Pro mě teda rozhodně ne. Yeti s 1,2TSI - design (subjektivní), motor (objektivní) - 158 Nm při 4400ot. je prostě málo a turbo je turbo... Cenu neřeším, Yeti by se s podobnou výbavou sehnal kolem 400K.
Yeti je maly, toho bych srovnaval s SX4, ale urcite ne s Quashqaiem. 1.2 TSI se zatim jako moc povedeny motor nejevi, uvidime, jak to bude dal a jestli s dlouhodobou spolehlivosti neco udelaji. Zatim je prilis brzo na konstatovani, ze je poblem vyresen..
Tak, tak. U toho TSI se mi o (ne)spolehlivosti velmi těžko polemizuje, neboť není dostatek relevantních dat. Nicméně pokud bych já osobně vybíral, aby bych dal přednost ověřené, byť slabší, atmosféře. Pokud bych nakupoval fleet, zvolil bych TSI a sledoval, zda si ho po 3-4 letech pořídím do svého soukromého vozu ;-)
S tou velikostí máš pravdu. Srovnávat Yeti a Kaškaj je jako srovnávat např. Fabii a Golf (velikostně). Prostě někteří fandové jsou maličko zaslepení a třídy jim trošku splývají.
Načůral. Yeti mě nikdy neslovil a vždy se mi zdál menší. Omlouvám se, ó Wene ;-) Je fakt, že jsem si vyjel i to SX4 a Yeti je rozměrově mezi těmito vozy (ale má blíže k Nissanu). Takže ještě jednou - sorry, máš pravdu.
S línou atmosférou jsi si zase načůral ty - toto tvrdit o jedné z nejlepších atmosférických 1,6 chce buď hodně odvahy, nebo hodně neznalosti. Že bude 1,2 TSI živější, pružnější a v provozu obecně o něco lepší, o tom žádná. Že bude mít výrazně vyšší spotřebu, pokud majitel není soutěžící v ekonomických rallye, o tom také žádná. A že má spousta lidí obavu ohledně spolehlivosti a výdrže malého, vysoce namáhaného motoru, je logické. Pokud se tyto obavy do 3 let nepotvrdí, volil bych 1,2 TSI, do té doby nikoli.
Vyvedu tě z omylu: spotřeba Yetiho je do 7litrů při jízdě, kdy rozhodně nejsem brzdou provozu (spíš naopak). Nevím, kde se furt berou ty fámy ohledně vysoké spotřeby. Ten motor se vytáčí max do 3000 a to jen výjimečně, nejčastější otáčky jsou od 1800 (při plynulé jízdě) do 2500 - a při těchto otáčkách je stále k dispozici 175Nm krouťáku! Jeden a půl tuny vážící Kvaška bude s 1,6 prostě lenoch a žrout. Ne proto, že by byl motor špatný, ale proto, že bude vyžadovat mnohem více vytáčení. Mám motor o stejném objemu a podobných parametrů v obdobném autě a vím, o čem mluvím.
.
Spolehlivost TSI je samozřejmě otázkou. Osobně si myslím, že při správném zacházení s turbomotorem problém nebude. Možná se vyskytne řada případů, kdy do tsiček přesednou neználci zvyklí na vytáčení svých minulých atmosfér a nastanou problémy. Jako ojetiny bych se turbomotorů obecně bál.
Na dálnici to jezdí minimálně, tudíž nemám vysledovaný, ale tam se spíš začne negativně projevovat větší čelní plocha SUV. Nicméně na šestku to bude při 130 točit odhadem kolem 3000 (možná by se někde našel přesný údaj) a tipuju, že to bude 8-9l. Tady je něco pro porovnání: [odkaz]
.
Osobně bych při větším podílu dálnic volil 1,4, ale i s 1,2 se dá velice příjemně cestovat po dálnicích.
Já jezdím dálnice:mimoměsto:město cca 50:10:40, takže spotřeba na dálnici je pro mě dost důležitá. Mám v autě atmo 1,6, ve 130 si bere zhruba 7-7,5l. Uznávám, že čelní plocha je menší, mám kombi C segmentu (takže hmotnost bude +/- stejná, není to nová Astra ;-) ) U Kaškaje si troufám tvrdit, že bude 7-8, tudíž cca o litr méně než 1,2TSI. To, že na dálnicích je spotřeba malých turb vyšší, je prostě fakt - a tady nastává výhoda 1,6 atmo. Notabene motor Nissanu má o 12 koní více a krouťák je také slušný - já bych ho považoval za srovnatelný s 1,2TSI, každý je v něčem lepší, v něčem horší.
