Musí - nemusí:
Espace 1.6TCe 6A 0-100 8.6s a 211km/h, S-Max 2.0EB 6A 0-100 8.4s a 226km/h - to na papíře nevypadá zas tak dramaticky, jak by +85Nm naznačovalo. Podobně nafta, ani 132kW verze 2.0TDCI papírově nedeklasuje silnější 1.6dCi, je tam 0.4s a 6km/h.
V reálu bude ten rozdíl asi větší, ale takhle to nevypadá pro Renault až tak tragicky. Horší je samozřejmě rozdíl v ceně, 1.5EB proti TCe je 200k, a i když v tom je automat a koně a asi i výbava, tak si myslím že u většiny zájemců to Renault neobhájí.
Já jsem strašně zvědav na interiér Espace, posledni výtvory Renaultu se hodně poučily z minulosti, pořád mi i taková dnes zastaralá Laguna III GT uvnitř přijde hodně dobrá a na poměry střední, ale cenou spíše nižší střední (vždyť se prodávala s dvoulitrem za cenou dvoultirové Oktavie) výborný, sedačky, palubka. Espace působí až luxusním dojmem. Smax bude Mondeo MK V, kvalitní, dobré materiály, ale ten Espace půosbí trochu prémiověji :-)
tu cenu u benzínu musíš srovnávat u obou za nejsilnější verzi, ikdyž tady má ford výkonově navrch, je to 920tis. proti 869, zase nevíme jestli bude mít ford adaptivní tlumiče, otázka co řekne jízda :-)
Já spíš doufám, že v duchu Espace se ponese nová Laguna či Megane a Renault se pomalu začne šplhat do toho .... ha a teď to nazvu ošemetně jak to psal GTI "supermainstreamu" (který bych chápal, jako špičku segmentu) :-)
Auta jsem si hodil vedle sebe a porovnal detaily. Závěr: je to jiné auto, plechy by rozhodně nešly zaměnit, protože mají jiný tvar ne jen jiné prolisy.
No, je to facelift asi jako z focuse III na focuse IIIfl.... tady to nazvali novou generací, ale auto se změnilo stejně, jako ten FoFo... neberu to jako špatně, Smax je dlouhodobě velmi dobře prodávané auto, však se stačí podívat kolem sebe :-)
To asi ne kluci, podle Autoexpressu se jedná o novou generaci založenou na zbrusu nový modulární platfromě Mondea poslední generace, nový motory, nový interiér...
Vnější tvary byly ovlivněny snahou docílit podobnýho prosvětlení interiéru skrz boční okna jako tomu bylo doposud, ale konstrukčně jde o zcela novej skelet. ;-)
Prvá generácia S-Maxu bola veľmi úspešná, tak asi sa rozhodli, že nebudú s proporciami experimentovať. Ale určite to nie je facelift. Mk1 bol postavený na platforme CD3 a nový je na platforme CD4.
Je to tak, už se o tom dost psalo. S vnějším vzhledem je to trochu podobné jako při přechodu generace Swifta MZ (2005-2010) na NZ (od 2010). Snaha zachovat povedený tvary předchůdce, ale technika nová.
Tak trochu jsem doufal, že zmizí "výdechy" za předními koly, ale i blbej zvyk je zřejmě železná košile.
A tá nová modulárna platforma nie je len nejaká mierna evolúcia tej predošlej ? Pretože ak to vztiahnem na Mondeo to sa až tak nejak veľmi (zvonka) nezmenilo.
To je zajímavé, tady je naprosto vyčerpávající motorové rozpětí, které se směle může rovnat tomu nejlepšímu v segmentu (za tyto možnosti jsou tu koncernové vozy vyzdvihovány), tak by mne zajímalo, jestli se tyto motory dostanou i do Mondea?
Jde mi o 2.0 TDCi 88kw a pak dvouturbový TDCI 154kw. Bude v nabídce ještě něco většího? Třeba 2.2 od PSA? Nebo se neplánuje?
Smax je pro mne zkousnutelnější z vozů MPV, vypadá opravdu slušivě. Myslím, že v tomto segmentu Ford udělal terno už při první generaci, škoda, že se líbivých křivek nedrží Cmax....
No ale kdy? Nepochybuju, že Superb III nabídne 4x4 od počátku. Když se neustále oddavloval prodej Mondea, předpokládal jsem, že nastoupí s plnou paletou a ejhle, vypadá to, že S-Max nabídne pohon všech čtyř dříve.
