Od 22. druhého týdne, tedy od června, se v ceníku Octavie Combi objevil nejslabší benzínový motor 1.4 16V o výkonu 55 kW, který byl donedávna k dispozici jen pro liftback.
chci bejt aspon ta "socka",která bude mít na tohle auto. koukám že mezi lidma je slovo socka dost relativní pojem,až někde vysockuju 470000, tak ti dám vědět.
rovnou at tam daj 1.2 HTP, at to u vubec nejede. podle me bude mit motor 1.6 mensi spotrebu, u tohohle se bude vetsina ridicu pohybovat kolem 4 tisic, aby aspon nebrzdili provoz. na tak tezky auto je to dneska proste malo, s tim nikdo nic neudela.
Ale klídek, že to nebude dělo je jasné, ale svoje služby si to odvede.Kdo si to bude chtít koupit koupí, kdo ne nechá ležet.Spousta lisdí jezdí ve favoritech, 120 atd a ty maj zrychlení ještě horší.Copak vástoi někdo nutí kupovat???Já bych to taky nechtěl, ale určitě se to pradávat bude.
Dle mého skromného názoru je to už opravdu pod bezpečnou mezí. Tady jde o to, že tihle lidé rozhodně nebudou přínosem pro to co se děje na silnicích. A nejde jen o ně, ale i o takový vůz.
Ano jde přesně o to, že ten vůz nebude zrychlovat. A pokud se účastníš silničního provozu, tak sám dobře víš, že je někdy velmi nutné "zrychlit", prostě zmáčknout plyn a nebýt na onom místě. Také to myslím vážně, ne jako popichování.
Mama mia! Nedavno jsem ridil poprve 120ku. Porad jsem se tomu vyhybal. Jelikoz nebyla moje, pekne jsem ji slapal po krku. Jela jako diva a rvala jak sportak, chudinka moturek. Zazitek; vsem kdo to jeste nezkusili vrele doporucuju.
Za pouhych 464 900,-? To je za tak skvely vuz malo! Doufam, ze je to cena bez dane, ci bez priplatkovych elementu jako kuprikladu motoru, kol ci karoserie. 464 900,- je malo!!!
Jo, motor k váze auta tak akorát na couvání. Nejde o to, že se někdo dokodrcá ke čtyřstem tisícům a koupí si - velký auto, viď mámo, to budou sousedi zírat... Jde o to, že jak píše kolega nahoře, trpí bezpečnost provozu, motor není pružný a při předjíždění moc nedokážeš, trpí i plynulost provozu, neboť nejen rychlí jezdci jsou na silnicích škodnou... Tohle je přesně motor do malého, lehkého auta - tedy do Fabie a překrásné Octavii II tedy nesekunduje vůbec.
Panove, jeste pred deseti lety byly ve vozech stredni tridy bezne i diesely bez preplnovani, v premotorizovanem Nemecku jezdila napr. Vectra s motorem 1.7d, VW Passat s motorem 1.8 (55kw), Nissan Primera 2.0d (55kw) o nizsich tridach ani nemluve...kam se neustale zenete, vcera jsem na D1 potkal min. 40 aut, ktera nejela vice nez 120km/h...nebo-li, nekteri lide jednoduse rychlost a slusnou akceleraci nevyznavaji, jejich styl jizdy je umirneny...a to je prave cilova skupina tohoto kombi (nebo snad myslite, ze penize maji pouze "divocejsi" ridici???). Takze, proc ne? (pravda, sam bych si ji nekoupil...vyzaduji vic, nez jen schopnost prumerne akcelerace...ale)
Do takoveho auta patri diesel, ktery ma zatah odspodu. 55kW diesel by byl urcite v provozu MNOHEM LEPSI. S benzinovou 1,4 to je auto se kterym do kopce nakladak nepredjedes - resp. nepredjedes ho bezpecne. Bezpecnost provozu tim znacne utrpi.
Forman je brzda, vykon je pouze jeden z aspektu dynamiky, zapomnel jsi na velikost a prubeh tociveho momentu, jizdni vlastnosti apod. Navic inkriminovane zrychleni z klida na 100km/h neni ani zdaleka tak dulezite jako pruzne zrychleni, zkus se svym Formanem v realnem provozu ujet Fabii 1.2 a se zlou se potazes...ver mi.
Kolega chtel poukazat na pomer pohotovostni hmotnost/vykon... proste s prblizne stejnym vykonem a o polovinu tezsi karoserii bude mit tento motor vice prace! To nezachrani ani moderni system pripravy smesi, vzdyt to ma skoro stejny zdvihovy objem!
