Ekonomika
lepší verze sandera :yes:
Pán je technik :yes: 😄
Ne, tento vtip se ti opravdu nepovedl... :-!
Toto je nabídka, jež se neodmítá. Pokud si vzpomenu na podobný článek o ix35, jež se zde objevil před cca 1-2 týdny, musím konstatovat, že korejci nemají šanci. A to nejen v ceně od..., jež je u Nissanu za výbavu bez marketingových háčků, zatímco u Hyundai je hák v podabě manuální klimy za 30t. 8-s , takže ix35 ve srovnatelné výbavě je o více než 50t dražší!!! I ve vyšších specifikacích Nissan veškerou konkurenci doslova drtí. :yes😒br />
Šmarjá teď si uvědomuju, že srovnávám Nissan vs. Hyundai a Nissan vychází o vesmír výhodněji, nehledě ke kvalitám vozu! Tohle mi říct někdo před pár lety, ťukám si na čelo.
Takže vzkaz pro korejské marketéry - hoši, mokrej ručník na hlavu, vyspat se z kocoviny a vrhněte se na ty ceníky znovu prosím. Vzkaz pro kluky japonský - zkuste od korejců obšlehnout jejich kampaň, auto máte lepší, levnější, tak proč se neprodává jako housky na krámě, tak jeko ve zbytku Evropy, sakra? Vzkaz pro servisy Nissan - 200,- Kč měsíčně za uskladnění pneumatik je úlet. 1 000,- za přezutí z letních na zimní též. Nebude právě zde zakopaný pes?
Šmarjá teď si uvědomuju, že srovnávám Nissan vs. Hyundai a Nissan vychází o vesmír výhodněji, nehledě ke kvalitám vozu! Tohle mi říct někdo před pár lety, ťukám si na čelo.
Takže vzkaz pro korejské marketéry - hoši, mokrej ručník na hlavu, vyspat se z kocoviny a vrhněte se na ty ceníky znovu prosím. Vzkaz pro kluky japonský - zkuste od korejců obšlehnout jejich kampaň, auto máte lepší, levnější, tak proč se neprodává jako housky na krámě, tak jeko ve zbytku Evropy, sakra? Vzkaz pro servisy Nissan - 200,- Kč měsíčně za uskladnění pneumatik je úlet. 1 000,- za přezutí z letních na zimní též. Nebude právě zde zakopaný pes?
Panejo, proč řešit pneu ve značkovým servisu, to by mě nenapadlo 8-s
Protože jsou i lidé, kteří autům nerozumí a nechtějí rozumět? Prostě jezdí tam, kde vůz koupili a neřeší?
A např. v mém případě je to o tom, že v mém servisu si toto již uvědomili a uskladnění i výměna jsou za naprosto konkurenceschopné ceny, takže proč bych jezdil jinam, když jsem s nimi po všech stránkách spokojený?
Pokud si neuvědomíš, jak odlišně různí lidé uvažují a vyhodnocují různé situace (a nemyslím linii hloupý-chytrý), budeš "Věčněžasnoucí" ještě hoodně dlouho 😉
A např. v mém případě je to o tom, že v mém servisu si toto již uvědomili a uskladnění i výměna jsou za naprosto konkurenceschopné ceny, takže proč bych jezdil jinam, když jsem s nimi po všech stránkách spokojený?
Pokud si neuvědomíš, jak odlišně různí lidé uvažují a vyhodnocují různé situace (a nemyslím linii hloupý-chytrý), budeš "Věčněžasnoucí" ještě hoodně dlouho 😉
Ale já rozumím tomu, že jsou lidé, kteří tyhle věci řešit neumí nebo nechtějí, ale nemyslím si, že by to byl argument při koupi auta...
Ale samozřejmně. Vybral jsi nejméně důležitou část mého příspěvku, jen takové malé pošťouchnutí.
Na druhou stranu jsem známým z té kategorie "neznám a nechci znát" pomáhat vybírat vůz. Prodejce zrovna dvakrát vstřícný nebyl a ten servis je prostě úlet. Nissany mám rád, ale tyto skutečnosti už byly tak četné, že při výběru mého příštího vozu budou hrát určitou roli.
Na druhou stranu jsem známým z té kategorie "neznám a nechci znát" pomáhat vybírat vůz. Prodejce zrovna dvakrát vstřícný nebyl a ten servis je prostě úlet. Nissany mám rád, ale tyto skutečnosti už byly tak četné, že při výběru mého příštího vozu budou hrát určitou roli.
Řekl bych,že cenovka koresponduje se stářím modelu,hlavně na palubce je to už hodně znát a když uvážím že nissan je vlastně by renault,tudíš slovo kauf roku je víc než úsměvný.
Model je rok a půl po faceliftu, ještě rozhodně není na konci životního cyklu. Palubka je strohá a pro mě osobně je malým mínusem, v tom souhlas, zastaralá mi ale rozhodně nepřijde. To, že cena jde dolů v rámci stáří modelu je objevení Ameriky (jsou ale i výjimnky, např. Citroen C4 má v ČR velmi nízké ceny od počátku prodeje). Mimochodem - právě z důvodu ceny a nevychytání některých mušek se já osobně bojím spíše modelů novějších než 1 rok. Tvá logika ohledně spolehlivosti a vlivu Renaultu na ni mi přijde úsměvná. I kdybychom něco takového připustili, je třeba zdůraznit, že právě Renault u aktuální generace svého portfolia na spolehlivosti velmi zapracoval.
Kaškaj je suverénně neprodávanější SUV (či crossover, chceš-li) v Evropě. A u nás nám ho nyní nabízejí s velmi dobrou výbavou, s velmi dobrým základním motorem a s vynikající cenou. Mě to jako kauf roku ve třídě SUV přijde.
Kaškaj je suverénně neprodávanější SUV (či crossover, chceš-li) v Evropě. A u nás nám ho nyní nabízejí s velmi dobrou výbavou, s velmi dobrým základním motorem a s vynikající cenou. Mě to jako kauf roku ve třídě SUV přijde.
I kdyby to stálo 250.000 Kč, tak si toto auto nekoupím. Vůbec se mi nelíbí a je asi 10 let za zenitem.
Do SUV bych si koupil naftu... nojo, ale ty příplatky jsou fakt brutální - za starou 1.5dCi s horší dynamikou přihodit 80.000?? Dalších 22 za novější a silnější 1.6 už by jakž takž šlo...
No, je fakt, že u Megane byly cenové skoky podobně likvidační... tohle je háček v ceně "již od" v podání Nissanu.
No, je fakt, že u Megane byly cenové skoky podobně likvidační... tohle je háček v ceně "již od" v podání Nissanu.
Doma už rok 1.6 I-WAY a naprostá spokojenost. Najeto přes 30tis bez jediné závady. Parkovací kamera je poklad k nezaplacení. Integrovaná GPS je taky příjemnou záležitostí. Výkonově také tak akorát. Žádný lenoch, ale ani žádný sportovec. 190 to umí. Ale na to to auto není. Většinu času tráví ve městě a tam si to také užívá - městuodolný (urbanproof) 😄 Na křižovatce zastavíte a málem znovu zkoušíte nastartovat, jaké je tam ticho. Zadní víceprvková náprava také skvěle drží.
S autem jsem jel i několik koleček na Masarykově okruhu v Brně. A jede pěkně i na limitu. Ale na to to auto rozhodně není >😁
S autem jsem jel i několik koleček na Masarykově okruhu v Brně. A jede pěkně i na limitu. Ale na to to auto rozhodně není >😁
Nejsem znaly, ale u japoncu mne hodne zarazi nizka uzitecna hmotnost - to same je i u Q - 415 kg se mi zda hodne malo - jak je to v reálu? Je na to nejake vysvetleni, nebo Q skuetecne odveze o 100 kg mene nez fabie kombi?
Např. Pro mně je Yeti neakceptovatelný, neb je malý (zejména kufr). Naopak Kaškaj bych bral hned.
S tou velikostí máš pravdu. Srovnávat Yeti a Kaškaj je jako srovnávat např. Fabii a Golf (velikostně). Prostě někteří fandové jsou maličko zaslepení a třídy jim trošku splývají.
Ano, Kvaška je delší a má větší rozvor, Yeti je o fous širší a poznání vyšší a tvrdit, že to není stejná třída je tak trochu blbost, že?
A 77kW TSI je pro takové auto jednoznačně lepší volba než líná atmosféra v 1,6, předjíždět s tím musí být zážitek... :no:
S línou atmosférou jsi si zase načůral ty - toto tvrdit o jedné z nejlepších atmosférických 1,6 chce buď hodně odvahy, nebo hodně neznalosti. Že bude 1,2 TSI živější, pružnější a v provozu obecně o něco lepší, o tom žádná. Že bude mít výrazně vyšší spotřebu, pokud majitel není soutěžící v ekonomických rallye, o tom také žádná. A že má spousta lidí obavu ohledně spolehlivosti a výdrže malého, vysoce namáhaného motoru, je logické. Pokud se tyto obavy do 3 let nepotvrdí, volil bych 1,2 TSI, do té doby nikoli.
.
Spolehlivost TSI je samozřejmě otázkou. Osobně si myslím, že při správném zacházení s turbomotorem problém nebude. Možná se vyskytne řada případů, kdy do tsiček přesednou neználci zvyklí na vytáčení svých minulých atmosfér a nastanou problémy. Jako ojetiny bych se turbomotorů obecně bál.
Ten Nissan líný není, řídil jsem ho sice jen kousek, ale řídil. Žrout také není - naopak, spotřeba je skvělá.
.
Osobně bych při větším podílu dálnic volil 1,4, ale i s 1,2 se dá velice příjemně cestovat po dálnicích.
Mě se nelíbí zase ten Yeti, ale to už jsme v rovině čistě subjektivní. Nicméně jsem si díky této diskuzi poopravil názor na tento vůz. Za to díky.
Svůj atmo 1.6 s dálniční spotřebou do 7,5l budu o to víc hýčkat, nicméně samozřejmně v jízdním projevu je to poněkud jinde (výkon stejný jako TSI, krouťák a hlavně jeho rozsah z jiného vesmíru) a nižší stavba karoserie také udělá své...
Přeji pěkný večer.
.
O spolehlivosti níže, uvidíme, myslím, že větší problémy budou spíš u ojetin, ale to platí už delší dobu u turbonaft.
.
Design je samozřejmě subjektivní, netvrdím, že je Q ošklivý, ale mě osobně vcelku nudí, i když oceňuji, že není korejsky rozvlněn. Yeti je pro mě krasavec, a i když se to na první pohled nezdá, je to i celkem macek, který dává takový ten SUV pocit (to ale Q asi taky).
.
Každopádně díky za věcnou diskuzi a přeju jen samé šťastné kilometry.
Za diskuzi také dík a s kilometry nápodobně.
Měl jsem možnost zkusit obě vozidla, shodou okolností totiž zvažuju obě dvě pro svou drahou plovičku. Když pominu vzhled (subjektivní), tak motorově byl Qashqai do města stejně hbitý, jako 1.2T Yeti. Do cca 100km zrychloval až překvapivě dobře, poté už mu docházel dech - podle mě díky převodovce, která je spíš na městský provoz. Tady má 6ti stupňová Škoda navrch. Na dálnici byla příjemnější Škoda, ale žádná sláva to taky nebyla. Ten výkon na 1350kg prostě chybí (mám 1.8TSI v OII, možná proto😊 Mé drahé ale výkon nechyběl - je to prostě o řazení a o tom, co od auta očekáváš.
