Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobil Nissan Leaf vstoupí na český trh v roce 2013

Auto roku 2011, elektromobil Leaf, se jinde v Evropě sice již prodává, do Česka však dorazí až za dva roky.
Zpět na článek
26. 9. 2011 18:14
26. 9. 2011 18:58
26. 9. 2011 19:31
26. 9. 2011 23:18
27. 9. 2011 00:31
27. 9. 2011 14:05
27. 9. 2011 14:41
27. 9. 2011 08:36
27. 9. 2011 20:57
27. 9. 2011 00:43
27. 9. 2011 08:38
27. 9. 2011 08:49
27. 9. 2011 08:59
27. 9. 2011 10:34
27. 9. 2011 11:00
27. 9. 2011 11:03
27. 9. 2011 11:11
27. 9. 2011 15:06
27. 9. 2011 11:15
27. 9. 2011 11:16
27. 9. 2011 11:19
27. 9. 2011 11:48
27. 9. 2011 13:00
27. 9. 2011 13:24
27. 9. 2011 11:11
27. 9. 2011 11:40
27. 9. 2011 20:27
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 18:14
jojo
už se těším až se svezu...bravo nissan :yes:
Rozbalit vlákno
26
26. 9. 2011 18:58
Re: jojo
Popravdě mi řekni na co? Další 2 roky ho ani neuvidíš, design opravdu bída (vypadá jak rozpláclá žába) a teoretický dojezd jen 175km... :no: Řekl bych, že duo Ampera/Volt je výrazně dál, elektromotor + range extender má výrazně lepší každodenní využití a ohledně designu jsou obě auta rozhodně lepší než Leaf... ;-)
26. 9. 2011 19:31
Re: jojo
To je jako s nastupem kazde nove technologie. Ty prvni, nedokonale, a notne drahe, kusy zaplati nadsenci (nekdy snobove). Ale je to ten prvni krok k dalsi, levnejsi, vykonnejsi a dostupnejsi generaci, takze diky za ne.
Range extender je docasna berlicka a cim drive se ji elektromobily zbavi tim lepe. Spalovaciho motor je mechanicky podstatne slozitejsi system nez elektromotor plus vsechny ty nezbytne podpurne systemy (doprava, filtrace, regulace vzduchu i paliva, odvod a regulace spalin, ...) akorat to celou vec komplikuje.
26. 9. 2011 23:18
Re: jojo
Je to přesně tak. To auto je naprostý průkopník a ani Nissan neočekává, že bude prodávat desetitisíce kusů měsíčně. Designe bych neřešil, to je věc naprosto individuální ( mě se mimochodem Leaf také nelíbí ). Rozhodující je technika. Např. Leaf by určitě nevznikl bez těch Priusů apod., kteří nastartovali vývoj akumulátorů. A to je přesně to, co je pro rozmach elektromobilů nejdůležitější. Já osobně si myslím, že důležitější než kapacita bude jejich cena a ta klesá. Já bych to přirovnal k solárním panelům. Kolik stály před 10 lety a kolik stojí dnes? A stačilo jen troška toho ekologického šílenství :-) a výroba ve velkých sériích.
Dojezd je zatím dle mě dostatečný, je to auto do města. Ampera je zbytečně složité auto a vlastně jen mezičlánek....
27. 9. 2011 00:31
Re: jojo
Hlavně zaměření Ampery je podle mě hodně úzké. Elektromobily v dnešní podobě, na "prodlužovač" nehledě, jsou hlavně záležitostí měst a příměstských oblastí. V takovémhle scénáři použití dojezd Leafu stačí 80, 90, možná i více procentům populace EU, USA a Japonska. Leaf nabídne na baterie zhruba dvojnásobný dojezd než Ampera za cenu nižší o zhruba 10 tisíc €. Cena Leafu vůbec není příšerná. Obdobně vybavený Golf není zase o tolik levnější. Leaf má zlomkové náklady na provoz. Když k tomu připočteš případné regionální výhody, které ti vlastnictví elektromobilu přinese, tak je Leaf překvapivě hodně dobrá nabídka.

Ampera má větší celkový dojezd, ale kolik zákazníků nakupujících v tomto segmentu ho skutečně využije? Prostě mi uniká typický zákazník Ampery. Nepohybuji, že se bude prodávat, jen mi není jasný její smysl.

