Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová pravidla (3.díl): Dětské sedačky vždy a všude

Ve třetím díle se zaměříme na novinky, které se týkají toho nejcennějšího, co máme. Zákon od 1.7. 2006 předepisuje povinnost vozit děti v automobilech výhradně v dětských sedačkách. Existují však výjimky.
Zpět na článek
30. 6. 2006 09:28
neregistrovaný "Ada"
30. 6. 2006 09:46
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 09:40
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 09:54
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 10:13
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 10:21
neregistrovaný "Usak"
30. 6. 2006 10:29
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 10:39
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 12:08
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
30. 6. 2006 11:11
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 11:27
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 11:31
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 11:32
neregistrovaný "Tomas"
30. 6. 2006 11:50
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 14:08
neregistrovaný "Tomas"
30. 6. 2006 14:20
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 12:11
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
30. 6. 2006 12:15
neregistrovaný "E46"
30. 6. 2006 12:42
neregistrovaný "miro"
30. 6. 2006 13:31
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 13:40
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 21:15
neregistrovaný "miro"
30. 6. 2006 13:48
neregistrovaný "mates"
neregistrovaný "Ada"
30. 6. 2006 09:28
sedacky pro deti
V principu nic negativniho. Horsi je to s dalsimi ustanovenimi tohoto zakona, ktere maji charakter drakonickych trestu za naproste nesmysly.

Jak se treba divate na to, ze se na dalnici neomezuje moznost predjizdeni kamionu?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 09:46
Re: sedacky pro deti
Je to správné. Copak kamion není dopravní prostředek? Proč by mělo jít k tíži kamionistům, že tu máme cesty, jak za "krále klacka"? Samozřejmě, že je nepříjemné, když jeden předjíždí druhého patnáct minut a ty koušeš do volantu... to ovšem má řešit více jízdních pruhů... ne kulomety podél dálnic.
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 09:40
TAK PŘIROZENÁ VĚC
jakou je ochrana zdraví dětí... a je to stále dokola... děti stojící mezi sedadly. Babičky s dětmi na klíně... zoufalé. Tak konečně utrum. :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 09:54
Re: TAK PŘIROZENÁ VĚC
souhlas, fak nemám problém vysolit pár tisíc za sedačku pro každý dítě,
kdo si zkusil na trenažéru udržet v náručí váhu malýho děcka ví, o čem to je (koneckonců viz jeden televizní spot od BESIPU).
Blbý je to, že to spoustě lidem do chvíle, než to zažijí na vlastní kůži, vůbec nedochází. Fyzika je neúprosná.
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 10:13
Re: TAK PŘIROZENÁ VĚC
:yes:
neregistrovaný "Usak"
30. 6. 2006 10:21
Udržím , já to vím
Dítě sedí v sedačce, vykřikuje přivaž se.
Do sedačky netřeba, vykřikuje zas děda.
Ty o tomhle houby víš, vždyť se přeci udržíš.
Ale dědo popleto, udržet se - nejde to.
Ač jsem děda věchýtek, udržím se - no jistě,
nejsem dítě nejisté.
Bum, prásk, rána do stromu, uvidíme pohromu.
Vyletěl jak Gagarin, nepřipoután, já to vím.
Děda na dvě části jest, to je za ty kecy trest.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 10:29
Re: Udržím , já to vím
:-) Tak tebe jsme tu potřebovali. :-) Bravo Usaku ;-) :yes: :yes:
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 10:39
Re: Udržím , já to vím
>:D :-! :yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
30. 6. 2006 12:08
Re: Udržím , já to vím
>:D >:D >:D :yes: :yes:
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 11:11
Jiný pohled
...tak hned zkraje se musím prásknout, že jsem pro své děti dělal dětské sedačky už skoro před třiceti lety, takže asi chápete, že za jimi stojím. Ale, a to i dnes, napříč jejich kategoriemi, jsou mezi tím, co lze koupit, šunty provedením a dimenzováním nosná části, dále paskvily, které se snaží rodičům namluvit, že lze vyrobit sedačku pokrývající potřeby tří a více kategorií a už úplná zhovadilost, jsou pak systémy s rotační sedačkou. Jenom zkratkovitě. Isofix při nárazu drží sedačku v autě tak pevně, že nedovolí její další pohyb. Tudíž jsou zpoždění autosedačky odpovídající zpoždění karosérie, tedy až 200 g. Systém upevnění sedačky pásem auta, je u valné části sedaček, bez možnosti dostatečného předepnutí pásu. V důsledku toho se horní okraj sedačky pohybuje při nárazu na dráze až 1 metr. To už je dítě dávno v hlavové opěrce sedadla před ním. Vlastní polohování výšky ramenních průvlaků pásů autosedačky, nezohleďnuje zpravidla ani šířku ramen dítěte, ani neumožňuje individuální polohu vůči opěrce hlavy autosedačky. Nevěřte, že rozsah seřízení může pokrýt víc, než zhruba třiceticentimetrový rozdíl ve výšce dítěte. Samotná opěrka hlavy je neseřizovatelná vůči rozměrům hlavy dítěte, či jeho oblečení. Boční náraz s ufackováním dítěte. Takže, tohle všechno jsou možné průšvihy, ale přesto jsou řádově násobně menší, než když je dítě bez sedačky. Jenom si ale musíme uvědomit, že tak jako je v autech rozdíl, mezi třeba Loganem a Passatem, tak jsou stejné rozdíly i autosedačkách. A můžu Vám říct, že nejotřesnějším letošním zážitkem, byl pro mne komentář jednoho výrobce autosedaček, když jsme probírali kritická místa jeho výrobku. Doslova řekl.,,Není zase až tak třeba, aby to bezchybně fungovalo, ale je nutné, aby to mělo lepší design, než konkurence, protože pak se to prodá." Rozumí se design na úkor funkčnosti. Takže jen nejzákladnější varování pro rodiče. Kašlete na barvy a tvary. Kontrolujte kudy se vede pás auta sedačkou a jak moc ho lze našponovat. Vypnutí pásu pod 8 cm nebrat. Sedačku, jejíž opěrka hlavy přečnívá výrazně obrys pevnostní mušle, nebrat. Pokud umožňuje sedačka pololežící polohu dítěte, zkontrolujte, zda ozuby aretace mají průměr alespoň 9 mm. A snažte se jezdit spíš s dítětem v sedě, ať má při nárazu místo pro nohy. Pokud se přirazí autosedačka na opěradlo před ní, může to být silou až 1 800 kg... :-)
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "monsat"
30. 6. 2006 11:27
Re: Jiný pohled
stejně jako u čehokoliv jinýho platí i tady: za KVALITU se PLATÍ! Za pár stovek se dá pořídit lecos (viz. super design, funkčnost bídná) a tak jako skoro u všeho stačí pohledat informace a testy, atd. ...
