Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nový Ford S-Max: S 1.5 EcoBoost stojí 679.790 Kč

185 komentářů

4bytelnýkola
v automatu už je mimo možnosti, nepůjde časem automat k 1.5?
silversurfer
to by me taky zajimalo, stejne jestli 4x4 bude take jen s naftou...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
vedle ostatních jako jediné nevypadá jako auto jen na převoz z místa na místo. Francouzům se z těch výkonů musí motat hlava.
Avatar - Emel
Emel
Musí - nemusí:
Espace 1.6TCe 6A 0-100 8.6s a 211km/h, S-Max 2.0EB 6A 0-100 8.4s a 226km/h - to na papíře nevypadá zas tak dramaticky, jak by +85Nm naznačovalo. Podobně nafta, ani 132kW verze 2.0TDCI papírově nedeklasuje silnější 1.6dCi, je tam 0.4s a 6km/h.

V reálu bude ten rozdíl asi větší, ale takhle to nevypadá pro Renault až tak tragicky. Horší je samozřejmě rozdíl v ceně, 1.5EB proti TCe je 200k, a i když v tom je automat a koně a asi i výbava, tak si myslím že u většiny zájemců to Renault neobhájí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem strašně zvědav na interiér Espace, posledni výtvory Renaultu se hodně poučily z minulosti, pořád mi i taková dnes zastaralá Laguna III GT uvnitř přijde hodně dobrá a na poměry střední, ale cenou spíše nižší střední (vždyť se prodávala s dvoulitrem za cenou dvoultirové Oktavie) výborný, sedačky, palubka. Espace působí až luxusním dojmem. Smax bude Mondeo MK V, kvalitní, dobré materiály, ale ten Espace půosbí trochu prémiověji 😄
4bytelnýkola
tu cenu u benzínu musíš srovnávat u obou za nejsilnější verzi, ikdyž tady má ford výkonově navrch, je to 920tis. proti 869, zase nevíme jestli bude mít ford adaptivní tlumiče, otázka co řekne jízda 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak věřim, že Ford jízdně nezklame, nejedná se o zcela nový model, ale spíše o velký facelift, takže snad podvozek zcela nepřekopou >😁
4bytelnýkola
uvidíme,řekl slepej 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já spíš doufám, že v duchu Espace se ponese nová Laguna či Megane a Renault se pomalu začne šplhat do toho .... ha a teď to nazvu ošemetně jak to psal GTI "supermainstreamu" (který bych chápal, jako špičku segmentu) 😄
Avatar - Atlis
Atlis
To nie je žiaden facelift.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
řekl Ford a tak to teda je.
webpaja
Podoba tam je, ale tím to hasne. Facelift prodělal Sharan...srovnej si je 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Auta jsem si hodil vedle sebe a porovnal detaily. Závěr: je to jiné auto, plechy by rozhodně nešly zaměnit, protože mají jiný tvar ne jen jiné prolisy.
webpaja
:yes: 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, je to facelift asi jako z focuse III na focuse IIIfl.... tady to nazvali novou generací, ale auto se změnilo stejně, jako ten FoFo... neberu to jako špatně, Smax je dlouhodobě velmi dobře prodávané auto, však se stačí podívat kolem sebe 😄
webpaja
To asi ne kluci, podle Autoe😜ressu se jedná o novou generaci založenou na zbrusu nový modulární platfromě Mondea poslední generace, nový motory, nový interiér...
Vnější tvary byly ovlivněny snahou docílit podobnýho prosvětlení interiéru skrz boční okna jako tomu bylo doposud, ale konstrukčně jde o zcela novej skelet. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neznalost neomlouva.... moje chyba, ale podobny si jsou ne ze ne >😁
webpaja
To jsou...a na obrázcích opravdu téměř k nerozeznání (vyjma tlamy) 😉
Avatar - Atlis
Atlis
Prvá generácia S-Maxu bola veľmi úspešná, tak asi sa rozhodli, že nebudú s proporciami e😜erimentovať. Ale určite to nie je facelift. Mk1 bol postavený na platforme CD3 a nový je na platforme CD4.
webpaja
Takže větší měnič na CéDéčka. Jasně lepší na 4 než na 3 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono to nemá vstup na AUX/USB že potřebuje CDčka? >😒] >😁
webpaja
😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Je to tak, už se o tom dost psalo. S vnějším vzhledem je to trochu podobné jako při přechodu generace Swifta MZ (2005-2010) na NZ (od 2010). Snaha zachovat povedený tvary předchůdce, ale technika nová.

Tak trochu jsem doufal, že zmizí "výdechy" za předními koly, ale i blbej zvyk je zřejmě železná košile.
webpaja
Ono v zásadě nebylo co měnit, tvar MPV je jasnej a upřít dynamický linky předchůdce by znamenalo zadělat si na průs.. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
A tá nová modulárna platforma nie je len nejaká mierna evolúcia tej predošlej ? Pretože ak to vztiahnem na Mondeo to sa až tak nejak veľmi (zvonka) nezmenilo.
webpaja
To už jsem nikde nevyčetl. Bohužel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je zajímavé, tady je naprosto vyčerpávající motorové rozpětí, které se směle může rovnat tomu nejlepšímu v segmentu (za tyto možnosti jsou tu koncernové vozy vyzdvihovány), tak by mne zajímalo, jestli se tyto motory dostanou i do Mondea?

Jde mi o 2.0 TDCi 88kw a pak dvouturbový TDCI 154kw. Bude v nabídce ještě něco většího? Třeba 2.2 od PSA? Nebo se neplánuje?

Smax je pro mne zkousnutelnější z vozů MPV, vypadá opravdu slušivě. Myslím, že v tomto segmentu Ford udělal terno už při první generaci, škoda, že se líbivých křivek nedrží Cmax....
Avatar - Atlis
Atlis
Bi-Turbo už je v ponuke Mondeo, 2.2 určite nebude.
webpaja
Kdy přijde do Mondea 4x4?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepřijde, přijede! >😒] >😁 Ale bacha na cépětku! >😁
webpaja
No ale kdy? Nepochybuju, že Superb III nabídne 4x4 od počátku. Když se neustále oddavloval prodej Mondea, předpokládal jsem, že nastoupí s plnou paletou a ejhle, vypadá to, že S-Max nabídne pohon všech čtyř dříve.
Provocateur
Až s faceliftem.
webpaja
Takže FL v létě? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo a taky V8 z Mustanga >😒]
Nagano
čtyrkola do Mondea by měla přijít zhruba v červnu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prý v létě, ale nechme se překvapit 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na tuzemském webu ho Ford nenabízí. A bude ještě větší benzín?
Avatar - Atlis
Atlis
Nie. Iba 2.0
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsi dobře informovaný, tak tě ještě využiju >😁 A co Vignale? Dostane mimo výbav i lepší motorizace? V USA se také nepočítá s nějakým větším motorem? 😄 Osobně by se mi líbila ta 3.2 Tdci, co jí dávají do Rangeru >😁
Avatar - Atlis
Atlis
Vignale ma byť len pre vrcholové motorizácie, ale žiadne väčšie motory ako už dostupné nebudú. Osobne by som do Mondea bral pozdĺžne montovaný 2.7 EcoBoost a 4x4, ale nič také určite nebude.
Nagano
Ano, jak píše Atlis...Vignale nebude mít žádný silnější motor...jen přijde o ty slabé a ponechá si vrcholové verze, v naftě 132kW a bi-turbo, v benzínu silnější EB a 2,0 EB...
Avatar - Midlosek
Midlosek
No já nevím, ale když jsem na ty novinky včera koukal, přišel mi C-Max dost S-Maxu podobný...

P.S. Škoda, že není u článku fotka S-Maxu Trend na plecháčích v základní modré barvě když se v nadpisu uvádí jeho cena 😄 .
Nagano
že úplně stejně nebrečíš u koncernových značek... :-!
Avatar - Midlosek
Midlosek
A měl bych? >😁
Nagano
no já nevím...asi by bylo fér kdybys tam taky napsal, že je škoda kdyby ukázali třeba Fabku v základu v bílé na plecháčích...
Avatar - Midlosek
Midlosek
To snad Superb, Sharan, nebo něco trochu adekvátního, ale Fabku snad nééé. Navíc se o koncern ani moc nezajímám.

Teď mi dochází, že i já jsem aktuálně v bílé a na plecháčích, musím to už přezout >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja taky jedu na plechu >😁 Ale když každou chvíli sněží... >😁

No Superba sem neviděl v zakladu, jeste ho neukazali a Sharan, nebo spíše Touran určitě lišty nemá 😄 V základě.
Avatar - white label
white label
Lepší jezdit na plechu, než být na plech... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To až zítra... >😒] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondeo na plechu v trendu vypadá pořád, jako Mondeo, má chromové lišty, nic v černé plastové barvě, jako někteří bratříčci z Boleslavi.... takže si nemyslim, že to bude takový průser ani u Smaxu.
Avatar - Midlosek
Midlosek
S-Max na plechu s černým plastem vypadá taky jako S-Max, nemyslím že je to takový průser, za tu cenu z titulku vypadá takhle - [odkaz]

Hele, co tady máte všichni s koncernem a Boleslaví?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Koncern, především Škodovka, mívá ty cenové nabídky "již od" i hodně ošklivé oproti běžnějším průměrným verzím, proto ten příklad. Ten Smax nemá lišty, to je škoda...
Avatar - Emel
Emel
Mondeo na plechu vypadá hrozně, otylá karoserie bez velkých kol je prostě průšvih a chromové lišty to nezachrání. Mimochodem, vzhledem k dnešní módě černě lakovaných zrcátek nevidím třeba zrcátka v černém plastu jako velký problém... nevím teda jestli v kontextu Mondea mluvíš o Fabii nebo Octavii... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, ale kola dokoupíš kdykoliv.... to je ten rozdíl 😄 Mluvím třeba o Octavii Active, kde rozdíl, mezi plastem a černým lakem je sakra rozdíl >😁
Avatar - Midlosek
Midlosek
To bude tím, že černý plast je de facto šedý plast 😄 . A jestli mi na všech Fordech od jisté doby něco vadí, tak je to především základní modrá barva. Moc aut s touhle barvou naštěstí nejezdí a snad jediné auto, kde mi v reálu nebyla tak odporná, byl Focus II. Mondeo MKIV už jsem v téhle barvě viděl a S-Max naštěstí ještě ne.
Od Fordu je to jasná taktika, každý si za barvu rád připlatí. Mimochodem nevím jak teď, ale německý Ford nabízel u Mondea MKIV jako základ snad bílou jestli si dobře vzpomínám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bílá je hezká ta Mondeum sedí.... ta modrá... >😁 No to je.... jako zadarmo bych to bral, ale jinak ne >😒] Třeba ale Focus v červené obyč není zlej.
Avatar - Emel
Emel
[odkaz]
Za mě - černý zrcátka žádnej velkej problém
Avatar - Midlosek
Midlosek
V kontextu Mondea by bylo asi správné mluvit o Superbu. 😉
Avatar - Emel
Emel
To by bylo, jenže Superb v Active nic takového nemá.
Avatar - white label
white label
Ono se to jen tak "virtuálně" nezdá, ale mezi černým matným plastovým zrcátkem a černým lesklým lakovaným zrcátkem, je v reálu docela propastný rozdíl, co se živého dojmu týče. 😉
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Na monitore je to možno čierna ako čierna, v reále je to dramatický rozdiel (priznávam, že tá súčasná móda čierneho laku sa mi páči, na rozdiel od chrómu).
Avatar - Emel
Emel
Hm, asi jsem ignorant, já tam žádný velký rozdíl nevidím. Totéž střešní nosič... může být černý plastový nebo v rámci black paketu v černém laku, já ale v tom černém laku nevidím žádnou velkou výhru.
Avatar - white label
white label
Zásadní otázkou je, jestli to, že Mondeo vypadá pořád jako Mondeo, je dobře, nebo naopak špatně...
>😒] 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, někdo tu nedavno tvrdil, že si ho spletl s Jaguarem, tak proč by ne >😒] Kombik je ale povedeny 😄
webpaja
Základní linky fungují, jen ta otylka, která se pod jejími tvary skrývá by mohla projít vizuální odtučňovací kůrou... 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak Mondeo nie je tak štíhle, ako by mohlo byť, ale ešte hranicu neprekročilo. Je skrátka ako pekná žena kyprejších tvarov, nemôže si už na seba dať hocičo, potrebuje vhodné oblečenie, aby vyzerala dobre, ale ak ho dostane, vyzerá k svetu. Aj to Mondeo naživo nepôsobí tak zle, ako na fotkách, samozrejme 16ky sú otras, ale už 17ky sa dajú akceptovať, ale na dokonalý vizuál to chce aspoň 18" a tmavšie odtiene laku: [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Kombík jo... lift je horší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viděl jsem teprve jeden lift, ktery se mi libil měl snad ta největší kola a byl ve stříbrné...
Avatar - Emel
Emel
Hm, stříbrný lift na normálních kolech je taková šedivka... ale čistě stříbrná dnes sluší jen máločemu, je fakt že dává právě vyniknout světlům a kolům
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten Passat je takhle hezký (mne se líbí v té šedomodré, v té sem ho i jel), ale potkávám spíše základnější modely, to Mondeo v liftbacku sem viděl i trend na plechu, to opravdu hezké není, ale ten stříbrný titanium v top by mi nevadil i když kombik je o řád povedenější... naopak se mi teď začíná konečně líbit lift u MK IV 😄
Avatar - Emel
Emel
Že ty sis toho Mondea v pozadí ani nevšiml? A o tom to je 😉 >😒]

