Možná proto, že jsou? Jeden vymyslí určitý styl a chytnou se toho ostatní, místo aby vytvořili svůj vlastní.
Ale tohle mi, hlavně teda zezadu, připomíná Phaeton...
Prečo Klaudius píše pod každý článek o amerikách, o kterých nic neví? Vypadá tohle stejně jako Cadillac DTS? Vypadá tohle stejně jako Lincoln Town Car? Vypadá tohle stejně jako Ford Fusion? Vypadá tohle stejně jako Buick LaCrosse? Vypadá tohle stejně jako .... ? Co auto, to jiný design.
Jenže on má Lones pravdu. Docela by mě zajímalo, které "klony" měl Klaudius na mysli, když o tom "jednom kopytě" mluvil. Třeba bys mohl poradit...? Nebo myslíš, že je Lonesova argumentace mimo?
Nemluvím teď o US sedanech. Jsou mi putna. Mluvím o urputné Lonesově snaze napadat každého, kdo se jen otře o US vozy a nevypustí oslavnou ódu z klávesnice >:-[] Přijde mi to dětinské, takové typicky Lonesovské... ;-) Snažím se ho přátelskou formou upozornit, aby tu nebyl ostatním pro smích ;-)
Jsem ochoten bránit kohokoliv proti neopodstatněným blábolům. Roky jsem tu bránil i třeba Lexus, dokud o něm psali lidi absolutní nesmysly. Jenže letos je v módě, tak mě nepotřebuje. To ty přes svojí zzovskou nenávist, kdy 80% tvých příspěvků není o autech ale o snaze někoho vyprovokovat, nic nevidíš. :no:
Nenapadám každého. Jen ty, co o nich houby vědí (Klaudius, ZZ,...). Sám kritizuju ameriky hojně. Ze současného portfolia možná i víc jak 2/3. Ale bláboly typu "všechno na jedno brdo" snad nejsem povinen tolerovat.
no , protoze to je Vectra. Chevy Malibu byly vzdy postaveny na bazi Opelu Vectra. Ale po osobni zkusenosti musim rici, ze jsou mnohem vyzralejsim vozem nez Vec
Ako sa tak rypem v starych prospektoch, nie len americkych, ale tam je to krasne vidno a preto su o modelovy rok dalej, je to jasne. V amerike dodnes je pouzivanejsie Golf 2006, nez Golf V.. Ide o to, ze americania vyrabali viac-menej jedne modelovy rad, ktoreho stupne vybavy-prevedenia mali rozne nazvy a modifikovali sa castejsie ako v europe a preto Cadillac s najvacsimi plutvami je len model ´59, zato vsak vsetky "typy" (Fleetwood, Sedan de Ville,.....). Kazdym rokom sa lisili viac a viac a z povodne takmer identickych modelov sa z roka na rok stavali ine modelove rady. Automobilky sa predbiehali v inovaciach a tak sa snazili ten "novy" rocnik uviest o kusok skor ako konkurencia. Ak sa pozrieme na stare prospekty a ich datumy, zistime, ze napr. (presne si nepamatam) prospekt modelu 1953 je z februara 1953, modelu 1968 uz z maja az juna, ...atd az sa to ustalilo takto. Bolo by smiesne, ak by v roku 2006 bol v predaji model 2008, ale na zaciatku roku 2007 to uz take hrozne nie je. V Europe zacinaju nove modelove rocniky na prelome leta a jesene, co je tiez dopredu, aj ked menej. Vdacime za to nie takej velkej frekvencii inovacii. Ak inovujem model raz za 3-4 roky, nie je mesiac hore dole takym dolezitym, ako ked inovujeme za za rok. A teda mama Fabiu I. generacie, jej faceliftovanu verziu a Fabiu II. generacie a nie Fabiu 2000 (jesen 1999), Fabiu 2005 (jesen 2004) a Fabiu 2007 (koniec roka 2006). Bolo by nie najlepsie predavat v roku 2003 "Fabiu 2000". Aj u nas sa inovuju auta aj raz za rok, ale podstatne menej (pre siroku verejnost) ako dodnes v USA.
Mozno som sa v tomto prispevku opakoval, a vysvetloval jednoduche, ale myslim, ze to s tymi modelovymi rokmi je takto.