PS: Elektromobil s range extenderem v podobě spalovacího motoru je pro mě tělem klamající hybrid. Vyhodí převodovku, pozapojují komponenty trochu jinak, ale pořád kombinuje dva různé druhy motorů, jde tedy o hybrid - ani ryba, ani rak. Skutečný range extender je třeba palivový článek.
27. 9. 2011 14:05
Re: jojo
Nemas pravdu, staci si precist nektere clanky i tady na auto.cz - dojezd Ampery, resp. Voltu je 60 mil, coz je dle pruzkumu denni najezd Americna do prace a zpet, takze ti bude stacit stejne jako Leaf. Obrovska vyhoda Voltu je to, ze o vikendu, kdyz nejedes do prace, ale na vylet, nemusis menit auto. Proste si ujedes tech svych 60 mil na elektriku a pak se zapne motor jako generator, tzn taky temer nulova spotreba. Podle me je Volt daleko genialnejsi jako Leaf, jen jeho vyvoj trval daleko dele, coz se soudruhum moc nepovedlo.
27. 9. 2011 14:41
Re: jojo
Já se bavím o "value for money." Nemám jediné auto. Když si něco takového koupím, budu jezdit jen na elektřinu. Zkrátka, Leaf mi dá za tříčtvrteční cenu výrazně delší dojezd na baterie. Nemusím ho nutně využít. Těch 60 mil je hodně optimistických. Leaf je zvládne, když ho ženeš po dálnici a šlapeš mu na krk po okreskách. V Leafu jsem najezdil přes 500 kilometrů a jsem s ním velmi spokojený. Cena je naprosto reálná - odpovídá obdobně vybavenému Golfu a to něco extra se mi vrátí v provozních úsporách. Zkrátka nevidím toho člověka, který je ochoten utratit milion za auto, ale nemůže si dovolit dvě. Možná, že ty jsi ta výjimka. Až si Amperu koupíš, dej mi vědět.

Osobně mám radši Prius než Amperu. Zkrátka mi přijde, že nabízí ne moc vyvážený mix vlastností.
27. 9. 2011 08:36
Re: jojo
Nechce prodavat desetitisice aut mesicne - toto si vazne myslis? Opravdu si myslis, ze automobilka, ktera si prochazi krizi jako cely autotrh si muze dovolit uvazovat takhle? A proc tedy chteji dodavat pul milionu baterii rocne? Kde mas ty "vyvinute" akumulatory? Jsou na tom stejne jako akumulatory z doby pred deseti a vice lety - jsou drahe, nabijeni trva dlouho a vybijeni kratce, zivotnost mizerna.
K Leafu: To auto je designove nepovedene, ale budiz. Nema kufr a sklopenim sedadel nic neziskas. Uveze max. 4 osoby. A dojezd ma 175km na papire. Jako auto je to tedy absolutni propadak. Aby ho vubec nekdo koupil, musi vlada dotycne zeme ukrast lidem vice na danich a ten kram dotovat!

