Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Ford S-Max: S 1.5 EcoBoost stojí 679.790 Kč

Druhou generaci S-Maxu je možné pořídit i s pohonem všech kol. Vedle prostorné kabiny vůz nabídne i zajímavé technické novinky.
Zpět na článek
9. 4. 2015 09:52
9. 4. 2015 09:57
9. 4. 2015 10:04
9. 4. 2015 10:11
9. 4. 2015 10:38
9. 4. 2015 11:08
9. 4. 2015 12:13
9. 4. 2015 10:38
9. 4. 2015 12:13
9. 4. 2015 21:00
9. 4. 2015 21:22
9. 4. 2015 08:13
cena za benzín
v automatu už je mimo možnosti, nepůjde časem automat k 1.5?
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2015 08:31
Re: cena za benzín
to by me taky zajimalo, stejne jestli 4x4 bude take jen s naftou...
Avatar - KANKUNEN
9. 4. 2015 08:22
Tohle auto se Fordu povedlo,
vedle ostatních jako jediné nevypadá jako auto jen na převoz z místa na místo. Francouzům se z těch výkonů musí motat hlava.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
9. 4. 2015 08:55
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Musí - nemusí:
Espace 1.6TCe 6A 0-100 8.6s a 211km/h, S-Max 2.0EB 6A 0-100 8.4s a 226km/h - to na papíře nevypadá zas tak dramaticky, jak by +85Nm naznačovalo. Podobně nafta, ani 132kW verze 2.0TDCI papírově nedeklasuje silnější 1.6dCi, je tam 0.4s a 6km/h.

V reálu bude ten rozdíl asi větší, ale takhle to nevypadá pro Renault až tak tragicky. Horší je samozřejmě rozdíl v ceně, 1.5EB proti TCe je 200k, a i když v tom je automat a koně a asi i výbava, tak si myslím že u většiny zájemců to Renault neobhájí.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:02
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Já jsem strašně zvědav na interiér Espace, posledni výtvory Renaultu se hodně poučily z minulosti, pořád mi i taková dnes zastaralá Laguna III GT uvnitř přijde hodně dobrá a na poměry střední, ale cenou spíše nižší střední (vždyť se prodávala s dvoulitrem za cenou dvoultirové Oktavie) výborný, sedačky, palubka. Espace působí až luxusním dojmem. Smax bude Mondeo MK V, kvalitní, dobré materiály, ale ten Espace půosbí trochu prémiověji :-)
9. 4. 2015 09:06
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
tu cenu u benzínu musíš srovnávat u obou za nejsilnější verzi, ikdyž tady má ford výkonově navrch, je to 920tis. proti 869, zase nevíme jestli bude mít ford adaptivní tlumiče, otázka co řekne jízda :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:08
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Tak věřim, že Ford jízdně nezklame, nejedná se o zcela nový model, ale spíše o velký facelift, takže snad podvozek zcela nepřekopou >:D
9. 4. 2015 09:23
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
uvidíme,řekl slepej :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:48
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Já spíš doufám, že v duchu Espace se ponese nová Laguna či Megane a Renault se pomalu začne šplhat do toho .... ha a teď to nazvu ošemetně jak to psal GTI "supermainstreamu" (který bych chápal, jako špičku segmentu) :-)
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 09:24
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
To nie je žiaden facelift.
Avatar - KANKUNEN
9. 4. 2015 09:26
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
řekl Ford a tak to teda je.
9. 4. 2015 09:29
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Podoba tam je, ale tím to hasne. Facelift prodělal Sharan...srovnej si je ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 4. 2015 10:02
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
Auta jsem si hodil vedle sebe a porovnal detaily. Závěr: je to jiné auto, plechy by rozhodně nešly zaměnit, protože mají jiný tvar ne jen jiné prolisy.
9. 4. 2015 10:03
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
:yes: :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:45
Re: Tohle auto se Fordu povedlo,
No, je to facelift asi jako z focuse III na focuse IIIfl.... tady to nazvali novou generací, ale auto se změnilo stejně, jako ten FoFo... neberu to jako špatně, Smax je dlouhodobě velmi dobře prodávané auto, však se stačí podívat kolem sebe :-)
9. 4. 2015 09:52
Re: Facelift?
To asi ne kluci, podle Autoexpressu se jedná o novou generaci založenou na zbrusu nový modulární platfromě Mondea poslední generace, nový motory, nový interiér...
Vnější tvary byly ovlivněny snahou docílit podobnýho prosvětlení interiéru skrz boční okna jako tomu bylo doposud, ale konstrukčně jde o zcela novej skelet. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:57
Re: Facelift?
Neznalost neomlouva.... moje chyba, ale podobny si jsou ne ze ne >:D
9. 4. 2015 10:04
Re: Facelift?
To jsou...a na obrázcích opravdu téměř k nerozeznání (vyjma tlamy) ;-)
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 10:11
Re: Facelift?
Prvá generácia S-Maxu bola veľmi úspešná, tak asi sa rozhodli, že nebudú s proporciami experimentovať. Ale určite to nie je facelift. Mk1 bol postavený na platforme CD3 a nový je na platforme CD4.
9. 4. 2015 10:38
Re: Facelift?
Takže větší měnič na CéDéčka. Jasně lepší na 4 než na 3 ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 11:08
Re: Facelift?
Ono to nemá vstup na AUX/USB že potřebuje CDčka? >:-[] >:D
Avatar - woody-alien
9. 4. 2015 10:14
Re: Facelift?
Je to tak, už se o tom dost psalo. S vnějším vzhledem je to trochu podobné jako při přechodu generace Swifta MZ (2005-2010) na NZ (od 2010). Snaha zachovat povedený tvary předchůdce, ale technika nová.