Jsi dobře informovaný, tak tě ještě využiju >:D A co Vignale? Dostane mimo výbav i lepší motorizace? V USA se také nepočítá s nějakým větším motorem? :-) Osobně by se mi líbila ta 3.2 Tdci, co jí dávají do Rangeru >:D
Vignale ma byť len pre vrcholové motorizácie, ale žiadne väčšie motory ako už dostupné nebudú. Osobne by som do Mondea bral pozdĺžne montovaný 2.7 EcoBoost a 4x4, ale nič také určite nebude.
Ano, jak píše Atlis...Vignale nebude mít žádný silnější motor...jen přijde o ty slabé a ponechá si vrcholové verze, v naftě 132kW a bi-turbo, v benzínu silnější EB a 2,0 EB...
Mondeo na plechu v trendu vypadá pořád, jako Mondeo, má chromové lišty, nic v černé plastové barvě, jako někteří bratříčci z Boleslavi.... takže si nemyslim, že to bude takový průser ani u Smaxu.
Koncern, především Škodovka, mívá ty cenové nabídky "již od" i hodně ošklivé oproti běžnějším průměrným verzím, proto ten příklad. Ten Smax nemá lišty, to je škoda...
Mondeo na plechu vypadá hrozně, otylá karoserie bez velkých kol je prostě průšvih a chromové lišty to nezachrání. Mimochodem, vzhledem k dnešní módě černě lakovaných zrcátek nevidím třeba zrcátka v černém plastu jako velký problém... nevím teda jestli v kontextu Mondea mluvíš o Fabii nebo Octavii... ;-)
To bude tím, že černý plast je de facto šedý plast :-) . A jestli mi na všech Fordech od jisté doby něco vadí, tak je to především základní modrá barva. Moc aut s touhle barvou naštěstí nejezdí a snad jediné auto, kde mi v reálu nebyla tak odporná, byl Focus II. Mondeo MKIV už jsem v téhle barvě viděl a S-Max naštěstí ještě ne.
Od Fordu je to jasná taktika, každý si za barvu rád připlatí. Mimochodem nevím jak teď, ale německý Ford nabízel u Mondea MKIV jako základ snad bílou jestli si dobře vzpomínám.
Ono se to jen tak "virtuálně" nezdá, ale mezi černým matným plastovým zrcátkem a černým lesklým lakovaným zrcátkem, je v reálu docela propastný rozdíl, co se živého dojmu týče. ;-)
Presne tak. Na monitore je to možno čierna ako čierna, v reále je to dramatický rozdiel (priznávam, že tá súčasná móda čierneho laku sa mi páči, na rozdiel od chrómu).
Hm, asi jsem ignorant, já tam žádný velký rozdíl nevidím. Totéž střešní nosič... může být černý plastový nebo v rámci black paketu v černém laku, já ale v tom černém laku nevidím žádnou velkou výhru.
Tak Mondeo nie je tak štíhle, ako by mohlo byť, ale ešte hranicu neprekročilo. Je skrátka ako pekná žena kyprejších tvarov, nemôže si už na seba dať hocičo, potrebuje vhodné oblečenie, aby vyzerala dobre, ale ak ho dostane, vyzerá k svetu. Aj to Mondeo naživo nepôsobí tak zle, ako na fotkách, samozrejme 16ky sú otras, ale už 17ky sa dajú akceptovať, ale na dokonalý vizuál to chce aspoň 18" a tmavšie odtiene laku: [odkaz]
Hm, stříbrný lift na normálních kolech je taková šedivka... ale čistě stříbrná dnes sluší jen máločemu, je fakt že dává právě vyniknout světlům a kolům
[odkaz]
Ten Passat je takhle hezký (mne se líbí v té šedomodré, v té sem ho i jel), ale potkávám spíše základnější modely, to Mondeo v liftbacku sem viděl i trend na plechu, to opravdu hezké není, ale ten stříbrný titanium v top by mi nevadil i když kombik je o řád povedenější... naopak se mi teď začíná konečně líbit lift u MK IV :-)
Opět žádné posuvné dveře? Krucinál, to je pech. Chtěl bych MPV 4x4 s automatem, u VW jedině dělňase Caddyho nebo až velkého Multivana. Když Ford začal dávat do malých aut posuvné dveře, tak jsem se těšil, že smax bude další v řadě a zase nic...
Tak snad se pochlapí u nového Galaxy...
To jste mne nepotěšil. Nechápu jejich politiku. Strkají relativně drahé posuvné dveří do malých MPV, ale do velkého MPV, kde zákazníci na každou korunu koukají o něco méně, tak strčí normální dveře.
Přitom každý, kdo má MPV s posuvnými dveřmi, tak si je nemůže vynachválit, jaká je to výhoda oproti klasickým.