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 11:31
Re: Jiný pohled
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Tomas"
30. 6. 2006 11:32
Re: Jiný pohled
Dobry den,
kupil som pre dceru (10 mesiacov) sedacku RECARO Young Sport co je sedacka pre skupiny I/II/III 8000Skk.Myslite si ze su to vyhodene peniaze a mal som kupovat kazdy rok/dva novu? Pretoze brat ma syna ktoremu su dva roky a Roemer King Plus mu je uz pomaly maly.Ide mi o to ze vyrobca ako Recaro by asi kramy nerobil.
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 11:50
Re: Jiný pohled
...autosedačky se testují nárazem, asi jako auta. Jak se to má k realitě, můžete posoudit sám z videa, které se pokusím poslat. Na frontal.avi došlo k utržení ramenních pásů. S ohledem na výše uvedené důvody seřizovatelnosti sedaček k výšce dítěte, bych si takovou sedačku nekoupil, i kdyby měla 10 atestů a jméno RR... :-)
neregistrovaný "Tomas"
30. 6. 2006 14:08
Re: Jiný pohled
... mozte mi poslat bud odkaz alebo subor na tratuz@yahoo.com.
Inac podla coho ako atestov, znacky a pod. sa mam ja ako laik riadit pri vybere?Vsak tie atesty zarucuju ze ta sedacka bola testovana pri narazoch ,nie ? Stale si myslim ,ze je to lepsia volba ako sedacky z hypermarketov za par supov. Mate teda nejaku doporucenu znacku a typ pre kategoriu I ,II ,III ? Pretoze napisat henta je zla v tom ,dalsia zase v inom ,bez konkretneho doporucenia mi (alebo nam) vobec nepomoze.
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 14:20
Re: Jiný pohled
...poslal jsem v 11.51 na E-mail, uvedený v záhlaví Vašeho příspěvku. Pokud jste nedostal, tak mě, se ale nevrátil. Posílám tedy ještě jednou. Co se týče hypermarketů, souhlas. Doporučení nejlepší volby po mě nechtějte, takovou zodpovědnost za Vaše děcko, si na svědomí vzít nemohu. Prostě mu sedačku vyberte stejně pečlivě na tělo, jako si kupujete boty na lyže a držte se těch pár uvedených základních rad... :-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
30. 6. 2006 12:11
Re: Jiný pohled
:yes: :yes: :yes: piš častěji, odborných názorů zde moc není a na tohle téma snad žádný... :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "E46"
30. 6. 2006 12:15
Re: Jiný pohled
... tak to snad nemohl ten výrobce myslet vážně 8-s , v tom případě bych se jeho výrobkům vyhnul velikým obloukem, jinak pěkně napsané a s používáním autosedaček nelze jen souhlasit. Škoda, že toto nařízení neplatilo již dávno a také zde je vidět, jak hloupě a nesmyslně někdy pracují naši zákonorárci - dosud platilo sedačku ano, ale pouze na dálnici:-(((, Proboha, vždyť naprostá většina nehod se právě děje ve městech, případně na silnicích mimo město, když rodič(rodiče) vezou dítě domů ze školky, nákupů, návštěvy babičky a pod. Na dálnici se děti v autě vyskytují převážně jen při dlouhodobějších cestách, výletech a hlavně v době dovolených. Také mi nějak nejde do hlavy - když už tu budeme mít ten bodový systém, jakto, že porušení tohoto nařízení (dítě v autosedačce) je trestáno menším počtem bodů než například to, že náhodou nezastavím před přechodem, kde se "možná budou chystat přejít" 2 tlachající důchodkyně. Zde je opět vidět, jak moc našemu "státu" záleží na lidském živote a tím i bezpečnosti. viz můj komentář v díle 1.
neregistrovaný "miro"
30. 6. 2006 12:42
Re: Jiný pohled
ako sa volal ten "výrobca autosedačiek"? myslím že v tomto prípade si netreba brať servítky a rovno pomenovať túto kur.u, čo sa priživuje na deťoch!
neregistrovaný "jirka"
30. 6. 2006 13:31
Re: Jiný pohled
...a kolik dostanu jako pohřebné? :-)
neregistrovaný "GTI"
30. 6. 2006 13:40
Re: Jiný pohled
:-)
neregistrovaný "miro"
30. 6. 2006 21:15
Re: Jiný pohled
nič, len umriete s dobrým pocitom na srdci, že ste zopár deťom zachránil život :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "mates"
30. 6. 2006 13:48
Re: Jiný pohled
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: