje.
Na auta nezbývá, proto tu jezdí 15 let staré káry s 400 tis km.
Nebo si to honí ego nad 10 let starým bawem a přitom doma hltaj škubánky, dluhy kam se podíváš a exekuce na krku.
Ono at si koupi kazdy co chce, to jim neberu. Problem nastava s tim, ze se jim nechce investovat do oprav a udrzby, protoze je draha. Na papire je super, ze za mensi cenu je E60 s sestivalcem nez Kia se ctrnactistovkou. Ale jen to dat do kupy cenu zvedne o tretinu.
To nikdo z nás úplně přesně neví. Kolik to auto má najeto, jaký je motor, v jakém je stavu, co to žere, jak se bude používat (diesel do města vs. malinká benzinová atmosféra na dálnici)... I to olítané auto potřebuje nové tlumiče, kapaliny, spojku atp. Může a nemusí mít vykuchaný DPF. Měl jsem ojetiny, má nové, vyplatí se mi to i finančně. Ale dnávrh autora byl přispívat chudším na nová auta, já říkám že ne.
vůbec nechápeš smysl dotací a vlastně vůbec smysl toho, že elektro auta se primárně dnes vyrábějí pro bohaté.
Tady jde o to, že technologie je nová a je třeba ji rozšířit masově. Kdo si dneska koupí drahé auto s maximálním možným nájezdem cca 300km? Člověk s rodinou? To asi ne. Koupí si ho člověk, který to auto vlastně vůbec nepotřebuje. A takový člověk chce auto kategorie Fabie? Zase asi ne. Ten chce auto kategorie Tesly S.
Takže jednoduše. Kecy o masovosti jsou blbost. Nejdřív se musí vybudovat infrastruktura a přizpůsobit technologie. Nechat lidi si na technologii zvyknout. A cesta vede přez bohaté. A díky dotacím se cesta rozšíří na střední vrstvu. Socky si na elektroauto prostě budou muset počkat.
Nazdar
Hlavně tady nejde o ekologii. Normální benzínový auto je ekologičtější na výrobu, provoz a likvidaci než EV. Navíc nejšetrnější způsob získání energie je větrák, pak vodní a nakonec hrátky s atomem (fúze, štěpení, antihmota). Tepelná elektrárna a už vůbec FV jsou pro životní prostředí velká zátěž, nehledě na mizernou efektivitu FV a její kolísání.
Tohle je, podobně jako mnoho dalších rozhodnutí, věc průmyslová, nikoli ekologická.
Člověk by možná radši žil v naivním světě že EU chce naše dobro, to samý politici a že se pro ekologii dělá maximum. Opak je pravdou, ekologie je jen záminka a věci představující největší zátěž pro přírodu se nebudou eliminovat, protože vydělávají. Teď mám na mysli hlavně krátký životní cykly celkově výrobků.
ekologie je me u zadnice, ja chci co nejmene lokalnich emisi v mistech kde se pohybuje moje rodina ;-) ehelne elektrarny me nevadej, at klidne slouzej jako zaloha nebo jako teplarny, uhelny elektrarny tu byly, jsou a budou jeste dalsi desitky let, a nektere z nich se casem prestavej treba na plynove, bioplynove, na biomasu (to je priklad e;lektrarny co mam od baraku asi 4km) nebo se po doslouzeni zrusej a nahradej jinym zdrojem elektriny
Jo hlavně že budeš mít vzdoušek ty, na ostatní dlabárna vid.
