Jj. Navíc nechápu co za vola si může koupit Jeep s 1.6 diesel, v manuálu a jako čistou předokolku. :-! Kecy že to vlastně stačí jsou o ničem. To pak nepotřebuješ Jeep. Klidně Duster, no.
jj je dost drahy, ale to auto se mi fakt libi, videl jsem ho na Naplavce a dost me ucarovalo, jen zamrzely male "kapsy" na napoje ve dverich - 1,5 l petku jako ve Skodovce tam nedate. V nasem kraji stejne nema Jeep zastoupeni a dojizdet pres 100 km do servisu se mi nechce.
Jasně, designéři nasávali v přírodě cit pro tradici značky. Kecy , prdy, prostě okopírovali 8 let starý design GrandCherokee z pera DaimlerChrysler/Cerberus, což je celosvětově nejúspěšnější model značky.
Rychle přišli na to, že experimenty v podobě obludného Cherokee úspěch nepřinesou, aktuálně Cherokee v USA klesá každý měsíc o cca 30% už asi půl roku...(mylšeno meziroční pokles).
FCA se vůbec v USA daří - když nepočítám Alfu, která loni nic neprodávala tak maj všechny značky pokles za září.
Už nefrčí ani RAMky, narozdíl třeba od Silverada co mělo nárůst >:D
tadial by mohla ist do buducna dizajnova cesta [odkaz] ... navyse jeep taketo nieco vacsie aj potrebuje... lebo vedla sucasnej Q7 aj Range Roveru sa uz pomaly s tym svojim grand cherokee straca...
PS: inak ja v tom zase kusok vidim XC90... ale aj to nove velke pripravovane BMW uz je tiez na jedno brdo s volvom
něco většího než Grandčíro bude těžké, na to je zavedená konkurence RR, BMW,Mercedes, Porsche, Cadillac Escalade a Lincoln. Jeep bude jen další do počtu. Navíc na exklusivitu má FCA Maserati......
Jeep není prémiová značka na úrovni ani jedné co jsem tu vyjmenoval....
ved uvidime.. ala podla mna novy eclipse cross bude celkovo lepsi a nakoniec asi aj lacnejsi ... ale v tychto vodach to samozrejme nie je uz len o cene ale aj o lojalnosti k znacke a jeep zrejme vie co si moze za compassa dovolit pytat... v nejake tie jeho "terenne schopnosti" taktiez verim a u jeepu nemam pochybnosti ze by to mimo cestu nic nepreslo ( paket trailhawk bude to prave orechove )
mne sa compass pozdava.. je idealne velkostne posadeny len sa bojim ze u nas / u vas to bude mat opat tazke kedze vieme ako to tu jeepmi chodi... kazdy si stejne kupi "nieco ine" ;-\
To víš, planetární odborník Barik a jeho zlý pán FCA :-) Zajímavé, že od dob převzetí Jeepu neschopným FCA jeho prodeje vzrostly v US o 50% a v EU téměř o 250%.
Další americká pohroma jménem RAM také roste i když nepatrně, Dodge stagnuje a jediný Chrysler od loňska klesá. Asi by to měli celé brzy zavřít...
Pak to s FCA zahýbe tak rychle, že do půlroku krachne >:D >:D
Já vím, ropy je dost a barel bude za 20. Mno relita je 56 a před pár dny byl za 59 >:D >:D >:D stačí zas nějaký hurikánek a přiškrcení kohoutků a buuum, bude tu 75 jak vyšitejch
Na midsize prdí a kolik jich prodaj japonci a korejci a GM s fordem vid. Jen FCA nemá nic, jen na skladech pár tisíc zaprášených Dartů a 200 >:D >:D
Když sou náklady do vývoje 0, jde být v zisku. Otázka jak dlouho. BTW cestou domů sem viděl Cadillac CT6, Escalade a Chevy Suburban. od Chrysler Group pouze Challenger.
Takže dnes 3:1 pro GM, vlastně s Camarem 4:1 >:D >:D
Stačí se podívat na stránky Dodge, Chrysler, RAM trucks a Jeep a na stáří modelů, viz výše. A taky jak moc od roku 2009 rozšířili nabídku modelů heh >:D
Opět to vytrháváš z kontextu jak se ti to hodí. Z dlouhodobého hlediska tj. od roku 2014 (FCA) nebo i dále je to tak jak uvádím. To nejsou špatná data a jednoduchá oficiální statistika co ti třeba nadhodil výše wakantanka.
To, že se třeba září nepovedlo je poměrně nepodstatné. Pohřbíváš je už tak dva roky a ono ejhle, jsou na tom jako koncern stále lépe.
Nebo jak jste to Machi myslel?
Jeep je volba pro ty, co chtějí auto i do složitějšího terénu a když jsem si ho pečlivě prolézal, nenašel jsem nic, co by na mne působilo předraženě oproti ostatnímu mainstreimu, který kolikrát ten složitější terén ani nedá nebo nikdy nepozná. Je to Jeep probůh, tisíce a tisíce dnů zkušeností, narozdíl od některých "nezkušených" pseudo SUV.
Tohle bylo myšleno vážně: "Jeep je volba pro ty, co chtějí auto i do složitějšího terénu" ? Možná tak Rubicon, ale tohle rozhodně ne, to se na mě nezlobte. Tedy pokud za složitější terén není považován obrubník u teska s výškou maximálně 19cm.
Vždyť technicky je to Fiat 500X, tedy přední náhon s připojitelným zadkem přes elektromagnetickou spojku, tedy něco co s klasickými Jeepy nemá technicky vůbec nic společného než jen to logo na kapotě.
Technicky sice vychází z 500x, stejně jako Renegade, ale stejně jako ten Renegade má k dispozici i sofistikovanější 4x4 pro verzi Trailhawk, kterou 500x nemá. Takže, kdo chce Compass, co zvládne i dost v terénu, tak má možnost.
Trailhawk je technicky pořád jenom 500X tedy elektromagnetická spojka. Odlišuje se jenom o 2,5 cm vyšší světlou výškou, pneu s drsnějším dezénem a "důležitým" černým polepem na haubně.
Změn je víc. Kromě světlé výšky má upravené zavěšení kol, karoserii pro větší nájezdové úhly, redukční převodovku, lepší ochranu podvozku a další věci. V kategorii kompaktních SUV je v to v terénu určitě zdaleka nejzdatnější auto. Což potvrdila řada testů.
Tak to jo, ono už před lety jepicím nešly ani zavřít vrata od kufru jak se to kroutilo, ale tady to už maj dotažený a elektronický fíčury to ve složitějším terénu zachrání ;-)
Stránky Jeepu jsou od toho, aby "mršinu" patřičně navoněli, aby si to někdo koupil. Co mohu od takévo auta čekat, na to jsou spíš zkušenosti. Jedním dechem pak doplním, že do složitějšího terénu se nedostane 99,9% procent řidičů a když, tak na to maj úplně jiný auta. Tedy brát jako konkurenční výhodu pseudo offu s foukanou 1,4 "teréní schopnosti ve složitějším terénu"... Jen by mě zajímalo, jestli to taky při brždění jede jen po předních kolech jako renegade. No pobavil jsem se
No je to čisté SUV jaké si trh žádá. Nemá žádné offroad ambice. Zvládne polní cestu a tím to končí. Zákazník nehodlá připlácet za složitý trvalý pohon 4x4. Jeep za to nemůže staví jen co chce trh.
Největší otazník: výroba v Brazílii pro celý svět. Kdo půjde do toho rizika?
Byl jsem na konci září v jižní Itálii a tam jezdí pro mě neuvěřitelné množství Renegadů. Asi slušnej oddíl, říkám si. Ale co Compass? Vůz pro nejvíce rostoucí segment evropského trhu, a dovážen z Brazílíe? Přes oceán? Tolik rizikové manipulace a vliv slané vody ;-\ ; Kdo s tím nemá problém?
No tak sa skus presvedcit, len tak z hlavy to nepisem.
Aj Renegade ho ma len na 2 edicie zo 6 - Trailhawk a Limited (a to len pre jeden motor).
Asistent zjazdu je omnoho dolezitejsia vec ako nejake prepinanie rezimov 4x4. Ak naozaj plati to info, co je v cennikoch, potom je to epic fail.
Taky jsem se v něm svezl,přemýšlel jsem ze bych ho koupil manželce je to zmensenina auta co už máme ale vypadalo by to v garáži divné ze tam stojí dvě stejná auta jen jedno je menší,na pohled to vypadá jak grand cherokee jen v menším provedení.
Manželka chce něco menšího aby se ji dobře parkoval.