...ne že by S-Max byl někdy z vrhcolu někým sesazen, ale takhle široká nabídka verzí je tvrdým impactem pro veškerou konkurenci.
Už tu Ozzman naznačil, že Ford musí hlavně obhájit pozici nejlíp jezdícího MPV, pokud se mu to podaří, sázím víc na úspěch S-Maxu než Mondea.
...už proto, že S-Max má méně konkurentů než Mondeo. Pokud se teda bavíme o tom, že úspěch = pozice v rámci třídy. Na #1 ve velkých MPV by loni stačilo nějakých 35t, na #1 ve střední 155t... ale 46t stačilo Superbu na #3.
Mondeo nepředstihne Passat, ale #2 je s novou generací proti staré Insignii víceméně povinnost, pokud tedy karty nezamíchá Superb... ale ten to letos nestihne. Mondeo by se mohlo letos dostat na loňská čísla Insignie, 100t by bylo hezké kulaté (optimistické) číslo, i 75t by bylo ok.
S-Max by měl po náběhu předběhnout stárnoucí Sharan, Espace bude rád za druhé místo (a spíš ani to ne).
Úspěch S-Maxu oproti Mondeu nelze posuzovat jen na základě prodejních čísel. Zatímco většina Mondeí budou company cars, tady se bavíme o rodinným, tedy soukromým autě.
V privátních prodejích sázím tedy spíš na S-Max. ;-)
By si sa čudoval, koľko ich jazdí práve ako company cars. Mám suseda, ktorý najprv nafasoval Superba kombi ale remcal kvôli pohodliu a rodine tak mu ho po mesiaci vymenili za S-Maxa a spustil u nich vo firme lavínu a kolegovia na jeho pozícii jazdia S-Maxy tiež. >:D
Dost bych se divil, kdyby většina registrovaných S-Maxů šla na FO, spíš to bude klasickej model firemního auta pro soukromé použití. V ČR má Ford podíl firma:soukromník asi 6:1, ty soukromé tipuju primárně na Fiesty a Focusy (k tomu ale asi statistika není k dispozici).
Osobně tuhle statistiku FO / PO neberu jako moc vypovídající.
K Fordu přístup mám, k Renaultu budu muset zajít. Nejsem cílovka, ale zajímá mě jak rozdílný pojetí bylo zvoleno. ;-) A dosluhující S-Max pro mě bylo jedno z největších jízdních překvapení. Obecně podle mě nejlepší evropský Ford poslední dekády.
Já ještě pořád musím trochu hájit Mondeo předchozí generace. Ve srovnání s tradičními soupeři v našich končinách (Sup, Passat, 508, C5, Avensis - Ma6 a Accord jsem nevyzkoušel) to bylo pro mě prostě nejřidičtější auto mainstreamový střední. Přestože žádnej plakátovej sporťák. Z těch netradičních soupeřů ho ovšem jízdně mírně zastínilo....Kizashi v manuálu bez AWD.
Oproti stávajícímu Mondeu budu hájit jízdní vlastnosti, velikost sedaček i kvalitu materiálů na který saháš ve srovnání ve prospěch starýho taky ;-) . Velmi brzo přidám i durch srovnávací test :-)
No, já mohu porovnat kombiky MK IV A MK V v 2.0TDCI jen s rozdílnym výkonem, oba v titaniu, takové střední verze.
MK IV - vzdušnější, trochu agilnější (možná jen pocitové), větší kufr.. už na dobovou konkurenci velmi dobře odhlučněné, kohokoliv jsem vezl, tak na dálnici při 160ti se divil, že jedeme tak rychle (a to jezdí třeba Passaty ti lidé).
MK V - interiér rozhodně nemá horší materiály vyjma toho rámečku na středovém panelu, sedačky látkové titanium jsou výborné, stejně jako v MK IV, v MK V mi přijdou ještě lépe tvarované. Perfektní utlumení, přejezd nerovností, suverénní, přesto pořád tuhé auto, co jde za volantem. Myslím, že ten pocit agilnosti MK IV se stírá u další generaci i tím, jak je auto izolováno od vnějšku, skoro nevnímáš že jedeš rychle. Mne se nelíbilo tolik vzadu, seděl jsem výše, ale pro 4 lidi pohodlné cestování, kufr bohužel je mělčí... tady Passat dává silnou ránu Fordu.
Za mě největší průser, proč Ford pořád mění ty tempomaty.. Mondeo IV jinak, Focusy/Kugy jinak, MK V zase trochu jinak, i kdyz v duchu focuse.... tohle mi fakt vadí.