Tak trochu jsem doufal, že zmizí "výdechy" za předními koly, ale i blbej zvyk je zřejmě železná košile.
9. 4. 2015 10:38
Re: Facelift?
Ono v zásadě nebylo co měnit, tvar MPV je jasnej a upřít dynamický linky předchůdce by znamenalo zadělat si na průs.. ;-)
Avatar - wakantanka
9. 4. 2015 11:09
Re: Facelift?
A tá nová modulárna platforma nie je len nejaká mierna evolúcia tej predošlej ? Pretože ak to vztiahnem na Mondeo to sa až tak nejak veľmi (zvonka) nezmenilo.
9. 4. 2015 12:13
Re: Facelift?
To už jsem nikde nevyčetl. Bohužel.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 08:57
Motorová paleta
To je zajímavé, tady je naprosto vyčerpávající motorové rozpětí, které se směle může rovnat tomu nejlepšímu v segmentu (za tyto možnosti jsou tu koncernové vozy vyzdvihovány), tak by mne zajímalo, jestli se tyto motory dostanou i do Mondea?

Jde mi o 2.0 TDCi 88kw a pak dvouturbový TDCI 154kw. Bude v nabídce ještě něco většího? Třeba 2.2 od PSA? Nebo se neplánuje?

Smax je pro mne zkousnutelnější z vozů MPV, vypadá opravdu slušivě. Myslím, že v tomto segmentu Ford udělal terno už při první generaci, škoda, že se líbivých křivek nedrží Cmax....
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 09:24
Re: Motorová paleta
Bi-Turbo už je v ponuke Mondeo, 2.2 určite nebude.
9. 4. 2015 09:28
Re: Motorová paleta
Kdy přijde do Mondea 4x4?
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:44
Re: Motorová paleta
Nepřijde, přijede! >:-[] >:D Ale bacha na cépětku! >:D
9. 4. 2015 09:56
Re: Motorová paleta
No ale kdy? Nepochybuju, že Superb III nabídne 4x4 od počátku. Když se neustále oddavloval prodej Mondea, předpokládal jsem, že nastoupí s plnou paletou a ejhle, vypadá to, že S-Max nabídne pohon všech čtyř dříve.
9. 4. 2015 10:10
Re: Motorová paleta
Až s faceliftem.
9. 4. 2015 10:39
Re: Motorová paleta
Takže FL v létě? :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 10:50
Re: Motorová paleta
Jo a taky V8 z Mustanga >:-[]
9. 4. 2015 10:12
Re: Motorová paleta
čtyrkola do Mondea by měla přijít zhruba v červnu...
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 10:40
Re: Motorová paleta
Prý v létě, ale nechme se překvapit :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:43
Re: Motorová paleta
Na tuzemském webu ho Ford nenabízí. A bude ještě větší benzín?
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 09:48
Re: Motorová paleta
Nie. Iba 2.0
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:49
Re: Motorová paleta
Jsi dobře informovaný, tak tě ještě využiju >:D A co Vignale? Dostane mimo výbav i lepší motorizace? V USA se také nepočítá s nějakým větším motorem? :-) Osobně by se mi líbila ta 3.2 Tdci, co jí dávají do Rangeru >:D
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 10:06
Re: Motorová paleta
Vignale ma byť len pre vrcholové motorizácie, ale žiadne väčšie motory ako už dostupné nebudú. Osobne by som do Mondea bral pozdĺžne montovaný 2.7 EcoBoost a 4x4, ale nič také určite nebude.
9. 4. 2015 10:14
Re: Motorová paleta
Ano, jak píše Atlis...Vignale nebude mít žádný silnější motor...jen přijde o ty slabé a ponechá si vrcholové verze, v naftě 132kW a bi-turbo, v benzínu silnější EB a 2,0 EB...
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 10:04
Re: Motorová paleta
No já nevím, ale když jsem na ty novinky včera koukal, přišel mi C-Max dost S-Maxu podobný...