Myslím, že ten odkaz sedí na realitu. Btw. Q tam má spotřebu o 0,6 litru vyšší takže povídačky, že turbo bere víc jsou povídačky, moderní turba při stejném režimu jízdy berou vždy o něco málo méně a je jedno jestli po nich vyžaduješ 50 nebo 150km/h protože mají daleko vyšší krouťák a tudíž na stejnou rychlost vždy točí menší otáčky a mají vyšší účinnost.
Vidím to taky tak nějak, kolega SeeYou dole potvrzuje, že ani dálnice nebude pro Yetiho handycap... Ale rozhodně nikoho nechci přesvědčovat o nějaké své svaté pravdě, na to tu máme jiné :-! Mně se Kvaška moc nelíbí a ani nejsem moc přesvědčen o kvalitě novodobých Nissanů (od takové té legrační Primery), můžu se plést, ale dřív byl nissan jistota.
Uznávám, i s přihlédnutím k tomu, co napsal "SeeYou". Dneska jsem opravdu neměl diskuzní den. Takže zbývá ta obava ze spolehlivosti...
Mě se nelíbí zase ten Yeti, ale to už jsme v rovině čistě subjektivní. Nicméně jsem si díky této diskuzi poopravil názor na tento vůz. Za to díky.
Svůj atmo 1.6 s dálniční spotřebou do 7,5l budu o to víc hýčkat, nicméně samozřejmně v jízdním projevu je to poněkud jinde (výkon stejný jako TSI, krouťák a hlavně jeho rozsah z jiného vesmíru) a nižší stavba karoserie také udělá své...
7,5 na dálnici je pěkný, já mám s 1,6 větší auto bez šestky s hodně krátkými převody, ale zase se na dálnici pohybuju relativně málo.
.
O spolehlivosti níže, uvidíme, myslím, že větší problémy budou spíš u ojetin, ale to platí už delší dobu u turbonaft.
.
Design je samozřejmě subjektivní, netvrdím, že je Q ošklivý, ale mě osobně vcelku nudí, i když oceňuji, že není korejsky rozvlněn. Yeti je pro mě krasavec, a i když se to na první pohled nezdá, je to i celkem macek, který dává takový ten SUV pocit (to ale Q asi taky).
.
Každopádně díky za věcnou diskuzi a přeju jen samé šťastné kilometry.
Já mám také 5ti kvalt, krátké převody. V reálných 130 točí přes 3 800. I v testech při 130ti uvádějí spotřebu vyšší. Asi klika na konkrétní kousek a asi jsem si ho dobře zajel.Je fakt že jezdím často v Německu okolo 160, čili motor je poměrně často v dosti vysokých otáčkách při ustálené rychlosti na rovině, což prý benzínovým atmosférám svědčí.
Mno, je toho víc co by bylo potřeba zmínit. Váha Q 1.6 je 1392kg, hmotnost Yetiho 1340kg. Motor 1.6 má sice jen 158Nm, ale taky 86kW, Yeti má sice turbo, ale "jen" 77kW, ovšem zase 175Nm, to je fakt. Když se mrkneš na zrychlení, je to 11,8s pro Yetiho a 11,9s pro Qashqai, pro mě jsou tyto motory srovnatelné - pocitově sice asi bude líp táhnout Yeti, ale Q to dožene výkonem v otáčkách. Rozhodně bych tedy netvrdil, že Nissan bude brzdou provozu a proti 1.2 TSI to bude "líná atmosféra".
Měl jsem možnost zkusit obě vozidla, shodou okolností totiž zvažuju obě dvě pro svou drahou plovičku. Když pominu vzhled (subjektivní), tak motorově byl Qashqai do města stejně hbitý, jako 1.2T Yeti. Do cca 100km zrychloval až překvapivě dobře, poté už mu docházel dech - podle mě díky převodovce, která je spíš na městský provoz. Tady má 6ti stupňová Škoda navrch. Na dálnici byla příjemnější Škoda, ale žádná sláva to taky nebyla. Ten výkon na 1350kg prostě chybí (mám 1.8TSI v OII, možná proto:) Mé drahé ale výkon nechyběl - je to prostě o řazení a o tom, co od auta očekáváš.
