Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Kia Ceed má české ceny: Kolik verzí výbav se vejde do 400.000 korun?

Třetí generace vozu Kia Ceed přichází na český trh. Zákazník může volit ze tří úrovní výbavy a vybírat z pěti pohonných jednotek. Pouze dvě nejslabší zážehové motorizace ale můžete mít ve všech výbavách.
Zpět na článek
24. 8. 2018 10:59
24. 8. 2018 11:09
24. 8. 2018 11:47
24. 8. 2018 14:37
24. 8. 2018 12:35
25. 8. 2018 21:12
24. 8. 2018 14:18
25. 8. 2018 18:15
24. 8. 2018 19:04
25. 8. 2018 21:24
24. 8. 2018 13:40
26. 8. 2018 18:16
6. 10. 2018 21:07
23. 8. 2018 15:45
DULEŽITE...VŠEM!!!
Omlouvám se za dnešní offtopic.
A taky bych chtěl poděkovat (bez ironie) ACZ za úrověň, co drží, i když někdy jsem pěkně urýpaný a někdy se jim chybička prostě vloudí.
Chtěl bych se se všemi podělit o opravdovou autožurnalistickou stoku, která teče na jednom konkurenčním webu.
jako ochutnávku dávám link.
Dostanete nažrat Audin RWD, sytému AEBS a akcelerace motoru. A pan autor má takových perel víc. Píše dál.
Co na to říkáte, lidi?
To je hovado, co!??
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2018 16:10
Re: DULEŽITE...VŠEM!!!
Hm...zajímavé je i tohle: [odkaz] Oba motory mohou mít stejných 280 koní, stejně silné nejsou. Protože prostě proto.
23. 8. 2018 16:23
Re: DULEŽITE...VŠEM!!!
Má tam i úvahu. že nová RS7 se zrachlením 3,5 bude v tomto parametru nejlepší audinou všech dob. Má to i v nadpise.
Kdyby kukl na stránky Audi, objevil by R8
atd.
Je to blbec a je k nevíře, co za blitky se re do těch svých "článků"
Avatar - N6600
23. 8. 2018 17:46
Re: DULEŽITE...VŠEM!!!
Nuze, mas dve moznosti.

1. Necitat to.
2. Zalozit si vlastny magazin a vybrat profesionalnych autorov.
24. 8. 2018 20:34
Re: DULEŽITE...VŠEM!!!
Jasně a taky si můžes sázet vlastní brambory, péct chleba, vyrábět auta, postavit elektrárnu, těžit plyn, vyoperovat nádor, ..... ty jsi hlava. Typicky imbecilní rada na jakoukoliv kritiku, tak si založ vlastní, peč vlastní, provozuj vlastní 8-s Doufám, že se tím řídíš nebo jsi 100% spokojený absolutně se vším >:D Pak bych ovšem zauvažoval nad návštěvou nějakého doktora.
Avatar - Beefcake
23. 8. 2018 22:42
Re: DULEŽITE...VŠEM!!!
Hned prva veta "Auta s tahem na zadní kola" ma dala do pozoru, ze to bude riadna hatlanina.
23. 8. 2018 18:46
1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Tak to je smutný, ten kdo nechce naftu nemá na výběr. 1.4 CVVT je na Ceed slabá a oturbený 3hrnek v nižší střední od H/K doma mít “nechceš”. Takže Ceed začíná na 474tis Kč ;-\ Škoda, že nepokračuje 1.6GDI Jel jsem s ním v Carensu a na to, jak je to velký auto, s ním problém neměl ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2018 22:35
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
skoda toho GDI-cka... ta 1,6tka bola vcelku idealna..... ale normy nepustia...

ono 1,4tgdi je sice posadena super ale ta cena uz nebude v cene GDI-cka a to moze znamenat ze nejeden zakaznik uz pojde do litrovej kosacky ( alebo uplne k inej znacke.. mazda toyota a pod ) ... a to nie je za mna na nizsiu strednu triedu seriozna motorizacia.... ani vyhra pre zakaznika mat tam liter ... o spotrebe takejto kosacky na urovni vacsej ako to GDI ani nevravim ...

sice je tam opat len jediny pouzitelny motor ale kto na to ma kupi si ho... ceed urcite ako auto nesklame... hoc fakt motoricky si moc nepomohli voci predchodcovi ... chce to este aspon jedno turbo.. povedzme 1,2tgdi s vykonom okolo 85-90kw akoo uz pouzitelny zaklad v cene aspon o tisic eur nizsej ako ta 1,4tgdi a to by hned pomohlo aj predajom ceedu .. snad casom sa ponuka rozsiri
Avatar - Beefcake
23. 8. 2018 22:41
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Naco zase tolko placu. Kto ten motor bude chciet, tak si ho kupi.
Ako pri kazdej inej znacke a aute.
Kto ho nechce, alebo nan nema, tak si ho nekupi a mozno nakoniec kupi uplne ine auto.

K 1.4 robit 1.2 - FACEPALM - to je fakt ekonomicky nezmysel.
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2018 22:48
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
vlastne ako sa tu uz pisalo.. stacilo by v podstate tu 1,4tgdi podladit na nejakych 90kw .. cenu posadit o tisic eur nizsie a je to... vznikol by takto defakto "dalsi motor" v ponuke ... skoda no... ale asi nejde vsetko hned
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2018 23:57
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Jenže výrobní náklady o tisíc eur nižší nebudou a s plněním emisních limitů si tím taky nepomůžou. Tak proč by to dělali?