P.S. Škoda, že není u článku fotka S-Maxu Trend na plecháčích v základní modré barvě když se v nadpisu uvádí jeho cena :-) .
9. 4. 2015 10:16
Re: Motorová paleta
že úplně stejně nebrečíš u koncernových značek... :-!
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 10:22
Re: Motorová paleta
A měl bych? >:D
9. 4. 2015 12:06
Re: Motorová paleta
no já nevím...asi by bylo fér kdybys tam taky napsal, že je škoda kdyby ukázali třeba Fabku v základu v bílé na plecháčích...
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 12:26
Re: Motorová paleta
To snad Superb, Sharan, nebo něco trochu adekvátního, ale Fabku snad nééé. Navíc se o koncern ani moc nezajímám.

Teď mi dochází, že i já jsem aktuálně v bílé a na plecháčích, musím to už přezout >:D
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:30
Re: Motorová paleta
Ja taky jedu na plechu >:D Ale když každou chvíli sněží... >:D

No Superba sem neviděl v zakladu, jeste ho neukazali a Sharan, nebo spíše Touran určitě lišty nemá :-) V základě.
Avatar - white label
9. 4. 2015 12:33
Re: Motorová paleta
Lepší jezdit na plechu, než být na plech... ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:41
Re: Motorová paleta
To až zítra... >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 10:51
Re: Motorová paleta
Mondeo na plechu v trendu vypadá pořád, jako Mondeo, má chromové lišty, nic v černé plastové barvě, jako někteří bratříčci z Boleslavi.... takže si nemyslim, že to bude takový průser ani u Smaxu.
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 11:52
Re: Motorová paleta
S-Max na plechu s černým plastem vypadá taky jako S-Max, nemyslím že je to takový průser, za tu cenu z titulku vypadá takhle - [odkaz]