Že jiným bude smrdět pod okna komín ti nevadí, že jinde vydrancují krajinu těžbou lithia, mědi, niklu ti taky nevadí, že tu ropu potřebuješ na rýbou plastů z kterých budou ty nové elektromobily vyrobené ti taky nevadí, takže furt potřebuješ ropné pole, rafinerky, ropovody atd + vypustíš tuny sra*ek do okolí při výrobě a zpracování, recyklace baterií další zátěž, větrníky zátěž pro okolí hlukem, biomasa smradem >:D
nejvetsi firmy na vyrpobu plastu jiz davno hledaji nahradu za ropu ;-) nekteri odberatele tech plastu jim totiz dali ultimatum ;-)
a tezbou uhli se krajina snad vylepsuje, tezbou ropy se krajina vylepsuje? joooo tech katastrof s ropou bylo vlastne malo a prirode to vlastne pomohlo vid ;-) videl si vubec nekdy jak vypada hlubinna tezba lithia? tak by se totiz tezila vetsina lithua treba v CR, hlubinne, a prvni tezba by byla z odkalist takze by se veskutecnosti likvidovali odpady z predchozi tezby ;-)
Někteří hledaj náhradu za ropu už 50 let, dodnes jí ještě nenašli >:D A to třeba takové BMW pracovalo na vodíku od 70. let >:D
Na výrobě baterek se pracuje taky desítky let a pořád se nedaj dobít za 10 minut, pořád neváží baterka 2 kg a nevydrží pohánět auto 500 km a pořád nemá životnost 30 let a víc, jak spalovací motor >:D
Já sem viděl jak se těží měd nebo nikl, pust si to. Učiněná ekologická těžba >:D >:D
ukaz me spalovaci motor v osobnim aute co vydrzi 30 let bez relativne nakladne financni investice za udrzbu a servis? za 30 let do takoveho spalovaku nasazis tolik penez, ze bys za to poridil mozna 2 nove elektromobily a ne jen tu baterku >:D
naklady na servis a udrzbu Audi A6 s benzinovym 6 valcem r.v. 1999 jsem sem kdysi psal
asi jako bych ja napsal, ze nase cirkularka na chalupe po 50 letech a bez udrzby stale funguje, a hele je na elektriku >:D ma to asi stejnou vypovidaci hodnotu jako tvuj spalovak po 30 letech ;-)
obas e panove pletete >:D ja si vybral prave dobre, autu jsem dopraval kazdorocne jen vymenu oleje a po 8 letech pretesneni, tedy naklady nebyli nijak velike na motor, ale cekal jsem vasi reakci s Barikem takovou, takze jsem zamerne cifry nenapsal >:D no je videt jak diskutujete ;-) mimochodem auto jsem prodaval s najezdem lehce prez 760 tisic kilometru, s motor predl porad klasne a bez problemu :-!
takze reakce nakonec jen uboha ze jsem si vybral 4 kruhy a ze jsem si vybral blbe :yes:
Jen jsem reagoval na tvůj pláč, co tě stála údržba a jak sis to všechno psal. Teď jsem si to přečetl znovu a ty dva nové elektromobily tedy nestála údržba té tvé audiny ? >:D
Jo, chápu, neměl jsi jí 30 let a myslel jsi to obrazně.
Ale stejně z tvého příspěvku jaksi plynulo, že tě údržba té audi stála hodně. A nenapsal jsi kolik. Právě proto jsme reagovali zrovna takhle. (Jako my, ti pánové.)
A to nemám nic osobního vůči tobě. Někdy se dokonce přistihnu, že s tebou v něčem i souhlasím, když se mi to tedy pracně podaří přečíst. ;-) Někdy.
Nájezd 30 let starého spalováku při průměrném ročním nájezdu 12 000 km je 360 000 km. Nic co by klasická V6 a V8 nezvládla bez závažných následků nebo dokonce generálky. Znam kluky co na tom maj i víc.
Že sis vybral 4 nuly alias Náskok díky panice je tvůj problém....
Jsou baterie, které se dají nabít pod deset minut. Vyrábí se, dají se koupit. A vydrží to dlouho. Tvé auto zvládne jezdit na dva kilogramy benzínu (ani nepočítám nádrž) 500 km? Asi těžko, že. Taková baterie jen tak nebude. Příliš velká hustota energie.
Je normální, že baterii netvoří jen jeden článek. Jinak by to ani nebyla baterie. A ne, na počtu článků skutečně nezáleží. Ať jich je deset, nebo tisíc, budou se nabíjet stejně dlouho. Protože se nabíjí najednou. Proto je nabíjecí proud funkcí kapacity. Podle zapojení pak buď zvyšuješ napětí, nebo kapacitu. A (nabíjecí) výkon je napětí * proud.
To sis ještě nevšiml, že se prakticky všechno nabíjí zhruba stejně dlouho? Ať je to telefon, notebook nebo elektromobil? Za předpokladu, že máš dostatečně výkonnou nabíječku. Nebo ti snad přijde, že se elektromobily nabíjí tisíckrát déle než notebooky?
Kdyby to fungovalo, jak si představuješ, tak by elektromobily jen těžko jezdily. Výkon té baterie by byl směšný, elektromotor by hladověl a neměl skoro na co jet. Prakticky by nefungovala rekuperace. Celé to stojí na tom, že články pracují dohromady, jako jeden "muž". Vybíjí se najednou, nabíjí se najednou. Tak jsou schopny utáhnout velkou zátěž a naopak pojmout velké množství energie v krátkém čase.
nejdřív migranti, ted zas budou křivit trh dotacema a ještě navrhujou zdanit fosilní paliva a auta se spalovacíma motorama. Všechno to zas zaplatí německý občan + zisky z montoven u nás a v číně atd.
Definitivně jim hráblo, tam bude brzy občanská válka.
Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
Zrovna tak jako se Němci na příkaz mocných diletantů zbláznili s mohutnými větrnými parky na severu Německa, bez regulací, akumulací a bez postavení páteřních přenosových vedení ze severu na jih - nejsou na to peníze atd. - a k tomu s odstavováním atomových a uhelných elektráren, což problémy vážně prohloubilo, tak teď se zblázní s elektromobilitou, jakožto mohutným odběratelem, který zvýší víc jak dvojnásobně požadavky na zmohutnění celkové energetiky.
Problémy se už nyní přenášejí na ostaní státy v Evropě - na celé propojení UCTE -, a to se příchodem mohutné elektromobility znásobí.
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
neboj, on přijde takový blackout že se z toho po*erou a jak nepůjde elektrika víc jak 3 dny, začnou vraždy, rabování, vyřizování účtů a totální kolaps.
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
penize na to maj, jen to holt uspechali a stavba tech vedeni se protahuje a zdrzuje, prachy na to ale maj ;-)
a nesmysl o tom ze se zvisi pozadavky na zmohutneni celkove energetiky jsou jiz ohrane a mnohokrat vyvracene, i lidma primo z energetickych spolecnosti ;-)
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
Ohrané? Ano, bohužel!
Na požadavek P(GW) při záměně elmobilů za spalmobily stačí prostinké jednoduché počty! Tak velký je násilný diletantismus tzv. ekologů - ekologistů
Pozn.:
Je potřeba se zeptat těch správných lidí v energ. společnostech - tj. denních a dlouhodobých programářů elektr.sítí apod. "Něco" o tom vím.
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
"pro predstavu, v CR je registrovano cca 5.5 milionu osobnich aut
prumerny rocni najezd dle pojistoven a ministerstva dopravy je pod 20 tisic kilometry na osobni auta (pojistovny uvadi 10 az 20 tisic km rocne)
pokud vezmeme prumer u sobniho auta rekneme 7 litru paliva na 100km (u elektromobilu rekneme 20kWh na 100km), a zaroven vezmeme maximalni hranici 20 tisic km za rok v prumeru, tak spalovaci osobni auto spotrebuje rocne priblizne 2.1MWh elektriny ktera byla potreba pro rafinaci paliva pro ujeti tech 20 tisic km, elektromobil na tech 20 tisic km spotrebuje v prumeru pak 4MWh, vsechny osobni auta jako spalovaky pak tedy rocne spotrebuji asi 11.55TW elektriny rocne, respektive tolik elektriny je potreba aby se pro ne zrafinovalo palivo, u elektromobilu by to bylo asi 22TW rocne (oproti spalovakum tedy basti elektrinyu asi dvojnasobne) kompletni elektrifikace tohoto segmentu dopravy v CR by znamenala navyseni domaciho odberu o cca 10.5TW rocne, celkova elektrifikace osobni dopravy v CR by tedy nepotrebpvala ani jednu elektrarnu navic, a porad by se z CR mohlo exportovat temer 5TWh elektriny
rocni vyroba elektriny v CR je brutto cca 83TWh minus cca 6TWh vyroba pro samotnou vyrobu, netto tedy cca 77TWh, rocni prumerny export elektriny z CR je cca 15TWh v CR vyrobene elektriny, celkovy export i s exportem importovane elektriny je pak prez 28TWh"
pochybuju ze v Nemecku maj jine pocty a rafinuji tam paliva nejak usporneji ;-) kde je tedy to "dvojnásobně požadavky na zmohutnění celkové energetiky"?