Spotřeba dle Spritmonitor.de 7.3 Yeti ku 7.9l ale záleží, jak s tím jezdíš. Já mám dlouhodobě 7.5l ale 90% dálnice. TSI je obecně opravdu citlivější na plyn, a to bude podle mě u 1.2T bude dost podobné, zvlášť pokud má na zádech 1350kg. Ale 0,6l/100km může být pro někoho rozdíl, pro mě ne😊
Co mi ale vadí, je ona "spolehlivost" motoru. 1.2 turbo mě prostě jako spolehlivý partner nepřipadá, čemuž dokládá i spousta diskuzí na internetu a i to, že tyto motory z dlouhodobého hlediska nedoporučují ani redakce, jako je např.Svět motorů. Na druhou stranu, je to koncernový motor, který se objevuje všude, takže doufejme že to snad nějak vyřešili (vyřeší?). Proti tomu je Qashqai ověřená atmosféra, kde se prostě nemá co pokazit (statisticky😊
A poslední věc co mě napadla, je cena. Pokud si zadám do konfigurátoru cenu a vybavím si ho jako Qashqai, dostanu se na cenu cca 430 000 (a to jsem započítal i předpokládanou 10% slevu od Škody). Počítány airbagy, ovládání na volantu, opěrky, handsfree cca. A to je oproti Qashqai pořád 50.000 navíc a to je celkem dost. Ale to je prostě Škoda a ta si to nechává zaplatit....
.
Souhlasím, že 1,2TSI není dálniční motor, i když se tam rozhodně neztratí, ale to není ani atmo 1.6, na vetší podíl dálnice to chce holt větší objem nebo dehťáka. Jistě, jak Yeti, tak Q jsou vcelku velký a těžký auta
.
Určitě je pravda i to, že turbobenzín je o něco citlivější na nohu (ale to je ve velkým autě i každá menší atmo). Jenže to já vůbec neřeším, myslím, že si auto umím přečíst a dosahovat toho čeho chci (tzn. jet svižně a při tom realtivně úsporně). Že to neumí nebo neřeší jiní řidiči, je jejich problém. Proto mi turbobenzín vyhovuje, dává mi možnost výběru!
.
Spolehlivost?! třeba bude problematická, nevím, ale diskuze na netu pro mě není argument, ty najdeš ke každýmu motoru, co kdy existoval takový, že se ho lekneš jakožto díla zlých duchů. TSíček už jezdí relativně hodně, takže možná je to jen obvyklé procento.
.
Cena kolem 430 by tak mohla odpovídat, což znamená, že na 400 by se mělo jít bez problému dostat 😉
.
Jak jsem psal výše, nebudu tu hlasatelem jediných svatých pravd, to nechám jiným, ale mé zkušenosti jsou zatím takové, že bych 1,6 atmo ve svém autě okamžitě měnil za 1,2TSI, kterou mám v blízké rodině (a tak v občasném užívání). Třeba se časem ukáže, že to je prooser, ale zatím je to lahůdka!
Ad spolehlivost - samozřejmě přeju, ať 1.2tsi jezdí co nejlíp. Ale taky si myslím, že třeba Svět motorů si nebude vymýšlet, pokud tento motor dlouhodobě nedoporučuje. Možná za mě mluví špatná zkušenost - jak jsem psal, mám 1.8tsi (dle všech super Audi motor-a v 60t KO, řešeno výměnou motoru. A to jezdím jako člověk. Kolega v A4 s tím samým motorem to samé, jen mu to Audi neuznalo na výměnu a "jen" mu to opravily. Na Škodovku jsem tím nezanevřel,ale jestli se to stane ještě jednou ve 120t, půjde z domu a Škoda u mě skončila....Doufám se tak nestane 😄
Ad cena - nevím jak ty, ale já už auto kupoval. Dostal jsem 13% a to jen proto, že jsem si vybral nejdražší verzi. Jestli se dostaneš z ceníkových 480t na 400.000 (430 000 bylo po 10% slevě), navíc u levnějšího auta, jsi opravdu dobrý obchodník. Zcela upřímně tomu ale nevěřím 😄 Ale třeba se mýlím😊 Pro mě je těch mých 50.000 rozdílu a důvody co jsem zmínil, celkem rozhodující.
Btw. Ty "nejdůležitější" faktory - vzhled a pocit jak ti to auto sedí, stejně dokážou smazat vše uvedené 😄 U nás vyhraje asi Qashqai právě proto, že se líbí ženě 😄
Ten cenový rozdíl prostě už je dost a s přihlédnutím k té spolehlivosti bych prostě šel do Nissanu.
Nicméně ta auta jsou svým pojetím designu tak odlišná, že většině kupců se patrně bude líbit pouze jedno z nich 😉