Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nové BMW X5: první plně integrovaný blatník

31 komentářů

jak tohle pochopit. Tzn, ze kdyz mi treba kamen od prede mnou jedouciho auta rozbije svetlo, coz uz jsem zazil, tak budu menit cely dil, ktery bude stat balik? To se mi nezda jako dobra inovace 😒
Klaudius
Oni s takymito dielmi zavedu novy system oprav - budu sa menit cele moduly. Tam to speje, nie? Niekedy sa auta opravovali, repasovali sa jednotlive suciastky, menili kruzky, capy atd. Dnes sa menia jednotlive male celky, malokto dava na opravu alternator, tlmic, rozobera brzdy. Teraz sa zacnu menit vacsie moduly ako napriklad blatniky so vsetkym co na nich je. No a mozno sa dozijeme aj toho, ze ked sa nam vypali v prednom svetlomete ziarovka, tak nam vymenia rovno cele auto... >😒] A v znackovych servisoch budu za par supiek namiesto kvalifikovanych mechanikov sediet styri uradnicky a vybavovat "opravy"... >😒] 8-s
Worm
To bych si klidně nechal líbyt 😄 Kdybych přijel do servisu, a byly tam krásný mladý ouřednice, tak si klidně nechám vyměnit auto >😁 😉 :yes: :yes: :yes: ( ale musel bych zaplatit jen cenu za rozbytou součástku ) :yes:
nevim proc bys menil celej blatnik.. ja to teda pochopil uplne jinak, proste by ty dily nebyly pripevneny nekam ke kostre karoserie, ale k plastovymu blatniku - nic o tom, ze by nesly vyjmout a teda vymenit, naopak mozna lip
Taky bych to tak viděl. Bude to technologie levnější pro výrobce (větší série celých kompletů), ale větší peníze pro zákazníka, když se mu tam cokoliv zničí.
Spíš věčí vydání pro pojištovnu!!
...jednolite auto 8-s
OMG jste nekteri tak stupidni,nebo nectete poradne??
Neni to nerozebiratelny.
Pějte tu ódy na "integrovanost"... budiž... ale dělat zázrak z úspory hmotnosti díky plastu... zase jen PR bláboly. Vždyť plastové blatníky má i "normální" Peugeot 307... ;-\
Klaudius
a tiez Clio, Beetle a dalsi....
Tomiss
:yes: 😉 😄
Ja som mal skodovku 100, na ktorej som mal vymenene predne blatniky za laminatove...............NOVINKA?????
no jo,jenže není plast jako plast!!!!Na tu škodovku bych řekl,že to moc ale nepasovalo,že???to víš,výroba Polsko!!
a Almera Tino
Beetle je plastovej celej až na Dveře a střechu >😁
A na Trabanta jste všichni zapoměli, co? >😁
takze

1) je to vyhodne pro vyrobce
2) ukazte mi nekoho s BMW X5 aniz by mel havarijni pojistku (ano, postupem casu se tento trend promitne do vyse pojistek, ale nebude to snad tak zdrcujici 😉)
3) eliminujete pochybeni mechanika
4) oprava bude rychlejsi
5) vymenou bloku soucastek mate jistotu, ze budou vsechny v poradku, nebo chcete spolehat na to, ze naraznik, svetlo i chladic jsou v pr*** ale senzor airbagu ne? ... (japonska auta uz davno meni cele bloky soucastek, ktere spolu souvisi - sice tim narusta cena dilu (menite jich vic) a vznika tak fama o drahosti japoncu, ale kdyz u Skodovky vymenite jen konkretni soucastku a v "mirnem neporadku" bude i jina, souvisejici soucast, dosahnete casto toho, ze se Vam bude vymena opakovat a soucastka casteji odchazet - jako byste menili pneu a neseridili si geometrii 😉) ... uz se tady vykecavam, ale proste budete mit cely komplex soucastek sladeny k optimu a budete vedet, ze je vse OK
6) budete mit neustale nove auto :yes:
7) urcite by se naslo vice vyhod ...
Tomiss
Zajímavá úvaha :yes:
GTI
:yes:
Jestli nepůjde vyměnit světlo rozbitý kamenem od náklaďáku, ale budeš muset měnit celej blatník, tak se budeš "eliminované monžosti pochybení mechanika" jenom smát. A když už teda kvůli rozbitému světlu vyměníš celý blatník (a vysvětlíš manželce nebo pojišťovákovi těch 50 tis. "za světlo"), co s tím zbytkem? Zpátky k výrobci? nebo do servisu? Který s tím udělá co? Ten slušnější to nepošle znovu do oběhu. Ale kvůli rozbitému světlu budeme recyklovat těch zbylých 90% toho blatníku? Neříkám, že to je celý naprd, ale rád bych si tohle nechal vysvětlit od někoho fundovanýho.
mas pravdu - uvaha s rozbitym svetlem me taky napadla, ale uz jsem nemel cas se tak moc rozepisovat 😄

