Kombinace motor, převodovka, podvozek a dostatečný vnitřní prostor i kufr budou stačit na vítězství Mazdě. Leda, že by bylo hlavní kritérium velikost a rozlišení displeje.
Hmm, tigiho jsem s CX5 srovnával, tam je to plichta, záleží na preferencích, ale yeti mi přijde malý proti těm dvěma. Kvaška nemá motor. Dal bych to mazdě, víceméně proto, že dýzl mazdy je lepší než v tigim, v automatu bych pořadí otočil. ;-)
Mě se s CX5 jezdilo pěkně, je taková příjemně univerzální a nebejt nemožnost vlastní konfigurace, tak jí dám s odstupúem na první místo. Oproti Tigimu nepotřebuje adaptivní tlumiče, aby jezdila pěkně i na velkých kolech.
Kvaška má motor celkem rozumnej (alespoň v Rendlíku jezdí pěkně), ale chybí možnost kombinace 4x4 a automat. Uvidíme, jestli to s biturbem nedopadne stejně jako sliby H/K u 1,7 CRDi.
A Yeti? Z hlediska prostoru jinde, z hlediska vzhledu pro mě mimo můj dosah :-)
Ke kvašce, papírový výkon je papírový, na ty dvoulitry prostě 1,6 nestačí, úspornější v takovém autě taky nebude.
K té cx5, jo, konfigurace je omezení, co se komfortu týká, zkoušel jsem obě auta na sedmnáctkách a souhlas, tigi je tužší, ale např. můj otec, pro kterého jsme to auto vybírali v tomhle neviděl žádný rozdíl, a proti vitaře mu to obojí připadalo jako superkomfort. >:D Já bych asi volil cx5, zvlášť pokud by to měl být manuál, ale je to i otázka detailů, třeba v nejvyšší konfiguraci byla v cx5 taková gumokůže, jinak jen hadra a v tigim alcantara, jak ale říkám, tahle auta vidím vyloženě vyrovnaná, rozdíly spíš v osobních preferencích.
Tiguana TDI s DSG jsem jel taky a je fakt, že po zpomalení na vesnickou pajdu tam DSG podřadilo někam na 4, ale pak zase nakopalo nejvyšší kvalt, cca 1300ot/min. To samé Passat s DSG. A motor jel pod 1500 ot/min opravdu hrubě. Ale nic na prasknutí hlavy to opravdu není, spíš to jde poznat hlavně proto, že jinak je motor dost utlumený, až pod 1500 ot/min se zkrátka projeví slabina.
No, a já si myslel,že budu první.Nicméně jsem si myslel 1.Mazda,2.Škoda,3.Hjündaj(z toho hnusu se chce až zvracet),4.Tiguan a posl.Kaška,jsem rád že AutoTip byl rozumný a blit.u posunul na chvost nicméně Nissan si oproti mému odhadu moc nepolepšil,Mazda mě zklamala a Tigi a Škoda překvapila,a to hlavně Tiguan.Nechá si zaplatit,ale zase oproti Asijcům(všimněte si,že tvoří 3 z 5 a skončili 3.-5) má značnou kvalitu a nic nepotřebuje dokazovat.
skoda to urcite vyhrala bez debaty.... v jej vyhody bolo oznacene aj to co konkurencia mala znacene ako nevyhodu.... urcite bodovala kompaktnostou.... utulnou atmosferou v interieru... a bla bla... ved to pozname... iny by za to dostal minuska a bol oznaceny za stiesneneho... v skode sa tomu hovori ze utulny .... >:D ... konkurent by dostal minusko ze je technicky zastaraly ... v skode daju plusko a u nich sa tomu hovori ze osvedceny , skoda je proste bomba, konkurencia je zase na smiech :yes:
necitim sa trapne ked pisem len to co je pravda....
Škoda tam nemá předně vůbec co dělat. Je to o číslo menší auto. Víc k tomu, ani k tvým bludům, není třeba dodávat. Kdo ví, ten ví, a kdo neví, píše voloviny jako ty. :-!
No hlavně, že ty je nepíšeš, když napíšeš Kii a dáváš odkazy na jízlivé nesmysly >:-[]
Ještě jsem od tebe nečetl jedinej argument, jen že víš. Ty se vůbec rád posloucháš a vydáváš za odborníka. A pak napíšeš o jednom z nejlepších současnejch motorů 2.0 Skyactiv, že je to vydejchanej dvoulitr >:D
Víš, já jsem Čech a skoňování jmen je v naší řeči normální a gramaticky správné.
To co jsi napsal dále, je nepřesné, máš šanci se opravit.
A ještě jedna věc. Jestli je dvoulitrový Skyactive od Mazdy "jednom z nejlepších současnejch motorů", tak se ti mohu jen škodolibě ušklíbnout, protože ty jsi pořádný moderní motor v životě asi neviděl.
Skyactive je pěkná reklamní habaďůra, ale parametry ten motor nemá nijak extra oslnivé. A můžeš se na hlavu stavět a po ušách chodit, ale nic jiného s tím neuděláš.
Sám ho mohu označit za nejlepší současnou dvoulitrovou atmosféru. Ono těch atmosfér na tom trhu už moc není. Ale na přeplňované motory to nestačí.
V pripade 2.0TDI DSG je paradoxne, ze motor obtazuje menej v otackach okolo 2600-3300, nez v nizkych; cca 1200-1500; kam ho prevodovka posiela v rychlostiach do 70kmh. Dole duni, huci, vyssie obratky maju celkom zaujimavy zvuk, ktory sa akoby straca, huci znova az nad cca 3700.
DSG s tym motorom celkom pekne pracuje, i ked ma chaoticke momenty, kde vo velmi miernom stupani na 500metroch preradi asi 4-5x medzi 6-7st., pripadne je na nervy vyradzovanie pri klesani, kde motor treba udrzat v otackach pravidelnym stlacenim brzdy, ci preradenim na S, co je vsak znova nezmysel.
On to jen odnekud zkopíroval, tolik smysluplných vět po sobě by sám nevytvořil. Takže je možné, že to zkopíroval z testu úplně jiné kombinace auto / motor / převodovka.
Omezení je dané točivým momentem (250 Nm). Sedmistupňovou dávají snad maximálně k 1,6 TDI. A "plachtění" si může vypnout v palubním počítači, když ho obtěžuje (předpokládám, že to Škoda dělá stejně jako ostatní).
PS: Tiguan jako jeden z mála má i DQ500. Ta je sedmistupňová, ale mokrá a limit má 600 Nm. Nějak jsem byl zaseknutý u Yetiho (viz dovětek u plachtění).
Asi nějaká protekce, dali mu o kolečko víc. :-) Yeti 2.0 TDI samozřejmě má DSG se šesti stupni. Faceliftovaný Tiguan dostal nový S-tronic z Audi a ten je 7° stavěný až na 600Nm (Audi TT-RS plus), jinak také DQ500.
Dovolím si také reagovat, mám Attraction.
Nejdříve proč srovnání s Kaškajem? spíše s Tigim, Kugou, CX60, RAV4,....
A výsledek?
Auto Tip 10/12
CX-5, Tiguan, IX35, Kuga - vítěz CX-5 před Tiguanem (i když těsně)
Auto Tip 05/12
CX-5, Tiguan, Subaru XV, RR-Evoque s odkazem na Auto Bild - 1.-2. CX-5 a Tigi.
A mohl bych uvádět i další, třeba srovnání CX-5 a Yetiho ve Světu motorů.
Sám jsem měl zájem o Tiguana, ale když přišla CX-5ka, tak nakonec rozhodlo:
cena ve vztahu k výbavě a vnitřnímu prostoru.