Spotřeba dle Spritmonitor.de 7.3 Yeti ku 7.9l ale záleží, jak s tím jezdíš. Já mám dlouhodobě 7.5l ale 90% dálnice. TSI je obecně opravdu citlivější na plyn, a to bude podle mě u 1.2T bude dost podobné, zvlášť pokud má na zádech 1350kg. Ale 0,6l/100km může být pro někoho rozdíl, pro mě ne:)
Co mi ale vadí, je ona "spolehlivost" motoru. 1.2 turbo mě prostě jako spolehlivý partner nepřipadá, čemuž dokládá i spousta diskuzí na internetu a i to, že tyto motory z dlouhodobého hlediska nedoporučují ani redakce, jako je např.Svět motorů. Na druhou stranu, je to koncernový motor, který se objevuje všude, takže doufejme že to snad nějak vyřešili (vyřeší?). Proti tomu je Qashqai ověřená atmosféra, kde se prostě nemá co pokazit (statisticky:)
A poslední věc co mě napadla, je cena. Pokud si zadám do konfigurátoru cenu a vybavím si ho jako Qashqai, dostanu se na cenu cca 430 000 (a to jsem započítal i předpokládanou 10% slevu od Škody). Počítány airbagy, ovládání na volantu, opěrky, handsfree cca. A to je oproti Qashqai pořád 50.000 navíc a to je celkem dost. Ale to je prostě Škoda a ta si to nechává zaplatit....
Max výkon je pro papír, důležitý jsou průběhy křivek, jak výkonové, tak točivého momentu. Jde o to, že když Yetiho naložíš nebo pojedeš do dlouhýho táhlýho, tak to auto s turbem vcelku neřeší (na rozdíl od atmo).
.
Souhlasím, že 1,2TSI není dálniční motor, i když se tam rozhodně neztratí, ale to není ani atmo 1.6, na vetší podíl dálnice to chce holt větší objem nebo dehťáka. Jistě, jak Yeti, tak Q jsou vcelku velký a těžký auta
.
Určitě je pravda i to, že turbobenzín je o něco citlivější na nohu (ale to je ve velkým autě i každá menší atmo). Jenže to já vůbec neřeším, myslím, že si auto umím přečíst a dosahovat toho čeho chci (tzn. jet svižně a při tom realtivně úsporně). Že to neumí nebo neřeší jiní řidiči, je jejich problém. Proto mi turbobenzín vyhovuje, dává mi možnost výběru!
.
Spolehlivost?! třeba bude problematická, nevím, ale diskuze na netu pro mě není argument, ty najdeš ke každýmu motoru, co kdy existoval takový, že se ho lekneš jakožto díla zlých duchů. TSíček už jezdí relativně hodně, takže možná je to jen obvyklé procento.
.
Cena kolem 430 by tak mohla odpovídat, což znamená, že na 400 by se mělo jít bez problému dostat ;-)
.
Jak jsem psal výše, nebudu tu hlasatelem jediných svatých pravd, to nechám jiným, ale mé zkušenosti jsou zatím takové, že bych 1,6 atmo ve svém autě okamžitě měnil za 1,2TSI, kterou mám v blízké rodině (a tak v občasném užívání). Třeba se časem ukáže, že to je prooser, ale zatím je to lahůdka!
No osobně si myslím, že naložený 1.2tsi Yeti bude mít do kopce problém taky, i když možná menší než 1.6 v Qashqai. Po dálnici jsem ho řídil (ve dvou lidech) a překvapilo mě, jak to jede svižně. Ale to byla rovinka, naložit ho a ještě do kopce, zadýchá se taky. Nicméně pravda je, že ani 1.2tsi ani 1.6 není na dálnici, ale spíš do města...a tam ten rozdíl zas tak nepoznáš - v atmosféře prostě jen podřadíš, nebo naopak necháš zařazenou nižší rychlost. Něco jiného je pak to pružné zrychlení na dálnici, ale to už jsme psali...
