Focus se ve čtvrté generaci bude chtít vrátit ke kořenům, a proto nabídne perfektní jízdní vlastnosti. Kvůli současným trendům se ale dočkáme také elektrické verze.
Podľa Autoexpressu predstavitelia Fordu veľmi zdôrazňovali agilitu a lepšie jazdné vlastnosti a "návrat ku koreňom", čo je iste dobrá správa, keď toto v minulých generáciách bola najväčšia devíza Focusu. Jednotka jazdnými vlastnosťami deklasovala konkurenciu a aj dvojka bola jazdne na špici triedy, trojka ale spadla do priemeru, má síce solídne komfortný podvozok, ale o nejakej extra agilite sa už nedá hovoriť, skrátka priemer. Stratégia One Ford tu rozhodne ublížila, minimálne v Európe. Preto je fajn, že si páni vo vedení uvedomili, kde je chyba a chcú to napraviť.
Na druhej strane v článku neodznela podstatná informácia, že podvozok nebude nový, len upravený z aktuálnej generácie (rovnako ako pri novej Fieste), tak je otázka, čo dokážu vyťažiť z existujúceho podvozku.
Nadšenie nebudí ani dôraz na trojvalce, namiesto doterajších dvoch verzií budú až tri, 100, 125 a 140k, teda cesta k štvorvalcom bude opäť dlhšia (tie nespomínajú vôbec, ale 1,5EB tam iste bude).
Sám som najviac zvedavý na nové ST, to aktuálne už je pomerne v tieni konkurencie, ktorá ho valcuje vyššími výkonmi či samosvorom (ktorý súčasnej generácii citeľne chýba).
To rozdelenie na verzie ako pri Fieste je síce fajn (luxusná Vignale, športová ST line, zdvihnutá štvorkolka...), ale dôležité je, aby bol dobrý základ.
Na podvozku jako takovém nebude problém. Pokud generačně směrem nahoru od osy náprav zhubne a přeladí řízení, jinak nastaví geometrii, dá se dělat určitě dost ;-)
Nové Mondeo má taky podvozek skvělý a v souhrnu je to sladěno do tuctova.
Jizdně je součastny focus na tom vyborně a agilitou je považovan za špičku běžne třidy. Je jasne, že ovladatelnosti a agilitou se jedničce nevyrovna s dvojkou uplně v pohodě a těžko tomu bude i u dalši generace, ktera ma mit nejen větši rozvor, ale piše se i o zvětšeni rozměru. Fyzika se moc oklamat neda. Prostě dalši markeťak kecy, jak novy model bude lepši, komfortnějši, kvalitnějši atd. Spiš bych rad viděl změnu v ovladacich prvcich, kdy řizeni sice funguje velice dobře, ale na muj vkus až moc naposilovane a to same spojka. U řazeni bych zase rad viděl nějaky naznak "sportovnosti". Takove řazeni by si ford, už davno zasloužil.
Na Focusu bych toho moc neměnil, vyjma jednoho zásadního nedostatku. Interiéru.
Ten je opravdu velmi stísněný a nepohodlný. Nebýt toho, je focus ve své kategorii the best.
To by bylo jeste unosne, ale pri mych 180 cm a 80 kg bych necekal, ze mi bude tlacit stredovy tunel na lytko a levou stranou tela se budu opirat o dvere...
No ja jako šofer s prostorem nemam žadny problem. Jedine co by se rozhodně mělo změnit tak to je šiřka středove konzoly, ktera ubira misto pro levou nohu spolujezdci. Ja tipuji, že s prostornosti jinak ford moc nepohne. Nova Fiesta taky narostla a ti co v ni seděli, tak tvrdil, že oproti zatim součastne generaci nepocitili žaden narust. Ford na prostornost nějak nehraje.
Chápem že vlastná garáž sa ťažko kritizuje, ak si ale jazdil aj na predošlých generáciách, musíš priznať, že Focus medzigeneračne stráca. Jednotka bola jazdne geniálna, konkurenciu rozniesla na kopytách, dodnes si pamätám pocit, ako neuveriteľne obratná a živá mi prišla. Práve vtedy som sa rozhodol, že chcem Focus a kúpil som dvojku. Tá bola stále jazdne top, ale už nie tak bezkonkurenčne, s vyššou váhou sa trošku otupila živosť, ale stále "to" tam bolo. Trojka opäť o niečo vymäkla, je tam jasná snaha o univerzálnejšie naladenie, viac komfortu, k tomu nejaké kilá naviac a v kontexte výrazne sa zlepšujúcej konkurencie patrí už nijak nevyniká. Stále je to širšia špička, ale už nie jasná jednotka, ako v minulosti.
