To máš pravdu, ovšem občas někteří výrobci lžou a na brzdě vůbec nedosáhnou na deklarované parametry. Takže v reálu lze vidět obě varianty, udávání nižšího výkonu asi i záměrně (aby auto jelo lépe než konkurence) i udávání vyššího výkonu aby se nachytal zákazník co porovnává auta podle tabulek.
Ano. Tak to prostě je. Když si vyberu auto podle nějakých parametrů, tak chci, aby jich minimálně dosahovalo. Pokud bude v některých ještě lepší, tak je to jen výhoda. Pokud ale bude horší, než je uvedeno, tak budu naštvanej a půjdu to reklamovat.
Z pohledu uživatelského ti to možná přijde v richtiku, z pohledu principiálního v tom ovšem není vůbec žádný rozdíl. Navíc kde je nějaký test inkriminovaných aut s udávaným vyšším výkonem na brzdě? To, že má někdo pocit, že to "nejede", neznamená, že motor deklarovaného výkonu nedosádne.
v Autotipu byl mnohostránkový test VW Golf 7. generace, který prováděli v německu (autobild) rešili téměř vše,prostornost,výhled z vozu,dojezd auta do zastavení (kolik km ještě ujede po rozsvícení rezervy) adt atd. a i výkon změřili :-)
no tohle není moc dobrý příklad.. za tu šunku navíc ty zaplatíš,ale máš ji aspoň.. kdežto u toho auta za něco zaplatíš a nemáš to spíš bych to napsal tak,že si zaplatíš 10dkg šunky,ale dostaneš jen 9dkg :-)))
Myslel jsem to tak, že když jdu pro 10dkg tak platím 10dkg. Když si to doma převážím a zjistím, že jsem dostal 11 tak nemám problém, když 9 tak už k takovému řezníkovi nepůjdu.
A jak to změrili? Zrovna tohle by mě zajímalo, jak se měří výkon u čtyřkolky, asi to někde na netu bude, ale když sem někdo hodí odkaz, budu vděčný. Změří-li to na brzdě, bude se jednat o výkon soustavy, výkon motoru může být opravdu těch 381.
To není úplně správné srovnání. U vyššího výkon motoru je celkem velký předpoklad vyšší spotřeby. Sousta lidí prostě nechce výkonnější auto, než si kupuje. ;-)
Máš výrobní tolerance a motory musí fungovat v celé škále podmínek, jak na úrovni moře při 20°C, tak 5000 metrů nad mořem v mrazech, nebo na poušti. Je nějaká norma, která říká, o kolik můžeš maximálně zákazníka "ošidit". Myslím, že je to 10%. Pokud tenhle výkon musí mít v tzv. hot and high prostředí (ano, termín jsem si vypůjčil z letectví), tady v příjemně chladných nížinách musí mít víc.
>:D >:D Platím za zboží s určitými deklarovanými vlastnostmi/parametry. Pokud jsou ty parametry lepší je to stejně špatně, jako když jsou horší, než za co platím ? >:D >:D Hele, nechceš něco koupit ?
A kde je ten produkt, který deklarované parametry nedosahuje? No a když někdo mlží záměrně, principiálně v tom rozdíl opravdu není, ať už deklarované parametry nedosáhne, nebo přesáhne.
Ale je. Protože se ve skutečnosti nezavazuje k přesné hodnotě, ale k minimální. Nevím o žádné normě, která by zakazovala, aby výsledný produkt dosahoval třeba 300% garantovaných parametrů. V praxi se to jen tak nestane, protože dát ti víc je většinou drahá sranda. Čísla v papírech jsou pro řadu zákazníků důležitější než realita. Takže kromě týmové režie ( :-) ) přichází v úvahu jen tolerance a rezerva, aby zajistili, že skutečně dodrží svůj slib. Nerozdávají to zadarmo pro srandu králíkům. Pokud chtějí bojovat s BMW, tak lepších výsledků dosáhnou pohádkami v katalogu. Tedy do té doby, než je lidi začnou žalovat. Já třeba relativně vysokým výsledkům nevěřím, protože vím, jak velký rozdíl může být mezi prvním a třeba desátým během na dynamometru, jak se auto dokáže zadýchat ve velkých nadmořských výškách. Je to přeplňovaný motor, ty bývají citlivější, takže lze očekávat větší rezervy.
no tohle není moc dobrý příklad.. za tu šunku navíc ty zaplatíš,ale máš ji aspoň.. kdežto u toho auta za něco zaplatíš a nemáš to :-) spíš bych to napsal tak,že si zaplatíš 10dkg šunky,ale dostaneš jen 9dkg :-)))
Garance jako každá jiná. Když mi někdo slíbí, že výrobek vydrží dva roky a on vydrží deset, tak se na něj rozhodně nezlobím. Pokud se rozpadne po půl roce, tak naštvaný jsem. Pravda je, že tu máme relativně ideální podmínky, takže by motory měly vykazovat lepší parametry než garantované.
X-drive pocasie :-) Qattro zacalo kopirovat vlasnosti X-drive poslednou verziou, ale vies ono to je jedno. Ja by som volil cistokrvnu zadokolku od BMW a za to, ze ty si fanda AUDI, tak ja ti to brat nebudem. BMW je pre mna no 1.
noooo, fakt sa nehadajme o tom ci X-drive, alebo Quattro /s medzináprav.dif -nie haldex! / pocasie ;-)
podľa posledných testov sú na tom vraj úplne narovnako...len tá spoľahlivosť a prehrievanie tých viskóznych spojek v tom X-drive by mi robila vrásky na čele... 8-s
Na tom taky něco je, ale když se koukáš z okna každý den v roku, zjistíš, že většina dnů je spíš rwd než 4wd ;-) každopádně 4kolkové drifty na sněhu, to je paráda :yes:
Taky záleží, kolik koníku na tom zadku máš. Principiálně mi zadokolky v zimě nevadí, ale turbodiesely a přeplňované benzíny bez asistence elektroniky zábavné moc nejsou. Nemluvě o salámech, které dnes na auta montují.
Ano ano, pozeram se z okna a velmi se těším na další vyjížďku, protože mě jízda s RWD na sněhu baví, pokud nechám zaplou elektroniku a mám obuté dobré zimní pneu, nemám problém s klidnou a bezpečnou jízdou, samozřejmě to neni na žádné expedice, ale na běžných silnicích naprosto bez problémů a když chci, tak i se zábavou :-), což se tobě s Quattrem příliš nepoštěstí....
Naprosto souhlasím s uživatelem "Cejsi Mpower", neboť člověk, který někdy měl tu čest, svézt se s BMW, se musí nad ostatními automobilkami jen pousmát. :-!
To asi ano, taky vrtulí žiju :-) Sice už půjde do třetí třídy, ale nevadí.
Po Vánocích mám na týden domluvenou novou 328i, třeba zjistím, že se se svými soudy pletu.
Přišlo mi smutné, že jsem měl lepší dojem z 328i než z 335i. Tedy až na motor. MB C 350 byl na řízení příjemnější. Problém bude nejspíš zakopaný někde ve výbavě 335i, kterou jsem jel.
Díky že ses ozval a pohotově potvrdil to, o čem jsem psal... ;-)
Žádná značka/automobilka není obecně "nejlepší", ale to vy "značkaři" nikdy nepochopíte.
Podle toho, co a jak tady píšeš, jsi v době, kdy jsem řídil bavoráka, nebyl ještě ani na houbách... :*)
Wow, hodne zajimavy test. Necekal bych, ze Alpina dostane od Audi tahkle brutalne na zadek, a to nejen v dynamice, ale i v jizdnich vlastnostech. Ten vyrazne nizsi nez udavany vykon je u Alpiny taky na povazenou.
Jeste zajimavejsi je ten test proto, ze jej provadel americky magazin. A jak znamo, v US ma BMW mnohem silnejsi brand nez Audi, na ktere se naopak Americane koukaji v kontextu jejich cen dost neduverive. No, radsi uz se ani nezamejslim, jakej rev by se spustil na diskuzi, kdyby tento test provedlo ACZ. To by zase bylo obvineni o praci v zoldu koncernu, neschopnosti redaktoru poznat "to nejlepsi" atd. atp. A to samozrejme hlavne od lidi, kteri by si za rok nasetrili prinejlepsim na zpetny zrcatko testovanych aut. >:-[]
Jak se mi líbí 5er tak 7er naopak ne, předek mi přijde takový divně odulý, ledvinky moc velké.
[odkaz]
A kdybych volil mezi 7er a B7 tak bych upřednostnil 7er protože u všech Alpin se mi nelíbí spoilery které lepí na BMW, připadají mi jak z 80tých let (nejen na B7), Mpakety jsou určitě hezčí a sladěnější se zbytkem auta než to co předvádí Alpina.
Přesně tak, už jsem to psal x tejdnů zpátky.... rozdíly mezi válcovejma zkušebnama jsou až 10%.
Například mezi MAHA a DYNOCOMP lítají desítky HP rozdílu u silných aut. Dynojet bývá celkem ok, ale i tam nejsou výjímky... nemluvím do vzduchu, na americkejch webech (bimmerboost, benzboost, germanboost, kde narozdíl od Evropy měřej imrvére kde co) jsou i rozdíly během dne na x autech v řádu x desítek hp. Kecy, že je něco nejpřesnější jsou lichý.... pak tam hraje všešchno... teplota, gumy, palivo, přívod vzduchu do té garáže, stáří vybavení.... x věcí.
