Škodovka zamířila s karoqem do středu kompaktních SUV. Chce konkurovat všem zavedeným konkurentům v čele s Nissanem Qashqai, který v dané kategorii vládne evropským prodejům.
mne z tohto pohladu pride karoq kusok zvlastny [odkaz] ... mozno to len chcelo nahodit nejake jemne plastove lemy blaznikov (ako ma kaskaj ) neviem... ale vyzera o kusok divne no...
rovnako pohlad spredu... karoq ma az privela cierneho nevkusneho plastu v spodnej casti predku.... je tam akosi malo lakovanej plochy... kaskaj tu opat posobi krajsie [odkaz] .. opat mozno postacilo nahodit nejake hmlovky dole priapdne nejaku chromovanu linku alebo zvacsit tie lakovane plochy. kaskaj proste vyzera z kazdej strany lepsie...
tu s tymito plastovymi lemami blatnikov je to uz kusok krajsie... [odkaz] ale ta predna cast dole s kopou tmaveho plastu je nadalej nie moc zvladnuta ... netvrdim ze tam mala byt dole v rohoch nejaka gycova chromovana bublina ako ma t-roc v narazniku ale tak iste to slo aj krajsie spravit ... obecne s prednou dolnou castou naraznikov sa skoda poslednu dobu akoby dizajnovo trapi .... od fabie po kodiaq je to vsade tam dole take akesi nijake.. miestami az zastarale ... to aj to 8 rocne ASX fakt vyzera lepsie ako novy karoq
Takže vítězem je ...... Ateca, sice není tak komfortně odpružená, ale ta zadní světla bych také nezvládl. Ostatně jako každý, kdo má trochu citu pro pěkný design.
Milý kolego shawte, mám qq rok 2014 aktuálně najeto 117 000km, a musím objektivně uznat, že proti karoqu je to hujda.
Výrazně menší, výrazně horší kvalita zpracování, horší jízdní vlastnosti a je toho více
Pochybuji, že máš možnost tak dlouhodobého srovnání jako já.
počet prispevku 3... mily pane, neverim vam ani diakritiku.
jak dlouhodobou zkušenost s karoqem mate?
QQ je hodne slusne auto, coz dokazuje prodeji, ackoli se jedna o japonce...
karoq dle mého nazoru prilis dava najevo, ze je to chudobka...
Doporučuji poodstoupit Vám, pane Tede.
Neřešte diakritiku a zaměřte se raději na vlastní in interpunkci. >:D
Kvalita zpracování, prostornost použité materiály, jízdní vlastnosti.
Jak dlouho potřebujete tohle zkoumat, že se ptáte na délku zkušenosti se škodou?
Co se týče spolehlivosti mrkněte se na Nissan fórum a pochopíte o čem mluvím.
To jak bude vypadat dlouhodobá spolehlivost škody se ukáže v budoucnu.
Ve věcech, které lze porovnávat nyní je škoda jednoznačně lepší.
Na modelovém roku vůbec nezáleží, kromě designu jsou změny marginální, hlavní nedostatky v Nissanu vůbec neodstranili a pochybuji že máte ponětí o kterých píši.
Tady se člověk nezavděčí. Když už má dlouhodobou zkušenost a nebychaří od fotek jako 99 % diskutérů, je to špatně, protože nesrovnává stejný modelový rok. :-)
Jel jsem v obou autech a v obou jsem se cítil prostorově v pohodě. O to víc mě překvapily některé uvedené hodnoty u nissanu např.
- Místo nad hlavou cestujiciho P/Z (cm) 0-2/0 0-10/8
To jste jako měřili čím? A měřící figurant byl asi Michael Jordan. U Karoqu se autor nezmínil o jedné zásadní slabině, kterou aspoň já takto vnímám. Extrémně krátká opěradla zadní lavice. Když jsem v tom seděl, měl jsem je do půlky lopatek. Po vytažení opěrek na maximum jsem je neměl ani v polovině hlavy. Není to náhodou zásadní vada v bezpečnosti.? ta zadní sedala jsou pro děti výšky max 150 cm. Dospělého bych tam z toho důvodu vůbec nevezl.
...vážně nechápu, proč už se nepřejmenujete na blog škoda auto. Jel jsem v obou SUV a škoda je k uzoufání nudná a ten výkon, o kterém píšete že je svižný není pravda. Chudák karoq to musí hodně vytočit, aby vůbec jel. Navíc design nissanu je o poznání zajímavější a celkově je auto i uvnitř přívětivější než chladná a velmi levně zpracovaná škodovka. Při výběru bych rozhodně šel do nissanu. >:-[]
to tezko ty blbečku. nissan je v mnoha ohledech lepší auto, jen umělci z auto.cz dokáží výsledek obrátit tak, aby vždy vyhrála nudná a v interiéru odporná škodovka >:D a k nakupu diky, ale nekoupil jsem ani jedno, potřeboval jsem větší auto >:D
Hihihi, vnímám to jinak :-) Ale Karoq se mi docelal líbí, víc než Kodiaq ale Qashqai se mi líbí víc. Ale když jsem kouknul za co se to dá sehnat (ne ceník, ale reálná nabídka od prodejců), tak mi QQ prostě vyjde o hodně levněji.