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
Milý pane, jde jak o práci, tak také o příkon. Podívejte se:
Kdyby polovina (cca 3 milony) aut večer nabíjela pouhými 3-mi kW-y, tak 3 milony x 3 kW = 9 GW.Spotřeba ČR v zimě ve dne je 10 GW, v létě ve dne 5 GW. V noci cca poloviční (5, resp. 2,5 GW).3kW není nic moc: za 6-9 h nočního „proudu“ je to 18-27kWh, a to je cca 120-200km
Re: Věrné elektrárny a elektromobilita - "nic není nemožné"
co kdys si nahodou v podvecer pusti doma 3 miliony lidi mikrovlnku, rychlovarku a zaroven treba vysavac, troubu nebo nedej boze mycky s prackou? uff no to by bylo >:D mas jeste nejaky uzasny cisla kteryma chces dokazat ze jsi troll?
pokud by byly hybridy/elektromobily výhodné, zákazníci by se o ně servali za své. Nepotřebovaly by dotace, což je eusocialisty milovaný způsob, jak distribuovat oběživo od masy chudých, k hrstce potřebných, bohatých kamarádů. Každý, kdo s vážným úmyslem vysloví slovo dotace, by měl dostat 5 let natvrdo! Ostatně pak soudím, že elektromobilita je neuskutečnitelná utopie, SPD je banda k.r.e.t.e.n.ů (sorry, za divný pravopis, ale cenzura na auto.cz je vostrá) a EU, ve své současné socialisticko-ekoteroristické podobě, musí být zničena.
Toyote prodej hybridu roste celkem slusne, za lonskej rok v Evrope prodali 406 tisic (mezirocne oproti 2016 je to +38% ) hybridu Toyota a Lexus, coz je priblizne 41% jejich prodeju v Evrope, u Lexusu tvorili za 2017 prodeje hybridu dokonce cca 60%
takze hybridum se relativne dari, a to i na trzich kde zadne podpory nemaj, je to i tim ze dieselove varianty jsou jiz cenove dost nadostrel, u nekterych modelu je to okolo 20 tisic :-) ani CR na tom neni nijak spatne , prodalo se tu necelych 2600 hybridu, lidi si zacinaj zvikat ze neco jako hybrid bude na vyber
ano dotace jsou zlo a kdyby nebyli, mame se vsichni mnohem lip
Zatím jsou to paralelní hybridy, u nichž elektrický přídavek váží cca 150 kp - tedy jako dva pasažeři. Největší efekt by se očekával ve městě: více el. pohonu, více rekuparace, ale zde je potřeba navrch zrychlit i tu přídavnou hmotnost, aby se pak slavnostně rekuperovala.
Myslím, že budoucnost patří hybridům sériovým, kde zmizí i převodovka a spalovací motor se dostane minimálně z 90-i % do optimálního zátížení s minimální spotřebou. Nabíjet ze sítě nebude vlastně potřeba.
to je přeci jasné, těm co se na to přiživí, budou prodávat ty elektroverky, stavět nabíječky, větrníky, fotovoltaiiky a veškeré příslušenství k tomu a od těch zas přijdou tučné oblálky politikům, úředníkům atd.
A je jí stále méně. O to víc je omezení a mnohdy nesmyslných.
Aplikuji-li to na auta, tak do chce BEV ať jezdí BEV, kdo chce PHEV ať jezdí PHEV, kdo chce V12 ať jezdí V12.
Nic s tím nenadělám, ale státy, které mě nutí do něčeho, co nechci, nemám rád. Nejsou v pořádku ani daně a různé poplatky včetně dotací, omezující rozhodnutí jedince. Schovávají se za ekologii, která je dnes "na pořadu dne", ale ve skutečnosti jde jen o prachy. Tlaky na stálé snižování emisních limitů, které se již blíží fyzikálním možnostem, jsou opět jen prachy. Když to řeknu trošku demagogicky tak spalovací motory jezdí po zeměkouli víc jak sto let a lidstvo nevyhynulo. Přirozeným vývojem se dostal spalovací motor blízko svých limitů, tak ho nenechat také žít ?
Je až úsměvné, jak někdo pláče, že si nemůže koupit ten nový elektromobil a nejraději by s rudou vlajkou pomalu znárodňoval a přerozděloval dotace (dotace je takové malé znárodnění) a při tom už je dávno chycen do sítí hypotékou, půjčkami, reklamní masáží, rodinou a málo placenou prací.
