Ekonomika
Jak se u toho určuje výše zákoného pojištění?
Jinak jsem se zasmál: auto 750 tis, nabíječka 500 tis. pobídky nula >😁
odhaduji že se jich prodá : 0 kusů
Jinak jsem se zasmál: auto 750 tis, nabíječka 500 tis. pobídky nula >😁
odhaduji že se jich prodá : 0 kusů
Ale zase náhradní baterky jsou prakticky zadarmo. 😄
Za 250 litrů by bylo mraky novejch aut (a asi i hezčích) nebo třeba zhruba tak 1000 ks li-on baterek do mobilu. Jen to pospojovat. >😁 >😁 >😁
Za 250 litrů by bylo mraky novejch aut (a asi i hezčích) nebo třeba zhruba tak 1000 ks li-on baterek do mobilu. Jen to pospojovat. >😁 >😁 >😁
Jenom takova poznamka pod carou - nikdo nepredpoklada, ze si tu nabijecku budes kupovat domu, tam si to budes pres noc nabijet normalne ze zasuvky pres prilozenej adapter. Cena vykonnych nabijecek je dulezita spis pro firemni zakazniky, samospravy, statni organy apod.
Range extender je docasna berlicka a cim drive se ji elektromobily zbavi tim lepe. Spalovaciho motor je mechanicky podstatne slozitejsi system nez elektromotor plus vsechny ty nezbytne podpurne systemy (doprava, filtrace, regulace vzduchu i paliva, odvod a regulace spalin, ...) akorat to celou vec komplikuje.
Dojezd je zatím dle mě dostatečný, je to auto do města. Ampera je zbytečně složité auto a vlastně jen mezičlánek....
Ampera má větší celkový dojezd, ale kolik zákazníků nakupujících v tomto segmentu ho skutečně využije? Prostě mi uniká typický zákazník Ampery. Nepohybuji, že se bude prodávat, jen mi není jasný její smysl.
PS: Elektromobil s range extenderem v podobě spalovacího motoru je pro mě tělem klamající hybrid. Vyhodí převodovku, pozapojují komponenty trochu jinak, ale pořád kombinuje dva různé druhy motorů, jde tedy o hybrid - ani ryba, ani rak. Skutečný range extender je třeba palivový článek.
Osobně mám radši Prius než Amperu. Zkrátka mi přijde, že nabízí ne moc vyvážený mix vlastností.
K Leafu: To auto je designove nepovedene, ale budiz. Nema kufr a sklopenim sedadel nic neziskas. Uveze max. 4 osoby. A dojezd ma 175km na papire. Jako auto je to tedy absolutni propadak. Aby ho vubec nekdo koupil, musi vlada dotycne zeme ukrast lidem vice na danich a ten kram dotovat!
ALE HLAVNE ZE JE TO AUTO ROKU!!! :no: :no: :no:
Dokud nebudou bateria v auta zabirat jen tolik mista jako klasicka nadrz, nebudou se nabijet stejne rychle jako kdyz tankujes a neujedes na na aspon tolik, co na plnou nadrz - do te doby je elektromobil jen uchylna ulitba zelene demagogii.
Co byla první auta, která stěží dojela ze vsi do vsi, pak došel benzín a bylo třeba pomalu měnit svíčky, řemeny a půl motoru? To byla úlitba čemu?
Nevidíš si ani na špičku nosu, natož někam do budoucnosti, kde zkrátka jiné možnosti být nemusí. Budu radši, když se s vývojem začne teď, než pak spadnout do prázdna.
Mimochodem, i to "rychlotankování" je možné. Stačí na to jen speciální stanice o o velikosti normální benzínky, s dobrou infrastrukturou a dostatečnou kapacitou sítě. Ty maličké stojánky ve městech jsou úplně něco jiného.
Chces rict, ze baterie v Leafu dobiju za pet az deset minut aspon na 80% jejich kapacity? A ze je za tri az pet let takoveho provozu nebudu muset za ctvrt mega kupovat nove?
Ja na rozdil od tebe vidim pres svuj nos na elektrarnu za mestem i na draty vedeni, kde se s brutalnimi ztratami vede energie do vsech tech dobijecich zasuvek. A stejne tak vidim na sve vyplatni pasce kolonku "dan" a nerad bych, aby na ni pribylo kvuli zelenym mozkum.
Pokud chces machrovat, tak pockej dva roky, pak vem trictvrte milionu a bez si Leafa koupit, chci videt ze budes prvni ve fronte.
Ja jsem pro udelat neco pro zlepseni klimatu a jsem si jisty, ze kazdy z nas muze necim prispet, ale Leaf a cely humbuk kolem elektromobilu je jen nafoukla bublina pro pokrytce.
Zlepšení klimatu je největší ekomagorismus tohoto století. Jestli chceš něčemu přispět, začni bojovat za zlepšení stavu prostředí ve městech. Ne, neuhádneš, co je řešením... minimalizovat emise ve městě. Čísla o dojezdech a ujetých vzdálenostech udávají téměř všechny automobilky a 80% cest je jen do města a po městě. To je cíl pro elektromobily. Že to lidi jako ty nechtějí pochopit, není chyba elektromobilů, ale jen těch lidí. Tvoje vlastní chyba.
Já, protože pracuju pár kilometrů od domu, emise snižuju jinak. Jezdím na kole, chodím pěšky. Když už musím do Prahy, dojedu v 95% případů na okraj města a dál použiju MHD. Málokdo do toho centra fakt musí autem, jenže v téhle smutné zemi se z toho udělal společenský status.
Už jsem to tu říkal mnohokrát - elektromobily mají smysl pro toho, kdo ví, k čemu slouží a umí je využívat. Pro hloupé pokřikovače se vždycky najde tisíc důvodů, proč být proti. I kdyby to mělo být jen z principu proti...
Ano elektromobily maji smysl pro toho, kdo je umi vyuzivat, to naprosto souhlasim. Prikladem budiz popularni anglicke elektrododavky na mleko ci postu.
Pokud dorazim autem k mestu a dal pojedu elektromobilem - ja jsem pro. Ale musi to byt uzivatelsky prijemne a jednoduche, jinak se na to kazdy vykasle...
Škoda času na diskusi s tebou, lituju toho. Jsi fakt zaslepený hlupák, který nechce vidět nic jiného, než svou pravdu. Sbohem.
Co se tyka uspory emisi ci omezeni jejich tvorby, tak je treba neoddelovat auto a jeho spotrebu od jeho vyroby a nasledne likvidace.
Reseni - asopn kratkodobe? Klidne zachovat spalovaci motory, ale v autech s nizzsi hmotnosti. Proc ma 5dv HB vazit 1200kg? Proc nemuze vazit 600kg? Ja vim, vysokopevnostni ocel, tlumeni, bezpecnost, kvalitni interier... Ale jsem si jisty, ze to pujde. Pak na pohon auta velikosti Golfu (dobre, i30) bude stacit motor 0,9 twinair a bude to slusne dynamicke a slusne usporne. Mene materialu = mene emisi pri vyrobe. Nizzsi hmotnost = nizzsi spotreba.
Dodnes auta v podstate porad jen rostou a tloustnou a to je podle mne neco, s cim by vyrobci meli neco udelat a ze tady maji hodne prostoru pro improvementy.
Rizeni nabijeni a vybijeni, minimalni dovoleny stupen nabiti, balancovani clanku atd v elektrovozidle nelze srovnat s dobijenim mobilu nebo notebooku, kde se pocita s zivotnosti cca 3 roky a kde se na zivotnost moc nehledi.
Stale tu pisu: litr benzinu ma radove 10kWh energie a srovnatelne, spis vice, energie je potreba na jeho tezbu, dopravu, rafinaci. Na techto 10kWh ujede Leaf cca 67km. Tj jeho spotreba je, prepoctena na benzin, cca 1.5 litru na 100km. Zapocteme ztraty dobijenim a prenosu energie a jsme na cca 2l. Pri ucinnosti tepelne elektrarny 35% jsme na cca 6 litrech benzinu. To je zakladni udaj - i kdybychom palili benzin v tepelnych elektrarnach, coz je samozrejme nesmysl, nespotrebovali bychom ho vic, nez v konvencnich autech. Ve skutecnosti je situace daleko lepsi - protoze cast energie, a tahle cast se logicky musi zvetsovat, lze vyrobit jinak a ciste.
Ten vypocet spotreby jsi uvedl docela spravne, ruzne prameny do vzorce dosazuji ruzna cisla ci dalsi promenne, ale v zasade vyjde porad to same - realna spotreba energie se zapoctenim vseho mozneho je u elektromobilu porad stejna jako u stejne velkeho (vaziciho) auta se spalovacim motorem.
A zakon o zachovani energie asi tezko nekdo obejde.
Takze i pro elektro-plecho-kolco plati: nizzsi hmotnost = nizzsi spotreba.
A se soucasnymi bateriemi se na tu nizzsi hmotnost hned tak nedostane.
Zadnou energii nevyrobis ciste, na to zapomen. Pro stavbu vodni elektrarny musis navezt tisice Tatrovek materialu, na stavbu vetrne elektrarny zase zaberes obrovske pozemky a musis casto servisovat, u jaderne elektrarny se musis postarat o vyhorele clanky a u tepelne - no to je teprve juchuuu, mrkni se treba do Ciny. Plati, ze nic neni zadarmo a nic neni ciste.
Dokud nerezignujeme na jeden-a-pul tuny vazici mastodonty na cestach, budem na tom porad stejne.
Zakon zachovani energie s porovnavanim ucinnosti nijak nesouvisi. Snazil jsem se jen vysvetlit, ze spotreba fosilniho paliva na provoz elektroauta nemuze byt horsi, nez spotreba auta s motorem na vnitrni spalovani ani v pripade vyroby elektriny z benzinu, coz je extremni priklad. Vyvracim tak tvuj argument o brutalnich ztratach. Spalovaci motor ma ztraty jeste brutalnejsi.
Ja tvrdim, ze elektromobil na kazdem kroku jako konkurence klasickym autum se spalovacim motorem je hudba dost vzdalene budoucnosti. A ze prave ted je sice hezke vyvijet elektromobily, ale pokud chteji vyrobci neco udelat se spotrebou a emisemi, tak by misto veseni dalsich elektronicky rizenych chemickych tovaren na cim dal mensi motory meli uvazovat o drasticke redukci hmotnosti aut.
S dobijenim je to beh na delsi trat. Ve finale, po vybudovani prislusne infrastruktury, baterii bud dobijes kdyz budes mit cas (doma pres noc) nebo, proste vymenis za nabitou na "cerpaci stanici" za stejnou dobu jako dnes tankujes.