Nejde sice tak individualizovat jako Tiguan, ale ten tím zase nabírá na "obrátkách" v ceně. ;-)
5. Hyundai ix35 2.0 CRDi, 461 bodov (zo 700):
malo miesta vzadu, vysoka nakladacia hrana, najmensi kufor (pri sklopenych sedadlach), slaby podvozok a riadenie, slaba automaticka prevodovka, najvyssia spotreba v teste (7.7/100)
4. Nissan Qashqai 1.6 dCi: 503 bodov
s panoramatickou strechou malo miesta nad hlavou, priemerny objem kufra, 19" kolesa maju nepriaznivy vplyv na komfort, nizka spotreba (5.9/100), s vybornou vybavou vyssia cena
2. VW Tiguan 2.0 TDI : 518 bodov
dostatok priestoru, komfortne sedadla, kultivovany motor (tichsi ako v Skode), vyborny podvozok (adaptivny), v zaklade nie je automaticka klima, vyssia spotreba (7.2/100), vyborny interier, vyssia cena
1. Skoda Yeti 2.0 TDI: 522 bodov
najlepsi vyhlad, variabilita, uzke sedadla (vzadu), tvrdsi podvozok a z toho vyplyvajuci slabsi komfort), usporny aj ked hlucnejsi motor (6.5/100), najnizsia cena
Uff, už jsem se lekl, když jsem uviděl Hyundai úplně nahoře v tom hodnocení, myslel jsem že to celé vyhrál >:-[] Toto ale přece nejsou oficiální výsledky, to jsou ty z Auto Bildu, a to co psali v Auto Tipu může být nakonec jinak, jak už mnohokrát dokázali Čili musíme počkat na relevantní výsledky. >:D
Je vidět, že s výsledky hodně hýbe konfigurace jednotlivých modelů (19" u Nissanu, automat u Hyundai, DCC u Tiguana) a nelze je tedy paušalizovat na modely jako takové.
V tom krátkém přehledu není nic k prostoru u Yeti, to mě poněkud překvapuje... i vzhledem k tomu, jak hezky mají nafocený kufr u Nissana a Hyundai.
Je to zajímavé.
O třetím místě CX-5ky rozhodlo - kultivovaný motor, výborná převodovka, velkorysý prostor,výborný podvozek, ale hlavně nedostatky při zpracování (středová konzole). Nevím co by to mělo být - ale je to rozhodně "zásadní" pro posouzení vozu.
To není jako - ne-autoklima, vyšší spotřeba, vyšší cena (Tigi) nebo tvrdší podvozek, slabší komfort, hlučnější motor (Yeti).
Tohle jsou přece jen "prkotiny" nemající vliv na "jasné vítězství" v německém seriozním hodnocení. >:D
O umístění rozhodly body. 522, respektive 518 je zkrátka více než 506. Může být sebelepší, pokud nenasbírá body, má smůlu. 19 bodů mezi prvním a čtvrtým není velký rozdíl. Jen ix35 vlaje někde vzadu.
Napriek tomu ze Hyundai (cit.) "vlaje nekde vzadu", na zaver testu sa v Autobilde vyjadrili:
"Neuveritelne, akymi dobrymi autami sa medzicasom kompaktne SUV-cka stali! Napokon, ani Hyundai ix35 nie je vobec sklamanim, aj ked skoncil na poslednom mieste"
Dedukujem z toho asi to, ze rozdiely medzi tymi autami boli fakt male, a rozhodovali len detaily. Vyjadrene cislami, aj "posledny" Hyundai ix35 ziskal az ~88% bodov prveho Yetiho...
když si projdete bodování, tak Yetina nahrabala nejvíc bodů v totálních kravinách...navíc, co to je za test, kde má jedno uto automat, další adaptivní podvozek...panoramatická střecha...? no hlavně že vyhrála po zásluze že ... >:D >:D >:D >:D