Nejde o ekologi, jen jak vyždímat prachy, donuti si lidi koupit něco dalšho, tím neustále tahat z lidí peníze, navíc čím dál tím víc je omezovat, sledovat, kontrolovat.
EU je jen jiná forma totality >:D
nevím, jak tebe, ale mě do žádných technologií nikdo nenutí. Většina nových technologií přináší změny k lepšímu.
A dotace na elektromobily jsou prostě cesta, jak technologii rozšířit do širší vrstvy společnosti
1) Zákaz vjezdu do města je nucení. Emisní limity jsou nucení. Biosložka v palivu je nucení. Jen tak narychlo.
2) Nové technologie je jiná kapitola a velmi široká. Nebudu tu tvojí větu rozporovat ani napadat i když se to dá, ale není to podstatné, když napíšeš "většina" a ještě nenapíšeš jaké.
3) Dotace a cesta. Je otázka, je-li to cesta správná. Je to přerozdělování - znárodnění. Jednomu ukradneš a druhému bez zásluhy dáš. Nic víc, Ty jsi bůh, co o tom rozhodne. Tak jdi a celou svojí výplatu odevzdej bezdomovcům, každý měsíc, když je to cesta. Já to vidím tak, že oni ty peníze potřebují víc. ;-)
Taky si myslím. Dřív všeobecně rozhodovali o odborných věcech odborníci. A výchova ve školách vedla k tomu, že většina lidí se s pokorou nemontovala do toho, nač neměla znalosti. Dneškem cloumají jenoduché polopravdy - spíš jednoduché lži. A tak je to i s elmobilitou: elmobil je přeci čistý - to je jasné jako facka - tak hurá za ním!
Pan MUDr. Fr. Koukolík:
"Jednoduchá lež je stravitelnější, než složitá pravda."
"Účinná propaganda je taková, že ti, kteří byli původně proti ní, ji schvalují a dokonce rozšiřují jako jejich vlastní názor."
Dr. Zdeněk Horský:
"Jak lehko a rychle přijímáme mylné názory a jak těžce a zdlouhavě se jich zbavujeme."
Z knížky "100 astronomických omylů přivedených na pravou míru."
no, pokud to bereš takhle, pak je to tedy nucení:-)) Jednoduše jsou předpisy, zákony a vyhlášky. Třeba vjezd do centra. Ono stavu, kdy tě nikdo do ničeho nenutí se říká anarchie. Hájíme zájmy většiny. Nevím co je špatného na tm, když vozidlům, která nesplňují nějakou normu se něco zakáže. Lidé jsou dnes líní jako prasata. MHD se využívá minimálně. Je potřeba lidi směrovat do ekologicky úspornějšího způsobu života.
Ohledně těch nových technologií...bavíme se o autech. Jistě jsou technologie, jejichž logiku lze rozporovat...Start/stop a podobné nesmysly. Celá šílenost kolem spoření kapky paliva je blbost, nicméne se domnívám, že elekto cesta může být. Čistší to je, technologie auta se zjednodušší, možná se automobil i zlevní...nevím...
Ano, dotace jepřerozdělení. Ale přerozdělení je prostě systém fungování státních financí. To bys mohl tvrdit, že ti stát znárodnil část výplaty a opravil proti tvé vůli chodník
Hájíme zájmy většiny. Je otázka, jak ta většina přišla k moci, kdo jí reprezentuje a jaké má cíle. Komunisté byla také většina a hájili své cíle. Fašisté to samé.
Ohledně těch nových technologií... bez připomínek.
MHD je věčně narvané, večně sou někde nějaký výluky, orpavy a objíždy a tak co ujedeš autem za 35 minut trvá mhd s výlukama 1 hodinu a 10 minut. Docela rozdíl. Já sem MHD jezdil skoro 19 let a loni v létě sem se na to vykšlal....
Na to abych čekal v -17 někde 10 minut na zastávce než něco přijede nebo se držel 35 minut u mastný tyče v přecpaný tramvaji už sem nějak starej.
to je individuální...Třeba v Praze sice autem jezdíš hezky, ale nikde nezaparkuješ. Takže díky hledání místa je už dnes (pro mě) lepší jezdit sockou. Díky modrým zónám... Na druhou stranu chápu, že aut je moc a MHD funguje...
