Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: North American Car of the Year 2011: Finalisté

Americká obdoba evropské ankety Car of the Year je rozdělena na automobilovou a sportovně-užitkovější část. Ve finále té první je Volt, Sonata a Leaf.
Zpět na článek
20. 12. 2010 17:38
20. 12. 2010 17:41
Avatar - Righ
20. 12. 2010 11:40
Zeleni reakcionari opet utoci
Svet se hrouti, v zemi, kde se nedavno benzinem i splachovalo, se dostala k moci vsehoschopna zelena lobby, zatimco ropne korporace a 99,9% tradicniho prumyslu se tise krci v koute. Podle informaci z Hradu je cely prevrat rizen EU, ktera pomoci tech nejlepsich svetovych hypnotizeru uhranula media v USA tak ucinne, ze ve finale o tamni auto roku jsou hned dva vozy s pachem elektriny. Ceho se jeste dockame - tichych a cistych center velkomest? mene extenzivniho vyuzivani prirodnich zdroju? odpovednejsiho pristupu prumyslu k zivotnimu prostredi? Je treba rict rozhodne ne vsem temto komunistickym zhuverilostem a postavit se na stranu rustu, ktery se nekouka nalevo ani napravo!

Jeste ze zijeme v tak vyspele a moderni zemi, kde si moudri obcane dobre spocitaji, zda se jim koupe nefunkcnich elektromasinek vyplati. A ono se to zatim nastesti vubec nevyplati! Tak ktery vul by vyhazoval penize navic jenom proto, aby byl jeho vuz setrnejsi (sic!) k zivotnimu prostredi?
Rozbalit vlákno
19
20. 12. 2010 12:05
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
>:D :yes:
Avatar - white label
20. 12. 2010 14:32
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Aha, a já se, podle dvou finalistů, naivně domníval, že jde jen o severoamerický elektromobil roku...
:-O 8-s
Avatar - Righ
20. 12. 2010 22:06
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Vtip je prave v tom, ze neni. :-) Muzem samozrejme spekulovat o tom, jestli jsou soucasny elektromobily/hybridy dostatecne pouzitelny v kazdodennim zivote, aby porazely konvencni automobily, o tom ale muj puvodni prispevek nebyl. Napsal jsem ho jako vysmech vsem tem, kteri se na diskuzich na auto.cz (a nejen zde) tak radikalne vymezuji vuci vsemu, co se svou koncepci odlisuje od beznych aut se spalovacim motorem a jeste ke vsemu zavani ekologicnosti. Odpor techto zelenobijcu je pak vetsinou postaveny na pseudoideologickych argumentech typu ekologie = socialismus nebo skatulkovani kupcu podobnych aut jako zelenych salatu apod. Nemuzu si pomoct, ale me zkratka bavi delat si z toho legraci. >:-[]
Avatar - ManInBlack
21. 12. 2010 09:29
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Záleží na lidech. Například já mám nejradši klasický, atmosférický benzínový motory a za slušný motor považuji vše od 2.0 výš.
Přesto elektromobily a hybridy považuji do začátku za dobrou alternativu přinejmenším do měst (kvůli ovzduší). Ale se*e mě, že dneska se všichni ohlíží na to, aby všechno bylo politicky korektní, takže se nám takovýhle poroty snaží namluvit, že malý, hnusný, pomalý Leaf je daleko lepší, než Audi A8. Co sakra mají proti velkým a hezkým autům? Jenom to, že velké, výkoné a hezké auto je dneska nekorektní.
Ale schválně bych těm "porotcům" postavil vedle sebe Audi A8 a Leaf a ať si vyberou, který chtěj, ale pod podmínkou, že pět let nesmí mít žádné jiné auto a s žádným jiným jezdit (např. s "manželčiným" Viperem). Rád bych viděl, kdo by si vybral politicky korektní Leaf.
Avatar - white label
21. 12. 2010 10:05
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Jo, je to v podstatě tak, tyhle soutěže jsou obecně až nevkusně politizované. Podobné soutěže by měly být také pro motoristické nadšence a není problém, aby v nich byla nějaká ekokategorie, ale míchat "Volty a Leafy" se špičkopu na fosilní paliva je slepý "zelený amaterismus"...
Avatar - Righ
21. 12. 2010 11:57
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
A proc myslis, ze jsou zpoltizovane? Velka cast americkyho naroda i politicky rerezentace si napriklad mysli, ze zadny ekologicky hrozby Americe ani Zemi nehrozi a ze kazdy spravy American by si mel koupit zasadne americky auto. Nekdo by tedy mohl klidne rikat, ze anketa je zpolitizovana, kdyby vyhral treba Ford F150.