A este cosi: Ford (USA)a GM pridal skutocny 2. modelovy rad az s prichodom Falconu a typov ako Corvair (ak neberieme do uvahy uzitkove, terenne, sportove). Dovtedy to boli "len" neskutocne pocty moznych variantov jednoho modeloveho radu s roznymi nazvami. Chevrolet potom rozlisoval napr. "Chevrolet" (myslelo sa tym Bel Air/Biscayne/Blackwood......napokon tento modelovy rad skoncil ako posledna generacia Caprice a jej odvodenina Imapala, ktora bola o triedu nad dalsimi Impalami) a "Chevrolet Corvair". Tolko teda
Diky, za dlouhou odpoved. :-) Ja nejsem proti oznacovani verzi modelu roky, obzvlast kdyz prinaseji nove veci. Spis by mi prislo vic fair, kdyby to nazvali modelovy rok 2007. Takto mi to zavani klamanim zakazniku.
Mne vobec to americke oznacovanie dost vadi. Tu sa tazko hovori o generaciach. Americke auta poznali kedysi len inovacie, no uz po troch rokoch, teda po troch generaciach, to auto vyzeralo uplne odlisne ako povodne, ba viac odlisne, ako vymeneou gewneracie v Europe.
Co ta na tom interieri zaujalo? Ze tam konecne maju seriove radio? Inak tam fakt nie je co obdivovat, ale na prvy pohlad to farebne fakt nevyzera zle, no na druhy pochopis v ktorej cenovej kategorii si.
Po poslednych dvoch generaciach Malibu, teda Malibu, odkedy uzrel svetlo sveta v Detride 1996, som milo prekvapeny. Americke auta sa mi vzdy pacili, ale faktom je, ze design GM v druhej polovici 90-tych rokov sa zacal uberat velmi zlym smerom. Teraz vsak zacina fukat ten spravyn vietor a Malibu je dalsim prikladom.
Mimochodom: Phaeton mi vzdy pripadal trochu americky. Mozno preto sa mi vzdy pacil a jeho zadok snad najviac. Apropo: Takyto zadok mala tusim uz americka verzia Hondy Accord este pred Phaetonom (myslim hlavne ten C-stlpik). A bolo na nej vidno, ze je americka! Tie zadne svetla skor pripominaju kupe od Infinity (G35?), co vsak tiez nie je na skodu. Co je lepsie? Ked je nieco originalne a skarede (predok Opirusu), ci nie najorginalnejsie a krasne (Malibu)? Tato anketa by urcite dopadla vprospech Malibu. Paci sa mi aj interier. Mam radsej hranatejsie tvary, ale je fajn. Neviem, ci sa podari modelom ako Malibu vratit GM do lepsich cisel, ale u mna je sklamanie z GM pomaly prec. Len tak dalej. Este nieco elegantne, dynamicke a obrovske ako bol Caprice poslednej generacie (z toho som bol hotovy - najma v kombiku, ale aj sedan, avsak pred tym nez mu "upravili" zadny stlpik) a napriek Kalosom, Aveam a atd, by som s takymto autom bol velmi hrdy na jeho znacku.
no , protoze to je Vectra. Chevy Malibu byly vzdy postaveny na bazi Opelu Vectra.
Ale po osobni zkusenosti musim rici, ze jsou mnohem vyzralejsim vozem nez Vectry.
Chevrolety Malibu existovaly dávno pred prvou Vectrou, teda je Ti asi jasné, že to, čo si napísal je blbosť. Názov Malibu bol najskôr verziou Chevroletu Nova, neskôr sa z neho na prelome 70-tých a 80-tých rokov stal samostatný model.
Len jedna jediná generácia Malibu (minulá) bola na báze Vectry. Ale ak si zoberieme, že štúdia, ktorá nebola nič iného než Malibu Maxx pod iným menom, bola predstavená ešte skôr ako Vectra III. (C), s ktorou minulá generácia Malibu bola príbuzná, dalo by sa povedať, že Vectra je na báze Malibu a nie naopak.
velmi pekne a vydarene auto. S dieselom 1.9 CDTI a s tradicne dobrou cenou by sa urcite velmi dobre predavalo v Europe. Skvele by doplnilo rodinu Chevy popri Captive a Epice :yes: