Ano, samozrejme to auto nebude jezdit za 5L, ale 7L je uz zcela realnych a 7L pri vykonech jake ty 3L diesly dneska maji (nijak lehkemu autu udeli zrychleni blizke peti sekund na sto) a se spotrebou stejnou jakou maji 1.2tsi/1.4tsi v mensich autech? Na potlesk.
Jinak koho zajimaji "realnejsi tabulkove spotreby" se uz stejne davno kouka na ty americke, ale my v evrope jsme holt radi obelhavani (ne automobilkama, ale vlastnima normama).
joooo, je to tak. - s tymi normami. :-!
Myslim ze v prvych jazdnych dojmoch s nou T.Dusil jazdil okolo 8..., a to by mohlo znamenat teda tych realnych kludnejsich +/- 7...
děkuji za optání. Jel jsem párkrát v minulé generaci a moje zemité plebejské smysly nezaznamenaly dostatek důvodů pro tu brutální cenovku. Na nové nemám a jako doplněk k teplákové soupravě v kategorii pochybných ojetin bych už volil bávo, s tím se dá alespoň driftovat na kostkách před nádražím.
Kdyby jsi nejel párkrát, ale jezdil minulou generací, tak by jsi věděl, že z hlediska FWD byla na špici, AWD pak dávalo ještě nenucenou jistotu. Taky by jsi věděl, že ačkoliv je vše příjemný na dotek, vydrží interiér věčnost, podvozek jakbysmet.
Vzhledem k preferenci trhu a příklonu k AWD obecně pak novej model vylítne coby novinka na minimáoně několik měsíců (možná i desítek) na vrchol segmentu prémiových sedanů a vůbec bych se nedivil, kdyby se usadil na čele i v rámci střední třídy. Je to novinka a na to zákazník slyší.
Musim priznat, ze tohle: [odkaz] je proporcne asi nejhezci silueta sedanu, ktera se da bezne videt. A kdyz pripoctu i hezky vyladeny (pro Audi tradicne) interiear a ni pohled pod kapotu vylozene neurazi, tak proste pisu - pastva pro oci. Tohle se panum z Humpolce (vlastne z Ingolstadtu) vazne povedlo :yes:
No takhle z profilu to vypada na x let starou Audinu, zadny zazrak. docela okoukane, jak 15 let stare auto. Koncern je jen o prednich, zadnich svetlech, jinak je to z venku zaostale. Vypada to jak Audi z roku 98.
[odkaz]
Zkusim taky uvazovat tak...jednoduse.
.
.
.
Fakt mi to moc nejde, sorry. Tak aspon takto: Pokud je soucasna A4 proporcne stejne vyspela, jako "luxusni" A8 z pred dvou dekad, tak to je jedine dobre, ani tim se kazdy pochlubit nemuze.
Svetla delaj hodne. Kdyz se clovek podiva na ty neustale facelifty, tak to skoro o nicem jinem neni. Svetla jsou jako kola, hodne zmeni vnimani, ikdyz se design celeho auta zmeni minimalne.
To nemusis zkouset, to si predvedl uz pri pochvale toho snad nejobycejnejsiho profilu bez napadu.
Nikde nepisu, ze ta stara A8 je proporcne vyspela a uz vubec ne, ze vypada luxusne. Je to proste obycejne auto s normalnimi proporcemi. Nekdo ale dokaze udelat design z profilu zajimavy vice, tak aby to nevypadalo jak tato A4 stara 20let.
Noooo, ak si flotilovy zakaznik, ze beres od nich pravidelne par aut v kazdej generacii, tak mozes ratat ( pri rozbehu predaja ) tak max. s tym, ze ak kupis do firmy teraz nejaku tu 8-u, alebo 6-u, tak ti daju na ne lepsie zlavy, lebo ofiko na 4-ku ti ju nebudu chciet dat. Je to proste moc horuca novinka.
Mooooznoooo - po Novom roku - ak bude nejaka skladovka... - pokial ich netrpezlivci hned nerozberu... :-)
Já myslel spíš v obecné rovině - jaká je reálná cena německé trojky - ať už C-Klasse, BMW 3 nebo třeba A4. Nikdy jsem se o to nezajímal a teď stejně cpu peníze do baráku, ale třeba za dva roky by to mohlo být aktuální.. jestli je u dražších vozů běžná nějaká vyšší % sleva, nebo se moc ukecat nedá.. jestli ne, tak ještě pár let zůstanu u lidových vozů, ale pokud ano, možná bych si splnil sen >:D >:D
Pokud neplánuješ nějaký odpočet DPH, tak asi lépe okouknou Německo - u MB jsou to Junge Sterne .... Můžeš se dostat na cca 50% české ceníkové ceny u lehce ojetého auta. Na golfu v Č.Krumlově má Porsche ČB vystavenou A3 v nějakém skoro základu se teoretickou cenovkou 750 za akčních 560 tis. na Q7 zatím cenovku nemají ...