Lift u MKIV se mi líbil vždycky, je takový kompaktní (v rámci možností) a přirozený, nikde nic nechybí a nepřebývá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁😁😁 A jo! >😁 To je jako když dáš fotku kozaty holky a zeptáš se, jakou má barvu očí >😁
Avatar - Emel
Emel
Znáš tu reklamu s CC a leopardem... hm, dal jsem hledat cc leopard a našel tohle😒br />
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to je krutej paket >😁 >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 Já taky ne. >😒]

Jinak ten Passat v tmavý barvě a vyšší výbavě - mně hrozně vadí to chromobití na masce...
Avatar - white label
white label
Jo, je to zbytečně "přezdobené" (zvlášť to vyniká v té kontrastní černé), ale zase díky Bohu - pro nový Superb... >😒]
Flajzi
Opět žádné posuvné dveře? Krucinál, to je pech. Chtěl bych MPV 4x4 s automatem, u VW jedině dělňase Caddyho nebo až velkého Multivana. Když Ford začal dávat do malých aut posuvné dveře, tak jsem se těšil, že smax bude další v řadě a zase nic...
Tak snad se pochlapí u nového Galaxy...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Sharan neumožňuje kombinovat 4x4 a automatiku?
Flajzi
Ne. Buď automat nebo 4x4. Nakonec jsem si vybral automat, protože ten oproti 4x4 používám denně, ale 4x4 by se občas hodilo.
Avatar - Atlis
Atlis
Nové Galaxy už predstavili a posuvné dvere nemá.
Flajzi
To jste mne nepotěšil. Nechápu jejich politiku. Strkají relativně drahé posuvné dveří do malých MPV, ale do velkého MPV, kde zákazníci na každou korunu koukají o něco méně, tak strčí normální dveře.
Přitom každý, kdo má MPV s posuvnými dveřmi, tak si je nemůže vynachválit, jaká je to výhoda oproti klasickým.
webpaja
...ne že by S-Max byl někdy z vrhcolu někým sesazen, ale takhle široká nabídka verzí je tvrdým impactem pro veškerou konkurenci.
Už tu Ozzman naznačil, že Ford musí hlavně obhájit pozici nejlíp jezdícího MPV, pokud se mu to podaří, sázím víc na úspěch S-Maxu než Mondea.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ač je mi to líto, přisadil bych k tvé sázce... ale stejně mam radši Mondeo >😁
Avatar - Emel
Emel
...už proto, že S-Max má méně konkurentů než Mondeo. Pokud se teda bavíme o tom, že úspěch = pozice v rámci třídy. Na #1 ve velkých MPV by loni stačilo nějakých 35t, na #1 ve střední 155t... ale 46t stačilo Superbu na #3.

Mondeo nepředstihne Passat, ale #2 je s novou generací proti staré Insignii víceméně povinnost, pokud tedy karty nezamíchá Superb... ale ten to letos nestihne. Mondeo by se mohlo letos dostat na loňská čísla Insignie, 100t by bylo hezké kulaté (optimistické) číslo, i 75t by bylo ok.

S-Max by měl po náběhu předběhnout stárnoucí Sharan, Espace bude rád za druhé místo (a spíš ani to ne).

PS: jsem si hezky zateoretizoval 😄
webpaja
Úspěch S-Maxu oproti Mondeu nelze posuzovat jen na základě prodejních čísel. Zatímco většina Mondeí budou company cars, tady se bavíme o rodinným, tedy soukromým autě.
V privátních prodejích sázím tedy spíš na S-Max. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
By si sa čudoval, koľko ich jazdí práve ako company cars. Mám suseda, ktorý najprv nafasoval Superba kombi ale remcal kvôli pohodliu a rodine tak mu ho po mesiaci vymenili za S-Maxa a spustil u nich vo firme lavínu a kolegovia na jeho pozícii jazdia S-Maxy tiež. >😁
Avatar - Emel
Emel
Dost bych se divil, kdyby většina registrovaných S-Maxů šla na FO, spíš to bude klasickej model firemního auta pro soukromé použití. V ČR má Ford podíl firma:soukromník asi 6:1, ty soukromé tipuju primárně na Fiesty a Focusy (k tomu ale asi statistika není k dispozici).

Osobně tuhle statistiku FO / PO neberu jako moc vypovídající.
Ivan_M
Už mám rezervaci na jízdu s S-maxem i Espacem tak poreferuju 😄
webpaja
K Fordu přístup mám, k Renaultu budu muset zajít. Nejsem cílovka, ale zajímá mě jak rozdílný pojetí bylo zvoleno. 😉 A dosluhující S-Max pro mě bylo jedno z největších jízdních překvapení. Obecně podle mě nejlepší evropský Ford poslední dekády.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já ještě pořád musím trochu hájit Mondeo předchozí generace. Ve srovnání s tradičními soupeři v našich končinách (Sup, Passat, 508, C5, Avensis - Ma6 a Accord jsem nevyzkoušel) to bylo pro mě prostě nejřidičtější auto mainstreamový střední. Přestože žádnej plakátovej sporťák. Z těch netradičních soupeřů ho ovšem jízdně mírně zastínilo....Kizashi v manuálu bez AWD.
webpaja
Oproti stávajícímu Mondeu budu hájit jízdní vlastnosti, velikost sedaček i kvalitu materiálů na který saháš ve srovnání ve prospěch starýho taky 😉 . Velmi brzo přidám i durch srovnávací test 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já mohu porovnat kombiky MK IV A MK V v 2.0TDCI jen s rozdílnym výkonem, oba v titaniu, takové střední verze.

MK IV - vzdušnější, trochu agilnější (možná jen pocitové), větší kufr.. už na dobovou konkurenci velmi dobře odhlučněné, kohokoliv jsem vezl, tak na dálnici při 160ti se divil, že jedeme tak rychle (a to jezdí třeba Passaty ti lidé).

MK V - interiér rozhodně nemá horší materiály vyjma toho rámečku na středovém panelu, sedačky látkové titanium jsou výborné, stejně jako v MK IV, v MK V mi přijdou ještě lépe tvarované. Perfektní utlumení, přejezd nerovností, suverénní, přesto pořád tuhé auto, co jde za volantem. Myslím, že ten pocit agilnosti MK IV se stírá u další generaci i tím, jak je auto izolováno od vnějšku, skoro nevnímáš že jedeš rychle. Mne se nelíbilo tolik vzadu, seděl jsem výše, ale pro 4 lidi pohodlné cestování, kufr bohužel je mělčí... tady Passat dává silnou ránu Fordu.

Za mě největší průser, proč Ford pořád mění ty tempomaty.. Mondeo IV jinak, Focusy/Kugy jinak, MK V zase trochu jinak, i kdyz v duchu focuse.... tohle mi fakt vadí.
Avatar - iudex
iudex
No ja som minulý týždeň skúsil Mondeo len staticky. Presne ako píšeš, najviac ma prekvapili pomerne malé (krátke) sedáky, citeľne kratšie, než v predchádzajúcom Mondeu. O chlp menej priestoru vzadu som očakával a nič dramatické to nie je (aj keď . Materiály ma naopak vcelku potešili, tu tvrdím, že progres cítiť je, základ samozrejme nie je žiadny lúmen, dojem kazí hlavne malá obrazovka (pre úplnosť: u nás sú momentálne len dve výbavy, obe akciové: Trend+ a Titanium+), ale vyššia výbava je už bez výhrad, tam je to na úrovni. Passat v Highline je ešte ďalej, ale ani to Mondeo sa nemusí hanbiť.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty sedáky myslíš všude? Mne to přišlo horší vzadu, vepředu jsem problém neměl 😄
webpaja
Předchozí Mondeo mělo sedačky opravdu bohatě dimenzovaný, tady zadní část sethen nenajde oporu a i opěradlo je kratší. Obecně jsou subtilnější než dřív.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale v předu, nebo v zadu? 😄
webpaja
Vepředu 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak jsem psal výše, vzadu to je jiné a v MKIV se mi líbí víc, ale vpředu si stežovat nemohu 😄
Avatar - iudex
iudex
Mylsím hlavne vpredu, čo mi udrelo do očí, že na rozdiel od môjho Mk. IV mi v novom sedadlo podstatne menej podopieralo stehná. Neviem to vyjadriť číselne, ale subjektívne sa mi javili tie sedáky značne kratšie.
webpaja
Kvalita materiálů jako taková se nezhoršila (vyjma toho odpornýho rámečku), ale ani nezlepšila. Největší konkurent naopak ano. Proto píšu o reálným zhoršení, myšleno však s přihlédnutím k času a konkurenci. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Největší konkurent nemá měkčený plast u kolen >😒] >😒] A to ani neměl dříve 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak interiery Fordu nikdy nezařily a vždy to byla jejich slabši stranka a nejde jen o materialy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nové Mondeo má interiér na vysoké úrovni, potvrzují to testeři i lidé, co to auto viděli naživo... tvrdíš to vždy a vždy z tebe vyleze, že porovnáváš auta 10 let stará... 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak četl jsem Webpajuv přispěvek a z toho vychazim. Prolezl jsem si Focus a Fiestu a pořad stejna pisnička.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fiesta je Bsegment, taky mi moc nevoní, ale materiály má kvalitní a dobře zpracované, měkčené plasty na palubce (to nemá ani Fabie). Focus je měkčený i ve dveřích, pokud mluvíš o tom po faceliftu, před Fl měl tvrdé dveře... pokud se ti nelíbí vzhled, neznamená to, že je to méně kvalitní... doporučuji nečíst příspěvky a závěry vyvodit z vlastní zkušenosti 😄
Avatar - miromen
miromen
Z vlastni zkušenosti tvrdim že interiery Fordu rozhodně nejsou na chvalu nebo něco čim by kladně vyčnivaly. To neni o tom kdo kde ma jake plasty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, co ti na nich vadí mimo subjektivního pocitu, že se ti nelíbí? Mne se zase hrozně nelíbí volant v B8/G7 >😁 A i tak objektivně tyto interiéry jsou velmi dobré.
Avatar - Emel
Emel
Co se ti nelíbí na volantu? Vždyť je to klasika v tom nejlepším slova smyslu... ne?

Relativně silný věnec, umírněné množství tlačítek, kůže všude kde se dotýkám, bez nějakých velkých úletů...
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nelíbí se mi jeho tvar >😁 Ale to je snad subjektivní, podívej do Superba či Octy (nemyslim Active), to je dle mne parádní koncernový mainstreamový volant 😄
Avatar - Emel
Emel
No mně to právě přijde hodně podobné třeba té Octavii... když pominu, že se mi nelíbí logo VW 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když napíšu ze se mi ten trojrameny skdovacky volant libi ze všech aut koncernu nejvíce(včetně čtyř kruhu) je to hodně troufale? 😄
Avatar - Emel
Emel
Ne, to není, mně asi taky... ale ten rozdíl je moc malý na to, abych řekl Octavia hodně líbí a Passat hodně nelíbí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neřekl jsem, že hodně nelíbí, ale třeba interiér Superbu mi přijde trochu hezčí, počkám, až uvidim naživo. Je prostě konvenčnější bez šišatého volantu >😁
Avatar - Emel
Emel
Pokud myslíš placatý spodek, tak jsi to mohl napsat rovnou 😄 . Souhlas, klasika vypadá o kousek líp, ale pro mě je rozdíl malý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo to se mi nelíbí >😁 P.s. Tak jsem si střihl trasu Norimberk-Praha-Norimberk s Kugou..... ať se přihlásí ti, co s tím Ecoboostem jezdí za 6 litrů, chci je vidět >😁

tempomatem 130-140 ve 3 lidech jen dálnice....... 9,2-9,8 😒 EB jede hezky, ale žere jako nezavřenej.
Avatar - miromen
miromen
Celkovy pocit a detailnost nedotaženi , misty až lacinně pusobici časti. To že se dosti lidem přiči architektura Fordich interieru je věc jina zde ja třeba až takovy problem nemam a s takovym Focus po FL bych určitě problem neměl i když i zde bych dal přednost určitě jinym v tehle třidě. A zrovna porovnavat s G7 to snad ani nejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😁 Ty si vtipálek, proč Focus nejde porovnat s G7? Já seděl i jel v obou vozech. FoFo titanium - G7 highline. Nevidim zde žádný výrazný rozdíl, jen je jiná koncepce. G7 má tunu klavírního laku (jestli to v autě máš, tak snad nemužeš ani tvrdit, že je to luxus co je s tim práce), FoFo má měkčené plasty všude, ve dveřích je kombinace tvrdých a měkčených + v titaniu i kožený (no jestli je to kuže nevim) potah. Oba interiéry působý bytelně... Sedačky záleží na výbavě, ja jel v titaniu FoFo a byly výborné.

Jediné co na G7 vidím jako plus je tempomat, ten Fordí je opravdu na pěst... Vše jinak přehledné, ovládací prvky, funkční, ergonomické. Za mne ještě ovládání zrcátek kolíbkou je dalkeo lepší řečení než joystick u VW (obě řešení znám velmi dobře).
Avatar - miromen
miromen
No nic vidim že tohle nema opravdu cenu. Ford ti až přiliž vlezl na mozek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ty si ta auta ani pořádné nevidel a me lezl Ford na mozek?😊 V cem je Vw úplné jina liga mimo toho ze mas Golfa v tve garáží? Pisou to testeri a i lidé, co to viděli či zkoušeli. Jen ty si musíš dokazovat a obhajovat, že tva garáž je vic.... souhlasil bych kdybys porovnaval Golfa high line s trend fofo3 před fl.Ale srovnej srovnatelné. A stejné jako v případe focusu to mužem prejmout třeba na Astru, ktera je uvnitř taky velmi dobra.
Avatar - miromen
miromen
Ja nemam G7 ale to neznamena že vychazim z nějakych članku. A nepišu ti to poprve.
A ano interiery Oplu jsou zdařile ale to same se neda řict o těch Fordich.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš G6, pokud si pamatuji s 1.2 TSI, a tyto motory vlastně nikdy v žádném voze neměly problém a všichni jsme si ho vymysleli, neboj, pamatuji si to velmi dobře 😉

A co neni jako od VW je špatné, to si taky pamatuji.

Dám ti jednoduchou radu, běž se na ty Fordy podívat, nikdy to nebude jako VW, o to se ani Ford nesnaží, ale zpracované jsou srovnatelně, materiálově také.
Avatar - miromen
miromen
Citim nervozitu a kopani nožičkama. Mam VW měl jsem Forda budu mit.......
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měli jsme VW, máme Škodovku, Forda.... Kopeš tu ty, vždy >😁 Nad VW není, jen si to přečti >😁 Nezaujatej diskutére >😁
Avatar - white label
white label
S tím "zpracované jsou srovnatelně..." to určitě nemyslíš úplně vážně, jinak se zbytkem souhlas. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nezlob se na mne, ale to zpracování interiéru, kde kulhá? >😁 Ja teda nevím, ale na saloně to nepoznám >😁 A když bych měl soudit z vlastní zkušenosti, tak mne mimo zadní přepážky v 207tisících na Mondeu nic nevrže a když to někdo nezničil manuálně, tak ani nic upadlého není. Tohle se vytýkalo třeba Renaultům, ano, v Laguně to povrzávalo v takovém nájezdu, ale na druhou stranu jel sem pár stejně starých Passatů a byly daleko zdevastovanější...

Myslím, že když nekoupíš zrovna Dacii, tak se horšího zpracování moc nedočkáš... Spáry mezi jednotlivými díly jsem neměřil >😁
Avatar - white label
white label
Zpracování interiéru přece není jen o případném vrzání apod..., ale zrovna to nové Mondeo už vrzalo taky, takže tam bych neprůstřelnost nového Mondea raději nehledal.
Hlavně je na tom interiéru až příliš vidět, že jde o globální model, na rozdíl třeba právě od toho nového Passatu, který může být více přizpůsoben evropskému "vkusu".
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, řekl si to moc hezky přizpůsoben evropskému vkusu, to neznamená, že je méně kvalitní 😄 Mě se třeba líbí i interiér 508 a lidé tvrdí, že na Passat nemá... i po tom, co jsem se posadil, tak sem neměl pocit, že sedím v levnějším voze... řekl bych, že je to strašně subjektivní. Pokud jezdíš koncern a líbí se ti, bude pro tebe Ford cesta vedle, stejně jako francouzi 😄 Snažim se na to koukat objektivně...

Jestli vrzalo jedno Mondeo nevím, s tím, co sem jel, tak problém nebyl, stejně jako s tím, co mám doma 😄 Nebudu se hádat, pokud je to neduh, který se projeví u více aut, je to průser.... ale víc o tom nevím, slyším to prvně od tebe 😄
Avatar - white label
white label
Jde o celkovou kvalitu, kde svou roli samozřejmě hraje i kvalita designu a dojem hodnotnosti, když se do auta byť jen posadíš. A v této disciplíně nové Mondeo prostě zrovna nezáří...
Mondeo není P508, to by bylo na další samostatnou diskusi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to uvedl jako příklad subjektivního vnímání. Kkdyz opomenutí totálne divne reseni volantu a rychlomeru tak i ta 308 mi přijde na urovni.Ale už toho radši nechme😉
Avatar - white label
white label
Současné Peugeoty udělaly v tomto směru velký krok správným směrem, o tom žádná.
Avatar - white label
white label
Nechci vůbec řešit miromena, ale asi čteš úplně jiné testy a znáš jiné testery, než já. O víkendu jsem si prošel interiér nového Mondea a současný Passat s obdobně vybaveným interiérem je podstatně vyšší liga, na čemž jsme se s testerem naprosto shodli. Podobně je to i při srovnání interieru Fo3 (po faceliftu se to sice o něco zlepšilo, ale ne o moc) s G7, klavírní lak taky moc nemusím (nikde), ale o tom to samozřejmě není. A není jen o líbí/nelíbí a "individuálním" pohledu na ergonomii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Všechny testy na ACZ nových Fordů popisují velmi kvalitní interiér, který je příkladně zpracován a má kvalitní materiály. Tak jsem asi seděl v jiném autě >😁 Neřikám, že nejsou lepší v určitých ohledech, ale rozhodně to patří k tomu nejlepšímu, co se v mainstreamu nachází. Osahal sem všechny plasty, tlačítka, volant i sedačky. Objektivně nemohu prostě přijmout tvrzení, že některý z výrobců šetří, nebo to dělá méně kvalitně. Jestli má jeden méně místa, druhý zase tišší podvozek, to neřeším... že je Passat obecně lepším vozem jsem napsal snad 1000x. Když se podívám objektivně třeba i na takového Ceeda, který i když nen uplně top, tak taky zase moc nezaostává a je v interiéru kvalitně zpracován.... A to, jestli to bude vrzat za 100tisic km, to nezjisti nikdo z nas na saloně.

P.s. mne třeba ten klavírní lak nevadí a interiér Golfa se mi s ním hodně líbí, naopak ty otřesné analogové hodiny v Passatu moc nepobírám 😄
Avatar - white label
white label
Tak mi dej nějaké odkazy na některé z těch všech testů, kde se tvrdí, že interiér aktuálního Focusu/Mondea je (celkově) zcela srovnatelně kvalitní, jako interier Golfu/Passatu?

Klavírní lak v interiérech je nepraktický a přitom nepůsobí nijak zvlášť "hodnotně".
Za velký problém u některých současných VW považuji nemožnost vybrat si v Highlinu jiný dekor, např, ten "kovový" z Comfortlinu, který je praktičtější a přitom vypadá hodnotněji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
[odkaz]

Tady je popsán interiér ke Golfu nesrovnávají, ale věta "vnitř použité materiály a celkové dílenské zpracování jsou na vysoké úrovni.((" mi přijde všeříkající o kvalitě. Navíc sem FoFo jel 😉.

Mne dekor Highlinu nevadí jak jsem řekl, ale třeba ohavný mi přijde také comfort edition Passat se stříbřenkou, tohle se mi nelíbilo zrovna na předešlém Mondeu IV, jsem z těch štastnějších s imitací chromu >😁 Kamarád má... Gihu.... ve dřevě >😒] >😒] >😒]
webpaja
Když velezeš z Titanie a přesedneš do Highline, je to rozdíl...ne že ne. Dřív ho dokázal pro některý smazat rozdíl v jízdních vlastnostech, i to je dnes pasé. Pokud tedy naopak nechceš od Mondea komfortnější jízdu než nabízí Passat...tak jak tomu je dnes.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano je to rozdíl, ale neřekl bych k horšímu. Pokud někomu vyloženě nevadí dizajn jednoho či druhého. Myslím, že Passat zlepšil hlavně výplně dveří. Jsou to auta z opačné části světa, takže rozdíl musí být 😄 Myslim, že Mondeo Passat hravě smaže hlavně v odhlučnění. Vnímam Passat, jako obecně lepší vůz, respektive objektivně nabídne více, subjektivně bych vzal Mondeo 😄
vanos
Jenze mekceny plast automaticky neznamena kvalitni plast. Aby se dal oznacit za kvalitni musi naplnovat i dalsi kriteria, napr. jeho povrch musi mit pohlednou a na dotyk prijemnou strukturu, mel by byt dostatecne tlusty tak, aby se pri poklepani na nej neozyvaly nedustojne zvuky atd. Nehlede na fakt, ze interier vozu neni tvoren jen plasty, ale i dekory, tlacitky a a jinymi ovladacimi prvky. A zrovna v teto oblasti Ford za evropskou konkurenci dloudobe zaostava. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže vlastně, když to neni od koncernu = špatně >😁 A je jedno, jak to koncern udělá.... Už chápu, mlčim... 😉
webpaja
Od koncernu Ford? Nebo jakýho? Můžu svědomitě říct, že to mám tak nějak rozházený...radši Fionu než Poloauto, FF po FL pro mě příjemnej a byl bych na vážkách proti GVII, Passat lepší Mondea, S-Max lepší Sharanu a asi Kugu místo Tigiho. Na Touareg nemá leckterá prémie a Multivan je solitér stejně jako Tranzit. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vis kteréj sem myslel >😒] . Já to mám jinak Tigi VS Kuga : I když dle toho podílu plastu mekcenych a zpracovani jsou vozy totozne tak v interiéru dle mne vede Tigi. Je dotazenejsi.Jizdne je Kuga znatelne lepsi, tam není o cem. Oba vozy jsou v rodine😉.Golf VS Fofo: tady bych volil dle specifikace.Fofo je hezčí v kombíku než Golf a s 1,5 EB u nás super nabídka. Ze slabších bych upřednostnil 1,2 tsi před litrovym EB.Mondeo VS Passat: pssat komplexně lepší ale Mondeo v levnějších verzi nabídne lepší jízdu a komfort. Na High line s DCC a bitdi nemam (Mondeo ale taky umi adaptivni) a klasické titanko v kombi mi přijde pro mne jako nejlepší volba s 2,0 TDCi. Sharan má snad jako konkurenta Galaxií ne? Tady mohu soudit jen statický a Fordi mpv se mi Libi vic.V teto třídě bych ale asi koukl i jinam. Hhah transporteem 2015 sem jel ráno. Je porad stejnej >😒] Tim trandakem custom sem nikdy nejel a klasické jen starsi a to sou proste legendy... rezavy😊))) Každe auto je trohu jiné a jsou to spolehlivého jedničky a vlastně etalony svých tříd.
Avatar - Emel
Emel
Ty máš nějakýho novou čína mobil?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No je to asi z Číny jako vsechny >😒] Samsung s5
Avatar - Emel
Emel
Já jen že některý věty jsou dost kryptický, třeba Hhah transporteem 2015 sem jel ráno
Avatar - miromen
miromen
Bohužel někteři Fordisti pravdu nepřiznaji ale jsou taci kteři si to jednoduše přiznaji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejsem Fordista, vadí mi na tom voze dost věcí a rozhodně nejsem nekritický, můžeš si přečíst mé recenze, ale tvrdit, že Focus, který je po faceliftu i většinou novinářů a lidí, co to někdy viděli, špatný, je známka toho, že jsi ve Focusu 10 let neseděl... nic víc 😄
Avatar - white label
white label
Souhlas, zpracování interieru není jen o měkčených plastech, nebo vrzání po X km .
Je to mnohem komplexnější "parametr".
Avatar - iudex
iudex
No práveže podľa mňa sa zlepšila (hovorím o Titaniu). A ako som písal v blogu, aj u Passata je dosť veľký rozdiel, či máš základný Trend alebo Highline. Ten prvý nenadchne, ten druhý môže smelo konkurovať prémii.
Avatar - white label
white label
Ano, ten druhý může směle konkurovat prémii..., na rozdíl (nejen) od Mondea.
O tom to přesně je...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondeo může taky konkurovat prémii, ale záleží s čím porovnáváš v té prémii. Pokud vemeš sociální A4ku a postavíš vedle ní Mondeo s plnou výbavou, nebo dokonce Vignale (až přijde), tak ji konkurovat může, stejně jako Passat Highline. Pokud nabušíš do A4 vše, co jde... nechytá se ani jeden 😉

Tohle platí o všech vozech střední třídy, tedy nechci se nikoho dotknotu, až na i40 >😁
Avatar - miromen
miromen
Mě se libi jak si alibisticky aruznymi kličky stale hajiš toho "sveho" Forda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Muj Ford to není, já ho nemam. Ani nové Mondeo, ani nového Focus, Mne vytáčí tvé alibistické argumenty, aby sis obhájil, že tím, že sis vybral Golfa máš něco více... abych uznal, jak sis vybral nejlépe jak si mohl.... ano Golf je super, ale není sám.....A jinak,nebyl tu jedinkrát takový test, kdy třeba Oktávka deklasovala 3er, že? Záleží co proti sobě postavíš, ale obecně prémie je prémie.

P.s. už si uvěřil, že TSI první generace stojí za prd? Kdy přijedeš do Prahy, připravil sem pro tebe už před časem reklamační protokoly neexistujícího problému 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ozzmane ... je to marny, je to marny, je to ....
Aj Tiger Woods by zavidel tu slepu lasku miromena ku "GOLFu" ....
Avatar - miromen
miromen
Dalši pomateny Fordista ?
Avatar - miromen
miromen
Ty už si tak zblbly že si ani neuvědomuješ kdo tu zatahl Golfa a čem že tu byla puvodně řeč. No nic stale plati tva zaslepenost.

PS: nehledam problem tak kde neni.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, ty si zatáhl G7, že s ní Focus ani srovnávat nejde.... 😄 Původně se mluvilo o Mondeu, které si ty viděl jen na fotce... bohužel.
Avatar - miromen
miromen
Ano směju se tomu že srovnavaš interier Focuse s Golfem tedy ja ho tu nepřitahnul.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Srovnávám srovnatelné, Golf je etalon, Focus ho dotáhl, v něčem je lepší, v něčem horší.... takže kdo ho přitáhl? Ty nebo já?
Avatar - miromen
miromen
Vrať se na začatek a dostane se ti odpovědi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty se tam vrať >😁 Začals obecně o Fordech v diskuzi pod Mondeem, pak si řekl že by ses neodvážil srovnání... tohle nemá cenu. Ty máš své VW vytesany do kamene a nevidíš nic jiného. Vše ostatní jehorší.... sice si to neviděl, ale víš to >😁 Už mě nebavíš... měj se... až vystrčíš hlavu ze zadku, pak mužem diskutovat o tom, které auto má své plusy a mínusy.. je to stejné jako s tím TSI, nebo že si řikal že Ford má horší sedačky jen proto, protože se ti nelíbí jak vypadají.... ahoj.

A jestli jsem já zaslepený fanoušek, pak ty jsi fanatik 😉
Avatar - miromen
miromen
14😁9
Avatar - CommonUser
CommonUser
mir-oh-men
Nie som Fordista, ani iny ... ista.
Nezastavam ziadnu znacku, zaujima ma len vzdy konkretny produkt/model a riesenia.
Zato ty nevidis dalej ako za palubnu dosku toho GOLFa.
Avatar - miromen
miromen
Vnucovani Vas Fordistu je obdivuhodne. Zametat , zametat , zametat.
Avatar - CommonUser
CommonUser
No ty si iny ...
Nikdy som nemal a nemam FORDa, ale ty uz vytvoris skupinu FORDistov, pretoze inak reagovat nevies. Zijes v tej svojej "ludovej" grupe a nechapes, ze existuje aj normalny typ cloveka, co dokaze akcpetovat aj ine hodnoty. Idiokracia jak vysita.
Avatar - miromen
miromen
Abys byl Fordista ještě neznamena že ho musiš vlastnit. Pokud ovšem nekecaš pak rozhodně nechapu tve reakce ktere ukazuji na to že se tě něco dotklo. A už vubec nechapu co to tu pišeš o lidove skupině.
Ale pokud poukažu na fakt ktery evidentně nebyl někym pobran což dava najevo tim že vyhybavě odpovida , kličkuje a snaži se svest tema na jinou stranu tak je něco špatně. Ale u Ozzmana to neni zdaleka poprve a stači si přečist reakce i na jine. On by nejraději napsal že interiery a nejen ty jsou u Fordu třidně to nejlepši ale to už by bylo hodně okate i když ja to tam krasně vidim.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo a proto pisu ze Passat je lepším vozem .. jedině ty tu kope s kolem sebe. Já diskutoval o mo deu... jdi radši na vzduch a pohlad si sveho Golfa, že sis ho zas ubranil 😊))
Avatar - miromen
miromen
Krasna ukazka.
mrazik
No procetl jsem cele to vase dohadovani a v podstate jsem se od kritiku interieru forda nedozvedel, v cem konkretne je horsi. Dozvedel jsem se jen obecne reci, ktere jsou jakoby vyctene z testu, ale zadne osobni nazory. To opravdu kritizujete jen na zaklade fotek a informaci z testu ?
Treba pro me neni interier nejdulezitejsi, tam je hlavne podvozek a motor (benzin) a tam je Ford oproti koncernu lepsi.
Avatar - white label
white label
Tak zkus jít příkladem a napiš konkrétně v čem jsou benzínové motory nového Mondea a hlavně jeho podvozek, o tolik lepší, než u nového Passatu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Benzín neznám, ale podvozek je lépe utlumen, je komfortnější na nerovnostech a výborně drží stopu na to, jak velké auto to je. Passat jezdí podobně leda s DCC na comfort 😄
vanos
Mondeo je komfortnejsi, passat jizdne jistejsi a mene nedotacivy. Proti siri schopnosti DCC pak Mondeo nema vubec co nabidnout. 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak většinou to tak byva že když se napiše A tak by se nemělo pozapomenout na B. :yes:
Avatar - white label
white label
Neřeším teď auto jako celek, ale interiér v nejvyšší výbavě... a tam má ke střední prémii nový Passat nejblíž z běžného středního mainstreamu.
A celkově, jakou verzi Mondea chceš aktuálně postavit přímo proti Passatu BiTDI se vším co k němu patří?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Motoricky Mondeo odpověď nemá, ale o tom tu nikdo nemluví 😄 Je jen otázka, jestli někdy dorazí něco jako ST Mondeo, ale zatím BiTDI nemůže konkurovat.

Na druhou stranu si myslím že Passat i ve slabší verzi dokáže v highline konkurovat obyčejné A4, stejně jako to Mondeo 😄
Avatar - white label
white label
Ale právě především interiérem ne tak, jako Passat v Highlinu. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Mal som Passat 3.2 individual a nemal som nejaky extra pocit z interieru.Terajsia P508GT mi pride dakeko lepsia,treba ale uznat ze medzi nimi je nejaky piatok.
webpaja
BiTDI je okrajová záležitost a aktuálně nikdo v mainstreamu nic podobnýho nenabízí (jestli nemá C5 stále V6, ale i tak je to jiná story).
Avatar - iudex
iudex
Tiež myslím, že BiTDI bude marginálna verzia. Passat s týmto motorom sa už dostáva do úrovní, kde kupujúci bude silne zvažovať prémiu.
Inak jeden postreh k ultrasilnému R4 dízlu: nedávno som bezprostredne porovnával biturbodízel R4 a V6 (v Mercedesoch CLS a E - ja dízle nemusím, preto moc skúseností s nimi ani nemám) a najsilnejší dojem bol ten, ako dramaticky lepší je ten V6. Tá 250 CDI (pardón, Buletec) je silný motor a výkonovo asi moc objektívne výhrady mať nemožno, ale ten reálny prejav motora a charakter, to bolo nebe a dudy. V6 bola skrátka suverénna v každom okamihu, o zvukovej kulise nehovoriac. Po tejto skúsenosti fakt nechápem, kto zaplatí pomerne veľké prachy za prémiovú vyššiu strednú a do nej dá štvorvalcový dízel. 8-s
Avatar - Emel
Emel
Když vidím jak relativně dost se prodá Superbů s 3.6, tak si myslím, že BiTDI nemusí být úplná okrajovka... prostě firma má pro danou pozici daný Passat a cenový limit...
Avatar - white label
white label
Určitě to nebude úplná okrajovka a verze BiTDI bude podstatně prodávanější, než byla benzínová V6 3,6 u minulého Passatu/Superbu. BiTDI je verze, která právě u minulé g. Passatu (bez V6 TDI) hodně chyběla. Naopak bude patřit spíš k těm prodávanějším motorizacím, silné diesely jsou v Evropě ve střední třídě stále poměrně v kurzu.
Avatar - Ham.
Ham.
BiTDI zdaleka marginální verzí nebude. Je mířená na firemní zákazníky, pro pozice, kde je zapovězená prémie, ale limit je relativně vysoký (1-1,2 mio.) a takových firem je hodně, na BiTDI je v současnosti v Německu nejdelší čekačka ze všech motorizací. Úplně ze stejných důvodů se Ford rozhodl nabídnout Vignale, protože jinak by Passat sebral všechny takové klienty.
Avatar - white label
white label
Jenže biturba jako je 250 CDI apod. jsou prodejně poměrně úspěšná a teď můžeš mít, díky novému Passatu, podobnou (ještě o něco výkonější) motorizaci, čímž se Passat stává pro prémii ještě výrazně konkurenceschopnější. Dieselový šestihrnek neměl už ani v minulých dvou g., ale teď má "aspoň" opravdu silný R4 BiTDI, což je na poměry stř. mainstramu hodně zajímavé.
Čímž se dostávám k tomu co psal paja, BiTDI v Passatu je okrajová motorizace z hlediska nabídky středně třídního mainstreamu (takto to podle mě i paja myslel), ale určitě ne z hlediska prodejů jednotlivých motorizací nového Passatu, kde dnes skoro nemá přímou konkurenci.
A čekačky na BiTDI to zatím spíš potvrzují.
Avatar - Emel
Emel
Nejsem si úplně jistej jak to paja myslel, radši to nech na něm 😄
Avatar - white label
white label
Napsal jsem přece jasně "takto to !podle mě! i paja myslel", takže já to na něm nechávám a za sebe si snad můžu dovolit napsat názor na to, jak to bylo (podle mého odhadu) myšleno, nebo aspoň spíš myšleno... 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdo zná hodnotu peněz, bude si trhat vlasy, že si nekoupil C4 Picasso. 😒