Ad spolehlivost - samozřejmě přeju, ať 1.2tsi jezdí co nejlíp. Ale taky si myslím, že třeba Svět motorů si nebude vymýšlet, pokud tento motor dlouhodobě nedoporučuje. Možná za mě mluví špatná zkušenost - jak jsem psal, mám 1.8tsi (dle všech super Audi motor-a v 60t KO, řešeno výměnou motoru. A to jezdím jako člověk. Kolega v A4 s tím samým motorem to samé, jen mu to Audi neuznalo na výměnu a "jen" mu to opravily. Na Škodovku jsem tím nezanevřel,ale jestli se to stane ještě jednou ve 120t, půjde z domu a Škoda u mě skončila....Doufám se tak nestane :-)
Ad cena - nevím jak ty, ale já už auto kupoval. Dostal jsem 13% a to jen proto, že jsem si vybral nejdražší verzi. Jestli se dostaneš z ceníkových 480t na 400.000 (430 000 bylo po 10% slevě), navíc u levnějšího auta, jsi opravdu dobrý obchodník. Zcela upřímně tomu ale nevěřím :-) Ale třeba se mýlím:) Pro mě je těch mých 50.000 rozdílu a důvody co jsem zmínil, celkem rozhodující.
Btw. Ty "nejdůležitější" faktory - vzhled a pocit jak ti to auto sedí, stejně dokážou smazat vše uvedené :-) U nás vyhraje asi Qashqai právě proto, že se líbí ženě :-)
O tej technike by sa dalo polemizovat. Uz som raz pisal, ze tu mame asi 30 aut a so ZIADNYM nebolo tolko problemov ako s tymto. Za par mesiacov bolo v servise vaic ako na cestach. Po 2 rokoch, potom, co kolegovi bolo v servise povedane: prevodovka a cele riadenie je pokazene (to uz bola asi 5 porucha), tak ho dva mesiace pred ukoncenim zaruky predal. Skoda za vsetky servisne opravy za dva roky bola asi 20000 Euro!!!!!!!!!! K spravnosti musim ovsem dodat, ze slo o iny motor (asi 2,0) ako je teraz ponuka a prevodovku mal automat a plna vybava. Ten typ je udajne nie tak predavany a i mozno preto nevyskusany.
Vždycky je nějaké auto vyráběné v pátek odpoledne. Takto vadný kus se může objevit u každého výrobce, jde jen o četnost těchto zmetků. Zrovna u Nissanu nijak vysoká nebude.
No neviem. Sekretarka mala pred tym Primeru (teraz Hyundai IX35) a museli jej na Primere vymienat celu pristrojovu dosku!!!, o com som este ani nikdy nepocul. Poznam fakt len dvoch, co maju Nissan, ale oba :no: . V kazdom pripade s tvojou reakciou suhlasim. Z mojej strany ide len o osobnu skusenost, ktoru clovek len tak nevymaze.
Toto je nabídka, jež se neodmítá. Pokud si vzpomenu na podobný článek o ix35, jež se zde objevil před cca 1-2 týdny, musím konstatovat, že korejci nemají šanci. A to nejen v ceně od..., jež je u Nissanu za výbavu bez marketingových háčků, zatímco u Hyundai je hák v podabě manuální klimy za 30t. 8-s , takže ix35 ve srovnatelné výbavě je o více než 50t dražší!!! I ve vyšších specifikacích Nissan veškerou konkurenci doslova drtí. :yes:
Šmarjá teď si uvědomuju, že srovnávám Nissan vs. Hyundai a Nissan vychází o vesmír výhodněji, nehledě ke kvalitám vozu! Tohle mi říct někdo před pár lety, ťukám si na čelo.
Takže vzkaz pro korejské marketéry - hoši, mokrej ručník na hlavu, vyspat se z kocoviny a vrhněte se na ty ceníky znovu prosím. Vzkaz pro kluky japonský - zkuste od korejců obšlehnout jejich kampaň, auto máte lepší, levnější, tak proč se neprodává jako housky na krámě, tak jeko ve zbytku Evropy, sakra? Vzkaz pro servisy Nissan - 200,- Kč měsíčně za uskladnění pneumatik je úlet. 1 000,- za přezutí z letních na zimní též. Nebude právě zde zakopaný pes?