ALE HLAVNE ZE JE TO AUTO ROKU!!! :no: :no: :no:
Avatar - pelikoš
27. 9. 2011 20:57
Re: jojo
naopak,nissan je jako jediná automobilka po fukušimě v laufu a hlavně je to auto roku... :yes: :yes: :yes: :yes:
27. 9. 2011 00:43
Re: jojo
Popravde, myslim, ze Ampera/Volt je krok vedle. Je prilis slozita a tezka, nakonec se ukaze, ze od urcite kapacity baterii lze jezdit a netahat s sebou stale tezky spalovaci motor.
27. 9. 2011 08:38
Re: jojo
Cely elektromobil je krok vedle (krome nekolika specifickych aplikaci).
Dokud nebudou bateria v auta zabirat jen tolik mista jako klasicka nadrz, nebudou se nabijet stejne rychle jako kdyz tankujes a neujedes na na aspon tolik, co na plnou nadrz - do te doby je elektromobil jen uchylna ulitba zelene demagogii.
Avatar - Blue Sun
27. 9. 2011 08:49
Re: jojo
Zase píšeš strašné nesmysly, z tebe zaslepená nenávist přímo stříká.
Co byla první auta, která stěží dojela ze vsi do vsi, pak došel benzín a bylo třeba pomalu měnit svíčky, řemeny a půl motoru? To byla úlitba čemu?
Nevidíš si ani na špičku nosu, natož někam do budoucnosti, kde zkrátka jiné možnosti být nemusí. Budu radši, když se s vývojem začne teď, než pak spadnout do prázdna.
Mimochodem, i to "rychlotankování" je možné. Stačí na to jen speciální stanice o o velikosti normální benzínky, s dobrou infrastrukturou a dostatečnou kapacitou sítě. Ty maličké stojánky ve městech jsou úplně něco jiného.
27. 9. 2011 08:59
Re: jojo
Tak ty moje nesmysly rozstrilej argumenty a ne nadavkami.
Chces rict, ze baterie v Leafu dobiju za pet az deset minut aspon na 80% jejich kapacity? A ze je za tri az pet let takoveho provozu nebudu muset za ctvrt mega kupovat nove?
Ja na rozdil od tebe vidim pres svuj nos na elektrarnu za mestem i na draty vedeni, kde se s brutalnimi ztratami vede energie do vsech tech dobijecich zasuvek. A stejne tak vidim na sve vyplatni pasce kolonku "dan" a nerad bych, aby na ni pribylo kvuli zelenym mozkum.
Pokud chces machrovat, tak pockej dva roky, pak vem trictvrte milionu a bez si Leafa koupit, chci videt ze budes prvni ve fronte.
Ja jsem pro udelat neco pro zlepseni klimatu a jsem si jisty, ze kazdy z nas muze necim prispet, ale Leaf a cely humbuk kolem elektromobilu je jen nafoukla bublina pro pokrytce.
Avatar - Blue Sun
27. 9. 2011 10:34
Re: jojo
Já ti jeden argument napsal, reakce nic. Nemá smysl ti psát další, protože je NECHCEŠ uznat. Je to už pár let, ale já tyhle elektromobily aspoň zkoušel navrhovat a konstruovat...
Zlepšení klimatu je největší ekomagorismus tohoto století. Jestli chceš něčemu přispět, začni bojovat za zlepšení stavu prostředí ve městech. Ne, neuhádneš, co je řešením... minimalizovat emise ve městě. Čísla o dojezdech a ujetých vzdálenostech udávají téměř všechny automobilky a 80% cest je jen do města a po městě. To je cíl pro elektromobily. Že to lidi jako ty nechtějí pochopit, není chyba elektromobilů, ale jen těch lidí. Tvoje vlastní chyba.
Já, protože pracuju pár kilometrů od domu, emise snižuju jinak. Jezdím na kole, chodím pěšky. Když už musím do Prahy, dojedu v 95% případů na okraj města a dál použiju MHD. Málokdo do toho centra fakt musí autem, jenže v téhle smutné zemi se z toho udělal společenský status.
Už jsem to tu říkal mnohokrát - elektromobily mají smysl pro toho, kdo ví, k čemu slouží a umí je využívat. Pro hloupé pokřikovače se vždycky najde tisíc důvodů, proč být proti. I kdyby to mělo být jen z principu proti...
27. 9. 2011 11:00
Re: jojo
Tim argumentem bylo co? Ze si dobiju baterie nabijeckou za pul milionu za deset minut ze 40 na 80%? Kdy mi dojde energie na 40%? Po ujeti asi 70 kilometru? A pak budu deset minut stat? Kdyz mam v nadrzi 40% paliva, tak mam ujeto asi 250km a dalsich asi 200 klidne jeste ujedu. Nabijim casteji = stoji mne to cas. Nabijeni mimo muj domov nebude zadarmo = stoji mne to penize. A mozna budu cekat ve fronte = dalsi cas. Na plnou ujedu asi 500km. S leafem na rychlocykly na stejne vzdalenosti dobiju kolikrat? Asi 7x, ze? O kolik ty rychlocykly snizi zivotnost baterii? O 10%? O 60%? Kdy budu tedy muset vyplaznout ctvrt mega za nove baterky? Po dvou letech? Zero emission = kolik emisi se vypusti pri vyrobe Leafu? A kolik pri vyrobe pul milionu novych baterii do nej? JAke suroviny se pritom spotrebuji? Kolik emisi se vypusti pri vyrobe elektricke energie, ktera se se ztratami dostane do nabijeci stanice za pul milionu?
Ano elektromobily maji smysl pro toho, kdo je umi vyuzivat, to naprosto souhlasim. Prikladem budiz popularni anglicke elektrododavky na mleko ci postu.
Pokud dorazim autem k mestu a dal pojedu elektromobilem - ja jsem pro. Ale musi to byt uzivatelsky prijemne a jednoduche, jinak se na to kazdy vykasle...
Avatar - Blue Sun
27. 9. 2011 11:03
Re: jojo
A ruční pumpou si taky naplníš nádrž auta za tři minuty, jako natankuješ na stojanu? Čti, přemýšlej a pak teprve piš.
Škoda času na diskusi s tebou, lituju toho. Jsi fakt zaslepený hlupák, který nechce vidět nic jiného, než svou pravdu. Sbohem.
27. 9. 2011 11:11
Re: jojo
Rucni pumpou? Nechapu... Dosly ti argumenty?