Myslim, ze si toho budou vyrobci vedomi - cili bud budou schopni recyklovat opravdu vsechny soucastky (verim, ze EU byrokracie je to donuti) nebo budou neje😜onovanejsi soucastky neustale vymenitelne samostatne - do plechu, narazniku apod nam kamen diru neudela, resp i kdyby se promacknul nebo naprasknul, nema to takovy dopad na funkcnost a bezpecnost jako u svetlometu ... ja jsem se svoji uvahou vymeny soucastek sel vic "dovnitr" auta...

Pojistovakovi bych nic nevysvetloval, od toho tu je a kdo neveri at tam bezi a zepta se v servisu 😊
to zas budou mit Ko(py-)rejci s Cinaname co kopirovat...co takova pristi generace Ceedu, co ?!
Vývoj se nedá zastavit, i když by si to člověk někdy přál, slabou útěchou snad může být to, že byly doby kdy se okolo aut říkalo, že dřevo je dřevo. I když na druhou stranu ten kdo to tehdy říkal by asi dnešní auta už za auta ani nepovažoval.
Osobne nevidim rozumnej duvod, proc se z integrovanyho "front endu" (=lakovanej naraznik se vsema senzorama, mlhovkama, "prirubama" na vedeni vzduchu...) posouvat dal k blatnikum. Myslim, ze dodavatele integrovanejch celku si uz dostkrat nabili usta. Potiz je v tom, ze kdyz dodavate jen urcity soucastky a z nejakyho duvodu nemuzete snizovat ceny (rust cen surovin, energii...) tak prinejhorsim prijdete o par soucastek. Pokud dodavate intgrovany celky a automobilka vas tlaci ke zdi (a tlaci neustale), tak z niceho nic muzete prijit o znacnou cast businessu. To, ze automobilka pri rozjezdu projektu oslovi minimalne 2 dodavatele je taky jasny. Neni to tak davno, kdy se vsichni tlacili do "kokpitu" a jedinej vysledek je, ze tlak na cenu byl takvej, ze se par fabrik zaviralo. To samy se ted deje u narazniku, svetel, dvernich modulu a zamkovejch systemu...
:no: :yes:
boa :no: :-! :-! :-!
Fender modul bol vyvinuty aj je vyrabany vyhradne firmou PLASTIC OMNIUM s jej dodavatelmi a odoberatelmi, ponukam aj link, tak nech si to autor clanku pozrie a overi😒br />www.plasticomnium.com/…t/interen/flb/sh
nerobte paniku, ked sa na na bmw 7er vypali parkovacka tak treba dat dole naraznik, vybrat svetlo a az potom sa da vymenit ziarovka, teraz staci odmontovat len blatnik >😁 >😁 >😁
treba si uvedomit, ze aj ludia v servisoch z niecoho musia zit... 😉
>😁 :yes:
Když nabouráte a rozbije se vám jenom sklíčko od světla tak budete muset vyměnit celej blatník,Kdyby ten blatník nebyl se vším tak by to bylo lepčí že by jste vyměnili jen světlo takže :no: ;-\ :-!
... a byl to ten nejpokrokovější automobil druhé půle minulého století... TRABANT! Teď už jen zbývá, aby z palubky BMW odstranili "hladový oko" a nechali to jen na mechanické měrce přímo v palivové nádrži >😒] 😉