Ale díky za tip s dovozem. V době, kdy to bude aktuální, už bude mít ČNB doufám nové vedení, koruna bude silnější a německé vozy ještě levnější :yes::yes:
vychadza dokonca lacnejsie ako nova A4 ... s 2.0 turbom 147kw stoji XE v zaklade o takmer 50 tisic kc menej ako zakladne 2.0 140kw audi A4
tazko povedat co je tu uz lacne a co je drahe ... obe auta su uz v cene nad milion ... ale ja by som dal prednost zadokolke od jaga ak by som mal ten pomyselny milion ;-) .. a aj v testoch sa javi XE ako najlepsie jazdiace auto svojej triedy .... samozrejme na test A4 si este treba pockat ... je mozne ze to bude tiez slusna pila.... ale ja mam uz stejne vybrate .... uz len mat ten milion no jo....
Ten jaguar za milion toho mit moc nebude, treba prave xenony urcite nema (naproti tomu ma ale treba automat), takze aby si se dopatral skutecne ceny toho nebo tamtoho musis si to dorovnat ve vybave, bez toho porovnavas jablka a hrusky. ;-)
Jde hodně o motorizaci. Audi za 1.5M bude typicky 3.0TDI + pár extras, proti tomu nemá XE úplně co postavit. Obecně kombinace 3.0TDI+Quattro je hlavní lákadlo Audi, s nějakým 2.0TDI FWD už mi to tolik smysl nedává a radši bych volil vybavenější mainstream, třeba Superb.
Podle toho co jsem tak slyšel to u XE vidím ideálně na benzínový šestiválec (to jsme na těch 1,5M bez extras), nebo pak 180k nafta jako úsporná varianta.
Podla mna znacna cast zakaznikov by si priala aj slabsie benzinove quattro ( dufam ze sa to casom zmeni ). Nechcem si to malovat moc na ruzovo, ale pokial ten novy "Millerov 190 PS" motor funguje aj v reale dobre ( dufam v nejaky rychly test aj s realnou spotrebou ), tak par zakaznikov, ktori sa mozno po tychto poslednotyzdnovych dízel-gatiach zamysleli nad farbou tankovacej pistole, by zmysel davat mohol. ;-)
To bez debaty ;-)
Problem ale v tejto triede je ( len stredna trieda ), ze tu bohuzial aj potencialni kupci malokedy volia 6 valce. Ti, ktori poskuluju po 6 valcoch, uz poskuluju po o cislo väcsich modeloch. Pritom ak uz niekto je schopny utratit pol mega na vybave, nemal by byt problem prihodit aj tie "2 kilecka" za 2 valce, 8° ZF automat... A o spotrebu by som sa asi tiez moc "netriasol" (cca + 1 liter) ;-)
Dobře, ale 3.0TDI je jasný argument proč prémie, ten motor reálně nemá v mainstreamu konkurenci, nějaké BiTDI na to nemá. Dvoulitrové T(F)SI můžu mít i v tom Superbu/Passatu, pak už je potřeba hledat ty jemnější nuance.
No a vzhledem k tomu ze 2L nafta je typicka motorizace teto tridy a to i u premie tak tak 180k nafta v XE nemusi byt prodejne marna. Jen by si mel jag pohnout s 4x4, motor a prevodovku ma, pohon na vsechna ctyri ale chybi.
Teoreticky...200HP v XE moc nejede, TFSI naproti tomu velmi dobře. Jag zanedbal touhy mnoha zákazníků, kteří vyžadují nejlepší infotainment technologie na palubě, cit pro detail a peníze vrhnul na to co není vidět...na podvozek.
S4 ;-)
V6 TFSi - uz turbo / biturbo - este ten motor neukazali, 354 PS, 500 Nm od 1300 rpm... ;-)
Aj na ofiko Audi strankach pisu, ze zatial este nieje specifikovana spotreba a pod., ze to az pri zahajeni predaja.
Edit: Turbo bude 1 ! Presne ako som davnejsie pisal :-) :
[odkaz]
Tak ono..., vraj z tej novej generacie motorov V6 a V8, ktore vyvyjaju spolu s Porsche, ma vzniknut aj nejaka usporna verzia. Spekuluje sa o objeme 2,5 litra u V6. Lenze zacinam byt presvedceny o tom, ze objem sa menit nebude, ostane 3.0 V6 a vdaka Millerovmu cyklu by to mohli naladit na cca 300 PS a 450 Nm...
Ci to ale budu povazovat za potrebne dat aj do A4 ( v A6 a vyssie je to ocakavatelne ), si netrufam odhadnut. Ak ano, tak to moze byt zaujimave. Otazka ale je, kolko kupcov by si to naslo... Za chvilu totiz bude bezne 300 PS dolovat aj z R4 aj v strednej premii. Tak neviem, ci Audi ten "rightsizing" ustoji. ;-)
Myslím, že neustojí a zdaleka si nemyslím, že kvůli limitům CO2. Hlavní problém je, že by to prakticky nikdo nekupoval. Můžeme si argumentovat kulturou běhu šestiválce, ale v koncernu těch 300hp dnes má kdejaká mainstreamová rachotina s R4 a nikdo si nekoupí šestiválec jenom pro tu kulturu, musí tam být i nějaká výkonová převaha, to se prostě nedá okecat. Lidí kteří se spokojí s kulturou šestiválce a na dálnici nedokáží sundat ze zadního nárazníku Golf R nebo Supa s R4 je strašně málo, upřimně mezi kupci nových aut skoro nikdo. Většina, když už se rozhodne cálovat za kategorii V6, tak chce sice kulturu, nenucené podání výkonu (což měla kompresorová V6, turbo je tak jako tak krok špatným směrem), ale i když si to skoro nikdo nepřizná i výkonovou převahu nad těmi čtyřválci. Prostě v dlouhém táhlém musím toho Golfa seřezat, pak je kultura a nenucenost s kterou to V6 udělá velmi vítána, když ovšem ten Golf nařeže mě, protože má podobný výkon a nižší hmotnost, tak je 99% radosti v háji. A wotomtoje. ;-)
hm, tomu nahananiu za max. vykonom nerozumiem, sestvalec je predsa o inom:
zvuk, kultivovanost, pohoda a zaroven vytocenie k cervenemu polu bez revania motora... vytoc R4, budes rychly a hlasity...
Ten millerov cyklus vo stvorvalci 2.0 je dobry napad, mohli by to vyskusat aj vo V6 plus vypinanie valcov, kludne by stacilo aj 250 koni, ja viem, je to asi snivanie z mojej strany...
O kultivovanosti a nenucenosti šestiválce jsem psal o tom není sporu, ale bez výkonu je to prázdný pojem, výkon k té nenucenosti prostě patří jako korida ke Španělsku nebo víno k Francii. Navíc mluvit o řvaní vytočeného čtyřválce, třeba 2.0 TFSI v A4, je mimo, ten motor je akusticky i proti vibracím tak utlumený, že ani při max. otáčkách není o nic hlučnější než šestiválec.
Šestiválec s Millerovým cyklem se má objevit. Nová řada motorů V6 a V8 nazvaná KoVoMo a vyvíjená společně s Porsche už nabíhá do nových modelů, první zástupce je v S4, stejný motor navíc el. turbem bude v RS4 a další fíčura, kterou V6 dostane je Milleruv cyklus podobně jako 2.0 TFSI ultra.
Nejsem si úplně jistý, jestli je důležitější ta dynamika v reálném provozu nebo spíš při pokecu v hospodě. Seřezat Golfa R kdekoli, i v tom dlouhém táhlém... to chce zejména velkou míru odhodlání. Golfík bude mít nahoře na těch dlouhých táhlých kopcích co znám něco přes 200, kolik pojedeš ty abys mu ujel?
250
>:-[]
Neřekl jsem "kdekoliv", mluvím o hrubé síle tam kde ji lze použít a to není okreska, tam si Golf R namaže na chleba i daleko silnější stroje, přemotorované limošky ve střední či vyšší střední zcela určitě. A v této kategorii výkonu to tedy bude asi výhradně německá dálnice (ono se pár dlouhých táhlých najde i na našich dálnicích, ale mluvit o nich by bylo jaksi politicky nekorektní). :-)
Aha, já myslel dlouhé táhlé mimo dálnice. No, myslím že i na těch dálnicích platí co jsem řekl... i k tomu osmiválci budeš potřebovat velkou míru odhodlání a/nebo malý pud sebezáchovy.
Řešením je pak samozřejmě čtyřválec o podobném výkonu prostě nenabízet. A snad nechceš říct, že by někdo od Audi odešel kvůli tomu, že mu nedá čtyřválec, ale "nutí" mu šestiválec? Za předpokladu, že ten motor bude povedený. Problém spíš vidím v ekonomické stránce věci.
No když by byl šestiválec za cenu čtyřválce, tak se každý nechá lehko "donutit". Jenže víme, že je to ekonomický nesmysl. Takže když už si lidé připlácí za šestiválec, tak mají logicky nároky i na ten výkon
Doteď žádná M340i nebo M335i nebyla. Ale ano, S modely odpovídají spíš M Performance. Jen jich BMW tolik nemá (obzvláště zážehových, ve vznětových zase pokulhává Audi).
na naftove "S-ka" by som si uz aj slusne vsadil ;-)
Zacalo to SQ5, pokracuje to SQ7..., novy 4.0 TDi bude vraj aj v novej A6 - teda S6... :-)
Len ak sa rozhodnu dat nieco aj do naftovej S4, bude ma zaujimat co to bude. Ci len presne to co v SQ5 plus, alebo to urobia aj s E-Laderom.
Auto jede a motor neni ani slyset. :yes:
Jakekoliv auto se zrychlenim pod 10s a maximalkou pres 200 kmh je dostatecne dynamicke pro cesty v Evrope. Ta 1.4 podminky splnuje spolehlive a jeste je o 100k levnejsi nez smradlavej naftak o stejnem vykonu.
Jako dobry, ale zase ten Golf R za podobny prachy, 300k, ctyrkolka .. rodinu tam taky nejak nasoukam .. za chudaka taky vypadat nebudu .. :-)
A nebo pak S4, jenze to si zas muzu za ty penize koupit a uzivat Porsche Boxter / Cayman (kam teda rodinu nenasoukam) ... je to dneska s tim vyberm tezky no ... :-)