Studie připravená pro stánek luxusní větve japonské Hondy na New York Autoshow je zajímavá nejen sličným vzhledem. Pod novým kabátem se ukrývá pro Hondu netypický pohon všech kol, navíc s několika vylepšeními.
... ve srovnání s léta pilovanými pohony Audi a Subaru? Přinejhorším stejně, spíše však lépe. Proč? Ze stejného důvodu, proč je úplně nový turbodiesel i-CTDi lepší než léta pilovaná tédéíčka, cédéíčka, hádéíčka a podobně. A ze stejného důvodu proč mají motory VTEC nejvyšší litrové výkony, proč mají hodní řadicí páky tak precizní chod a proč....... Protože na co Honda sáhne, to propracuje takřka k dokonalosti.
Jo, Honda co má každý Tonda ,aneb Honda mi nevadí, ale to co jsi napsal o dokonalosti je taková blbost až to bolí (a proč se potom kazí 4x4 na CR-V?) alias nikdo není dokonalý...
Jak jako kazi??? Mam druhy CR-V a problem žádný, natož s 4x4!!!! A stejné zkušenosti všichni majitelé s kterými jsem kdy mluvil....... Jo a na prvním CR-V...170t.km a ted zatím 80t.km........
RT-4WD se kazí? Právě naopak, podle Hondy byla na tento systém jediná reklamace, a to když se kamsi do systému dostala voda. Klient to sice nepřiznal, ale podle techniků brodil někde, kde už to prostě bylo nad síly auta, nicméně i tento nedostatek byl prý odstraněn. Nic se na něm totiž pokazit nemůže, je až nechutně jednoduchý, možná až moc, ale pro běžný provoz to stačí.
Co že je na I-CTDi tak jedinečně úžasnýho...? ;-) Jen ve stručnosti: U i-CTDi použitý Commonrail druhé generace překonává i prcek Punto Commonrailem třetí generace, litorvý výkon ani podíl krouťák / objem i-CTDi čka taky není nejlepší, variabilní turbo je v dieselech na trhu taky už spoustu let... Jediná inovace, kterou na i-CTDi spatřuju je technologie výroby bloku motoru, to je opravdu špička, jinak je to snůška několik starých, jinýma automobilkama ozkoušených řešení...
Nechci ten motor schazovat - nejel jsem s ním, a prej se s ním jede super, ale co se týče "objektivních" parametrů a konstrukce, zdalake není až tak přelomový a skvělý, jak je hlásáno...
No právě, dle "objektivních" parametrů by to měl být další nudný uhlák. Ale není, sakra, není. Běž se svézt. Nafta patří do kamen a ne do rychlých aut, ale jak funguje i-CTDi v Accordu je dost nepochopitelné a pouze popis nestačí. A v tom jak funguje to auto jako celek a jak s tím uhlákem ten Accord jede, to je na tom motoru přelomové a skvělé. Ach jo, kdyby mi někdo před pár měsíci řekl, že budu chválit uhlák, poslal bych ho do .... :-) Amigos
Asi jo, ale ještě to nikdo nedělá v sériových autech, je to asi moc drahé. Ale vsaď se, že jakmile s tím Honda přijde, do dvou let se to objeví u dalších výrobců.
No nie celkom aktivny diferencial (ten je len v strede) ale tzv. ACTIVE YAW CONTROL. Vo WRC bezne, v "civilnych" zatial len v Mitsubishi Lancer EVO VII a VIII.
Jak to bude kombinovano s dalsimi systemy? Je to honda, takze to zajiste bude velmi dobre, ale nejakou vyraznou zmenu bych necekal. Vypada to jako 4x4 a ESP dohromady. Do jake miry do bude lepsi? ESP apod. se taky umi soustredit jen na jedno kolo...
Mezi ESP a ATTS je dost výrazný rozdíl. ESP ovlivňuje jízdní vlastnosti "pasivně" prostřednictvím ABS, tedy přibržďováním kol. ATTS (a tedy vlastně i SH-AWD) přerozděluje točivý moment a tím zasahuje do jízdy "aktivně". Má to celou řadu výhod, ale já nejsem technik, tak to asi dost dobře nevysvětlím.
To je jasny, chtel jsem jenom rict, ze vysledek bude asi podobny. Ale mozna ne. Nicmene, elektronika v tom bude taky.
Pohony, ktere jsou rizeny spise elektronikou, vykazuji sice horsi vysledky, ale ne zase o moc.
No, z tech bludu, co tu pises, je opravdu videt, ze nejsi technik. Honda za poslednich 15 let nevyhrala ani bramborovou placku, v ITCC je zatim suverenne posledni, do F1 - pravda - ted prislo vyrazne zlepseni a uz jim motor neshori uplne pokazde. Takze ja zadnou dokonalost na Honde nevidim, ale budiz. Proti gustu zadny disputat...Hlavnim problemem tohoto systemu bude - jako u vsech elektronickych berlicek - software v CPU tech uzaverek. Jinak je to normalni celni diferak a viskozou jako uzaverou (Fergusson 1985 - Lancia Delta HF 4WD), ktera je tady rizena elektromagnetickym omezovacem. Vychazi to z mizernych zkusenosti s Haldexem, ktery vyrobce zavedl do slepe ulicky vlivem pomalosti hydrauliky a problemum v absenci mezinapravoveho diferencialu. Elektromagnet ma zase nevyhodu v obtizne regulaci ucinku (vlivem magneticke remanence nema plynuly prubeh) a tudiz bede dulezite, jak si vyrobce poradi s "nakopnutim" pri zaberu elektromagnetu. Dale je otazka, jak systenm bude reagovat pri brzdeni na nestejnem povrchu a vlnach, protoze na suchem asfaltu s pricnymi vybrzdenymi hrby od kamionu bude jakakoliv jeho aktivita problem. Dalsi otazkou je, jeslti soft pocita s verzemi jako "vse zavreno" treba na vyjezdu ze zatacky. Dale je otazka, co se stane, kdyz system vyhodnoti chybu, co se stane pri zatazeni za rucni brzdu s naslednou akceleraci, co se stane pri pulsujici akceleraci pri prujezdi zatackou......Obecne se da rici, ze takovyto system stojici vyhradne na softu bude zavisly na tom, jaky pristup zvolil pogramator. Muze to byt stejne skvely, jako pruserovy. Kam se Honda trefila, ukaze praxe.
Mno bludy. Jeden vidím: "za posledních 15 let nevyhrála ani bramborovou placku". Říká ti něco Ayrton Senna? :-) Nebo Valentino Rossi? :-) Nebo ...., nebo .... No co, každej se někdy spletem. Toho, jak to bude odladěné, bych se nebál. Největší světovej výrobce spalovacích motorů a jedna z posledních nezávislých automobilek na světě si nedovolí pustit do světa nějaký průserový systém. Počkal bych na představení a na testy. Amigos
Souhlasím s Kingem a Amigosem, že Honda je jedna z mála automobilek, která umí vyrobit skvěle odladěný vůz, který je spolehlivý a kde vše funguje tak jak má. Nebojí se experimentovat a pokud se do něčeho pustí a uvede to na to trh vždy se jedná o to nejlepší co je možné v dané cenové třídě koupit. Věřím Hondě, že když SH-AWD nebude fungovat 100% dle jejich představ tak ho ani neuvedou na trh.
Kritizovat současné sportovní uspěchy Hondy od někoho kdo zabřednul se svou Deltou někde v 80-tých letech je hodně troufalé.
A jéje, po dlouhé době opěch chytrý Magic, lanciista/alfaromeista postižený mindrákem z toho, co je z téhle kdysi celkem zajímavé značky dneska . No klidně se můžeš vsadit, že se z téhle přednášky na zadek neposadím... Ale i jinak jsi mimo, milej zlatej. Jak si vede Honda v soukromých týmech v italském ITCC, to fakt nevím, ale v britském BTCC byla vloni druhá, předloni třetí, ve 2000 taky 2., stejně tak v 1999, 3. byla v roce 97. Zapomínáš také na její několikaletou jasnou dominanci v CARTech, po odchodu z Indy zase nově v IRL. O motorkách už vůbec nemluvě. A to jsou jen úspěchy v motorsportu. Takže prosím neposuzuj nový systém, když jsi s ním ještě nejel ani jsi ho neprogramoval.