Hele, co tady máte všichni s koncernem a Boleslaví?
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:03
Re: Motorová paleta
Koncern, především Škodovka, mívá ty cenové nabídky "již od" i hodně ošklivé oproti běžnějším průměrným verzím, proto ten příklad. Ten Smax nemá lišty, to je škoda...
Avatar - Emel
9. 4. 2015 11:57
Re: Motorová paleta
Mondeo na plechu vypadá hrozně, otylá karoserie bez velkých kol je prostě průšvih a chromové lišty to nezachrání. Mimochodem, vzhledem k dnešní módě černě lakovaných zrcátek nevidím třeba zrcátka v černém plastu jako velký problém... nevím teda jestli v kontextu Mondea mluvíš o Fabii nebo Octavii... ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:01
Re: Motorová paleta
Ano, ale kola dokoupíš kdykoliv.... to je ten rozdíl :-) Mluvím třeba o Octavii Active, kde rozdíl, mezi plastem a černým lakem je sakra rozdíl >:D
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 12:18
Re: Motorová paleta
To bude tím, že černý plast je de facto šedý plast :-) . A jestli mi na všech Fordech od jisté doby něco vadí, tak je to především základní modrá barva. Moc aut s touhle barvou naštěstí nejezdí a snad jediné auto, kde mi v reálu nebyla tak odporná, byl Focus II. Mondeo MKIV už jsem v téhle barvě viděl a S-Max naštěstí ještě ne.
Od Fordu je to jasná taktika, každý si za barvu rád připlatí. Mimochodem nevím jak teď, ale německý Ford nabízel u Mondea MKIV jako základ snad bílou jestli si dobře vzpomínám.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:31
Re: Motorová paleta
Bílá je hezká ta Mondeum sedí.... ta modrá... >:D No to je.... jako zadarmo bych to bral, ale jinak ne >:-[] Třeba ale Focus v červené obyč není zlej.
Avatar - Emel
9. 4. 2015 13:01
Re: Motorová paleta
[odkaz]
Za mě - černý zrcátka žádnej velkej problém
Avatar - Midlosek
9. 4. 2015 12:07
Re: Motorová paleta
V kontextu Mondea by bylo asi správné mluvit o Superbu. ;-)
Avatar - Emel
9. 4. 2015 12:57
Re: Motorová paleta
To by bylo, jenže Superb v Active nic takového nemá.
Avatar - white label
9. 4. 2015 12:14
Re: Motorová paleta
Ono se to jen tak "virtuálně" nezdá, ale mezi černým matným plastovým zrcátkem a černým lesklým lakovaným zrcátkem, je v reálu docela propastný rozdíl, co se živého dojmu týče. ;-)
Avatar - iudex
9. 4. 2015 14:04
Re: Motorová paleta
Presne tak. Na monitore je to možno čierna ako čierna, v reále je to dramatický rozdiel (priznávam, že tá súčasná móda čierneho laku sa mi páči, na rozdiel od chrómu).
Avatar - Emel
9. 4. 2015 14:18
Re: Motorová paleta
Hm, asi jsem ignorant, já tam žádný velký rozdíl nevidím. Totéž střešní nosič... může být černý plastový nebo v rámci black paketu v černém laku, já ale v tom černém laku nevidím žádnou velkou výhru.
Avatar - white label
9. 4. 2015 12:20
Re: Motorová paleta
Zásadní otázkou je, jestli to, že Mondeo vypadá pořád jako Mondeo, je dobře, nebo naopak špatně...
>:-[] ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:29
Re: Motorová paleta
Hele, někdo tu nedavno tvrdil, že si ho spletl s Jaguarem, tak proč by ne >:-[] Kombik je ale povedeny :-)
9. 4. 2015 12:41
Re: Motorová paleta
Základní linky fungují, jen ta otylka, která se pod jejími tvary skrývá by mohla projít vizuální odtučňovací kůrou... ;-)
Avatar - iudex
9. 4. 2015 14:12
Re: Motorová paleta
Tak Mondeo nie je tak štíhle, ako by mohlo byť, ale ešte hranicu neprekročilo. Je skrátka ako pekná žena kyprejších tvarov, nemôže si už na seba dať hocičo, potrebuje vhodné oblečenie, aby vyzerala dobre, ale ak ho dostane, vyzerá k svetu. Aj to Mondeo naživo nepôsobí tak zle, ako na fotkách, samozrejme 16ky sú otras, ale už 17ky sa dajú akceptovať, ale na dokonalý vizuál to chce aspoň 18" a tmavšie odtiene laku: [odkaz]
Avatar - Emel
9. 4. 2015 14:16
Re: Motorová paleta
Kombík jo... lift je horší.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 14:46
Re: Motorová paleta
Viděl jsem teprve jeden lift, ktery se mi libil měl snad ta největší kola a byl ve stříbrné...
Avatar - Emel
9. 4. 2015 14:58
Re: Motorová paleta
Hm, stříbrný lift na normálních kolech je taková šedivka... ale čistě stříbrná dnes sluší jen máločemu, je fakt že dává právě vyniknout světlům a kolům
[odkaz]
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 15:04
Re: Motorová paleta
Ten Passat je takhle hezký (mne se líbí v té šedomodré, v té sem ho i jel), ale potkávám spíše základnější modely, to Mondeo v liftbacku sem viděl i trend na plechu, to opravdu hezké není, ale ten stříbrný titanium v top by mi nevadil i když kombik je o řád povedenější... naopak se mi teď začíná konečně líbit lift u MK IV :-)
Avatar - Emel
9. 4. 2015 15:05
Re: Motorová paleta
Že ty sis toho Mondea v pozadí ani nevšiml? A o tom to je ;-) >:-[]

Lift u MKIV se mi líbil vždycky, je takový kompaktní (v rámci možností) a přirozený, nikde nic nechybí a nepřebývá.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 15:26
Re: Motorová paleta
:D:D:D A jo! >:D To je jako když dáš fotku kozaty holky a zeptáš se, jakou má barvu očí >:D
Avatar - Emel
9. 4. 2015 15:35
Re: Motorová paleta
Znáš tu reklamu s CC a leopardem... hm, dal jsem hledat cc leopard a našel tohle:

[odkaz]
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 17:00
Re: Motorová paleta
Tak to je krutej paket >:D >:-[]
Avatar - woody-alien
9. 4. 2015 15:53
Re: Motorová paleta
>:D Já taky ne. >:-[]

Jinak ten Passat v tmavý barvě a vyšší výbavě - mně hrozně vadí to chromobití na masce...
Avatar - white label
9. 4. 2015 16:04
Re: Motorová paleta
Jo, je to zbytečně "přezdobené" (zvlášť to vyniká v té kontrastní černé), ale zase díky Bohu - pro nový Superb... >:-[]
9. 4. 2015 09:23
Posuvné dveře?
Opět žádné posuvné dveře? Krucinál, to je pech. Chtěl bych MPV 4x4 s automatem, u VW jedině dělňase Caddyho nebo až velkého Multivana. Když Ford začal dávat do malých aut posuvné dveře, tak jsem se těšil, že smax bude další v řadě a zase nic...
Tak snad se pochlapí u nového Galaxy...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2015 09:25
Re: Posuvné dveře?
Sharan neumožňuje kombinovat 4x4 a automatiku?
9. 4. 2015 09:27
Re: Posuvné dveře?
Ne. Buď automat nebo 4x4. Nakonec jsem si vybral automat, protože ten oproti 4x4 používám denně, ale 4x4 by se občas hodilo.
Avatar - Atlis
9. 4. 2015 09:25
Re: Posuvné dveře?
Nové Galaxy už predstavili a posuvné dvere nemá.
9. 4. 2015 09:31
Re: Posuvné dveře?
To jste mne nepotěšil. Nechápu jejich politiku. Strkají relativně drahé posuvné dveří do malých MPV, ale do velkého MPV, kde zákazníci na každou korunu koukají o něco méně, tak strčí normální dveře.
Přitom každý, kdo má MPV s posuvnými dveřmi, tak si je nemůže vynachválit, jaká je to výhoda oproti klasickým.
9. 4. 2015 09:28
Zpátky na vrchol...
...ne že by S-Max byl někdy z vrhcolu někým sesazen, ale takhle široká nabídka verzí je tvrdým impactem pro veškerou konkurenci.
Už tu Ozzman naznačil, že Ford musí hlavně obhájit pozici nejlíp jezdícího MPV, pokud se mu to podaří, sázím víc na úspěch S-Maxu než Mondea.
Rozbalit vlákno
101
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 09:46
Re: Zpátky na vrchol...
Ač je mi to líto, přisadil bych k tvé sázce... ale stejně mam radši Mondeo >:D
Avatar - Emel
9. 4. 2015 09:49
Re: Zpátky na vrchol...
...už proto, že S-Max má méně konkurentů než Mondeo. Pokud se teda bavíme o tom, že úspěch = pozice v rámci třídy. Na #1 ve velkých MPV by loni stačilo nějakých 35t, na #1 ve střední 155t... ale 46t stačilo Superbu na #3.

Mondeo nepředstihne Passat, ale #2 je s novou generací proti staré Insignii víceméně povinnost, pokud tedy karty nezamíchá Superb... ale ten to letos nestihne. Mondeo by se mohlo letos dostat na loňská čísla Insignie, 100t by bylo hezké kulaté (optimistické) číslo, i 75t by bylo ok.

S-Max by měl po náběhu předběhnout stárnoucí Sharan, Espace bude rád za druhé místo (a spíš ani to ne).

PS: jsem si hezky zateoretizoval :-)
9. 4. 2015 09:55
Re: Zpátky na vrchol...
Úspěch S-Maxu oproti Mondeu nelze posuzovat jen na základě prodejních čísel. Zatímco většina Mondeí budou company cars, tady se bavíme o rodinným, tedy soukromým autě.
V privátních prodejích sázím tedy spíš na S-Max. ;-)
Avatar - wakantanka
9. 4. 2015 11:14
Re: Zpátky na vrchol...
By si sa čudoval, koľko ich jazdí práve ako company cars. Mám suseda, ktorý najprv nafasoval Superba kombi ale remcal kvôli pohodliu a rodine tak mu ho po mesiaci vymenili za S-Maxa a spustil u nich vo firme lavínu a kolegovia na jeho pozícii jazdia S-Maxy tiež. >:D
Avatar - Emel
9. 4. 2015 11:33
Re: Zpátky na vrchol...
Dost bych se divil, kdyby většina registrovaných S-Maxů šla na FO, spíš to bude klasickej model firemního auta pro soukromé použití. V ČR má Ford podíl firma:soukromník asi 6:1, ty soukromé tipuju primárně na Fiesty a Focusy (k tomu ale asi statistika není k dispozici).