Co se tyka uspory emisi ci omezeni jejich tvorby, tak je treba neoddelovat auto a jeho spotrebu od jeho vyroby a nasledne likvidace.
Reseni - asopn kratkodobe? Klidne zachovat spalovaci motory, ale v autech s nizzsi hmotnosti. Proc ma 5dv HB vazit 1200kg? Proc nemuze vazit 600kg? Ja vim, vysokopevnostni ocel, tlumeni, bezpecnost, kvalitni interier... Ale jsem si jisty, ze to pujde. Pak na pohon auta velikosti Golfu (dobre, i30) bude stacit motor 0,9 twinair a bude to slusne dynamicke a slusne usporne. Mene materialu = mene emisi pri vyrobe. Nizzsi hmotnost = nizzsi spotreba.
Dodnes auta v podstate porad jen rostou a tloustnou a to je podle mne neco, s cim by vyrobci meli neco udelat a ze tady maji hodne prostoru pro improvementy.
27. 9. 2011 15:06
Re: jojo
Opravdu rychlonabíjení se realizuje robotizovanou výměnou baterie. Trvá asi 3 minuty. Jaké možnosti nabíjení budeš mít záleží stát od státu. Třeba Izrael ve spolupráci s Nissanem a Renaultem jde právě do automatické výměny baterií. Je jen otázka, jak a kdy se český stát rozhoupe. Fakt, že u Renaultu si baterie jen pronajímáš, nevlastníš je, naznačuje, že i v Evropě bude tento systém zaveden. Jen je otázka, které země ho budou chtít. Pokrok v rychlonabíječkách a bateriích, které takovou zátěž dokáží vydržet, je značný. Od příštího roku bude mít Leaf dvakrát tak výkonnou palubní nabíječku. Pokud budeš mít dostatečnou přípojku do domu, tak pomalé nabíjení spadne na poloviční dobu.
27. 9. 2011 11:15
Re: jojo
"elektrarnu za mestem i na draty vedeni, kde se s brutalnimi ztratami vede energie do vsech tech dobijecich zasuvek". 8-s Pokud ti jde o ztraty tak prenos el. energie po dratech ma rozhodne vetsi celkovou ucinnost nez rozvoz benzinu a nafty kaminony z rafinerii. ;-)
27. 9. 2011 11:16
Re: jojo
... o ekologii takoveho prenosu ani nemluve
27. 9. 2011 11:19
Re: jojo
Nejen za 5 nebo 10 minut, nektere typy LiFePO4 baterii lze vybijet/dobijet v radu desitek sekund, v podstate se chovaji jako ultrakapacitor - a tento vyvoj velmi rychle postupuje kupredu. Vypada to, ze spis nez zvetseni energeticke hustoty baterii se povedlo zvetsit jejich vykonovou hustotu. Takze se mozna elektromobilem bude jezdit tak, ze se po cca 100 az 200 km zastavi na kavu u rychlodobijeci stanice. Nedavno demonstrovala holandska firma vyrabejici dobijeci stanice, ze lze takto Nissanem Leaf urazit za 24h 1254km. Staci vybudovat infrastrukturu. A ano, baterie, kterym rychlonabijeni temer nesnizuje zivotnost, jsou jiz na svete. Vydrzi tisice takovych cyklu.

Rizeni nabijeni a vybijeni, minimalni dovoleny stupen nabiti, balancovani clanku atd v elektrovozidle nelze srovnat s dobijenim mobilu nebo notebooku, kde se pocita s zivotnosti cca 3 roky a kde se na zivotnost moc nehledi.

Stale tu pisu: litr benzinu ma radove 10kWh energie a srovnatelne, spis vice, energie je potreba na jeho tezbu, dopravu, rafinaci. Na techto 10kWh ujede Leaf cca 67km. Tj jeho spotreba je, prepoctena na benzin, cca 1.5 litru na 100km. Zapocteme ztraty dobijenim a prenosu energie a jsme na cca 2l. Pri ucinnosti tepelne elektrarny 35% jsme na cca 6 litrech benzinu. To je zakladni udaj - i kdybychom palili benzin v tepelnych elektrarnach, coz je samozrejme nesmysl, nespotrebovali bychom ho vic, nez v konvencnich autech. Ve skutecnosti je situace daleko lepsi - protoze cast energie, a tahle cast se logicky musi zvetsovat, lze vyrobit jinak a ciste.
27. 9. 2011 11:48
Re: jojo
O mobilu ci notebooku jsem nic nepsal.

Ten vypocet spotreby jsi uvedl docela spravne, ruzne prameny do vzorce dosazuji ruzna cisla ci dalsi promenne, ale v zasade vyjde porad to same - realna spotreba energie se zapoctenim vseho mozneho je u elektromobilu porad stejna jako u stejne velkeho (vaziciho) auta se spalovacim motorem.