Nejaky samostatny ankety o "zeleny auto roku" jsou mimochodem uplne k nicemu, protoze tyhle ekologicky auta se na trhu stretavaj s tema konvencnima a zakaznik proto vybira z cely nabidky. Doufam, ze aspon ty chapes, podle jakych kriterii jsou vitezova anket o auto roku vybirani a nemuze te proto prekvapit, ze je zkratka vybran vuz, ktery prinasi do sveta aut doslova revoluci. Podle me je to zcela legitimni a nic na tom nemeni ani fakt, ze bychom radsi vsichni jezdili Rollsem nez Leafem.
Avatar - white label
21. 12. 2010 13:48
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Politika je mnohoznačný pojem spojený s bojem o rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy/názory... a jako taková nemusí mít se skutečnou většinou společného tolik, jak si zřejmě myslíš. Pokrytectví (kázat vodu a pít víno) k politice patří od nepaměti, viz zneužívání náboženství.
Chápu, že podobné ankety docela přísně respektujou value for money a snaží se ocenit inovace, ale (nejen) podle mě jsou tyto kritéria až příliš "primární" pro konečné pořadí.
Auto roku by mělo odrážet i určitou emotivní formu jakési "žádoucnosti", i když pouze v rámci relativně dostupné cenové kategorie, což takový Leaf příliš nesplňuje...
Avatar - Righ
21. 12. 2010 14:32
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Tvoje definice politiky, ktera je bezezbytku pravdiva, te nicmene nutne musi vest k zaveru, ze kazdej verdikt poroty lze duvodne podezirat jako zpolitizovanej. Cim je pritom skupina hajici ten ktery nazor silnejsi, tim je pravdepodobnost jejiho vlivu na konecnou volbu vetsi - proto jsem zminil priklad zpolitizovanyho viteze v podobe Fordu F150, protoze za nej, a nebo jemu podobny tradicni americky auto, by se jiste postavila politicky vyznamna skupina.

Zda by mely pdobny ankety vice promitat emoce a mely by se tudiz lepe umistovat napriklad sportovni nebo luxusni vozy je vicemene veci osobniho nazoru, takze nema valnej smysl se o tom nejak prit.
Avatar - white label
21. 12. 2010 15:22
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Z negativních "prvků" je pro politiku (vedle zmíněného pokrytectví) typický i populismus, který mívá velmi blízko i k ekologickým tématům, i proto podobnou anketu může dnes těžko vyhrát vůz jako je F150, a to bez ohledu na to, v čem jezdí většina američanů...
S tím závěrem pochopitelně souhlasím...

