:yes: , ale za Italy zepředu ještě pořád hodně zaostává. Jinak poměr cena/výkon jen těžko hledá konkurenci (samozřejmě muscle cary stojí polovic, ale na okruhu to nebude tak dobrý).
Tohle auto není muscle car ani jím konkurovat nemá. Muscle cars jsou auta výrazem agrese po všech stránkách - vzhled, výkon, uškvařené gumy na každém semaforu.
GTRko má být extrémně rychlé všude a taky že je. Nemá mít noblesu italských supersportů (i když možná to Nissan chce?), má jim všem vytřít >:D
Tak to jsi mě špatně pochopil, já nepíši, že by GT-R bylo muscle car, ale píši, že na supersport je jeho cena velice dobrá. Muscle car jsou levnější, ale mají nižší výkon a nemají pohon transaxle 4x4 (což je asi nejsložitější koncepce, co existuje), různé vychytávky okolo a tak. Tím výkonem se sice GT-R taky s Ferrari nebo Lamborghini měřit moc nemůže, ale časem na okruhu se jim, na rozdíl od třeba Camara (na závodění má Chevy Corvettu), vyrovná.
Ako už písal positive mind, toto nielenže nie je jedna liga s muscle carmi, to je pravý opak muscle carov. Typický muscle car je showman, nasypaný potetovaný svalovec z kúpaliska, ktorý sa rád predvádza a nechá obdivovať za občasné akože náhodné napnutie svalov. GT-R naopak kašle na vonkajší efekt a je zacielený výhradne na maximálnu efektivitu. Žiadne efektné powerslidy, žiadny burnout pri rozjazde ani jazda dverami napred, čistá a presná efektivita a dokonalé využitie každého kilowattu.
P.S. porovnanie BMW M5 a GT-R: https://www.youtube.com/watch?……
GT-R ma jedinou nevýhodu a to, že nemá manual, kdyby bylo možné ho namontovat,tak by prodeje byly o dost výš, nicméně je to pořádné auto a naštěstí není pro frajírky.
Manuál by pôsobil proti celej filozofii GT-R, aj v radení mu ide o maximálnu efektivitu, takú rýchlosť preradenia, ako má dvojspojka v GT-R, s manuálom nedosiahneš.
Edit: o brutálnej efektivite GT-Rka hovoria všetky tie drag races, kde Nissan poráža aj značne výkonnejšie a papierovo rýchlejšie autá. Napr. v tomto drag race 11 športiakov bolo GT-R najrýchlejšie, poraziac 563 koňové SLS AMG, 458 Italiu s 557 PS, odľahčenú klasiku GT3 RS, desaťvalcové Audi R8 (560 PS) i LF-A (552 PS) či sedemlitrovú Corvette Z06.
Superšporty síce nejak podrobne nesledujem, ale GT-R ma vcelku zaujíma, je príkladom, že výkon nie je všetko, ak sa nedokáže preniesť efektívne na cestu. A sobotné dinarovo rozprávanie o jazde v Aventadore ma primälo pozrieť si zopár videí, kde som naďabil aj na hore postnuté porovnávačky.
doplnil by som nieco k tvojmu clanku, a to, ze nemam rad, ked niekto porovnava ''nasteroidovane'' GTRko oproti GT3-RS, pretoze to niesu auta na porovnavanie, treba sa skor pozriet na to, ako sa dari gtrku oproti TURBOu S, co je pre mna monstrum, nie zvukom, ale tou akceleraciou, chcem tym povedat, ze vo vacsine pripadov GTR vs Turbo S vychadza gtr ako porazeny, a to su auta hodne provnavania
Ja s Tebou plne súhlasím; tiež sa mi tam "slabšie" verzie ako GT3 či M135i nehodili, ale asi to bolo v štýle "čo sme zohnali, to sme tam pacli". Ale 458 Italia, R8 GT či LF-A sú plne relevantnými súpermi a s nimi si GT-R tiež poradilo.
Tu je druhá porovnávačka, kde má GT-R za súperov aj omnoho silnejšie stroje: [odkaz]
a rýchlejšie bolo len Lambo Aventador (čo je akosi samozrejmé pri skoro 700 PS) a McLaren MP4-12C (tiež o cca. 50k výkonnejšie), ktoré vyznáva rovnakú filozofiu, ako Godzilla: maximálnu efektivitu aj za cenu menšieho wow-faktora.
Ale muscle cars ako Ford Shelby, ktorý je o vyše 100k výkonnejší, či Camaro, dostali na frak.
GT-R je Best! Je to chladnokrvny stroj bez emocii. Jeho uloha je jednoducha... porazit vsetkych. Ci uz to hraju na nemecku technickost, talianske emocie alebo americku show. A dost sa mu to aj dari. Cena a to ze je to 2+2 auto, je ako bonus :yes::yes: [odkaz]
Přesně tak. Já GT-R vždycky vnímal jako vrchol inženýrství mezi auty. Jak tvrdil už Jeremy Clarkson - člověk spíš vyletí oknem z auta ven, než abys tohle monstrum utrhl do smyku. Sice jsem v něm ještě nejel, ale je to můj sen - aspoň se svézt, a snad někdy, kdyby se hodně poštěstilo, by mohl bejt i v garáži, ale to už je trochu míň reálný >:D >:D
Tohle auto me fakt bere. Totalne me rozebira. Na kousky.
Jenze:
- je to Nissan
- ma hnusny vnitrek
Dobra zparva je, ze neumre, tak pockame...
(mam mentalni problem s autama s hnusnym vnitrkem)
Přesně to vystihl Clarkson, když po svezení podotkl, že to auto je tak dokonalé, že by mu odpustil, i kdyby interiér vůbec nemělo :-)
A navíc ho má a je kvalitní.
Člověk s BMW, který nechápe, co je výkon, rychlost, dominance, bude řešit interiér i přes to, že neví, že to GT-R je ve finále líp zpracované a bude míň vrzat i přes 20" RFT...
Hlavně 530d neřeším, to je zgarb, ale např i 550i nebo M5 je po svezení s GT-R zoufale pomalé a neohrabané :-)
Holt každému co jeho jest. Pozérovi BMW, požitkáři GT-R :-!
Zrovna GTR je nejvíc pozérský auto současnosti. Tahle dvoutunová obluda je to pravý auto na machrování. Nadšenec se mu jistě vyhne třeba směrem k Ultimě GTR nebo Atomu. Prostě slon nikdy nedohoní splašený trubky.
Nejvíc pozérské auto? To je hodně odvážné tvrzení :-O Ultima i Atom jsou fajn káry, ale to trošku mícháš hrušky s jabkama, navíc je, u tebou zmiňovaných aut, problém totální nepraktičnost (vem to čert) a prý značná poruchovost
GTR moze s BMW 5 (snad mozne len so zavretymi ocami k M5) zrovnavat len cisty blazen >:D alebo ten kto to GTR nikdy nesoferoval. Pre info z praxe, u GTR kolega presiahol hranicu 100 000km a interier vrze a hodne, viac ako u M5 ktoru mal predtym.
Moje osobne letmo vystihnutelne prirovnanie na zaklade zopar kilometrov- 2008 M5 s 2009 GTR je ako tazka chladnicka na kolesach v zrovnani s utlmenym monopostom F1.