No ja som minulý týždeň skúsil Mondeo len staticky. Presne ako píšeš, najviac ma prekvapili pomerne malé (krátke) sedáky, citeľne kratšie, než v predchádzajúcom Mondeu. O chlp menej priestoru vzadu som očakával a nič dramatické to nie je (aj keď . Materiály ma naopak vcelku potešili, tu tvrdím, že progres cítiť je, základ samozrejme nie je žiadny lúmen, dojem kazí hlavne malá obrazovka (pre úplnosť: u nás sú momentálne len dve výbavy, obe akciové: Trend+ a Titanium+), ale vyššia výbava je už bez výhrad, tam je to na úrovni. Passat v Highline je ešte ďalej, ale ani to Mondeo sa nemusí hanbiť.
Předchozí Mondeo mělo sedačky opravdu bohatě dimenzovaný, tady zadní část sethen nenajde oporu a i opěradlo je kratší. Obecně jsou subtilnější než dřív.
Mylsím hlavne vpredu, čo mi udrelo do očí, že na rozdiel od môjho Mk. IV mi v novom sedadlo podstatne menej podopieralo stehná. Neviem to vyjadriť číselne, ale subjektívne sa mi javili tie sedáky značne kratšie.
Kvalita materiálů jako taková se nezhoršila (vyjma toho odpornýho rámečku), ale ani nezlepšila. Největší konkurent naopak ano. Proto píšu o reálným zhoršení, myšleno však s přihlédnutím k času a konkurenci. ;-)
Nové Mondeo má interiér na vysoké úrovni, potvrzují to testeři i lidé, co to auto viděli naživo... tvrdíš to vždy a vždy z tebe vyleze, že porovnáváš auta 10 let stará... :-)
Fiesta je Bsegment, taky mi moc nevoní, ale materiály má kvalitní a dobře zpracované, měkčené plasty na palubce (to nemá ani Fabie). Focus je měkčený i ve dveřích, pokud mluvíš o tom po faceliftu, před Fl měl tvrdé dveře... pokud se ti nelíbí vzhled, neznamená to, že je to méně kvalitní... doporučuji nečíst příspěvky a závěry vyvodit z vlastní zkušenosti :-)
Dobře, co ti na nich vadí mimo subjektivního pocitu, že se ti nelíbí? Mne se zase hrozně nelíbí volant v B8/G7 >:D A i tak objektivně tyto interiéry jsou velmi dobré.
Nelíbí se mi jeho tvar >:D Ale to je snad subjektivní, podívej do Superba či Octy (nemyslim Active), to je dle mne parádní koncernový mainstreamový volant :-)
Neřekl jsem, že hodně nelíbí, ale třeba interiér Superbu mi přijde trochu hezčí, počkám, až uvidim naživo. Je prostě konvenčnější bez šišatého volantu >:D
Jo to se mi nelíbí >:D P.s. Tak jsem si střihl trasu Norimberk-Praha-Norimberk s Kugou..... ať se přihlásí ti, co s tím Ecoboostem jezdí za 6 litrů, chci je vidět >:D
tempomatem 130-140 ve 3 lidech jen dálnice....... 9,2-9,8 :-( EB jede hezky, ale žere jako nezavřenej.
Celkovy pocit a detailnost nedotaženi , misty až lacinně pusobici časti. To že se dosti lidem přiči architektura Fordich interieru je věc jina zde ja třeba až takovy problem nemam a s takovym Focus po FL bych určitě problem neměl i když i zde bych dal přednost určitě jinym v tehle třidě. A zrovna porovnavat s G7 to snad ani nejde.
>:D Ty si vtipálek, proč Focus nejde porovnat s G7? Já seděl i jel v obou vozech. FoFo titanium - G7 highline. Nevidim zde žádný výrazný rozdíl, jen je jiná koncepce. G7 má tunu klavírního laku (jestli to v autě máš, tak snad nemužeš ani tvrdit, že je to luxus co je s tim práce), FoFo má měkčené plasty všude, ve dveřích je kombinace tvrdých a měkčených + v titaniu i kožený (no jestli je to kuže nevim) potah. Oba interiéry působý bytelně... Sedačky záleží na výbavě, ja jel v titaniu FoFo a byly výborné.
Jediné co na G7 vidím jako plus je tempomat, ten Fordí je opravdu na pěst... Vše jinak přehledné, ovládací prvky, funkční, ergonomické. Za mne ještě ovládání zrcátek kolíbkou je dalkeo lepší řečení než joystick u VW (obě řešení znám velmi dobře).