P.S. Automobily byly, v rámci dopravy, vybrány za jakousi výlohu ekologického boje, přitom objemem škodlivosti vůči životnímu prostředí nejsou až tak zásadní, ale jsou nejvíc na očích "voličů"..., otázka je proč se podobně výrazně a důrazně netlačí i na ostatní odvětví (nejen) dopravy, letecká, vodní, železniční..
Avatar - Righ
21. 12. 2010 11:49
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Tohle je po stopadesatyosmy na stejny tema - ankety o auta roku nikdy nebyly o absolutne nejlepsim voze a nikdy je proto nevyhravaly auta typu A8. Zadnou soudobou plitickou korektnost v tom nehledej, to je mimochodem dalsi fraze, ktera se dneska pouziva, kdyz se chce nekomu nasazovat psi hlava. Na tema kriterii podobnych porot se siroce diskutovalo uz pod vitezem evropskyho auta roku Leafem, podle me jde o kombinaci value for money a inovace. A Leaf/Volt zkratka prinasi tak zasadni inovaci, ze si podle americkych medii vyhlasujicich auto roku tenhe titul zaslouzi. Tecka.
Avatar - white label
21. 12. 2010 10:08
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale tvůj příspěvek si vlastně dělá legraci z obou extrémních skupin příznivců (jak proti zelených, tak pro zelených), zřejmě proto i ta rozpačitá reakce MichalaPolana, ale nejen ta. ;-)
Avatar - Righ
21. 12. 2010 12:07
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Covece, spis ty v tom vidis neco, co tam neni. Jestli ti pripada, ze si "nevedomky" delam legraci z "extremnich zelenych" tema otazkama, ktery si kladu na konci prvniho odstavce, tak to je pohled tezce deformovanej ceskou realitou. Vsechny tyhle veci jsou ve vetsine zapadni Evropy brany jako samozrejmost a tvari v tvar problemum, kterym lidstvo celi, i jako nutnost. Samozrejme muzes rict, ze kdybych se napr. o "odpovednym pristupu prumyslu k zivotnimu prostredi" zminil v takovym Uzbekistanu, byl bych pochopitelne povazovanej za blazna. :-) "Extremnich pro zelenych" jsem se ve svym prispevku kazdopadne ani nedotkl a ver, ze to je skupina, ktera mi veru neni nijak blizka.
Avatar - white label
21. 12. 2010 13:23
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Ne, určitě nemyslím zrovna ty otázky na konci prvního odstavce, spíš celkový "duch" toho příspěvku, narážky na splachování benzínem, uhranutí EU apod. Přečti si pozorně ty reakce na něj a pokud aspoň trochu "znáš" nicky, které na něj reagovaly pak ti musí dojít, že ten příspěvek nevyzněl všem tak jednoznačně, jak si zřejmě původně chtěl. Jen samotná reakce MichalaPolana, který má auto á la Chevy Volt dokonce jako auto snů, je snad výmluvná dostatečně...
Avatar - Righ
21. 12. 2010 14:17
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Splachovani benzinem byla s nadsazkou minena poznamka k tradicnimu americkymu vztahu k benzinu, to neni vec zelena ani nezelena, to je zkratka fakt. Hlaska o EU pak byla pouze reakci na vecny obvinovani tyhle instituce z vsemoznych hruzostrasnych "ekologickych tlaku". :-) A jestli me spravne rozumel MichalPolan a nebo Jan Tleskac je mi srdecne jedno, ja si myslim, ze kdo umi cist mezi radky, pointu myho prispevku pochopil.
Avatar - white label
21. 12. 2010 15:27
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Jedno ti to být pochopitelně může, ale ze tvé reakce na něj, je znát i tvé jisté překvapení nad
jeho rozporuplnou reakcí (vzhledem k tomu co má sám v profilu)...
Avatar - gld
20. 12. 2010 16:08
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
si im to dal >:D :yes:
Avatar - Glaukos
20. 12. 2010 17:40
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
příspěvek roku
Avatar - Blue Sun
20. 12. 2010 17:46
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Ani jako vtip to není dobré.
Avatar - Righ
20. 12. 2010 22:07
Re: Zeleni reakcionari opet utoci
Vypada to, ze jsem ti slapnul na kuri oko. Trochu zvlastni s prihlednutim k tvymu "autu snu". :-!
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2010 17:38
hmm
myslím, že výherce je předem jasný ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Glaukos
20. 12. 2010 17:41
Re: hmm
Bohužel ano, ale že by mě to těšilo se říct nedá
Avatar - Barrichello
21. 12. 2010 12:34
Truck of the year
Durango a Grandčíro s přehledem poráží zavednou konkurenci, hehehe :yes:
A nestačí se vyrábět.
Kde jste posměváčci?
Rozbalit vlákno
0