Protože jsou i lidé, kteří autům nerozumí a nechtějí rozumět? Prostě jezdí tam, kde vůz koupili a neřeší?
A např. v mém případě je to o tom, že v mém servisu si toto již uvědomili a uskladnění i výměna jsou za naprosto konkurenceschopné ceny, takže proč bych jezdil jinam, když jsem s nimi po všech stránkách spokojený?
Pokud si neuvědomíš, jak odlišně různí lidé uvažují a vyhodnocují různé situace (a nemyslím linii hloupý-chytrý), budeš "Věčněžasnoucí" ještě hoodně dlouho ;-)
Ale samozřejmně. Vybral jsi nejméně důležitou část mého příspěvku, jen takové malé pošťouchnutí.
Na druhou stranu jsem známým z té kategorie "neznám a nechci znát" pomáhat vybírat vůz. Prodejce zrovna dvakrát vstřícný nebyl a ten servis je prostě úlet. Nissany mám rád, ale tyto skutečnosti už byly tak četné, že při výběru mého příštího vozu budou hrát určitou roli.
Řekl bych,že cenovka koresponduje se stářím modelu,hlavně na palubce je to už hodně znát a když uvážím že nissan je vlastně by renault,tudíš slovo kauf roku je víc než úsměvný.
Model je rok a půl po faceliftu, ještě rozhodně není na konci životního cyklu. Palubka je strohá a pro mě osobně je malým mínusem, v tom souhlas, zastaralá mi ale rozhodně nepřijde. To, že cena jde dolů v rámci stáří modelu je objevení Ameriky (jsou ale i výjimnky, např. Citroen C4 má v ČR velmi nízké ceny od počátku prodeje). Mimochodem - právě z důvodu ceny a nevychytání některých mušek se já osobně bojím spíše modelů novějších než 1 rok. Tvá logika ohledně spolehlivosti a vlivu Renaultu na ni mi přijde úsměvná. I kdybychom něco takového připustili, je třeba zdůraznit, že právě Renault u aktuální generace svého portfolia na spolehlivosti velmi zapracoval.
Kaškaj je suverénně neprodávanější SUV (či crossover, chceš-li) v Evropě. A u nás nám ho nyní nabízejí s velmi dobrou výbavou, s velmi dobrým základním motorem a s vynikající cenou. Mě to jako kauf roku ve třídě SUV přijde.
K první větě - to je tvůj subjektivní názor. Plně respektuji.
K druhé větě - jsi úplně mimo. Pokud se domníváš, že nikoli, prosím nějaký důkaz. (mám na mysli to "10 let za zenitem", na názor že se ti nelíbí máš samozřejmně svaté právo)
Jen poznámka - divil by ses ale např. platforma či konstrukční prvky karoserie mají velmi mnoho společného s Meganem. Technicky jsou to takoví bratranci.
Do SUV bych si koupil naftu... nojo, ale ty příplatky jsou fakt brutální - za starou 1.5dCi s horší dynamikou přihodit 80.000?? Dalších 22 za novější a silnější 1.6 už by jakž takž šlo...
No, je fakt, že u Megane byly cenové skoky podobně likvidační... tohle je háček v ceně "již od" v podání Nissanu.
Doma už rok 1.6 I-WAY a naprostá spokojenost. Najeto přes 30tis bez jediné závady. Parkovací kamera je poklad k nezaplacení. Integrovaná GPS je taky příjemnou záležitostí. Výkonově také tak akorát. Žádný lenoch, ale ani žádný sportovec. 190 to umí. Ale na to to auto není. Většinu času tráví ve městě a tam si to také užívá - městuodolný (urbanproof) :-) Na křižovatce zastavíte a málem znovu zkoušíte nastartovat, jaké je tam ticho. Zadní víceprvková náprava také skvěle drží.
S autem jsem jel i několik koleček na Masarykově okruhu v Brně. A jede pěkně i na limitu. Ale na to to auto rozhodně není >:D
Nejsem znaly, ale u japoncu mne hodne zarazi nizka uzitecna hmotnost - to same je i u Q - 415 kg se mi zda hodne malo - jak je to v reálu? Je na to nejake vysvetleni, nebo Q skuetecne odveze o 100 kg mene nez fabie kombi?