Osobně tuhle statistiku FO / PO neberu jako moc vypovídající.
9. 4. 2015 09:55
Re: Zpátky na vrchol...
Už mám rezervaci na jízdu s S-maxem i Espacem tak poreferuju :-)
9. 4. 2015 10:06
Re: Zpátky na vrchol...
K Fordu přístup mám, k Renaultu budu muset zajít. Nejsem cílovka, ale zajímá mě jak rozdílný pojetí bylo zvoleno. ;-) A dosluhující S-Max pro mě bylo jedno z největších jízdních překvapení. Obecně podle mě nejlepší evropský Ford poslední dekády.
Avatar - woody-alien
9. 4. 2015 10:29
Re: Zpátky na vrchol...
Já ještě pořád musím trochu hájit Mondeo předchozí generace. Ve srovnání s tradičními soupeři v našich končinách (Sup, Passat, 508, C5, Avensis - Ma6 a Accord jsem nevyzkoušel) to bylo pro mě prostě nejřidičtější auto mainstreamový střední. Přestože žádnej plakátovej sporťák. Z těch netradičních soupeřů ho ovšem jízdně mírně zastínilo....Kizashi v manuálu bez AWD.
9. 4. 2015 10:37
Re: Zpátky na vrchol...
Oproti stávajícímu Mondeu budu hájit jízdní vlastnosti, velikost sedaček i kvalitu materiálů na který saháš ve srovnání ve prospěch starýho taky ;-) . Velmi brzo přidám i durch srovnávací test :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 10:48
Re: Zpátky na vrchol...
No, já mohu porovnat kombiky MK IV A MK V v 2.0TDCI jen s rozdílnym výkonem, oba v titaniu, takové střední verze.

MK IV - vzdušnější, trochu agilnější (možná jen pocitové), větší kufr.. už na dobovou konkurenci velmi dobře odhlučněné, kohokoliv jsem vezl, tak na dálnici při 160ti se divil, že jedeme tak rychle (a to jezdí třeba Passaty ti lidé).

MK V - interiér rozhodně nemá horší materiály vyjma toho rámečku na středovém panelu, sedačky látkové titanium jsou výborné, stejně jako v MK IV, v MK V mi přijdou ještě lépe tvarované. Perfektní utlumení, přejezd nerovností, suverénní, přesto pořád tuhé auto, co jde za volantem. Myslím, že ten pocit agilnosti MK IV se stírá u další generaci i tím, jak je auto izolováno od vnějšku, skoro nevnímáš že jedeš rychle. Mne se nelíbilo tolik vzadu, seděl jsem výše, ale pro 4 lidi pohodlné cestování, kufr bohužel je mělčí... tady Passat dává silnou ránu Fordu.