DIG-T 1,6 BENZIN 163k (240 Nm) - 549 000kč
CENA
LED světlomety denního svícení
Zatmavená skla
Inteligentní přepínání dálkových světel (HBA)
Multimediální navigační systém NissanConnect
Volant a hlavice řadicí páky s čalouněním z měkké kůže
Asistent rozjezdu do kopce
Automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka
Anténa ve tvaru žraločí ploutve
Senzor světel a stěračů
17" hliníková kola
Dvouzónová automatická klimatizace
Rozpoznávání dopravních značek (TSR)
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním
Inteligentní systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu
chce to viac lakovanej plochy vpredu ( popripade kombinacia laku a chromu )... toto je podla mna krajsie
[odkaz] [odkaz] .. takisto kaskaj to ma vpredu perfektne spravene ako vidno na fotkach ... prave vedla kaskaja dokonale vynika akasi nemohucnost a zastaralost prednej casti karoqu ... a to este pockajme na test s eclipse crossom .. to bude akoby dizajnovy suboj roznych generacii ... naopak zadna cast je kupodivu pekna a zaujimava .... rovnako chvalim na karoqu interier a aj predne male lampy . tie su sikovne.... uspech to auto v europe urcite neminie... ale ten naraznik je fakt nekukatelny... tak ci tak skoda je skoda... u nas to bude opat bestseller aj ked za podobnu cenu isto konkurencia od mitsu alebo nissanu nebude horsia
ja len pisem.. tu je to tiez nie moc pekne z pohladu skody ... je to kusok fadne a aj ploche na predok... dnes sa uz takato plocha holota nenosi [odkaz] ( nissan akoby bol o 10 rokov dalej )... ale uznavam ze kabinu ma karoq peknu a modernu a utulnu ... na tej s da stavat aj do buducna :yes:
dnes su v kurze vyrazne vypukle akoby 3D predky... kdezto karoq je taky akysi plochy na predok ... vyzera to sice nekonfliktne a decentne ale miestami akoby uz aj zastaralo
S druhou vetou súhlasím, avšak tá prvá je len Tvoja nesprávna interpretácia už tak neobjektívneho testu. O hodnotení tak subjektívnej kategórie ako dizajn sa nechcem rozvádzať, pri priamom porovnaní ale Kaškaj pôsobí oveľa zaujímavejšie, či už spredu, alebo zozadu, tam obzvlášť vynikne dizajnová striedmosť (nechcem písať nuda) Škody. Technika je už objektívnejšie hodnotiteľná, napr. Kaškaj má multilink vzadu pre všetky motorizácie, Karok s litrom má torzku, ktorá objektívne viac skáče (čo priznávajú aj v teste, len to kamuflujú tým, že s 1,5kou už je multilink). Dynamické čísla sú jasné, tam Karoq víťazí, aj keď je zrejmé, že 1,2ka nie je tak spodový motor a treba ho viac točiť (viď test: ťahá do 6700, kým TSI nad 5500 nemá zmysel točiť), čím logicky pri meraní 80-120 od nízkych otáčok prehráva. Niekto tu tiež spomínal krátke operadlá vzadu, zvlášť pri vario sedačkách to vynikne. Takže zbytočný mi je priestor nad hlavou, keď dospelému chýba opora chrbta. A napokon nižšia cena je silný argument, ktorý pre mnohých vyžehlí prípadné drobné nedostatky. Karoq je s trojvalcom cez pol milióna a to mnohí ťažko skúsnu.
Osobne by som tiež napokon volil Karoq, ale nie je to žiadne KO Kaškaja, ale víťazstvo na body.
No veď aj v teste píšu, že až "v rámci faceliftu se na českém trhu dostalo na víceprvkovou nápravu pro všechny verze." Tvoj odkaz je na pôvodnú verziu z r. 2014.
No, logicky sice prohrává, ale tak brutální rozdíl nedává vůbec smysl. Nissan má o 7 % nižší otáčky, o 5+ % nižší moment a o 5 % vyšší hmotnost. Ať tak či onak, vychází mi, že to pružné zrychlení by mělo být horší tak o zhruba 20 %. S tím, že čísla nemusí být přesná a třeba TSI může mít ve skutečnost o pár procent více momentu než uvádí údaje, bychom mohli být třeba někde u 30 %. Ale o 86 %?
Schválně jsem pohledal jiné testy a našel jsem strašně roztodivné výsledky:
80-120 na 5 - 19,9 s (auto.cz), 19,7 s, 15,0 s
80-120 na 6 - 29,6 s (auto.cz), 22,5 s, 25,1 s
No Svet motorov naozaj nameral najhoršie čísla, to nevyzerá dôveryhodne. Ale aj iné testy motor za dynamiku zrovna nechvália:
Autoweb: Reálné výkony bude za dostačující považovat jen ten nejméně náročný řidič, který se zřídkakdy vydá mimo město a nebo snad na dálnice.
