Elektromobil u kterého výrobce odfláknul teplotní management akumulátorů může jezdit jen na severu.
Navíc norské daně na spalováky jsou drastické takže Norové musí ze dvou zel vybrat to menší.
No po ujetých 600km je mi srdečně jedno, že se nabíjení zpomalí, protože půjdu na jídlo, na kafe a dám si krásnou pauzičku.
To auto stejně není na dlouhé jízdy, ale primárně na ježdění do práce do 100km tam a 100km zpátky. Takže za mně žádný problém. Ale vyřešit líp to mohli, o tom není pochyb.
Po 600 Km mi staci prestavka maximalne 15 -20 minut. Protahnout se, zacvicit, dat si neco lehkeho k jidlu, kafe a muzu vyrazit na dalsich 600 Km. S Leafem budu cekat 2 hodiny nez se nabije. Dekuji nechci.
Cuba: Po ujetí pouhých 600 kiláků máš za sebou už minimálně dvě nabíjení a tedy i nejmíň dvě hodiny ztracené lelkováním u nabíječek. Takže věřím že pak ti už bude opravdu vše srdečně jedno ... :-)
To je fakt. Jenom je k tomu ještě nutné denně baštit velryby, neb produkují mnohem méně skleníkových plynů na 1 kg masa než kuřata, prasata nebo (Pán Bůh s námi a zlé pryč) hovězí dobytek. Tak jakýpak moratorium. ;-)
Vec uhla pohľadu. Ako sa hovorí, účel svätí prostriedky. Z daní za špinavé sa dotujú tie čistejšie. Nissan predáva jedny aj druhé, a nič nebráni ani iným, aby to robili rovnako a tiež sa prispôsobili podmienkam. Koniec-koncov, kvôli emisiám automobilky investujú neskutočné peniaze, a emisné limity sú vpodstate umelo vytvorené prekážky, prečo teda neinvestujú do výroby áut, ktoré sú naopak dotované? Nerozumiem tomu, niečo sa berie ako samozrejmosť, a niečo je zas tŕňom v oku - a oboje spôsobené a zariadené úradníkmi, nie zákazníkmi. Raz tu niekto vymyslel, že dotácie sú zlo, a odvtedy to tu čítam každú chvíľu.
Alternativním pohonům jsem poslední dobou začal docela fandit a sám jsem reálně EV i vybíral. Nakonec mám teda hybrid, poslední dobou jsem se tady o tom hodně rozepsal...to jen aby to nevypadalo, že jsem nějaká ultra konzerva.
Nicméně chci říct, že absolutně nesouhlasím s tím, že si pár úředníků řekne, že je to dobrý nápad a začnou přelévat peníze do věcí, které nejsou 100% vyřešené a neví se jestli je to správné řešení. I přes to, že v severských zemích mají hodně elektřiny z obnovitelných zdrojů, tak zdroje pro výrobu EV a baterií jsou pro současné technologie velmi omezené a ta celková eko stopa není tak pozitivní. To je fakt, který není žádným konspiračním hoaxem. Kdyby v ČR bylo jakékoliv auto zvýhodněné třeba jen pro soukromníky bez DPH, bude o to brutální zájem ať by to auto bylo jakékoliv, to jsem si jistý. V Norsku je to i o tom, že na takové srandy mají. U nás, kde není v rozpočtu ani na to zrekonstruovat desítky let starou dálnici, můžeme na experimenty s přebudováním dopravní infrastruktury s klidem zapomenout.
Mimochodem u Leafu je "norský" efekt znát až u nás a to tak, že tu stojí o 200k než by stál tržně a čekací lhůta je 12 měsíců. Vím to, protože jsem ho chtěl pořídit. Prodejce mi to řekl naprosto jasně, mají pár kusů na republiku a sleva ani nic takového neexistuje. Takže kdo jásá Norům, ať si na ten zázrak rok počká a tučně si připlatí. Na situaci v Norsku podle mě není nic k chlubení, jako zastánci zdravého tržního prostředí mi to přijde spíš k pláči a podle mě to zbytečně podněcuje negativní vlny vůči EV je takovým. Do technologického vývoje to zanáší pouze politiku, díky které se odvrací pozornost jen tam kam úředník pomocí dotace ukáže. Když už dotovat, tak než do výroby neudržitelného řešení (výroba současných EV) je podle mě lepší ty peníze pumpovat do vývoje jakékoliv alternativy k současným bateriím, které mimochodem nemají využití pouze v autech, ale skoro bych i řekl přínosnější řešení v jiných oborech. Už jen výroba aut na současné baterie vlastně vytváří přirozené lobby k tomu aby se podporovala stavba nabíječek a tím vlastně i klesala motivace ten problém s bateriemi vyřešit. Celé se to jen prohlubuje.
Je to můj názor, určitě se asi někomu nebude líbit...pokud ne, prosím o argument v čem je udržitelnost a globální využití současných typů EV (+ dotovat prodeje), které zvládnou jezdit jen od nabíječky k ideálně rychlonabíječce (a tu infrastrukturu taky musíme dotovat), nebo poskočit pár km po městě. Viz i naše diskuse o infrastruktuře u plugin hybridních Mercedesů.
To sa stazuj u svojej vlady, nie u vyrobcov EV. Na SR je z fosilu iba 10% elektriny. Aj to spalovanie uhlia v CR je stale ovela cistejsie ako spalovanie paliv vo vasich autach ktore nam smradia pod nosom.
Až se po Novém roce spustí prodej Tesly 3, očekávám stejný boom jako v USA. Elektřina je pohonem velmi blízké budoucnosti a kdo si nechal ujet vlak, bude to těžko dohánět.
Ostatně na Alze je Tesla 3 v základu za 1.1M i s DPH, verze s dojezdem 500km za 1.4M.
Tak v základu je všechno. Navíc se i v tom úplném základu bavíme o zadokolce se zrychlením 0-100 za 5.6s a spotřebou 30 haléřů na kilometr, která je podle testů velice povedená i podvozkově.
Interiér je věc vkusu, je to prostě trochu sci-fi, ale velmi funkční a plně gadgetek.
Jasně, Teslu do každé domácnosti, ideálně té v paneláku >:D Takže ty Teslu 3 objednáváš?
Když jsem se v BMW vyptával na i3, trochu jsem se styděl za to, že to řeším jen kvůli zvýhodnění parkování v Praze. Prodejce mi řekl, že 90% zákazníků z Prahy to kupuje pouze kvůli tomu >:D
A poslední věta není pravda, znám se s člověkem, který přechází z Tesly S zpět na benzín.
Já jsem přezbrojoval loni, takže další kolo bude tak za 4 roky. :-) Ale kdybych kupoval auto příští rok, byl by model 3 žhavým kandidátem. Kamarád koupil nedávno na zkoušku elektrický Ioniq a už má objednanou S 75D.
Samozřejmě před panelakem to je nic moc, ale do garáže k nabíječce je elektromobil super, obzvlášť, když máte tarif pro elektrokotel (2,20 za kWh) :-)
Ok to beru, ale co když někdo ten tarif nemá a nežije v RD, tzn. 90% lidí v Praze? Jak ten boom bude probíhat? Proto tak rýpám, já s tím narazil i v novostavbě bytového domu s garážemi v přízemí, viz diskuse u plugin Mercedesu. Upřímně netuším jak by se ten boom, o kterém píšeš měl stát.
Netreba vam ani RD ani hafo nabijaciek, uz dnes 120kW nabijacka nabije vyse 210km dojazd za 15 minut, teda porovnatelne s tankovanim kedze nemusiste stat pri aute ako pri tankovani a stat v rade pri plateni. To je dojazd na niekolko dni pri priemernom dennom najazde CSSR ludi. Za 30 minut to je uz 350km.. a to hovorime o iba 120kW nabijani, cize s 350kW nabijackami ktore sa rozsiruju v Nemecku bude za 15 minut nabitych 80% baterie a Tesla supercharger V3 ma mat este vyssi vykon, takze uz dnes sa da spokojne fungovat s EV s moznostou rychlonabijania bez vacsich problemov a za 2 roky to bude porovnatelne s tankovanim ICE aut s podobnym vykonom. Takze ziadne masove nabijacie stojany po sidliskach nehrozia, tak ako nemame po sidliskach cerpacie stojany ;-) Kto ma mocovy mechur schopny odjazdit 900km bez prestavky moze stale siahnut po hybride, alebo po karcinogennom diesli ;-)