Spolehlivost není nijak špičková, ale to není ani u mnohem dražších Land Roverů a dalších značek, co si narozdíl od Jeepu hrajou na luxus. Co se týká crash-testů, tak v USA je jiná metodika (NHTSA). Jeep prostě není pro značka pro "tabulkový vítěze", ale pro ty, co potřebujou reálnou užitnou hodnotu a schopnosti v terénu (neplatí pro Compass, ten je pro pozéry a v životě bych si ho nekoupil).
za me je wrangler SUPER. zkousel jsem verzi Rubicon se starym 4.0 r6 slant enginem a parada. terenni schopnosti, spolehlivost a naklady supet a tim padem i uzitna hodnota. ale to je opravdu auto pro ty, co ho vyuzijou. ti, co placou, ze jim to na dalnici zere a proto dotlacili automobilku, aby do toho pro evropu zacala davat naprosto nevhodne diesely (prilis silny nastup od spodu misto linearniho prubehu a davkovatelnosti vykonu jako u benzinu), nepochopili smysl tohoto auta...
Podle mě je diesel v terénu lepší volbou, zvláště pak s automatem. Právě že táhne odspodu a nemusím týrat spojku. Zařadím rychlost a jedu aniž bych musel tlačit na plyn. Jiná už je otázka spolehlivosti. Přece jenom oturbený a elektrikou nacpaný diesel vs. jednoduchá benzínová atmosféra.
prave na to aby si na plyn nemusel tlacit v tazsom terene je tam redukcia, experte. Navyse s automatom spriahnuty Pentastar urobi v podstate tu istu sluzbu ako dieslovy veteran od Daimler Chrysler. S podstatne mensimi narokmi na udrzbu a kvalitu paliva
Díky za lichotku, ale expertem bych se nenazýval i když už něco v terénu odježděno mám. :*) Navíc jsem nemluvil o Jeepech, ale obecně o offroadech. (Sám proháním Land Rover). Redukci používám díky naftě jen v opravdu těžkém terénu. Abych tě uklidnil, Jeepa - zvláště pak Wranglera si dovedu představit opravdu jen v benzínu.