Automix: Drobné výčitky okrem spotreby smerujeme aj k agilite motora. Napríklad zrýchľovanie zo 110 km/h na 130 km/h pri zaradenom šiestom prevodovom stupni naozaj neprebieha rýchlo ani ľahko. Aj keď je maximum krútiaceho momentu uložené v okolí dvoch tisícok otáčok za minútu, pokým ručička otáčkomera neprekročí trojku, s autom sa vo vyšších rýchlostiach prakticky nič nedeje.
Autožurnál: Mimo mesta mu dochádza dych, hendikep malého objemu výraznejšie vypláva na povrch, nielen pokiaľ ide o dynamiku, ale prejaví sa aj na spotrebe.
Vyzerá to teda, že pružnosť (aspoň od nízkych otáčok) nie je silnou stránkou tohto motora.
Mám 1,2DIG-T v Pulsaru. Jede to naprosto v pohodě, ale když potřebujete zrychlit opravdu výrazně, chce to aby fučelo turbo. Takže mně osobně pružné zrychlení na konkrétní rychl. stupeň nezajímá, mně zajímá, za kolik se dostanu ze 110km/h na 130km/h (co nejrychleji, t.j. s řazením). A vím, že jsem na tom stejně jako Rapidy s 1,2 81kw. Tady je samozřejmě tenhle motor ve vyšším autě, takže odpory vzduchu atd...prostě to bude o něco pomalejší.
P.S.: Jen pro zajímavost, spotřebu mám po 75 tankováních a ujetých 36.768km 6,58 l/100km.
Ale to je denně 30km v zácpě na D1. A spotřeba je to podle tankování, podle BC je to 6,2
Tak ono všechna ta měření jsou daleko za očekáváními. I těch nejlepších 22,5 s, které jsem našel, jsou daleko za tím, co by se vzhledem k převodu, momentu (papírovému) a hmotnosti dalo čekat. Ta by napovídala tak k časům okolo 20-21 sekund.
Jen malé upřesnění. Výraz "spodový motor" je od nepaměti zažitý pro motor s ventilovým rozvodem SV. Alespoň v českém jazyce. Nevím jak ve slovenštině. ;-)
Mňa pri Karoqu zaskočila vôla volantu okolo strednej polohy (teda neviem ako presne pomenovať), jednoducho mohol som s ním mixlovať a kolesá si to ani nevšimli. Kedy som to v rovnakej miere spravil pri Qashqai, už by som bol asi na streche. S tým sa po fl. jazdí krásne.
Pohádky o tom, jak nemá smysl něco točit, nepřestávají bavit. Může tomu tak být, ale kolikrát si spíš pletou pojmy s dojmy. Pak se člověk nemůže divit, že nedokáží naměřit slušné časy. Co se týče zrychlování z nízkých otáček, 1,0 TSI má zase nevýhodu nižšího objemu a tenhle režim není silnou stránkou turbodmychadel. Takže to není tak jednoznačné (že tam teoreticky máš navrch, nutně neznamená, že to bude využitelné). Pochopitelně se tu projeví i metodika měření.
kvalitu karoqu neberiem... tu podla mna bude vsetko tip top... ale ten plochy predok s kopou cierneho plastu je uz teraz prekonany... podobny problem mam s atecou kde mam pocit ze spredu stale vidim 6 rocneho leona... chce to uz kusok viac inovacii.. pride mi ze japonci sa v tomto smere neboja kusok experimentovat... a nechyba im aj akasi dizajnerska odvaha ;-) ... akurat zadna cast karoqu... tam ozaj vidno aj akusi snahu o dizajn :yes:
PS: v teste nikde nevidim tabulku technickych udajov... alebo kde do *** je
Ach, si tu ako verklík, ale máš pravdu. Ono ten čierny spodok je bežná finta ako zoštíhliť hmotu, ale koncern to robí menej sofistikovane a vždy mi to pripomenie Golf V či Octaviu II a ich zadné nárazníky.
No... nesouhlasím. Mně se nelíbí Kodiaq, tam to přehnali a auto vypadá díky světlům nahoře vysoké jako koza, naopak Arona vypadá jako vypraná na 90° a taky to nefunguje. Ale Karoq i Ateca jsou bez připomínek a pro mě je to to nejlepší v kategorii. Ateca je ještě o kousek lepší, potkával jsem jednu v olivově zelené s nějakým outdoor paketem a to vypadalo perfektně.
Japonci nevím, CX-5 se trošku vzdálila mým ideálům a ostatní jsou asi ještě víc vzadu.
A za vyrazne vyssi cenu. Tyhle zakladni motorizace se nekupuji proto aby jezdili za malo, alespon v SUV ne. Ty jsou tam pro ty co s tim jezdi kolem komina, najedou treba 5-10k rocne max, vetsinu z toho ve meste, a tam ty usetrene penizky pri 1) porizeni a 2) pojistce vyjdou vhod ikdyz spotreba bude odpovidat o stupen vykonejsimu motoru.
Potesujici je uz to, ze ten dnesni foukany zaklad tuto ulohu zastane lip nez kdysi zakladni atmosfery ss 1,4-1,6L co v takto velkem aute zrali stejne ale jeli jeste hur.
Sam bych takove prditko v takovem aute nechtel, ale smysl mi pro nekoho jineho (duchodce? zena jezdici jen mesto?) dava.
Ty motory přijdou + - nákladově stejně. Samozřejmě něco jiného je marketingová hierarchie v rámci značky, potažmo koncernu. Trošku to připomíná již zdokladovaný problém 1,6 TDI vs 2,0 TDI. Ani 1,5 TSI nekupuješ kvůli tomu, že je to raketa, stejně tak jako 2,0 TDI.
O tom jestli litrovy trivalec je pro koncern nakladove stejny jako r4 1,5L s vypinanim valcu sice pochybuju, ale neni to to podstatne. Podstatne je jak je to nakladove pro me, kupujiciho, a tam je rozdil v cene pro ty dva motory v Ambition cca 50tis Kc. To je dost na to aby nekdo naznal takovy vydaj za zbytecny.
U auta do 250 tis. bych ti dal za pravdu, ale u auta nad 500 tis. už 50 zase tolik nerozhoduje. Netvrdím, že 50 tis. je nic, ale pro potencionálního kupce může mít cena za uživatelský komfort větší váhu, než ty peníze.
50tis je 50tis vzdy a vsude. Ze si je nekdo rad priplati, sakra, ze bych si je ja rad priplatil? No jasne. Ale znovu se vracim k tem duchodcum, k tomu rozvozu decek rano do skol a skolek... k tomu tech 150k proste nepotrebujes tak proc z pohledu takoveho kupce splachovat 50tis do kanalu kdyz 1.0tsi poslouzi stejne? Anebo jeste jinak, proc si za tech 50tis nedoprat komfortnejsi vybavu? Vyhrivane to i ono, lepsi calouneni...
Zkratka 1.0tsi se dela protoze to nekdo kupuje. A nekdo to kupuje protoze naznal ze je to pro nej to nejlepsi, nebo na vic nedosahne. Tim bych za sebe celou debatu o nesmyslnosti litru v Karoqu asi ukoncil, ja to misto na trhu i pro takovy motor v takovem aute zkratka vidim. :-)
súhlasím s tebou. Tiež by som to nekúpil (ak nemá prachy na motor, treba zvážiť, či musí mať vyššie a väčšie suv), ale pre niektorých ľudí je to v pohode na to, čo potrebujú.
Ale jo, jestli v tom bude hrkat podobně výkonný litr 3V, nebo 1,5 4V je celkem jedno asi jako rozdíl že se střídá blbeček - de*il, blbeček - de*il.............. a tam v zádu je vyjímka, tam sedí dva blbečci. :-)
Bol by zaujimavy pri takychto testoch aj kamerovy zaznam celeho testovania - to by aspon vnieslo viac svetla ako sa dopracovali k vysledku.
Inak preco ti to pride na ten motor vela? V malej ibize/fabii to bude mat rozhodne odlisnu spotrebu ako v karoqu, ale hovorime o stale o rovnakom motore. To plati ale samozrejme pausalne, nie len pre 1.0tsi.
Pre zaujimavost z mojho kombika priemernu mam od kupy (10k km) 7.0, podla spritmonitoru je to 7.1, takze palubak skresluje. Kamarat ma identicky motor v SUV, vahovo rovnake, ale jazdi zase viac po dialnici, ma priemerku 7,8, no a potom vieme o jednom chlapikovi, co ma tiez rovnake SUV s identickym motorom a priemerku ma 6.2.
Aky vysledok by si si potom odniesol?
Prečo mi to príde veľa? Pretože je to litrový trojvalec s písanou spotrebou 5,6 l. Jasné, papierovú spotrebu nečakám, ale furt je to len trojvalcový litrík, ktorý je tam jedine preto, aby bol úsporný. Ale s 8 litrami na sto nie je. Ja s autom s dvojnásobným objemom jazdím za menej.
Preto som napisal, ze by pri takychto testoch bol kamerovy zaznam objektivnejsi. Jednak by clovek videl rychlost aj premavku a prostredie kde to najazdili. Vyssie som ti uviedol rovnaky motor v 3 autach, z toho 2 rovnake pri 3 roznych ludoch. Keby som ti povedal iba jednu hodnotu, tak podla toho, ktoru by som vybral, by boli aj tvoje reakcie. Preto by som to nejako extra nehodnotil. Inak mas dvojnasobny objem a +/- rovnaky vykon v benzine?
Pokud se neflákají, tak bys z testování měl klidně 20+ hodin záznamu (myslím z klasického testu jednoho auta). Opravdu by to někdo sledoval? Nemluvě o tom, že by to nemohli zveřejnit/ museli prostříhat, pokud porušují předpisy.
