Američtí zákazníci Nissanu jsou hrubě nespokojeni s novými převodovkami s proměnným převodem, které automobilka nasadila prakticky do všech svých modelů.
Nejsem sám, kdo po osobních zkušenostech vyhlásil toto pořadí uživatelské a dynamické smysluplnosti řešení AT: a) klasický měničový automat, b) dvojspojka c) CVT, d) elektrická spojka klasické převodovky.
CVT podle mých zkušeností nejlépe fungovala v Audi, ale pochybuji, že došlo k jejímu většímu rozšíření. Moje zkušenosti z Nissanu (Murano) jsou jedním slovem děsivé: tak pomalou převodovku s tak neuvěřitelně nízkou účinností a tím i dynamikou, jsem opravdu nikdy jindy nezažil. CVT bude mít šanci jen pokud budou implementovány nové materiály, které dramaticky sníží prokluz a zvýší životnost převodovky.
No tak ja mam Audi 2009 s multitronicom cize s CVT. Mam najazdene 185.000 km a som spokojny maximalne. Samozrejme bez poruchy. Pred tym som mal octaviu s DSG a najazdil som na nej 200.000 km. Rltiez bez poruchy. Ale musim povedat ze prevodovka cvt sa mi paci viac. je komfortnejsia ma nizsiu spotrebu a je rychla. Cize cvt momentalne v Audi je OK.
Dalsie auto saamozrejme bude automat.
Aktualne ma manzelka CVT v Honda Jazz a nemuze si to vynachvalit. Reaguje rychle, zadne cukani, podtazeni funguje take rychle. Nevim v cem by mela byt tak spatna. Predtim jsme meli klasicky menic a ten byl horsi.
S CVT som jazdil iba malo v Lexuse RX 300h, no neviem pripada mi to take gumove nemasne neslane. Viem si to predstavit mozno ako efektivnu prevodovku do mestskej premavky, zabavu za volantom si z touto prevodovkou predstavit neviem. Je to riadny nezvyk aj co sa zvukoveho prejavu tyka, pri plnom zrychleni napr. stale ten isty ton ako nejaky elektrospotrebic (aspon ze je to ma poriadne utlmeny motor nie ako v Priuse) V Priuse s CVT som pochopil preco je tam otackomer zbytocny >:-[]
Hybridy od Toyoty/ Lexusu mohou mít uvedeno, že mají CVT, ale s klasickými CVT to nemá nic společného (kromě toho, že umí plynule měnit převod). Takže je lepší je z podobných diskuzí vynechat.
On byl spise problem v tom, ze se CVT prevodovky specialne u modelu Murano rozpadaly hned po zaruce, ktera byla 60000 mil a Nissan k tomu pristupoval tak, ze nenabizel vubec zadne nahradni dily a prevodovky pouze vymenoval za cenu blizkou zustatkove cene automobilu. Kvuli protestum starych zakazniku a bojkotu ze strany novych byl pak donucen prodlouzit zaruku az na 120.000mil a dokonce zpetne proplacet jiz provedene opravy.
Já mám turbodiesel, k tomu 7 stupeň HD měnič a nic jiného nikdy nechci. Fantastická kombinace, na autě najeto 170 000 km a ani muška, nic, všechno jako nové. Plky o manuálech mne nechávají chladnými, však jsem se něco nakvedlal ......
špatný projev, špatná dynamika, vysoká spotřeba. V úplný úžas mě přivadí lítání otáček při konstantní rychlosti. Však taky Subaru už má přednastavené stupně. Do sportovních aut patří dvouspojka, do běžných HM a CVT do skůtrů.
V CVT asi 1t (v manuálu má sedm 7° a funguje při klidné jízdě dokonale, ale musíš sám řadit) , s DSG 2t a HM 8t. Japoncům se CVT líbí, protože přecházejí ze zaostalých 4° HM. Všimni si co píše lamal v 0:34, líbí se mu, že CVT šoupalo kvalty a stoupaly otáčky. Takže nejlepší vlastnost bezestupně je, že umí imitovat kvalty.
Jezdím často s manželčiným Yarisem s CVT. Většinou po městě. Nevidím žádný markantní rozdíl mezi měničovým automatem a CVT. Jen občas při jízdě s kopce převodovka "blázní". Pro řidiče, kteří si chtějí za volantem "užít" je ale jasnou volbou 6ti stupňový manuál......... :yes:.......pro lenochy a ženské automat.... :yes:
Čítal som ten článok celý 2x. Mám to chápať tak že im tá prevodovka neradí kvalty? Či o čo ide? :-) Ak by sa niekto našiel kto mi to niejak laicky vysvetlí. Auto s automatom som šoféroval 2x. BMW E46 330d a potom MB S-class. Takže moc stým skúsenosti nemám som verný manuálu. Ale toto ma zaujíma čo tým američanom opäť vadí >:D
Velmi zjednondušene si predstav prehadzovačky na bicykli, točíš pedálmi rovnako a pritom pri preradení sa mení pomer... akurát CVT nemá ozubené kolečká ale "kužeľ" :-!
Soferoval som 2 CVT prevodovky, niekolko tisic km. LEXUS RX450h (2010), Audi A6 3.0 TDI MULTITRONIC (2012). Obidve prevodovky uplne skvele. V normalnom rezime, ked sa clovek neponahla, krasny hladky chod, nizka spotreba. V pripade športovej jazdy, staci hodit rezim sport/dynamic a polka tychto diskutujucich expertov by nevedelo ze ide o CVT :-) Motor krasne vytáča, radí pri červenom poli, proste paráda :-)
Nech si kazdy hovori co chce, ja by som sa modernych CVT prevodoviek vobec nebal, uvadzam priklad modernych CVT ako som pisal vyssie, audi: [odkaz]
Tak pokud si Nissan sam sype popel na hlavu a prodluzuje zaruku, tak se obavam ze ta cisla tam asi budou. To ze si necetl nic o "extremnich poruchach CVT" to se holt stane, jsou lidi, kteri treba vubec netusi jakeho mame prezidenta. :-!
V Autosalóne na Prime si chválili CVT prevodovku v nejakom novom Subaru. Spája v sebe vraj všetky výhody klasického a CVT automatov a naopak eliminuje ich nevýhody.