Já naštěstí zaparkuju všude. V práci v areálu a doma je místa dost, Obcházel sem to tuhle v 8 večer v neděli, jak většina brečí že není kde parkovat a z fleku bych v okolních 5 ulicích zaparkoval dalších 40 aut >:D
"Jen málokdo buduje na světě blahobyt, většina jen přerozděluje." Dr. Jiří Hejda - velký český prvorepublikový národohospodář (tenkrát se říkalo hospodářství, aby se vědělo, že se má hospodařit).
Nejdříve bych rád připomněl, že v článku se nehovoří o dotacích ze strany EU. Dotace na elektromobily chtějí sociální demokraté v Německu. Možná jim to projde, možná ne, nicméně jde o demokratickou politickou stranu. Její poslanci a členové mohou předkládat jakékoliv návrhy. Takže hysterie kolem regulací ze strany EU zde není na místě. Ta zlá Evropská unie a členství ČR v ní je totiž vůbec to nejlepší, co nás po pádu komunismu jako Čechy mohlo potkat.
To, že se standardní politická strana v Německu pokouší něco prosadit je legitimní. Německo není Česko, je nad slunce jasné, že v Česku budou spalováky aktuální další desítky let, protože do firemních flotil se elektromobily nehodí. A Škodovky zde nakupují převážně firmy. Teprve odtud míří ojeté k soukromým vlastníkům. No a jakmile i v Česku nastane doba elektromobilní, což je v nedohlednu, budou elektromobily cenově dostupné, tudíž dotací nebude zapotřebí.
Takže já bych se nepohoršoval. Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré. I když si to mnozí myslí. Za to ovšem může pouze jejich ochablý duch. >:D
Proto se ptám, jak to Missouri myslel, protože těch případů v motorizmu je miliarda, kdy nové není ani trochu lepší, než staré. A nemusí ani nové od starého dělit roky.
Přece nemůže být tak omezený, aby to myslel vážně a paušálně.
Vysvětlit? Dobrá, ale nijak obšírně. V neděli jsem se díval na aktuální Grand Tour. Hlavním tématem byla kategorie SUV. A Jeremy Clarkson si vyzkoušel Teslu Model X. Jistě si pamatujeme, jak kdysi v Top Gearu setřel Teslu Roadster. Elon Musk ho za to dokonce vláčel po soudech. I to Jeremy v Grand Touru zmínil. Nicméně teď byl nadšen. Ano, tento petrolheadový dinosaurus se s Teslou náramně bavil a protože je formát, otevřeně to přiznal. Řídit tohle auto je podle něj nepopsatelný zážitek z budoucnosti.
Vůbec teď nehodlám řešit připomínky ohledně kvality zpracování a kdesi cosi. To je podružné a snadno řešitelné. Podstatné je, že nás to posouvá dál emise neemise.
Zajímavý.
Zajímalo by mě v čem je ten zážitek z jízdy o tolik fenomenální než třeba s Cayenne Turbo popř. Jeepem GrandCherokee SRT8 6,4 HEMI nebo s připravovaným 6,2 Hellcatem >:D
Moudro? Budiž, ale už jsem toho za svůj život řídil dost včetně zájezdových autobusů po celé Evropě a potvrzuji, že současný řidičský komfort se nedá s dobou před například deseti dvaceti lety srovnávat.
No a já zase pamatuji, kdy rozvodové řetězy vydržely....kdy motory nezarůstaly karbonem za půl roku....kdy každý ventilek v kole nemusel být napojen na centrální mozek lidstva....kdy nebyla v továrnách na auta speciální oddělení na kurvítka...... mám pokračovat ?
Souhlas, jenže já mluvím o pohodlí. Koncernové auto jsem měl, ale protože obvykle nedělám stejnou chybu dvakrát, mám teď Japonce. Nicméně ventilky s čidlem tlaku mě serou taky, proto je ani v zimních kolech nemám, kontrolka nekontrolka, zákon nezákon :-!
Počkej, takže ty jsi to myslel opravdu vážně ? To, že "Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré"?