Je to len liter, alebo 1,2 s parametrami nedávnych 1,8, pričom bojuje s jazdnými odpormi vysšieho a ťažsieho auta (suv vs. hb/kombi) K tomu v novinárskom teste, kde sa asi nikto nesnažil o normálnu jazdu. Na rozpohybovanie a udržiavanie rýchlosti týchto vozidiel musia tieto základné motory vykonať rovnaké mnozstvo práce ako väčšie motory, takže zázrak sa očakávať nedá. Zároveň nikde nevidím zmienku o tom, koľko mali testované autá v čase testu najazdené. Mne tie spotreby vzhľadom k podmienkam extra zlé nepripadajú
Odpor beriem, to má vplyv. Ale napr. hmotnosť 1340 kg je na úrovni kompaktu (alebo subkompaktu Pola GTI), nie je to štvorkolka ani automat, skrátka až na čelnú plochu ako bežný rodinný kompakt. Takže buď neúsporný motor, alebo nevhodné auto pre daný motor. A keďže 1,0TSI v iných autách vie jazdiť veľmi úsporne, je zrejmé, že chyba je v aute, ktoré proste pre tento motor nie je vhodné. Tých 85 kW a 200 Nm to samozrejme zvládnu, ale daňou je za to práve tá vysoká spotreba. Preto som vyššie písal, že za rovnakých podmienok by to motor 1,5TSI (o 50% objemnejší) zvládol s rovnakou spotrebou (možno dokonca nižšou).
kamoš ma novú O3 1,5 kombi s vypínaním valcov v zábehu a zatiaľ priemer 8, tiež ďaleko od katalógovej. Síce nová a zima, ale jazdí piánko, uvidíme ako sa to časom vyprofiluje.
motorizace 1,5 TSi 110 Kw je spolu s 2,0 TDi pro polykače km na dálnicích optimum. Dnes jsem zjistil že cenově nejzajímavější a pro řadu zájemců preferovaná verze 1,5 TSi manuál a dvoukolka končí letos v 46 týdnu. Po tomto datu bude k dispozici pouze s automatem. Škoda si prostě zahrává.
Přesně tak. Tuhle logiku prezentovanou iudexem moc nechápu. Když si kupuji slabší motor na úspornou jízdu, tak musím jezdit úsporně. Když ho budu honit, tak úsporný nebude. Naopak ho mohu dotlačit do pásma, kde už tak efektivně nepracuje a větší, výkonnější motor, který pojede "na půl plynu," bude efektivnější. Holt horses for courses. A novináři nebývají známí tím, že by se s tím nějak mazali.
sportove auta obecne nie su o co najnizsej spotrebe takze to mas v poho ;-) ... ale napriklad ja tiez nezeriem pod 6 litrov... tak som zvedavy kedy tu papierovu spotrebu 4,7l dosiahnem... asi nikdy no jo ( ja to tusil >:D ).. ale inak na papieri je to fakt krasne cislo ;-)
Ako majitel Nissan Qashqai 1.2 DIG-T by som mal vyhrady k spotrebe v uvadzanej v teste. Moj dialnicny priemer je 7,6 pri tachometrovej 130ke. Ale možno tester jazdil po nemeckej dialnici 160kou. Alebo co chvilu predbiehal pomalsie auta na 4 rychlostny stupen. Za tych 65 tis. km mam priemerku 6.8/100km pri pomere 40% mesto 30% dialnica a 30% mimo mesta. A to ho jazdime dvaja, teda ziadna velka defenziva. Ale pravda je, ze dynamika je pojem tomuto motoru naozaj vzdialena. Predchadzajuci Quashqai 2010 1,6 atmo bol predsa len kultivovanejsi a zatah poskytoval vo vacsom rozsahu otacok ako tato 1,2T. Motoricky je to k horsiemu, emisne asi lepsie. S tou 1,6kou za rovnake obdobie a rovnakym najazdom 60 tis. spoteba 7,2/100km.
Aj ked tu ale treba povedat aj fakt, ze 1,6atmo bol len 5kvalt, takze pri 130 tocil nejakych 3450 otacok, ak ma staropamat neklame. Tato 1.2 si pomaha 6tym stupnom a pri 130 ma trocha cez 2500 otacok. Tipujem ze pri identickych prevodoch by tieto motory zrali mozno uplne rovnako.
Ani nie, keď sa pohybuješ v kolónach , alebo poskakuješ krátke trasy, tak da na 10 dostaneš veľmi ľahko. Dokonca k tomu ani nepotrebuješ suv, resp krabicu, stačí aj kompaktné hb/kombi
S Karoqem 1,0 TSI jsem najel asi 2.500 km. Bez problému se dá jezdit v průměru okolo 7 l/100 km. Když jsem zkoušel vyloženě eko jízdu, dostal jsem se na 80 km trase na 5,1. Byla to kombinace dálnice a okresek, minimální provoz, víceméně rovina, žádné větší kopce. Opačný extrém je dálnice a rychlost okolo 160 km/h, to si vezme klidně přes 9 litrů.
je omluvit horší řešení nějakou vhodnou výmluvou. Koženku na dveřích tím, že se snáze udržuje, úzký kufr tím, že se dají zavazadla vršit na sebe. A zabít to nesmyslným porovnáním dvou motorů s viditelně naprosto odlišnou charakteristikou, a na té stavět. Suchá řeč čísel je k ničemu, ale chápu, že Svět notorů na více nemá.
klasika skoda... co sa cudujeme... ved aj jednoducha naprava v nejakej tej slabsej octavke je vlastne lepsia sikovnejsia ako viacprvok v ceede lebo je jednoducha lahucka a vlastne ani nebucha ... hold bulharsky meter tu vladne uz nejaky ten piatok... ale tentokrat musim dat klobuk dole pred kabinou karoqu... uz vacsi kodiaq som za kabinu pochvalil.. takto ma vyzerat seriozny kokpit SUVecka... tu ozaj nemam jedinu kritiku... kabina jak lusk...
Mně se ten interiér tedy nelíbí. Ale to je u Škody obecně, její styl mi zkrátka nesedí.
Prostorově ovšem dovedli kouzla, byť zrovna tady není srovnání úplně objektivní, když Karotce chybí střešní okno.
Jo, interiér je super, u Atecy i u Karoqu. Viděl jsem teda nějaké lepší verze, ale udělaly na mě nejlepší dojem ze všech aut, co jsem v poslední době prolézal...
Tak v levnějších autech krásná, pravá kůže ani moc nepřipadá v úvahu. Ale v těch dražších se skutečně používá pro odolnost a snadnou údržbu. Každý si musí posoudit, jaké má na tohle nároky. Já auto moc nešpiním, čalounění nedřu, opěrky moc nepoužívám, takže je mi relativně jedno, že by se dveře třeba hůř čistily a materiál byl náchylnější. Někdo je zase čuník a upatlá kde co. :-)
Nechci se redaktorům plést do řemesla, ale pokud bych já dostal k testování auto u kterého výrobce slibuje maximum krouťáku ve 2000 ot./min ale v reálu bych musel točit nejmíň o pět set více, v prvé ředě bych se zeptal dodavatele kde je chyba, jestli mi na test nedali vadný kus.
Pro relevantnost testu by to byla celkem zásadní informace. Tak veliké odchylky proti údaji výrobce se jen těžko dají vysvětlit náhodným rozptylem hodnot v rámci tolerance.
To je bohužel poměrně běžné, že turbomotory nastupují s maximem točivého momentu později, než udávají grafy a údaje výrobce. To by byly vadné všechny kusy.
Grafy jsou z brzdy, kde se brzdi z vysokych otacek, turbo je tedy roztocene. V realne provozu se ale motor roztaci z nizkych otacek. To je ten rozdil ...
Nevím které grafy máš na mysli. V článku testují dvě auta jejichž motory by měly dle výrobců plně zatahovat oba shodně ve dvou tisících. Jeden to dle testu plní beze zbytku, druhý ani náhodou. Tak se ptám kde je problém
Specifikuje norma metodiku pro měření/ určování špičky momentu? To, že to ten motor dokáže, ještě neznamená, že to bude v praxi snadno využitelné. Pokud jim norma nesvazuje ruce. Normálně auto s nárůstem momentu zrychluje. Nezůstane tedy v jedněch otáčkách delší dobu. V praxi tedy motor nemá moc času na rozdýchání se. Zatímco na brzdě klidně můžou zátěž postupně zvedat a držet motor v daných otáčkách. Co na tom, že potřebuje třeba minutu, aby dosáhl špičkové hodnoty. Pokud to norma nezakazuje.
S kopcem máš pochopitelně pravdu, ale na principu to nic nemění (jen je to další proměnná).
Pointou bylo, že si klidně můžou dovolit sedět a čekat na ustálení hodnot, pokud není norma, která by jim dávala nějaký limit, případně tenhle postup ani nepřipouštěla. A neřekl bych, že by to u soudu bylo snadno napadnutelné. Nebylo by to hausnumero. Maximálně je to zavádějící. Vem si to tvé stoupání. Pokud by nerostlo příliš rychle, motor by to "udýchal" a mohl se tak dostat až na špičkovou hodnotu.
1.2 dig-t se probouzi kousek pred 2tis ot a kolem 2tis otacek (mozna lehce za?) uz tahne plnou silou, ktera ji ale zase relativne brzo dochazi (tocit nejak vyrazne za 4tis otacek uz moc smysl nema). Ty pocity z testu bych bral s rezervou ikdyz obecne s tim ze je 1.2dig-t na auto velikosti QQ nedostatecna souhlasim. Ta jednadvojka je motor do Juka, do Clia a jinych prcku, uz tam je to diky tezkym prevodum volba spis jen dostatecna.
Do aut o tridu vetsich (jeste nedejboze crossoveru / SUV) urcite ne (nebo max do mesta).
Zato výrazně línější čtyřválec žere ještě podstatně více. 1.0T R3 se VW povedl :yes: (Chtěl jsem napsat "bez debat", ale to by zřejmě nebyla, s pravděpodobností hraničící s jistotou, pravda) >:D
85kW, 200 Nm na 1340 kg, stovka za 10,5 na těch hodnotách nevidím žádné trápení, a to jde o základní motorizaci. Tady je ve srovnání evidentně horší čtyřválec s vyšším objemem, samotný počet válců je nepodstadný, jde jen o osobní preference v projevu, kdo chce čtyřválec, ať si koupí kvašku, volba je na něm, ale žádné racionální důvody pro koupi čtyřválce s větším objemem z tohoto porovnání neplynou.
mňa víťazstvá škody netrápia, často sú oprávnené a vieme kde sme, ale nepreháňať. Zobrať kaškaj s otváracou strechou a urobiť odstavec na tom, že má málo miesta nad hlavou je trápne. Celé to vyznelo tak, že kaškaj je vzadu nízky a to je blbosť. Ak nemajú totožné verzie, je to neslušné. A pružnosť tiež, kaškaj je evidentne nastavený na otáčky, tak prehnané zvýrazňovanie galaktického rozdielu pružnosti v nízkych otáčkach je tiež trápne. Kto by na motore, ktorý rád točí lepil tisíc otáčok? Je to jednoznačne nevýhoda oproti karoku, to je jasné, ale hodiť tam šestku vocpoda a strápňovať najpredávanejšie eu auto je smiešne.
Tak ta disciplína (pružnost) je obecně problematická. Z mého pohledu celkem těžko uchopitelná (zpřevodování atd.). Navíc tenhle styl jízdy (zážehovým) motorům vadí (přeplňované jsou na to ještě citlivější) a člověk riskuje jeho zničení.
Na druhou stranu, opravdu to prověří turbodmychadlo. V tomhle by měl mít objemnější motor výhodu. Jenže tady se dokáže projevit metodika měření.
S panoramkou máš pravdu. Je dobré na tyhle věci upozorňovat. Nejenom, že je to fér, ale případného kupce to může upozornit na potenciální problém (byť je to celkem známá věc).
U Karoqu mi dost nesedí ten údaj o velikosti kufru, který oficiálně udávají. Když to srovnám s kufrem z OIII, tak mi nepřijde, že by ty dva kufry byly od sebe jen nějakých 60 litrů ve prospěch OIII. V takovém případě bych s Karoqem neměl problém. Prostě máme malé dítě a ten kufr potřebujeme. Ale už od pohledu je ten kufr tak o třetinu menší. Jestli tam nově počítají i prostor pro rezervu či co. Ale těch 520 litrů jsem teda nějak nenašel.
Ten rozdíl bude markantní v ploše. Když jsem přesedl z O3 do Tiguana (což bude podobné), tak jsem si dlouho zvykal. Hlavně je kratší. Bylo by dobré uvádět plošné rozměry, jsou většinou důležitější než výška po plato.
Záleží, co vozíš. Základní rozměry by určitě nebyly od věci. Ať už potřebuješ šířku, délku, nebo výšku. Já třeba převážím kufry na stojato (tak, jak bys ho postavil na zem v době před kolečky). Takže je pro mne výška dost důležitá. A délka ne jen na podlaze, ale právě také pod roletkou.
Těch 521 litrů platí pro předokolku se základníma zadníma sedačkama a bez rezervního kola. S dojezdovým rezervním kolem je to myslím 500 litrů. Oproti Octavii je kufr samozřejmě kratší, ale zase vyšší.
...Nissan jsem jezdil na 16" kolech a byl velmi komfortní, Karoq naopak na 18" a skákal přes všechny novinářské, lživé proklamace o dokonalém komfortu. Tady se srovnává Nissan na 18" a Kodiaq na 17". To může znamenat celkem rozdíl.
Pak jsou tu ceny, jestli to správně vhápu, tak je Kodiaq o 10% při srovnatelné výbavě dražší (i když v tom srovnání Světa Notorů, aby se prase vyznalo).
Nakonec mi přijde úsměvné nadpisy k designu Kvašky a Karotky. Přesně obráceně a naprosto nesmyslně.
Svět Notorů je notoricky známý svými testy i popisy a zůstává i nadále s přehledem nejhorším českým tištěným periodikem, ostudou a reklamním plátkem pro jednodušší inzerenty.
Zajímavé..., třeba slovenský AutoBild měl Karoq na 19" a ani na nich si nestěžoval, naopak:
"Všestranný podvozok
Podvozok sa osvedčil na kvalitných cestách i rozbitých okreskách. Ani obutie s rozmerom 225/45 R19 z neho neurobilo kostitras. Do kabíny sa od tlmičov nedostávali v podstate žiadne rušivé zvuky. V oblasti podvozka je Kodiaq opäť prekonaný, Karoq je totiž ešte lepší.
Platí to nielen na asfalte, kde sa dokáže v zákrutách držať zubami-nechtami, ale aj na hlinených či šotolinových cestách. Aj tam pekne tlmí, nebúcha a nie je hlučný. Dobrým jazdným vlastnostiam nahráva aj svetlá výška na úrovni 180 mm. Na pomery SUV ide skôr o podpriemerný údaj.
V teréne však chýbajúce centimetre príliš nepoznať, pocítite ich len pri prejazde výraznejšej nerovnosti. Inak Karoq aj na blate zostáva príjemným a vodičsky nenáročným automobilom. Škoda ho totiž vybavila magickým tlačidlom “Off-road”, ktorá upraví citlivosť plynového pedála, zapne asistent zjazdu z kopca či zobrazí informácie o aktuálnom sklone vozidla."
[odkaz]
Víš mě je šumák, kdo co napsal za reklamu. Napsal jsem to už do blogu po testu a stojím si za tím, že na velkých kolech Karoq není nijak nadstandratně komfortní. Je uhopsaný, pokud nejedeš po hladké silnici.
O novinářích si nic extra nemyslím a jejich cancy mě kolikrát až rozesmějí.
Podvozek není hlučný, ale kostitřas na velkých kolech je.
Bylo to konfrontační, nemám s tím problém. Tímhle univerzálním popisem nás zahrnula většina česko-slovenských redakcí.
Karoq není nijak extra pohodlný a technicky nevystupuje ze své třídy. Pisáci z něj udělali bezmála Rolls. Nefunguje tak a ani s tou velikostí a hmotností, výškou...fungovat nemůže ;-)
Jsem si vzdycky myslel, ze predni mlhovky maji byt co nejvic dole, aby “podsvitily” mlhu. Takhle na stejne urovni jako hlavni svetlomety prece nedavaji smysl, je to jako bych tlacitkem jen pridal vic stavy do hlavnich svetel. Nebo se pletu?
Nemám rád neobjektivní testy napsané tak aby je vyhrál předem vybraný kandidát...je to do očí bijící a nedostal jsem se dál než za polovinu testu, než se mi znelíbila vaše zaujatost...v případě Nissanu, vždy použity fráze jako "bohužel...", "brzy se upatlá", atd...Škodovka oproti tomu, ikdyž sami uznáte, že je tam něco nedomyšlené nebo nepraktické, tak vždy následuje "ale to nám příliš nevadí"...a to vše jen díky tomu, aby jste na konci testu obhájili "DRTIVOU PORÁŽKU KONKURENTA ŠKODOVKY"...a to nemluvím o tom, že se zde často objevují srovnávací testy automobilů v různých stupních výbavy, kdy konkurence Škody je v "základu a Škoda téměř v "plné"
Předně chci uvést, že je mi jedno jestli vyhraje Nissan nebo uplacené auto roku, které zvolili podlézaví čeští novináři (viz výsledek Karoq v auto roku ve světě). Nejsem naštěstí zákazník této třídy aut. Jen u závěrečného hodnocení mi přijde křečovité, že u Nissanu musíte za každou cenu najít negativum - panoramatická střecha ubírá místo na hlavu - ano to vždycky. Ale v tomto testu má panoramatickou střechu jen Nissan... tak proč to řešíte při srovnání s autem, které ji nemá?!?!?
Karoq s panoramou má místa nad hlavou stejně jako bez ní? Prosím odborníky novináře z Mladé Boleslavi o odpověď... děkuji.
Prestante uz konecne merat blbosti a este tym aj takto ovplyvnovat tie pseudobodovania.
Uz minule pri merani "pruznosti" CVTcka to bola totalna kravina, ta "metodika".
Vam sa ozaj nezda byt po tom, co sami napisete:" Litru v tomto pomáhá i kratší odstupňování a menší rozměr pneumatik než u nissanu.", "Nejvýmluvněji o tom svědčí pružná akcelerace z 80 na 120 km/h, která trvá 29,6 s. To je horší hodnota, než jsme naměřili atmosférické Fabii Combi 1.0 MPI 55 kW (27,3 s). " to meranie (vydavanie za "pruznost motora") ako bullshit ?
Fakt rozumiem vyrobcom, ze je lepsie nutit ludom automat do aut, ako ich nechat predbiehat na sestke do kopca. Obrazne. Aj ked merane boli aj ine stupne.
Vy naozaj nemeriate ziadnu pruznost motora, ale spolu s motorom aj sprevodovanie stupnov+fixny pomer, koef.odporu karoserie, hmotnost auta a bohvie co dalsie.
Obe auta su slusne a je mi jedno, ktore je lepsie, ale radsej venujte ten cas niecomu inemu. Napriklad meraniu na brzde do grafu, ako kedysi byvalo pri testoch obvykle. To povie 100x viac informacii.
...trojvalec do takého auta... a pružnosť? mali ste to naložiť rodinou a potom merať! alebo to je auto pre jedného do mesta? Ten liter má zvuk ako šijací stroj a trasie volantom aj pedálmi! ale to Vás asi vzrušuje podľa všetkého? či ste si mysleli že to je zapnutý masážny mód? a ten dizajn škody vzadu je na bl-bl...... už ste neskutočne trápni...
Viac trapni su mudrlanti, co videli auto na obrazku a vedia hodnotit "pruznost" - predovsetkym ked matematika a ani fyzika nebola nikdy ich silna stranka.
Vizitka koncernu VW.: vysoká spotřeba oleje - u konkurence neznají.Obavy, že se vám potká motor 1,2 Tsí - EA 211 přestavovač vačkového hřídele apod. Už nikdy!!!