Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW X5: první plně integrovaný blatník

Borealis, silný světový výrobce inovativních plastových dílů, vyvinul pro nové BMW X5 první do struktury karoserie plně integrovaný blatník na světě. Tento způsob integrace funkcí do blatníku snižuje hmotnost i cenu a zároveň zvyšuje bezpečnost.
Zpět na článek
17. 4. 2007 08:09
neregistrovaný "mates"
17. 4. 2007 13:14
neregistrovaný "rop"
17. 4. 2007 08:16
neregistrovaný "Honza"
17. 4. 2007 19:31
neregistrovaný "007"
17. 4. 2007 08:42
anonym
17. 4. 2007 16:42
neregistrovaný "ALIEN"
17. 4. 2007 08:57
neregistrovaný "Jasoň"
17. 4. 2007 14:55
neregistrovaný "IGI"
17. 4. 2007 19:35
neregistrovaný "007"
17. 4. 2007 21:44
neregistrovaný "Jay"
17. 4. 2007 21:53
neregistrovaný "Ivorry"
18. 4. 2007 17:53
neregistrovaný "Tano"
17. 4. 2007 09:01
neregistrovaný "fahrman"
17. 4. 2007 09:46
17. 4. 2007 11:18
17. 4. 2007 12:39
neregistrovaný "yaroukh"
18. 4. 2007 08:30
anonym
17. 4. 2007 09:04
anonym
17. 4. 2007 09:06
neregistrovaný "simson"
17. 4. 2007 10:47
neregistrovaný "Povalec"
17. 4. 2007 15:32
neregistrovaný ":no:"
17. 4. 2007 19:30
neregistrovaný "S"
17. 4. 2007 19:50
anonym
17. 4. 2007 21:46
anonym
18. 4. 2007 08:10
neregistrovaný "ZZ"
18. 4. 2007 08:12
neregistrovaný "ZZ"
neregistrovaný "mates"
17. 4. 2007 08:09
Tak teda nevim
jak tohle pochopit. Tzn, ze kdyz mi treba kamen od prede mnou jedouciho auta rozbije svetlo, coz uz jsem zazil, tak budu menit cely dil, ktery bude stat balik? To se mi nezda jako dobra inovace :-(
Rozbalit vlákno
3
17. 4. 2007 08:36
Re: Tak teda nevim
Oni s takymito dielmi zavedu novy system oprav - budu sa menit cele moduly. Tam to speje, nie? Niekedy sa auta opravovali, repasovali sa jednotlive suciastky, menili kruzky, capy atd. Dnes sa menia jednotlive male celky, malokto dava na opravu alternator, tlmic, rozobera brzdy. Teraz sa zacnu menit vacsie moduly ako napriklad blatniky so vsetkym co na nich je. No a mozno sa dozijeme aj toho, ze ked sa nam vypali v prednom svetlomete ziarovka, tak nam vymenia rovno cele auto... >:-[] A v znackovych servisoch budu za par supiek namiesto kvalifikovanych mechanikov sediet styri uradnicky a vybavovat "opravy"... >:-[] 8-s
17. 4. 2007 08:51
Re: Tak teda nevim
To bych si klidně nechal líbyt :-) Kdybych přijel do servisu, a byly tam krásný mladý ouřednice, tak si klidně nechám vyměnit auto >:D ;-) :yes: :yes: :yes: ( ale musel bych zaplatit jen cenu za rozbytou součástku ) :yes:
neregistrovaný "rop"
17. 4. 2007 13:14
Re: Tak teda nevim
nevim proc bys menil celej blatnik.. ja to teda pochopil uplne jinak, proste by ty dily nebyly pripevneny nekam ke kostre karoserie, ale k plastovymu blatniku - nic o tom, ze by nesly vyjmout a teda vymenit, naopak mozna lip
neregistrovaný "Honza"
17. 4. 2007 08:16
výhoda pro výrobce a nevýhoda pro zákazníky
Taky bych to tak viděl. Bude to technologie levnější pro výrobce (větší série celých kompletů), ale větší peníze pro zákazníka, když se mu tam cokoliv zničí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "007"
17. 4. 2007 19:31
Re: výhoda pro výrobce a nevýhoda pro zákazníky
Spíš věčí vydání pro pojištovnu!!
anonym
17. 4. 2007 08:42
ted uz zbyva jen...