Já bych s tím pláčem nad motorizacemi nepřeháněl. 1.4 MPI jako trvanlivý základ na cesty ze vsi do vsi proč ne. 1.0 T-GDI asi neexceluje v konkurenčním srovnání, ale už trochu jede.
24. 8. 2018 07:25
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Ten litrový tříválec od H/K je hrozné zlo.
Měl jsem ho na test na víkend a to auto jede obdobně mizerně, jako by v něm byla stará 1:6MPI od VW. V nízkých otáčkách nic, takže se musí vytočit, aby se aspoň trochu chytal, jinak odmítal reagovat na plyn. Fakt, jak 1.6 ve staré octavii.
Když to porovnám s Rapidem 1.2TSI, tak ten je proti němu raketa.
V koncernovém tříválci jsem jel jen po městě v Golfu, ale i tak tam působil mnohem živěji. Sám prodejce Hyundai říkal, že měl litr jako služební a jak to šlo, zařídil si tu čtrnáctistovku.

Takže Ceed je prostě za půl mega, nebo ta základní atmosféra.
Avatar - Stephen
24. 8. 2018 10:14
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Asi jsem ještě víc zlý, protože s tím litránkem žiju rok a půl a musím říct, že mi vyhovuje :-) . Nutno ovšem dodat, že už má najeto skoro 30.000 km. Pravda, je to malý objem, takže se musí hlídat otáčky, protože jak spadnou pod efektivní tlak turba, tak je to mrtvola, ale to mi nečiní potíže. Zjevně je důležité, aby si motor sedl a aby si sedl dobře; na jaře měla žena svoje auto v servisu a jako náhradní vůz dostala kombíka s litránkem a i když to mělo najeto kolem 5.000 km tak to byla úplná mrtvola ;-\ .
1,4 T-GDi se povedla, máme ji doma v kombíku a jede skutečně pěkně.
A moc mě zajímá ta atmosférická 1,4. Litránek ukončí financování příští rok v únoru a zřejmě bude firma chtít to poslat dál. Já jsem u služebáku už došel do fáze téměř výhradního courání se sám kolem komína, což motory T-GDi osazené GPF ve zdraví zjevně nemohou přežít, takže je právě obyčejná atmosféra s nepřímým vstřikem horký kandidát. A protože v i30 si ho s pořádnou výbavou nepořídím, tedy alespoň aktuálně, je Ceed 1,4 CVVT MPi Exclusive logickou volbou ;-) .
V půlce září bude víkend otevřených dveří, tak snad bude někde 1,4 MPi na projetí.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 12:40
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Ahoj, jezdil sem i30fastback s litrem a pro mne to bylo docela zklamání. Neříkám, že se s tím nedá žít, ale odpsodu totální mrtvola a až pak za nějakou dobu to šlo do otáček >:D Asi to bude i tím, že auto nebylo tak zajeté (znám to i z jiných turbobenzinů, kdy do 10 tisíc km je to nic moc), ale třeba pro porovníání 1.0EB je proti tomu dravý agresivní motor.
Avatar - Stephen
24. 8. 2018 14:04
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Tak EB je pořád špička kafemlejnků, o tom žádná. Stejně tak 1,0 TSI je uživatelsky příjemnější motor než 1,0 T-GDI. Ale tragické to s litránkem taky není. Nebo jsem si už zvykl :-) . Ono je to i o typickém způsobu jízdy a já od určitého věku jezdím hodně defenzivně - tady mezi vesnicemi na placce jiný styl ani nedává smysl. A protože jsem si toho vědom, tak uvažuji o 1,4 CVVT MPi, mně na to brouzdání kolem komína prostě bude stačit.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 14:39
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
:yes:
Avatar - Ronault.
25. 8. 2018 23:37
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Já jsem ho jel realtivně krátce v Koně a taky mě překvapilo, že to v nízkých otáčkách není atlet, to 1,0 TSI 81 kW jede podle mě lépe... spíše bych to viděl jako konkurenci 0,9 TCe.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 12:42
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
Měli jsme 1.6MPI poslední inkarnace v Jettě a sice ten motor nebyl žádný trhač asfaltu a když si mu šlapal na krk, tak jel sto na sto , ale do otáček šel hezky lineárně :-)
24. 8. 2018 20:40
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
No to asi těžko. Mazda 3 je přeci jen někde jinde, s prostřední výbavou je cca 500 000 Kč za 2.0/88 kW a není kombi. Toyota sice má stále 1.6, ale ta příští rok údajně končí, alespoň podle informace od jednoto prodejce Toyoty a zůstane taky jen 1.2 turbo nebo sice 1.8, ale jako hybrid, takže cena bude taky někde jinde. Typicky jen s nejvyšším stupněm výbavy a automatem, což každej zrovna nechce.
Avatar - Swordfish76
27. 8. 2018 08:03
Re: 1.4T-GDI jako jediný použitelný motor
No, zase taková výhra ten 1.6 GDi taky není. Mám ho v i30 kombi, najeto 65 tkm. Vespod je to naprostá mrtvola, odezva na přidání plynu s velkým zpožděním, jede slušně až když ho vytočíš, ale pak si taky řekne o příděl. Jezdím často ve městě a tam má spotřebu 9-10 l. V průměru jezdím za kolem 8l, což je dost. Je pravda, že na delší trase s plynulým provozem (např. Itálie přes Alpy) jsem jel za i za 6,5. NA to, že to byl nejsilnější motor dodávaný do i30 , tak dost slabota.
23. 8. 2018 21:15
Starý Ceed je od 375 000,
takže vzhledem ke zvyšování platů, je ta cena konstantní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
23. 8. 2018 22:35
Test v Autobilde
Asi by som mal dat do pozornosti, ze Ceed s 1.4 T-GDI vyhrala v novom Autobilde porovnavaci test proti VW Golf 1.5TSI, Opel Astra Turbo 1.4, Civic 1.0VTEC, Megane TCe 130. Napisane je to vo vyslednom poradi.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2018 22:42
Re: Test v Autobilde
ceed bol vzdy medzi najlepsimi v danej triede takze ziadne prekvapko.... este stale ta sucasna generacia je fajn takze tato nova musi byt samozrejme top... ved golfik ma uz tiez svoje roky ( 6 ci viac ? ) .. takze nie je v tomto pripade uz hanba prehrat s autom o generaciu novsim... skor ma tu prekvapili astra civic aj megane... ze zaostali za golfom ktory je o generaciu za nimi je fakt sila... hoc na body sa realne nejazdi ja viem.. ale o niecom to uz svedci