A zakon o zachovani energie asi tezko nekdo obejde.

Takze i pro elektro-plecho-kolco plati: nizzsi hmotnost = nizzsi spotreba.

A se soucasnymi bateriemi se na tu nizzsi hmotnost hned tak nedostane.

Zadnou energii nevyrobis ciste, na to zapomen. Pro stavbu vodni elektrarny musis navezt tisice Tatrovek materialu, na stavbu vetrne elektrarny zase zaberes obrovske pozemky a musis casto servisovat, u jaderne elektrarny se musis postarat o vyhorele clanky a u tepelne - no to je teprve juchuuu, mrkni se treba do Ciny. Plati, ze nic neni zadarmo a nic neni ciste.
Dokud nerezignujeme na jeden-a-pul tuny vazici mastodonty na cestach, budem na tom porad stejne.
27. 9. 2011 13:00
Re: jojo
S tebou se tezko diskutuje. O ntb nebo mobilu jsi nic nepsal, ale pocit, ze se bude muset baterie po par letech vymenit, cerpas zjevne odtamtud. Nebo vychazis primo z informaci o battery packu Nissan Leaf? To pochybuju.

Zakon zachovani energie s porovnavanim ucinnosti nijak nesouvisi. Snazil jsem se jen vysvetlit, ze spotreba fosilniho paliva na provoz elektroauta nemuze byt horsi, nez spotreba auta s motorem na vnitrni spalovani ani v pripade vyroby elektriny z benzinu, coz je extremni priklad. Vyvracim tak tvuj argument o brutalnich ztratach. Spalovaci motor ma ztraty jeste brutalnejsi.
27. 9. 2011 13:24
Re: jojo
Spalovaci motor ma mozna ztraty brutalnejsi, ale na rozdil od elektromobilu se da auto s nim jednoduse pouzivat a proti elektromobilu je i smesne levne. A jeho provoz taky (i pres vysokou dan na palivu a dalsi dodatecne "eko" dane).

Ja tvrdim, ze elektromobil na kazdem kroku jako konkurence klasickym autum se spalovacim motorem je hudba dost vzdalene budoucnosti. A ze prave ted je sice hezke vyvijet elektromobily, ale pokud chteji vyrobci neco udelat se spotrebou a emisemi, tak by misto veseni dalsich elektronicky rizenych chemickych tovaren na cim dal mensi motory meli uvazovat o drasticke redukci hmotnosti aut.
27. 9. 2011 11:11
Re: jojo
Prostor pro baterie nebude takovy problem protoze pujdou pod podlahu. Zaroven z auta zmizi spousta pomocnych sybsystemu, ktere potrebuje spalovaci motor (viz muj prispevek vyse, kde jsem jeste zapomnel na prevodovku protoze u elektromotoru staci konstantni prevod).
S dobijenim je to beh na delsi trat. Ve finale, po vybudovani prislusne infrastruktury, baterii bud dobijes kdyz budes mit cas (doma pres noc) nebo, proste vymenis za nabitou na "cerpaci stanici" za stejnou dobu jako dnes tankujes.
27. 9. 2011 11:40
Re: jojo
Ano, ta vymena by mohla procesu pomoct.
27. 9. 2011 20:27
Re: jojo
A jak? Jak by vypadala výměná stanice na D1 když by se ele auta rozšířila? Jako logistický sklad?
Avatar - beibej
26. 9. 2011 20:06
povinné ručení
Jak se u toho určuje výše zákoného pojištění?
Jinak jsem se zasmál: auto 750 tis, nabíječka 500 tis. pobídky nula >:D
odhaduji že se jich prodá : 0 kusů
Rozbalit vlákno
3
26. 9. 2011 20:26
Re: povinné ručení
Ale zase náhradní baterky jsou prakticky zadarmo. :-)

Za 250 litrů by bylo mraky novejch aut (a asi i hezčích) nebo třeba zhruba tak 1000 ks li-on baterek do mobilu. Jen to pospojovat. >:D >:D >:D
Avatar - Righ
27. 9. 2011 00:27
Re: povinné ručení
Jenom takova poznamka pod carou - nikdo nepredpoklada, ze si tu nabijecku budes kupovat domu, tam si to budes pres noc nabijet normalne ze zasuvky pres prilozenej adapter. Cena vykonnych nabijecek je dulezita spis pro firemni zakazniky, samospravy, statni organy apod.
27. 9. 2011 00:45
Re: povinné ručení
Povinne ruceni dela u elektroauta cca 500