Ani to pohodlí neberu. Znám auta, a některá jsem měl a nebo jen řídil, třeba z roku 1936, že pohodlí a komfort by mohly závidět mnohé současné zázraky. Pokud ti opravdu jde zejména o pohodlí, tak z Japonska přeplav oceán. Tam umí pohodlí desítky let. ;-)
Tak, sedni si do ameriky z 50 let a pak třeba do současného Rapidu. Srovnáme pak pohodlí jo. Nejlépe se zavázanýma očima aby to zas nebylo o předsudcích.
Jestli někdo krom vw fantaiků označí tu drncavou náhderu za pohodlnější tak ti dám litr >:D
Tak srovnávat ameriku 50let a dnesni RAPID je trosku mimo. Ameriky byly obrovske káry, většinou s V8, s nízkým výkonem vzhledem k objemu a navíc ty auta byla spíš na jízdu rovně s menší hustotou provozu. Zkuste tedy porovnat RAPID se srovnatelně velkou amerikou 50 let...a nebo porovnejte ty velké ameriky třeba s Mercedesem S, AUDI A8, Lexus, nebo třeba s Citroen C5/C6. Dnešní požadavky jsou jiné než v 50letech. Hlavně amerika má dlouhé, široké rovné ulice, takže si můžou dovolit houpavější podvozky, které by pro Evropské použití byli až moc měkké a nestabilní v zatáčkách pro běžné použití.
Byla řeč o tom, že všechno nové je lepší. Tak ti na komfortu jízdy ukazuju že není >:D
A je úplně jedno jestli ta V8 měla 200 koní nebo 400. Ten nízký výkon znamenal taky obrovskou výdrž, neb vše bylo předimenzované a nízkou spotřebu.
O to nejde. Mě hlavně chybí tvrdá data, které ukazují, že osobní auta se nějakým velkým procentem podílí na znečišťování ovzduší. Já si naopak myslím, že se tady hraje nekalá hra v zájmu výrobců a distributorů elektřiny. A že za tím stojí jejich strach ze ztráty zisků, díky fotovoltanice, která se stává čím dál víc i pro obyčejné lidi dostupnější. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Možná, jenže co s tím naděláš? Žijeme v plutokracii, bohatí a mocní určují, jak bude svět vypadat. Takže asi takto:
Bože, dej mi KLID, abych přijímal věci, které změnit nemohu, ODVAHU, abych měnil věci, které měnit mohu, a MOUDROST, abych je uměl od sebe odlišit.
Arthur Miller
Řeší se hlavně lokální emise a tam je to celkem neoddiskutovatelné. Hlavním konkurentem budou topeniště, ale třeba v Praze pochybuji, že nějak významným. Stačí si porovnat ovzduší ve městě a kousek za městem. Elektrárna je "zasmradí" prakticky stejně, přesto je to pěkný rozdíl, že. Jaký je to rozdíl jít po chodníku vedle silnice a lesíkem o sto metrů dál.
Že někde jinde dojde ke škodám na životním prostředí, to je také neoddiskutovatelné. Která z těch variant v globálu méně zatěžuje prostředí, to není jednoduchá otázka. A je to také vzdálenější problém než otázka ovzduší ve městech. Realita je, že v zátěži životního prostředí je významným faktorem velikost lidské populace. A skutečná šetrnost znamená odpírání si některých výdobytků.
V tom Německu se už asi definitivně zbláznili, ještě pár let vlády zelených marxistických neolevičkáků a tato dříve skvělá země bude nenávratně ztracena. Nelegální vpuštění milionu a půl pologramotných muslimských nájezdníků, cenzura internetu, růst zločinnosti, čím dál víc zákazů a regulací a teď zvojnásobené dotace nesmyslným elektromobilům... Cíl je vždy stejný - vyvíjet stále větší tlak na své domácí obyvatelstvo a krůček po krůčku omezovat jeho svobody a zašlapávat jeho kulturně-vlastenecké kořeny. EU se z původní bohulibé myšlenky čím dál více stává nástrojem levičácké diktarury, která se pomalu, ale nezadržitelně valí i na země V4 (viz např. u nás právě zaváděná směrnice EU na omezení práva legálně vlastnit zbraně)... Máme se věru nač těšit. Se slzou v oku vzpomínám na doby, kdy pro mě byla ZÁPADNÍ Evropa vysněným vzorem svobody a hojnosti....