kia je podla mna cim dalej tym podobnejsia prave vw... aj praktickostou aj postojom k danemu autu a aj co do kvality .... je to tiez taka desatbojarska znacka zamerana na vsetky strany ... nema sice nic extra ani v nicom nevynika ale v sucte vlastnosti je vzdy medzi najlepsimi ako prave vw ... a tento desatboj ja mozem .. ved aj zlatemu Sebrlemu som vzdy fandil >:D :yes:

PS: zaujimave bude prave az porovnanie noveho ceedu s novym G8... a nieco mi vravi ze urcite sa ho tu dockame ked pride G8 .. dve topky proti sebe to bude mega :yes:
24. 8. 2018 05:58
Re: Test v Autobilde
"ceed bol vzdy medzi najlepsimi v danej triede"

No treba u prvni generace teda pochybuju.

Golf, Astra, Civic, Megane, Focus, Mazda 3, Leon, Octavia, i30, 306, C4 ... urcite jsem neco zapomnel.

Pokud Ceed patri mezi nejlepsi, musime z toho seznamu nejprve vyradit ty, kteri nepatri mezi nejlepsi. Mame jich tady v tom seznamu 12, tak rekneme ze 4 zaradime mezi nejlepsi.

Pokud je Ceed jednim z nich, vyber prosim ty 3 nejlepsi a podivame se co nam zbylo mezi temi horsimi a jestli je Ceed lepsi nez vsichni z tech horsich.
Pokud ano, muzu s tebou souhlasit, ze Ceed patri mezi ty nejlepsi.

Jinak celkem souhlasim s tim co pises.

S Golfem je to vzdycky celkem snadny - az vyjde nova generace, bude z nich jako vzdy nejdrazsi, bude jako vzdy jako celek "nejlepsi kompromis" a v kazdem jedinem meritelnem ohledu bude existovat konkurent, ktery to umi lepe :-)

PS ja mel Golfa vzdycky rad a vzdycky se mi s nim jelo hezky, ale treba Focus je mi srdcem blizsi (ten podvozek!). Mam vyhradu k posledni generaci Golfa - vlecena naprave v levnych verzich v posledni generaci, to je fakt skoda, ze to takhle pototo .. takto ja si pokrok nepredstavuju. Jel jsem v tom a je to vazne znat, je to hlucny a jak na dalnici, tak na hrbolatych silnicich to je citit v chovani auta a zaroven prichazis o kus pohodli ... a proste citis, ze se setrilo. Z meho pohledu tim vznikaji vlastne dve verze - socialni s torzkou a normalni s viceprvkem.
Avatar - Blue Sun
24. 8. 2018 07:32
Re: Test v Autobilde
Akorát ta sociální verze není za moc sociální cenu.
24. 8. 2018 08:46
Re: Test v Autobilde
Cenikovych 427 tis je s ohledem na kvality Golfa socialni cena. A to i s tou torzkou (ale myslim, ze by tam mel byt vzdy viceprvek).

To je Trendline 85 kW / 115 koni / 200 Nm / 6st manual.
To je nahodou na pomery Golfa dost slusna cena.

Tato Kia te vyjde s linejsim motorem na cenikovych 405 tisic...

Ale cenu Golfa nema smysl resit, Golf byl vzdy ten nejdrazsi v tride a presto patri mezi ty nejzadanejsi vozy ve sve tride. To neni nahodou, to je kvuli jeho kvalitam.

Ovsem pokud chces viceprvek, zaciname na cenikovych 540 tisicich. Ani to mimochodem neni zla cena za auto s nejakou tou vybavou, 150 koniky a 250 Nm.

Mimochodem kdyz jsem to nacal, Ceed ma vzadu jakou napravu? Ja to fakt nevim, odhadoval bych torzni tyc a hotovo ale nechci jim krivdit, proste nevim ...
24. 8. 2018 09:53
Re: Test v Autobilde
i30 ma vzdy multilink co viem a Ceed bude na tom rovnako. Takze v podstate proti Golfu s miltilinkom uz stoji ta 1.4 tgdi alebo rovno Ceed GT az prijde.
Otazne su realne ceny, kedze na Golf budu urcite davat slusne zlavy, na Ceed ako novinku asi nie.
Avatar - Blue Sun
24. 8. 2018 10:28
Re: Test v Autobilde
Ceed má vždy víceprvek.
Zbytek přefiltruju regulátorem VW fanatizmu a vyjde mi z toho, že mám zase pravdu já.
U základní verze Golfu ty kvality fakt nijak nevynikají vůči zbytku, spíš naopak.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 12:32
Re: Test v Autobilde
Je to tak.. a myslím, že Ford začíná sledovat podobnou cestu a bojím se, že se přidají další, viz. nový Fokus s torzkou v základu.V ST line pak čtyřkový Fokus vypadá parádně, ale 550 za 92kw litr... no.. to je na pováženou.
Avatar - Emel
24. 8. 2018 12:44
Re: Test v Autobilde
Jen na okraj - Golf měl víceprvek i s tou slabší 1.4TSI 92kW a podle mě ho má i se slabší 1.5TSI 96kW, která je 514t ceník... nebo optimum asi Maraton za 544t.
Avatar - Emel
24. 8. 2018 12:51
Re: Test v Autobilde
Korejci si to představují tak, že Hyundai je konkurentem pro VW a Kia je ta sportovnější značka, konkurující spíše třeba Seatu.

Poslední Ceed nebyl špatné auto, z druhé strany ale nikdy v ničem nevynikal a málokde nabízel víc než třídní standard. Žádné 4x4, žádný opravdový HotHatch, žádná cross mutace, obtížně dostupná lepší výbava (lepší světla jen v paketu za 100t apod.). Stejně jako i30 to byl hlavně hráč v té lize 350 s daní. I když se mi auto líbilo designem a vcelku i interiérem, tak mezi nejlepší kompakty bych ho neřadil.
Avatar - Beefcake
24. 8. 2018 14:02
Re: Test v Autobilde
No vidis a v tom Autobilde ho tam zaradili dokonca ako top. Podlozene aj meraniami a objektivnymi cislami.
Avatar - Emel
24. 8. 2018 14:11
Re: Test v Autobilde
To nerozporuju, akorát...
Zaprvé - já mluvil o tom minulém Ceedu, nový neznám.
Zadruhé - viděl jsi důvody, proč Golf nevyhrál? 1) plní jen Euro6c 2) má slabší brzdy 3) má jen dvouletou záruku 4) je nejdražší... a největší důraz je kladen na tu emisní normu. Kdyby plnil 6d temp, byl by asi první.
Avatar - Beefcake
24. 8. 2018 22:17
Re: Test v Autobilde
Keby... :-)
Takych kriterii tam asi bude viac, co sa daju takto ohnut. A pruznost motora + brzdy nie su uplne nepodstatne. 2 rocna zaruka je dnes uz fail.
Avatar - miromen
24. 8. 2018 14:33
Re: Test v Autobilde
Ceed byl vždy akorat tak dno třidy, desetibojař, ktery se nedokazal kvalifikovat na MS nebo olympiadu, možna tak paralympiadu tvou řeči. Ale u tebe nic noveho pod sluncem, pořad si zde blekotaš ty svoje smyšlenosti. Hlavně, že někdo napiše, že nova generace vyhrala nějaky test o kterem nic neviš a hned maš jasno. Korejci dokazali to, že i sofistikovanějši viceprvek se da dodrbat. Ale hlavně že si ohureny.
24. 8. 2018 18:59
Re: Test v Autobilde
Napísal človek čo z blízka videl možno prvú generáciu. Už v druhej generácii Kórejcov viacprvok fungoval celkom dobre. A v tejto je to čo do filtrovania nerovnosti a držania stopy na horších cestách špička.
Nová generácia vyhrala test v Nemeckom magazíne kde sa Kórejcom určite nič neodpustilo. Takže aj keď Golf stratil body za emisie, tak ide nijak nedominoval, aby tie body získal späť.
24. 8. 2018 10:59
základ je ok
mne sa páči, že základný motor je použiteľný a nie len pre cenu od, mnohým bude úplne stačiť, žiadne blbosti typu 170/13,9
Rozbalit vlákno
3
24. 8. 2018 15:20
Re: základ je ok
Eh ono ma v zakladu nejake konkurencni auto slabsi motor nez ten 1,4 v kie?
Avatar - Blue Sun
24. 8. 2018 22:29
Re: základ je ok
Opel Astra a Fiat Tipo maji 1.4 70 kW, takze ano, ma.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2018 22:52
Re: základ je ok
To na podstatě věci mnoho nemění. :-) Mimochodem, Tipo má nižší výkon, ale udávané zrychlení lepší, a Astra přesně naopak. Jo, a ta 1.4 v Astře stejně končí kvůli emisím.