Tak ty si ta auta ani pořádné nevidel a me lezl Ford na mozek?:) V cem je Vw úplné jina liga mimo toho ze mas Golfa v tve garáží? Pisou to testeri a i lidé, co to viděli či zkoušeli. Jen ty si musíš dokazovat a obhajovat, že tva garáž je vic.... souhlasil bych kdybys porovnaval Golfa high line s trend fofo3 před fl.Ale srovnej srovnatelné. A stejné jako v případe focusu to mužem prejmout třeba na Astru, ktera je uvnitř taky velmi dobra.
Ja nemam G7 ale to neznamena že vychazim z nějakych članku. A nepišu ti to poprve.
A ano interiery Oplu jsou zdařile ale to same se neda řict o těch Fordich.
Máš G6, pokud si pamatuji s 1.2 TSI, a tyto motory vlastně nikdy v žádném voze neměly problém a všichni jsme si ho vymysleli, neboj, pamatuji si to velmi dobře ;)
A co neni jako od VW je špatné, to si taky pamatuji.
Dám ti jednoduchou radu, běž se na ty Fordy podívat, nikdy to nebude jako VW, o to se ani Ford nesnaží, ale zpracované jsou srovnatelně, materiálově také.
Nezlob se na mne, ale to zpracování interiéru, kde kulhá? >:D Ja teda nevím, ale na saloně to nepoznám >:D A když bych měl soudit z vlastní zkušenosti, tak mne mimo zadní přepážky v 207tisících na Mondeu nic nevrže a když to někdo nezničil manuálně, tak ani nic upadlého není. Tohle se vytýkalo třeba Renaultům, ano, v Laguně to povrzávalo v takovém nájezdu, ale na druhou stranu jel sem pár stejně starých Passatů a byly daleko zdevastovanější...
Myslím, že když nekoupíš zrovna Dacii, tak se horšího zpracování moc nedočkáš... Spáry mezi jednotlivými díly jsem neměřil >:D
Zpracování interiéru přece není jen o případném vrzání apod..., ale zrovna to nové Mondeo už vrzalo taky, takže tam bych neprůstřelnost nového Mondea raději nehledal.
Hlavně je na tom interiéru až příliš vidět, že jde o globální model, na rozdíl třeba právě od toho nového Passatu, který může být více přizpůsoben evropskému "vkusu".
Ano, řekl si to moc hezky přizpůsoben evropskému vkusu, to neznamená, že je méně kvalitní :-) Mě se třeba líbí i interiér 508 a lidé tvrdí, že na Passat nemá... i po tom, co jsem se posadil, tak sem neměl pocit, že sedím v levnějším voze... řekl bych, že je to strašně subjektivní. Pokud jezdíš koncern a líbí se ti, bude pro tebe Ford cesta vedle, stejně jako francouzi :-) Snažim se na to koukat objektivně...
Jestli vrzalo jedno Mondeo nevím, s tím, co sem jel, tak problém nebyl, stejně jako s tím, co mám doma :-) Nebudu se hádat, pokud je to neduh, který se projeví u více aut, je to průser.... ale víc o tom nevím, slyším to prvně od tebe :-)
Jde o celkovou kvalitu, kde svou roli samozřejmě hraje i kvalita designu a dojem hodnotnosti, když se do auta byť jen posadíš. A v této disciplíně nové Mondeo prostě zrovna nezáří...
Mondeo není P508, to by bylo na další samostatnou diskusi.
Já to uvedl jako příklad subjektivního vnímání. Kkdyz opomenutí totálne divne reseni volantu a rychlomeru tak i ta 308 mi přijde na urovni.Ale už toho radši nechme;)
Nechci vůbec řešit miromena, ale asi čteš úplně jiné testy a znáš jiné testery, než já. O víkendu jsem si prošel interiér nového Mondea a současný Passat s obdobně vybaveným interiérem je podstatně vyšší liga, na čemž jsme se s testerem naprosto shodli. Podobně je to i při srovnání interieru Fo3 (po faceliftu se to sice o něco zlepšilo, ale ne o moc) s G7, klavírní lak taky moc nemusím (nikde), ale o tom to samozřejmě není. A není jen o líbí/nelíbí a "individuálním" pohledu na ergonomii.
Všechny testy na ACZ nových Fordů popisují velmi kvalitní interiér, který je příkladně zpracován a má kvalitní materiály. Tak jsem asi seděl v jiném autě >:D Neřikám, že nejsou lepší v určitých ohledech, ale rozhodně to patří k tomu nejlepšímu, co se v mainstreamu nachází. Osahal sem všechny plasty, tlačítka, volant i sedačky. Objektivně nemohu prostě přijmout tvrzení, že některý z výrobců šetří, nebo to dělá méně kvalitně. Jestli má jeden méně místa, druhý zase tišší podvozek, to neřeším... že je Passat obecně lepším vozem jsem napsal snad 1000x. Když se podívám objektivně třeba i na takového Ceeda, který i když nen uplně top, tak taky zase moc nezaostává a je v interiéru kvalitně zpracován.... A to, jestli to bude vrzat za 100tisic km, to nezjisti nikdo z nas na saloně.
P.s. mne třeba ten klavírní lak nevadí a interiér Golfa se mi s ním hodně líbí, naopak ty otřesné analogové hodiny v Passatu moc nepobírám :-)
Tak mi dej nějaké odkazy na některé z těch všech testů, kde se tvrdí, že interiér aktuálního Focusu/Mondea je (celkově) zcela srovnatelně kvalitní, jako interier Golfu/Passatu?
Klavírní lak v interiérech je nepraktický a přitom nepůsobí nijak zvlášť "hodnotně".
Za velký problém u některých současných VW považuji nemožnost vybrat si v Highlinu jiný dekor, např, ten "kovový" z Comfortlinu, který je praktičtější a přitom vypadá hodnotněji.
Tady je popsán interiér ke Golfu nesrovnávají, ale věta "vnitř použité materiály a celkové dílenské zpracování jsou na vysoké úrovni.((" mi přijde všeříkající o kvalitě. Navíc sem FoFo jel ;).
Mne dekor Highlinu nevadí jak jsem řekl, ale třeba ohavný mi přijde také comfort edition Passat se stříbřenkou, tohle se mi nelíbilo zrovna na předešlém Mondeu IV, jsem z těch štastnějších s imitací chromu >:D Kamarád má... Gihu.... ve dřevě >:-[] >:-[] >:-[]
Když velezeš z Titanie a přesedneš do Highline, je to rozdíl...ne že ne. Dřív ho dokázal pro některý smazat rozdíl v jízdních vlastnostech, i to je dnes pasé. Pokud tedy naopak nechceš od Mondea komfortnější jízdu než nabízí Passat...tak jak tomu je dnes.
Ano je to rozdíl, ale neřekl bych k horšímu. Pokud někomu vyloženě nevadí dizajn jednoho či druhého. Myslím, že Passat zlepšil hlavně výplně dveří. Jsou to auta z opačné části světa, takže rozdíl musí být :-) Myslim, že Mondeo Passat hravě smaže hlavně v odhlučnění. Vnímam Passat, jako obecně lepší vůz, respektive objektivně nabídne více, subjektivně bych vzal Mondeo :-)
Jenze mekceny plast automaticky neznamena kvalitni plast. Aby se dal oznacit za kvalitni musi naplnovat i dalsi kriteria, napr. jeho povrch musi mit pohlednou a na dotyk prijemnou strukturu, mel by byt dostatecne tlusty tak, aby se pri poklepani na nej neozyvaly nedustojne zvuky atd. Nehlede na fakt, ze interier vozu neni tvoren jen plasty, ale i dekory, tlacitky a a jinymi ovladacimi prvky. A zrovna v teto oblasti Ford za evropskou konkurenci dloudobe zaostava. :-)
Od koncernu Ford? Nebo jakýho? Můžu svědomitě říct, že to mám tak nějak rozházený...radši Fionu než Poloauto, FF po FL pro mě příjemnej a byl bych na vážkách proti GVII, Passat lepší Mondea, S-Max lepší Sharanu a asi Kugu místo Tigiho. Na Touareg nemá leckterá prémie a Multivan je solitér stejně jako Tranzit. ;-)
Vis kteréj sem myslel >:-[] . Já to mám jinak Tigi VS Kuga : I když dle toho podílu plastu mekcenych a zpracovani jsou vozy totozne tak v interiéru dle mne vede Tigi. Je dotazenejsi.Jizdne je Kuga znatelne lepsi, tam není o cem. Oba vozy jsou v rodine;).Golf VS Fofo: tady bych volil dle specifikace.Fofo je hezčí v kombíku než Golf a s 1,5 EB u nás super nabídka. Ze slabších bych upřednostnil 1,2 tsi před litrovym EB.Mondeo VS Passat: pssat komplexně lepší ale Mondeo v levnějších verzi nabídne lepší jízdu a komfort. Na High line s DCC a bitdi nemam (Mondeo ale taky umi adaptivni) a klasické titanko v kombi mi přijde pro mne jako nejlepší volba s 2,0 TDCi. Sharan má snad jako konkurenta Galaxií ne? Tady mohu soudit jen statický a Fordi mpv se mi Libi vic.V teto třídě bych ale asi koukl i jinam. Hhah transporteem 2015 sem jel ráno. Je porad stejnej >:-[] Tim trandakem custom sem nikdy nejel a klasické jen starsi a to sou proste legendy... rezavy:)))) Každe auto je trohu jiné a jsou to spolehlivého jedničky a vlastně etalony svých tříd.
Nejsem Fordista, vadí mi na tom voze dost věcí a rozhodně nejsem nekritický, můžeš si přečíst mé recenze, ale tvrdit, že Focus, který je po faceliftu i většinou novinářů a lidí, co to někdy viděli, špatný, je známka toho, že jsi ve Focusu 10 let neseděl... nic víc :-)
No práveže podľa mňa sa zlepšila (hovorím o Titaniu). A ako som písal v blogu, aj u Passata je dosť veľký rozdiel, či máš základný Trend alebo Highline. Ten prvý nenadchne, ten druhý môže smelo konkurovať prémii.
Mondeo může taky konkurovat prémii, ale záleží s čím porovnáváš v té prémii. Pokud vemeš sociální A4ku a postavíš vedle ní Mondeo s plnou výbavou, nebo dokonce Vignale (až přijde), tak ji konkurovat může, stejně jako Passat Highline. Pokud nabušíš do A4 vše, co jde... nechytá se ani jeden ;)
Tohle platí o všech vozech střední třídy, tedy nechci se nikoho dotknotu, až na i40 >:D
Muj Ford to není, já ho nemam. Ani nové Mondeo, ani nového Focus, Mne vytáčí tvé alibistické argumenty, aby sis obhájil, že tím, že sis vybral Golfa máš něco více... abych uznal, jak sis vybral nejlépe jak si mohl.... ano Golf je super, ale není sám.....A jinak,nebyl tu jedinkrát takový test, kdy třeba Oktávka deklasovala 3er, že? Záleží co proti sobě postavíš, ale obecně prémie je prémie.
P.s. už si uvěřil, že TSI první generace stojí za prd? Kdy přijedeš do Prahy, připravil sem pro tebe už před časem reklamační protokoly neexistujícího problému ;)
Ty se tam vrať >:D Začals obecně o Fordech v diskuzi pod Mondeem, pak si řekl že by ses neodvážil srovnání... tohle nemá cenu. Ty máš své VW vytesany do kamene a nevidíš nic jiného. Vše ostatní jehorší.... sice si to neviděl, ale víš to >:D Už mě nebavíš... měj se... až vystrčíš hlavu ze zadku, pak mužem diskutovat o tom, které auto má své plusy a mínusy.. je to stejné jako s tím TSI, nebo že si řikal že Ford má horší sedačky jen proto, protože se ti nelíbí jak vypadají.... ahoj.
A jestli jsem já zaslepený fanoušek, pak ty jsi fanatik ;)
mir-oh-men
Nie som Fordista, ani iny ... ista.
Nezastavam ziadnu znacku, zaujima ma len vzdy konkretny produkt/model a riesenia.
Zato ty nevidis dalej ako za palubnu dosku toho GOLFa.
No ty si iny ...
Nikdy som nemal a nemam FORDa, ale ty uz vytvoris skupinu FORDistov, pretoze inak reagovat nevies. Zijes v tej svojej "ludovej" grupe a nechapes, ze existuje aj normalny typ cloveka, co dokaze akcpetovat aj ine hodnoty. Idiokracia jak vysita.
Abys byl Fordista ještě neznamena že ho musiš vlastnit. Pokud ovšem nekecaš pak rozhodně nechapu tve reakce ktere ukazuji na to že se tě něco dotklo. A už vubec nechapu co to tu pišeš o lidove skupině.
Ale pokud poukažu na fakt ktery evidentně nebyl někym pobran což dava najevo tim že vyhybavě odpovida , kličkuje a snaži se svest tema na jinou stranu tak je něco špatně. Ale u Ozzmana to neni zdaleka poprve a stači si přečist reakce i na jine. On by nejraději napsal že interiery a nejen ty jsou u Fordu třidně to nejlepši ale to už by bylo hodně okate i když ja to tam krasně vidim.
Jojo a proto pisu ze Passat je lepším vozem .. jedině ty tu kope s kolem sebe. Já diskutoval o mo deu... jdi radši na vzduch a pohlad si sveho Golfa, že sis ho zas ubranil :)))
No procetl jsem cele to vase dohadovani a v podstate jsem se od kritiku interieru forda nedozvedel, v cem konkretne je horsi. Dozvedel jsem se jen obecne reci, ktere jsou jakoby vyctene z testu, ale zadne osobni nazory. To opravdu kritizujete jen na zaklade fotek a informaci z testu ?
Treba pro me neni interier nejdulezitejsi, tam je hlavne podvozek a motor (benzin) a tam je Ford oproti koncernu lepsi.
Benzín neznám, ale podvozek je lépe utlumen, je komfortnější na nerovnostech a výborně drží stopu na to, jak velké auto to je. Passat jezdí podobně leda s DCC na comfort :-)
Neřeším teď auto jako celek, ale interiér v nejvyšší výbavě... a tam má ke střední prémii nový Passat nejblíž z běžného středního mainstreamu.
A celkově, jakou verzi Mondea chceš aktuálně postavit přímo proti Passatu BiTDI se vším co k němu patří?
Motoricky Mondeo odpověď nemá, ale o tom tu nikdo nemluví :-) Je jen otázka, jestli někdy dorazí něco jako ST Mondeo, ale zatím BiTDI nemůže konkurovat.
Na druhou stranu si myslím že Passat i ve slabší verzi dokáže v highline konkurovat obyčejné A4, stejně jako to Mondeo :-)
Mal som Passat 3.2 individual a nemal som nejaky extra pocit z interieru.Terajsia P508GT mi pride dakeko lepsia,treba ale uznat ze medzi nimi je nejaky piatok.
Tiež myslím, že BiTDI bude marginálna verzia. Passat s týmto motorom sa už dostáva do úrovní, kde kupujúci bude silne zvažovať prémiu.
Inak jeden postreh k ultrasilnému R4 dízlu: nedávno som bezprostredne porovnával biturbodízel R4 a V6 (v Mercedesoch CLS a E - ja dízle nemusím, preto moc skúseností s nimi ani nemám) a najsilnejší dojem bol ten, ako dramaticky lepší je ten V6. Tá 250 CDI (pardón, Buletec) je silný motor a výkonovo asi moc objektívne výhrady mať nemožno, ale ten reálny prejav motora a charakter, to bolo nebe a dudy. V6 bola skrátka suverénna v každom okamihu, o zvukovej kulise nehovoriac. Po tejto skúsenosti fakt nechápem, kto zaplatí pomerne veľké prachy za prémiovú vyššiu strednú a do nej dá štvorvalcový dízel. 8-s
Když vidím jak relativně dost se prodá Superbů s 3.6, tak si myslím, že BiTDI nemusí být úplná okrajovka... prostě firma má pro danou pozici daný Passat a cenový limit...
Určitě to nebude úplná okrajovka a verze BiTDI bude podstatně prodávanější, než byla benzínová V6 3,6 u minulého Passatu/Superbu. BiTDI je verze, která právě u minulé g. Passatu (bez V6 TDI) hodně chyběla. Naopak bude patřit spíš k těm prodávanějším motorizacím, silné diesely jsou v Evropě ve střední třídě stále poměrně v kurzu.
BiTDI zdaleka marginální verzí nebude. Je mířená na firemní zákazníky, pro pozice, kde je zapovězená prémie, ale limit je relativně vysoký (1-1,2 mio.) a takových firem je hodně, na BiTDI je v současnosti v Německu nejdelší čekačka ze všech motorizací. Úplně ze stejných důvodů se Ford rozhodl nabídnout Vignale, protože jinak by Passat sebral všechny takové klienty.
Jenže biturba jako je 250 CDI apod. jsou prodejně poměrně úspěšná a teď můžeš mít, díky novému Passatu, podobnou (ještě o něco výkonější) motorizaci, čímž se Passat stává pro prémii ještě výrazně konkurenceschopnější. Dieselový šestihrnek neměl už ani v minulých dvou g., ale teď má "aspoň" opravdu silný R4 BiTDI, což je na poměry stř. mainstramu hodně zajímavé.
Čímž se dostávám k tomu co psal paja, BiTDI v Passatu je okrajová motorizace z hlediska nabídky středně třídního mainstreamu (takto to podle mě i paja myslel), ale určitě ne z hlediska prodejů jednotlivých motorizací nového Passatu, kde dnes skoro nemá přímou konkurenci.
A čekačky na BiTDI to zatím spíš potvrzují.
Napsal jsem přece jasně "takto to !podle mě! i paja myslel", takže já to na něm nechávám a za sebe si snad můžu dovolit napsat názor na to, jak to bylo (podle mého odhadu) myšleno, nebo aspoň spíš myšleno... ;-)