Novinky
U nové generace Focusu je hlavně třeba zásadně zlepšit hospodaření s obestavěným prostorem - ve srovnání se současnou III. generací přístrojová deska musí být daleko méně hluboká a středový panel užší. Také by určitě neuškodilo auto pořádně odlehčit, což jistě přispěje i té agilitě. Design doufejme více přizpůsobí evropskému vkusu, aby byl nejen akceptovatelný, ale prostě přitažlivý. A doufejme, že se Ford vyvaruje lapsusu v podobě plošně zavedené P brzdy, kterou je znehodnocen současný Golf... :-!
Nerozumim tomu v cem je problem s el. brzdou? Ze nemuzu projizdet zatacky pres rucku? Ja v tom tedy vidim pouze vyhody. Pokud se nebudeme bavit o potencionalne drazsim servisu.
Přece psali, že má být nový Focus řidičsky zaměřeným autem, ne? 😄
Podľa predajov el. parkovacia brzda golfu neuškodila, možno len pár teoretikom na fóre, čo berú zákruty dverami dopredu 😉
Dlouhodobé zkušenosti jasně potvrzují, že čím méně je v autě elektronických prvků, tím lépe! 😄
S tříválci, jako stěžejní motorizací, mne osobně nijak zvlášt neoslovují.
A kdo nema trivalec dneska?
Ale je pravda, ze VW ma lepsi balans (2?)x1.4T, 1.8T. Nebo mel. Taky uz planuji 1.5T
Podobne Opel, ma 2x1.4T a 1.6T. Ten 1.0T nikdo moc nechce.
Ale je pravda, ze VW ma lepsi balans (2?)x1.4T, 1.8T. Nebo mel. Taky uz planuji 1.5T
Podobne Opel, ma 2x1.4T a 1.6T. Ten 1.0T nikdo moc nechce.
Dneska je jedna věc, jiná věc je, co zítra. Focus podle informací bude mít i 140k z 1.0EB, zatímco VW pokud vím chystá 96kW verzi 1.5TSI.
Áno, Ford bol priekopníkom litrového trojvalca v dobe, keď iné automobilky nad ním ohŕňali nos. A potom s ním prišli skoro všetci, akurát oneskorene. Ale toto priekopníctvo Forda nie je zrovna to, čo by som chcel vidieť, oveľa viac som kvitoval priekopníctvo Focusu čo do jazdných vlastností a agility.
Bojím sa, že postupom času sa zo štvorvalca v kompaktnej triede stane taká vzácnosť, ako zo šesťvalca v strednej triede. 8-s A Focus razí k tomu cestu: ak avizujú tri verzie jednolitra, znamená to, že 1,5EB bude až štvrtý motor v poradí a cesta nahor cenníkom k nemu bude ďaleká. Ak bude mať 1,5EB dve verzie ako doteraz, tak v bežných motorizáciách budú mať trojvalce prevahu (aspoň pri benzínoch). OK, športové modely ST a RS to zase prevážia, ale gro bežných motorizácií budú R3. 8-s
Bojím sa, že postupom času sa zo štvorvalca v kompaktnej triede stane taká vzácnosť, ako zo šesťvalca v strednej triede. 8-s A Focus razí k tomu cestu: ak avizujú tri verzie jednolitra, znamená to, že 1,5EB bude až štvrtý motor v poradí a cesta nahor cenníkom k nemu bude ďaleká. Ak bude mať 1,5EB dve verzie ako doteraz, tak v bežných motorizáciách budú mať trojvalce prevahu (aspoň pri benzínoch). OK, športové modely ST a RS to zase prevážia, ale gro bežných motorizácií budú R3. 8-s
U faceliftovane Kugy se mluvilo o 1.5 EB 88 kW jako základu. 110kW až jako druhy a pak 134kW. To by jistě mohla být dobrá zpráva i pro Fofo 😄
Kdy bude nový c-max ? Ten byl v posledních generacích / faceliftech vždy představen před focusem.
Hlavně ať to není další amerikanizovaný One Ford, který bude evropskému vkusu odpovídat leda nabídkou pěti tříválců...
Na druhej strane v článku neodznela podstatná informácia, že podvozok nebude nový, len upravený z aktuálnej generácie (rovnako ako pri novej Fieste), tak je otázka, čo dokážu vyťažiť z existujúceho podvozku.
Nadšenie nebudí ani dôraz na trojvalce, namiesto doterajších dvoch verzií budú až tri, 100, 125 a 140k, teda cesta k štvorvalcom bude opäť dlhšia (tie nespomínajú vôbec, ale 1,5EB tam iste bude).
Sám som najviac zvedavý na nové ST, to aktuálne už je pomerne v tieni konkurencie, ktorá ho valcuje vyššími výkonmi či samosvorom (ktorý súčasnej generácii citeľne chýba).
To rozdelenie na verzie ako pri Fieste je síce fajn (luxusná Vignale, športová ST line, zdvihnutá štvorkolka...), ale dôležité je, aby bol dobrý základ.
Nové Mondeo má taky podvozek skvělý a v souhrnu je to sladěno do tuctova.
Ten je opravdu velmi stísněný a nepohodlný. Nebýt toho, je focus ve své kategorii the best.
Ale i tak podvozok bol najmenší predmet kritiky F III, to auto zabil v pôvodnej verzii dizajn ako exteriéru, tak zúfalý interiér. To sa síce s FL zlepšilo, ale škody už boli napáchané a len sa odstránili najmarkantnejšie nedostatky. Preto ešte viac, ako vylepšovanie podvozku a jazdných vlastností je potrebné zamakať na interiéri, a to ako materiáloch a spracovaní, tak aj na využití vnútorného priestoru. Ale Fiesta ukazuje, že by to malo ísť a ja som optimista.
Zde maš jen zavěr cca 20min. přimeho srovnani s Mazdou 3, kde jak jizdně M3 chvalil, tak prostě soupeř po celou dobu byl silnějši...
[odkaz]