Půl vteřiny, to je v téhle kategorii rozdíl třídy... docela by mě zajímalo, co za tím je - jestli to není třeba jen posun zpřevodování, aby se 100km/h dalo na dvojku nebo tak.
Ještě se mi nepoštěstilo v GT-R jet, věřím, že se podaří, docela by mě zajímalo jak to jezdí. Sice mi trochu připomíná Godzillu, ale výkony má famozní ;-)
Jaké tri sekundy? Snad tři desetiny sekundy. Taky u zrychlení 0-100 nelze srovnávat verzi s manuálem a dvojspojkou a jednou poháněnou nápravou s dvěma. Krásně je to vidět u rozdílu času mezi 911 Turbo S a 911 GT2 RS. I přesto, že má GT2 RS o 90 PS více, ztrácí na Turbo S (sériově s PDK a 4x4) 0,2 s.
Výkonově, dvouspojkou a 4x4 je s GT-R srovnatelné právě TurboS, které mělo doteď zrychlení 0,2s lepší, než GT-R. Je to hodně o přetahování GT-R a Turba, kdo dál dočůrá, hlavně z 0-100.
Původní GT-R těsně překonávalo Turbo, načež přišla verze TurboS, která zase těsně překonávala GT-R a teď přišel "překvapivě" upgrade na GT-R, které zase těsně překonalo TurboS atd. Tady je vidět, co dokáže princip konkurence, i když třeba ne zcela přímá. Tři desetiny sice nejsou zrovna málo, ale tyhle rozdíly už jsou taky o zdánlivých detailech, jako softw. pro převodovku (Launch Control) apod. Přesto tyhle 0,3 s nedají charakteru vozu nic tak zásadního, aby se především podle nich vybíral vůz...
U GT-R jsou výkony ohromující především vzhledem k jeho ceně, při případné vyrovnané ceně s Turbem S by mu dal asi přednost jen málokdo, s to i přes těch momentálních -0,3s 0-100.
P.S. Je to sice do značné míry srovnávání nesrovnatelného, ale nedá mi nepřipomenout (v souvislosti s honbou za co nejlepším časem 0-100km/h) fakt, že už v 80tých letech umělo Audi Sport quattro S1 Pikes Peak (440 kW/598PS + dvojspojka PDK) 0-100km/h dokonce za méně než 2,5 s!!! :-O;-)
Máš tendenciu trošku zľahčovať a relativizovať úspech GT-R. Dajme cisárovi, čo je cisárove... Stiahnuť akceleráciu na sto z 3,5 na 3,0 je rozdiel triedy, ako píše Emel. Aj Tebou uvádzané príklady 911 turbo či GT2 to medzigeneračne zlepšili iba o 0,2 s. Preto zlepšenie o 0,5 s je fascinujúce, nech už je to dosiahnuté čímkoľvek (či Launch Control-om alebo skrátením prvých stupňov). Túto možnosť majú všetci producenti, ale málokomu sa to podarí.
Ako píšeš, zrýchlenie na sto nie je jediné rozhodovacie kritérium, ale pri kategórii superšportov má oveľa väčší význam, ako pri rodinných autách a je pri zvažovaní hodne vysoko. Ostatne i tým sa buduje image (a pri uvedomení si, aký image má GT-R a ostatné Nissany, je to jasne vidieť).
A čo je najpodstatnejšie, je tá cena. Iste že pri stotisícovej cene pár stoviek či tisícok eur nie je podstatných, lenže rozdiel v cene GT-R a porovnateľného Porsche (911 turbo S PDK) je to takmer 100%! Čiže za jedno turbo S máš dve GT-R s rovnakými parametrami. And that´s the point.
Napsal jsem přece jasně, že výkony GT-R jsou ohromující, zvlášť s ohledem k jeho ceně, tak nevím co bys chtěl ode mě, na toto téma, víc "slyšet". Na druhou stranu je velký cenový rozdíl daný trhem, protože cenu GT-R která by se jen trochu blížila k 911 TurboS by trh neakceptoval, mít superrychlé Porsche, nebo Nissana je rozdíl, bez ohledu na desetiny ve zrychlení. Nissan nemůže vozy značky jako je Porsche na trhu přímo porazit, proto na to jde logicky přes cenu a tahání se (např.) o desetiny ve zrychlení 0-100, čímž Porsche nutí zrychlovat své vozy rychleji, princip konkurence funguje a tak to má být...
Ano rozdíl 0,5s je opravdu velký a jak toho dosáhli je druhá věc. Já psal spíš o té motivaci Nissanu porazit v tomto ohledu TurboS, které zatímo bylo o 0,2s lepší, takže "jen" nějaké dvě desetiny by zřejmě Nissanu nestačily k "uspokojení" jeho záměru...
white label - předtím si to moc nevypíchl (0,5 sec.),teď už ano,ludex na toto upozorňoval a já s tím souhlasím 0,5 sec. je vážně dost i když je to údaj alá ,,masírka,, Srovnáváním s Porsche docela souhlas ;-)
No jistě, a Formule i přes všechny restrikce a s hnanou zadní nápravou něco kolem 1,7s, za 3,8s už má 200km/h... u závodních speciálů to žádný velký problém není.
Dragstery jdou ještě dál, v profi kategorii zvládají 0-100 pod vteřinu, čtvrtmíli zvládají za 4,5s s koncovou rychlostí až 540km/h.
Delta S4 v konfiguraci pro zavody do vrchu dava taky 105 km/h na jednicku. :-)
Ale jak pises, ten posun by me take zajimal, stahnout pulsekundu z uz tak skveleho casu zavani kouzly. Myslim, ze Japonci vynalezli novy program pro Launch Control.
Pratele a priznivci techniky...
nemejte mi to za zle, ale z fyzikalniho principu je to cele nesmysl.
Rekneme pro jednoduchost, ze jsou nektere veci, ktere u auta ovlivnite (vykon motoru, grip pneumatik, hmotnost auta, aerodynamicky pritlak) a nektere neovlivnite (adheze cesty, venkovni teplota, nadmorska vyska ....)
Do urcite miry (rekneme do zrychleni kolem 4s na sto) je to o motoru a trakci a aerodynamice. Pokud pridate vic vykonu, uz moc nezrychlite, akorat bude auto mene ovladatelne. Volnym padem ve vakuu zrychlite za 3 sekundy presne na 30 m/s coz je 108 km/h. Ti novinari nam tlucou do hlavy, ze to auto ma vicemene 100% prilnavost, jinymi slovy, ze umi lezt po stene jako moucha,kdyz zrychluje vicemene stejne rychle jak volnym padem ve vakuu.... osobne bych na to byl hoooodne zvedavy. Samo, ma to aerodynamicky pritlak, ale ten se asi tezko uplatni v rychlostech 0-100 km/h v takove mire. A to nemluvim o tom, ze pneu prokluzuje a ze roli hraje i aerodynamicky odpor.
Jeste muzete namitnout, ze dragstery umi skoro 300 km/h za 4 sekundy. Ano, to je pravda. Ale pomahaji si figlem, ktery je pro normalni auto nedostupny. Aby to fungovalo, musi mit co nejdelsi cumak vysazeny dopredu a co nejvetsi prumer zadnich kol, jejichz hmotnost je k hmotnosti auta nezanedbatelna.. cim tezsi a cim vetsi prumer zadnich kol, tim vice vytvori mechanickeho pritlaku v okamziku startu tim, ze momentem setrvacnosti pri roztoceni vystreli cumak nahoru...