...jednolite auto 8-s
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ALIEN"
17. 4. 2007 16:42
Re: ted uz zbyva jen...
OMG jste nekteri tak stupidni,nebo nectete poradne??
Neni to nerozebiratelny.
neregistrovaný "Jasoň"
17. 4. 2007 08:57
Díra do světa
Pějte tu ódy na "integrovanost"... budiž... ale dělat zázrak z úspory hmotnosti díky plastu... zase jen PR bláboly. Vždyť plastové blatníky má i "normální" Peugeot 307... ;-\
Rozbalit vlákno
7
17. 4. 2007 12:38
Re: Díra do světa
a tiez Clio, Beetle a dalsi....
17. 4. 2007 12:40
Re: Díra do světa
:yes: ;-) :-)
neregistrovaný "IGI"
17. 4. 2007 14:55
Re: Díra do světa
Ja som mal skodovku 100, na ktorej som mal vymenene predne blatniky za laminatove...............NOVINKA?????
neregistrovaný "007"
17. 4. 2007 19:35
Re: Díra do světa
no jo,jenže není plast jako plast!!!!Na tu škodovku bych řekl,že to moc ale nepasovalo,že???to víš,výroba Polsko!!
neregistrovaný "Jay"
17. 4. 2007 21:44
Re: Díra do světa
a Almera Tino
neregistrovaný "Ivorry"
17. 4. 2007 21:53
Re: Díra do světa
Beetle je plastovej celej až na Dveře a střechu >:D
neregistrovaný "Tano"
18. 4. 2007 17:53
Re: Díra do světa
A na Trabanta jste všichni zapoměli, co? >:D
neregistrovaný "fahrman"
17. 4. 2007 09:01
neplašte
takze

1) je to vyhodne pro vyrobce
2) ukazte mi nekoho s BMW X5 aniz by mel havarijni pojistku (ano, postupem casu se tento trend promitne do vyse pojistek, ale nebude to snad tak zdrcujici ;))
3) eliminujete pochybeni mechanika
4) oprava bude rychlejsi
5) vymenou bloku soucastek mate jistotu, ze budou vsechny v poradku, nebo chcete spolehat na to, ze naraznik, svetlo i chladic jsou v pr*** ale senzor airbagu ne? ... (japonska auta uz davno meni cele bloky soucastek, ktere spolu souvisi - sice tim narusta cena dilu (menite jich vic) a vznika tak fama o drahosti japoncu, ale kdyz u Skodovky vymenite jen konkretni soucastku a v "mirnem neporadku" bude i jina, souvisejici soucast, dosahnete casto toho, ze se Vam bude vymena opakovat a soucastka casteji odchazet - jako byste menili pneu a neseridili si geometrii ;)) ... uz se tady vykecavam, ale proste budete mit cely komplex soucastek sladeny k optimu a budete vedet, ze je vse OK
6) budete mit neustale nove auto :yes:
7) urcite by se naslo vice vyhod ...
Rozbalit vlákno
4
17. 4. 2007 09:46
Re: neplašte
Zajímavá úvaha :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
17. 4. 2007 12:39
Re: neplašte
Jestli nepůjde vyměnit světlo rozbitý kamenem od náklaďáku, ale budeš muset měnit celej blatník, tak se budeš "eliminované monžosti pochybení mechanika" jenom smát. A když už teda kvůli rozbitému světlu vyměníš celý blatník (a vysvětlíš manželce nebo pojišťovákovi těch 50 tis. "za světlo"), co s tím zbytkem? Zpátky k výrobci? nebo do servisu? Který s tím udělá co? Ten slušnější to nepošle znovu do oběhu. Ale kvůli rozbitému světlu budeme recyklovat těch zbylých 90% toho blatníku? Neříkám, že to je celý naprd, ale rád bych si tohle nechal vysvětlit od někoho fundovanýho.
anonym
18. 4. 2007 08:30
Re: neplašte
mas pravdu - uvaha s rozbitym svetlem me taky napadla, ale uz jsem nemel cas se tak moc rozepisovat :-)

Myslim, ze si toho budou vyrobci vedomi - cili bud budou schopni recyklovat opravdu vsechny soucastky (verim, ze EU byrokracie je to donuti) nebo budou nejexponovanejsi soucastky neustale vymenitelne samostatne - do plechu, narazniku apod nam kamen diru neudela, resp i kdyby se promacknul nebo naprasknul, nema to takovy dopad na funkcnost a bezpecnost jako u svetlometu ... ja jsem se svoji uvahou vymeny soucastek sel vic "dovnitr" auta...

Pojistovakovi bych nic nevysvetloval, od toho tu je a kdo neveri at tam bezi a zepta se v servisu :)
anonym
17. 4. 2007 09:04
Ko(py-)rejci
to zas budou mit Ko(py-)rejci s Cinaname co kopirovat...co takova pristi generace Ceedu, co ?!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "simson"
17. 4. 2007 09:06
plech je plech
Vývoj se nedá zastavit, i když by si to člověk někdy přál, slabou útěchou snad může být to, že byly doby kdy se okolo aut říkalo, že dřevo je dřevo. I když na druhou stranu ten kdo to tehdy říkal by asi dnešní auta už za auta ani nepovažoval.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Povalec"
17. 4. 2007 10:47
nevim
Osobne nevidim rozumnej duvod, proc se z integrovanyho "front endu" (=lakovanej naraznik se vsema senzorama, mlhovkama, "prirubama" na vedeni vzduchu...) posouvat dal k blatnikum. Myslim, ze dodavatele integrovanejch celku si uz dostkrat nabili usta. Potiz je v tom, ze kdyz dodavate jen urcity soucastky a z nejakyho duvodu nemuzete snizovat ceny (rust cen surovin, energii...) tak prinejhorsim prijdete o par soucastek. Pokud dodavate intgrovany celky a automobilka vas tlaci ke zdi (a tlaci neustale), tak z niceho nic muzete prijit o znacnou cast businessu. To, ze automobilka pri rozjezdu projektu oslovi minimalne 2 dodavatele je taky jasny. Neni to tak davno, kdy se vsichni tlacili do "kokpitu" a jedinej vysledek je, ze tlak na cenu byl takvej, ze se par fabrik zaviralo. To samy se ted deje u narazniku, svetel, dvernich modulu a zamkovejch systemu...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný ":no:"
17. 4. 2007 15:32
:no: :yes:
:no: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "S"
17. 4. 2007 19:30
nak to tu nefungujet
boa :no: :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
17. 4. 2007 19:50
Musim nahlasit chybu autora clanku
Fender modul bol vyvinuty aj je vyrabany vyhradne firmou PLASTIC OMNIUM s jej dodavatelmi a odoberatelmi, ponukam aj link, tak nech si to autor clanku pozrie a overi:
www.plasticomnium.com/…t/interen/flb/sh
Rozbalit vlákno
0
anonym
17. 4. 2007 21:46
uplna klasika
nerobte paniku, ked sa na na bmw 7er vypali parkovacka tak treba dat dole naraznik, vybrat svetlo a az potom sa da vymenit ziarovka, teraz staci odmontovat len blatnik >:D >:D >:D
treba si uvedomit, ze aj ludia v servisoch z niecoho musia zit... ;-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ZZ"
18. 4. 2007 08:10
Re: uplna klasika
>:D :yes:
anonym
22. 4. 2007 16:56
Re: No zase tak jednoduchý a praktický to nebude!
Když nabouráte a rozbije se vám jenom sklíčko od světla tak budete muset vyměnit celej blatník,Kdyby ten blatník nebyl se vším tak by to bylo lepčí že by jste vyměnili jen světlo takže :no: ;-\ :-!
neregistrovaný "ZZ"
18. 4. 2007 08:12
Všichni se mu léta smáli...
... a byl to ten nejpokrokovější automobil druhé půle minulého století... TRABANT! Teď už jen zbývá, aby z palubky BMW odstranili "hladový oko" a nechali to jen na mechanické měrce přímo v palivové nádrži >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
0