Tak to je blbost. Ja uz sice nejezdim ve favoritu ale fabii 1.2 ujede uplne kazdej. Jednou jsem mel to poteseni a stacilo mi to. TO je proste hnus. Fabia jede dobre s 1.4 MPi ale to se o octavii urcite rict dat nebude. Kdyz octavii tak 2.0TDI
To je uplný nesmysl.Máme služební Fabii 1.4MPI a 1.2HTP12V.1.2HTP je na ježdění příjemnější,pružnější a min o litr úspornější.Nemluvím o motoru 1.416V,to je zase něco jinýho.
Důležitá připomínka, Oct combi II má pohotovostní hmotnost podle údajů výrobce s motorem 1.6 75kW 1270kg s manuálem a 1305kg s automatem.Tedy ne 1495kg,jak tu nějaký odborník napsal.Doporučoval bych vždy si info na kterou reaguji trochu ověřit!
Situace: npřehledná křižovatka stojím na vedlejší cestě která je z kopce, chci se rozjet s plně naloženou OII(4ososby + zavazadla) 1.4=strach =>čekám zdržuji sám sebe. Neříkám že potřebuji přečipovaný 2.0 TDI na to abych se rozjel ale kuwa nebudu se cítit bezpečněji v autě kterému když dupnu na krk tak vím že to stihnu. Zajímalo by mě kolik z toho motoru dostanou čipáci!!!!!!
uz to vidim : 4 clenna rodinka, nabaleni "az po strechu", cestuju horskymi serpentinami na chatu, tatko s kropajami potu na cele zufalo zaraduje dvojku a turuje co to da, mamka s trapnym usmevom natiera chleby s pastekou, deturence jasaju ze ako to suprovo huci a kyvaju nervoznemu kamionistovi, ktori za nimi vytrubuje, za nim dalsich 5 kamionov, 10 skodoviek 120, 15 skodoviek 100, a potom uz len peloton ostatnych aut ficiacich si to 30km/h... /aneb/ ... hura, dalsi vodca pelotonu na svete ...
Mám Fábii 1,9 SDi a to zrychlení na 100 je ještě o 2s. horší, sice to nejede, ale brzdou provozu rozhodně nejsem. Předjíždím jenom tam, kde si jsem absolutně jistej, takže i přes nižší výkon jezdím často bezpečněji, než kdybych měl výkonu dvojnásobek. Kolik z vás, co tu píšete, že je to katastrofa, má vůbec auto?
Taky mám služební Fabii SDI. Brzdou provozu nejsem (ve většině případů), ale je to dané tím, že: 1. velký objem, tedy až se to rozjede, tak to jede - stabilně se dá cestovat poměrně vysokou rychlostí (záměrně nepíši jakou), ale pochybuji, že toho bude octavie schopna s 1.4; 2. v pružných zrychleních na tom bude Fabie taky lépe. Údaj o zrychlení 0-100 je v mnoha případech dosti zavádějící. Takže já tvrdím - nestačí to. Navíc co spotřeba? Je v mnoha testech dokázané, že ve větším autě (tzn. řekněme střední třída - ať mě někdo nechytá za slovo, tak beru, že oktávka tam vnějšími rozměry a hmotností téměř zapadá) má motor 1.6 větší spotřebu než motor 1.8 a téměř stejnou jako 2.0. Prostě proto, že se s tím více nadře. A co potom 1.4? Pokud chcete jet alespoň jako ostatní, tak to požere jak malý tank. Tak a perla na závěr - narvat motor o výkonu 55kW do 15OOkg těžkého auta může napadnout jedině konstruktéra z koncernu VW.
Máme vo firme Peugeot 307 break 1,4 55 kW a aký problém ? Po meste v pohode a mimo pri kľudnej jazde tak ani zďaleka nie ste brzda "provozu". Veď stále je na cestách väčšia časť aut čo nemajú parametre ani ako toto, alebo táto octavia, takže o čom tu hovoríte? Veď 90% tých felícii, fábii , ktorých je väčšina sú v tých slabších verziách a to teda tiež nie sú žiadne delá.
Prostě škodovka se nezapře.Už vidím situaci jak 4 členná rodinka v tomhle bezmotorovém autě dojede tiráka bez šance ho předjet. Samozřejmě jízda za tirákem není nic příjemného ani bezpečného.Pak je dojede borec s OII 1.6, ale ten už musí předjet tiráka+OII 1.4 - a máme tady kolonu - což je opravdu "nejbezpečnější" útvar na cestě. Škodovka opět pokračuje v produkci aut ala Š120 neschpných se navzájem předjet.
Pokud vím tak "tirák" jede 90 a tato oct má max 169 nevidím důvod proč nepředjet - jo jako že to bude v kopci a tedy ta chuděra škodovka to nevytlačí no nevadí ani ten kamion nebude žádná ještěrka a kdyby byl tak to pojede vlastně 90 no a na takové cestě je většinou předepsaná rychlost kolik? (nebudu se hádat, ale maximálně 90). Jo teď sem na to přišel ty se bojíš že přijedeš třetí nebo dokonce čtvrtý a budeš chtít všechny ty loudaly smést ze silnice - tak to jo, ale dávej pozor ať nedopadneš jako ten seat versus SCANIA A nezapomeň když se staneš účastníkem silničního provozu, cesta není jenom tvoje.
...jsme papezstejsi nez papez...podivejte se na zapad, kde se po silnicich bezne pohybuji Smarty (jel jste v nem nekdo?...ja ano, dynamika Oct 1.4 je proti nemu uzasna), Pandy, Pola...ktera jsou rozhodne mene dynamicka nez inkriminovana Octavia...auto, ktere nema "stovku" pod "deset" neni bezpecne v provozu???
Proč nepředjet? Protože při dnešní hustotě provozu budeš mít velký problém tiráka jedoucího kolem 80km/hod s touhle dýchavičnou 1.4 předjet. To si piš, že mě jízda za takovými loudaly přestane brzy bavit. Bohužel mi loudalové nebudou chtít uhnout, budu se muset mezi ně tlačit a budeme si navzájem nadávat, takže klasická situace. Děkuji Taťko za rady
cituji:...Bohužel mi loudalové nebudou chtít uhnout, budu se muset mezi ně tlačit a budeme si navzájem nadávat, takže klasická situace... Jeste jsi zapomnel dodat za slovo situace nasledujici:...dokud tedy nekoho v aute nezabiju... Nevim jestli jsi mel prilezitost s timto motorem jezdit, nevim s cim jezdis Ty, ale situace rozhodne neni tragicka jak ji tu popisujes...Tam kde silnejsi vozy predjizdi bez podrazeni, musis s timto motorem podradit a jet...o co jde. Navic vyhlaska rika, ze musis mit takovy odstup od vozidla jedouciho pred tebou, aby jsi umoznil zarazeni predjizdejiciho vozidla...takze predjizdej treba nadvakrat.
No už to vidím ako chudák z OII 1,6 musí predbehnúť tirák + OII 1,4, ktorá chudáčik s 55 kW spôsobí kolonu, lebo všetky ostatné autá na ceste to sú samé mercedesy, bmw, volvá a pod. a zrazu sa na ceste objaví takýto exot s 55 kW. No to je vážne otrasné a zrazu sa zobudíš a zistíš že nie si v Kuvajte !
Tak by mě zajímalo,kolik z těch chytrolínů, co si tady vylévají pocity nad nesmyslností kombinace O2 a motoru 1,4, s tím autem už jelo. Přiznám se, že jsem k této kombinaci taky nebyl důvěřivý, ale před nedávnem jsem si v vzal jako náhradní vůz O1 1,4 55kW a nevěřil jsem vlastním očím. Auto mělo najeto cca 50.000km a bez přehánění jelo k nerozeznání od 1,6 75kW. Bez problémů se rozjela na 190km/h... Jiné to bude určitě po naložení rodinky a zavazadel, ale rozhodně to nebude žádná hrůza.
Ona totiz ta 1,4 ma ve skutecnosti hodne pres 60 kW. Jenom z Marketingovych duvodu se porad uvadi 55 kW (odstup od 1,6 75kW). kdo neveri, at zajede na brzdu...
Naprosto s Vámi souhlasím, znám od otce jak jede Octavie I 1.4 a v současné době si právě takou chci záměrně pořídit. Ale je pravda, že kdo to nezná má strach.
Auto zřejmě nebude žádný dravec, ale přestože nejsem fanda do ochcávií musím uznat, že jezdit se s tím určitě dá. Za kamionem v 85km/h bude asi problém, ale kdo nespěchá, v klidu dojede taky, ne každý přece musí jet jak šílenec a předjíždět každého, kdo se před ním objeví. Mimochodem až začne platit bodový systém a policie ho bude opravdu uplatňovat, tak všechny silné auta budou asi tak stejně rychlé jako tahle Oktavie.
dobra ma 1,4 ale statcit ji to urcite bude, ten kdo netaha kazdej tyden cihle na chatu aby udelal jeste jedno poschodi tak mu to vadit nebude, jinak si myslim ze octavia combi se povedla a kdyz tam nalozite nejakous slecnu, slozite zadni sedadla...........tak vam bude potom jedno co tam mate v predu za motor........
Jeste nez jsem otevrel diskusi, bylo mi jasny, v jakym duchu se ponese vetsina prispevku: 1,4 55kW - nebezpeci, louda atp. Ja si to nemyslim, a uz vubec neni pravda to s tim tirakem, ze nepujde predjet bezpecne, jak uz kdosi odbornikum naznacil, v podobnem voze je treba podradit a pak to jde, nejlepe na trojku a i s nalozenou OII se budete divit. Zajimavy, ze (obcasne) vytaceni motoru u 1,4 skodovky vsem vadi, u 1,4 hondy je naopak presne to, co mate delat. Navic je to auto pro cilovou skupinu defenzivni ridic a ten trhat asfalt nepotrebuje, naopak ma vetsinou dost casu, nespecha. Naopak, skoda, ze vsichni nejezdime o neco defenzivneji, nemyslim, ze silnice jsou dobry misti na vybijeni emoci...
Zdendo, s tím tirákem to pravda skutečně je. Prostě sedni do podobně silného auta, co nejtěžšího (auto se stejnými parametry a podobnou hmotností asi nikde jinde nenajdeš... ) a pak jeď za tirákem co si to smaží 85km/h a budeš potřebovat kuevsky dlouhou rovinku, abys ho předjel. A nedejbože kopeček. Pomůže ti asi jenom vlastní zkušenost. Pokud jsi někdy vytáček motor škoda-VW 1.4, tak se pak nebudeš divit. On ti totiž při 4500 ot začne řvát "už mě prosím netoč, prosím, prosím, já už stejně víc nepojedu, už budu jenom vrčet!", že ti to fakt bude vadit... Kdežto ten od té hondy ti bude zpívat pravý opak. Ale to se chce projet. Tím ovšem nechci napsat, že s motorem 1.4 od Hondy by to bylo už dobré auto. Taky by to nebylo ono.
Mam dlouholete zkusenosti treba s formanem 50kW, je sice lehci, ale zaroven slabsi, takze se to podle meho +- kompenzuje. Ono je taky potreba se s podobnym autem trochu naucit - kdybych tam vlezl treba z 100 kW auta podobne dmotnosti, taky bych byl celej vykulenej, jenze kdyz si zvyknes, tak si vezmes za tirakem trosku vetsi odstup, kdyz se blizi rovinka zrychlis a hned to jde lip. Navic, jak uz jsem psal, je otazka, jestli pro ridice tohoto vozu bude problem, ze jede jen 85 km/h...
To je zajímavé, tento motor je v Golfu nebo Golfu Plus jako základ také a dokážou to na náročném německém trhu prodat. Že by u nás v Česku byl trh o tolik náročnější a zákazník rozmazlenější aby to byla tak nedostatečná motorizace?
Fabie se čtyřmi lidmi má určitě srovnatelnou hmotnost s O2 obsazenou pouze řidičem. Takže ten rozdíl v hmotnosti nebude tak velký. No a komu to nestačí tak ať si to nekupuje. Nikdo mu to nenutí.
tu "p": přesně, asi tak nějak, navíc, když to někomu v kopci špatně pojede, o to líp jej můžeme my, co nám to jede předjet....a jak jsem četl níže, kdosi z toho, že mu auto jede rychle má orgasmus, no není to krásné?
Mal som pred 10 rokmi auto s 55kw dalo sa s nim prevazat ale v kopcoch a pri predb.som pomahal ocami.Potom som presadol do 110kw Primery GT a prva jazda bola ako sok.Skoro ako orgazmus.S tym sa uz dalo pekne predbiehat.1.4 na take velke auto je fakt malo.Hlavne dnes 55kw sa uz nenosi...
Urcite do bude dost slabe, Mam octaviu 1.4 55kW no nie je to kombik a niekedy mam pocit hlavne v kopci ze by sa zislo zopar konikov naviac ale zase na druhej strane tych par minut co by clovek aj ziskal nestoja zato.
treba si uvedomit naco clovek potrebuje auto. ak to ma na cesty po meste , mimo mesto a 5x za rok ide po dialnici tak v tom problem nevidim. ja sam mam fabiu combi 1,4 16V 55kW a brzda to urcite nie je. na dialnici sa to da celkom slusne rozbehnut. prevezte sa na slovensku po dialnici a uvidite kolko sa jazdi. inak vykonne auta tak idu 120 - 130. potom su tam taky co idu 110. niekto sa neponahla, niekto ide na spotrebu.