Ale i tak podvozok bol najmenší predmet kritiky F III, to auto zabil v pôvodnej verzii dizajn ako exteriéru, tak zúfalý interiér. To sa síce s FL zlepšilo, ale škody už boli napáchané a len sa odstránili najmarkantnejšie nedostatky. Preto ešte viac, ako vylepšovanie podvozku a jazdných vlastností je potrebné zamakať na interiéri, a to ako materiáloch a spracovaní, tak aj na využití vnútorného priestoru. Ale Fiesta ukazuje, že by to malo ísť a ja som optimista.
Ja jsem byl vlastnikem jedničkoveho focusu, dvojka u mě neprošla a jeden z duvodu byl pravě interier, ktery ma součastny focus ze všech generaci s přehledem nejkvalitnějši a hlavně bytelny a jako celek je tento model opravdu poctivy v dosti ohledech, až se mi nechtělo věřit, že je to produkt fordu. Ale jinak mam s dvojkou naježděne vic než dost, takže ji znam velmi slušně. A tvrdim, že trojka ma ze všech generaci nejlepši podvozek, protože jizdně je to stale špička, v nejednom srovnani byla označena jako jizdně nejagilnějši a to včetně Mazdy 3 a navic přidava to co předchudcum schazelo a to kultivovanost, předevšim pravě te prvni generaci, ktera celkově komfortem zrovna nevynikala. K tomu přidal opět, nejen v ramci všech generaci focusu vyborne odhlučněni. K tomu otupělejši ovladaci prvky, navic el. řizeni, ktere je dnes povinně všude a je jasne, že pocitově už to neni ono, v ramci dnešni třidy, ale pořad velice dobře. Jenže realně jezdi vyborně jen s menši řidičskou přivětivosti. Poznal jsem i některe konkurenty součastnosti a o nějake pruměrnosti nemuže byt řeč.
Zde maš jen zavěr cca 20min. přimeho srovnani s Mazdou 3, kde jak jizdně M3 chvalil, tak prostě soupeř po celou dobu byl silnějši...
U nové generace Focusu je hlavně třeba zásadně zlepšit hospodaření s obestavěným prostorem - ve srovnání se současnou III. generací přístrojová deska musí být daleko méně hluboká a středový panel užší. Také by určitě neuškodilo auto pořádně odlehčit, což jistě přispěje i té agilitě. Design doufejme více přizpůsobí evropskému vkusu, aby byl nejen akceptovatelný, ale prostě přitažlivý. A doufejme, že se Ford vyvaruje lapsusu v podobě plošně zavedené P brzdy, kterou je znehodnocen současný Golf... :-!
Nerozumim tomu v cem je problem s el. brzdou? Ze nemuzu projizdet zatacky pres rucku? Ja v tom tedy vidim pouze vyhody. Pokud se nebudeme bavit o potencionalne drazsim servisu.
A kdo nema trivalec dneska?
Ale je pravda, ze VW ma lepsi balans (2?)x1.4T, 1.8T. Nebo mel. Taky uz planuji 1.5T
Podobne Opel, ma 2x1.4T a 1.6T. Ten 1.0T nikdo moc nechce.
Áno, Ford bol priekopníkom litrového trojvalca v dobe, keď iné automobilky nad ním ohŕňali nos. A potom s ním prišli skoro všetci, akurát oneskorene. Ale toto priekopníctvo Forda nie je zrovna to, čo by som chcel vidieť, oveľa viac som kvitoval priekopníctvo Focusu čo do jazdných vlastností a agility.
Bojím sa, že postupom času sa zo štvorvalca v kompaktnej triede stane taká vzácnosť, ako zo šesťvalca v strednej triede. 8-s A Focus razí k tomu cestu: ak avizujú tri verzie jednolitra, znamená to, že 1,5EB bude až štvrtý motor v poradí a cesta nahor cenníkom k nemu bude ďaleká. Ak bude mať 1,5EB dve verzie ako doteraz, tak v bežných motorizáciách budú mať trojvalce prevahu (aspoň pri benzínoch). OK, športové modely ST a RS to zase prevážia, ale gro bežných motorizácií budú R3. 8-s
Najprv som bol nadseny, v poslednej dobe mi tie male objemy vadia, asi uz starnem. Optimum pre mna je 1.4Turbo (Opel/Koncern). 1.6/1.8T uz je pre mna zbytocne - cez optiku ceny a spotreby.
Kdyby se jim vymstila tak v ni nepokračuji. A zakaznikovi muže byt snad jedno, jakou ktera automobilka strategii použiva, duležity je vysledny produkt.