JInak po pravdě >:D >:D dokonce sem mluvil s jedním němcem, kterej mi říkal, že místní garážovej tuner (Turek) tunil tak, že přijel týpek s konkurenčním čipem on mu to změři a vyšel mu skoro seriovej výkon pak tam nahrál nějakou mapu a změřil to znova, kde mu ukázal xx koní nárůst týpek pak jel domu spokojenej ale reálně mu s autem nic nedělal >:D >:D jak ten turek dopadl už sem nezjistil >:D
Mimochodem podobnou story jsem slyšel na nejmenovano českou firmu....
Nejlepší je to změřit na dvou dynometrech, každá jiná firma a porovnat to.. bude to někde mezi >:D
Jo a poslendí věc... MotorTrend co dělal ten test, kde S8 naměrili 570koní je taky dobrej Andersen... je zajímavý, že přijde s číslama a 99% jinejch časáků je úplně jinde... viz CLS 550 0-60 za 4.3.... vs tovární 5.2... AMS to pak měřil a vyšlo 5.1 takže jak??
Kristepane... a kdes to vyčetl, že si auto vybírám podle zvuku? Hm? Prosím, ukaž mi, kde jsem to napsal.
Za druhé: Pro mě jako fanouška je zvuk velmi důležitý a ví to i v AMG, kde dle toho dělají ty tóny. Máš pěkný avatar, ale nedivil bych se, kdyby tě bralo HTP...
Podle toho, co jsi napsal, jsi dal jasně najevo, že Audi a BMW za tebe ne, kvůli tomu, že má "horší" zvuk. Chápu, pro mě je taky zvuk důležitým faktorem - i proto mám rád BMW, jejich motory prostě krásně zpívají, né že je slyšet jen rachot laděného výfuku.
Díky za pochvalu avataru a HTP mě nějak extra nebere, tebe?
Bohužel máš téměř pravdu, budoucí BMW už na tom nebudou tak dobře, nicméně stávající M3 e92 zpívá božsky a nejen ona, i nové M135i má například oproti Audi RS3 úchvatný zvukový projev, o M3 e46 CSL snad ani nemůžeme polemizovat. Ale musím uznat, že takové M5 F10, když jsem slyšel na sprintu, tak velké zklamání, bohužel, je to tak. Ovšem pořád pevně věřím, že BMW ještě přijde s něčím, co potěší i "nás" - nadšence, i když už to nebude žádná R6 atmosférka.. ;-\
Nechápu, co tě bere na AMG, když ty auta váží o stovky kg víc jak srovnatelné BMW? Ale nic... má hezkej zvuk. Ty si můžeš poslouchat brumlání a já se budu za volantem nesmírně bavit řízením.
E63 je nejen lehčí než nová M5, ale zvládne i celých šest kilometrů na okruhu, aniž by jevilo výraznější známky rozkladu (M5 po stejné vzdálenosti bojuje s přehřátými tlumiči, utavenými brzdami a s pneumatikami na odpis).
Já jsem reagoval na špatný příspěvek myslel jsem ve srovnání s předešlou RS6, která vážila myslím o 100 kg víc. Každopádně, když bychom srovnali sportovní auta jako C63amg a BMW M3 tak je tam rozdíl 200kg, což je hrozně moc.
Reakce na mě, pochopil jsem. Povím ti to takto: Nejsem takový profík, abych oceňoval naprosto precizní řízení BMW (které už jen tak mimochodem TAK precizní není, z toho co poslouchám...). Já auto mám abych se přepravil z bodu A do B ale abych se u toho nenudil. Řízení mě baví, moc, ale jak píšu, nejsem pro, takže marginální rozdíly u obou zmíněných pro mě nejsou podstatné. A o zvuku AMG může jen blázen pochybovat. Mou nejoblíbenější skupinou aut jsou S63 a B7 (tento segment), takže si asi dokážeš představit, že mě BMW 1M zas tak nevzrušuje....
Ničemu se nediv, to Audi jen zase kopíruje BMW, ty červený políčka klesají dle zahřátí motoru a indikují tak ideální maximální otáčky, stejně jako to dělalo BMW do M3 e46 před více než 10ti lety >:D
no ale pani, co viem, tak tie policka u BMW, ktore klesaju podla zahriatia motoru su oranzove, nie cervene. A aj keby tomu tak bolo, dat do reklamy studeny motor, to sa mi moc nezda. Mozno je dalsie RS 6 dizel...;)
Já už se zase pomalu nedivím něčemu u BMW, viz 11:10. A RWD, za chvíli to bude i BMW vzácnost, Prodeje AWD už teď válcují RWD i u BMW, viz i X5/6M, 550d///M.
Jak JE? Snad jak BYLO, nebo chceš dnes na M3/E46 demonstrovat aktuální stav. >:-[]
Sedneš dnes do nového eMka za 3! mega a "čumíš" na "gumáky" (pedály) karbon "3D plastic look", jako od garážového le*** folií z horní dolní a jako "bonus" plastový PC joystick z konce 80tých let (volič automatu):
[odkaz]
Pak sedneš do eReSa od Audi (za cca stekné prachy) a "čumíš" úplně jinak:
[odkaz]