Za mě největší průser, proč Ford pořád mění ty tempomaty.. Mondeo IV jinak, Focusy/Kugy jinak, MK V zase trochu jinak, i kdyz v duchu focuse.... tohle mi fakt vadí.
Avatar - iudex
9. 4. 2015 11:16
Re: Zpátky na vrchol...
No ja som minulý týždeň skúsil Mondeo len staticky. Presne ako píšeš, najviac ma prekvapili pomerne malé (krátke) sedáky, citeľne kratšie, než v predchádzajúcom Mondeu. O chlp menej priestoru vzadu som očakával a nič dramatické to nie je (aj keď . Materiály ma naopak vcelku potešili, tu tvrdím, že progres cítiť je, základ samozrejme nie je žiadny lúmen, dojem kazí hlavne malá obrazovka (pre úplnosť: u nás sú momentálne len dve výbavy, obe akciové: Trend+ a Titanium+), ale vyššia výbava je už bez výhrad, tam je to na úrovni. Passat v Highline je ešte ďalej, ale ani to Mondeo sa nemusí hanbiť.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 11:56
Re: Zpátky na vrchol...
Ty sedáky myslíš všude? Mne to přišlo horší vzadu, vepředu jsem problém neměl :-)
9. 4. 2015 12:07
Re: Zpátky na vrchol...
Předchozí Mondeo mělo sedačky opravdu bohatě dimenzovaný, tady zadní část sethen nenajde oporu a i opěradlo je kratší. Obecně jsou subtilnější než dřív.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:32
Re: Zpátky na vrchol...
Ale v předu, nebo v zadu? :-)
9. 4. 2015 12:39
Re: Zpátky na vrchol...
Vepředu ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:40
Re: Zpátky na vrchol...
Jak jsem psal výše, vzadu to je jiné a v MKIV se mi líbí víc, ale vpředu si stežovat nemohu :-)
Avatar - iudex
9. 4. 2015 13:29
Re: Zpátky na vrchol...
Mylsím hlavne vpredu, čo mi udrelo do očí, že na rozdiel od môjho Mk. IV mi v novom sedadlo podstatne menej podopieralo stehná. Neviem to vyjadriť číselne, ale subjektívne sa mi javili tie sedáky značne kratšie.
9. 4. 2015 12:06
Re: Zpátky na vrchol...
Kvalita materiálů jako taková se nezhoršila (vyjma toho odpornýho rámečku), ale ani nezlepšila. Největší konkurent naopak ano. Proto píšu o reálným zhoršení, myšleno však s přihlédnutím k času a konkurenci. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:32
Re: Zpátky na vrchol...
Největší konkurent nemá měkčený plast u kolen >:-[] >:-[] A to ani neměl dříve :-)
Avatar - miromen
9. 4. 2015 12:40
Re: Zpátky na vrchol...
Tak interiery Fordu nikdy nezařily a vždy to byla jejich slabši stranka a nejde jen o materialy.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:43
Re: Zpátky na vrchol...
Nové Mondeo má interiér na vysoké úrovni, potvrzují to testeři i lidé, co to auto viděli naživo... tvrdíš to vždy a vždy z tebe vyleze, že porovnáváš auta 10 let stará... :-)
Avatar - miromen
9. 4. 2015 12:46
Re: Zpátky na vrchol...
Tak četl jsem Webpajuv přispěvek a z toho vychazim. Prolezl jsem si Focus a Fiestu a pořad stejna pisnička.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 12:51
Re: Zpátky na vrchol...
Fiesta je Bsegment, taky mi moc nevoní, ale materiály má kvalitní a dobře zpracované, měkčené plasty na palubce (to nemá ani Fabie). Focus je měkčený i ve dveřích, pokud mluvíš o tom po faceliftu, před Fl měl tvrdé dveře... pokud se ti nelíbí vzhled, neznamená to, že je to méně kvalitní... doporučuji nečíst příspěvky a závěry vyvodit z vlastní zkušenosti :-)
Avatar - miromen
9. 4. 2015 12:54
Re: Zpátky na vrchol...
Z vlastni zkušenosti tvrdim že interiery Fordu rozhodně nejsou na chvalu nebo něco čim by kladně vyčnivaly. To neni o tom kdo kde ma jake plasty.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:02
Re: Zpátky na vrchol...
Dobře, co ti na nich vadí mimo subjektivního pocitu, že se ti nelíbí? Mne se zase hrozně nelíbí volant v B8/G7 >:D A i tak objektivně tyto interiéry jsou velmi dobré.
Avatar - Emel
9. 4. 2015 13:06
Re: Zpátky na vrchol...
Co se ti nelíbí na volantu? Vždyť je to klasika v tom nejlepším slova smyslu... ne?

Relativně silný věnec, umírněné množství tlačítek, kůže všude kde se dotýkám, bez nějakých velkých úletů...
[odkaz]
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:09
Re: Zpátky na vrchol...
Nelíbí se mi jeho tvar >:D Ale to je snad subjektivní, podívej do Superba či Octy (nemyslim Active), to je dle mne parádní koncernový mainstreamový volant :-)
Avatar - Emel
9. 4. 2015 13:13
Re: Zpátky na vrchol...
No mně to právě přijde hodně podobné třeba té Octavii... když pominu, že se mi nelíbí logo VW :-)
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:23
Re: Zpátky na vrchol...
Když napíšu ze se mi ten trojrameny skdovacky volant libi ze všech aut koncernu nejvíce(včetně čtyř kruhu) je to hodně troufale? :-)
Avatar - Emel
9. 4. 2015 13:25
Re: Zpátky na vrchol...
Ne, to není, mně asi taky... ale ten rozdíl je moc malý na to, abych řekl Octavia hodně líbí a Passat hodně nelíbí.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:31
Re: Zpátky na vrchol...
Neřekl jsem, že hodně nelíbí, ale třeba interiér Superbu mi přijde trochu hezčí, počkám, až uvidim naživo. Je prostě konvenčnější bez šišatého volantu >:D
Avatar - Emel
9. 4. 2015 13:51
Re: Zpátky na vrchol...
Pokud myslíš placatý spodek, tak jsi to mohl napsat rovnou :-) . Souhlas, klasika vypadá o kousek líp, ale pro mě je rozdíl malý.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:55
Re: Zpátky na vrchol...
Jo to se mi nelíbí >:D P.s. Tak jsem si střihl trasu Norimberk-Praha-Norimberk s Kugou..... ať se přihlásí ti, co s tím Ecoboostem jezdí za 6 litrů, chci je vidět >:D

tempomatem 130-140 ve 3 lidech jen dálnice....... 9,2-9,8 :-( EB jede hezky, ale žere jako nezavřenej.
Avatar - miromen
9. 4. 2015 13:07
Re: Zpátky na vrchol...
Celkovy pocit a detailnost nedotaženi , misty až lacinně pusobici časti. To že se dosti lidem přiči architektura Fordich interieru je věc jina zde ja třeba až takovy problem nemam a s takovym Focus po FL bych určitě problem neměl i když i zde bych dal přednost určitě jinym v tehle třidě. A zrovna porovnavat s G7 to snad ani nejde.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:12
Re: Zpátky na vrchol...
>:D Ty si vtipálek, proč Focus nejde porovnat s G7? Já seděl i jel v obou vozech. FoFo titanium - G7 highline. Nevidim zde žádný výrazný rozdíl, jen je jiná koncepce. G7 má tunu klavírního laku (jestli to v autě máš, tak snad nemužeš ani tvrdit, že je to luxus co je s tim práce), FoFo má měkčené plasty všude, ve dveřích je kombinace tvrdých a měkčených + v titaniu i kožený (no jestli je to kuže nevim) potah. Oba interiéry působý bytelně... Sedačky záleží na výbavě, ja jel v titaniu FoFo a byly výborné.

Jediné co na G7 vidím jako plus je tempomat, ten Fordí je opravdu na pěst... Vše jinak přehledné, ovládací prvky, funkční, ergonomické. Za mne ještě ovládání zrcátek kolíbkou je dalkeo lepší řečení než joystick u VW (obě řešení znám velmi dobře).
Avatar - miromen
9. 4. 2015 13:15
Re: Zpátky na vrchol...
No nic vidim že tohle nema opravdu cenu. Ford ti až přiliž vlezl na mozek.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:21
Re: Zpátky na vrchol...
Tak ty si ta auta ani pořádné nevidel a me lezl Ford na mozek?:) V cem je Vw úplné jina liga mimo toho ze mas Golfa v tve garáží? Pisou to testeri a i lidé, co to viděli či zkoušeli. Jen ty si musíš dokazovat a obhajovat, že tva garáž je vic.... souhlasil bych kdybys porovnaval Golfa high line s trend fofo3 před fl.Ale srovnej srovnatelné. A stejné jako v případe focusu to mužem prejmout třeba na Astru, ktera je uvnitř taky velmi dobra.
Avatar - miromen
9. 4. 2015 13:27
Re: Zpátky na vrchol...
Ja nemam G7 ale to neznamena že vychazim z nějakych članku. A nepišu ti to poprve.
A ano interiery Oplu jsou zdařile ale to same se neda řict o těch Fordich.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2015 13:30
Re: Zpátky na vrchol...
Máš G6, pokud si pamatuji s 1.2 TSI, a tyto motory vlastně nikdy v žádném voze neměly problém a všichni jsme si ho vymysleli, neboj, pamatuji si to velmi dobře ;)

A co neni jako od VW je špatné, to si taky pamatuji.

Dám ti jednoduchou radu, běž se na ty Fordy podívat, nikdy to nebude jako VW, o to se ani Ford nesnaží, ale zpracované jsou srovnatelně, materiálově také.
Avatar - miromen
9. 4. 2015 13:31
Re: Zpátky na vrchol...
Citim nervozitu a kopani nožičkama. Mam VW měl jsem Forda budu mit.......