Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Nissan Navara oficiálně, v Česku se objeví přístí rok

Po řadě upoutávek je to konečně tady – tohle je nový Nissan NP300 Navara, který se na českém trhu objeví v průběhu příštího roku.
Zpět na článek
11. 6. 2014 10:21
11. 6. 2014 17:33
11. 6. 2014 12:47
11. 6. 2014 13:53
12. 6. 2014 15:54
12. 6. 2014 15:54
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2014 10:21
velmi pekne
v prvej sekunde som si myslel ze pozeram na nejaky novy model Titan a nie na Navaru [odkaz] ... hlavne ta maska s mnozstvom chromu ma americku prichut ... ale samozrejme navara je navara a titan je titan.... obe auta su velmi pekne .....

nissan sa vytiahol a pekne slape ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - wakantanka
11. 6. 2014 11:49
Re: velmi pekne
Asi to bude hlavne tým, že najviac týchto Pick-UP ov sa predá v USA? >:D Takže ak Titan zbiera body prednou časťou, trošku upravíme a úspech zaručený. >:D Každopádne :yes: pre Nissan.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 12:18
Re: velmi pekne
Nissan :yes:
ale že to trvalo.
11. 6. 2014 17:33
Re: velmi pekne
Souhlas, je to parádní pick-up :yes:
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2014 23:56
Re: velmi pekne
Tyhle pick-upy mají něco do sebe...prostě mají koule. :-) :yes:
Avatar - pelikoš
11. 6. 2014 21:01
Re: velmi pekne
jo a je tady a je skvělej
11. 6. 2014 12:47
Pathfinder
Teď by to ještě chtělo, aby kromě Navary na náš trh dorazilo také dvojče v podobě rámového Pathfinderu. Ale obávám se, že tady už asi máme smůlu, doběhnou stávající verze a konec (tedy v Evropě, na rozvojových trzích odhaduju, že zůstane). Jestli nějaký nástupce Pathfinderu dorazí i k nám, tak to asi bude SUV verze se samonosnou karoserií...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Snooob
11. 6. 2014 13:53
Re: Pathfinder
Hovorilo sa, že by to mal byť US model: [odkaz] ale akosi je ticho...
Avatar - pelikoš
11. 6. 2014 20:59
Re: Pathfinder
alespoň nový patrol s dieselem ;-)
Avatar - Missouri
11. 6. 2014 16:04
Paráda, auto snů pro notorické neplatiče daní
Nechtěl bych se dřít na rybářské lodi, mrskat se někde na rozbouřeném moři a hledat ryby, které dávno vylovili, upekli a snědli Španělé. A nechtěl bych být ani stěhovákem, odírat si prsty o zárubně, vytáčet se s těžkým gaučem v úzké chodbičce, a nechat se přitom komandovat nějakou uštěkanou ženskou.

Úplně nejvíc bych ale nechtěl pracovat v PR. Jistě, dobré PR prospívá celebritám a na Downing Street 10 dokáže protlačit kdejakého klauna, neexistuje však žádné spolehlivé měřítko jeho úspěchu. Stal se iPod globálním fenoménem díky skvělému PR? Propadl Sinclair C5 proto, že neměl dostatečné PR? Možná ano, možná ne. Lidé z PR se pohybují v mlhavém šeru mezi nevypočitatelnými vrtochy Štěstěny a jistotou reklamy.

Teorie praví, že PR by mělo dělat osvětu a zvyšovat povědomí veřejnosti o tom či onom. Ve skutečnosti však zvete novináře a rozhlasové moderátory na oběd a snažíte se nepřipadat si moc trapně, když nepřijdou.

Trvá vám dlouhé týdny, než protlačíte zmínku o masážním strojku na chodidla, který propagujete, do nějaké publikace, jakkoli malonákladové či bezvýznamné. A skáčete radostí do stropu jako zfetované fretky, když se po dvaceti telefonátech, příslibu lehkého sexu a šesté verzi tiskového oznámení dozvíte, že se váš produkt dostal na čtrnáctou stránku Lincoln- shirského věstníku. Doprostřed článku o finančních službách.

Ovšem práce v oddělení public relations nějaké automobilky, to je úplně jiná káva. Tady totiž nemusíte novináře prosit a přemlouvat. Tady novináři prosí a přemlouvají vás.

Kámen úrazu je v tom, že většina mladých motoristických žurnalistů bere méně než 15 000 liber ročně, což znamená, že před výplatou už u pokladny loví poslední drobné. Zároveň jim ale před barák každý týden přivezou zbrusu nové auto, plně natankované a pojištěné.

A co víc, dvakrát týdně se proletí první třídou do Florencie nebo Tokia nebo jiné exotické destinace. Tam je ubytují v osmatřicetihvězdičkovém hotelu, krmí je lahodnými delikatesami a nalévají znamenitým vínem.

Další den se projedou v novém fáru malebnou krajinkou, zajdou si na oběd za půl druhého sta liber a vyrazí zpátky na letiště s nějakým hezkým dárkem v ruce. Třeba notebookem nebo značkovým zavazadlem.

Co myslíte, kolik z nich je ochotno vzdát se života Eltona Johna a napsat o testovaném autě něco rozpačitého? Vy byste to udělali? Nebo byste se naopak mohli přetrhnout, aby vás zařadili na seznam účastníků zájezdu i příště? A lidé z automobilového PR to vědí. Vědí, jakou mocí vládnou. A vědí též, jakým vládnou rozpočtem k tomu, aby se každému jejich autu, třeba sebenudnějšímu, dostalo celostránkové pochvaly ve všech časopisech a novinách.

Suma sumárum jde o jedno z nejlepších zaměstnání na světě. Zkušený automobilový PRák hodí úmorné psaní tiskových zpráv na bedra nějakému nešťastnému pisálkovi, a pak celé dny pojídá hrozno a poučuje novináře, že pokud si chtějí nafotit nový model ještě před oficiálním uvedením, musejí se s tím podkuřováním trochu snažit.

Nevěříte? Tak ráno zavolejte do Porsche nebo BMW, nechejte se přepojit na tiskové oddělení a vsadím se, že budete po zbytek dne pendlovat mezi hlasovou schránkou a záznamníkem.

Mou oblíbenou osobou mezi zaměstnanci automobilového PR je jistá slečna, která pracuje pro Nissan. Naše první setkání vypadalo tak, že vyskočila ze svého sedátka v hledišti studia, kde točíme Top Gear, a vynadala mi za nepříliš kladnou recenzi modelu 350Z. To si ovšem vybrala špatný čas a špatné místo. Doporučil jsem jí, ať jde domů. Dnes už mají všichni zaměstnanci automobilového průmyslu do hangáru a na trať, kde se natáčí, vstup zakázán. A kdyby bylo po mém, nesměli by vůbec do Surrey.

Pak, během jednoho udílení cen Top Gearu, se zmiňovaná slečna nechala slyšet, že prý mé novinové sloupky píše někdo jiný. Sorry, puso, ale nepíše. Jak už ti ostatně taky nejspíš došlo.

A aby toho nebylo málo, dnes ráno zkouším nový Nissanovic pickup. Nebylo snadné jej sehnat. Když chci zrecenzovat auto, obvykle mi stačí zvednout telefon a požádat o předváděcí vůz. Ale Nissan se tentokrát cukal – že prý vozit novinářům auta přes svátky stojí moc peněz. Neptejte se mě proč. Možná protože lidé z PR si všechny předváděcí kusy pokaždé rozeberou na vánoční dovolené.

Ačkoli mi není jasné, proč by někdo jezdil na dovolenou s velkým terénním pickupem. Ty jsou v automobilovém světě tím, čím jsou mexické pokrmy ve světě kulinářství – existují, v Texasu je zbožňují, a to je tak vše.

Atraktivní jsou snad jedině z daňového hlediska. Pokud jste plátci DPH a pro podnikatelské účely používáte pickup, máte nárok na vrácení daně. Navíc platíte jen rovnou daň ve výši 500 liber ročně, kdežto na ostatní auta jsou nabalené nejrůznější poplatky za oteplování zeměkoule. A zaměstnanci s pickupy neplatí žádné daně, i když o víkendech jezdí na firemní benzín.

Pokud jste tedy povoláním účetní, určitě si už v garáži nějaký ten pickup hřejete, pro normální lidi je ovšem takový způsob úniku před daněmi trochu přitažený za vlasy.

Stejně tak bych se kvůli vysokým domácím daním nestěhoval do Andorry nebo do Belgie. Vyloupili byste snad banku s tím, že až si odsedíte dvacet let v base, vyzvednete si ulitý lup a pořádně to roztočíte? Že ne? Tak přesně totéž děláte, pokud se kvůli daním stěhujete do nějaké chmurné a nehostinné země jako Andorra. A přesně totéž děláte, pokud řídíte velký pickup.

Tahle auta nespadají do kategorie „nákladní“ jen tak pro nic za nic. Jistě, mají kožená sedadla a CD přehrávače, nicméně kravín s drahým obrazem na stěně je pořád kravín.

Nissan Navara Aventura, který jsem recenzoval, měl stěrače vybavené dešťovými čidly, tempomat, připojení přes Bluetooth, hlasovou aktivaci mobilu a satelitní navigaci. Měl taky pět kožených sedadel a měkké koberečky na podlaze. Pod vábným zevnějškem se však skrývaly listové pružnice jako z volského povozu na čínském statku.

Navara mi tak nabídla veškeré pohodlí středověké pouti a její ovládání se vyznačovalo elegancí a šmrncem balvanu valícího se ze stráně. A za tichý chod byste ji asi taky nepochválili, leda byste se živili testováním brokovnic. V ocelárně.

Navíc je dost nemotorná. Půl hodiny jsem u jednoho supermarketu zkoušel zaparkovat na místě, které by spolklo Hummer jako malinu – k náramnému pobavení přítomných lovců slev – leč bezvýsledně. S Navarou holt musíte zacházet jako s popelářským vozem.

Ale pokud zmíněné slabiny překousnete, pokud chcete pickup opravdu na práci nebo pokud sníte po přitrouble chlapáckém image, pak není Navara špatné auto. Dělají ji sice ve Španělsku, ale mechanicky je na tom bezvadně a díky pohonu všech kol funguje spolehlivě i v blátě.

Její diesel má navíc vyšší točivý moment než ostatní hlavní konkurenti a má také větší nákladový prostor, který je vybavený všemožnými úchytkami a rafinovanými držáky, aby vám náklad při jízdě nebruslil sem a tam. Z tohoto pohledu je tedy Nissan Navara nejlepší auto ve své třídě.

Není to zajímavé? Žádná luxusní zavazadla, žádné lety v první třídě, žádní kamarádi v PR a stejně končím recenzi happy endem.

Víceméně.

22. ledna 2006

Z knihy: Jeremy Clarkson – Na plný plyn

>:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pelikoš
11. 6. 2014 20:58
Re: Paráda, auto snů pro notorické neplatiče daní
stačilo napsat, že se ti prostě líbí >:D
Avatar - Missouri
12. 6. 2014 09:08
Re: Paráda, auto snů pro notorické neplatiče daní
To by nebyla taková zábava. Miluju Jeremyho smysl pro humor >:-[]
Avatar - wakantanka
11. 6. 2014 22:04
Re: Paráda, auto snů pro notorické neplatiče daní
To čo popisuje Jeremy v tej knihe, tvrdím už dávno - vztiahnuté na slovenský, možno aj český mediálny trh. Zvlášť okaté to bolo hlavne v tv-programoch o autách, kde vychválili nevychváliteľné a na záver vytkli nejakú sprostosť aby sa nepovedalo. Hlavný problém vidím v tom, že väčšina motoristickej populácie pri výbere auta nemá páru čo by chceli a na čo to auto plánujú používať. Takže ak chcem príjemnejšie pracovné prostredie v aute, ktoré chcem hlavne na prácu ... nak s Navarrou a jej podobnými určite musím počítať. >:D
12. 6. 2014 09:19
cheap sneaker
líbí >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
12. 6. 2014 15:54
....
Bude skoda ak sa v ponuke neobjavi sucasny dieselovy 3,0 V6 s automatickym sedemkvaltom. V ponuke aktualnych pickupov to bola velmi zaujimava volba, slusna spotreba a nadstadardna dynamika...Detto plati aj pre Pathfinder.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
12. 6. 2014 15:54
....
zmazane, duplicita
Rozbalit vlákno
0