Nový Nissan Navara oficiálně, v Česku se objeví přístí rok
Nová generace Nissanu Navara přichází s řadou designových změn v duchu současného trendu automobilky. Ani tak ale není těžké vůz rozeznat od té předcházející. Mezi hlavní taháky patří přepracovaná příď s diodovými světly pro denní svícení, ohromnou maskou chladiče s charakteristickým tvarem písmene V a svalnatým nárazníkem. Karoserii s jasně přiznanou linkou mezi kabinou a ložnou plochou si již pamatujeme z dřívějška, novinkou je však zadní parkovací kamera a směrovky ve vnějších zpětných zrcátkách.
Moderní pojetí interiéru je odrazem nových modelů Nissanu – základem středové konzole je rozměrný dotykový displej a logické uspořádáním okolních tlačítek. Stejný volant najdeme také v nové generaci modelu Qashqai a ačkoliv jsou ukazatele v kapličce přístrojů zcela odlišné, barevný palubní počítač je již v rámci automobilky zavedeným prvkem.
O pohon Nissanu NP300 Navara se starají dva agregáty. Vznětovou verzi představuje nový čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 120 kW (točivý moment 403 N.m) nebo 140 kW (točivý moment 450 N.m) v 3600 otáčkách za minutu, milovníci benzinu zase ocení modernizovaný čtyřválec o stejném objemu (jeho dostupnost na evropském trhu však zatím nebyla potvrzena). U prvního zmíněného agregátu navíc nelze nezmínit spotřebu paliva nižší o přibližně 11 %. Obě jednotky budou dostupné s manuální šestistupňovou nebo automatickou sedmistupňovou převodovkou.
Tím ale novinky nekončí. Podle oficiálních informací totiž vůz vyjíždí s pevnější karoserií a upravenými zadními listovými pery. V duchu zlepšení agility v městském provozu se zmenšil průměr otáčení, aby bylo umožněno lepší manévrování na menším prostoru. Pohon čtyř kol je u takto koncipovaného vozu nutným standardem a je přiřaditelný i během jízdy.