Jak jsem už psal, proti slabší atmosféře v nabídce nic nemám. Ale na univerzálnější použití si myslím, že např. základní 1.0 EB ve Focusu bude mnohem lepší.
24. 8. 2018 11:09
Víceprvek
Mám jen připomínku k modle s názvem "víceprvek". Předchozí služebák Octavia II FL s víceprvkem, dnes Octavia III FL s torzkou. Jednu z mých nejoblíbenějších zatáček mezi MB a Mělníkem jsem s dvojkou jezdil na hraně rychlostí 105km/hod. S Dvojkovou to projíždím 120 a ještě stále nejsem na hraně. Zřejmě je znát rozvor a to, že v předchozí Octě nebylo ESP. Nicméně, jsem přesvědčen o tom, že 90% řidičů když posadíte do auta, tak nepoznají, co mají vzadu za nápravu. A to už nemluvím o tom, že po pár letech, resp. km torzku ocení každý, kdo nechce vyhazovat zbytečně peněz za údržbu... :-!
Rozbalit vlákno
10
24. 8. 2018 11:47
Re: Víceprvek
mám 15 rokov multilinky, o nejakom vyhadzovaní peňazí na údržbu neviem. Aj hh renolt rs ti s torzkou pekne točí, nikto netvrdí, že s multi to dáš rýchlejšie. Ja nie som žiadny technik, ale multi je vraj o tom, že ti na hrane pridá viac komfortu a stability, či pokoja, prípadne nerovnosti zvládne s väčšou gráciou.
24. 8. 2018 13:39
Re: Víceprvek
Výcuc z článku ohledně nákladů: .....přesto jen odsuzovat zavěšení s torzní příčkou by bylo krajně nespravedlivé. Třeba u ojetých aut, pokud přijde řeč na repasi podvozku, odčerpá torzní příčka z rodinného rozpočtu jen zlomek nákladů, které obvykle vyžaduje oprava zcela nezávislého zavěšení. Pokud se ta hromada ramen změní v hromadu ocelového či v některých případech hliníkového šrotu, počítají se náklady na opravu v desítkách tisíc korun....

Zdroj : [odkaz]
24. 8. 2018 14:37
Re: Víceprvek
ak na tú opravu dojde, tak je multi asi drahší, ale to už musí byť riadny nájazd alebo rasovačka, lebo ja mám s nimi na fofo najazdené státisíce a žiadne opravy. A ak sa niekto bojí opravy na ojazdenom, nech berie jednoduchú klasiku, nič proti, ale multi sa tým zhodiť nedá.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 12:35
Re: Víceprvek
Tohle ale není důvod proč auta mají multilink. Zkus si najít klikatou silnici v havarijním stavu ( a že jich tady je !) a pak to zkus znova.

Údržbu multilinku neznám, aktuálně mám v garáži na jednom autě se skoro 300 tisícema a nic na něm nebouchá a nebylo nic měněné.

Míval sem auto s torzkou, taky jsem si myslel, že to není big deal, ale po přesednutí do multilinku to bylo hrozně poznat a právě třeba to uskakování na nerovnostech v zatáčkách.
25. 8. 2018 21:12
Re: Víceprvek
Presne tak to je. Fyziku neokecas.

Ja jsem cetl hromady clanku kde recenzenti furt na Octavii a Golf "to v podstate ani nepoznate, je to uplne v pohode" apod. (klasika VW a Skodovka je proste nejlepsi at uz delaj co delaj)
... a pak v tom jedu a rikam si "jo, tak jestli ti tohle pripada k nepoznani, tak jsi budto uplny poleno, nebo proste pises lzi".
24. 8. 2018 14:18
Re: Víceprvek
multilink ale neocenis tak 90 procent casu, ocenis ho v nestandartnej situacii, typicky priklad dira v zakrute, kdy po najeti do diry zadnou napravou ti ustreli cely zadek, multilink ma vetsi sancu to ustat
Avatar - Beefcake
25. 8. 2018 12:00
Re: Víceprvek
To je teda paradny argument.
Staci, ze ho v tej zatacke "neocenis" raz, ale zato poriadne.
Pri aute je to uplne najdolezitejsia vec mat poriadny podvozok, co najviac bez kompromisov.

To je ako povedat tunajsim "bycharom" a "pretekarom", ze tych X kW nepotrebuju, lebo na 90% jazdy im staci 15-20kW :-)
25. 8. 2018 18:15
Re: Víceprvek
Nemam pocit ze tvrdim ze multilink neni potreba, skor naopak...
24. 8. 2018 19:04
Re: Víceprvek
Viacprvok nie je o rýchlosti. Veď Civic TypeR s torzkou bol najrýchlejší HH. A jeho civilná verzia obstála v rámci triedy najlepšie v losom teste. Ale to auto bolo kostitras. Schvalne sa skús odviesť na zadných sedadlách v tej O3 a potom aktuálnej i30.
Výhoda viac prvku je, že môže držať stopu aj keď z posádky nevytrasie dušu. Vieš ho lepšie naladiť pre celý rozsah zaťaženia auta. A lepšie podrží ak v zákrute chytíš dieru.
25. 8. 2018 21:24
Re: Víceprvek
Je to tak.
Taky bych zminil, ze ty "rychly torzky" jako Megane RS, starsi Civic Type R, Fiesta ST, to jsou velice tvrde podvozky. Na normalni jizdu nic moc.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 12:30
Mizí střed nabídky
Pomalu, ale jistě. Chápu zdejší plačky, protože v nižší střední třídě opravdu končí motorizace value/money.

Odprostím se teď od toho, že litrový tříválec má výkony, jako dvoulitr před dvaceti lety, osobně to nikdy asi nepřijmu, ale budiž, jako základ je to ok.

Základ nabídky tvoří buď hodně udušená atmosféra, nebo tříválcové turbo.
Další motorizace jsou zase motorizace kolem objemu 1.0-1.2 litru a nějaká rozumná 1.4-1.6 4 válec už bývá většinou benzinový strop s cenou převyšujícím 0,5M, někde jsou samozřejmě ještě ostré verze.

Golf, Fokus, Mégane, 308, Ceed/i30... Takže třeba mne osobně už by pak dával daleko větší smysl dnes více, než dříve, koupit radši diesel, co má ještě 4 válce a nějaký ten objem. U Ceeda je naceněn jako 1.4T , ale třeba takový nový Fokus, tam už bych neváhal a bral 1.5TDCi, podobně jako třeba v případě Megana či 308.

Sympatický je mi Opel u Astry, kdy se dá ještě docela rozumě sehnat 1.4T 92 i 110 Kw za ceny litrových tříválců, skladovka je +/- i 1.6diesel.. . pak samozřejmě Mazda, ale ta nemá kombi.
.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Emel
24. 8. 2018 12:57
Re: Mizí střed nabídky
Hmmm... R4 okolo 1.4-1.6l ti pořád nabídne většina značek...

Co se Focusu týče:
1.5EB 110kW je tam taky, v Titaniu za zaváděcích 515t, to je slušná cena. 88kW nafta je za 570t v Titaniu nebo za 527t v Trend Edition, protože tam zaváděcí ceny nejsou... to bych vzal bez váhání benzín.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 13:04
Re: Mizí střed nabídky
Nabídne, ale už to není úplně dostupná motorizace, ale musíš přitopit 100-150 tisíc od základu, což je docela dost a o tom mluvím.

Navíc tyhle R4 bývají i hodně výkonné a je tam tedy obrovský skok. Třeba:

Mégane: 1.2 TCe 130k a pak 1.6 205k
308: 130k THP a pak až 270k 1.6

Rozumný mi příjde třeba Golf, 96kw TSI, ale zase už jsi přes 0,5M...a v případě kombi ještě více.

U Fokusu je to lépe odstupňované, ale nezapomeň, že 1.5EB už je tříválec :/ Takže za mne jednoznačně 88kw TDCi, ten motor je příjemný a živý na Fokuse, tedy trojkového, novým jsem nejel.
Avatar - Emel
24. 8. 2018 13:47
Re: Mizí střed nabídky
130k Golf nebo Astra se ti líbí, ale 130k Megane ne... jestli ty si moc nevymýšlíš :-)

Focus fajn, nelíbí se ti tříválec, budiž... ale myslím, že jízdní konfrontace 1.5EB vs. 1.5TDCi by dopadla jasně pro benzín a cenový rozdíl je dost velký ve prospěch benzínu (je otázka, jestli to bude Ford kompenzovat větší slevou na naftu, která nemá zaváděcí ceny).
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 13:53
Re: Mizí střed nabídky
Jde o to, z jakého motoru máš 130k >:D I když pravda, Mégane je čtyřválec, takže tomu trochu křivdím.

Věřím, že 1.5EB bude lítat dobře i v nové verzi, jezdil jsem s třívalcovou 1.5 od BMW a jela fajn, jestli se jí Ford přiblíží, pak OK, ale dát 500 tisíc za tříválec.. jo, jsem asi stejná plačka, jako ostatní, nicméně bych přecijen byl pro naftu >:D
Avatar - Emel
24. 8. 2018 14:02
Re: Mizí střed nabídky
A dal za ní 600t s tím, že má o 30k míň? Mně tříválec zásadně nevadí, takže moje volba je za dané situace benzín, bez nejmenších pochyb... maximálně bych zvažoval 180k verzi za 540 v ST-Line.

Chvíli jsem myslel, že je Titanium zbytečně vysoká výbava, ale pohled do ceníku mě vyvedl z omylu - nejsou tam ani vyhřívané sedačky, o LED světlech nemluvě.
24. 8. 2018 14:16
Re: Mizí střed nabídky
no jasne, ked chces lsusne vybaveny ford, uz davno neplati ze vezmes titanium... kombik 1.5 EB 150 koni s normalnou vybavou (led, vyhrivane, kamera...) 600 tisic
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 14:34
Re: Mizí střed nabídky
Ford si s výbavama dělá co chce...Titanium byla u FoFoIII docela solidní výbava, pro mne dostatečná, většinou i skladovky mívali navi, to co píšeš jsem nevěděl, nezkoumal sem ceník. LED světla jsou úžasný, už chápu, proč tak moc vždy světla řešíš.

Ceníkově je ten rozdíl velký, ale až najedou skladovky, tak tam třeba rozdíl takový nebude. Nicméně doteď se dal do 0,5M sehnat trojkový 150k 4válcový ecoboost kombik v titaniu/st line, to byla skvělá nabídka, jako jedna z mála v mainstreamu, popřípadě i v trendu přes 400. Tohle je to, co mizí. Buď tam máš za 400 třívalcový litr, nebo musíš dát 500-600+

ST line - nevím jak u fofo4, ale trojka měla vzadu švihadla :/
Avatar - miromen
24. 8. 2018 14:44
Re: Mizí střed nabídky
Vybava Titanium ani u trojky rozhodně nebyla o spoustě vybavy, ale naopak. Ford jednoduše neni rozhodně levny pokud žadaš vybavu. Ano dostupnost silnějši motorizace fajn, ale pokud někdo vyžadoval nadstandrdni vybavu tak bylo potřeba dost připlacet a nejinak je tomu i u nove generace.
A jinak ST-Line je prostě jen sportovnějši derivat vychazejici ze zakladu, prostě ošulenějši verze a to nejen vybavou, ktera jde směrem větši "sportovnost", ale na ukor jinych věci. Měl jsem možnost vidět u 4 generace jak ST-Line tak Titanium a je to jak pišu stejne jako u 3 generace.
24. 8. 2018 14:48
Re: Mizí střed nabídky
nemyslim,ze si priprlacas nejak zasadne vic jak jinde, kdyz chces to, co ja aktualne povazuji za normlanu vybavu pro auto z roku 2018 (jak sem psal vyse - vyhrivane sedacky, parkovaci kamera, led svetla) tak sa u fordu, kia, hyundai, peugeot dostavas na plus minus 600 tisic v nizsi stredni... asi uz to chce nejaku krizu, aby se zas vratili vyrobcovia k slusnym cenam:D
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 15:10
Re: Mizí střed nabídky
Tohle je sice možná lepší standart, ale střední třídy, tady jsme v nižší střední... ale každý máme jiné nároky :-)
24. 8. 2018 14:46
Re: Mizí střed nabídky
asi si ma s nekym prletes, ja tu zas tak moc nepisu.. kazdopadne, vim ze v dalsim aute led svetla chci:) ted mam i30 bez led svetel (predchozi generace) a svetla byla nejvetsi slabina toho auta (zase za neco malo pres 300 tisic sem kupil 4 valec, s vyhrivanymi sedackami, kamerou, senzory, multilinkem atd - to uz ted fakt nehrozi:D)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 15:03
Re: Mizí střed nabídky
To byla reakce na Emela ;) mrkni na strom.
Avatar - Emel
24. 8. 2018 14:56
Re: Mizí střed nabídky
ST Line je holátko, jasně... proti nějakému tomu Trend Edition má hlavně designové věci.

Výběhový Focus byl za výběhové ceny, zhruba tak třeba poslední rok... něco jako když končil Civic 9G. Dřív to tak ale taky nebylo. A myslím, že v Titaniu toho je teď víc než bývalo.

Proč jsem se do té výbavy pouštěl - napadlo mě, jestli s naftou neušetříš díky tomu, že naftu můžeš mít v nižší výbavě a benzín tě nutí do Titania. Ale spíš ne, pokud chceš trošku slušnou výbavu, tak u toho Titania skončíš i s tou naftou.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 15:08
Re: Mizí střed nabídky
To souhlasím. Já ale spíše beru motor, než výbavu a upřímě, pro mne by za 550-600 tisíc už byla první myšlenka, jestli se nepodívat do střední třídy... třeba Insi s 1.5T byť v základu.. a má 4 válce! >:D

Ještě k Fordím výbavám, býval Trend + a ten byl pro mne dostatečný, ale třeba Kugu máme Trend a to auto má slušnou výbavu, a to je jen základ.

Multifunkční volant, manualní klímu, vyhřívané skla a sedačky ( ty jsou jediným příplatkem - sportovní sedačky, nikdy sem nevidel Kugu se základními), okna i zrcátka v elektrice, prostě standart. Navíc i z venku má chromované lišty kolem oken a ližiny taky ve stříbře >:D
Avatar - woody-alien
24. 8. 2018 20:11
Re: Mizí střed nabídky
No, podívat se do střední třídy, proč ne. Za tu cenu se klidně podíváš.....a pak zjistíš, že se ten motor (i když má CELÝ ČTYŘI VÁLCE !!!!! >:D ) s větším a těžším autem nějak víc nadře, nechceš jezdit s halogenama a na kolech, co v tý kastli vypadaj jak od rudlíku....no a jsi úplně jinde. Leda by ses vzdal myšlenky na opravdu nové auto.
Avatar - miromen
24. 8. 2018 15:30
Re: Mizí střed nabídky
Ty vyběhove ceny u fokala byly akorat tak hratky s čisly a možna nějaka konkretni motorizace či vybava vyšla vyhodněji, jinak ty ceny byly snad po celou dobu realně +- stejne.
Avatar - woody-alien
24. 8. 2018 20:01
Re: Mizí střed nabídky
To máš recht. Zkusil jsem zkraje roku (objednávat do výroby šlo tuším do konce února) nabídky na kombíka 1.5 EB 110, příp. 134 kW a nějaký extra ceny to teda nebyly. Ano, kombík za cenu hatche s atmo 1.6 - to bylo zajímavý, ale pokud jsi chtěl lepší motor, světla apod., tak to nijak nevybočovalo v rámci konkurence.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2018 16:15
Re: Mizí střed nabídky
Mě zase irituje odstupňování Trend výbav. Základ sice na pohled slušný a za velmi příjemné ceny, ale běda, jak chceš tempomat, vyhřívané sklo (pro Ford typické) nebo třeba autoklimu. Na rozdíl od Fiesty se skoro za nic nedá připlatit, jen v obsáhlých paketech.
Avatar - lamal
25. 8. 2018 18:07
Re: Mizí střed nabídky
1.4 cvvt nie je udusena, je to normalna 1.4 bez turba a ako jedna z mala (dnesnych atmosfer) jazdi svizne bez problemu, vykon nema ale ved je to zakladna atmo 1,4 a funguje vyborne tak ako kedysi... pozri na zrychlenie, to zakladna fabia s 1.0 robi 0-100 za 16,5s

toto mi pride u Kie este velka vyhoda, ze ma atmo zakladny motor, kt. funguje
24. 8. 2018 13:40
stupne vybavy
nevite nekdo, kde najit co obsahuje ktory stupen vybavy v CR a pripadne doplatky za dalsie prvky mimo vybavu? na kia.cz som to nenasel, bud som slepy nebo to tam nemaj...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stephen
24. 8. 2018 14:00
Re: stupne vybavy
KIA to na svém webu téměř dokonale utajila. Já to ale včera navečer našel ;-) . Kromě toho se aktuálně jejich web mění snad každých pár minut, jak dolaďují a doplňují :-) .
Tady HB - [odkaz] a tady kombík - [odkaz]
24. 8. 2018 14:10
Re: stupne vybavy
Diky! Zial je to nastavene tak ako som cakal, 1.4 tgdi s full led svetlami a apple carplay a metlou - 590 tisic, to som na cene focusu a ten sice trivalec vypada lip (zatim sem nejel ani jednym)
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2018 16:24
Re: stupne vybavy
To nejzajímavější až v paketech k nejvyšší výbavě...tímto pohledem ceny zas tak lákavé nejsou.
Avatar - Ronault.
25. 8. 2018 23:55
H/K a stavby výbav
Takže jak v i30, výbavové prvky, které prostě v roce 2018 MUSÍ být v autě nižší střední třídy jsou až v nejvyšším stupni výbavy:
- automatická klimatizace až v nejvyšším stupni výbavy a do něj ještě nutné připlatit navigaci a jen s automatickou převodovkou...
- parkovací senzory... to je snad výsměch, v nejvyšším stupni výbavy bych čekal i přední a vzadu kameru...
- vyhřívané sedačky za 10 000 Kč k exclusive
-hlavně že to má naprosto zbytečný systém pro udržování v jízdních pruzích už v základu

Nene, doby, kdy byly korejci slušně vybavení jsou pryč. Před pár týdny byl Golf 1,0 TSI Maraton Edition (velký display s AA, vyhřívané sedačky, metalíza, adaptivní tempomat, 17" hlinikáče, parkovací senozory...) pro každého za 458t a s trochou snahy za 409t Kč, tak to je vtip od korejců :no: A to nemluvím o tom, že reálně TSI jede lépe jak 1,0 T
Rozbalit vlákno
2
26. 8. 2018 10:41
Re: H/K a stavby výbav
Neviem ci fakt nemate ziadnu akcnu vybavu, ale H u vas ma tak zle ceny, kazdpopadne nic by ti nebranilo sa pozriet aj do zahranicia, ak by si tu i30 chcel.
Ponuka na Golf teda za vela nestoji aj napriek tomu, ze je akcna...

Za 485k Kc je cennikovo Peugeot 308 GT line s 1.2T. Vybava bez adaptivu (naco je motoru bez automatu...) ale s Led svetlami a automatickym prepinanim.
V SR maju korejci akcnu i30 Go s 1.4T, parkovacou kamerou, manualnou klimou a dalsimi standardnymi vecami za 15.7k euro teda 404k Kc cennikovo, t.j. bez zliav. Naozaj ma zmysel kupit Golfa s torzkou a 3 valcom a este sa tesit aka je to dobra ponuka? >:D
Avatar - Ronault.
26. 8. 2018 22:08
Re: H/K a stavby výbav
Já budu jezdit pro Hjoundé do zahraničí? Dobrý vtip.

Zapomněl jsem dodat, že ten Golf v Maraton edition má i LED světla, více místa vzadu a oba nemají multilink, ale dobře naleděnou torzku a ne blbě naladěný multilink.

Fakt jsi komik
26. 8. 2018 18:16
Cena
První generace začínala hluboko pod 300 tis. Kč, tuším že 269 tis. Kč, druhá se dá koupi od 325 tis. Kč a u třetí jsme na 380 tis. s odřenýma ušima. Bavíme se o základní verzi které si jsou celkem podobné. Takže to nám ty ceny pěkně letí nahoru.
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2018 21:07
krasný
malý hezký auto akorát tak pro mě >:D a na nové auto bych řekla že super cenovka :-)
Rozbalit vlákno
0