Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissanu Leaf se daří po celé Evropě. V Norsku je nejprodávanějším autem vůbec!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 10. 2018
101
35
Zobrazit náhledy (101)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Na jaře se Nissan chlubil skvělými prodejními výsledky elektromobilu Leaf. A trend ani po několika měsících neklesá, spíše naopak.

Za boomem elektromobilu Nissan Leaf v letošním roce může především příjezd druhé generace, kterou jsme již přivítali na českém trhu. Objednávky byly spuštěny v únoru a novinku si již objednalo 43.000 zákazníků, přičemž Nissan do konce srpna dodal 26 tisíc aut.

Druhá generace Leafu se tak za pár měsíců stala rekordmanem v několika disciplínách. Japonský model už je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, přičemž svými prodeji překonává dokonce i automobily s plug-in hybridním pohonem. Zajímavý je i fakt, že v Norsku se stal Leaf nejprodávanějším vozem mezi všemi typy pohonu.

Zatímco na jaře se Nissan chlubil jedním prodaným Leafem za každých dvanáct minut, dnes už na udání jednoho kusu potřebuje minut deset. Měsíčně tak japonské automobilce dorazí něco kolem čtyř tisíc žádostí. V souvislosti s tím značka očekává i jeden negativní dopad, a sice prodloužení dodací doby, protože výrobní prostory nejsou nafukovací.

„Silný růst tržeb nového Leafu je charakteristický pro celou Evropu včetně Rakouska, Francie, Německa, Nizozemska, Portugalska či Španělska. V Norsku dokonce narostl prodej tak moc, že se letos Leaf stal nejžádanějším automobilem mezi všemi pohony,“ pochvaluje si automobilka v oficiální tiskové zprávě a dodává, že zájem o auto je i mezi firemními flotilami, do kterých zamířilo na osm tisíc vozů. Aktuálně se Leaf prodává na 51 trzích po celém světě.

„Novou generaci modelu Leaf jsme postavili na základě zpětné vazby více než sta tisíc vlastníků předchozího vydání. Pochvalovali si okamžitý točivý moment, snadné řízení či spolupráci s e-Pedalem. Je to auto stvořené pro každodenní život a prodejní čísla to jednoznačně odrážejí,“ uvedl Gareth Dunsmore, ředitel elektrických vozidel evropského zastoupení Nissanu.

V Norsku se sice Leaf dostal před tolik oblíbené Tesly, Elona Muska to ale příliš mrzet nemusí. Aktuální prodejní výsledky totiž ukazují, že americká automobilka po patnácti letech od svého založení prodává víc vozů než Jaguar.

Tesla totiž za prvních devět měsíců letošního roku prodala již 154.000 elektromobilů, zatímco nový Jaguar si pořídilo 136.000 zájemců. Za růstem americké značky může především nový Model 3, jehož podíl z letošních prodejů je vyčíslen na 82.400 kusů.

A pokud vás druhá generace Nissanu Leaf zajímá podrobněji, brzy se můžete těšit na tradiční redakční test. Právě v těchto dnech nám totiž japonský elektromobil dělá společnost.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Potřebný počet nabíječek nikdo nepostaví.
GeekStar
| 12. 10. 2018
To platí u těch levných aut. Do půl milionu dnes asi použitelný elektromobil není, klasické rodinné auto přitom za tu cenu už v pohodě koupíte.

Ale třeba zrovna ta Tesla 3 je v porovnání se srovnatelně výkonným BMW spíš levnější (nejčastěji je srovnávána co do jízdních výkonů s 340i).
Avatar - twistedTSD
Elektromobilita
twistedTSD
| 12. 10. 2018
Prodejní čísla z USA říkají, že Tesla je momentálně trendy hračkou pro majetnější geeky a environmentálně uvědomělé.
Avatar - .StenLi.
Potřebný počet nabíječek nikdo nepostaví.
.StenLi.
| 12. 10. 2018
Netreba vam ani RD ani hafo nabijaciek, uz dnes 120kW nabijacka nabije vyse 210km dojazd za 15 minut, teda porovnatelne s tankovanim kedze nemusiste stat pri aute ako pri tankovani a stat v rade pri plateni. To je dojazd na niekolko dni pri priemernom dennom najazde CSSR ludi. Za 30 minut to je uz 350km.. a to hovorime o iba 120kW nabijani, cize s 350kW nabijackami ktore sa rozsiruju v Nemecku bude za 15 minut nabitych 80% baterie a Tesla supercharger V3 ma mat este vyssi vykon, takze uz dnes sa da spokojne fungovat s EV s moznostou rychlonabijania bez vacsich problemov a za 2 roky to bude porovnatelne s tankovanim ICE aut s podobnym vykonom. Takze ziadne masove nabijacie stojany po sidliskach nehrozia, tak ako nemame po sidliskach cerpacie stojany ;-) Kto ma mocovy mechur schopny odjazdit 900km bez prestavky moze stale siahnut po hybride, alebo po karcinogennom diesli ;-)
Avatar - .StenLi.
Elektromobilita
.StenLi.
| 12. 10. 2018
Ale on ich neovlada a teda zije vo svojej mylnej realite :-)
Avatar - .StenLi.
Prodeje
.StenLi.
| 12. 10. 2018
To sa stazuj u svojej vlady, nie u vyrobcov EV. Na SR je z fosilu iba 10% elektriny. Aj to spalovanie uhlia v CR je stale ovela cistejsie ako spalovanie paliv vo vasich autach ktore nam smradia pod nosom.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku